autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2012. december 28. péntek, 17:20


Laser írta:
negativ0001 írta:
Laser írta: Sziasztok!

2003 E46 318D-be 6000 km alatt elfogyott max-ról min-re az olaj.
Olajcsöpögést nem látok, a motor rendesen húz. 80.000 km van benne (ha igaz).
Jövő héten viszem szervizbe.
Járhatok vele addig? Soknak számít az olajfogyás?

Üdv. Laser



Ennyi olazabalasnal meg a fustben nem nagyon veszed eszre. Esetleg akkor , ha nagy fordulatu motorfek utan gazt adsz, de akkor is csak aki hatul jon. Ez szelepszarszimeringre utalna.
Ami a km-t illeti, hivjal fel egy BMW szervizt es diktald be a VIN szamod utolso 7 betuket/szamokat es kerdezd meg, hogy mikor volt utoljara BMW szervizben szervizelve es hany km-ben volt.


2009-volt az utolsó bejegyezés 49.000 km-nél. Ausztriából hozták be nekem törötten. A szelepszár szimering mennyi kilométernél adja meg magát? (Az is gyanús, hogy sárgán világít a xenon lámpa, mert a foncsor tönkre van menve, így azt is fel kell újítani. 70.000 km-nél egy picit furcsa.)



Akkor azzal 9.000et mentek evente, vagy mikor volt osszetorve? Az elej a lampak is tortek, s talan regi lampakat tettek bele? De xenonnal tovabb kellene birja , mint halogennel, mert a xenon az hideg ego a halogenhez viszonyitva.
A szelepszar szimerig ki tud oregedni elegge hamar,megkemenyedik, ha nincs sokaig hasznalva, habar az en regi 31 eves E21esemben eloszor 21 evesen csereltem, na de akkor meg voltak csinalva az autok es nem csak.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 28. péntek, 17:22

Laser
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2003

státusz Laser

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. december 28. péntek, 12:12


negativ0001 írta:
Laser írta: Sziasztok!

2003 E46 318D-be 6000 km alatt elfogyott max-ról min-re az olaj.
Olajcsöpögést nem látok, a motor rendesen húz. 80.000 km van benne (ha igaz).
Jövő héten viszem szervizbe.
Járhatok vele addig? Soknak számít az olajfogyás?

Üdv. Laser



Ennyi olazabalasnal meg a fustben nem nagyon veszed eszre. Esetleg akkor , ha nagy fordulatu motorfek utan gazt adsz, de akkor is csak aki hatul jon. Ez szelepszarszimeringre utalna.
Ami a km-t illeti, hivjal fel egy BMW szervizt es diktald be a VIN szamod utolso 7 betuket/szamokat es kerdezd meg, hogy mikor volt utoljara BMW szervizben szervizelve es hany km-ben volt.


2009-volt az utolsó bejegyezés 49.000 km-nél. Ausztriából hozták be nekem törötten. A szelepszár szimering mennyi kilométernél adja meg magát? (Az is gyanús, hogy sárgán világít a xenon lámpa, mert a foncsor tönkre van menve, így azt is fel kell újítani. 70.000 km-nél egy picit furcsa.)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 28. péntek, 12:13

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2012. december 28. péntek, 08:21


Laser írta: Sziasztok!

2003 E46 318D-be 6000 km alatt elfogyott max-ról min-re az olaj.
Olajcsöpögést nem látok, a motor rendesen húz. 80.000 km van benne (ha igaz).
Jövő héten viszem szervizbe.
Járhatok vele addig? Soknak számít az olajfogyás?

Üdv. Laser



Ennyi olazabalasnal meg a fustben nem nagyon veszed eszre. Esetleg akkor , ha nagy fordulatu motorfek utan gazt adsz, de akkor is csak aki hatul jon. Ez szelepszarszimeringre utalna.
Ami a km-t illeti, hivjal fel egy BMW szervizt es diktald be a VIN szamod utolso 7 betuket/szamokat es kerdezd meg, hogy mikor volt utoljara BMW szervizben szervizelve es hany km-ben volt.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. december 28. péntek, 07:04


Laser írta: Sziasztok!

2003 E46 318D-be 6000 km alatt elfogyott max-ról min-re az olaj.
Olajcsöpögést nem látok, a motor rendesen húz. 80.000 km van benne (ha igaz).
Jövő héten viszem szervizbe.
Járhatok vele addig? Soknak számít az olajfogyás?

