david01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz david01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2014. június 28. szombat, 21:04


Superpippo írta:
gfeco írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne hogy a 2000-es évjáratú 320d-ben is benne van ez a pillangószelep vagy csak az erősebb verziókban?? Ha benne van és ledugóztatom lesz valami teljesítménycsökkenés vagy fogyasztás változása??
Válaszotokat előre is köszönöm



Szia van a tiédben is.
Olvasd el figyelmesen ezt a cikket.
http://www.hirklikk.hu/m/article.php?id=551573


Hello! A 136lóerős 320d-ben NINCSEN pillangószelep !!



Tehát akkor nincs benne??




Superpippo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Superpippo

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2014. június 22. vasárnap, 23:13


gfeco írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne hogy a 2000-es évjáratú 320d-ben is benne van ez a pillangószelep vagy csak az erősebb verziókban?? Ha benne van és ledugóztatom lesz valami teljesítménycsökkenés vagy fogyasztás változása??
Válaszotokat előre is köszönöm



Szia van a tiédben is.
Olvasd el figyelmesen ezt a cikket.
http://www.hirklikk.hu/m/article.php?id=551573


Hello! A 136lóerős 320d-ben NINCSEN pillangószelep !!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. június 22. vasárnap, 23:21

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2014. június 22. vasárnap, 22:18


david01 írta: Üdv mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne hogy a 2000-es évjáratú 320d-ben is benne van ez a pillangószelep vagy csak az erősebb verziókban?? Ha benne van és ledugóztatom lesz valami teljesítménycsökkenés vagy fogyasztás változása??
Válaszotokat előre is köszönöm



Szia van a tiédben is.
Olvasd el figyelmesen ezt a cikket.
http://www.hirklikk.hu/m/article.php?id=551573

david01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz david01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2014. június 22. vasárnap, 18:35


Üdv mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne hogy a 2000-es évjáratú 320d-ben is benne van ez a pillangószelep vagy csak az erősebb verziókban?? Ha benne van és ledugóztatom lesz valami teljesítménycsökkenés vagy fogyasztás változása??
Válaszotokat előre is köszönöm

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2005

státusz Miki01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. június 17. kedd, 07:32


Sziasztok!E61 535D (2005.03.).Szeretnék szívósort ledugózni,tudja-e valaki hogy melyik átmérőjű szettet rendeljem?!Köszi

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. június 11. szerda, 23:57


BMWE8330D írta: Sziasztok!Szeretném én is ledugózni a BMW X3 3.0d szívósoromat!Az ebayen nézegettem hozzá szettet,de van 32mm-s és 33 mm-s dugó is.(Gondolom a 6 hengeresbe nem a 22-s megy)Szerintetek a 32 vagy a 33 mm-s jó?(Mivel még nem szedtem szét nem tudtam megmérni, ha egyáltalán számít az 1mm átmérő különbség és csak egyszer szeretném szétszedni de már dugóznám is)Ha le lesz dugózva fog hibakódot dobni a computer?A válaszotok előre is köszönöm!


Én akitől vettem az autót kiszerelte csak a lapátokat és vissza bele! Elm. csavarral vannak rögzítve!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz pkfeco

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. június 11. szerda, 22:17


BMWE8330D írta: Sziasztok!Szeretném én is ledugózni a BMW X3 3.0d szívósoromat!Az ebayen nézegettem hozzá szettet,de van 32mm-s és 33 mm-s dugó is.(Gondolom a 6 hengeresbe nem a 22-s megy)Szerintetek a 32 vagy a 33 mm-s jó?(Mivel még nem szedtem szét nem tudtam megmérni, ha egyáltalán számít az 1mm átmérő különbség és csak egyszer szeretném szétszedni de már dugóznám is)Ha le lesz dugózva fog hibakódot dobni a computer?A válaszotok előre is köszönöm!


