Krapulax6 fórum hozzászólásai

Krapulax6 Elküldve: 2020-07-14 21:26 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Egy elektronikai oldalon (H.E.) egy AM vetelre alkalmas radiot javasoltak.Egy olyan frekire tekerni ahol nincs adas.
Kozel rakni hozza es nyomkodni.
Na melo utan ez lesz az elso.


jelzem jó lett a mosógép... maradt plusz alkatrész is, csak nem cseréltem ki, bár lehet magammal csesztem ki... de semmi pupujka nem volt a kondikon. igazából egy AC/DC korlátozó IC-t kellett, amit 950 körül adtak, egy ellenállás, és egy tekercset cseréltem. ezeken látszott a baj, bár a tekercsen mértem azért, de valami hurkája kifolyt. OFF

hát nem tudom még nem próbáltam az AM-et bezavarja-e. lehet már telefonra is van valami program...
már most nem tudlak hívni (bárki kéri ne add ki a számom), elfogyott az egyenleg... már így is túlfizetésem lesz.
de majd írd meg mi történt.



Termeszetesen nem adom ki.
Nos annyi,hogy 3 radion vegigtekertem az osszes frekit de semmi valtozas nem hallhato amikor nyomogatom a nyitas gombot.Az mukodik ugye azert probaltam azzal.
Holnap suzuki lengokar csere utan kicserelem a masik relet is aztan irok.


amúgy az intruderhez be lehet állni, bár elég sok autó állt ott is, nem kell fizetni. megkérdeztem a nénit, mert előtt felhívtam van-e alkatrész mielőtt elkocsikázok. szóval mondta nyugodtan menjek be leparkolhatok, amíg vásárolok. bár egyik oldalról elég szűk kapun lehet bemenni, a másik oldalról behajtani tilos van, de tutti ott járnak be.


Meg se probaltam oda beallni.
Tuti felakad
Mekkorra patka van ott XD
A lenyeg,hogy jo a mosigep
Ha mukodik akkor mas hibas alkatresz nemigen van...


Jut eszembe ha valami kell onnan szolj nyugodtan,szinte minden nap jarok Miskolcon aztan valakivel elkuldetem vagy valami xD





Ezt figyeld:

https://youtu.be/9Jorj4XhND4

Igaz FM sav tetejere hangolva de mukodik.
Szoval a tav az jo.

Na gyerekek lehet tesztelni ezek utan mindenkinek. XD

Krapulax6 Elküldve: 2020-07-14 20:53 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Egy elektronikai oldalon (H.E.) egy AM vetelre alkalmas radiot javasoltak.Egy olyan frekire tekerni ahol nincs adas.
Kozel rakni hozza es nyomkodni.
Na melo utan ez lesz az elso.


jelzem jó lett a mosógép... maradt plusz alkatrész is, csak nem cseréltem ki, bár lehet magammal csesztem ki... de semmi pupujka nem volt a kondikon. igazából egy AC/DC korlátozó IC-t kellett, amit 950 körül adtak, egy ellenállás, és egy tekercset cseréltem. ezeken látszott a baj, bár a tekercsen mértem azért, de valami hurkája kifolyt. OFF

hát nem tudom még nem próbáltam az AM-et bezavarja-e. lehet már telefonra is van valami program...
már most nem tudlak hívni (bárki kéri ne add ki a számom), elfogyott az egyenleg... már így is túlfizetésem lesz.
de majd írd meg mi történt.



Termeszetesen nem adom ki.
Nos annyi,hogy 3 radion vegigtekertem az osszes frekit de semmi valtozas nem hallhato amikor nyomogatom a nyitas gombot.Az mukodik ugye azert probaltam azzal.
Holnap suzuki lengokar csere utan kicserelem a masik relet is aztan irok.


amúgy az intruderhez be lehet állni, bár elég sok autó állt ott is, nem kell fizetni. megkérdeztem a nénit, mert előtt felhívtam van-e alkatrész mielőtt elkocsikázok. szóval mondta nyugodtan menjek be leparkolhatok, amíg vásárolok. bár egyik oldalról elég szűk kapun lehet bemenni, a másik oldalról behajtani tilos van, de tutti ott járnak be.


Meg se probaltam oda beallni.
Tuti felakad
Mekkorra patka van ott XD
A lenyeg,hogy jo a mosigep
Ha mukodik akkor mas hibas alkatresz nemigen van...


Jut eszembe ha valami kell onnan szolj nyugodtan,szinte minden nap jarok Miskolcon aztan valakivel elkuldetem vagy valami xD

Krapulax6 Elküldve: 2020-07-14 20:16 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Egy elektronikai oldalon (H.E.) egy AM vetelre alkalmas radiot javasoltak.Egy olyan frekire tekerni ahol nincs adas.
Kozel rakni hozza es nyomkodni.
Na melo utan ez lesz az elso.


jelzem jó lett a mosógép... maradt plusz alkatrész is, csak nem cseréltem ki, bár lehet magammal csesztem ki... de semmi pupujka nem volt a kondikon. igazából egy AC/DC korlátozó IC-t kellett, amit 950 körül adtak, egy ellenállás, és egy tekercset cseréltem. ezeken látszott a baj, bár a tekercsen mértem azért, de valami hurkája kifolyt. OFF

hát nem tudom még nem próbáltam az AM-et bezavarja-e. lehet már telefonra is van valami program...
már most nem tudlak hívni (bárki kéri ne add ki a számom), elfogyott az egyenleg... már így is túlfizetésem lesz.
de majd írd meg mi történt.





Termeszetesen nem adom ki.
Nos annyi,hogy 3 radion vegigtekertem az osszes frekit de semmi valtozas nem hallhato amikor nyomogatom a nyitas gombot.Az mukodik ugye azert probaltam azzal.
Holnap suzuki lengokar csere utan kicserelem a masik relet is aztan irok.


