YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 15. szerda, 01:18


atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.

atus083
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2006

státusz atus083

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. február 14. kedd, 18:08


Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!

katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2017. január 17. kedd, 21:48


Zaki írta:
YELLOW írta:
Zaki írta: Sziasztok!

Úgy néz ki én is egr termosztát problémával állok szemben. Nekem sem melegszik üzemi hőmérsékletre a hűtővíz! Az én autóm egy E46 330d automata. Kérdésem az lenne, hogy van külömbség az automata, és a manuális egr termosztát között? Azt hiszem talán a hellánál láttam, hogy árul külön automata egr termosztátot is. Valamint, melyik márkát ajánlanátok, vagy cseréljem gyárira?


neked ha minden igaz, van zsalu a hűtő mögött. nem lehet, hogy folyamatosan nyitva van?
és ezért nem melegszik, nem tud bemelegedni.
persze lehet valóban a termosztát a rossz.



Ez jó kérdés! Erre ráfigyelek! Arra esetleg tudsz választ, hogy van e különbség automata, és manuál között?


Itt meg tudod magad is keresni a választ a kérdésedre:
http://www.realoem.com/bmw/enU...6-BMW-330d
Javaslom az ENGINE szekcióban nézelődj.
(Csak behasaltam, hogy 6. havi az autó, ezt érdemes lehet pontosítani.)




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Zaki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. január 17. kedd, 20:32


YELLOW írta:
Zaki írta:
YELLOW írta:
Zaki írta: Sziasztok!

Úgy néz ki én is egr termosztát problémával állok szemben. Nekem sem melegszik üzemi hőmérsékletre a hűtővíz! Az én autóm egy E46 330d automata. Kérdésem az lenne, hogy van külömbség az automata, és a manuális egr termosztát között? Azt hiszem talán a hellánál láttam, hogy árul külön automata egr termosztátot is. Valamint, melyik márkát ajánlanátok, vagy cseréljem gyárira?


neked ha minden igaz, van zsalu a hűtő mögött. nem lehet, hogy folyamatosan nyitva van?
és ezért nem melegszik, nem tud bemelegedni.
persze lehet valóban a termosztát a rossz.


Ez jó kérdés! Erre ráfigyelek! Arra esetleg tudsz választ, hogy van e különbség automata, és manuál között?


rémlik valami olyasmi is, hogy talán 3 termosztát is van automatában. de majd megmondja valaki, csak légy türelemmel.
a zsalu pedig alaphelyzetben, ha nem jár a motor, akkor nyitva van. szóval ez ne tévesszen meg.


Rendben. Köszönöm

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. január 17. kedd, 20:28


Zaki írta:
YELLOW írta:
Zaki írta: Sziasztok!

Úgy néz ki én is egr termosztát problémával állok szemben. Nekem sem melegszik üzemi hőmérsékletre a hűtővíz! Az én autóm egy E46 330d automata. Kérdésem az lenne, hogy van külömbség az automata, és a manuális egr termosztát között? Azt hiszem talán a hellánál láttam, hogy árul külön automata egr termosztátot is. Valamint, melyik márkát ajánlanátok, vagy cseréljem gyárira?


neked ha minden igaz, van zsalu a hűtő mögött. nem lehet, hogy folyamatosan nyitva van?
és ezért nem melegszik, nem tud bemelegedni.
persze lehet valóban a termosztát a rossz.


Ez jó kérdés! Erre ráfigyelek! Arra esetleg tudsz választ, hogy van e különbség automata, és manuál között?


rémlik valami olyasmi is, hogy talán 3 termosztát is van automatában. de majd megmondja valaki, csak légy türelemmel.
a zsalu pedig alaphelyzetben, ha nem jár a motor, akkor nyitva van. szóval ez ne tévesszen meg.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Zaki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. január 17. kedd, 20:10


YELLOW írta:
Zaki írta: Sziasztok!

Úgy néz ki én is egr termosztát problémával állok szemben. Nekem sem melegszik üzemi hőmérsékletre a hűtővíz! Az én autóm egy E46 330d automata. Kérdésem az lenne, hogy van külömbség az automata, és a manuális egr termosztát között? Azt hiszem talán a hellánál láttam, hogy árul külön automata egr termosztátot is. Valamint, melyik márkát ajánlanátok, vagy cseréljem gyárira?


neked ha minden igaz, van zsalu a hűtő mögött. nem lehet, hogy folyamatosan nyitva van?
és ezért nem melegszik, nem tud bemelegedni.
persze lehet valóban a termosztát a rossz.



