John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. május 23. kedd, 20:42


Sziasztok,hogy tudnám a kennfeldtermosztát csatiján lecsekkolni hogy ad-e áramot a stekker a fűtőszálnak? (Tudom csak szélsősége helyzetben kéne neki fűtenie a termosztát viaszát de hogy tudok előállítani állóhelyzetben olyan szitut? )

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. március 01. szerda, 22:10


gueszka írta:
BarG írta:
Norbo20 írta: Sziasztok!
Segítségeteket kérném!
Problémám a következő. Vízhőfokom 90-95 c° közt mozog, fűtésem jó, de az alsó vízcső hideg. 2 hónapja lettek cserélve a termosztátok és a vízpumpa.
Mi lehet a probléma?


Talán az, hogy nem tudod, mi a probléma és mi nem az.


Én nem mondanám, hogy teljesen indokolatlan a kérdés, de valamelyik szaki az oldalon megmondja. A dízelek hőmérséklete elvileg 100-105 fok körül van nem? Feltételezve egy hosszú autópályás, egyenletes tempót, vagy hegymenetet... Ilyenkor optimális is a fogyasztás ha jól tudom, modern(ebb?) dízeleknél ha taposod neki, akkor az elektronika alacsonyabban tartja a hőfokot, mert olyankor nem a fogyasztás, hanem a teljesítmény a cél... kérlek valaki javítson, ha tévedek...


a benzinesnél igen. dízelnél a 90-95°C teljesen jó érték. eleve a termosztát is 88 fokos kb, tehát akkor nyit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2017. március 01. szerda, 22:00


BarG írta:
Norbo20 írta: Sziasztok!
Segítségeteket kérném!
Problémám a következő. Vízhőfokom 90-95 c° közt mozog, fűtésem jó, de az alsó vízcső hideg. 2 hónapja lettek cserélve a termosztátok és a vízpumpa.
Mi lehet a probléma?


Talán az, hogy nem tudod, mi a probléma és mi nem az.


Én nem mondanám, hogy teljesen indokolatlan a kérdés, de valamelyik szaki az oldalon megmondja. A dízelek hőmérséklete elvileg 100-105 fok körül van nem? Feltételezve egy hosszú autópályás, egyenletes tempót, vagy hegymenetet... Ilyenkor optimális is a fogyasztás ha jól tudom, modern(ebb?) dízeleknél ha taposod neki, akkor az elektronika alacsonyabban tartja a hőfokot, mert olyankor nem a fogyasztás, hanem a teljesítmény a cél... kérlek valaki javítson, ha tévedek...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2017. március 01. szerda, 20:50


Norbo20 írta: Sziasztok!
Segítségeteket kérném!
Problémám a következő. Vízhőfokom 90-95 c° közt mozog, fűtésem jó, de az alsó vízcső hideg. 2 hónapja lettek cserélve a termosztátok és a vízpumpa.
Mi lehet a probléma?


Talán az, hogy nem tudod, mi a probléma és mi nem az.


Laza
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Laza

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2017. március 01. szerda, 08:32


Norbo20 írta: Sziasztok!
Segítségeteket kérném!
Problémám a következő. Vízhőfokom 90-95 c° közt mozog, fűtésem jó, de az alsó vízcső hideg. 2 hónapja lettek cserélve a termosztátok és a vízpumpa.
Mi lehet a probléma?


Túl rövid utakon jársz

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Norbo20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. március 01. szerda, 03:50


Sziasztok!
Segítségeteket kérném!
Problémám a következő. Vízhőfokom 90-95 c° közt mozog, fűtésem jó, de az alsó vízcső hideg. 2 hónapja lettek cserélve a termosztátok és a vízpumpa.
Mi lehet a probléma?


