autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2017. december 17. vasárnap, 15:30


Sziasztok!
N42B18-nak kb mennyi idő kell mire eléri az üzemi hőmérsékletet.?
Nekem ilyen 0 fok körül kell neki kb 20 km mire 105-fokra ér.
Ez normális? Vagy gyorsabban kellene neki?
Olyan 4-5 km után már eléri a 60-70 fokot onnan melegszik lassabban
Fűtésem jó, más rendelleneset nem veszek észre. Csak paranoiás lennék?
Köszönöm a választ!

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2017. december 17. vasárnap, 12:42


Sziasztok! Legutóbb írtam,hogy nem melegszik fel üzemmelegre a motor. Mindkét termosztátot kicseréltem és megoldódott a probléma.Hamar felmelegszik és a titkos menüben nézve is 90 fokos a víz. Ha valakit érdekel szívesen leírom a szerelés folyamatát ami kb. 4 órát vett igénybe.

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2017. december 04. hétfő, 11:18


szotakdavid írta:
Jani69 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Sajnos nem érek rá keresgetni a fórumon,mert elutaztunk és adódott egy kis problémám. E46 330d nem melegszik,a kezem elállja a vízcsöveket és a mutató sem megy negyednél feljebb. Csak a termosztát adhatta meg magát,vagy más gond is lehet? Ha gépre rakatom valahol kimutatja mi a baj? Köszönöm!!! :


a gép nem mondja meg, hogy a termosztát a rossz. de nagy esély van rá.
a hűtő mögött nem zsilipes zár van? lehet folyamatosan nyitva van. de ez csak automataváltósnál van, ha minden igaz. de titkos menüben is meg lehet nézni milyen hőfokot mutat a vízhőfok mérő. vagy a gépen is megnézhető. de gyanúsan termosztát lesz, ha nem automata, akkor cseréld mind a kettőt, nem árt. lehet már eleve egyik sem tökéletes.


Köszönöm! Automata,de én nem láttam sehol zsalut a hűtőnél. Az összes vízcsövet elállja a kezem. Hibát nem jelez semmit. Rákeresek a titkos menüre és megnézem a hőfokot. Mégegyszer köszönöm!


Nincs rajta zsalu! Termosztátok cserések!


Köszönöm,én sem találtam rajta zsalut. Mászkáltunk vele,aztán egyszer elkezdett melegedni és beállt üzemi hőfokra.Most megint normálisan melegszik,de majd figyelem. A titkos menüben addig 65C volt a víz,most 84C. Szerelő barátom azt mondta,lehet odaszorult valami kosz a rendszerből. Akkor fagyállócsere is fog követkeni és hűtőrendszer mosás!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2017. december 03. vasárnap, 13:55


Jani69 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Sajnos nem érek rá keresgetni a fórumon,mert elutaztunk és adódott egy kis problémám. E46 330d nem melegszik,a kezem elállja a vízcsöveket és a mutató sem megy negyednél feljebb. Csak a termosztát adhatta meg magát,vagy más gond is lehet? Ha gépre rakatom valahol kimutatja mi a baj? Köszönöm!!! :


a gép nem mondja meg, hogy a termosztát a rossz. de nagy esély van rá.
a hűtő mögött nem zsilipes zár van? lehet folyamatosan nyitva van. de ez csak automataváltósnál van, ha minden igaz. de titkos menüben is meg lehet nézni milyen hőfokot mutat a vízhőfok mérő. vagy a gépen is megnézhető. de gyanúsan termosztát lesz, ha nem automata, akkor cseréld mind a kettőt, nem árt. lehet már eleve egyik sem tökéletes.


Köszönöm! Automata,de én nem láttam sehol zsalut a hűtőnél. Az összes vízcsövet elállja a kezem. Hibát nem jelez semmit. Rákeresek a titkos menüre és megnézem a hőfokot. Mégegyszer köszönöm!


Nincs rajta zsalu! Termosztátok cserések!

