szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 18:53


m87z írta:
sutius írta:
Zolika11111 írta:
sutius írta:
Zolika11111 írta: Sziasztok
E46 320 benzinesbe ki lehet cserélni a szelepszárszimeringet hengerfej levétel nélkül???

ha N42\46. motorrol van szo akkor biztosan tudom, hogy igen, de ajanlott levenni a hengerfejet is mert ha a szelepvezetok is el vannak kopva ugyanugy fogja enni es bontod ujra....


Ujra hello.
Miböl tudom meg azt hogy N42/46 os e a motor?

ha jol tudom a facelift utaniakban van N42\46


Bocs hogy kijavítalak, de E46-ban N42/46-os motor csak 316i és 318i-ben vannak, az e90-ben vitték még tovább az N46-os motort 318i-ben és ott van a 320i-ben



E46 20i 2.2 M54 Benzin betegsége az olajzabálás. 50% esély van rá h a problémát megoldja a szelepszárszimerig csere.

m87z
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz m87z

Újonc

Elismertség: 10% (5 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 16:26


sutius írta:
Zolika11111 írta:
sutius írta:
Zolika11111 írta: Sziasztok
E46 320 benzinesbe ki lehet cserélni a szelepszárszimeringet hengerfej levétel nélkül???

ha N42\46. motorrol van szo akkor biztosan tudom, hogy igen, de ajanlott levenni a hengerfejet is mert ha a szelepvezetok is el vannak kopva ugyanugy fogja enni es bontod ujra....


Ujra hello.
Miböl tudom meg azt hogy N42/46 os e a motor?

ha jol tudom a facelift utaniakban van N42\46


Bocs hogy kijavítalak, de E46-ban N42/46-os motor csak 316i és 318i-ben vannak, az e90-ben vitték még tovább az N46-os motort 318i-ben és ott van a 320i-ben





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. február 29. hétfő, 16:30

notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 16:02


sutius írta:
Zolika11111 írta:
sutius írta:
Zolika11111 írta: Sziasztok
E46 320 benzinesbe ki lehet cserélni a szelepszárszimeringet hengerfej levétel nélkül???

ha N42\46. motorrol van szo akkor biztosan tudom, hogy igen, de ajanlott levenni a hengerfejet is mert ha a szelepvezetok is el vannak kopva ugyanugy fogja enni es bontod ujra....


Ujra hello.
Miböl tudom meg azt hogy N42/46 os e a motor?

ha jol tudom a facelift utaniakban van N42\46


Sziasztok, én úgy tudom, az E46-os 320i-k mind 6 hengeresek, az meg még az M-es motorcsalád (https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M54) Ha 2001-es a járgány (és 168 lovas), akkor M54B22, ha esetleg még a 150 lovas, akkor M52TUB20 a kódja.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 15:47


Zolika11111 írta:
sutius írta:
Zolika11111 írta: Sziasztok
E46 320 benzinesbe ki lehet cserélni a szelepszárszimeringet hengerfej levétel nélkül???

ha N42\46. motorrol van szo akkor biztosan tudom, hogy igen, de ajanlott levenni a hengerfejet is mert ha a szelepvezetok is el vannak kopva ugyanugy fogja enni es bontod ujra....


Ujra hello.
Miböl tudom meg azt hogy N42/46 os e a motor?

ha jol tudom a facelift utaniakban van N42\46


Zolika11111
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz Zolika11111

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 15:26


sutius írta:
Zolika11111 írta: Sziasztok
E46 320 benzinesbe ki lehet cserélni a szelepszárszimeringet hengerfej levétel nélkül???

ha N42\46. motorrol van szo akkor biztosan tudom, hogy igen, de ajanlott levenni a hengerfejet is mert ha a szelepvezetok is el vannak kopva ugyanugy fogja enni es bontod ujra....