John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. február 25. szombat, 10:31


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)


olyan 108 fok körül kapcsol. bár lehet már 105-nél egy alacsonyabb fokozaton megy.
én az enyém, még dög melegben is alig hallom, csak néha. általában, ha kicsit odanyomom neki, majd megállok utána. amúgy simán visszahül menet közben. jó a hűtésem.
Köszönöm,pár napig figyelem (kapott egy donor termosztátot.. )azért meddig megy fel max.Mi a max hőfok amikor a víz kritikus?


120 fok ha jól emlékszem benzinesnél. de addig nem kellene felmennie. ha minden jó. de 110-ig sem. max pályán (verseny), és hirtelen megállva, de a venti azért hamar megoldja.
Ok köszönöm. Mondjuk menet közben kb 90 volt és az utolsó 500 métert földúton tettem kb 1-esben utána lett 102 (Tanyán lakom.. )


hát nem tudom az normális-e...
én ha megállok, vagy lassan megyek, pont akkor kezd el visszahűlni. főleg ez alatt azt értem, hogy hidegen indítok, megyek kb 2km-t majd ahogy várakozok nem emelkedik a vízhőfok, hanem kicsit inkább csökken. ebből is látszik, hogy az autót alapjáraton melegíteni felesleges percekig. használat közben terhelés alatt melegszik.
nekem olyan 96 fok alá nem nagyon szokott menni amúgy, meg általában 102 fok körül van mindig.
Nálam pont ha nincs menetszél akkor melegszik üzemi hőfokra vagy ha araszolok,na majd új termosztáttal is kipróbáljuk.A tied N46 moci és 1.9-es valójában?


N42B18 valójában. de néha egyre gyanósabb, hogy a B20 motor van benne
valahogy azt akarom gondolni, hogy ugyanúgy 2 literes motor van benne, csak a soron kapott B18 jelölést és adózási dolgok miatt írtak rá 116 lovat.
az N43B20 170 lovas változata kifejezetten gyengének tűnik az enyémhez képest. bár abban lehet a NOx szenzor rossz volt. az N42/N46B20 pedig semmivel nem tűnik erősebbnek, pedig az papíron 143 lovas. igazából mindegy, nekem elég, akármilyen erős is.

neked azért hűti le a menetszél, mert nem zár rendesen a termosztát. nem tud rendesen szabályozni. ha nagyobb a menetszél, jobb a hűtés, akkor a termosztátnak visszább kell zárnia. az a lényeg, hogy a lehető legjobban állandó hőfokon tartsa a motort.
nekem azért nem melegszik úgy álló helyben, ha megyke vele 2 km-t, mert a nagy kör már kinyit, viszont ha nincs terhelve az lassabban melegszik át, mint a kis körben lévő víz.
Igen,azt valójában nagy a motorverzió paletta és néha énis begondolkodom azon hogy a b16 om valójában nem-e 1.9 bár igaz hogy lomha a gyorsulása de pályán 150-nél még lódulna tovább de még mindig jobban gyorsul mint az előző E34-em M51d25 mocival (bárchip-se volt bennem meg kerregős is volt de fogyiban ez se eszik 6 lityót szóval nembántam meg hogy benyás lettem )




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 25. szombat, 10:18


John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)


olyan 108 fok körül kapcsol. bár lehet már 105-nél egy alacsonyabb fokozaton megy.
én az enyém, még dög melegben is alig hallom, csak néha. általában, ha kicsit odanyomom neki, majd megállok utána. amúgy simán visszahül menet közben. jó a hűtésem.
Köszönöm,pár napig figyelem (kapott egy donor termosztátot.. )azért meddig megy fel max.Mi a max hőfok amikor a víz kritikus?


