YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. augusztus 09. kedd, 20:01


BarG írta: Volt a múlt héten egy nagyon komoly füstölésem a pályán hazafelé, de ahogy lefékeztem, a füst megszűnt, olyan, mintha semmi se történt volna. Voltam kiolvasáson, csak egy nem aktív lambdaszonda hiba volt eltárolva. A szívócsőben leltünk sok olajat, meg fogyogat rendesen, egy Pest-Miskolc távon elmegy fél liter. Amúgy nem füstöl, ha nyomom, akkor megy, most nem tudok - szerencsére - egyéb hibát találni, csak az olajfogyást.
Tippek?


pfúú ez marha sok. hallottam egyszer olyat, hogy nagy fordulaton, pályázáson a 6 hengeres motorok hajlamosak a főtengelyszimering mellett nyomni az olajat. viszont mondod, hogy a szívócsőben van, akkor viszont a turbonál beereszti.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. augusztus 09. kedd, 19:16


Volt a múlt héten egy nagyon komoly füstölésem a pályán hazafelé, de ahogy lefékeztem, a füst megszűnt, olyan, mintha semmi se történt volna. Voltam kiolvasáson, csak egy nem aktív lambdaszonda hiba volt eltárolva. A szívócsőben leltünk sok olajat, meg fogyogat rendesen, egy Pest-Miskolc távon elmegy fél liter. Amúgy nem füstöl, ha nyomom, akkor megy, most nem tudok - szerencsére - egyéb hibát találni, csak az olajfogyást.
Tippek?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 21. kedd, 01:50


paolo írta:
anubisz írta:
paolo írta: S.O.S.

Sziasztok!

Van egy 318 CI 2002-es drágaságom és az a problémám, hogy hírtelen elkezdte enni az olajat, de veszettül.
1L/1000km ami szerintem nagyon durva,főleg úgy hogy elötte az olajcserék között max 1L kellett utánatöltenem. 5w-30 gyári lett beletöltve utoljára, 230000km van a motorban.
A szelepfedéltömítést most cseréltük mert egy kicsit eresztett...de máshol külső szivárgást nem találtunk.
Várom az ötleteket, mit javasoltok!
Előre is köszönöm.


Hát annyi biztos nem folyik el, az rengeteg, tiszta olaj lenne minden a motortérben,vagy alatta. Van valami nyoma? nem ereget kék füstöt? Nem vagyok szerelő, és hülyeséget sem mondok,de szerintem biztos motor bontás lesz a vége. Valami szimering nagyon elszállhatott benne. Lehet szelepszár szimeringek. Ezt csak azért mondom, mert ezt mondták nekem is,bár az enyém csak úgy 3L eszik 20 000 alatt.
Nekem egyszer a olajszűrő alatt a szimering eresztett,és ott nem ment el szinte semmi, mégis tiszta olaj volt a blokk bal oldala,úgy össze gányolta. Ha kívül menne el annyi, azt tuti látnád,éreznéd.



Ja igen, azt elfelejtettem írni, hogy füstölök is rendesen, szép kéken...


Azért ez a cikk egy misét megér,úgyhogy a szelepszár szimering csere nembiztos, hogy megoldja a gondod, anyi olajat nem ehet attól, itt is írja,és csak a szimering csere nem elég.
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/20010711/

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. június 17. péntek, 19:33


paolo írta:
lacaca írta:
paolo írta: S.O.S.

Sziasztok!

Van egy 318 CI 2002-es drágaságom és az a problémám, hogy hírtelen elkezdte enni az olajat, de veszettül.
1L/1000km ami szerintem nagyon durva,főleg úgy hogy elötte az olajcserék között max 1L kellett utánatöltenem. 5w-30 gyári lett beletöltve utoljára, 230000km van a motorban.
A szelepfedéltömítést most cseréltük mert egy kicsit eresztett...de máshol külső szivárgást nem találtunk.
Várom az ötleteket, mit javasoltok!
Előre is köszönöm.



Mielőtt a horror összeget elkezdenéd rákölteni ,csak egy-két kérdés: Biztosan az az olaj volt a flakonban ami rá volt írva? Biztosan az lett beleöntve?


Olajcserét szerelővel csináltatni???? Nem nagy ügy, Magad is meg tudtad volna tenni..... De még az is lehet, hogy régóta szar olaj van benne (pl: Tacskó gazdaságos) aztán most jött elő a hatása. de ne legyen igaazam.