Ujra hello.
Miböl tudom meg azt hogy N42/46 os e a motor?

m87z
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz m87z

Újonc

Elismertség: 10% (5 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 13:29


sutius írta:
Zolika11111 írta: Sziasztok
E46 320 benzinesbe ki lehet cserélni a szelepszárszimeringet hengerfej levétel nélkül???

ha N42\46. motorrol van szo akkor biztosan tudom, hogy igen, de ajanlott levenni a hengerfejet is mert ha a szelepvezetok is el vannak kopva ugyanugy fogja enni es bontod ujra....


meg a dugattyú gyűrűket hátha azok is el vannak törve attól is eheti az olajat, de amúgy itt most az M52 vagy M54 motorral szereltről van szó...

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 13:17


Zolika11111 írta: Sziasztok
E46 320 benzinesbe ki lehet cserélni a szelepszárszimeringet hengerfej levétel nélkül???

ha N42\46. motorrol van szo akkor biztosan tudom, hogy igen, de ajanlott levenni a hengerfejet is mert ha a szelepvezetok is el vannak kopva ugyanugy fogja enni es bontod ujra....



Zolika11111
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz Zolika11111

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 11:49


Sziasztok
E46 320 benzinesbe ki lehet cserélni a szelepszárszimeringet hengerfej levétel nélkül???

Robee86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Robee86

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 10:31


m87z írta:
Robee86 írta:
Robee86 írta: Sziasztok,

régebben már írtam, hogy magas az olajfogyasztásom (2006 E91 320d 163LE), azóta megtörtént a kartergázszűrő cseréje, de ugyanúgy eltűnik az olaj; 0,5-0,6L / 1000km (leginkább huzamosabb autópályázásnál fogy). Ez szerintem igencsak magas, pláne hogy erre a motorra nemigazán jellemző. Az autóban kb. 251.000 km van. Az előző tulaj elvileg cserélte a turbót (van róla számla is), vételnél bevizsgáltattam a kocsit és ott sem jött elő semmilyen probléma... Elképzelhető, hogy megint turbó esetleg dpf vagy inkább a lehúzógyűrűkkel számoljak?
Ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, illetve van pár ötlete, azt szívesen venném.
Ja és természetesen gyári (Castrol) 5W30 olaj van a motorban.
Előre is köszi srácok.

Üdv.
Robi




Sziasztok,

ismét én vagyok. Gondoltam megírom, hogy mi volt a probléma, hátha tudok segíteni ezzel másoknak is. Ahogy tippeltem a turbó volt a ludas (tengelyirányban és arra merőlegesen is mozgott a tengely), viszont mivel a kocsiban már több mint 250.000 km van plusz a turbó szépen tolta az olajat a dpf-be, így az is eldugult. Szóval most kap az autó egy új gyári turbót 800 Euroért, valamint egy dpf tisztítást 200 Euróért plusz a munkadíj, így összesen 1200 Euro lesz a móka.

Üdv.
Robi



Szeva,

és valami jele nem volt még, hogy esetleg nem megy úgy az autó vagy a turbó túl hangos?



Szia,

a turbó abszolút nem volt hangos, a kipufogó sem füstölt (a dpf benyelt mindent), viszont a teljesítmény valóban gyenge volt. Megmondom őszintén, hogy a teljesítménycsökkenést nem vettem észre, mert elég nyugisan vezetek, plusz szerintem ahogy szép lassan elgyengült, "hozzászoktam". Vagy az is lehet, hogy amikor vettem, már akkor gyengébb volt (egy 330xi benzines E90-ből ültem át (258LE), szóval számomra természetes volt hogy gyengébb)... Amikor elmentem a szerelőhöz, egyből mondta, hogy ez a kocsi úgy megy mintha hiányozna jó pár lóerő.

