bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 10. csütörtök, 14:34


Sziasztok!
M52TUB20-as motor, dupla vanos vezérléssel, 322ezer km-rel, az a gondom, hogy amikor beindítom a kocsit hidegen, pl reggel, kb fél percig iylen "kerregő" hang hallatszik a vanos körülről. A fedelét ha megfogom érzem is h kb 5mp-enként mintha ütne egyet és valami hangot is ad hozzá. Aztán félperc kb és ez megszűnik.

Mi lehet ez?
5w40-es LL04-es ENEOS olaj van benne kb 8-9 ezret futott eddig vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz Aszfaltbhetyar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. július 23. vasárnap, 13:29


Sziasztok !

E46 2.0 benzinem van 150 LE (most csak kb 100 ). A vanos mágnesszelepének ha rárakom a gyújtást akkor is kapcsolnia kellene ? Vagy csak bizonyos fordulatnál kapcsol a szelep ? Ha van reléje vagy biztije hol találom ?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. május 28. vasárnap, 12:56


Geree85 írta: Sziasztok!
Olyan problémám volna, hogy adott egy 2006 os E90 N46B20B 320i.Motordiag lámpa világít, hibakódkiolvasás és két hibakód van. P1050 és P1062. Külföldi oldalakon keresgetve Vanos problémára utal. Erőveszteséget nem érzek, hibakódot engedi törölni de újraindítást követően vissza is tárolja. Találkozott már vki hasonlóval ?? Hol kezdjük el keresni a hibát ???
Előre is köszi


Szerintem ez lesz a baj:

http://www.pelicanparts.com/BM...lacing.htm

Valami valvetronic szervómotor a neve vagy mi magyarul ennek.

Ha van olajfogyás,akkor érdemes tényleg megnézni ezt,illetve ennek a tömítését.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. május 28. vasárnap, 13:06

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz Geree85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. május 28. vasárnap, 10:34


Sziasztok!
Olyan problémám volna, hogy adott egy 2006 os E90 N46B20B 320i.Motordiag lámpa világít, hibakódkiolvasás és két hibakód van. P1050 és P1062. Külföldi oldalakon keresgetve Vanos problémára utal. Erőveszteséget nem érzek, hibakódot engedi törölni de újraindítást követően vissza is tárolja. Találkozott már vki hasonlóval ?? Hol kezdjük el keresni a hibát ???
Előre is köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E21
Kivitel: Sedan
Modell: 316
Évjárat: 1980

státusz zsoe21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. február 25. szombat, 10:48


Sziasztok,
E46 316ti Comapctom van és néhány hete elkezdett vacakolni a vezérlés.
Hibakód kiolvasás után három hibát találtam:
- vezérműtengely jeladó szenzor hiba (befecskendező oldal)
- Vanos végpozíciót nem tudja felvenni befecskendező oldal
- Vanos végpozíciót nem tudja felvenni kipufogó oldal
Első körben szeretném kicserélni a vezérműtengely jeladó szenzort, viszont egyszerűen nem tudom lehúzni a konnektort a szenzorról. Azt látom hogy van rajta két fül amit nyomnom kell, de egyszerűen meg sem moccan. Hiába csavaroztam ki a szenzort a helyéről, hogy mindkét oldalhoz hozzáférjek, de nem megy.
Van ehhez valami célszerszám? Vagy mi a trükk?
Ha valaki tud segítsen.

Köszi,
Zsolti

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. február 04. szombat, 16:58


jamborj írta:
Pitykoo írta: Hali!
Tudja valaki, hogy milyen cikkszámon lehet a vanos felújító készlet ami ezeket tartalmazza?! A tömítések még meg is volnának de a csapágyak vagy mik azokat nem találom. Amit én találtam abba nincs meg minden...





Én csak a tömítés szettet cseréltem, a csapágy nem lógott.


Köszi.
Csak ha már cserélném akkor mindent, ne keljen e miatt még egyszer szétszedni...

jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2017. február 04. szombat, 16:54


Pitykoo írta: Hali!
Tudja valaki, hogy milyen cikkszámon lehet a vanos felújító készlet ami ezeket tartalmazza?! A tömítések még meg is volnának de a csapágyak vagy mik azokat nem találom. Amit én találtam abba nincs meg minden...





Én csak a tömítés szettet cseréltem, a csapágy nem lógott.


Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. február 04. szombat, 14:45


Hali!
Tudja valaki, hogy milyen cikkszámon lehet a vanos felújító készlet ami ezeket tartalmazza?! A tömítések még meg is volnának de a csapágyak vagy mik azokat nem találom. Amit én találtam abba nincs meg minden...





