
John Elküldve: 2020-10-09 12:14 Társalgó
John írta:YELLOW írta:b_imi írta:John írta:YELLOW írta:John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?
nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...
Ok,be linkeltem neki az oldalt. Amúgy nyugi,ő értelmesebb mint én mivel Angliában lakik (Manapság már kérdezni sem merek ráadásul ahány szerelőt felhívtam a kerékcsapágycserével kapcsolatban mind úgy fél tőle mint Ördög a tömjén füstjétől...)![]()
Ha egy kerékcsapágy csere megakaszt egy szerelőt azt kerüld nagy ívben.
hát senki nem akar kínlódni vele. mert ultra szívás lehet. ráadásul, ahogy láttuk a videót, van ott rozsda rendesen, lehet nem jönne szét egyszerűen. addig sok szerelő megcsinál 5 olajcserét aztán pénzénél van.
Van mert Tanyán lakom a legkisebb eső után is napokig dagonya van de ezt már mondtam.Van egy helyi műhely aki amikor említettem neki hogy préselni szokták erre azt mondta:"Csak ki szoktam ütni..."ha összerakásnál is üti akkor kb 3-hónapot fog kibírni.De ha nincs más jelentkező.....
John Elküldve: 2020-10-08 19:58 M43TU motor
YELLOW írta:John írta:YELLOW írta:John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon
)Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...
igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...
Igen ez az igazság hogy tisztelet a kivételnek de mai szerelők azt majd ők akarják eldönteni hogy nekünk mi a jó.Pont pár napja beszélgettem a szomszédommal és azt mondta hogy a férjét amikor vizsgáztatja az autót akkor nem engedik be a műhelybe de ő akkor is be megy mert szeretné látni és erre azt mondtam igaza van.... Miért nincs Magyarországon olyan márkafüggetlen szerelőműhely hogy akár egy üvegablak mögött üllve meg lehet várni a szerelést és mindent látsz?
én is szeretek ott lenni műszakin, mert látni karom az értékeket. sőt sokszor a padra nekem kell beállni, mert ugye éppen nem ér oda, és ha nagyobb tempóban huppan bele, akkor a lökös lekoccolhat. jobb padokon, van egy mechanika, amire ráállsz, majd szépen leereszti az autót. majd a végén kiemeli a fékpadból.
sok hivatalos szervizben van megoldás. pl, vagy 10 éve szufukli szervizben is volt olyan, hogy az előtérben, a váróban, TV-n keresztül nézhetted a munkafolyamatot. a felvételt azt hiszem elég sokáig meg is őrzik. sok helyre rimánkodni kell, hogy ott lehess, de nem igazán nézik jó szemmel. valamilyen szinten érthető. egy idő után zavaró, ha ott lesel és beleszólsz, kérdezgetsz. sajnos műszakin tipikusan tapasztalható, hogy kb a legparasztabb emberek vannak, akiknek kb. nulla életkedvük van. nekik az a jó ügyfél, aki eladja a kocsit, majd a végén érte megy. én meg amit látok, kizárt dolog, hogy otthagyjam.
valamilyen szinten igazuk van, mert amúgy előírás, hogy nem lehet ott tartózkodni. szerintem a kamerás módszer elég korrekt. de sok helyen ablakon keresztül lehet nézni. de kis műhelyek nem engedhetik meg maguknak.
John Elküldve: 2020-10-08 19:07 M43TU motor
YELLOW írta:John írta: (Csak hogy ne legyen piramis Jellow újat folytatok ugyanebben) Ma reggel 8-tól otthagytam a szerelőnél a csapágycsere végett az autót és kérdeztem tőle hogy párba lehetne cserélni ő erre azt mondta hogy:"Nem szoktuk párba..." na mondom meg vagyok lőve mert itt tanyán ez az egy műhely van (Újszilvás mellett lakom miért nem Pesten vagy Szolnokon
)Ráadásul egy nappal ez előtt az első szondám is behányt de neki ezt nem kell tudnia,kiütöttem a hibakódot,úgysem ért hozzá lehet szegény autó megérzi hogy ott kell hagynom,na mindjárt írok a szondás topickba is.Apropó M43tu blokk,nincs valakinek egy rajza hol kell futnia hivatalosan az első szonda kábelének a motorvezérlőtől a szondáig? Ugyanis olyan szar helyen van a váltón van átfűzve közvetlenül keresztbe és nem kicsit feszül,lehet kidörzsölte a vezetéket meg a hő...
igen nem szokták párban. elég szomorú. valaki lengéscsillapítót sem cserél, mert bontott vesz 1 db-ot, amilyen éppen van. tény az egyik mindig hamarabb megadja magát (csapágy), amerre többet terhel jellemzően. de ha már szedik, én cseréltetném párban.
mondjuk ha így áll hozzá a szerelő, akkor már ne is akard rábeszélni a dupla cserére, mert úgy se fogja, csak rá mondja, hogy kicserélte...
