Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. november 23. szerda, 22:16


Tano írta:
Kabi írta: elképzelhető, ennyire nem értek hozzá. Azonban azt gondoltam, hogy mivel nem melegszik fel a víz rendesen, így a hűtőkör folyamatosan nyitva van. Ezt azonban látni kellett volna a termosztáton, amikor kiszereltem. Vagy elképzelhető, ha valóban a hőre érzékeny anyag öregedett el, hogy a gyári 88 fok helyett már hamarabb nyitott és azért nem ment 65 fok fölé?


Pont úgy van megcsinálva failsafe, hogy ha rossz, akkor állandóan nyitva van, ezért nem melegszik be az autó, de így nem is főzi meg a motort. Ekkor a rugó nyitva tartja. Ha működik, akkor a rugó ellenében tartja zárva.


igen, a működésével tisztában vagyok de pont ezért nem értem miért nem melegedett fel a víz, mert amikor kiszereltem, zárva volt, tehát működött. lehet majd ha kedvem lesz,úgy kíváncsiságból megnézem edényben vizet melegítve, hogy mit csinál.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. november 23. szerda, 21:32


Kabi írta: elképzelhető, ennyire nem értek hozzá. Azonban azt gondoltam, hogy mivel nem melegszik fel a víz rendesen, így a hűtőkör folyamatosan nyitva van. Ezt azonban látni kellett volna a termosztáton, amikor kiszereltem. Vagy elképzelhető, ha valóban a hőre érzékeny anyag öregedett el, hogy a gyári 88 fok helyett már hamarabb nyitott és azért nem ment 65 fok fölé?


Pont úgy van megcsinálva failsafe, hogy ha rossz, akkor állandóan nyitva van, ezért nem melegszik be az autó, de így nem is főzi meg a motort. Ekkor a rugó nyitva tartja. Ha működik, akkor a rugó ellenében tartja zárva.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. november 23. szerda, 18:54


Tano írta:
Kabi írta: kösz a tanácsot, de nem volt szükség szerelőre! Megoldottam, kicseréltem mindkét termosztátot, légtelenítettem. Tesztkör (kb 6km) után simán 80 fokos volt a víz. Fűtésem is mintha jobb lenne Hosszab útra majd hétvégén megyek, meglátom minden jó lesz-e. Ami érdekes, hogy nem láttam semmi hibát a kiszerelt termosztátokon...


Nem is mechanikai hibájuk szokott lenni, szerintem a bennük lévő hőre érzékeny anyag fárad/öregszik el.


elképzelhető, ennyire nem értek hozzá. Azonban azt gondoltam, hogy mivel nem melegszik fel a víz rendesen, így a hűtőkör folyamatosan nyitva van. Ezt azonban látni kellett volna a termosztáton, amikor kiszereltem. Vagy elképzelhető, ha valóban a hőre érzékeny anyag öregedett el, hogy a gyári 88 fok helyett már hamarabb nyitott és azért nem ment 65 fok fölé?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. november 23. szerda, 14:42


Kabi írta: kösz a tanácsot, de nem volt szükség szerelőre! Megoldottam, kicseréltem mindkét termosztátot, légtelenítettem. Tesztkör (kb 6km) után simán 80 fokos volt a víz. Fűtésem is mintha jobb lenne Hosszab útra majd hétvégén megyek, meglátom minden jó lesz-e. Ami érdekes, hogy nem láttam semmi hibát a kiszerelt termosztátokon...


Nem is mechanikai hibájuk szokott lenni, szerintem a bennük lévő hőre érzékeny anyag fárad/öregszik el.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. november 23. szerda, 13:17


tusi_ írta:
Kabi írta:
Tano írta:
Kabi írta: sziasztok,
úgy tűnik engem is elért a termosztát probléma...gyanús volt, hogy nincs normális fűtésem. Így mivel ma voltam hosszabb autópályás úton, live adatokat nézve kiderült, hogy max 69 fokig megy fel a hőfok. Már utána olvastam, a fő és EGR termosztát cseréjével valószínű megoldódik a probléma. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan tudnám a legkevesebb hűtővízveszteség nélkül kicserélni őket? 1 éve sincs hogy cserélve lett a folyadék. Valahogy le lehet szívni a rendszerből mindenféle speciális eszköz nélkül? az autó alá nem tudok rakni semmi nagy edényt amibe felfogjam a vizet, ha a normál módon akarnám leengedni.


