autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. április 01. vasárnap, 13:57


Kintről behozott az autó! Kereskedésből vettem! Ott biztos állt a kocsi! Az se tett neki jót szerintem! Köszi a választ azért! Elsőnek kicseréltetem a 2 lambdaszondát utàna erre az olajszint érzèkelőre is sort kerítek!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. április 01. vasárnap, 12:55


peti9577 írta:
Kb egy honapja kapott uj olajat szűrőkkel!


feltehetően az új olaj jó volt és kitisztította a olajszint érzékelő környékét és előjött a hibája. viszont ez jelentheti azt, hogy korábban nem túl jó olajok lehettek benne és/vagy nem időben lettek cserélve.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. április 01. vasárnap, 12:42



Kb egy honapja kapott uj olajat szűrőkkel!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. április 01. vasárnap, 12:31


peti9577 írta: Sziasztok! Tegnapi nap ugy jártam hogy mikor beinditottam a kocsim akkor kb 3-4 km után felvillant a sárga olajkanna! Utána félre húzódtam motort leállitottam, beinditottam és utána nem villant fel a lámpa! Olajszintem rendben volt! Ma eljátszotta ugyan ezt megint ugyan ugy leállitottam és beindítottam és ugyan úgy nem villant vissza! Jöttem vele majdnem 100km ert és közbe se villant be! Mi lehet a gáz vele?


olajcsere után kezdte el csinálni? mert szokása utána meghalni.
ha amúgy nem eszi az olajat a motor én nem foglalkoznék vele. csak kiprogramoznám belőle, hogy ne jelezze az olajszintet. ha nem ereszt a szenzor tömítésénél, akkor szerintem tök felesleges kicserélni. ha már ereszt ott az olaj, akkor akár cserélheted is, Hella gyártmányúra. tapasztalatok alapján a többi hamar megadja magát. a Hella meg nem olcsó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. április 01. vasárnap, 11:46


Sziasztok! Tegnapi nap ugy jártam hogy mikor beinditottam a kocsim akkor kb 3-4 km után felvillant a sárga olajkanna! Utána félre húzódtam motort leállitottam, beinditottam és utána nem villant fel a lámpa! Olajszintem rendben volt! Ma eljátszotta ugyan ezt megint ugyan ugy leállitottam és beindítottam és ugyan úgy nem villant vissza! Jöttem vele majdnem 100km ert és közbe se villant be! Mi lehet a gáz vele?

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. június 04. szombat, 12:21


Tano írta:
bricktopm írta: Értem és köszönöm az infókat!
Azt amúgy jól tudom, hogy meleg motornál magasabb olajszintet kéne mérni, mint hidegnél? mert nálam fordítva van szerintem.vagy nem volt elég az idő, hogy leüljön az összes olaj menet után. de eddig nekem mindig hidegen volt magasabb az olajszintem.


Pont az a normális, hogy hidegen magasabb a szintje.



Köszönöm mindenkinek a választ!
Úgy tűnik megoldódni látszik a dolog. Most meleg motornál min-max között van az olajszintem, induláskor az olajlámpám 2mp-el később tűnik el, mint a mellette lévő piros ikon, így fogok még rá tölteni kicsit, de azóta nemvolt hibalámpa.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. június 01. szerda, 17:04


bricktopm írta: Értem és köszönöm az infókat!
Azt amúgy jól tudom, hogy meleg motornál magasabb olajszintet kéne mérni, mint hidegnél? mert nálam fordítva van szerintem.vagy nem volt elég az idő, hogy leüljön az összes olaj menet után. de eddig nekem mindig hidegen volt magasabb az olajszintem.


Pont az a normális, hogy hidegen magasabb a szintje.


bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. május 31. kedd, 22:24


YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.



kérdés, hogy mikor volt utoljára olaj cserélve? (km-ben kérdem, mennyivel ez előtt?)
a MIN és a MAX szint között 1 liter eltérés van kb.
a szűrő kb 2-3 deci olajat fog fel.
ez nem szenzor hiba lesz szerintem, ha a nívón is ilyen kevés értéket látsz.
illetve az sme mindegy, hogy a műszerfalon milyen színnel világít az olajoskanna.