Én eddig csak 22 és 33 mm-esekkel találkoztam. Nem attól függ a mérete, hogy 4 vagy 6 hengeres. Úgy tudom, hogy 2004-től kezdték gyártani a 32 mm-es pillangószeleppel szerelt szívósorokat. De ez nem jelenti feltétlen azt, hogy 2004 utáni autókban 32 mm-es van. az én E46 320D-m 2004 márciusi és még 22 mm-es volt benne. Biztosat nem lehet mondani. Meg kell nézni. Viszont a szétszerelés nem kis meló. Egy megoldás, hogy beszerzed mindkét fajtát és amelyikre nincs szükség, azt eladod. Vannak helyek, ahol vissza veszik azt, amelyik nem jó. De gondolom, a vissza postázást neked kell fizetni.
Ajánlott még hozzá venni tömítés szettet is.
Közben utána néztem és valóban létezik 32 mm-es is.
Ha tudod nélkülözni az autót mondjuk 1 hétig és van garázs, akkor javaslom, hogy szedd szét és nézd meg, milyen kell bele. Én EBAY-en vettem tafmet nevű eladótól. A 6 darab tömítésekkel együtt 22.000 körül van ingyenes szállítással és nekem megérkezett kb 3 nap alatt.


tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2014. június 09. hétfő, 19:44


BMWE8330D írta: Sziasztok!Szeretném én is ledugózni a BMW X3 3.0d szívósoromat!Az ebayen nézegettem hozzá szettet,de van 32mm-s és 33 mm-s dugó is.(Gondolom a 6 hengeresbe nem a 22-s megy)Szerintetek a 32 vagy a 33 mm-s jó?(Mivel még nem szedtem szét nem tudtam megmérni, ha egyáltalán számít az 1mm átmérő különbség és csak egyszer szeretném szétszedni de már dugóznám is)Ha le lesz dugózva fog hibakódot dobni a computer?A válaszotok előre is köszönöm!


Nekem 330cd-van tavaly csináltam meg igaz én a csavarozós megoldást választottam mivel nem tudtam én se melyik méretű dugót rendeljem,de nekem a kisebb volt benne 22mm-es



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. június 09. hétfő, 19:45

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 3.0d
Évjárat: 2005

státusz BMWE8330D

Újonc

Elismertség: 100% (1 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. június 09. hétfő, 19:40


Sziasztok!Szeretném én is ledugózni a BMW X3 3.0d szívósoromat!Az ebayen nézegettem hozzá szettet,de van 32mm-s és 33 mm-s dugó is.(Gondolom a 6 hengeresbe nem a 22-s megy)Szerintetek a 32 vagy a 33 mm-s jó?(Mivel még nem szedtem szét nem tudtam megmérni, ha egyáltalán számít az 1mm átmérő különbség és csak egyszer szeretném szétszedni de már dugóznám is)Ha le lesz dugózva fog hibakódot dobni a computer?A válaszotok előre is köszönöm!

kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2014. június 05. csütörtök, 01:20


Kb mennyibe kerül egy ilyen ledugozó szett? Nekem is ki kellene venni már a szelepeket!
Ahova az a fém dugo belemegy a szivó csö alatt az mi célt szolgál? Látom azt is ki kell szedni és ledugozni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz pkfeco

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. június 04. szerda, 21:46


Én is 3 hete szedtem ki őket. Ugyanezt a szettet vettem Ebay-en. Nálam már az egyik decemberben ki lett véve, mert törött volt. Szerencsére még nem szippantotta be a motor.
Nem túl bonyolult sltávoltani csk időigényes és rá kell jönni a mikéntjére.
Most sziszegéshez hasonló hangot hallok. valószínűleg valamelyik vákum cső nem teljesen jól van a helyén vagy sérült. Azt majd még valamikor megnézem. Egyébként megy rendesen a gép.
lantika írta:
aeroengine89 írta: Sziasztok!
Én is túlestem a ledugózáson!
Szóval Ebay-ról rendeltem 43 euro-ért dugókat amik 22mm-ek és a biztonság kedvéért tömitő gyürü szettet is! Készítettem képeket is róla hát ha valakinek segít aki még előtte áll a szerelésnek

A szett

























145 ezer km után:


