anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 21:18


hil írta:
anubisz írta:

Persze ha aknás garázsom lenne én is magam tenném,de így nem szopok vele,másnak meg nem nyalok hogy emelje meg, és annak is adjak egy ezrest ugyan ott vagyok,és még össze is kenem magam


Az olajcseréhez nem kell emelő vagy akna, bár úgy kényelmesebb, de kertben is meg lehet csinálni, én úgy szoktam.



Kertem sincs És, hogy szeded le a motor takaró borítást,és a csavart.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 23. hétfő, 21:22

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 18:59


anubisz írta:

Persze ha aknás garázsom lenne én is magam tenném,de így nem szopok vele,másnak meg nem nyalok hogy emelje meg, és annak is adjak egy ezrest ugyan ott vagyok,és még össze is kenem magam


Az olajcseréhez nem kell emelő vagy akna, bár úgy kényelmesebb, de kertben is meg lehet csinálni, én úgy szoktam.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz bmw320i

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 17:47


anubisz írta:
el hiszem,én szoktam hajtani, meg azért ne akard tudni menyi lehet már a motorba. 150 volt benne,én bele tettem vagy 130 at,meg amit még vissza pörgettek azok akik el adták ahoz képest 25000 alatt 2,max 3 liter olaj nem sok.hogy ahol lehet 160,180,sokszor 220 230 al szoktam menni. Azért az nem teszi tönkre,mikor 4000 ren viszi a 200 at. olajra figyelek,és automata,úgyhogy nem lehet halálra pörgetni.


Elhiszem,én szoktam hajtani, meg azért ne akard tudni menyi lehet már a motorban. 150 volt benne,én beletettem vagy 130-at,meg amit még visszapörgettek azok, akik eladták Ahhoz képest 25000 alatt 2,max 3 liter olaj nem sok. Ahol lehet 160,180,sokszor 220 - 230-al szoktam menni. Azért az nem teszi tönkre,mikor 4 -ezren viszi a 200-at. Olajra figyelek,és automata,úgyhogy nem lehet halálra pörgetni.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. május 23. hétfő, 17:49

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 17:28


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: 1000 Ft ért cserélték le az olajat,én hülye meg márkaszervizbe cseréltettem 15 000 ért vagy menyiért. Olaj reset meg elsőre sikerült. Jól van,többet csak komoly hibával megyek BMW szervizbe.


2007-ben mikor megvettem én is elvittem olajcserére szervízbe, leginkább azért, hogy megtudjam a kulcs milyen adatot tárol. 7000 Ft volt a csere, hogy vittem az olajat (amit le akart nyúlni a szervízes rögtön, mert ki akart tessékelni, mikozben a szervízfőnökkel meg meg volt beszélve, hogy ott vagyok mellette)
aztán egy nem márka orientált szervízbe vittem ott 1500-ért cserélték. idén magamnak fogom, és addig hagyom csepegni, amíg jól esik. igazából én a fél órát kevésnek tartom, ár ez lehet csak az én hülyeségem. mondjuk lassan lejár a 2 év júniusban, de még mindig van 15.300 km-em hátra. de lecserélem azé.



Persze ha aknás garázsom lenne én is magam tenném,de így nem szopok vele,másnak meg nem nyalok hogy emelje meg, és annak is adjak egy ezrest ugyan ott vagyok,és még össze is kenem magam


nekem ahol 1500-ért cserelték, ott bármikor megemelik az autóm, többször volt már, hogy már zártak csak a tulaj ott volt és simán, sőt kereket leszedtük közösen vagy bármi. igaz a BMW-hez nehezen értenek, a hűtővíz cserénél is én mutogattam, mit hol kell csavarni.
nekünk van aknánk, de én sem ott cserélem, bár lehet, havernál jobbak a körülmények, ha nincs talajvíz



szerk.: jah nelem 2 éve 4 liter olajat öntöttem bele, pedig 4,25 kell bele. akkor a max jezésig ment, és most is éppen csak kicsivel van alatta, de még mindig a max-ban. a színe az olajnak elég jó, nem látszik nagyon kokszosnak. igaz én nem nagyon pörgetem hosszútávon.


