Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 25. szombat, 21:06


szalex83 írta: Sziasztok.
KÉRDÉS!
E36 automatám van (ami már magában is szörnyű) és az automata váltóból csöpög az olaj (nem vészesen, tehát nincs alatta reggelente olajfolt), valamint mostanában olyan hibajelenségeket produkál, hogy ha megállok vele, akkor 2-3 mp-es kihagyással rakja vissza 1-be. A többi fokozattal nincs baj, talán még annyi, hogy egy fokkal keményebben vált 3-ig. MI LEHET A BAJ, ÉRDEMES E FOGLALKOZNI VELE? ESETLEG AZÉRT CSINÁLJA MERT KEVÉS LEHET BENNE AZ OLAJ? ...HA IGEN? HOGYAN TUDOM AZT FELTÖLTENI, ILL. HOL? ...1-2 hónapon belül manuális váltót akarok rakatni a helyére (erre nem kell komment mert tisztában vagyok a menetével), tehát nagyon szervizeltetni nem akarom, csak addig valamit kezdeni vele hogy szét ne potyogjon nekem mikor épp "edzem".
Értékelhető válaszokat köszi előre is.


Ha elkezd belőle csepegni az olaj, a szerelők szerint akkor kell megbontani olajcserére, illetve szűrőcserére.
Nem tudom mikori évjáratú az autód, így nem tudom milyen típusú automataváltód van. Ha az van írva a váltóhoz, hogy P R N D 3 2 1 akkor GM váltó, ha pedig P R N D 4 3 2 akkor ZF 5hp18.

De mindegyiken van feltöltő nyílás, odáig kell feltölteni, de úgy hogy féltávon be kell indítani a motort, mert a szivattyú visz olyan helyekre is olajat ahonnan nem tud lefolyni.
Ha nincs alatta tócsa, akkor sok nem hiányozhat belőle, inkább már a szűrő van oda, és kevés olajat visz a szivattyúd. Kb 5 ezres tétel egy szűrő, de le kell venni hozzá a váltókartert.

Üdv.:Neo




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 25. szombat, 21:22

státusz szalex83

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. január 25. szombat, 20:33


Sziasztok.
KÉRDÉS!
E36 automatám van (ami már magában is szörnyű) és az automata váltóból csöpög az olaj (nem vészesen, tehát nincs alatta reggelente olajfolt), valamint mostanában olyan hibajelenségeket produkál, hogy ha megállok vele, akkor 2-3 mp-es kihagyással rakja vissza 1-be. A többi fokozattal nincs baj, talán még annyi, hogy egy fokkal keményebben vált 3-ig. MI LEHET A BAJ, ÉRDEMES E FOGLALKOZNI VELE? ESETLEG AZÉRT CSINÁLJA MERT KEVÉS LEHET BENNE AZ OLAJ? ...HA IGEN? HOGYAN TUDOM AZT FELTÖLTENI, ILL. HOL? ...1-2 hónapon belül manuális váltót akarok rakatni a helyére (erre nem kell komment mert tisztában vagyok a menetével), tehát nagyon szervizeltetni nem akarom, csak addig valamit kezdeni vele hogy szét ne potyogjon nekem mikor épp "edzem".
Értékelhető válaszokat köszi előre is.

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. január 20. hétfő, 14:19


szotakdavid írta:
Medvedisznoman írta:
szotakdavid írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Tudja valaki, hogy GM váltónak mennyi a teljes feltöltési olajmennyisége?


Nem fogod tudni leszedni úgy se!


Ja, nem is szeretném, a világért sem nyúlnék hozzá. Viszem olaj- és szűrőcserére és én viszem hozzá az anyagot, hogy tudjam, mi kerül bele. Ezért kérdezem...



6-7L-t vegyél


Köszönöm!


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. január 20. hétfő, 14:17


Medvedisznoman írta:
szotakdavid írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Tudja valaki, hogy GM váltónak mennyi a teljes feltöltési olajmennyisége?


Nem fogod tudni leszedni úgy se!


Ja, nem is szeretném, a világért sem nyúlnék hozzá. Viszem olaj- és szűrőcserére és én viszem hozzá az anyagot, hogy tudjam, mi kerül bele. Ezért kérdezem...



6-7L-t vegyél

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. január 20. hétfő, 14:11


szotakdavid írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Tudja valaki, hogy GM váltónak mennyi a teljes feltöltési olajmennyisége?


Nem fogod tudni leszedni úgy se!


Ja, nem is szeretném, a világért sem nyúlnék hozzá. Viszem olaj- és szűrőcserére és én viszem hozzá az anyagot, hogy tudjam, mi kerül bele. Ezért kérdezem...



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. január 20. hétfő, 14:06


Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Tudja valaki, hogy GM váltónak mennyi a teljes feltöltési olajmennyisége?