8000-enként volt cserélve, még 1700 van hátra belőle. kb havi 1000 km-t teszek bele javarészt városban, illetve ilyen 60-100 km-es kis kiruccanások vannak még 110-es tempóval.
Időközben még reggel beletöltöttem 2.5 decit, hideg motornál és pár perc múlva mérve majdnem középen állt a nívópálcán a szint, tehát kb fél litert öntöttem most utána, és majdnem félig felment, tehát igen kb 1liter van a minimum és maximum között. Ha beindítom a motort és odébbmegyek vele lemegy minimum környékére a nívón, de lámpa már nem jön hozzá. Töltsek még rá egy kicsit, vagy várjak meé vagy 1000- km-t és cseréljem le?

Megkérdeztem mást is az olajszűrő betétet elvileg nem lehet rosszul visszatenni, legfeljebb ha mégis sikerül olajfoltot hagy\gőzöl kifelé a tömítésnél.


olajszintet "hivatalosan" meleg motornál, leállítás után 5-10perc után kell nézni.
olajcserénél, vesz fel kb. 2-3 decit a szűrő ás a szűrőház, amit meg is tart, pont azért, hogy a kenés hamarabb kialakuljon. de kb. ez benne is marad, de úgy van beállítva a olajtöltet mennyisége, hogy ez bele van kalkulálva.
én azt mondom neked, hogy ne töltögess rá szerintem, hanem cseréld le. egy kicsit előrehozott olajcsere lesz.
viszont közben jut eszembe, hogy az olajszűrőházban szokott tönkre mennie gy szelep, ami pont azért van, hogy az olaj ne folyjon vissza a karterbe. neked valószínű visszafolyik, legalábbis nekem ez kezd kirajzolódni, ezért jelez be, mert felszívja magát.
viszont felmerül a kérdés, hogy ennyi km alatt hova tűnt az olaj?
én megnézném, mennyire kékes a kipuff füst, lehet szelepszár szimmeringnél megy el.


Értem és köszönöm az infókat!
Azt amúgy jól tudom, hogy meleg motornál magasabb olajszintet kéne mérni, mint hidegnél? mert nálam fordítva van szerintem.vagy nem volt elég az idő, hogy leüljön az összes olaj menet után. de eddig nekem mindig hidegen volt magasabb az olajszintem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. május 31. kedd, 13:14


bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.



kérdés, hogy mikor volt utoljára olaj cserélve? (km-ben kérdem, mennyivel ez előtt?)
a MIN és a MAX szint között 1 liter eltérés van kb.
a szűrő kb 2-3 deci olajat fog fel.
ez nem szenzor hiba lesz szerintem, ha a nívón is ilyen kevés értéket látsz.
illetve az sme mindegy, hogy a műszerfalon milyen színnel világít az olajoskanna.


8000-enként volt cserélve, még 1700 van hátra belőle. kb havi 1000 km-t teszek bele javarészt városban, illetve ilyen 60-100 km-es kis kiruccanások vannak még 110-es tempóval.
Időközben még reggel beletöltöttem 2.5 decit, hideg motornál és pár perc múlva mérve majdnem középen állt a nívópálcán a szint, tehát kb fél litert öntöttem most utána, és majdnem félig felment, tehát igen kb 1liter van a minimum és maximum között. Ha beindítom a motort és odébbmegyek vele lemegy minimum környékére a nívón, de lámpa már nem jön hozzá. Töltsek még rá egy kicsit, vagy várjak meé vagy 1000- km-t és cseréljem le?

Megkérdeztem mást is az olajszűrő betétet elvileg nem lehet rosszul visszatenni, legfeljebb ha mégis sikerül olajfoltot hagy\gőzöl kifelé a tömítésnél.


olajszintet "hivatalosan" meleg motornál, leállítás után 5-10perc után kell nézni.
olajcserénél, vesz fel kb. 2-3 decit a szűrő ás a szűrőház, amit meg is tart, pont azért, hogy a kenés hamarabb kialakuljon. de kb. ez benne is marad, de úgy van beállítva a olajtöltet mennyisége, hogy ez bele van kalkulálva.
én azt mondom neked, hogy ne töltögess rá szerintem, hanem cseréld le. egy kicsit előrehozott olajcsere lesz.
viszont közben jut eszembe, hogy az olajszűrőházban szokott tönkre mennie gy szelep, ami pont azért van, hogy az olaj ne folyjon vissza a karterbe. neked valószínű visszafolyik, legalábbis nekem ez kezd kirajzolódni, ezért jelez be, mert felszívja magát.
viszont felmerül a kérdés, hogy ennyi km alatt hova tűnt az olaj?
én megnézném, mennyire kékes a kipuff füst, lehet szelepszár szimmeringnél megy el.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. május 31. kedd, 11:25


YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.



kérdés, hogy mikor volt utoljára olaj cserélve? (km-ben kérdem, mennyivel ez előtt?)
a MIN és a MAX szint között 1 liter eltérés van kb.
a szűrő kb 2-3 deci olajat fog fel.
ez nem szenzor hiba lesz szerintem, ha a nívón is ilyen kevés értéket látsz.
illetve az sme mindegy, hogy a műszerfalon milyen színnel világít az olajoskanna.