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2017. december 03. vasárnap, 12:25


YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Sajnos nem érek rá keresgetni a fórumon,mert elutaztunk és adódott egy kis problémám. E46 330d nem melegszik,a kezem elállja a vízcsöveket és a mutató sem megy negyednél feljebb. Csak a termosztát adhatta meg magát,vagy más gond is lehet? Ha gépre rakatom valahol kimutatja mi a baj? Köszönöm!!! :


a gép nem mondja meg, hogy a termosztát a rossz. de nagy esély van rá.
a hűtő mögött nem zsilipes zár van? lehet folyamatosan nyitva van. de ez csak automataváltósnál van, ha minden igaz. de titkos menüben is meg lehet nézni milyen hőfokot mutat a vízhőfok mérő. vagy a gépen is megnézhető. de gyanúsan termosztát lesz, ha nem automata, akkor cseréld mind a kettőt, nem árt. lehet már eleve egyik sem tökéletes.


Köszönöm! Automata,de én nem láttam sehol zsalut a hűtőnél. Az összes vízcsövet elállja a kezem. Hibát nem jelez semmit. Rákeresek a titkos menüre és megnézem a hőfokot. Mégegyszer köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. december 03. vasárnap, 12:03


Jani69 írta: Sziasztok! Sajnos nem érek rá keresgetni a fórumon,mert elutaztunk és adódott egy kis problémám. E46 330d nem melegszik,a kezem elállja a vízcsöveket és a mutató sem megy negyednél feljebb. Csak a termosztát adhatta meg magát,vagy más gond is lehet? Ha gépre rakatom valahol kimutatja mi a baj? Köszönöm!!! :


a gép nem mondja meg, hogy a termosztát a rossz. de nagy esély van rá.
a hűtő mögött nem zsilipes zár van? lehet folyamatosan nyitva van. de ez csak automataváltósnál van, ha minden igaz. de titkos menüben is meg lehet nézni milyen hőfokot mutat a vízhőfok mérő. vagy a gépen is megnézhető. de gyanúsan termosztát lesz, ha nem automata, akkor cseréld mind a kettőt, nem árt. lehet már eleve egyik sem tökéletes.

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2017. december 03. vasárnap, 11:46


Sziasztok! Sajnos nem érek rá keresgetni a fórumon,mert elutaztunk és adódott egy kis problémám. E46 330d nem melegszik,a kezem elállja a vízcsöveket és a mutató sem megy negyednél feljebb. Csak a termosztát adhatta meg magát,vagy más gond is lehet? Ha gépre rakatom valahol kimutatja mi a baj? Köszönöm!!! :


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2017. október 13. péntek, 20:21


Pocses írta:
hil írta:
negativ0001 írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



105C-nel a venti nalam meg nem forog. Majd 108nal kapcsol be. Az uzem homerseklet 103-107 kozott mozog nyaron es telen 95-108. Ha lejton megyek es megy a futes, akkor jon le 97-95re. LPGt akarok bele tenni es az nagyobb hofokon eg 100-150 fokkal, ami nem lenne problema, de azert vedenem legalabb azzal,( foleg az utolso hengert, hutes szempontbol) hogy bele tennek egy 95 fokost, vagy vizbefecskendezest.


Szia,
előző autómban (M43TU 1,9i) 105 fokos volt. LPG-ről azt mondták több hjelyen is (nem akartam belerakni, csak valahogy szóba került), hogy a lambda szondát tönkreteszi, megbolondul tőle, örökös hibajelzésekkel. (ha nekem hazudtak, akkor most én is), előtte járd körbe ezt a kérdést.
bye:hil



Helyes a 105 fok és 108-nál indul el a hűtés gazdagon.


