autója adatai
Széria: 3
Típus: E30
Kivitel: Coupe
Modell: 325i
Évjárat: 1986

státusz danielyomtov

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. június 02. kedd, 18:55


Sziasztok,

Régebben vásároltam egy e30 coupe-t M54B30-al elől-púpos M50B25 olajteknővel, átalakított nívópálcával és nem tudom mennyi olaj kéne így bele. Gyárilag a motorba 6.5 liter van előírva. Ennyivel a nívópálcának a végén mutatja (minimum alatt).
Üresen kaptam, így nem tudom mennyi volt benne előzőleg, tulaj meg eltűnt.

Szerintetek mennyi olajat töltsek bele így?

Előre is köszönöm a szakértői hozzászólásokat!

Dani


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. május 06. szerda, 22:26


BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Sziasztok,
Néhány éve nem jártam erre, de nem is változott semmi. Érdekes, hogy mennyire az E46 uralja továbbra is ezt a fórumot.


végül is annak indult ugye... de annyira nagy élet nincs... akik valamicskét is tudunk segíteni, E46-osok vagyunk...
de a Fb csoportban is van egy szavazás ott is az E46 vezet, de hát sokan nem is szavaznak, meg ott sem túl nagy az aktivitás.

veled mizu? autó jól szuperál, hol jársz km-ben és mik a tapasztalatok?


155e km-nél járok, és azt kell, hogy írjam, hogy az F32 egy jobb minőségű, tartósabb autó. Az E46-nál ilyen km-nél már megszámlálhatatlan alkatrészt cseréltem, az F32-ben pedig volt egy garis EGR szelepcsere, egy szilent meg a lambdaszonda, amihez nyúlni kellett. Ja, fékbetéteket, tárcsákat nem számolva, de az is tovább húzza.
Az E46-tal az a nagy baj, hogy jó részük nagykorú és a többségük olyan kezekben van, akik szigszalaggal meg dróttal remélik az elkerülhetetlen javításokat elvégezni. Van pár hobbyból tartott díszpéldány, meg százszor annyi rozsdás roncs az enyészet felé haladóban. Persze az F32 sokkal bonyolultabb is, millió lehetséges jövőbeli hibával és azon törpölök, hogy működik-e ezzel az autóval az a stratégia, amit az E46-nál használtam. Vagyis a 10 év/300e km-es elválás. Vagy még most cserélni egy újra, amíg nem kell túl sokat a szervízbe járogatni vele. Ezzel az utóbbi megoldással nem túlzottan szimpatizálok, mert sokallom az éves amortizációs veszteséget, de ezzel elkerülhető a szervízigényes rész. Ha viszont kihúznám a tervezett 10 évet komolyabb baj nélkül, akkor a 10 év végén minden fityóka ajándék, amit kapok érte.
Most olyan turbulencia van, hogy nem is tudom, mit kéne venni, elektromost? benzinest? Félek, ha sokat tökölök, nem lesz már igazi sorhatos motor, csak valami kiherélt szégyen, akár 3 hengerrel ....


én is az F30 szérián agyalok erőteljesen. F10 is érdekes, de problémásabb.
szerintem neked a hibrid jó lenne, egy G széria. városokban tudsz elektromosan járni, azon kívül meg benzin. mondjuk ebből a Merci dobott jót, mert nekik az elektromos egy dízel motor mellett van.
a kor miatt lassan költenem kell nekem is, azért a szilenteket eszi az idő, ha a km nem is. de ha ráköltenék egy komplett felújítást, akkor megint tartanám 10 évig. éppen nem is volna baj, de vágyom az újabbra.


A dízel hibrid Mercit én is nézegettem, amikor bejelentették, hogy lesz ilyen, de ugye van a 10 éves szisztémám, meg az elektromos dolgok akku oldalról nagyon gyérek még, úgyhogy egyenlőre nem lépek.
A kocsi kora igen durva dolgokat képes csinálni. Az első kocsim egy pözsó volt, aminek az összes gumicsöve - kartergáz vezetékek - szétporladt, ha hozzáértél, 10-12 éves korában. Szóval óvhatod, babusgathatod, de az idő okán szét fog esni. Épp most emlegette a szerelőma lambdaszonda cserénél nosztalgiával azt az alkalmat, amikor az E46 hátsó futóműben 17 db szilentet cseréltettem és egy teljes munkanapot dolgoztak rajta, reggel 8-tól este 8-ig.
Az F10-ről néha motorikusan hallani katasztrófális dolgokat, olyat tuti nem vennék, a G20 meg hogy néz má' ki a csipás szemével?! Most nincs a kínálatban olyan modell, amire ugranék kinézet alapján. A 8-as széria tetszik, de az nem rám van méretezve, talán ha enyém lesz a lotto 5-ös. De aki ma racionális autóvásárlói döntést akar hozni, az bizony vesz egy Suzuki Vitarát!


