PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2020. szeptember 29. kedd, 10:26


adams22 írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!


nem megy úgy, rosszul megy vagy magasabb vagy alacsonyabb fordulaton. Attól függ hol állt be a VANOS. leginkább így venni észre. amúgy talán hibát is dobhat, mert ha a megadott fordulathoz nem tartozik a megfelelő VANOS állás, akkor szerintem jeleznie kellene azt.


Nem feltétlen dob rá hibát, de ha rossz akkor kerreg mint egy rossz dízel.


Sziasztok,
Ezt a kerregő hangot (vanost) hogyan lehet javítani? Sajnos az enyém kerreg, főleg alapjáraton lehet hallani, de magasabb fordulaton is. Hibakódom nincs, ha minden igaz a kipufogó oldali vanos okozza nálam a hangot.

autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 23i
Évjárat: 2009

státusz tintoverano

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2020. szeptember 25. péntek, 15:42


adams22 írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Tudna nekem valaki okosságot mondani, hogy mitől lehet a képen látható hiba vagy mi okozhatja azt..? Állandó 120°-ban van nem mozdul semmilyen üzemállapotban a bekeretezett rész. Az autó teljesítménye csökkent. A vanos mágnesszelepek és vez.tengely jeladók jók!
Kíváncsi lennék, hogy volt-e már valakinek ilyen gondja.

Köszönöm!



Update:
Hallottam olyat is hogy a 120°a jó és a 65 a sz*r. Valaki fel tudna világosítani esetleg ez ügyben engem, hogy akkor most mi a jó és mi nem. Mert az INPA a 120°-ra írta hogy az a rossz (határértéken kívül). Ezért most teljes tanácstalanság van.


pár fórumon azt olvasom, h ez a jó érték

próbaképpen cseréld fel a 2 szenzort

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. szeptember 25. péntek, 15:43

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. augusztus 16. vasárnap, 18:59


painkillerz írta: Sziasztok.Van egy 2005-ös E90 330i-m és random kivillan a check engine lámpa,aztán egy két nap múlva magától eltűnik.rádugtuk gépre és ezt a hibát írta:
2A82 vanos,aktiválás
-szakadt

ez mit jelent pontosan,élő diagon a szívó oldalon nem volt semmi érték.


akkor a szívó oldali VANOS szenzor a rossz. ennyire egyszerű.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz painkillerz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. augusztus 16. vasárnap, 18:07


Sziasztok.Van egy 2005-ös E90 330i-m és random kivillan a check engine lámpa,aztán egy két nap múlva magától eltűnik.rádugtuk gépre és ezt a hibát írta:
2A82 vanos,aktiválás
-szakadt

ez mit jelent pontosan,élő diagon a szívó oldalon nem volt semmi érték.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2020. július 02. csütörtök, 07:58


YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!


nem megy úgy, rosszul megy vagy magasabb vagy alacsonyabb fordulaton. Attól függ hol állt be a VANOS. leginkább így venni észre. amúgy talán hibát is dobhat, mert ha a megadott fordulathoz nem tartozik a megfelelő VANOS állás, akkor szerintem jeleznie kellene azt.


Nem feltétlen dob rá hibát, de ha rossz akkor kerreg mint egy rossz dízel.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. május 23. szombat, 17:54


panelsniper írta: Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!


nem megy úgy, rosszul megy vagy magasabb vagy alacsonyabb fordulaton. Attól függ hol állt be a VANOS. leginkább így venni észre. amúgy talán hibát is dobhat, mert ha a megadott fordulathoz nem tartozik a megfelelő VANOS állás, akkor szerintem jeleznie kellene azt.

panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2020. május 23. szombat, 15:45


Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2018. július 02. hétfő, 11:23


adams22 írta: Sziasztok!

Tudna nekem valaki okosságot mondani, hogy mitől lehet a képen látható hiba vagy mi okozhatja azt..? Állandó 120°-ban van nem mozdul semmilyen üzemállapotban a bekeretezett rész. Az autó teljesítménye csökkent. A vanos mágnesszelepek és vez.tengely jeladók jók!
Kíváncsi lennék, hogy volt-e már valakinek ilyen gondja.