m87z
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz m87z

Újonc

Elismertség: 10% (5 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 09:04


Robee86 írta:
Robee86 írta: Sziasztok,

régebben már írtam, hogy magas az olajfogyasztásom (2006 E91 320d 163LE), azóta megtörtént a kartergázszűrő cseréje, de ugyanúgy eltűnik az olaj; 0,5-0,6L / 1000km (leginkább huzamosabb autópályázásnál fogy). Ez szerintem igencsak magas, pláne hogy erre a motorra nemigazán jellemző. Az autóban kb. 251.000 km van. Az előző tulaj elvileg cserélte a turbót (van róla számla is), vételnél bevizsgáltattam a kocsit és ott sem jött elő semmilyen probléma... Elképzelhető, hogy megint turbó esetleg dpf vagy inkább a lehúzógyűrűkkel számoljak?
Ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, illetve van pár ötlete, azt szívesen venném.
Ja és természetesen gyári (Castrol) 5W30 olaj van a motorban.
Előre is köszi srácok.

Üdv.
Robi




Sziasztok,

ismét én vagyok. Gondoltam megírom, hogy mi volt a probléma, hátha tudok segíteni ezzel másoknak is. Ahogy tippeltem a turbó volt a ludas (tengelyirányban és arra merőlegesen is mozgott a tengely), viszont mivel a kocsiban már több mint 250.000 km van plusz a turbó szépen tolta az olajat a dpf-be, így az is eldugult. Szóval most kap az autó egy új gyári turbót 800 Euroért, valamint egy dpf tisztítást 200 Euróért plusz a munkadíj, így összesen 1200 Euro lesz a móka.

Üdv.
Robi



Szeva,

és valami jele nem volt még, hogy esetleg nem megy úgy az autó vagy a turbó túl hangos?

Robee86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Robee86

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2016. február 29. hétfő, 08:53


Robee86 írta: Sziasztok,

régebben már írtam, hogy magas az olajfogyasztásom (2006 E91 320d 163LE), azóta megtörtént a kartergázszűrő cseréje, de ugyanúgy eltűnik az olaj; 0,5-0,6L / 1000km (leginkább huzamosabb autópályázásnál fogy). Ez szerintem igencsak magas, pláne hogy erre a motorra nemigazán jellemző. Az autóban kb. 251.000 km van. Az előző tulaj elvileg cserélte a turbót (van róla számla is), vételnél bevizsgáltattam a kocsit és ott sem jött elő semmilyen probléma... Elképzelhető, hogy megint turbó esetleg dpf vagy inkább a lehúzógyűrűkkel számoljak?
Ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, illetve van pár ötlete, azt szívesen venném.
Ja és természetesen gyári (Castrol) 5W30 olaj van a motorban.
Előre is köszi srácok.

Üdv.
Robi




Sziasztok,

ismét én vagyok. Gondoltam megírom, hogy mi volt a probléma, hátha tudok segíteni ezzel másoknak is. Ahogy tippeltem a turbó volt a ludas (tengelyirányban és arra merőlegesen is mozgott a tengely), viszont mivel a kocsiban már több mint 250.000 km van plusz a turbó szépen tolta az olajat a dpf-be, így az is eldugult. Szóval most kap az autó egy új gyári turbót 800 Euroért, valamint egy dpf tisztítást 200 Euróért plusz a munkadíj, így összesen 1200 Euro lesz a móka.

Üdv.
Robi



Robee86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Robee86

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2015. december 09. szerda, 13:07


Sziasztok,

régebben már írtam, hogy magas az olajfogyasztásom (2006 E91 320d 163LE), azóta megtörtént a kartergázszűrő cseréje, de ugyanúgy eltűnik az olaj; 0,5-0,6L / 1000km (leginkább huzamosabb autópályázásnál fogy). Ez szerintem igencsak magas, pláne hogy erre a motorra nemigazán jellemző. Az autóban kb. 251.000 km van. Az előző tulaj elvileg cserélte a turbót (van róla számla is), vételnél bevizsgáltattam a kocsit és ott sem jött elő semmilyen probléma... Elképzelhető, hogy megint turbó esetleg dpf vagy inkább a lehúzógyűrűkkel számoljak?
Ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, illetve van pár ötlete, azt szívesen venném.
Ja és természetesen gyári (Castrol) 5W30 olaj van a motorban.
Előre is köszi srácok.