120 fok ha jól emlékszem benzinesnél. de addig nem kellene felmennie. ha minden jó. de 110-ig sem. max pályán (verseny), és hirtelen megállva, de a venti azért hamar megoldja.
Ok köszönöm. Mondjuk menet közben kb 90 volt és az utolsó 500 métert földúton tettem kb 1-esben utána lett 102 (Tanyán lakom.. )


hát nem tudom az normális-e...
én ha megállok, vagy lassan megyek, pont akkor kezd el visszahűlni. főleg ez alatt azt értem, hogy hidegen indítok, megyek kb 2km-t majd ahogy várakozok nem emelkedik a vízhőfok, hanem kicsit inkább csökken. ebből is látszik, hogy az autót alapjáraton melegíteni felesleges percekig. használat közben terhelés alatt melegszik.
nekem olyan 96 fok alá nem nagyon szokott menni amúgy, meg általában 102 fok körül van mindig.
Nálam pont ha nincs menetszél akkor melegszik üzemi hőfokra vagy ha araszolok,na majd új termosztáttal is kipróbáljuk.A tied N46 moci és 1.9-es valójában?


N42B18 valójában. de néha egyre gyanósabb, hogy a B20 motor van benne
valahogy azt akarom gondolni, hogy ugyanúgy 2 literes motor van benne, csak a soron kapott B18 jelölést és adózási dolgok miatt írtak rá 116 lovat.
az N43B20 170 lovas változata kifejezetten gyengének tűnik az enyémhez képest. bár abban lehet a NOx szenzor rossz volt. az N42/N46B20 pedig semmivel nem tűnik erősebbnek, pedig az papíron 143 lovas. igazából mindegy, nekem elég, akármilyen erős is.

neked azért hűti le a menetszél, mert nem zár rendesen a termosztát. nem tud rendesen szabályozni. ha nagyobb a menetszél, jobb a hűtés, akkor a termosztátnak visszább kell zárnia. az a lényeg, hogy a lehető legjobban állandó hőfokon tartsa a motort.
nekem azért nem melegszik úgy álló helyben, ha megyke vele 2 km-t, mert a nagy kör már kinyit, viszont ha nincs terhelve az lassabban melegszik át, mint a kis körben lévő víz.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. február 25. szombat, 09:58


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)


olyan 108 fok körül kapcsol. bár lehet már 105-nél egy alacsonyabb fokozaton megy.
én az enyém, még dög melegben is alig hallom, csak néha. általában, ha kicsit odanyomom neki, majd megállok utána. amúgy simán visszahül menet közben. jó a hűtésem.
Köszönöm,pár napig figyelem (kapott egy donor termosztátot.. )azért meddig megy fel max.Mi a max hőfok amikor a víz kritikus?


120 fok ha jól emlékszem benzinesnél. de addig nem kellene felmennie. ha minden jó. de 110-ig sem. max pályán (verseny), és hirtelen megállva, de a venti azért hamar megoldja.
Ok köszönöm. Mondjuk menet közben kb 90 volt és az utolsó 500 métert földúton tettem kb 1-esben utána lett 102 (Tanyán lakom.. )


hát nem tudom az normális-e...
én ha megállok, vagy lassan megyek, pont akkor kezd el visszahűlni. főleg ez alatt azt értem, hogy hidegen indítok, megyek kb 2km-t majd ahogy várakozok nem emelkedik a vízhőfok, hanem kicsit inkább csökken. ebből is látszik, hogy az autót alapjáraton melegíteni felesleges percekig. használat közben terhelés alatt melegszik.
nekem olyan 96 fok alá nem nagyon szokott menni amúgy, meg általában 102 fok körül van mindig.
Nálam pont ha nincs menetszél akkor melegszik üzemi hőfokra vagy ha araszolok,na majd új termosztáttal is kipróbáljuk.A tied N46 moci és 1.9-es valójában?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 24. péntek, 10:00


John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)


olyan 108 fok körül kapcsol. bár lehet már 105-nél egy alacsonyabb fokozaton megy.
én az enyém, még dög melegben is alig hallom, csak néha. általában, ha kicsit odanyomom neki, majd megállok utána. amúgy simán visszahül menet közben. jó a hűtésem.
Köszönöm,pár napig figyelem (kapott egy donor termosztátot.. )azért meddig megy fel max.Mi a max hőfok amikor a víz kritikus?