Nem fogod tudni leszedni úgy se!

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. január 20. hétfő, 13:59


Sziasztok!
Tudja valaki, hogy GM váltónak mennyi a teljes feltöltési olajmennyisége?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1998

státusz batigol09

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 13:02


[quote="Szzaassszzaaa"]
batigol09 írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Lenne egy pár bugyuta kérdésem remélem valaki majd válaszol rá.
320D automatánál 1.-esben vagy kettesben indul el? 2,5 év után most figyeltem meg hogy 1esben kezd gurulni Csak mert minden automata autóm ami volt eddig az 2.-esben indult.

Másik: Lehet programozni a váltót? mármint olyan értelemben hogy mikor/mikor ne, milyen fordulatszám alatt ne váltson 2-3 ba és így tovább. Nekem egy haldokló váltóm van, ami 2 éve az istennek sem akar tönkremenni, de ha nem tenné 3.-ba 1600as fordulat alatt még lehet fel sem tűnne hogy nem jól működik.
Illetve szerintem a konverter/wandler szar benne, vagyis minden arra utal, van olyan váltós aki külön kérésre csak ezt újítaná fel? Mert akivel eddig beszéltem mindenki komplett felújítással fenyegetett 4-500 ezerért, csak teljes felújítást vállalt. Pedig fordulaton úgy vált mint a vaj, de ha nincs neki nyomva akkor mintha csúszna/ütne, libegne a fordulatszám mérő.

Köszi előre is.

Hali!

Nekem is hasonló a problémám. Az a vicc, hogy a váltóm gyönyörűen vált, nem rángat, hidegen melegen mindegy neki. Ellenben a wandlerem tuti rossz, mert alacsony fordulaton terhelésnél berezonál mint az őrült. (pl 5.ben 1600 on, 60 km/h) Most van egy cikk a totalcaron erről is ír többek között, csak ennek a felujítása 120 körül van de ebbe benne van egy olajcsere is és a munkadíj. Azt mondták nekem ha komolyabb felujítás kell az olyan 350 körül van. Nem tudom mit csináljak mert lehet még 3-4 évig is bírja így..., csak lehet mást is tönkretesz majd...



Sziasztok a mai napon vittem be a BMW szervizbe az autot.SZinten ezt a wandlert mondtak hibanak.Nalam is ezek a jelek 50-60km/H allando gazállásnál berezonál,fura hangot ad,gyorsitasnal felerösödik es 70 fölött mar nem hallható. Lehet hogy komoly kiadas lesz???


Hello!
Én még nem mertem elvinni Telefonon egy független váltós azt mondta, h 3-4 nap kb 130e pénz. (wandler + olajcsere)
Majd ííírj h neked mit mondtak és mennyi lett és hol! köszi

Szzaassszzaaa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Szzaassszzaaa

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 12:25


[quote="batigol09"]
norbeee írta: Sziasztok!

Lenne egy pár bugyuta kérdésem remélem valaki majd válaszol rá.
320D automatánál 1.-esben vagy kettesben indul el? 2,5 év után most figyeltem meg hogy 1esben kezd gurulni Csak mert minden automata autóm ami volt eddig az 2.-esben indult.

Másik: Lehet programozni a váltót? mármint olyan értelemben hogy mikor/mikor ne, milyen fordulatszám alatt ne váltson 2-3 ba és így tovább. Nekem egy haldokló váltóm van, ami 2 éve az istennek sem akar tönkremenni, de ha nem tenné 3.-ba 1600as fordulat alatt még lehet fel sem tűnne hogy nem jól működik.
Illetve szerintem a konverter/wandler szar benne, vagyis minden arra utal, van olyan váltós aki külön kérésre csak ezt újítaná fel? Mert akivel eddig beszéltem mindenki komplett felújítással fenyegetett 4-500 ezerért, csak teljes felújítást vállalt. Pedig fordulaton úgy vált mint a vaj, de ha nincs neki nyomva akkor mintha csúszna/ütne, libegne a fordulatszám mérő.

Köszi előre is.

Hali!

Nekem is hasonló a problémám. Az a vicc, hogy a váltóm gyönyörűen vált, nem rángat, hidegen melegen mindegy neki. Ellenben a wandlerem tuti rossz, mert alacsony fordulaton terhelésnél berezonál mint az őrült. (pl 5.ben 1600 on, 60 km/h) Most van egy cikk a totalcaron erről is ír többek között, csak ennek a felujítása 120 körül van de ebbe benne van egy olajcsere is és a munkadíj. Azt mondták nekem ha komolyabb felujítás kell az olyan 350 körül van. Nem tudom mit csináljak mert lehet még 3-4 évig is bírja így..., csak lehet mást is tönkretesz majd...



