autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz mutyuru

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2015. szeptember 28. hétfő, 22:46


Sziasztok!

Van egy 2009-es áprilisi 320D-s verdám. A mai autópályás utam során dugóba keveredvén lettem figyelmes valamilyen halk hangra 1-es és 2-es fokozatban mint pl lánccsörgése.

Eszembe jutott anno a cikk a totalcarrol 20 kerülendő motorral - enyém is az N47-s szériát kapta ha jól gondolom. Jelenleg kicsivel kevesebb mint 150e. km van benne. Elképzelető, hogy ez a halk "lánccsőrgésnek" vélt hang a lánc nyúlásáról árulkodna? Van más jele?
150e. km esetén nem korai még a hiba eljövetele?

Köszönettel:
M


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. szeptember 28. hétfő, 22:47

státusz nagyiii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2015. szeptember 17. csütörtök, 09:16


nagyiii írta:
szotakdavid írta:
nagyiii írta: Sziasztok!
Szerintetek az enyémbe, 320d M47 E91 2006 340e km, kell aggódnom a lánc miatt? mikor szorul cserére?


N47 a problémás. A M47 egy viszonylag jó konstrukció.


Az jó köszi,ha csere érett menyire halható?


Vezérműlánc szettből melyiket Febi Vagy Swag-ot szerintetek?
Esetleg mást?

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2015. szeptember 16. szerda, 23:53


Tom22 írta:
Robin68 írta:
Tom22 írta: Sziasztok! 350 km van a kocsimban(E46 320d 150Le) lassan cserélnék komplett vezérlést.
Budapest környékén kit tudtok ajánlani a cserére!!?:

Köszi


Én 350km-nél még nem cserélnék
Szoták Dávid Dunakeszin, őt itt is megtalálod, vagy Hantos Ricsi (Budapest, Nagytétényi út 48.)



Köszönöm, mindenki mást mond a cseréről. Te mikor cserélnél? :/ :


Az enyém nem dízel de egy hozzáértő szerelő meg tudja mondani, hogy kell-e cserélned vagy még van időd. Ezt hallani is kell, hogy milyen a hangja stb. Szánj rá egy kis időt és nézesd meg aztán tudsz dönteni nyugodt szívvel.

Tom22
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom22

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2015. szeptember 16. szerda, 21:24


Robin68 írta:
Tom22 írta: Sziasztok! 350 km van a kocsimban(E46 320d 150Le) lassan cserélnék komplett vezérlést.
Budapest környékén kit tudtok ajánlani a cserére!!?:

Köszi


Én 350km-nél még nem cserélnék
Szoták Dávid Dunakeszin, őt itt is megtalálod, vagy Hantos Ricsi (Budapest, Nagytétényi út 48.)



Köszönöm, mindenki mást mond a cseréről. Te mikor cserélnél? :/ :

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 23:53


Tom22 írta: Sziasztok! 350 km van a kocsimban(E46 320d 150Le) lassan cserélnék komplett vezérlést.
Budapest környékén kit tudtok ajánlani a cserére!!?:

Köszi


Én 350km-nél még nem cserélnék
Szoták Dávid Dunakeszin, őt itt is megtalálod, vagy Hantos Ricsi (Budapest, Nagytétényi út 48.)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. szeptember 15. kedd, 01:18

Tom22
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom22

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 21:16


Sziasztok! 350 km van a kocsimban(E46 320d 150Le) lassan cserélnék komplett vezérlést.
Budapest környékén kit tudtok ajánlani a cserére!!?:

Köszi

státusz nagyiii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2015. szeptember 08. kedd, 15:27


szotakdavid írta:
nagyiii írta: Sziasztok!
Szerintetek az enyémbe, 320d M47 E91 2006 340e km, kell aggódnom a lánc miatt? mikor szorul cserére?


N47 a problémás. A M47 egy viszonylag jó konstrukció.


Az jó köszi,ha csere érett menyire halható?


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. szeptember 06. vasárnap, 20:34


nagyiii írta: Sziasztok!
Szerintetek az enyémbe, 320d M47 E91 2006 340e km, kell aggódnom a lánc miatt? mikor szorul cserére?


N47 a problémás. A M47 egy viszonylag jó konstrukció.

státusz nagyiii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2015. szeptember 06. vasárnap, 18:20


Sziasztok!
Szerintetek az enyémbe, 320d M47 E91 2006 340e km, kell aggódnom a lánc miatt? mikor szorul cserére?

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. augusztus 22. szombat, 09:57


lecskov írta: Sziasztok! 320d -m van, 2012 -es évj.163 LE
Touring. 150 ezer km. Kell attól tartanom, hogy a vezérműláncnak baja lehet? Nézessem meg vagy ez a széria már nem tartozik a "problémások" közé?
Köszönöm előre is!


Nem tartozik a problémàsok közé.

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2015. augusztus 20. csütörtök, 21:42


lela írta: Had kérdezzem már meg hogy a 320d 150le faceliftnél ennyire NEM létező probléma a lánc nyúlás vagy a láncfeszítő probléma.Hiába keresek nem igazán van vele tele a net. Mert nekem korábban egyik percről másikra meleg járó motornálilyen hangja lett az autónak, de rá egy pár hétre eltűnt ez a hang, de akkor is csak melegen volt hallható.Most megint előjött egy enyhébb kelepelés, de csak hidegen, és ugyan onnan a motor szíjtárcsák részétől jövő hang. ugyan ilyen ciripelés szerűAmikor rálépek a gázra semmi hang.Nem lehet hogy a feszítőben lévő két dugattyú közül az egyik nem nyomja eléggé eléggé a vezetőpályát, ergo nem feszíti a láncot és amikor rálépek a gázra megnő az olajnyomás és akkor már megfeszíti? Nem tudom hogy lehet ezt a feszítőt kicserélni de gondolom rommá kell bontani hozzá a motor elejét, tetejét(szelepfedél.Egyébként ha leveszem az olajsapkát ott nem tudom a láncot meghúzni csak oldalra van egy pici löttye.180ezer van a kocsiban, esetleg ha járó motornál picit megemelem az olajsapkát hogy ne verje ki az olajat akkor lehet hallani ha verődik a lánc?
Van valakinek esetleg felvétele láncfeszességnek milyen hangja van? Gondoltam először szíjtárcsára is de az nincsen megreccsenve.Nem tudom hogy szíjtárcsa esetén milyen hang van mert olyat sem találtam.Szóval tanácstalan vagyok.