Tudod egy ismerős csinálta az utolsó olajcserét, ha át lettem verve akkor arra nem tudok mit mondani
Eddig is Ő csinálta, a problémák csak most kezdődtek ebben az évben...




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 17. péntek, 12:03


paolo írta:
lacaca írta:
paolo írta: S.O.S.

Sziasztok!

Van egy 318 CI 2002-es drágaságom és az a problémám, hogy hírtelen elkezdte enni az olajat, de veszettül.
1L/1000km ami szerintem nagyon durva,főleg úgy hogy elötte az olajcserék között max 1L kellett utánatöltenem. 5w-30 gyári lett beletöltve utoljára, 230000km van a motorban.
A szelepfedéltömítést most cseréltük mert egy kicsit eresztett...de máshol külső szivárgást nem találtunk.
Várom az ötleteket, mit javasoltok!
Előre is köszönöm.



Mielőtt a horror összeget elkezdenéd rákölteni ,csak egy-két kérdés: Biztosan az az olaj volt a flakonban ami rá volt írva? Biztosan az lett beleöntve?


Tudod egy ismerős csinálta az utolsó olajcserét, ha át lettem verve akkor arra nem tudok mit mondani
Eddig is Ő csinálta, a problémák csak most kezdődtek ebben az évben...


Nem gondolod valami szart rakott bele. Bármilyen olajat rak bele,se füstöl,és eszik 1 liter olajat 1000 km alatt. Főleg ha még nem fekete benne az olaj,és szép színe van még.Ott neked nagyon sok olaj elég,azért fűstől. Minimum lekel venni a hengerfejet hogy többet láss,mit mutat a belseje. Ha így jársz vele és gyűrűs, csak szétbaszod jobban.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz paolo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2011. június 17. péntek, 11:56


lacaca írta:
paolo írta: S.O.S.

Sziasztok!

Van egy 318 CI 2002-es drágaságom és az a problémám, hogy hírtelen elkezdte enni az olajat, de veszettül.
1L/1000km ami szerintem nagyon durva,főleg úgy hogy elötte az olajcserék között max 1L kellett utánatöltenem. 5w-30 gyári lett beletöltve utoljára, 230000km van a motorban.
A szelepfedéltömítést most cseréltük mert egy kicsit eresztett...de máshol külső szivárgást nem találtunk.
Várom az ötleteket, mit javasoltok!
Előre is köszönöm.



Mielőtt a horror összeget elkezdenéd rákölteni ,csak egy-két kérdés: Biztosan az az olaj volt a flakonban ami rá volt írva? Biztosan az lett beleöntve?


Tudod egy ismerős csinálta az utolsó olajcserét, ha át lettem verve akkor arra nem tudok mit mondani
Eddig is Ő csinálta, a problémák csak most kezdődtek ebben az évben...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2011. június 17. péntek, 00:31


paolo írta: S.O.S.

Sziasztok!

Van egy 318 CI 2002-es drágaságom és az a problémám, hogy hírtelen elkezdte enni az olajat, de veszettül.
1L/1000km ami szerintem nagyon durva,főleg úgy hogy elötte az olajcserék között max 1L kellett utánatöltenem. 5w-30 gyári lett beletöltve utoljára, 230000km van a motorban.
A szelepfedéltömítést most cseréltük mert egy kicsit eresztett...de máshol külső szivárgást nem találtunk.
Várom az ötleteket, mit javasoltok!
Előre is köszönöm.



Mielőtt a horror összeget elkezdenéd rákölteni ,csak egy-két kérdés: Biztosan az az olaj volt a flakonban ami rá volt írva? Biztosan az lett beleöntve?



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 16. csütörtök, 14:21


paolo írta:
anubisz írta:
paolo írta: S.O.S.

Sziasztok!

Van egy 318 CI 2002-es drágaságom és az a problémám, hogy hírtelen elkezdte enni az olajat, de veszettül.
1L/1000km ami szerintem nagyon durva,főleg úgy hogy elötte az olajcserék között max 1L kellett utánatöltenem. 5w-30 gyári lett beletöltve utoljára, 230000km van a motorban.
A szelepfedéltömítést most cseréltük mert egy kicsit eresztett...de máshol külső szivárgást nem találtunk.
Várom az ötleteket, mit javasoltok!
Előre is köszönöm.