Ez jó kérdés! Erre ráfigyelek! Arra esetleg tudsz választ, hogy van e különbség automata, és manuál között?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. január 17. kedd, 20:07


Zaki írta: Sziasztok!

Úgy néz ki én is egr termosztát problémával állok szemben. Nekem sem melegszik üzemi hőmérsékletre a hűtővíz! Az én autóm egy E46 330d automata. Kérdésem az lenne, hogy van külömbség az automata, és a manuális egr termosztát között? Azt hiszem talán a hellánál láttam, hogy árul külön automata egr termosztátot is. Valamint, melyik márkát ajánlanátok, vagy cseréljem gyárira?


neked ha minden igaz, van zsalu a hűtő mögött. nem lehet, hogy folyamatosan nyitva van?
és ezért nem melegszik, nem tud bemelegedni.
persze lehet valóban a termosztát a rossz.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Zaki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. január 17. kedd, 20:04


Sziasztok!

Úgy néz ki én is egr termosztát problémával állok szemben. Nekem sem melegszik üzemi hőmérsékletre a hűtővíz! Az én autóm egy E46 330d automata. Kérdésem az lenne, hogy van külömbség az automata, és a manuális egr termosztát között? Azt hiszem talán a hellánál láttam, hogy árul külön automata egr termosztátot is. Valamint, melyik márkát ajánlanátok, vagy cseréljem gyárira?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. január 17. kedd, 17:03


Norbo20 írta: Sziasztok!
Rákérdeztem telefonon a szervízre, azt mondták, hogy az egr termosztát is cserélve lett, meg is néztem az autóba és újnak tűnik. Mégsem megy fel a vizem 70 fok fölé. Ha fűtök ezerrel és nem nagy tempóval megyek, akkor lemegy egész 58-60 fokig. Mi lehet a probléma?


akkor amit beleraktak új termosztátot, az is rossz. elég sűrűn megesik az ilyen.
vagy rossz a hőfokjeladó. de inkább az első.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Norbo20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. január 17. kedd, 16:53


Sziasztok!
Rákérdeztem telefonon a szervízre, azt mondták, hogy az egr termosztát is cserélve lett, meg is néztem az autóba és újnak tűnik. Mégsem megy fel a vizem 70 fok fölé. Ha fűtök ezerrel és nem nagy tempóval megyek, akkor lemegy egész 58-60 fokig. Mi lehet a probléma?

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. január 16. hétfő, 13:25


YELLOW írta:
borbelyi írta: Sziasztok!

Nekem a problémám (lehet, hogy nem is probléma, de nem tudom), hogy menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 40 km autózás után a vízhőmérséklet 103-105 °C-ra megy fel, a műszerfalon a mutató közép állásban. Ez normális, vagy valami hiba van a háttérben, amivel foglalkozni kellene?

Köszönöm a segítséget előre is!


normális. nekem is ennyi.


Köszönöm, ez megnyugtató!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. január 16. hétfő, 11:41


borbelyi írta: Sziasztok!

Nekem a problémám (lehet, hogy nem is probléma, de nem tudom), hogy menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 40 km autózás után a vízhőmérséklet 103-105 °C-ra megy fel, a műszerfalon a mutató közép állásban. Ez normális, vagy valami hiba van a háttérben, amivel foglalkozni kellene?

Köszönöm a segítséget előre is!


normális. nekem is ennyi.

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. január 16. hétfő, 11:37


Sziasztok!

Nekem a problémám (lehet, hogy nem is probléma, de nem tudom), hogy menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 40 km autózás után a vízhőmérséklet 103-105 °C-ra megy fel, a műszerfalon a mutató közép állásban. Ez normális, vagy valami hiba van a háttérben, amivel foglalkozni kellene?

Köszönöm a segítséget előre is!





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. január 16. hétfő, 11:40

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Norbo20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. január 13. péntek, 04:18


Sziasztok! Kész az autóm, hengerfej csere, izzítók, porlasztók, vízpumpa, termosztát, szívósor és egr kipucolva, és minden olaj, szűrők, tömítések cserélve. Problémám, hogy a vízhőfok nem megy 65 fok fölé. Valószínű az egr termosztát nem lett cserélce, vagyis abból gondolom, hogy az nincs rajta a számlán. Valószínű, hogy az lesz a probléma?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Norbo20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. november 25. péntek, 14:54


Senkinek semmi tanács, vagy tapasztalat?