motorikusan ugye azért nem csak F10 a rizikós... hiszen azokat a motorokat más is kapta. nálam ha F30. akkor N20B20 vagy B48B20 de nagyon egyiket sem szeretném... tehát marad a 35i, ami 6 hengeres legalább. van egy új Duster-ünk, 2 éves lesz, 1.2TCe 4x4, nem rossz, nekem jobban okés mint a Vitara. van a családban Vitara, hát nem tudom. az új turbo-s motorjaitól félek. a Renault TCe motorja már bizonyított, de attól tartok ettől is. az a baj, mikor rendelve lett, azt mondták az 1.6-os szívó nem tudják mikor lesz. jó későn, mert kolléga is sokat várt rá. az 1.2-es is fél év volt. tisztára, mint a rendszerváltás előtt. na meg a legnagyobb felszereltség csak ezzel a motorral volt, még talán a dízelt sem lehetett kérni, de az nem is kellett volna... gondolhatod, tavaly az 1 éve szervizen 5600 vagy 5800km volt benne. viszont vagy üljek kellően lent, vagy magasan. A Vitara túl köztes nekem. még régebbi 2.3-as Z4-eken is agyalok, amikben a 2.5-ös sor6 van vagy a még korábbi Z4-en. de azon már rég. viszont akkor megtartanám ezt szerintem. az a baj, már nem annyira számít. öregszem. fanatikus vagyok, de annyi jó autó van, pl egy Alfa Giulia is mozgatja a fantáziám. de abban a benzines kicsi csak automata váltóval volt. a hátsó lámpája meg úgy lenne szép, ha a 2020-as Merci CLA hátsóját kapná meg. totál illene. szóval nem nagyon tudom...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2020. május 06. szerda, 22:11


YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Sziasztok,
Néhány éve nem jártam erre, de nem is változott semmi. Érdekes, hogy mennyire az E46 uralja továbbra is ezt a fórumot.


végül is annak indult ugye... de annyira nagy élet nincs... akik valamicskét is tudunk segíteni, E46-osok vagyunk...
de a Fb csoportban is van egy szavazás ott is az E46 vezet, de hát sokan nem is szavaznak, meg ott sem túl nagy az aktivitás.

veled mizu? autó jól szuperál, hol jársz km-ben és mik a tapasztalatok?


155e km-nél járok, és azt kell, hogy írjam, hogy az F32 egy jobb minőségű, tartósabb autó. Az E46-nál ilyen km-nél már megszámlálhatatlan alkatrészt cseréltem, az F32-ben pedig volt egy garis EGR szelepcsere, egy szilent meg a lambdaszonda, amihez nyúlni kellett. Ja, fékbetéteket, tárcsákat nem számolva, de az is tovább húzza.
Az E46-tal az a nagy baj, hogy jó részük nagykorú és a többségük olyan kezekben van, akik szigszalaggal meg dróttal remélik az elkerülhetetlen javításokat elvégezni. Van pár hobbyból tartott díszpéldány, meg százszor annyi rozsdás roncs az enyészet felé haladóban. Persze az F32 sokkal bonyolultabb is, millió lehetséges jövőbeli hibával és azon törpölök, hogy működik-e ezzel az autóval az a stratégia, amit az E46-nál használtam. Vagyis a 10 év/300e km-es elválás. Vagy még most cserélni egy újra, amíg nem kell túl sokat a szervízbe járogatni vele. Ezzel az utóbbi megoldással nem túlzottan szimpatizálok, mert sokallom az éves amortizációs veszteséget, de ezzel elkerülhető a szervízigényes rész. Ha viszont kihúznám a tervezett 10 évet komolyabb baj nélkül, akkor a 10 év végén minden fityóka ajándék, amit kapok érte.
Most olyan turbulencia van, hogy nem is tudom, mit kéne venni, elektromost? benzinest? Félek, ha sokat tökölök, nem lesz már igazi sorhatos motor, csak valami kiherélt szégyen, akár 3 hengerrel ....