120 fok ha jól emlékszem benzinesnél. de addig nem kellene felmennie. ha minden jó. de 110-ig sem. max pályán (verseny), és hirtelen megállva, de a venti azért hamar megoldja.
Ok köszönöm. Mondjuk menet közben kb 90 volt és az utolsó 500 métert földúton tettem kb 1-esben utána lett 102 (Tanyán lakom.. )


hát nem tudom az normális-e...
én ha megállok, vagy lassan megyek, pont akkor kezd el visszahűlni. főleg ez alatt azt értem, hogy hidegen indítok, megyek kb 2km-t majd ahogy várakozok nem emelkedik a vízhőfok, hanem kicsit inkább csökken. ebből is látszik, hogy az autót alapjáraton melegíteni felesleges percekig. használat közben terhelés alatt melegszik.
nekem olyan 96 fok alá nem nagyon szokott menni amúgy, meg általában 102 fok körül van mindig.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. február 24. péntek, 09:51


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)


olyan 108 fok körül kapcsol. bár lehet már 105-nél egy alacsonyabb fokozaton megy.
én az enyém, még dög melegben is alig hallom, csak néha. általában, ha kicsit odanyomom neki, majd megállok utána. amúgy simán visszahül menet közben. jó a hűtésem.
Köszönöm,pár napig figyelem (kapott egy donor termosztátot.. )azért meddig megy fel max.Mi a max hőfok amikor a víz kritikus?


120 fok ha jól emlékszem benzinesnél. de addig nem kellene felmennie. ha minden jó. de 110-ig sem. max pályán (verseny), és hirtelen megállva, de a venti azért hamar megoldja.
Ok köszönöm. Mondjuk menet közben kb 90 volt és az utolsó 500 métert földúton tettem kb 1-esben utána lett 102 (Tanyán lakom.. )



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 23. csütörtök, 22:21


John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)


olyan 108 fok körül kapcsol. bár lehet már 105-nél egy alacsonyabb fokozaton megy.
én az enyém, még dög melegben is alig hallom, csak néha. általában, ha kicsit odanyomom neki, majd megállok utána. amúgy simán visszahül menet közben. jó a hűtésem.
Köszönöm,pár napig figyelem (kapott egy donor termosztátot.. )azért meddig megy fel max.Mi a max hőfok amikor a víz kritikus?


120 fok ha jól emlékszem benzinesnél. de addig nem kellene felmennie. ha minden jó. de 110-ig sem. max pályán (verseny), és hirtelen megállva, de a venti azért hamar megoldja.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. február 23. csütörtök, 20:55


John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)


olyan 108 fok körül kapcsol. bár lehet már 105-nél egy alacsonyabb fokozaton megy.
én az enyém, még dög melegben is alig hallom, csak néha. általában, ha kicsit odanyomom neki, majd megállok utána. amúgy simán visszahül menet közben. jó a hűtésem.
Köszönöm,pár napig figyelem (kapott egy donor termosztátot.. )azért meddig megy fel max.Mi a max hőfok amikor a víz kritikus?

(Milyen fura hogy alig hallani a ventit,bezzeg amikor Inpával Fan Activate akkor felpörög mint egy Malév gép turbina.. )




John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. február 23. csütörtök, 20:53


YELLOW írta:
John írta: Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)


olyan 108 fok körül kapcsol. bár lehet már 105-nél egy alacsonyabb fokozaton megy.
én az enyém, még dög melegben is alig hallom, csak néha. általában, ha kicsit odanyomom neki, majd megállok utána. amúgy simán visszahül menet közben. jó a hűtésem.
Köszönöm,pár napig figyelem (kapott egy donor termosztátot.. )azért meddig megy fel max.Mi a max hőfok amikor a víz kritikus?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 23. csütörtök, 19:50


John írta: Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)


olyan 108 fok körül kapcsol. bár lehet már 105-nél egy alacsonyabb fokozaton megy.
én az enyém, még dög melegben is alig hallom, csak néha. általában, ha kicsit odanyomom neki, majd megállok utána. amúgy simán visszahül menet közben. jó a hűtésem.