Pedig úgy a legegyszerűbb, ha felfogod a leengedett vizet. A hűtő alján van a leeresztőcsavar. Az autót elég a kézi emelővel megemelni, és alá tudsz rakni kb. 5 literes műanyag balont, olyat amibe desztvizet meg ilyesmiket is árulnak. Abba fel tudod fogni, és akkor nem sok megy veszendőbe a cserénél.


A probléma ezzel a leeresztőcsavarral, hogy tavaly amikor cseréltük a hűtővizet, az intercooler hűtőtől nem fértünk hozzá a hűtő alján lévő leeresztőcsavarhoz. Ami durva, hogy még csak szemmel sem láttuk. Plusz ehhez az egészhez le kell venni az alsó motorburkolatot, ami szintén nem lenne egyszerű ha csak emelővel emelem a kocsit. ezen problémák miatt próbálok más megoldást találni.


Szerintem vidd szerelohoz. Legteleniteni is kell parhelyen utana, ha az nincs megcsinalva akkor melegedesi problemad is lehet.

Tano:köszi, ugy tudtam,hogy csak az utasteret füti. Igy meg jobb is.




kösz a tanácsot, de nem volt szükség szerelőre! Megoldottam, kicseréltem mindkét termosztátot, légtelenítettem. Tesztkör (kb 6km) után simán 80 fokos volt a víz. Fűtésem is mintha jobb lenne Hosszab útra majd hétvégén megyek, meglátom minden jó lesz-e. Ami érdekes, hogy nem láttam semmi hibát a kiszerelt termosztátokon...


autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Norbo20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. november 21. hétfő, 03:31



Sziasztok!
Lenne nekem itt egy E61 525d-m. Azt a hibajelenséget produkálja, hogy a kiegyenlítő kupakjánál kinyomja a hűtővizet. Feltöltöm és kb 50-60 km megtétele után ismét jelzi hogy kevés a hűtőfolyadék szint. Megint csak kinyomta a vizet a kupaknál. Az autó nem füstől, a víz nem olajos. Esetleg valakivel volt már hasonló jelenség?


státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. november 13. vasárnap, 09:35


Kabi írta:
Tano írta:
Kabi írta: sziasztok,
úgy tűnik engem is elért a termosztát probléma...gyanús volt, hogy nincs normális fűtésem. Így mivel ma voltam hosszabb autópályás úton, live adatokat nézve kiderült, hogy max 69 fokig megy fel a hőfok. Már utána olvastam, a fő és EGR termosztát cseréjével valószínű megoldódik a probléma. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan tudnám a legkevesebb hűtővízveszteség nélkül kicserélni őket? 1 éve sincs hogy cserélve lett a folyadék. Valahogy le lehet szívni a rendszerből mindenféle speciális eszköz nélkül? az autó alá nem tudok rakni semmi nagy edényt amibe felfogjam a vizet, ha a normál módon akarnám leengedni.


Pedig úgy a legegyszerűbb, ha felfogod a leengedett vizet. A hűtő alján van a leeresztőcsavar. Az autót elég a kézi emelővel megemelni, és alá tudsz rakni kb. 5 literes műanyag balont, olyat amibe desztvizet meg ilyesmiket is árulnak. Abba fel tudod fogni, és akkor nem sok megy veszendőbe a cserénél.


A probléma ezzel a leeresztőcsavarral, hogy tavaly amikor cseréltük a hűtővizet, az intercooler hűtőtől nem fértünk hozzá a hűtő alján lévő leeresztőcsavarhoz. Ami durva, hogy még csak szemmel sem láttuk. Plusz ehhez az egészhez le kell venni az alsó motorburkolatot, ami szintén nem lenne egyszerű ha csak emelővel emelem a kocsit. ezen problémák miatt próbálok más megoldást találni.