Üdv. Laser


Ennyi olajfogyás már soknak számít. 10k alatt mehet el 1 liter.
Szerintem biztos hogy nem 80k van benne!
Járni még járjatsz vele, de mindenképp meg kell nézetni, mert valami nem kóser. A kipuffogógázod nem kékes színű? Valahova csak elfolyik az olajad.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 28. péntek, 07:05

Laser
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2003

státusz Laser

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. december 27. csütörtök, 23:08


Sziasztok!

2003 E46 318D-be 6000 km alatt elfogyott max-ról min-re az olaj.
Olajcsöpögést nem látok, a motor rendesen húz. 80.000 km van benne (ha igaz).
Jövő héten viszem szervizbe.
Járhatok vele addig? Soknak számít az olajfogyás?

Üdv. Laser



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 27. csütörtök, 23:09

joe16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz joe16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. november 17. szombat, 18:35


valter320d írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Van egy 96-os E36 320i-m. Az utóbbi időben nagyon durván el kezdte zabálni az olajat. 1000 Km alatt megeszik majdnem egy liter olajat (10w40). Előtte is csipegette, de nem volt vészes. A motorban nem tudom mennyi lehet, óra szerint 200 000 km. Az olaj nem igazán folyik belőle, minimális olaj van a blokk oldalán. Ami furcsa, hogy komoly füstölést sem látok. Reggel jön belőle egy minimális, meg néha ha áll mondjuk egy napot dadog egy kicsit és nyomnom kell neki egy nagyobb gázfröccsöt akkor jön belőle egy adag feketés füst.

Hálás lennék ha tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a probléma. Meg ami talán még jobb lenne ha tudnátok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki tényleg megbízható és meg tudja oldani ezt a gondot!

Előre is köszönöm!

Joci


úgy tudom ezek hajlamosak rá, a főtengely szimeringnél elengedni, de annak lenne nyoma ha benéznél oda. a hűtővizedbe nincs olaj?


Megnéztem, tiszta a hűtővíz.


Mondom a tutit mivel ebben van hátul is fötengely szimering mint minden autónál kettő db nézd meg a váltó és motor csatlakozásnál......akna.....burkolat le....és látni fogod csöpög az olaj ,vagy sem de már elég ok arra ha tiszta olaj minden lent ....... akkor megnézném az olajleeresztőt is nem csepeg. Új rézalátétet tettél olajcserénél?



Köszi, holnap ha lesz időm alá is nézek, hogy ott van-e gond. Olajleeresztőnél nem lehet baj szerintem, kapott új alátétet mikor olajcsere volt.


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. november 17. szombat, 17:08


joe16 írta:
YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Van egy 96-os E36 320i-m. Az utóbbi időben nagyon durván el kezdte zabálni az olajat. 1000 Km alatt megeszik majdnem egy liter olajat (10w40). Előtte is csipegette, de nem volt vészes. A motorban nem tudom mennyi lehet, óra szerint 200 000 km. Az olaj nem igazán folyik belőle, minimális olaj van a blokk oldalán. Ami furcsa, hogy komoly füstölést sem látok. Reggel jön belőle egy minimális, meg néha ha áll mondjuk egy napot dadog egy kicsit és nyomnom kell neki egy nagyobb gázfröccsöt akkor jön belőle egy adag feketés füst.

Hálás lennék ha tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a probléma. Meg ami talán még jobb lenne ha tudnátok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki tényleg megbízható és meg tudja oldani ezt a gondot!

Előre is köszönöm!

Joci


úgy tudom ezek hajlamosak rá, a főtengely szimeringnél elengedni, de annak lenne nyoma ha benéznél oda. a hűtővizedbe nincs olaj?


Megnéztem, tiszta a hűtővíz.


Mondom a tutit mivel ebben van hátul is fötengely szimering mint minden autónál kettő db nézd meg a váltó és motor csatlakozásnál......akna.....burkolat le....és látni fogod csöpög az olaj ,vagy sem de már elég ok arra ha tiszta olaj minden lent ....... akkor megnézném az olajleeresztőt is nem csepeg. Új rézalátétet tettél olajcserénél?









Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2012. november 17. szombat, 17:12


joe16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz joe16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. november 17. szombat, 16:24


YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Van egy 96-os E36 320i-m. Az utóbbi időben nagyon durván el kezdte zabálni az olajat. 1000 Km alatt megeszik majdnem egy liter olajat (10w40). Előtte is csipegette, de nem volt vészes. A motorban nem tudom mennyi lehet, óra szerint 200 000 km. Az olaj nem igazán folyik belőle, minimális olaj van a blokk oldalán. Ami furcsa, hogy komoly füstölést sem látok. Reggel jön belőle egy minimális, meg néha ha áll mondjuk egy napot dadog egy kicsit és nyomnom kell neki egy nagyobb gázfröccsöt akkor jön belőle egy adag feketés füst.