el hiszem,én szoktam hajtani, meg azért ne akard tudni menyi lehet már a motorba. 150 volt benne,én bele tettem vagy 130 at,meg amit még vissza pörgettek azok akik el adták ahoz képest 25000 alatt 2,max 3 liter olaj nem sok.hogy ahol lehet 160,180,sokszor 220 230 al szoktam menni. Azért az nem teszi tönkre,mikor 4000 ren viszi a 200 at. olajra figyelek,és automata,úgyhogy nem lehet halálra pörgetni.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 17:22


És azt el mondanám hogy ő cserélte le a Gardánomat,kipufogó rendszer le,futkosott velem vagy 20 km az ő kocsijával,a felújítás miatt,persze nem lehetett,telefonált valakinek, estére szerzett is egy bontott 330 XD gardánt ( reggel 10 re vittem oda a kocsit ) jó nem volt olcsó pénz 80 000 de az új 160000. Másnap reggel 10 re már kész volt a kocsi,még ki cserélte a fék dugattyút a bal első nyeregbe,kipufogó rendszer vissza, és mind ez 13000 ért. Szóval a BMW be ez 70,80 lett volna ha nem több,és még én futkostam volna a gardán beszerzésért,meg a benzin,stb,és nem is tudtam volna szerezni,csak ki tudja hány nap,hét múlva,nem 10 perc alatt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 17:11


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: 1000 Ft ért cserélték le az olajat,én hülye meg márkaszervizbe cseréltettem 15 000 ért vagy menyiért. Olaj reset meg elsőre sikerült. Jól van,többet csak komoly hibával megyek BMW szervizbe.


2007-ben mikor megvettem én is elvittem olajcserére szervízbe, leginkább azért, hogy megtudjam a kulcs milyen adatot tárol. 7000 Ft volt a csere, hogy vittem az olajat (amit le akart nyúlni a szervízes rögtön, mert ki akart tessékelni, mikozben a szervízfőnökkel meg meg volt beszélve, hogy ott vagyok mellette)
aztán egy nem márka orientált szervízbe vittem ott 1500-ért cserélték. idén magamnak fogom, és addig hagyom csepegni, amíg jól esik. igazából én a fél órát kevésnek tartom, ár ez lehet csak az én hülyeségem. mondjuk lassan lejár a 2 év júniusban, de még mindig van 15.300 km-em hátra. de lecserélem azé.



Persze ha aknás garázsom lenne én is magam tenném,de így nem szopok vele,másnak meg nem nyalok hogy emelje meg, és annak is adjak egy ezrest ugyan ott vagyok,és még össze is kenem magam


nekem ahol 1500-ért cserelték, ott bármikor megemelik az autóm, többször volt már, hogy már zártak csak a tulaj ott volt és simán, sőt kereket leszedtük közösen vagy bármi. igaz a BMW-hez nehezen értenek, a hűtővíz cserénél is én mutogattam, mit hol kell csavarni.
nekünk van aknánk, de én sem ott cserélem, bár lehet, havernál jobbak a körülmények, ha nincs talajvíz



szerk.: jah nelem 2 éve 4 liter olajat öntöttem bele, pedig 4,25 kell bele. akkor a max jezésig ment, és most is éppen csak kicsivel van alatta, de még mindig a max-ban. a színe az olajnak elég jó, nem látszik nagyon kokszosnak. igaz én nem nagyon pörgetem hosszútávon.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 23. hétfő, 17:14

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 17:06


YELLOW írta:
anubisz írta: 1000 Ft ért cserélték le az olajat,én hülye meg márkaszervizbe cseréltettem 15 000 ért vagy menyiért. Olaj reset meg elsőre sikerült. Jól van,többet csak komoly hibával megyek BMW szervizbe.