Szerintem vidd szerelohoz. Legteleniteni is kell parhelyen utana, ha az nincs megcsinalva akkor melegedesi problemad is lehet.

Tano:köszi, ugy tudtam,hogy csak az utasteret füti. Igy meg jobb is.





Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. november 12. szombat, 18:23


Tano írta:
Kabi írta: sziasztok,
úgy tűnik engem is elért a termosztát probléma...gyanús volt, hogy nincs normális fűtésem. Így mivel ma voltam hosszabb autópályás úton, live adatokat nézve kiderült, hogy max 69 fokig megy fel a hőfok. Már utána olvastam, a fő és EGR termosztát cseréjével valószínű megoldódik a probléma. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan tudnám a legkevesebb hűtővízveszteség nélkül kicserélni őket? 1 éve sincs hogy cserélve lett a folyadék. Valahogy le lehet szívni a rendszerből mindenféle speciális eszköz nélkül? az autó alá nem tudok rakni semmi nagy edényt amibe felfogjam a vizet, ha a normál módon akarnám leengedni.


Pedig úgy a legegyszerűbb, ha felfogod a leengedett vizet. A hűtő alján van a leeresztőcsavar. Az autót elég a kézi emelővel megemelni, és alá tudsz rakni kb. 5 literes műanyag balont, olyat amibe desztvizet meg ilyesmiket is árulnak. Abba fel tudod fogni, és akkor nem sok megy veszendőbe a cserénél.


A probléma ezzel a leeresztőcsavarral, hogy tavaly amikor cseréltük a hűtővizet, az intercooler hűtőtől nem fértünk hozzá a hűtő alján lévő leeresztőcsavarhoz. Ami durva, hogy még csak szemmel sem láttuk. Plusz ehhez az egészhez le kell venni az alsó motorburkolatot, ami szintén nem lenne egyszerű ha csak emelővel emelem a kocsit. ezen problémák miatt próbálok más megoldást találni.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. november 12. szombat, 18:14


Kabi írta: sziasztok,
úgy tűnik engem is elért a termosztát probléma...gyanús volt, hogy nincs normális fűtésem. Így mivel ma voltam hosszabb autópályás úton, live adatokat nézve kiderült, hogy max 69 fokig megy fel a hőfok. Már utána olvastam, a fő és EGR termosztát cseréjével valószínű megoldódik a probléma. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan tudnám a legkevesebb hűtővízveszteség nélkül kicserélni őket? 1 éve sincs hogy cserélve lett a folyadék. Valahogy le lehet szívni a rendszerből mindenféle speciális eszköz nélkül? az autó alá nem tudok rakni semmi nagy edényt amibe felfogjam a vizet, ha a normál módon akarnám leengedni.


Pedig úgy a legegyszerűbb, ha felfogod a leengedett vizet. A hűtő alján van a leeresztőcsavar. Az autót elég a kézi emelővel megemelni, és alá tudsz rakni kb. 5 literes műanyag balont, olyat amibe desztvizet meg ilyesmiket is árulnak. Abba fel tudod fogni, és akkor nem sok megy veszendőbe a cserénél.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. november 12. szombat, 16:42


sziasztok,
úgy tűnik engem is elért a termosztát probléma...gyanús volt, hogy nincs normális fűtésem. Így mivel ma voltam hosszabb autópályás úton, live adatokat nézve kiderült, hogy max 69 fokig megy fel a hőfok. Már utána olvastam, a fő és EGR termosztát cseréjével valószínű megoldódik a probléma. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan tudnám a legkevesebb hűtővízveszteség nélkül kicserélni őket? 1 éve sincs hogy cserélve lett a folyadék. Valahogy le lehet szívni a rendszerből mindenféle speciális eszköz nélkül? az autó alá nem tudok rakni semmi nagy edényt amibe felfogjam a vizet, ha a normál módon akarnám leengedni.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. november 11. péntek, 17:35


tusi_ írta: Köszi. Kiegeszitö futes nekem is van, de ez mar elektronyos es csak az utasteret futi. Az E46 nal gazolajos volt es ott asszem a vizet is melegitette.
4km utan egy benzines lehet, hogy "uzemmeleg" egy dizel biztos nem. Vagy nagy gondok lehetnek ott. Ertem ezt 0 fok koruli kinti viszonyoknal.