Köszönöm!



Update:
Hallottam olyat is hogy a 120°a jó és a 65 a sz*r. Valaki fel tudna világosítani esetleg ez ügyben engem, hogy akkor most mi a jó és mi nem. Mert az INPA a 120°-ra írta hogy az a rossz (határértéken kívül). Ezért most teljes tanácstalanság van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. július 02. hétfő, 07:08


YELLOW írta:
gyuszix6 írta: sziasztok.
kis segitsegre lenne szukségem,tanácsra.
van egy olajzabalo x6 50i bmw-m
legutobb mikor irta 1 liter olajat töltsek utána én ökör az olajjal eggyutt öntöttem bele motorolaj adalékot is (restorer)
inditás után rögtön motorhibát irt az auto,aznap rogton teljes olajcserét csináltam az autoval addig sem mentem,olajcsere után hibakod törlések voltak de az auto folyton hibat ir vanoshiba hol kipufogo hol szivo oldalon illetve van hogy mindkettot.ez váltakozva jon,valaki nem tud tanácsot adni hogy lehetne kitisztitani?elotte nem volt semmi bajom az autoval csupán ezt az amerikai motorolaj adalékot belekevertem és ez lett.
tanácsokat köszönöm.


ezek a mindenféle amerikai csodabigyók, hogy akár homokkal is jár a motor, ha ez benne van....
hát talán többször át kell járatni. vegyél valami olcsóbb, de viszkozitásban megfelelő olajat. tedd bele. járj vele pár km-t. a másik, hogy ilyenkor szűrőt is cserélni kell. a szűrőházban marad olaj az előzőből.
aztán ha át lett járatva, le kell engedni és mehet bele a jobb olaj.
reméljük nem okozott nagy bajt...
mondjuk nekem fura, hogy rögtön galibát jelez...
amúgy feltehetőleg feloldott valami mocskot a tisztító, és lehet a vanos szelepnél eltömődést okoz.


húúú ez aztán a szívás
eddig se mertem beleönteni semmit a motorba, még a Castrol-os flakon kinyitásakor is rettegek nehogy hamisítvány legyen, de ezek után végképp semmit.
Egyébként nekem a vanos szolenoidon van ilyen fém szűrő, szerintem itt is arra tapadhatott fel a sok kula. X5 motorját nem ismerem, de gondolom ott is hasonló megoldás lehet. Simán kiszedném, féktisztítóval lemosni, vissza és próba.
https://www.youtube.com/watch?v=zOdPvvOVqsI

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. július 01. vasárnap, 22:12


gyuszix6 írta: sziasztok.
kis segitsegre lenne szukségem,tanácsra.
van egy olajzabalo x6 50i bmw-m
legutobb mikor irta 1 liter olajat töltsek utána én ökör az olajjal eggyutt öntöttem bele motorolaj adalékot is (restorer)
inditás után rögtön motorhibát irt az auto,aznap rogton teljes olajcserét csináltam az autoval addig sem mentem,olajcsere után hibakod törlések voltak de az auto folyton hibat ir vanoshiba hol kipufogo hol szivo oldalon illetve van hogy mindkettot.ez váltakozva jon,valaki nem tud tanácsot adni hogy lehetne kitisztitani?elotte nem volt semmi bajom az autoval csupán ezt az amerikai motorolaj adalékot belekevertem és ez lett.
tanácsokat köszönöm.


ezek a mindenféle amerikai csodabigyók, hogy akár homokkal is jár a motor, ha ez benne van....
hát talán többször át kell járatni. vegyél valami olcsóbb, de viszkozitásban megfelelő olajat. tedd bele. járj vele pár km-t. a másik, hogy ilyenkor szűrőt is cserélni kell. a szűrőházban marad olaj az előzőből.
aztán ha át lett járatva, le kell engedni és mehet bele a jobb olaj.
reméljük nem okozott nagy bajt...
mondjuk nekem fura, hogy rögtön galibát jelez...
amúgy feltehetőleg feloldott valami mocskot a tisztító, és lehet a vanos szelepnél eltömődést okoz.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. július 01. vasárnap, 22:12

huszkatibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz huszkatibi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. április 20. péntek, 13:09


Sziasztok! E46 316i-hez keresek vanos himbát.
Motorkód N42B18ABA683G758
Előre is köszönöm!
Huszka Tibor

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2018. április 12. csütörtök, 23:17


Sziasztok!

