Adriano98 fórum hozzászólásai

Adriano98 Elküldve: 2020-03-12 22:22 világításmodul programozása

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg tudja, hogy E92-ben a belső hangulatvilágítás (ajtókon lévő LED-sor) fényerejét hogyan lehet állítani? Egyik ismerősömnek kellene...


gyárilag van E92-ben? nekem nem rémlik. de ha igen akkor MMI-ból lehetne állítani. ha nem, akkor bizonyos progival lehet a PWM-mel szabályozni, programozni szerintem. scanner-rel nem hiszem.


Köszi. Igen, gyárilag lehetett hozzá rendelni de csak narancs színű mint a műszerfal.
iDrive menüjében nem találtuk, legalábbis ahol észszerűen lenne és a következő generációnál is van.


lehet nem is állítható. még esetleg a műszerfali menüben tudnám elképzelni. de a könyve írna róla. ha meglenne.
a másik, hogy lehet fényerőre változik. nem tudom mi a gond, túl erősen világít vagy nem? ha túl gyenge, akkor lehet a fényérzékelőnek takar be valami. ha túl erős, akkor meg valami világíthat rá, ezért felveszi. A műszeregység fényerejének változtatására nem változik a hangulatfény? ha igen, akkor fényérzékelőt mondanám. csak találgatok, mert nincs tapasztalatom ezzel. a másik meg amit írtam, hogy nyilván lehet offset-elni teljesítményfokozatokat. ha E46-nál lehet, akkor biztos itt is.


Nem, a nűszerfal fényerejével nincs összefüggésbe (legalábbis ismerősöm kocsijánál nem reagál rá). Könyvben néztük, online is nézegettem több évjáratot és modellt is, sőt M3-as kézikönyvben is néztem, hátha ott jobban részletezik az extrákat, de nem esett szó egyikben sem róla. Lehet, hogy mondom neki, keressen valakit aki esetleg rá tudja kötni műszerfalvilágításra, vagy betenni iDrive-ba (ha lehet ilyet és tud valaki).

Adriano98 Elküldve: 2020-03-11 20:07 világításmodul programozása

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg tudja, hogy E92-ben a belső hangulatvilágítás (ajtókon lévő LED-sor) fényerejét hogyan lehet állítani? Egyik ismerősömnek kellene...


gyárilag van E92-ben? nekem nem rémlik. de ha igen akkor MMI-ból lehetne állítani. ha nem, akkor bizonyos progival lehet a PWM-mel szabályozni, programozni szerintem. scanner-rel nem hiszem.


Köszi. Igen, gyárilag lehetett hozzá rendelni de csak narancs színű mint a műszerfal.
iDrive menüjében nem találtuk, legalábbis ahol észszerűen lenne és a következő generációnál is van.


Adriano98 Elküldve: 2020-03-11 10:45 világításmodul programozása

Sziasztok!

Valaki esetleg tudja, hogy E92-ben a belső hangulatvilágítás (ajtókon lévő LED-sor) fényerejét hogyan lehet állítani? Egyik ismerősömnek kellene...

Adriano98 Elküldve: 2020-03-10 10:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Pár éve szereztem be egy hibakód olvasó programot + átalakítót kábellel (BMW Scanner 1.4.0), mostanra sikeresen telepítettem a gépemre, viszont ha rádugom az autóra csak a DME menüpontot (vagy minek is nevezzem) tudom megnyitni, sikeresen jelzi, hogy nincs hiba, de a többinél csak <not found>-ot jelez: így, nálam is ezeket a hibaüzeneteket is dobja. Olvastam, hogy 7-8 pint az olvasóban össze kell forrasztani, olyat is, hogy az 1-2 és a 4-5-öt is, de olyat is, hogy rossz akksi van a kocsiban ilyenkor. Esetleg valaki tudja, hogy valóban melyik lehet a megoldás?


nekem semmit nem kellett csinálni. de a net tele van gagyi fos kábelekkel. nem csak BMW-knél.


7-8 pint összehúztam forrasztóónnal, így működik minden.