én is az F30 szérián agyalok erőteljesen. F10 is érdekes, de problémásabb.
szerintem neked a hibrid jó lenne, egy G széria. városokban tudsz elektromosan járni, azon kívül meg benzin. mondjuk ebből a Merci dobott jót, mert nekik az elektromos egy dízel motor mellett van.
a kor miatt lassan költenem kell nekem is, azért a szilenteket eszi az idő, ha a km nem is. de ha ráköltenék egy komplett felújítást, akkor megint tartanám 10 évig. éppen nem is volna baj, de vágyom az újabbra.


A dízel hibrid Mercit én is nézegettem, amikor bejelentették, hogy lesz ilyen, de ugye van a 10 éves szisztémám, meg az elektromos dolgok akku oldalról nagyon gyérek még, úgyhogy egyenlőre nem lépek.
A kocsi kora igen durva dolgokat képes csinálni. Az első kocsim egy pözsó volt, aminek az összes gumicsöve - kartergáz vezetékek - szétporladt, ha hozzáértél, 10-12 éves korában. Szóval óvhatod, babusgathatod, de az idő okán szét fog esni. Épp most emlegette a szerelőma lambdaszonda cserénél nosztalgiával azt az alkalmat, amikor az E46 hátsó futóműben 17 db szilentet cseréltettem és egy teljes munkanapot dolgoztak rajta, reggel 8-tól este 8-ig.
Az F10-ről néha motorikusan hallani katasztrófális dolgokat, olyat tuti nem vennék, a G20 meg hogy néz má' ki a csipás szemével?! Most nincs a kínálatban olyan modell, amire ugranék kinézet alapján. A 8-as széria tetszik, de az nem rám van méretezve, talán ha enyém lesz a lotto 5-ös. De aki ma racionális autóvásárlói döntést akar hozni, az bizony vesz egy Suzuki Vitarát!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. május 05. kedd, 21:23


BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Sziasztok,
Néhány éve nem jártam erre, de nem is változott semmi. Érdekes, hogy mennyire az E46 uralja továbbra is ezt a fórumot.


végül is annak indult ugye... de annyira nagy élet nincs... akik valamicskét is tudunk segíteni, E46-osok vagyunk...
de a Fb csoportban is van egy szavazás ott is az E46 vezet, de hát sokan nem is szavaznak, meg ott sem túl nagy az aktivitás.

veled mizu? autó jól szuperál, hol jársz km-ben és mik a tapasztalatok?


155e km-nél járok, és azt kell, hogy írjam, hogy az F32 egy jobb minőségű, tartósabb autó. Az E46-nál ilyen km-nél már megszámlálhatatlan alkatrészt cseréltem, az F32-ben pedig volt egy garis EGR szelepcsere, egy szilent meg a lambdaszonda, amihez nyúlni kellett. Ja, fékbetéteket, tárcsákat nem számolva, de az is tovább húzza.
Az E46-tal az a nagy baj, hogy jó részük nagykorú és a többségük olyan kezekben van, akik szigszalaggal meg dróttal remélik az elkerülhetetlen javításokat elvégezni. Van pár hobbyból tartott díszpéldány, meg százszor annyi rozsdás roncs az enyészet felé haladóban. Persze az F32 sokkal bonyolultabb is, millió lehetséges jövőbeli hibával és azon törpölök, hogy működik-e ezzel az autóval az a stratégia, amit az E46-nál használtam. Vagyis a 10 év/300e km-es elválás. Vagy még most cserélni egy újra, amíg nem kell túl sokat a szervízbe járogatni vele. Ezzel az utóbbi megoldással nem túlzottan szimpatizálok, mert sokallom az éves amortizációs veszteséget, de ezzel elkerülhető a szervízigényes rész. Ha viszont kihúznám a tervezett 10 évet komolyabb baj nélkül, akkor a 10 év végén minden fityóka ajándék, amit kapok érte.
Most olyan turbulencia van, hogy nem is tudom, mit kéne venni, elektromost? benzinest? Félek, ha sokat tökölök, nem lesz már igazi sorhatos motor, csak valami kiherélt szégyen, akár 3 hengerrel ....