KOszi a hozzaszolasokat. A "gazszerelo" azt mondta, hogy jobb a motornak a 105 fokos na meg a gaznak is. Mar mentem is 1000km-t gazzal...
Amugy igen, a foldrajzi hely hatarozza meg, hogy melyikbe milyen termosztatot tesznek, na meg az automata valto.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2017. szeptember 27. szerda, 12:43


hil írta:
negativ0001 írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



105C-nel a venti nalam meg nem forog. Majd 108nal kapcsol be. Az uzem homerseklet 103-107 kozott mozog nyaron es telen 95-108. Ha lejton megyek es megy a futes, akkor jon le 97-95re. LPGt akarok bele tenni es az nagyobb hofokon eg 100-150 fokkal, ami nem lenne problema, de azert vedenem legalabb azzal,( foleg az utolso hengert, hutes szempontbol) hogy bele tennek egy 95 fokost, vagy vizbefecskendezest.


Szia,
előző autómban (M43TU 1,9i) 105 fokos volt. LPG-ről azt mondták több hjelyen is (nem akartam belerakni, csak valahogy szóba került), hogy a lambda szondát tönkreteszi, megbolondul tőle, örökös hibajelzésekkel. (ha nekem hazudtak, akkor most én is), előtte járd körbe ezt a kérdést.
bye:hil



Helyes a 105 fok és 108-nál indul el a hűtés gazdagon.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. szeptember 26. kedd, 21:28


hil írta:
negativ0001 írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



105C-nel a venti nalam meg nem forog. Majd 108nal kapcsol be. Az uzem homerseklet 103-107 kozott mozog nyaron es telen 95-108. Ha lejton megyek es megy a futes, akkor jon le 97-95re. LPGt akarok bele tenni es az nagyobb hofokon eg 100-150 fokkal, ami nem lenne problema, de azert vedenem legalabb azzal,( foleg az utolso hengert, hutes szempontbol) hogy bele tennek egy 95 fokost, vagy vizbefecskendezest.


Szia,
előző autómban (M43TU 1,9i) 105 fokos volt. LPG-ről azt mondták több hjelyen is (nem akartam belerakni, csak valahogy szóba került), hogy a lambda szondát tönkreteszi, megbolondul tőle, örökös hibajelzésekkel. (ha nekem hazudtak, akkor most én is), előtte járd körbe ezt a kérdést.
bye:hil


közben rájöttem, hogy én vagyok a hüle fárasztó volt a mai napom...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2017. szeptember 26. kedd, 21:10


negativ0001 írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



105C-nel a venti nalam meg nem forog. Majd 108nal kapcsol be. Az uzem homerseklet 103-107 kozott mozog nyaron es telen 95-108. Ha lejton megyek es megy a futes, akkor jon le 97-95re. LPGt akarok bele tenni es az nagyobb hofokon eg 100-150 fokkal, ami nem lenne problema, de azert vedenem legalabb azzal,( foleg az utolso hengert, hutes szempontbol) hogy bele tennek egy 95 fokost, vagy vizbefecskendezest.


Szia,
előző autómban (M43TU 1,9i) 105 fokos volt. LPG-ről azt mondták több hjelyen is (nem akartam belerakni, csak valahogy szóba került), hogy a lambda szondát tönkreteszi, megbolondul tőle, örökös hibajelzésekkel. (ha nekem hazudtak, akkor most én is), előtte járd körbe ezt a kérdést.
bye:hil



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2017. szeptember 26. kedd, 20:54


Arpad írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



105C-nel a venti nalam meg nem forog. Majd 108nal kapcsol be. Az uzem homerseklet 103-107 kozott mozog nyaron es telen 95-108. Ha lejton megyek es megy a futes, akkor jon le 97-95re. LPGt akarok bele tenni es az nagyobb hofokon eg 100-150 fokkal, ami nem lenne problema, de azert vedenem legalabb azzal,( foleg az utolso hengert, hutes szempontbol) hogy bele tennek egy 95 fokost, vagy vizbefecskendezest.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. szeptember 26. kedd, 21:00

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2002

státusz Arpad

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2017. szeptember 26. kedd, 19:24


YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. szeptember 26. kedd, 19:25

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. szeptember 26. kedd, 18:40


negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2017. szeptember 26. kedd, 10:10


Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.