Adriano98 Elküldve: 2020-03-09 17:41 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
Pár éve szereztem be egy hibakód olvasó programot + átalakítót kábellel (BMW Scanner 1.4.0), mostanra sikeresen telepítettem a gépemre, viszont ha rádugom az autóra csak a DME menüpontot (vagy minek is nevezzem) tudom megnyitni, sikeresen jelzi, hogy nincs hiba, de a többinél csak <not found>-ot jelez: így, nálam is ezeket a hibaüzeneteket is dobja. Olvastam, hogy 7-8 pint az olvasóban össze kell forrasztani, olyat is, hogy az 1-2 és a 4-5-öt is, de olyat is, hogy rossz akksi van a kocsiban ilyenkor. Esetleg valaki tudja, hogy valóban melyik lehet a megoldás?

Adriano98 Elküldve: 2020-02-27 19:41 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziaztok!

Ma jelentkezett egy probléma a kocsimnál, N42B18 típusú a motor.
Elindulás után pár percel motorhiba lámpa villog, üresben alapjáraton a motor rángatja a karosszériát, nem egyenletes a hangja mint kellene, hanem inkább ilyen szaggatott (ahhoz hasonló mint amikor le akar fulladni), magasabb fordulaton is szaggat. Talán kihagy egy henger? Én először erre tippeltem. Csak kicsit érezni gyengébbnek a kocsit.
Itt egy hangfelvétel, kicsit torz, de a szaggatás hallatszik: https://drive.google.com/open?...CSXjEIA-yx

Valaki esetleg tapasztalt már ilyen problémát?


Gyújtótrafó hiba.
Ha nem tudod mikor volt gyertya cserélve, akkor 4db gyertya (NGK) és 4db trafó (pl. Beru) lesz. Célszerű így cserélni. Így jó darabig nem lesz gond ezzel a résszel.
Valószínű a kipufogó is marha büdös és füstöl. Azért villog a check engine, mert próbálja indítani a hengert, de ugye nincs szikra nincs robbanás.


Amióta nálam van a kocsi (3 év/50 000km) nem volt cserélve. Köszi, csere lesz belőle.
Kipufogós dolgot nem tapasztaltam bár nem is figyeltem, meg alig mentem így vele.


Ha akarsz bizonyosodni róla, akkor leszeded a motorról a burkoaltot, amin a BMW felirat van, de nem jön le, csak ha leveszed a pollenszűrő tartó házat egészben.
Aztán járó motornál, sorban elkezded lehúzni a trafókat de egyesével. lehúzod az elsőt, majd fülelsz, majd visszadugod és mész a következőre. Amelyik lehúzásnál nem lesz rosszabb, hanem ugyanolyan rossz marad, annál a hengernél van gyújtás probléma. Ezzel megnézhető, hogy biztos szikra baja van.
De ahogy írtam én javaslom a teljes cserét. mert sorra fog tönkre menni. ha meg 50ezret elment a gyertya minimum, nem árt azt sem cserélni.
Nekem annak idején fél halott volt az egyik trafóm. majd új gyertya után 120km múlva meg halt a trafó. Ha még a gyári van benne, akkor tutti kinyírná az új gyertya. Szóval tök mindegy konkrétan a trafó vagy a gyertya rossz, érdemes cserélni. ha jó helyen vásárolsz 35-40ezerből meg van minden.


Köszi, mindegyiket cserélni fogom a biztonság kedvéért.

Adriano98 Elküldve: 2020-02-27 17:28 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziaztok!

Ma jelentkezett egy probléma a kocsimnál, N42B18 típusú a motor.
Elindulás után pár percel motorhiba lámpa villog, üresben alapjáraton a motor rángatja a karosszériát, nem egyenletes a hangja mint kellene, hanem inkább ilyen szaggatott (ahhoz hasonló mint amikor le akar fulladni), magasabb fordulaton is szaggat. Talán kihagy egy henger? Én először erre tippeltem. Csak kicsit érezni gyengébbnek a kocsit.
Itt egy hangfelvétel, kicsit torz, de a szaggatás hallatszik: https://drive.google.com/open?...CSXjEIA-yx

Valaki esetleg tapasztalt már ilyen problémát?


Gyújtótrafó hiba.
Ha nem tudod mikor volt gyertya cserélve, akkor 4db gyertya (NGK) és 4db trafó (pl. Beru) lesz. Célszerű így cserélni. Így jó darabig nem lesz gond ezzel a résszel.
Valószínű a kipufogó is marha büdös és füstöl. Azért villog a check engine, mert próbálja indítani a hengert, de ugye nincs szikra nincs robbanás.