2007-ben mikor megvettem én is elvittem olajcserére szervízbe, leginkább azért, hogy megtudjam a kulcs milyen adatot tárol. 7000 Ft volt a csere, hogy vittem az olajat (amit le akart nyúlni a szervízes rögtön, mert ki akart tessékelni, mikozben a szervízfőnökkel meg meg volt beszélve, hogy ott vagyok mellette)
aztán egy nem márka orientált szervízbe vittem ott 1500-ért cserélték. idén magamnak fogom, és addig hagyom csepegni, amíg jól esik. igazából én a fél órát kevésnek tartom, ár ez lehet csak az én hülyeségem. mondjuk lassan lejár a 2 év júniusban, de még mindig van 15.300 km-em hátra. de lecserélem azé.



Persze ha aknás garázsom lenne én is magam tenném,de így nem szopok vele,másnak meg nem nyalok hogy emelje meg, és annak is adjak egy ezrest ugyan ott vagyok,és még össze is kenem magam


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 17:01


anubisz írta: 1000 Ft ért cserélték le az olajat,én hülye meg márkaszervizbe cseréltettem 15 000 ért vagy menyiért. Olaj reset meg elsőre sikerült. Jól van,többet csak komoly hibával megyek BMW szervizbe.


2007-ben mikor megvettem én is elvittem olajcserére szervízbe, leginkább azért, hogy megtudjam a kulcs milyen adatot tárol. 7000 Ft volt a csere, hogy vittem az olajat (amit le akart nyúlni a szervízes rögtön, mert ki akart tessékelni, mikozben a szervízfőnökkel meg meg volt beszélve, hogy ott vagyok mellette)
aztán egy nem márka orientált szervízbe vittem ott 1500-ért cserélték. idén magamnak fogom, és addig hagyom csepegni, amíg jól esik. igazából én a fél órát kevésnek tartom, ár ez lehet csak az én hülyeségem. mondjuk lassan lejár a 2 év júniusban, de még mindig van 15.300 km-em hátra. de lecserélem azé.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 23. hétfő, 16:30


1000 Ft ért cserélték le az olajat,én hülye meg márkaszervizbe cseréltettem 15 000 ért vagy menyiért. Olaj reset meg elsőre sikerült. Jól van,többet csak komoly hibával megyek BMW szervizbe.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 22. vasárnap, 20:33


InsectKiller írta:
anubisz írta:
m_attila írta: Nem tudom neki megoldódott.

+ karterszelepet, szelepfedél, olajteknő tömítést is cseréltünk neki,
m_attila

anubisz írta:
m_attila írta: Nekem pl egyik bmw -m sem ette az olajat.
25tds, 23i, 28i, 16i

Viszont talán egy kis segítség:
Most csináltunk egy e39 530i t. Az m54b30 ugyanaz a motor mint a 330i.

Szelepszár szimeringezéssel, megoldódott a probléma

m_attila


olyan sok elmegy a szelep szimeringnél?




hát nekem száraz a motor,olaj szivárgásra allergiás vagyok,tömítésekre oda figyelek.
Ami el megy nálam,az csak a kipufogón, viszont szép tiszta, ha nagyon nyomná trutyis lenne a kipufogó,nem? a gyertyák is szépek.


Ezeknek a motoroknak ez szokott lenni a fő problémája és ha sokat használod 3000fölötti tartományban a motort, vagyis pályán, akkor igenis képes viszonylag elég sokat kajcsizni. Bár hallottam már, hogy a 30i csipegeti alapból. De szerintem is ahogy M_Attila említette, ennek ez meg kell, hogy oldja a gondját.
Tényleg olyan szakmai titkot meg lehet kérdezni tőled Attila, hogy milyen összegben kell gondolkozni anyaggal meg munkadíjjal együtt?


az engem is érdekelne,kíváncsiságból. Hát én mondjuk sokat megyek pályán,és igen akkor csipegeti,bár 3000 alatt ritkán megy az ember,mert ugye a 130 is úgy 3 ezer körül van,hát a 200 at meg 4 ezren viszi, de megfigyeltem egy időbe sokat jártam tempómattal 160 al hosszú távon,és igen akkor több olajat evett,pedig akkor is 3-4 ezer között pörög. Nem lenne rossz még egy 2 fokozat ajándékba a Pályára,hogy kevesebbet pörögjön. Álom lehet egy 7 sebességes.