Tudna nekem valaki okosságot mondani, hogy mitől lehet a képen látható hiba vagy mi okozhatja azt..? Állandó 120°-ban van nem mozdul semmilyen üzemállapotban a bekeretezett rész. Az autó teljesítménye csökkent. A vanos mágnesszelepek és vez.tengely jeladók jók!
Kíváncsi lennék, hogy volt-e már valakinek ilyen gondja.

Köszönöm!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 10. csütörtök, 19:13


bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
M52TUB20-as motor, dupla vanos vezérléssel, 322ezer km-rel, az a gondom, hogy amikor beindítom a kocsit hidegen, pl reggel, kb fél percig iylen "kerregő" hang hallatszik a vanos körülről. A fedelét ha megfogom érzem is h kb 5mp-enként mintha ütne egyet és valami hangot is ad hozzá. Aztán félperc kb és ez megszűnik.

Mi lehet ez?
5w40-es LL04-es ENEOS olaj van benne kb 8-9 ezret futott eddig vele.


Ha a vanos felől jön a hang,akkor zsebbenyúlós lesz a dolog.Itt egy angol nyelvű leírás,mi okozhatja a hangot a vanosnál,illetve a javítása.Google fordítóval egész jól érthető.

http://www.beisansystems.com/p...cedure.htm


Köszi, szerintem hétvégén nagygenerál, hűtő leszed átmos, olaj ilyesmi egyúttal lehajítom a vanost is azt megnézem mi kótog benne már.


Esetleg még googlen nézd meg te is a találatokat.Írd be,hogy bmw e46 vanos rattle noise.Hátha hasznosabbakat is találsz nálam.Úgynézem a vanos csörgés is elég sűrű hiba sajnos.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 10. csütörtök, 19:14

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 10. csütörtök, 19:10


Bitu79 írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
M52TUB20-as motor, dupla vanos vezérléssel, 322ezer km-rel, az a gondom, hogy amikor beindítom a kocsit hidegen, pl reggel, kb fél percig iylen "kerregő" hang hallatszik a vanos körülről. A fedelét ha megfogom érzem is h kb 5mp-enként mintha ütne egyet és valami hangot is ad hozzá. Aztán félperc kb és ez megszűnik.

Mi lehet ez?
5w40-es LL04-es ENEOS olaj van benne kb 8-9 ezret futott eddig vele.


Ha a vanos felől jön a hang,akkor zsebbenyúlós lesz a dolog.Itt egy angol nyelvű leírás,mi okozhatja a hangot a vanosnál,illetve a javítása.Google fordítóval egész jól érthető.

http://www.beisansystems.com/p...cedure.htm


Köszi, szerintem hétvégén nagygenerál, hűtő leszed átmos, olaj ilyesmi egyúttal lehajítom a vanost is azt megnézem mi kótog benne már.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2017. augusztus 10. csütörtök, 19:00


bricktopm írta: Sziasztok!
M52TUB20-as motor, dupla vanos vezérléssel, 322ezer km-rel, az a gondom, hogy amikor beindítom a kocsit hidegen, pl reggel, kb fél percig iylen "kerregő" hang hallatszik a vanos körülről. A fedelét ha megfogom érzem is h kb 5mp-enként mintha ütne egyet és valami hangot is ad hozzá. Aztán félperc kb és ez megszűnik.

Mi lehet ez?
5w40-es LL04-es ENEOS olaj van benne kb 8-9 ezret futott eddig vele.


Ha a vanos felől jön a hang,akkor zsebbenyúlós lesz a dolog.Itt egy angol nyelvű leírás,mi okozhatja a hangot a vanosnál,illetve a javítása.Google fordítóval egész jól érthető.

http://www.beisansystems.com/p...cedure.htm