Amióta nálam van a kocsi (3 év/50 000km) nem volt cserélve. Köszi, csere lesz belőle.
Kipufogós dolgot nem tapasztaltam bár nem is figyeltem, meg alig mentem így vele.

Adriano98 Elküldve: 2020-02-27 15:34 N46 és N42 motorok

Sziaztok!

Ma jelentkezett egy probléma a kocsimnál, N42B18 típusú a motor.
Elindulás után pár percel motorhiba lámpa villog, üresben alapjáraton a motor rángatja a karosszériát, nem egyenletes a hangja mint kellene, hanem inkább ilyen szaggatott (ahhoz hasonló mint amikor le akar fulladni), magasabb fordulaton is szaggat. Talán kihagy egy henger? Én először erre tippeltem. Csak kicsit érezni gyengébbnek a kocsit.
Itt egy hangfelvétel, kicsit torz, de a szaggatás hallatszik: https://drive.google.com/open?...CSXjEIA-yx

Valaki esetleg tapasztalt már ilyen problémát?

Adriano98 Elküldve: 2019-10-19 20:46 navigáció

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Januárban lesz két éve, hogy utólagosan építettem be egy akkor teljesen újként vásárolt navit az E46-omba, de nemrég furcsak problémák jöttek elő nála.
Pár hónapja kezdte el, hogy néha-néha nem érzékelte az SD és a GPS kártyát, hiába volt rendesen benne, kidobta a "nincs SD kártya" hibát. Majd pár hét óta egyáltalán nem érzékeli egyiket sem. Pár nap óta, mikor ráadom a gyújtást (vagy indítom a kocsit), a képenyőn fekete hátteren megjelenik egy BMW embléma, aztán ott kezdődik a baj, hogy ez "lefagy" 10 másodpercre, majd teljesen kikapcsol a navi kb. 5 másodpercre. És újra és újra ezt csinálja, valamikor 1-2 percig, valamikor negyed óra, de volt már másfél órára is példa, amíg meg nem jelenik a menü. Ez a "lefagyásos" probléma nem mindig jön elő, teljesen véletlenszerű, hogy mikor, néha pedig rendesen betölt, mint ahogy kellene.

Valaki találkozott már ilyen problémával esetleg? Esetleg tudnátok tanácsot adni, hogy mi lehet? Előre is köszönöm!


Android-os vagy Win CE? gyanítom utóbbi. lehet maga az SD foglalat forrasztási is necces már. nem jellemző, hogy olyan hű de minőségi forrasztások lennének. célszerű lenne egy hozzá való win CE-t frissíteni. nem baj, ha ugyanaz, csak újra kellene rakni. ha meg android, akkor egy takarítás kellene neki.


Win CE. Köszi, akkor frissítés lesz. Esetleg tudnátok ajánlani, ami hozzá való? Ehhez nem igazán értek.


Adriano98 Elküldve: 2019-10-19 19:04 navigáció

Sziasztok!

Januárban lesz két éve, hogy utólagosan építettem be egy akkor teljesen újként vásárolt navit az E46-omba, de nemrég furcsak problémák jöttek elő nála.
Pár hónapja kezdte el, hogy néha-néha nem érzékelte az SD és a GPS kártyát, hiába volt rendesen benne, kidobta a "nincs SD kártya" hibát. Majd pár hét óta egyáltalán nem érzékeli egyiket sem. Pár nap óta, mikor ráadom a gyújtást (vagy indítom a kocsit), a képenyőn fekete hátteren megjelenik egy BMW embléma, aztán ott kezdődik a baj, hogy ez "lefagy" 10 másodpercre, majd teljesen kikapcsol a navi kb. 5 másodpercre. És újra és újra ezt csinálja, valamikor 1-2 percig, valamikor negyed óra, de volt már másfél órára is példa, amíg meg nem jelenik a menü. Ez a "lefagyásos" probléma nem mindig jön elő, teljesen véletlenszerű, hogy mikor, néha pedig rendesen betölt, mint ahogy kellene.

Valaki találkozott már ilyen problémával esetleg? Esetleg tudnátok tanácsot adni, hogy mi lehet? Előre is köszönöm!