Hát annyi biztos nem folyik el, az rengeteg, tiszta olaj lenne minden a motortérben,vagy alatta. Van valami nyoma? nem ereget kék füstöt? Nem vagyok szerelő, és hülyeséget sem mondok,de szerintem biztos motor bontás lesz a vége. Valami szimering nagyon elszállhatott benne. Lehet szelepszár szimeringek. Ezt csak azért mondom, mert ezt mondták nekem is,bár az enyém csak úgy 3L eszik 20 000 alatt.
Nekem egyszer a olajszűrő alatt a szimering eresztett,és ott nem ment el szinte semmi, mégis tiszta olaj volt a blokk bal oldala,úgy össze gányolta. Ha kívül menne el annyi, azt tuti látnád,éreznéd.



Ja igen, azt elfelejtettem írni, hogy füstölök is rendesen, szép kéken...


akkor tuti motor bontás. Először is kompressziót méretnék. Minden szerelő szerintem azzal fogja kezdeni. Felesleges is tovább kérdezősködnöd. Keress egy jó szerelőt. Kompressziód tuti nem lesz jó. Ugye és,abból még senki nem tudja megmondani hol,mi szállt el,max azt hogy melyik hengerbe tré az adat. Még Gyűrűtörésed is lehet,az meg ha végig marja az oldalfalat lehet felfúratni. Szerencséd lesz ha csak a szimeringek szálltak el. Nem lesz olcsó,készülj fel,ha már szétszedik a motort én kicseréltetnék minden szimeringet. Ott nálad valahol égéstérbe jut az olaj,és az sok jót nemjelent,pénzről nem is beszélve.Márkaszervizt meg említeni se merem,akkor már jobb ha másik motort teszel bele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz paolo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2011. június 16. csütörtök, 10:18


anubisz írta:
paolo írta: S.O.S.

Sziasztok!

Van egy 318 CI 2002-es drágaságom és az a problémám, hogy hírtelen elkezdte enni az olajat, de veszettül.
1L/1000km ami szerintem nagyon durva,főleg úgy hogy elötte az olajcserék között max 1L kellett utánatöltenem. 5w-30 gyári lett beletöltve utoljára, 230000km van a motorban.
A szelepfedéltömítést most cseréltük mert egy kicsit eresztett...de máshol külső szivárgást nem találtunk.
Várom az ötleteket, mit javasoltok!
Előre is köszönöm.


Hát annyi biztos nem folyik el, az rengeteg, tiszta olaj lenne minden a motortérben,vagy alatta. Van valami nyoma? nem ereget kék füstöt? Nem vagyok szerelő, és hülyeséget sem mondok,de szerintem biztos motor bontás lesz a vége. Valami szimering nagyon elszállhatott benne. Lehet szelepszár szimeringek. Ezt csak azért mondom, mert ezt mondták nekem is,bár az enyém csak úgy 3L eszik 20 000 alatt.
Nekem egyszer a olajszűrő alatt a szimering eresztett,és ott nem ment el szinte semmi, mégis tiszta olaj volt a blokk bal oldala,úgy össze gányolta. Ha kívül menne el annyi, azt tuti látnád,éreznéd.



Ja igen, azt elfelejtettem írni, hogy füstölök is rendesen, szép kéken...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 16. csütörtök, 07:19


paolo írta: S.O.S.

Sziasztok!

Van egy 318 CI 2002-es drágaságom és az a problémám, hogy hírtelen elkezdte enni az olajat, de veszettül.
1L/1000km ami szerintem nagyon durva,főleg úgy hogy elötte az olajcserék között max 1L kellett utánatöltenem. 5w-30 gyári lett beletöltve utoljára, 230000km van a motorban.
A szelepfedéltömítést most cseréltük mert egy kicsit eresztett...de máshol külső szivárgást nem találtunk.
Várom az ötleteket, mit javasoltok!
Előre is köszönöm.


Hát annyi biztos nem folyik el, az rengeteg, tiszta olaj lenne minden a motortérben,vagy alatta. Van valami nyoma? nem ereget kék füstöt? Nem vagyok szerelő, és hülyeséget sem mondok,de szerintem biztos motor bontás lesz a vége. Valami szimering nagyon elszállhatott benne. Lehet szelepszár szimeringek. Ezt csak azért mondom, mert ezt mondták nekem is,bár az enyém csak úgy 3L eszik 20 000 alatt.
Nekem egyszer a olajszűrő alatt a szimering eresztett,és ott nem ment el szinte semmi, mégis tiszta olaj volt a blokk bal oldala,úgy össze gányolta. Ha kívül menne el annyi, azt tuti látnád,éreznéd.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz paolo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2011. június 15. szerda, 23:59


S.O.S.

