
- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 318i
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2009. május 26. kedd, 17:53
Sziasztok!
Lehet, hogy nem jó helyre írok, elõre is elnézést! Nekem is ajtózár gondom van (mint sokaknak), ha kinyitom a vez ajtót, akkor nem kapcsol be a belsõ világítás és akkor nem mûk. a riasztó sem (idõnként) Ma vettem bontóban jobbkormányos autóba való centrálzárat és szétbombáztam. Szét lehet szedni (talán) törés nélkül, nekem ez nem volt célom, mert úgysem tudtam volna használni. Belül egy nagyon, talán túlságosan is bonyi mechanikus szerkezet figyel, benne rengeteg rugóval. De nem is ez a lényeg. Az ajtó becsukásakor nem kapcsoló, henem egy mágnes mozog, ami rá van fixen rögzítve a nyelv tengelyére. Tehát ez rossz nem lehet. Ez a mágnes egy HALL szonda fölé fordul be az ajtó csukásakor és zárásakor. A Hall beforrasztása már lehet problémás, ami egyébként SMD alkatrész és mikor, hogy sikerül a gyártónak a forrasztás. Rengeteg ilyen hibával találkoztam már a munkám során! Magának a Hallnak a meghibásodási esélye minimálisra tehetõ. Ami baj lehet még, a közpzár egység csatlakozóinak kontakt hibája, illetve annak az elektronikának a baja, ami a zárat vezérli és figyeli a Hall jelét. Tehát ebbõl kiindulva, lehetséges, hogy kb 30K Ft-ért a zárcsere nem is hozna eredményt, kidobott pénz lenne. Zárcserekor ugyanis meg van mozgatva a csatlakozó, stb.
Abban kéne a segítség, hogy honnan lehet letölteni az E46 teljes kapcsi rajzát, hogy tovább lehessen menni ezügyben. Sokat olvastam a Ground modulról, nem tudom mi ez, hol foglal helyet és mit csinál. Szóval, ha valaki tud, akkor segítsen a köz érdekében is, mert tapasztalatomat nem fogom magamban tartani,
Elõre is köszi:
hil