én is az F30 szérián agyalok erőteljesen. F10 is érdekes, de problémásabb.
szerintem neked a hibrid jó lenne, egy G széria. városokban tudsz elektromosan járni, azon kívül meg benzin. mondjuk ebből a Merci dobott jót, mert nekik az elektromos egy dízel motor mellett van.
a kor miatt lassan költenem kell nekem is, azért a szilenteket eszi az idő, ha a km nem is. de ha ráköltenék egy komplett felújítást, akkor megint tartanám 10 évig. éppen nem is volna baj, de vágyom az újabbra.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2020. május 05. kedd, 20:28


YELLOW írta:
BarG írta: Sziasztok,
Néhány éve nem jártam erre, de nem is változott semmi. Érdekes, hogy mennyire az E46 uralja továbbra is ezt a fórumot.


végül is annak indult ugye... de annyira nagy élet nincs... akik valamicskét is tudunk segíteni, E46-osok vagyunk...
de a Fb csoportban is van egy szavazás ott is az E46 vezet, de hát sokan nem is szavaznak, meg ott sem túl nagy az aktivitás.

veled mizu? autó jól szuperál, hol jársz km-ben és mik a tapasztalatok?


155e km-nél járok, és azt kell, hogy írjam, hogy az F32 egy jobb minőségű, tartósabb autó. Az E46-nál ilyen km-nél már megszámlálhatatlan alkatrészt cseréltem, az F32-ben pedig volt egy garis EGR szelepcsere, egy szilent meg a lambdaszonda, amihez nyúlni kellett. Ja, fékbetéteket, tárcsákat nem számolva, de az is tovább húzza.
Az E46-tal az a nagy baj, hogy jó részük nagykorú és a többségük olyan kezekben van, akik szigszalaggal meg dróttal remélik az elkerülhetetlen javításokat elvégezni. Van pár hobbyból tartott díszpéldány, meg százszor annyi rozsdás roncs az enyészet felé haladóban. Persze az F32 sokkal bonyolultabb is, millió lehetséges jövőbeli hibával és azon törpölök, hogy működik-e ezzel az autóval az a stratégia, amit az E46-nál használtam. Vagyis a 10 év/300e km-es elválás. Vagy még most cserélni egy újra, amíg nem kell túl sokat a szervízbe járogatni vele. Ezzel az utóbbi megoldással nem túlzottan szimpatizálok, mert sokallom az éves amortizációs veszteséget, de ezzel elkerülhető a szervízigényes rész. Ha viszont kihúznám a tervezett 10 évet komolyabb baj nélkül, akkor a 10 év végén minden fityóka ajándék, amit kapok érte.
Most olyan turbulencia van, hogy nem is tudom, mit kéne venni, elektromost? benzinest? Félek, ha sokat tökölök, nem lesz már igazi sorhatos motor, csak valami kiherélt szégyen, akár 3 hengerrel ....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. május 01. péntek, 22:27


BarG írta: Sziasztok,
Néhány éve nem jártam erre, de nem is változott semmi. Érdekes, hogy mennyire az E46 uralja továbbra is ezt a fórumot.


végül is annak indult ugye... de annyira nagy élet nincs... akik valamicskét is tudunk segíteni, E46-osok vagyunk...
de a Fb csoportban is van egy szavazás ott is az E46 vezet, de hát sokan nem is szavaznak, meg ott sem túl nagy az aktivitás.

veled mizu? autó jól szuperál, hol jársz km-ben és mik a tapasztalatok?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2020. május 01. péntek, 20:35


Sziasztok,
Néhány éve nem jártam erre, de nem is változott semmi. Érdekes, hogy mennyire az E46 uralja továbbra is ezt a fórumot.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2020. május 01. péntek, 09:48


YELLOW írta:
Pocses írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: https://hu.motor1.com/news/381...z-autojat/

Én már kaptam levelet a BM-től, hétfőn de.9-re viszem az A1-be megnézik, ha kell akkor megrendelik a cserealkatrészt és cserélik egy másik időpontban.


ha meg sz*r már ezerszer meghalhattál volna miatta. kicsit soká húzódik. látom csoportokban is többen mutogatják a levelet, pedig már 2 éves sztori. és még valakiknek most küldik ki. még én sem kaptam, de remélem nem is kapok.