Az elektromos kieg. is csak a vizet fűti, csak más módszerrel mint a Webasto.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. november 11. péntek, 10:48


YELLOW írta:
tusi_ írta: Ma lecsekkoltam az enyemet, mert beparaztam a forum alapjan. Indulas 8 fokrol, kb 4km utan 55 fok, 8km utan 85fok. Ekkor nyomtam neki egy felgazt 4.ben 100ig es rogton 87 fok lett. Nemhittem volna, hogy egy dizel kb 10km utan 0 foknal uzemeleg lesz. Ilyenkor az olaj melegebb, vagy huvosebb, mint a viz? Olaj ugye kap vihart alulrol, de a motorban csak 88nal nyit a termosztat, tehat a hutokor meg nem nyitott.


az olaj mindig lassabban melegszik.
pontos különbséget nem tudok neked mondani, hogy ha a víz eléri a 80-at, akkor az olaj mennyi lehet. ez ugye külső hőmérséklet függő. mert nyáron az olaj sokkal hamarabb melegszik be a vízhez képest. értem ezalatt, hogy kisebb lesz az idő. míg 0 foknál az olaj sokkal később kezd el melegedni. egy parabolikus görbét kell elképzelni.
egyébként víznél, kb a 10km a reális. van aki azt mondja, neki 4 km után meleg, hát ha van kiegészítő fűtése, ami jól is működik, akkor elképzelhető.


Köszi. Kiegeszitö futes nekem is van, de ez mar elektronyos es csak az utasteret futi. Az E46 nal gazolajos volt es ott asszem a vizet is melegitette.
4km utan egy benzines lehet, hogy "uzemmeleg" egy dizel biztos nem. Vagy nagy gondok lehetnek ott. Ertem ezt 0 fok koruli kinti viszonyoknal.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. november 11. péntek, 10:49

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. november 11. péntek, 09:27


tusi_ írta: Ma lecsekkoltam az enyemet, mert beparaztam a forum alapjan. Indulas 8 fokrol, kb 4km utan 55 fok, 8km utan 85fok. Ekkor nyomtam neki egy felgazt 4.ben 100ig es rogton 87 fok lett. Nemhittem volna, hogy egy dizel kb 10km utan 0 foknal uzemeleg lesz. Ilyenkor az olaj melegebb, vagy huvosebb, mint a viz? Olaj ugye kap vihart alulrol, de a motorban csak 88nal nyit a termosztat, tehat a hutokor meg nem nyitott.


az olaj mindig lassabban melegszik.
pontos különbséget nem tudok neked mondani, hogy ha a víz eléri a 80-at, akkor az olaj mennyi lehet. ez ugye külső hőmérséklet függő. mert nyáron az olaj sokkal hamarabb melegszik be a vízhez képest. értem ezalatt, hogy kisebb lesz az idő. míg 0 foknál az olaj sokkal később kezd el melegedni. egy parabolikus görbét kell elképzelni.
egyébként víznél, kb a 10km a reális. van aki azt mondja, neki 4 km után meleg, hát ha van kiegészítő fűtése, ami jól is működik, akkor elképzelhető.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. november 11. péntek, 08:41


Ma lecsekkoltam az enyemet, mert beparaztam a forum alapjan. Indulas 8 fokrol, kb 4km utan 55 fok, 8km utan 85fok. Ekkor nyomtam neki egy felgazt 4.ben 100ig es rogton 87 fok lett. Nemhittem volna, hogy egy dizel kb 10km utan 0 foknal uzemeleg lesz. Ilyenkor az olaj melegebb, vagy huvosebb, mint a viz? Olaj ugye kap vihart alulrol, de a motorban csak 88nal nyit a termosztat, tehat a hutokor meg nem nyitott.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2016. november 08. kedd, 06:38


szotakdavid írta:
kecsurobi írta: üdv
Vetem termostátot gates-et
de motorad van ráírva?
Ez gyári?


Nem


érdemes ilyet bele rakni vagy nem?