Adriano98 Elküldve: 2019-04-01 21:22 Rohadás

Gebrosz írta: Üdv most vettem észre hogy
felőlem az ajtó alatt és a hátsó ajtó alatt az ajtó szegély megvan rozsdásodva
Kérdezném hogy azzal mit lehet tenni?
úgy értem csere komplett ajtó
vagy megoldható alul egy kis csiszolással és festéssel.
Továbbá eddig nem foglalkoztam a difivel és a bölcsővel eléggé rozsdás így lett behozva kintről ezen felül szép az alja csak ott rozsdás.
Mivel vagy mien szerekkel orovsolható úgy hogy ne keljen kivenni?


Üdv! Nekem is ugyan ez volt a helyzet, csak anyós ülés felől, az ajtó alsó részén, kis foltokban rozsdásodott....novemberven károsultja voltam egy kisebb balesetnek, kicsit benyomták a vezető oldali ajtót a kilincs alatt plusz lekarcolták egészen a kocsi fenekéig. Így a másik kocsi biztosítóján kívül én is megcsináltattam a rozsdafoltot NOVEMBER VÉGÉN!!!.....MÚLT HÉTEN!! vettem észre, hogy ugyan annál az ajtónál rozsdalefolyás van a küszöb alatt, jobban megnézve láttam, hogy csak az ajtó külső részén kezelte a rozsdát, belül meg egyszerűen ráfújt a rozsdára, utólag mondván, hogy ha lecsiszolja akkor esetleg már belülről rohadna....én kérdezem, miért nem próbálta meg? Ha úgy van ahogy mondta, miért nem közölte, hogy új ajtó kellene? Mondjuk nem is tudom mit várok már tőle, mikor az alig pár hónapos hátsó lámpára egy folton ráfújta az ezüst festéket, az ablat alatt felgyűrődik az általa fújt festék, a hátsó szélvédőn látszik a "véletlennül" ráfújt matt(???) lakkréteg.....szólni sem tudtam hozzá....

Adriano98 Elküldve: 2019-03-17 21:15 Töltés hiány

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?


he 19 éves gyári akksid? azt nem hiszem. már akinek 11 éves volt is kérdőjeles erősen. max korábban ugyanúgy gyárit raktak bele.
ha meg valóban 19 éves,tedd össze a kezed. nekem már azt sem hiszik el, hogy MonBat akksim 6 évet kibírt. a gyárit is 7 évesen tettem ki. mondjuk nekem sok rövid van benne és sok indítás. a mostani is már legalább 3 éve benne van.
de mások örülnek, ha 2-3 évet kibír az akksijuk.
szóval akármi volt, az az akksi már cserés volt.


Köszi a javítást YELLOW! Akkor tuti, hogy nem eredeti gyári, de BMW matricával ellátott (ezek szerint az előző tulaj nem elégedett meg más márkával a gyárin kívül), az látni rajta. Csak furcsállom, hogy pont most. Elvileg a szerelő még ki tudott állni a kocsival a háza elé, de mikor alig egy órán belül érte mentem, már lemerült volt az aksi. De ha jól tudom, egy olajcsere annyira terheli meg az akksit, mint egy fejenállás Dél-Amerikába... Szóval nem tudom, hogy vagy csináltak valamit a kocsival (vagy akksival), vagy pont ebben a fél órában járt le az aksi "0. órája". Szóval ha nem is gyári, de nem értem.....világítás sem volt rajta, mikor elvileg lemerült. Az incidens után egyből feltöltöttem teljesen, valóban le volt merülve. Ma kb másfél órát hagytam gyújtáson, filmet néztem a navin, mégsem merült le. Szóval nekem magas, hogy alig fél óra semmit tevésben hogyan merülhetett le.....mert ahogyan a szerelő mondta, az elkövetkezendőkben is le fog merülni....de talán 1500 km és kb 130 indtás nem volt ekég ehhez? Már végképp nem értem...


figyi! egy gyenge akksi, ami már elöregedett, annak nagyon kevés terhelés is elég. pl odavitted. beindította beállt. majd beindította ki állt. vagy 2x átállt még vele, esetleg ment valami világítás rajta. vagy gyújtáson maradt és ment a venti.
nekem is az volt a gond, hogy tisztítottam habosan a klímát. közben gyújtáson fújattam a levegőt. szépen el is szívta. majd később beindult magától a venti egy éjszaka. egyik esetben sem tudta már a motort indítani. ez annyit kivett az akksiból, hogy utána hiába töltögettem, cserélni kellett, mert egy indítást bírt ki. 10 km menet sem volt elég egy következő indításra.