Találtál választ a kérdésedre valahol? Enyém is ilyen motorral van szerelve és jó volna tudni, hogy kell e ilyesmi miatt aggódnom.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2015. augusztus 19. szerda, 16:33


üdv! gyári láncot lehet kapni vagy csak utángyártottat ,mert gondolom az nem bírja olyan jól.
lánc nekem is megvan nyúlva egy kicsit 330ezer van benne attól leht az is hogy a piros lámpám 3 másodperc után alszik el?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 19. szerda, 16:35

státusz lecskov

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. augusztus 19. szerda, 15:41


Sziasztok! 320d -m van, 2012 -es évj.163 LE
Touring. 150 ezer km. Kell attól tartanom, hogy a vezérműláncnak baja lehet? Nézessem meg vagy ez a széria már nem tartozik a "problémások" közé?
Köszönöm előre is!

státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. március 21. szombat, 12:03


germina írta:
lela írta: Had kérdezzem már meg hogy a 320d 150le faceliftnél ennyire NEM létező probléma a lánc nyúlás vagy a láncfeszítő probléma.Hiába keresek nem igazán van vele tele a net. Mert nekem korábban egyik percről másikra meleg járó motornálilyen hangja lett az autónak, de rá egy pár hétre eltűnt ez a hang, de akkor is csak melegen volt hallható.Most megint előjött egy enyhébb kelepelés, de csak hidegen, és ugyan onnan a motor szíjtárcsák részétől jövő hang. ugyan ilyen ciripelés szerűAmikor rálépek a gázra semmi hang.Nem lehet hogy a feszítőben lévő két dugattyú közül az egyik nem nyomja eléggé eléggé a vezetőpályát, ergo nem feszíti a láncot és amikor rálépek a gázra megnő az olajnyomás és akkor már megfeszíti? Nem tudom hogy lehet ezt a feszítőt kicserélni de gondolom rommá kell bontani hozzá a motor elejét, tetejét(szelepfedél.Egyébként ha leveszem az olajsapkát ott nem tudom a láncot meghúzni csak oldalra van egy pici löttye.180ezer van a kocsiban, esetleg ha járó motornál picit megemelem az olajsapkát hogy ne verje ki az olajat akkor lehet hallani ha verődik a lánc?
Van valakinek esetleg felvétele láncfeszességnek milyen hangja van? Gondoltam először szíjtárcsára is de az nincsen megreccsenve.Nem tudom hogy szíjtárcsa esetén milyen hang van mert olyat sem találtam.Szóval tanácstalan vagyok.



Nem biztos, hogy a vezérlés kopott vagy nyúlt meg!
Lánclazulást okozhat az elégtelen olajnyomás is.


Nekem azt mondta a szerelőm, (BMW márkaszervizben dolgozik 30 éve) Hogy a lánc 180-200e km után elkezd problémásan nyúlott lenni. A gyár előírja (pl az én motoromnál biztos, többit nem tudom) a cserét... Meg is volt nyúlva rendesen, most cseréltük.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. március 21. szombat, 12:04

germina
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz germina

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2015. március 21. szombat, 10:11


lela írta: Had kérdezzem már meg hogy a 320d 150le faceliftnél ennyire NEM létező probléma a lánc nyúlás vagy a láncfeszítő probléma.Hiába keresek nem igazán van vele tele a net. Mert nekem korábban egyik percről másikra meleg járó motornálilyen hangja lett az autónak, de rá egy pár hétre eltűnt ez a hang, de akkor is csak melegen volt hallható.Most megint előjött egy enyhébb kelepelés, de csak hidegen, és ugyan onnan a motor szíjtárcsák részétől jövő hang. ugyan ilyen ciripelés szerűAmikor rálépek a gázra semmi hang.Nem lehet hogy a feszítőben lévő két dugattyú közül az egyik nem nyomja eléggé eléggé a vezetőpályát, ergo nem feszíti a láncot és amikor rálépek a gázra megnő az olajnyomás és akkor már megfeszíti? Nem tudom hogy lehet ezt a feszítőt kicserélni de gondolom rommá kell bontani hozzá a motor elejét, tetejét(szelepfedél.Egyébként ha leveszem az olajsapkát ott nem tudom a láncot meghúzni csak oldalra van egy pici löttye.180ezer van a kocsiban, esetleg ha járó motornál picit megemelem az olajsapkát hogy ne verje ki az olajat akkor lehet hallani ha verődik a lánc?
Van valakinek esetleg felvétele láncfeszességnek milyen hangja van? Gondoltam először szíjtárcsára is de az nincsen megreccsenve.Nem tudom hogy szíjtárcsa esetén milyen hang van mert olyat sem találtam.Szóval tanácstalan vagyok.



Nem biztos, hogy a vezérlés kopott vagy nyúlt meg!
Lánclazulást okozhat az elégtelen olajnyomás is.