John fórum hozzászólásai

John Elküldve: 2019-07-24 14:14 Üzemanyag szivattyú

YELLOW írta:
YELLOW írta:
sutius írta: köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót
és a relét csak egyszerüen kihuzom?



nézd meg, hogy gyújtás ráadásnál kattan-e. ujjadat rárakod lehet érezni, de hallani is lehet.
nem szedtem még ki onnan relét, de szerintem látni, hogy jön ki. fülek fogják szerintem.


ha kivetted és mérni akarod, akkor mérd meg:
- két 87-es lábat, össze kell sípoltatni, sípolnia kell.
- 30 és 87 ne sípoljon (ez az alapállapot)
- 85 és 86 között mérj ellenállást
- 85 és 86 kapcsolj 12V-ot (így behúz a relé, ha jó), akkor mérj rövidzárat, sípolást, a 30 és 87 között. ha nem sípol, akkor tedd ellenállás mérésbe, valószínű túl nagy ellenállás van, azaz az érintkező pogácsák beégtek. ha nem kattan a 12V-ra, akkor be sem húz a relé. szintén rossz.

Szia.Kimértem én is és a 30 és 87 közöt nem sípol viszont ellenállása semmi nincs,az jó vagy rossz?

John Elküldve: 2019-07-24 03:00 AC pumpa

Sziasztok.A másik problémám az Ac-pumpával kapcsolatos mert egy füst alatt az se pumpál de kiszerelve működik viszont a stekkere nem ad neki áramot csak a szintjelzőnek 54-es biztosíték nincs kimenve,reléhangot hallok a kesztyűtartóbol viszont nem indul a gép. (Lehetséges hogy aksi vissza tétele után az Ews letiltja a pumpát,ha igen mi a sorrend Inpában az Ews- aktiválásának F1-F2 vagy fordítva?)

John Elküldve: 2019-07-23 15:16 Légtömegmérõ

Sziasztok.10-nap állás után légtömegmérő hibát ad be,indítás előtt multival az akksim 12.2 voltot produkált,nem tudom ez okozhatja-e,fel tettem töltőre de kiolvasva ezt a hibát dobja be ami törölhető viszont minden indítás után le esik a fordulat és vissza adja hibának:

John Elküldve: 2019-06-26 11:42 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.


24 fokon jól hűt,akkor nálam biztos gázt kéne tölteni...


előbb méresd meg a nyomást a rendszerben, mielőtt rögtön tölteni akarná az ipse.
szerintem nem lesz vele gondod. neked más a hőérzeted, és egy felforrósodott autóban ne várj csodát. főleg ne 5 perc alatt és ne alapjáraton járatott klímával.

Köszönöm,jövő hó közepén megtudom nézetni.milyen értékeket kell kapnom hány bár és mennyi a töltési mennyiség Kg,Mg vagy milyen mértékegységet kell méretnem illetve töltetnem illetve mi a jó és a rossz kapott mérési eredmény?

John Elküldve: 2019-06-26 10:09 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.

24 fokon jól hűt,akkor nálam biztos gázt kéne tölteni...






John Elküldve: 2019-06-26 00:12 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.

Köszönöm.Akkor lényeg az hogy az nem hiba ha 22 fokra állítva de odakint 30 van hogy lejjebb kell venni a szabályzás hőfokát,amit mgfigyeltem hogy kinti 25 fokig jo a benti 22 fok de 25 kintitől felfelé idebent legalább 20-ra kell tenni akkor érezni a hűvöst.Az is igaz hogy elég csak kiszállni érezni a különbséget és tényleg megtudja viselni a szervezetet

John Elküldve: 2019-06-25 16:50 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik

John Elküldve: 2019-06-25 13:15 Manuális klíma - Digit klíma

Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?

John Elküldve: 2019-06-03 10:46 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
John írta:
Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


asszem ez az. még valamikor régen kapcsoltam, pedig az enyim 1.8, de sokat nem jelentett. kb egy üzemelő klíma 5 lóerőt foglal le kb. nem igazán venni észre, vagy is nem kellene.
de másnál is próbáltam, de ott se volt érezhető változás. lehet semmit nem csinál.

Köszi,és melyik opció a 3-közül ami nem fogja vissza a mocit?

John Elküldve: 2019-06-01 10:46 Fûtés - Klíma

b_imi írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


330i

Tegyek bele S54b32 mocit? Na de most komolyan melyik opció az Ihk-ban?