Köszi a tanácsot! Figyelek az akksira,...kulcsot a kezenbe nyomta, semmi rosszra nem gontoltam 25 ezer km után.....de akkor tényleg érdemes figyelni ezután az akksira. Bocsi a meg nem gondolt kérdésért, de hát ha ebből is tanul majd valaki






Adriano98 Elküldve: 2019-03-17 20:44 Töltés hiány

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?


he 19 éves gyári akksid? azt nem hiszem. már akinek 11 éves volt is kérdőjeles erősen. max korábban ugyanúgy gyárit raktak bele.
ha meg valóban 19 éves,tedd össze a kezed. nekem már azt sem hiszik el, hogy MonBat akksim 6 évet kibírt. a gyárit is 7 évesen tettem ki. mondjuk nekem sok rövid van benne és sok indítás. a mostani is már legalább 3 éve benne van.
de mások örülnek, ha 2-3 évet kibír az akksijuk.
szóval akármi volt, az az akksi már cserés volt.


Köszi a javítást YELLOW! Akkor tuti, hogy nem eredeti gyári, de BMW matricával ellátott (ezek szerint az előző tulaj nem elégedett meg más márkával), azt látni rajta. Csak furcsállom, hogy pont most. Elvileg a szerelő még ki tudott állni a kocsival a háza elé, de mikor alig egy órán belül érte mentem, már lemerült volt az aksi. Hmmm....ennyi erővel talán lottót is nyertem volna....De ha jól tudom, egy olajcsere annyira terheli meg az akksimat, mint egy fejen állnék Dél-Amerikában... Szóval nem tudom, hogy vagy csináltak valamit a kocsival (vagy akksival), vagy pont ebben a fél órában járt le az aksi "0. órája". Szóval ha nem is gyári, de nem értem.....világítás sem volt rajta, mikor elvileg lemerült. Az incidens után egyből feltöltöttem teljesen, valóban le volt merülve. Ma kb másfél órát hagytam gyújtáson, filmet néztem a navin, mégsem merült le. Szóval nekem magas, hogy alig fél óra semmit tevésben hogyan merülhetett le.....mert ahogyan a szerelő mondta, az elkövetkezendőkben is le fog merülni....de talán 1500 km és kb 130 indtás nem volt ekég ehhez? Már végképp nem értem...




















Adriano98 Elküldve: 2019-03-17 20:15 Töltés hiány

Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?







Adriano98 Elküldve: 2019-02-22 20:38 N46 és N42 motorok

Bitu79 írta:
Adriano98 írta: Üdv! Egy 2001-es, E46 Compactom van, N42B18 motorral. Legelőször is azt szeretném róla mondani, hogy 5-ös sebességű manuális váltója van. Már a vásárlás után is észrevettem, hogy ha pl. teljes erőből nyomom neki a gázt, úgy 2000-es fordulat fele berezonál a kocsi, a vezetőülésből hallva a motor felől érzem a rezonálást, de mostanában néha sima sebességváltáskor történő gázadáskor is észrevettem enyhe rezonálást, ami nem mindig jelnetkezik. Esetleg valakinek lenne ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Váltó tartó bak,és motortartó bak így elsőre szerintem.Ezekkel kezdeném.Esetleg még a kerekek felé nézz körül(felni,gumi).Ja és persze a futómű.Az e46-nak elég összetett.Sokat futott autóknak eléggé gatya szokott már lenni ilyen idősen...
Lassan vége a télnek,amúgy is aktuális átnézetni a verdát alulról,mennyire viselte meg a tél...Kis off:Az enyém ilyenkor a garázsban alszik téli álmot.Idén még ki sem vittem Havonta beindítom azért az akkumulátor miatt,meg pár centit odébb gurulok vele,hogy ne menjen gallyra a gumi,"oszt önnyi".


Köszi, megnézetem ezeket! Felnivel és gumival ha baj van kiderül, most vettem újat mindegyikből De úgy is szilentcsere miatt szerviz lesz jövő héten, hát átnézetem akkor azokat, amiket mondtál De azért megkönnyebbülés (lenne), ha nem magával a motorral van a baj