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. február 04. szombat, 14:46

jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 17:23


Valószínűleg már késő a válasz...
Ebayról rendeltem...

bmw1885 írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
Pitykoo írta: Hali!
Láttam Bitu79 megosztott videóját!
A kérdésem az lenne, hogy a videó alapján nem tűnik túl bonyolult műveletnek a felújítás!
Mivel semmit nem értek hozzá ezért kérdezem, hogy tényleg nem az vagy el lehet azért rontani rendesen ill. olvastam valahol, hogy utána be kell állítani, de itt se láttam hogy állított volna rajta valamit!
Szóval mi a helyzet ezzel?! Merjen nekivágni az ember vagy inkább bízza hozzáértő szakihoz?! Ill. ha nekivág mire kell figyelni?!
Előre is köszi!

http://www.szerszamkell.hu/bgs...4_m56_7246

Sziasztok!
Ha csak tömítéseket cserél az ember a dugattyúkon, akkor is kell ez a szerszám hozzá?
az enyém nem csörög, csak gyengélkedik alacsony fordulaton...

Nos...Tegnap lecseréltem a vanos tömítéseket, jó félnapos játék volt

szia érdeklődnék hol szereztél vanoshoz tömítés szettet?

s.o.s.




bmw1885
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2002

státusz bmw1885

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 17:05


jamborj írta:
szotakdavid írta:
Pitykoo írta: Hali!
Láttam Bitu79 megosztott videóját!
A kérdésem az lenne, hogy a videó alapján nem tűnik túl bonyolult műveletnek a felújítás!
Mivel semmit nem értek hozzá ezért kérdezem, hogy tényleg nem az vagy el lehet azért rontani rendesen ill. olvastam valahol, hogy utána be kell állítani, de itt se láttam hogy állított volna rajta valamit!
Szóval mi a helyzet ezzel?! Merjen nekivágni az ember vagy inkább bízza hozzáértő szakihoz?! Ill. ha nekivág mire kell figyelni?!
Előre is köszi!

http://www.szerszamkell.hu/bgs...4_m56_7246

Sziasztok!
Ha csak tömítéseket cserél az ember a dugattyúkon, akkor is kell ez a szerszám hozzá?
az enyém nem csörög, csak gyengélkedik alacsony fordulaton...

Nos...Tegnap lecseréltem a vanos tömítéseket, jó félnapos játék volt

szia érdeklődnék hol szereztél vanoshoz tömítés szettet?

s.o.s.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 17. csütörtök, 17:05

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. március 12. szombat, 21:31


botondkopacz írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy kiderítsem, hogy valóban vanos hibás-e az autóm? (E87, 116i, 2005)
Okozhatja-e a vanos + vezérműlánc meghibásodása a nagyon egyenletlen alapjáratot (még meleg motornál is), illetve véletlenszerű erőtlenséget alacsony fordulatszámról (~1200) hirtelen gyorsítás közben.

A legutolsó szerelő (aki az előző szerelő által kinyírt ECU-t hozta rendbe), azt mondta, hogy miközben rendbe rakta az ECU-t, a vezérlést is meg kellett igazítania, és miután mindent beállított mindent, a motor jól járt / jár kb. 5 percig, majd megint rossz lesz az alapjárat, és szerinte ezt a vanos okozza, meg az hogy a láncot cserélni kellene, és akkor megoldódna….

Kapából megcsináltatnám, viszont… az utolsó előtti szerelő (akinél olyan 4-5 hónapot töltött a kocsi), ő megejtett az autón egy komplett motorcserét, majd a cserélt motoron egy hengerfej felújítást, és azt mondta, hogy a láncot nem kell cserélni, sőt mást sem. Tkp az autót az előző szerelő „tökéletesen” összerakta még kb. 2 hónapja, csak a lemerült az akksi, majd elveszett az immobiliser szinkron, majd nem sikerült ezt megoldani, és így került galyra az ECU. Laza 6-7 hónapos agyrém...

Másik kérdés hogy mennyire lehetetlen feladat ezt saját kezűleg megoldani, a megfelelő célszerszámokkal és alkatrészekkel? Ezt azt ki szoktam cserélni saját magam, de ez mégis csak a motor, és a youtube videók alapján nehéz eldönteni valójában mennyire rizikós.

Köszi,
Botond


Szia!