Szerintem ez is teljesen jo,es 10 euroval olcsobb: dugo. Ugyan abbol az anyagbol van,mint a szivocsonk. En ezt rendeltem,de a vege az lett,hogy mosobenzinnel ätmostuk,es tök tiszta lett,igy a dugok most a pinceben vannak.




laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2014. június 04. szerda, 14:06


kempelen írta:
sakter írta:
duend írta:
sakter írta:
bmw320d4 írta:
sakter írta: Felmerült bennem egy gondolat. Nem lenne megfelelő megoldás, hogy a két rögzítő csavart kivenni és a pillangó lemezt kidobni? A tengely biztos nem fog beleesni.


Tényleg nem esik bele, de az olaj attól még szivárogni fog a tengely mellett.


Na jó, de ez az egész herélés mizéria nem valami olaj folyás miatt van hanem az attól való rettegéstől, hogy beleesik a lemez v. csavar és felrobban a motor. Mondjuk megértem, hogy a rettegést jobb aprólékosan kiválasztott csecse-becse vásárlásával semlegesíteni, mint 8 csavart kivenni.
Ennél nyomósabb érvet tud valaki?


Nem olajfolyäs miatt van, az csak a következmenye lesz annak, amit felvetettel. Es nem felrobbani fog a motor, hanem a dugattyu szepen ropiratöri a lapkät, majd a darabkäk elöször a hengert veszik kezelesbe, majd ätmennek a turbohoz, es ott is rendet raknak.
Szerintem nem ezen a modszeren kell sporolni, hisz nem annyira dräga, es egy kesöbbi olajfolyäst sem fogsz majd läjkolni, ha lätod, milyen lesz töle a környek pär honap mulva...


De miért folyna az olaj? Van még egy csomó tengely ( pl.főtengely) azt mind próbáljuk meg
kiiktani?



Mert a szívócsőben a turbótól érkező olajpára is bekerül a rendszerbe.
A gyári szelepek tengelye kis "O" gyűrűvel van tömítve, mely mellett idővel szivárog ez az olajpára. Ha leveszed a lapkát, a tengely és e tömítőgyűrű még ottmarad.

Sőt, mivel eredetileg a lapka akadályozza, hogy a tengely kifelé mozduljon, lapka hiányában már ez sem fog működni és szépen lassan kitáncol a tengely a helyéről, majd idővel megszorulhat a lapkákat mozgató rúd is... (mondjuk elég közel vannak egymáshoz, így kicsi rá az esély)

Hozzáfűzve még annyit, hogy tényleg nem tétel megcsinálni rendesen 4 vagy 6 darab csavarral vagy a teljes kupakkal...







Láttam már olyan megoldást hogy nem csak a lapkát veszik ki hanem a tengelyt is és a tengely helyére fúrnak egy menetet (M6?) és egy csavart beletéve mehet vissza a gyári kupak

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2014. június 04. szerda, 12:40


sakter írta:
duend írta:
sakter írta:
bmw320d4 írta:
sakter írta: Felmerült bennem egy gondolat. Nem lenne megfelelő megoldás, hogy a két rögzítő csavart kivenni és a pillangó lemezt kidobni? A tengely biztos nem fog beleesni.


Tényleg nem esik bele, de az olaj attól még szivárogni fog a tengely mellett.


Na jó, de ez az egész herélés mizéria nem valami olaj folyás miatt van hanem az attól való rettegéstől, hogy beleesik a lemez v. csavar és felrobban a motor. Mondjuk megértem, hogy a rettegést jobb aprólékosan kiválasztott csecse-becse vásárlásával semlegesíteni, mint 8 csavart kivenni.
Ennél nyomósabb érvet tud valaki?


Nem olajfolyäs miatt van, az csak a következmenye lesz annak, amit felvetettel. Es nem felrobbani fog a motor, hanem a dugattyu szepen ropiratöri a lapkät, majd a darabkäk elöször a hengert veszik kezelesbe, majd ätmennek a turbohoz, es ott is rendet raknak.
Szerintem nem ezen a modszeren kell sporolni, hisz nem annyira dräga, es egy kesöbbi olajfolyäst sem fogsz majd läjkolni, ha lätod, milyen lesz töle a környek pär honap mulva...