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. május 22. vasárnap, 19:41


anubisz írta:
m_attila írta: Nem tudom neki megoldódott.

+ karterszelepet, szelepfedél, olajteknő tömítést is cseréltünk neki,
m_attila

anubisz írta:
m_attila írta: Nekem pl egyik bmw -m sem ette az olajat.
25tds, 23i, 28i, 16i

Viszont talán egy kis segítség:
Most csináltunk egy e39 530i t. Az m54b30 ugyanaz a motor mint a 330i.

Szelepszár szimeringezéssel, megoldódott a probléma

m_attila


olyan sok elmegy a szelep szimeringnél?




hát nekem száraz a motor,olaj szivárgásra allergiás vagyok,tömítésekre oda figyelek.
Ami el megy nálam,az csak a kipufogón, viszont szép tiszta, ha nagyon nyomná trutyis lenne a kipufogó,nem? a gyertyák is szépek.


Ezeknek a motoroknak ez szokott lenni a fő problémája és ha sokat használod 3000fölötti tartományban a motort, vagyis pályán, akkor igenis képes viszonylag elég sokat kajcsizni. Bár hallottam már, hogy a 30i csipegeti alapból. De szerintem is ahogy M_Attila említette, ennek ez meg kell, hogy oldja a gondját.
Tényleg olyan szakmai titkot meg lehet kérdezni tőled Attila, hogy milyen összegben kell gondolkozni anyaggal meg munkadíjjal együtt?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 22. vasárnap, 19:05


m_attila írta: Nem tudom neki megoldódott.

+ karterszelepet, szelepfedél, olajteknő tömítést is cseréltünk neki,
m_attila

anubisz írta:
m_attila írta: Nekem pl egyik bmw -m sem ette az olajat.
25tds, 23i, 28i, 16i

Viszont talán egy kis segítség:
Most csináltunk egy e39 530i t. Az m54b30 ugyanaz a motor mint a 330i.

Szelepszár szimeringezéssel, megoldódott a probléma

m_attila


olyan sok elmegy a szelep szimeringnél?




hát nekem száraz a motor,olaj szivárgásra allergiás vagyok,tömítésekre oda figyelek.
Ami el megy nálam,az csak a kipufogón, viszont szép tiszta, ha nagyon nyomná trutyis lenne a kipufogó,nem? a gyertyák is szépek.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. május 22. vasárnap, 18:58


Nem tudom neki megoldódott.

+ karterszelepet, szelepfedél, olajteknő tömítést is cseréltünk neki,
m_attila

anubisz írta:
m_attila írta: Nekem pl egyik bmw -m sem ette az olajat.
25tds, 23i, 28i, 16i

Viszont talán egy kis segítség:
Most csináltunk egy e39 530i t. Az m54b30 ugyanaz a motor mint a 330i.

Szelepszár szimeringezéssel, megoldódott a probléma

m_attila


olyan sok elmegy a szelep szimeringnél?




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 22. vasárnap, 18:50


m_attila írta: Nekem pl egyik bmw -m sem ette az olajat.
25tds, 23i, 28i, 16i

Viszont talán egy kis segítség:
Most csináltunk egy e39 530i t. Az m54b30 ugyanaz a motor mint a 330i.

Szelepszár szimeringezéssel, megoldódott a probléma

m_attila


olyan sok elmegy a szelep szimeringnél?

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. május 22. vasárnap, 18:45


Nekem pl egyik bmw -m sem ette az olajat.
25tds, 23i, 28i, 16i

Viszont talán egy kis segítség:
Most csináltunk egy e39 530i t. Az m54b30 ugyanaz a motor mint a 330i.

Szelepszár szimeringezéssel, megoldódott a probléma

m_attila