Hálás lennék ha tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a probléma. Meg ami talán még jobb lenne ha tudnátok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki tényleg megbízható és meg tudja oldani ezt a gondot!

Előre is köszönöm!

Joci


úgy tudom ezek hajlamosak rá, a főtengely szimeringnél elengedni, de annak lenne nyoma ha benéznél oda. a hűtővizedbe nincs olaj?


Megnéztem, tiszta a hűtővíz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 17. szombat, 16:11


joe16 írta: Sziasztok!

Van egy 96-os E36 320i-m. Az utóbbi időben nagyon durván el kezdte zabálni az olajat. 1000 Km alatt megeszik majdnem egy liter olajat (10w40). Előtte is csipegette, de nem volt vészes. A motorban nem tudom mennyi lehet, óra szerint 200 000 km. Az olaj nem igazán folyik belőle, minimális olaj van a blokk oldalán. Ami furcsa, hogy komoly füstölést sem látok. Reggel jön belőle egy minimális, meg néha ha áll mondjuk egy napot dadog egy kicsit és nyomnom kell neki egy nagyobb gázfröccsöt akkor jön belőle egy adag feketés füst.

Hálás lennék ha tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a probléma. Meg ami talán még jobb lenne ha tudnátok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki tényleg megbízható és meg tudja oldani ezt a gondot!

Előre is köszönöm!

Joci


úgy tudom ezek hajlamosak rá, a főtengely szimeringnél elengedni, de annak lenne nyoma ha benéznél oda. a hűtővizedbe nincs olaj?

joe16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz joe16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. november 17. szombat, 14:02


Sziasztok!

Van egy 96-os E36 320i-m. Az utóbbi időben nagyon durván el kezdte zabálni az olajat. 1000 Km alatt megeszik majdnem egy liter olajat (10w40). Előtte is csipegette, de nem volt vészes. A motorban nem tudom mennyi lehet, óra szerint 200 000 km. Az olaj nem igazán folyik belőle, minimális olaj van a blokk oldalán. Ami furcsa, hogy komoly füstölést sem látok. Reggel jön belőle egy minimális, meg néha ha áll mondjuk egy napot dadog egy kicsit és nyomnom kell neki egy nagyobb gázfröccsöt akkor jön belőle egy adag feketés füst.

Hálás lennék ha tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a probléma. Meg ami talán még jobb lenne ha tudnátok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki tényleg megbízható és meg tudja oldani ezt a gondot!

Előre is köszönöm!

Joci

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. október 28. vasárnap, 09:06


YELLOW írta:
nekünk ilyen 30ezres opelunk van de 6 éves elmúlt és összesen nincs benne 30ezer... 8-9ezrenként (2évente) volt benne cserélve az olaj. nem szervízben, hanem saját kézzel vásárolt olajjal, persze a legjobbal.



Anyósoméknak is ilyen (H) Astrájuk van. Abban van bőven KM... Egy ideig a 30 000km-es periódus szerint cserélték benne az Opel szervizben a takony GM olajat (ha belerakták egyáltalán). Pár éve én cserélem. Természetesen felezem a periódust, tehát 15 000km!
GM LLA 025 minősítés szerinti Mobil 1-et locsolok bele. Pont most telt le a következő 15 000km szóval mostanában kénytelen lemászni a szerelőaknába és "kivéreztetni" az 1,6twinport erőművet.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. október 28. vasárnap, 08:59


vivaladiesel írta:
valter320d írta: Az utóbbi időben többszörösére kitolódott az új autók előírt futásteljesítményhez kötött olajcsere periódusa.
Ennek örülni kell(ene), részben mert csökkennek az üzemeltetési költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok sem mellékesek.



Szerintem amikor egy laikus vagy egy Kft tulajdonosa aki céges használatra új autót vesz (értékvesztés FAIL...) akkor nagyon jól hangzik, hogy csak 30 000km-ként kell olajat cserélni (Opel pl). Dolgoztam márkaszervizben és tudom, hogy mivel lehet megfogni a vevőket. Egyébként a garancia idő végéig nem is fog meghibásodni a motor emiatt. Utána pedig már valószínűleg úgyis a 2.-3. tulajdonosánál fog járni az autó. Az szívja meg aki majd megveszi a 200 000km-t futott autót 83 000-ra visszatekert órával!