John Elküldve: 2020-10-08 18:59 lambdaszonda
John Elküldve: 2020-10-08 18:45 M43TU motor
John Elküldve: 2020-10-06 10:27 M43TU motor
YELLOW írta:John írta:YELLOW írta:John írta:YELLOW írta:hil írta:Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.
Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil
igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....
2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.![]()
valószínű, az EU besorolás miatt biztos. de ettől már csak a népautó motorkódok cifrábbak és követhetetlenebbek...
Az elejét nem értem
hogy amiatt biztos TU lett, mert az EU3-at tudja azt hiszem. a korábbi nem tudta. tehát már amiatt is csak TU. azaz módosított motor. csak én még ilyen jelzést nem láttam, hogy M43TUB16. TU-ban csak B19-et láttam M43-ból. de biztos, hogy van, mert FL-es E46-ban is van az a motor mint a tiéd, ami 1.6 M43. csak marha ritka és jellemzően 2001. 9-10. havi gyártásúak.
John Elküldve: 2020-10-05 22:18 M43TU motor
YELLOW írta:John írta:YELLOW írta:hil írta:Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.
Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil
igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....
2000 év November havi Fl előtti és valós 1.6 a forgalmiban is,elég ritka a valós 1.6 316I-ben viszont ez már T.u.![]()
valószínű, az EU besorolás miatt biztos. de ettől már csak a népautó motorkódok cifrábbak és követhetetlenebbek...
John Elküldve: 2020-10-05 12:34 M43TU motor
YELLOW írta:hil írta:Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.
Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil
igen volt belőle olyan, de azok nem 316i-k voltak, hanem 318-asok. és ott a motorszámban is benne volt, hogy M43B19. a későbbi 316i-be, de még preFL-es, voltak az 1.9-esek 105LE-vel,de nem volt DISA szelep és más vez.tengely volt bennük.
közben eszembe jutott én is kevertem, mert a dupla vez.tengelyes 1.9 a 18is-ben volt.
mondjuk az M43B16 E46-ba már nem is rakták, igaz 99 környékén még lehetett necces szerintem. szóval lehet az E46 16-iben 2001 év végéig mindegyikben 1.9-es volt a blokk (wikipedia szerint), csak DISA és más vez.tengellyel. csak akkor nem értem, hogy van M43B16 a motorkódba írva és a rendszer is, miért ezt a motort hozza. mert BMW-s oldalak 2002-ig hozzák a 316i-hez az M43B16-os motorokat....
John Elküldve: 2020-10-04 23:25 Társalgó
YELLOW írta:b_imi írta:John írta:YELLOW írta:John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?
nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...
Ok,be linkeltem neki az oldalt. Amúgy nyugi,ő értelmesebb mint én mivel Angliában lakik (Manapság már kérdezni sem merek ráadásul ahány szerelőt felhívtam a kerékcsapágycserével kapcsolatban mind úgy fél tőle mint Ördög a tömjén füstjétől...)![]()
Ha egy kerékcsapágy csere megakaszt egy szerelőt azt kerüld nagy ívben.
hát senki nem akar kínlódni vele. mert ultra szívás lehet. ráadásul, ahogy láttuk a videót, van ott rozsda rendesen, lehet nem jönne szét egyszerűen. addig sok szerelő megcsinál 5 olajcserét aztán pénzénél van.
John Elküldve: 2020-10-04 20:29 Társalgó
b_imi írta:John írta:b_imi írta:John írta:YELLOW írta:John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?
nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...
Ok,be linkeltem neki az oldalt. Amúgy nyugi,ő értelmesebb mint én mivel Angliában lakik (Manapság már kérdezni sem merek ráadásul ahány szerelőt felhívtam a kerékcsapágycserével kapcsolatban mind úgy fél tőle mint Ördög a tömjén füstjétől...)![]()
Ha egy kerékcsapágy csere megakaszt egy szerelőt azt kerüld nagy ívben.
Igaz.Te sem vállasz nekem? Bár nem látom merre laksz
Csak baráti körben javítok. Az okokat gondolom nem kell, hogy leírjam. Jberény.
John Elküldve: 2020-10-04 13:59 Társalgó
b_imi írta:John írta:YELLOW írta:John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?
nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...
Ok,be linkeltem neki az oldalt. Amúgy nyugi,ő értelmesebb mint én mivel Angliában lakik (Manapság már kérdezni sem merek ráadásul ahány szerelőt felhívtam a kerékcsapágycserével kapcsolatban mind úgy fél tőle mint Ördög a tömjén füstjétől...)![]()
Ha egy kerékcsapágy csere megakaszt egy szerelőt azt kerüld nagy ívben.
John Elküldve: 2020-10-04 12:37 Társalgó
YELLOW írta:John írta: Sziazstok:Lenne egy újy tag E39-es,hogy tudok neki meghívót küldeni?
nem kell meghívó... megkeresi az oldalt és regisztrál... szerintem...
John Elküldve: 2020-10-02 18:19 kerékcsapágy