Üdv.
Robi



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. december 09. szerda, 13:09

KGR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325xi
Évjárat: 2001

státusz KGR

Törzsvendég

Elismertség: 9% (10 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2015. november 20. péntek, 09:19


maestro006 írta:
KGR írta:
markans16 írta:
BarG írta: Kartergáz szűrő csere megvolt?


Még nem, ott hol megy el az olaj?
Holnap veszek bele, hátha az a baj.


Sziasztok!

Témához kapcsolódva szeretnék kérni egy kis segítséget. Egyszer már írtam, hogy van egy kis minimális olajszivárgásom valahol a motortérben. Szeretném végre felderíteni az okát, de nem tudom hogy fogjak hozzá. Tud valaki abban segíteni, hogy belinkel akár egy youtube videót, hogy mit hol keressek és hogyan tudom ellenőrizni? 6 hengeres, 2.5-ös motor. Csövek, szűrők, stb. A szivárgás a motor jobb oldalán jó mélyen, bent. Csak elemlámpával bevilágítva lehet látni az olajsarat. Minimális a szivárgás, mert nívópálcán 10e km alatt nem látni változást, de fűtési szezonban kellemetlen égett olajszag jön be az utastérbe.



Szelepfedél tömítés csere volt már?


Igen. Azzal kezdtük, mert ott is eresztett. Azóta a szelepfedél körül száraz a motor.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz maestro006

Újonc

Elismertség: 13% (5 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2015. november 20. péntek, 00:25


KGR írta:
markans16 írta:
BarG írta: Kartergáz szűrő csere megvolt?


Még nem, ott hol megy el az olaj?
Holnap veszek bele, hátha az a baj.


Sziasztok!

Témához kapcsolódva szeretnék kérni egy kis segítséget. Egyszer már írtam, hogy van egy kis minimális olajszivárgásom valahol a motortérben. Szeretném végre felderíteni az okát, de nem tudom hogy fogjak hozzá. Tud valaki abban segíteni, hogy belinkel akár egy youtube videót, hogy mit hol keressek és hogyan tudom ellenőrizni? 6 hengeres, 2.5-ös motor. Csövek, szűrők, stb. A szivárgás a motor jobb oldalán jó mélyen, bent. Csak elemlámpával bevilágítva lehet látni az olajsarat. Minimális a szivárgás, mert nívópálcán 10e km alatt nem látni változást, de fűtési szezonban kellemetlen égett olajszag jön be az utastérbe.



Szelepfedél tömítés csere volt már?


KGR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325xi
Évjárat: 2001

státusz KGR

Törzsvendég

Elismertség: 9% (10 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2015. november 19. csütörtök, 09:25


markans16 írta:
BarG írta: Kartergáz szűrő csere megvolt?


Még nem, ott hol megy el az olaj?
Holnap veszek bele, hátha az a baj.


Sziasztok!

Témához kapcsolódva szeretnék kérni egy kis segítséget. Egyszer már írtam, hogy van egy kis minimális olajszivárgásom valahol a motortérben. Szeretném végre felderíteni az okát, de nem tudom hogy fogjak hozzá. Tud valaki abban segíteni, hogy belinkel akár egy youtube videót, hogy mit hol keressek és hogyan tudom ellenőrizni? 6 hengeres, 2.5-ös motor. Csövek, szűrők, stb. A szivárgás a motor jobb oldalán jó mélyen, bent. Csak elemlámpával bevilágítva lehet látni az olajsarat. Minimális a szivárgás, mert nívópálcán 10e km alatt nem látni változást, de fűtési szezonban kellemetlen égett olajszag jön be az utastérbe.