John Elküldve: 2019-05-31 23:41 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)

John Elküldve: 2019-05-31 09:37 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?

John Elküldve: 2019-05-31 00:01 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír

John Elküldve: 2019-05-27 22:55 kiegyenlítő tartály

Ennyit a Hella kiegyenlítőtartályról,13-hónap után eltűnt a pálcika az úszó benne van de nem tudom a pálcika végett bontható-e?

John Elküldve: 2019-05-26 15:56 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok. Egybetrafó (M43tu)csinálhat olyant hogy leginkább a 4-es henger jár miatta leg egyenetlenebbül https://www.youtube.com/watch?v=ur1nSHdhiNI (Vagy az egybetrafónál vagy egyik hengernek sem adna delejt ha haldoklik vagy tud olyat hogy csak egy hengert nem lát el rendesen?)és mintha tapintásra a trafó forró lenne (Vagy a motor hőfokát átveszi és csak be halucináltam...)
Illetve olvastam hozzászólásban hogy nem lehet kimérni de Multiméterrel sem sehogy?
Ilyemkor bánom hogy nem külön trafós mer akkor felcserélésre kiszűrném melyik kuka (((


sajnos külön trafónál sem lehet biztosra mondani, hogy hibás-e a trafó. attól függ, hogyan hibásodott meg.
attól, hogy egybe trafó, simán lehet, hogy csak egy része nem jó. csak így lett kialakítva. amúgy is célszerű mindig cserélni az összeset. így rá is vagy kényszerülve.
csak így nehézkes a hiba kizárása, mert egybe van, nem lehet összecserélgetni.

Köszönöm.Csak azért akartam kizárni a trafó hibát mert nem merek gyertyákat venni mert ahogy említetted korábban ha haldoklik a trafó az új gyertya ki nyírja,ettől fosok.Sehogy nem tudok rá mérni multival? (Az egyenetlenségi járásos videóm alapján mennyire gáz a 4-es hengerem és ezeket a jeleket a kopogásérzékelőktől veszi és abból jól tippelek 4Db van hengerenként 1?)


kicsit fura ez a hozzáállás. olyan érzetem van, nem nagyon akarsz költeni az autóra. eddig a gyertyákból is minél gyengébbet akartál. nem a pólus szám növeli a gyertya árát, hanem mennyi km-re tervezték.
most meg azért nem akarsz gyertyát cserélni, nehogy trafót is kelljen.
ez kb, mint az olaj csere szűrő csere nélkül.
nyilván ha valami korábban volt cserélve, akkor nem kell mindig egybe cserélni. de amikor a km, a kor bennük van, akkor célszerű egyszerre.
most mit tudom én 10ezer alatt tönkremenne valamelyik trafóm, vagy gyertyám, akkor nem cserélném mindet, hanem csak azt az egyet. viszont amikor elér egy bizonyos km-t, akkor már mind a 4-et cserélném, hiába 1- még nem érte el.

Nem sétálok bele ebbe a félreértésbe lényeg hogy bogarat ültettél a fülembe hogy a haldokló trafót kinyírja az új gyertya,ettől félek.


mielőtt nekem meghalt a 2-es hengerben a trafó előtte 2x csinálta azt, hogy indítás után nem ment a henger. ez kb fél év különbséggel történt. majd eltelt egy újabb félév, mikor gyertyát cseréltem. 150km után trafó végleg kapufa. én úgy gondolom a gyertya miatt volt. ha elektronikailag nézem, akkor úgy is lehet rá esély. de külföldi fórumon is írtak már erről. tény ez 80-85ezer km-nél volt nálam. cirka 60-120ezer km között haltak meg ezek a fajta trafók, amik nekem voltak. direkt cseréltem mind a 4-et. másik 3 tarcsiban jó lesz, ha mégis esetleg... hirtelen kellene.
neked annyiból jobb, hogy nem közvetlen a motorban van. tehát jobb a hűtése, levegőztetése a trafónak.
viszont az új gyertyával sokkal jobb lett az autó, pedig előtte sem volt vele probléma. a motor hangja is másabb lett. érezni lehetett, hogy erőteljesebb a robbanás a hengerben, mint korábban. jobban is pörgött, jobban vette a fordulatot. persze ekkor már trafó is cserélve volt.

Köszönöm.