Sziasztok!

Van egy 318 CI 2002-es drágaságom és az a problémám, hogy hírtelen elkezdte enni az olajat, de veszettül.
1L/1000km ami szerintem nagyon durva,főleg úgy hogy elötte az olajcserék között max 1L kellett utánatöltenem. 5w-30 gyári lett beletöltve utoljára, 230000km van a motorban.
A szelepfedéltömítést most cseréltük mert egy kicsit eresztett...de máshol külső szivárgást nem találtunk.
Várom az ötleteket, mit javasoltok!
Előre is köszönöm.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 24. kedd, 02:11


hil írta:
Robin68 írta:


Az olajcseréhez nem kell leszedni az egész motor takaró borítást. Van rajta egy kis ajtó a közepétől kicsit hátrébb ahol az olajleeresztő csavar van. Ez a kis ajtó egy rarab csavarral van rögzítve hátul, elöl pedig be van akasztva két füllel.
Legalább is nálam így van .


Nálam is úgy van, de ha ott engedem le az olajt, akkor azért jut belőle a burkolatra is. Viszont, ha leveszem a burkolatot, akkor azt ki is tudom mosni patika tisztára. Na a szervizekben ezt sem teszik meg sajnos.....

Tisztaság fél egészség. Legalább tiszta legyen, ha már nem értek hozzá, szoktam mondani az ügyfélnek, amikor dolgozok. Van aki el is hiszi (mármint, hogy nem értek hozzá, de nem autó szerelést dolgozok).



[/quote]

Nem emlékszem hogy nálam van e,de le szedik mindig,a szervizben is. Nem is figyeltem hogy van e rajta kis ajtó.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 21:59


Robin68 írta:


Az olajcseréhez nem kell leszedni az egész motor takaró borítást. Van rajta egy kis ajtó a közepétől kicsit hátrébb ahol az olajleeresztő csavar van. Ez a kis ajtó egy rarab csavarral van rögzítve hátul, elöl pedig be van akasztva két füllel.
Legalább is nálam így van .
[/quote]

Nálam is úgy van, de ha ott engedem le az olajt, akkor azért jut belőle a burkolatra is. Viszont, ha leveszem a burkolatot, akkor azt ki is tudom mosni patika tisztára. Na a szervizekben ezt sem teszik meg sajnos.....

Tisztaság fél egészség. Legalább tiszta legyen, ha már nem értek hozzá, szoktam mondani az ügyfélnek, amikor dolgozok. Van aki el is hiszi (mármint, hogy nem értek hozzá, de nem autó szerelést dolgozok).





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 23. hétfő, 22:02

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 21:54


anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta:

Persze ha aknás garázsom lenne én is magam tenném,de így nem szopok vele,másnak meg nem nyalok hogy emelje meg, és annak is adjak egy ezrest ugyan ott vagyok,és még össze is kenem magam


Az olajcseréhez nem kell emelő vagy akna, bár úgy kényelmesebb, de kertben is meg lehet csinálni, én úgy szoktam.



Kertem sincs És, hogy szeded le a motor takaró borítást,és a csavart.


Az olajcseréhez nem kell leszedni az egész motor takaró borítást. Van rajta egy kis ajtó a közepétől kicsit hátrébb ahol az olajleeresztő csavar van. Ez a kis ajtó egy rarab csavarral van rögzítve hátul, elöl pedig be van akasztva két füllel.
Legalább is nálam így van .


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 21:31


anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta:

Persze ha aknás garázsom lenne én is magam tenném,de így nem szopok vele,másnak meg nem nyalok hogy emelje meg, és annak is adjak egy ezrest ugyan ott vagyok,és még össze is kenem magam


Az olajcseréhez nem kell emelő vagy akna, bár úgy kényelmesebb, de kertben is meg lehet csinálni, én úgy szoktam.



Kertem sincs És, hogy szeded le a motor takaró borítást,és a csavart.


Ahhoz még csak meg sem kell emelni az autót. Egyébként régebben, amikor még kert sem volt, az utcán cseréltem olajat (Lada korszak), sőt még olajszivattyút is (BP. Bocskai út, ház előtt). Mindent meg lehet oldani, csak akarni kell. Most olajcserére nem viszem el az autót szerelőhöz, na nem a pénz miatt, csak valahogy jobban esik, ha magam csinálom.