Sziasztok a mai napon vittem be a BMW szervizbe az autot.SZinten ezt a wandlert mondtak hibanak.Nalam is ezek a jelek 50-60km/H allando gazállásnál berezonál,fura hangot ad,gyorsitasnal felerösödik es 70 fölött mar nem hallható. Lehet hogy komoly kiadas lesz???

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1998

státusz batigol09

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 18:05


[quote="norbeee"]Sziasztok!

Lenne egy pár bugyuta kérdésem remélem valaki majd válaszol rá.
320D automatánál 1.-esben vagy kettesben indul el? 2,5 év után most figyeltem meg hogy 1esben kezd gurulni Csak mert minden automata autóm ami volt eddig az 2.-esben indult.

Másik: Lehet programozni a váltót? mármint olyan értelemben hogy mikor/mikor ne, milyen fordulatszám alatt ne váltson 2-3 ba és így tovább. Nekem egy haldokló váltóm van, ami 2 éve az istennek sem akar tönkremenni, de ha nem tenné 3.-ba 1600as fordulat alatt még lehet fel sem tűnne hogy nem jól működik.
Illetve szerintem a konverter/wandler szar benne, vagyis minden arra utal, van olyan váltós aki külön kérésre csak ezt újítaná fel? Mert akivel eddig beszéltem mindenki komplett felújítással fenyegetett 4-500 ezerért, csak teljes felújítást vállalt. Pedig fordulaton úgy vált mint a vaj, de ha nincs neki nyomva akkor mintha csúszna/ütne, libegne a fordulatszám mérő.

Köszi előre is.

Hali!

Nekem is hasonló a problémám. Az a vicc, hogy a váltóm gyönyörűen vált, nem rángat, hidegen melegen mindegy neki. Ellenben a wandlerem tuti rossz, mert alacsony fordulaton terhelésnél berezonál mint az őrült. (pl 5.ben 1600 on, 60 km/h) Most van egy cikk a totalcaron erről is ír többek között, csak ennek a felujítása 120 körül van de ebbe benne van egy olajcsere is és a munkadíj. Azt mondták nekem ha komolyabb felujítás kell az olyan 350 körül van. Nem tudom mit csináljak mert lehet még 3-4 évig is bírja így..., csak lehet mást is tönkretesz majd...



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 16:52


Tano írta:
Zoli90 írta: sziasztok! az vajon miért van, hogy néha nem tudom elsőre berakni egyesbe a váltót? elakad visszaengedem és utána simán berakom de elsőre nemmegy csak ha erőltetem. nem mindig, de elég gyakran járok így! Help! 5gangos manuál amúgy


Ez azért van, mert az 1-es fokozat nem szinkronizált, így a fogaskerekek néha nem a megfelelő pozícióban állnak. ilyenkor tedd 2-be, vagy kuplungolj még egyszer és utána már könnyen fogja bevenni.


Csak a hátramenet nem szinkronizált. (tudomásom szerint) Viszont a kapcsolókörmök nem biztos, hogy megfelelő pozícióban állnak. (kopás és nem megfelelő olaj miatt ez gondot okozhat)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 16:31


Tano írta:
Zoli90 írta: sziasztok! az vajon miért van, hogy néha nem tudom elsőre berakni egyesbe a váltót? elakad visszaengedem és utána simán berakom de elsőre nemmegy csak ha erőltetem. nem mindig, de elég gyakran járok így! Help! 5gangos manuál amúgy


Ez azért van, mert az 1-es fokozat nem szinkronizált, így a fogaskerekek néha nem a megfelelő pozícióban állnak. ilyenkor tedd 2-be, vagy kuplungolj még egyszer és utána már könnyen fogja bevenni.


nekem a másféle olajtók kezdte el, és főleg hidegben. már tényleg le kéne cserélnem a váltóban a lét.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 16:28


Zoli90 írta: sziasztok! az vajon miért van, hogy néha nem tudom elsőre berakni egyesbe a váltót? elakad visszaengedem és utána simán berakom de elsőre nemmegy csak ha erőltetem. nem mindig, de elég gyakran járok így! Help! 5gangos manuál amúgy


Ez azért van, mert az 1-es fokozat nem szinkronizált, így a fogaskerekek néha nem a megfelelő pozícióban állnak. ilyenkor tedd 2-be, vagy kuplungolj még egyszer és utána már könnyen fogja bevenni.

Zoli90
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Zoli90

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 72

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 15:36


sziasztok! az vajon miért van, hogy néha nem tudom elsőre berakni egyesbe a váltót? elakad visszaengedem és utána simán berakom de elsőre nemmegy csak ha erőltetem. nem mindig, de elég gyakran járok így! Help! 5gangos manuál amúgy

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 23:53


Automata váltóval rendelkezőknek íme egy hasznos cikk.