Gyári diagnosztikát kéne csinálni a kocsin elsőnek.



autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2005

státusz botondkopacz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. március 12. szombat, 21:02


Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy kiderítsem, hogy valóban vanos hibás-e az autóm? (E87, 116i, 2005)
Okozhatja-e a vanos + vezérműlánc meghibásodása a nagyon egyenletlen alapjáratot (még meleg motornál is), illetve véletlenszerű erőtlenséget alacsony fordulatszámról (~1200) hirtelen gyorsítás közben.

A legutolsó szerelő (aki az előző szerelő által kinyírt ECU-t hozta rendbe), azt mondta, hogy miközben rendbe rakta az ECU-t, a vezérlést is meg kellett igazítania, és miután mindent beállított mindent, a motor jól járt / jár kb. 5 percig, majd megint rossz lesz az alapjárat, és szerinte ezt a vanos okozza, meg az hogy a láncot cserélni kellene, és akkor megoldódna….

Kapából megcsináltatnám, viszont… az utolsó előtti szerelő (akinél olyan 4-5 hónapot töltött a kocsi), ő megejtett az autón egy komplett motorcserét, majd a cserélt motoron egy hengerfej felújítást, és azt mondta, hogy a láncot nem kell cserélni, sőt mást sem. Tkp az autót az előző szerelő „tökéletesen” összerakta még kb. 2 hónapja, csak a lemerült az akksi, majd elveszett az immobiliser szinkron, majd nem sikerült ezt megoldani, és így került galyra az ECU. Laza 6-7 hónapos agyrém...

Másik kérdés hogy mennyire lehetetlen feladat ezt saját kezűleg megoldani, a megfelelő célszerszámokkal és alkatrészekkel? Ezt azt ki szoktam cserélni saját magam, de ez mégis csak a motor, és a youtube videók alapján nehéz eldönteni valójában mennyire rizikós.

Köszi,
Botond

jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. január 24. vasárnap, 23:48


szotakdavid írta:
Pitykoo írta: Hali!
Láttam Bitu79 megosztott videóját!
A kérdésem az lenne, hogy a videó alapján nem tűnik túl bonyolult műveletnek a felújítás!
Mivel semmit nem értek hozzá ezért kérdezem, hogy tényleg nem az vagy el lehet azért rontani rendesen ill. olvastam valahol, hogy utána be kell állítani, de itt se láttam hogy állított volna rajta valamit!
Szóval mi a helyzet ezzel?! Merjen nekivágni az ember vagy inkább bízza hozzáértő szakihoz?! Ill. ha nekivág mire kell figyelni?!
Előre is köszi!

http://www.szerszamkell.hu/bgs...4_m56_7246

Sziasztok!
Ha csak tömítéseket cserél az ember a dugattyúkon, akkor is kell ez a szerszám hozzá?
az enyém nem csörög, csak gyengélkedik alacsony fordulaton...

Nos...Tegnap lecseréltem a vanos tömítéseket, jó félnapos játék volt



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 28. csütörtök, 19:43

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2016. január 24. vasárnap, 11:55


szotakdavid írta:
Pitykoo írta: Hali!
Láttam Bitu79 megosztott videóját!
A kérdésem az lenne, hogy a videó alapján nem tűnik túl bonyolult műveletnek a felújítás!
Mivel semmit nem értek hozzá ezért kérdezem, hogy tényleg nem az vagy el lehet azért rontani rendesen ill. olvastam valahol, hogy utána be kell állítani, de itt se láttam hogy állított volna rajta valamit!
Szóval mi a helyzet ezzel?! Merjen nekivágni az ember vagy inkább bízza hozzáértő szakihoz?! Ill. ha nekivág mire kell figyelni?!
Előre is köszi!

http://www.szerszamkell.hu/bgs...4_m56_7246


Egy ilyennel akkor megoldható!?

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. január 24. vasárnap, 11:51


Pitykoo írta: Hali!
Láttam Bitu79 megosztott videóját!
A kérdésem az lenne, hogy a videó alapján nem tűnik túl bonyolult műveletnek a felújítás!
Mivel semmit nem értek hozzá ezért kérdezem, hogy tényleg nem az vagy el lehet azért rontani rendesen ill. olvastam valahol, hogy utána be kell állítani, de itt se láttam hogy állított volna rajta valamit!
Szóval mi a helyzet ezzel?! Merjen nekivágni az ember vagy inkább bízza hozzáértő szakihoz?! Ill. ha nekivág mire kell figyelni?!
Előre is köszi!

http://www.szerszamkell.hu/bgs...4_m56_7246