Jobb1 légzsákmodult már cserélték anno nekem is. Ha ezt is kell, cseréljék bánom is én.


Na nem kellett cserélni semmit légzsákügyben a vezetőülés alatti csatit igazították csak meg kontakt hiba miatt aztán törölték a kicsi kövér mikulás embert.



hát én ezért be nem megyek, megoldom magamnak. amúgy is szét van húzva a csati. és ki van programozva az ülésfoglaltság figyelés.


Az faja nem is tudtam lehet ilyet. Nekem is teccene a megoldás.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. május 01. péntek, 09:49

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. május 01. péntek, 09:36


Pocses írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: https://hu.motor1.com/news/381...z-autojat/

Én már kaptam levelet a BM-től, hétfőn de.9-re viszem az A1-be megnézik, ha kell akkor megrendelik a cserealkatrészt és cserélik egy másik időpontban.


ha meg sz*r már ezerszer meghalhattál volna miatta. kicsit soká húzódik. látom csoportokban is többen mutogatják a levelet, pedig már 2 éves sztori. és még valakiknek most küldik ki. még én sem kaptam, de remélem nem is kapok.


Jobb1 légzsákmodult már cserélték anno nekem is. Ha ezt is kell, cseréljék bánom is én.


Na nem kellett cserélni semmit légzsákügyben a vezetőülés alatti csatit igazították csak meg kontakt hiba miatt aztán törölték a kicsi kövér mikulás embert.


hát én ezért be nem megyek, megoldom magamnak. amúgy is szét van húzva a csati. és ki van programozva az ülésfoglaltság figyelés.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2020. május 01. péntek, 09:34


Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: https://hu.motor1.com/news/381...z-autojat/

Én már kaptam levelet a BM-től, hétfőn de.9-re viszem az A1-be megnézik, ha kell akkor megrendelik a cserealkatrészt és cserélik egy másik időpontban.


ha meg sz*r már ezerszer meghalhattál volna miatta. kicsit soká húzódik. látom csoportokban is többen mutogatják a levelet, pedig már 2 éves sztori. és még valakiknek most küldik ki. még én sem kaptam, de remélem nem is kapok.


Jobb1 légzsákmodult már cserélték anno nekem is. Ha ezt is kell, cseréljék bánom is én.


Na nem kellett cserélni semmit légzsákügyben a vezetőülés alatti csatit igazították csak meg kontakt hiba miatt aztán törölték a kicsi kövér mikulás embert.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2020. április 25. szombat, 09:40


YELLOW írta:
Pocses írta: https://hu.motor1.com/news/381...z-autojat/

Én már kaptam levelet a BM-től, hétfőn de.9-re viszem az A1-be megnézik, ha kell akkor megrendelik a cserealkatrészt és cserélik egy másik időpontban.


ha meg sz*r már ezerszer meghalhattál volna miatta. kicsit soká húzódik. látom csoportokban is többen mutogatják a levelet, pedig már 2 éves sztori. és még valakiknek most küldik ki. még én sem kaptam, de remélem nem is kapok.


Jobb1 légzsákmodult már cserélték anno nekem is. Ha ezt is kell, cseréljék bánom is én.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. április 25. szombat, 08:43


Pocses írta: https://hu.motor1.com/news/381...z-autojat/

Én már kaptam levelet a BM-től, hétfőn de.9-re viszem az A1-be megnézik, ha kell akkor megrendelik a cserealkatrészt és cserélik egy másik időpontban.


ha meg sz*r már ezerszer meghalhattál volna miatta. kicsit soká húzódik. látom csoportokban is többen mutogatják a levelet, pedig már 2 éves sztori. és még valakiknek most küldik ki. még én sem kaptam, de remélem nem is kapok.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2020. április 25. szombat, 08:06


https://hu.motor1.com/news/381...z-autojat/

Én már kaptam levelet a BM-től, hétfőn de.9-re viszem az A1-be megnézik, ha kell akkor megrendelik a cserealkatrészt és cserélik egy másik időpontban.

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2020. március 06. péntek, 17:49


Sziasztok! Nem tudom volt-e már kérdés,de tudja valaki az E39 M5 felninek a színkódját,a szín nevét? Előre is köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. március 03. kedd, 19:56


Mit gondoltok?
!!! KÉPEK !!!


YouTube videó


YouTube videó

Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2020. március 03. kedd, 20:01