8000-enként volt cserélve, még 1700 van hátra belőle. kb havi 1000 km-t teszek bele javarészt városban, illetve ilyen 60-100 km-es kis kiruccanások vannak még 110-es tempóval.
Időközben még reggel beletöltöttem 2.5 decit, hideg motornál és pár perc múlva mérve majdnem középen állt a nívópálcán a szint, tehát kb fél litert öntöttem most utána, és majdnem félig felment, tehát igen kb 1liter van a minimum és maximum között. Ha beindítom a motort és odébbmegyek vele lemegy minimum környékére a nívón, de lámpa már nem jön hozzá. Töltsek még rá egy kicsit, vagy várjak meé vagy 1000- km-t és cseréljem le?

Megkérdeztem mást is az olajszűrő betétet elvileg nem lehet rosszul visszatenni, legfeljebb ha mégis sikerül olajfoltot hagy\gőzöl kifelé a tömítésnél.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. május 31. kedd, 10:59


bricktopm írta: Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.



kérdés, hogy mikor volt utoljára olaj cserélve? (km-ben kérdem, mennyivel ez előtt?)
a MIN és a MAX szint között 1 liter eltérés van kb.
a szűrő kb 2-3 deci olajat fog fel.
ez nem szenzor hiba lesz szerintem, ha a nívón is ilyen kevés értéket látsz.
illetve az sme mindegy, hogy a műszerfalon milyen színnel világít az olajoskanna.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. május 31. kedd, 09:16


Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. május 31. kedd, 09:17

autója adatai
Széria: Z4
Típus: E86
Kivitel: Coupe
Modell: Z4 3.0si
Évjárat: 2006

státusz peterticz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. január 12. kedd, 16:17


Tano írta:
peterticz írta: Sziasztok!

VAn egy Z4 es Bmw-m! Az olaj szintet gombnyomásra lehet megnézni!
Ponotsan mit jelent az ábra? Eddig fullon volt! Most egy rublikát
leugrott! Öntsek bele? Ha igen mennyit? 1L-t jelenthet az ábra?

Előre is köszi


Amíg a min-max jelölés között van, addig nem kell rátölteni. A kettő közötti jelent durván 1 litert.


Köszi szépen!!

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2016. január 12. kedd, 06:38


Tano írta:
YELLOW írta: egy kérdés, ha már itt vagy. minden motor esetén, minden oldajtöltet esetén a MIN-MAX közti rész kb. 1 liter olajat jelent? vagy mondjuk a 1.6 és egy 3.0 hoz más nívó van igazítva és azért jön ki 1 literre? vagy esetleg a nagyobb motornál 1,5-2 literről beszélünk? mert azért nem mindegy, hogy 4 literből hiányzik 1 liter olaj, vagy 7 literből 1 liter.


Persze hogy nem mindegy, de én úgy vélem így lövik be általában. Pontos választ majd mond egy szerelő, aki látta már mindegyik változatot.


Sziasztok! Èn autószerelő vagyok,ès a szakmában dolgozom. Szemèlyautóknál min-max között 1 liter. Teher,kamionoknál 5 liter.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 11. hétfő, 22:14


Tano írta:
YELLOW írta: egy kérdés, ha már itt vagy. minden motor esetén, minden oldajtöltet esetén a MIN-MAX közti rész kb. 1 liter olajat jelent? vagy mondjuk a 1.6 és egy 3.0 hoz más nívó van igazítva és azért jön ki 1 literre? vagy esetleg a nagyobb motornál 1,5-2 literről beszélünk? mert azért nem mindegy, hogy 4 literből hiányzik 1 liter olaj, vagy 7 literből 1 liter.


Persze hogy nem mindegy, de én úgy vélem így lövik be általában. Pontos választ majd mond egy szerelő, aki látta már mindegyik változatot.


áhh, olyanok nem válaszolnak a kérdéseimre... (amúgy dereng, mintha kérdeztem volna már ezt, de szerintem akkor sem kaptam választ, vagy nem tudom. lehet csak régi gondolat ez, aztán azért.)