Gadfly fórum hozzászólásai

Gadfly Elküldve: 2020-07-27 19:37 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Gadfly írta: Sziasztok

Van egy 2.0 diesel F34-esem és jó ideje küzdök azzal a problémával, hogy hosszabb táv után (általában melegebb időben) terhelés/gázadás következtében az ECU, kb. lefelezi a motorteljesítményt, ami az autó leállítása, majd beindítása után megszűnik, viszont ezt követően (amíg meleg a rendszer) szinte pár perc után ismét beadja ha terhelést kap. A hibakód: P0087 Fuel rail system pressure too low
Annyi észrevétel, hogy melegebb időben ha kevesebb üzemanyag van a tankban, akkor hamarabb dobja a hibát, viszont ha ezt követően rátankolok, akkor egy jó ideig nem dobja. Olyan mint ha az üzemanyag hőmérsékletével lenne valaminek baja. Találkozott valaki hasonló jelenséggel? Szerintetek mi okozhatja és mi lehet a hiba?
Elég kellemetlen, mert általában előzéskor (terheléskor) veszi el az erőt, ami nem túl biztonságos.
Az autó volt több szerelőnél is, de ezidáig nem sikerült megtalálni a probléma forrását.
Előre is köszönöm a válaszokat/ötleteket!


ez teljesen normális reakció. alacsony a rail nyomás. Az üzemanyagszint azért befolyásolja, mert az üzemanyag hűti az üzemanyag szivattyút és segít neki a nyomás előállításában. átlagos személyautóval gyorsulgatni kevés üzemanyaggal (mint súlycsökkentés) teljesen hülyeség.
több dolog is lehet. magát a nyomás szenzort kizárnám, hiszen leírásod alapján befolyásolja az üzemanyag szint. ha szerencséd van, csak az üzemanyagszűrőt kell cserélni. ha nem volt (60-80ezer km-ként illik cserélni), vagy nem tudod mikor volt, akkor azonnal csere. ha volt cserélve, vagy nem oldja meg a hibát, akkor az üzemanyag pumpa haldoklik. csere. évek óta mondom, hogy legyen a 1/4 tank a nulla, az alá sose engedjük. egyébként valószínű a pumpa lesz rossz, mert a meleg hatására jobban előjön. mihamarabb cserélni kell, sőt nem ártana az egész rendszert átnézni, mert a pumpából leválhat fém szemcse, ami a szűrőn is átpréseli magát, bekerülhet a porlasztóba, ami azoknak is a halálát jelenti.
én 85%-ban azt mondom a tankban lévő üzemanyagpumpa, a maradék a szűrő, de szűrőt mindenképp érdemes cserélni, ne azon a 15ezren múljon kb.


Szia

Köszi a megerősítést! Én is erre gyanakszom, csak nem akartam az opciókat leírni elsőre, mert kíváncsi voltam, hogy milyen tippet kapok.
2 éve van nálam az autó és az üzemanyag szivattyú nem volt cserélve. A gázolajszűrőt a vásárlást követően egyből cseréltem (ahogy sok mindent mást is), viszont erre azért nem gyanakodtam, mert csere után is jelentkezett a hiba.
Alap esetben mindig teletankolnom az autót, csak az utóbbi időben kezdtem el teszt célból kevesebb üzemanyaggal próbálni, mert így mindig előbb dobta a hibát. Teli tankkal is jelentkezik amúgy, viszont úgy jóval később. Gondolom itt jön képbe, hogy a kevesebb üzemanyag hamarabb felmelegszik a tankban, a több pedig később (legalább is én erre a párhuzamra jutottam). Ami szintén, hogy nyáron előbb jön a hiba, télen pedig később.

Azért is kérdeztelek Titeket, mert több szerviz helyen is volt már az autó és mindenhol más infót kaptam......viszont alapból mindenkinek ismeretlen volt a jelenség ami engem is bizonytalanná tett (sajnos még a márkaszerviznek is), és csak tippeket kaptam. Mivel nem olcsók azok az alkatrészek, amiket javasoltak cserének, így inkább szeretném onnan kezdeni a folyamatot (remélem nem lesz folyamat belőle ), ahonnan érdemes.

Gadfly Elküldve: 2020-07-27 10:14 Mi lehet a baj?

Sziasztok

Van egy 2.0 diesel F34-esem és jó ideje küzdök azzal a problémával, hogy hosszabb táv után (általában melegebb időben) terhelés/gázadás következtében az ECU, kb. lefelezi a motorteljesítményt, ami az autó leállítása, majd beindítása után megszűnik, viszont ezt követően (amíg meleg a rendszer) szinte pár perc után ismét beadja ha terhelést kap. A hibakód: P0087 Fuel rail system pressure too low
Annyi észrevétel, hogy melegebb időben ha kevesebb üzemanyag van a tankban, akkor hamarabb dobja a hibát, viszont ha ezt követően rátankolok, akkor egy jó ideig nem dobja. Olyan mint ha az üzemanyag hőmérsékletével lenne valaminek baja. Találkozott valaki hasonló jelenséggel? Szerintetek mi okozhatja és mi lehet a hiba?
Elég kellemetlen, mert általában előzéskor (terheléskor) veszi el az erőt, ami nem túl biztonságos.
Az autó volt több szerelőnél is, de ezidáig nem sikerült megtalálni a probléma forrását.
Előre is köszönöm a válaszokat/ötleteket!