De miért folyna az olaj? Van még egy csomó tengely ( pl.főtengely) azt mind próbáljuk meg
kiiktani?



Mert a szívócsőben a turbótól érkező olajpára is bekerül a rendszerbe.
A gyári szelepek tengelye kis "O" gyűrűvel van tömítve, mely mellett idővel szivárog ez az olajpára. Ha leveszed a lapkát, a tengely és e tömítőgyűrű még ottmarad.

Sőt, mivel eredetileg a lapka akadályozza, hogy a tengely kifelé mozduljon, lapka hiányában már ez sem fog működni és szépen lassan kitáncol a tengely a helyéről, majd idővel megszorulhat a lapkákat mozgató rúd is... (mondjuk elég közel vannak egymáshoz, így kicsi rá az esély)

Hozzáfűzve még annyit, hogy tényleg nem tétel megcsinálni rendesen 4 vagy 6 darab csavarral vagy a teljes kupakkal...







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. június 04. szerda, 12:53

státusz sakter

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2014. június 04. szerda, 12:29


duend írta:
sakter írta:
bmw320d4 írta:
sakter írta: Felmerült bennem egy gondolat. Nem lenne megfelelő megoldás, hogy a két rögzítő csavart kivenni és a pillangó lemezt kidobni? A tengely biztos nem fog beleesni.


Tényleg nem esik bele, de az olaj attól még szivárogni fog a tengely mellett.


Na jó, de ez az egész herélés mizéria nem valami olaj folyás miatt van hanem az attól való rettegéstől, hogy beleesik a lemez v. csavar és felrobban a motor. Mondjuk megértem, hogy a rettegést jobb aprólékosan kiválasztott csecse-becse vásárlásával semlegesíteni, mint 8 csavart kivenni.
Ennél nyomósabb érvet tud valaki?


Nem olajfolyäs miatt van, az csak a következmenye lesz annak, amit felvetettel. Es nem felrobbani fog a motor, hanem a dugattyu szepen ropiratöri a lapkät, majd a darabkäk elöször a hengert veszik kezelesbe, majd ätmennek a turbohoz, es ott is rendet raknak.
Szerintem nem ezen a modszeren kell sporolni, hisz nem annyira dräga, es egy kesöbbi olajfolyäst sem fogsz majd läjkolni, ha lätod, milyen lesz töle a környek pär honap mulva...


De miért folyna az olaj? Van még egy csomó tengely ( pl.főtengely) azt mind próbáljuk meg
kiiktani?



státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. június 04. szerda, 07:31


sakter írta:
bmw320d4 írta:
sakter írta: Felmerült bennem egy gondolat. Nem lenne megfelelő megoldás, hogy a két rögzítő csavart kivenni és a pillangó lemezt kidobni? A tengely biztos nem fog beleesni.


Tényleg nem esik bele, de az olaj attól még szivárogni fog a tengely mellett.


Na jó, de ez az egész herélés mizéria nem valami olaj folyás miatt van hanem az attól való rettegéstől, hogy beleesik a lemez v. csavar és felrobban a motor. Mondjuk megértem, hogy a rettegést jobb aprólékosan kiválasztott csecse-becse vásárlásával semlegesíteni, mint 8 csavart kivenni.
Ennél nyomósabb érvet tud valaki?


Nem olajfolyäs miatt van, az csak a következmenye lesz annak, amit felvetettel. Es nem felrobbani fog a motor, hanem a dugattyu szepen ropiratöri a lapkät, majd a darabkäk elöször a hengert veszik kezelesbe, majd ätmennek a turbohoz, es ott is rendet raknak.
Szerintem nem ezen a modszeren kell sporolni, hisz nem annyira dräga, es egy kesöbbi olajfolyäst sem fogsz majd läjkolni, ha lätod, milyen lesz töle a környek pär honap mulva...