Én a 15 000km-es olajcsere periódusra esküszöm. Az egész művelet akár otthon is elvégezhető. Természetesen a fáradt olajat nem a tuja alá öntöm hanem le szoktam adni.



nekünk ilyen 30ezres opelunk van de 6 éves elmúlt és összesen nincs benne 30ezer... 8-9ezrenként (2évente) volt benne cserélve az olaj. nem szervízben, hanem saját kézzel vásárolt olajjal, persze a legjobbal.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 28. vasárnap, 08:59

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. október 28. vasárnap, 08:53


valter320d írta: Az utóbbi időben többszörösére kitolódott az új autók előírt futásteljesítményhez kötött olajcsere periódusa.
Ennek örülni kell(ene), részben mert csökkennek az üzemeltetési költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok sem mellékesek.



Szerintem amikor egy laikus vagy egy Kft tulajdonosa aki céges használatra új autót vesz (értékvesztés FAIL...) akkor nagyon jól hangzik, hogy csak 30 000km-ként kell olajat cserélni (Opel pl). Dolgoztam márkaszervizben és tudom, hogy mivel lehet megfogni a vevőket. Egyébként a garancia idő végéig nem is fog meghibásodni a motor emiatt. Utána pedig már valószínűleg úgyis a 2.-3. tulajdonosánál fog járni az autó. Az szívja meg aki majd megveszi a 200 000km-t futott autót 83 000-ra visszatekert órával!

Én a 15 000km-es olajcsere periódusra esküszöm. Az egész művelet akár otthon is elvégezhető. Természetesen a fáradt olajat nem a tuja alá öntöm hanem le szoktam adni.



valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. október 28. vasárnap, 08:46


YELLOW írta:
valter320d írta: Az utóbbi időben többszörösére kitolódott az új autók előírt futásteljesítményhez kötött olajcsere periódusa.
Ennek örülni kell(ene), részben mert csökkennek az üzemeltetési költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok sem mellékesek.
Viszont adódik némi bizonytalanság. Nem mindegy, hogy a kocsi alapvetően városban araszol, vagy autópályán fut. A városi forgalomnál ugyanolyan futásteljesítményhez esetleg négy-ötszörös üzemidő tartozik. (Ennél még fontosabb: városi forgalomban sokkal intenzívebb az olajhígulás)
Adott esetben tehát több, mint kockázatos a megengedett olajcsere intervallum akár csak felét is betartanunk. Elég csak egyszer megnézi azt a sűrű, fekete, iszapos folyadékot, amit 25.000 megtett km. után az olajteknőből leeresztenek ahhoz, hogy műszaki érdeklődésű ember radikálisan lecsökkentse az olajcsere periódust.
Ha a járművet nem használják, szinte csak áll a garázsban, akkor is ajánlott a motorolajat évente cserélni.


ez egyszerű. a garancia ideje alatt az a 2-3 év simán kibírja, utána meg már nem érdekli őket. hiába mész utólag úgyis a jól fizetett ügyvédeik megmondják, hogyis csináltad, nem jó olajat tettél bele, hiába utána is márkaszervízbe hortad, azt mondják ők raktak szar olajat bele, akkor bizonyítsd be pereld be a szervízt, és inkább hagyod az egészet.


Ki bírná azt pénzel?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. október 28. vasárnap, 08:41


valter320d írta: Az utóbbi időben többszörösére kitolódott az új autók előírt futásteljesítményhez kötött olajcsere periódusa.
Ennek örülni kell(ene), részben mert csökkennek az üzemeltetési költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok sem mellékesek.
Viszont adódik némi bizonytalanság. Nem mindegy, hogy a kocsi alapvetően városban araszol, vagy autópályán fut. A városi forgalomnál ugyanolyan futásteljesítményhez esetleg négy-ötszörös üzemidő tartozik. (Ennél még fontosabb: városi forgalomban sokkal intenzívebb az olajhígulás)
Adott esetben tehát több, mint kockázatos a megengedett olajcsere intervallum akár csak felét is betartanunk. Elég csak egyszer megnézi azt a sűrű, fekete, iszapos folyadékot, amit 25.000 megtett km. után az olajteknőből leeresztenek ahhoz, hogy műszaki érdeklődésű ember radikálisan lecsökkentse az olajcsere periódust.
Ha a járművet nem használják, szinte csak áll a garázsban, akkor is ajánlott a motorolajat évente cserélni.


ez egyszerű. a garancia ideje alatt az a 2-3 év simán kibírja, utána meg már nem érdekli őket. hiába mész utólag úgyis a jól fizetett ügyvédeik megmondják, hogyis csináltad, nem jó olajat tettél bele, hiába utána is márkaszervízbe hortad, azt mondják ők raktak szar olajat bele, akkor bizonyítsd be pereld be a szervízt, és inkább hagyod az egészet.