Krapulax6 Elküldve: 2020-07-14 09:51 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.Reg jartam erre de a 6honapos kisfiam felemeszti az osszes idomet XD
Na de terjek a lenyegre.
E46 touring,centralzar releire gyanakszom.
Nyitni mindig nyit illetve a csomagtartot is.
Bezarni viszont egyre Kevesbe zar inkabb mar nem is akar lezarni.
Viszont neha dog melegben lezar.
A belsoter vilagitas vilagit a gombokra,nyitott kozpontinal nyitasra es lezart autonal is ha ranyomok.
Jol gondolom,hogy rele?
Olvasgattam vissza.Ketto darabot kell kicserelnem?
Linkelnetek egy fotot melyik az?
Csere utan valami hibakodtorles vagy valami gubanc lesz?
Hol talalom a modult?
A kesztyutarto mogott?


így van. kesztyűtartó mögött. google-ba rákeresel és mutatja melyik minek a reléje. a panel közepéhez eső 2db zöldes, kékes feliratú siemens vagy tyco relét kell cserélni. azok a záraké. a többi az első ablak, vagy hátsó ablak és tetőablak reléi.
a hőt nagyon viszi a panel, vastag vezetősávok vannak ott, meg kell kapargatni, mert lakkozva vannak a lábak.
apropó van relém.
és grat a kiskrapekhez!


Koszonjuk a csere tiszta, irtam p.u.-t.




Gondoltam ket ora eleg lesz...ahha sehol semmi ket oran keresztul csak az egyikkel szoptam mire kiforrasztottam.
Valtozas nincs.
Melyik felelos a zarasert a balos also vagy felso?

https://kepkuldes.com/image/ZqHhFP

Ha pont azt csereltem ki akkor nem is szarakodok tovabb.
Nyitni mindig nyit...

Kicsit tovabbmenve lezart allapotban a zaras gombra nem mindig kapcsol a belter vilagitas.
A mikrokapcsoloja rendben van.


mondtam, hogy nem egyszerű kiszedni... furat galvánt nem szedte ki?
a linkelt képen a fém lemez bal oldalán lévő 2 relét kell cserélni. őszintén? nem tudom melyik a nyitás/zárás, mindkettőt cseréltem.


régen volt egy rajz, de most azt találtam, hogy az alsó relé a zárás. kicsit hülyén írja németül, mert ott az felső reléhez is azt írja, hogy nyitás/zárás, de az alsó meg csak a zárást írja.
ha nem kapcsol a világítás, az lehet még a zárszerkezet a vezetőoldali ajtóban, amiben a hall-szenzor van. de előbb cseréld ki az alsót is. valahogy alá kell fűteni valami kis rezsóval, mert viszi a hőt nagyon.



A kulcsba rendeltem akksit,eddig elem volt benne.
Beforrasztom legyen kontakt.
A mikrokapcsolot meg tegnap kimertem miutan beszeltunk,zarja az aramkort ahogy kell.
Valahogy nem lehet kimerni a kulcsot h adja-e a jelet?
Valami kutyu kellene amit bezavar ha nyomom a gombot.


kulcsmásolós tudja mérni, ahol csinálnak autókulcsot. az a baj nem emlékszem tavaly vettem egy rakat garázskapu nyitót, de egyik sem lett jó, azt hiszem az egyik vette a kulcs jelét, úgy csinált mintha betanulta volna, de nem működött. mondjuk a kapunyitóval is ezt csinálta. de a jelet az érzékelte. csak gondolom a kódolása a jelnek nem stimmelt.


Egy elektronikai oldalon (H.E.) egy AM vetelre alkalmas radiot javasoltak.Egy olyan frekire tekerni ahol nincs adas.
Kozel rakni hozza es nyomkodni.
Na melo utan ez lesz az elso.

Krapulax6 Elküldve: 2020-07-14 06:55 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.Reg jartam erre de a 6honapos kisfiam felemeszti az osszes idomet XD
Na de terjek a lenyegre.
E46 touring,centralzar releire gyanakszom.
Nyitni mindig nyit illetve a csomagtartot is.
Bezarni viszont egyre Kevesbe zar inkabb mar nem is akar lezarni.
Viszont neha dog melegben lezar.
A belsoter vilagitas vilagit a gombokra,nyitott kozpontinal nyitasra es lezart autonal is ha ranyomok.
Jol gondolom,hogy rele?
Olvasgattam vissza.Ketto darabot kell kicserelnem?
Linkelnetek egy fotot melyik az?
Csere utan valami hibakodtorles vagy valami gubanc lesz?
Hol talalom a modult?
A kesztyutarto mogott?


így van. kesztyűtartó mögött. google-ba rákeresel és mutatja melyik minek a reléje. a panel közepéhez eső 2db zöldes, kékes feliratú siemens vagy tyco relét kell cserélni. azok a záraké. a többi az első ablak, vagy hátsó ablak és tetőablak reléi.
a hőt nagyon viszi a panel, vastag vezetősávok vannak ott, meg kell kapargatni, mert lakkozva vannak a lábak.
apropó van relém.
és grat a kiskrapekhez!


Koszonjuk a csere tiszta, irtam p.u.-t.




Gondoltam ket ora eleg lesz...ahha sehol semmi ket oran keresztul csak az egyikkel szoptam mire kiforrasztottam.
Valtozas nincs.
Melyik felelos a zarasert a balos also vagy felso?

https://kepkuldes.com/image/ZqHhFP

Ha pont azt csereltem ki akkor nem is szarakodok tovabb.
Nyitni mindig nyit...

Kicsit tovabbmenve lezart allapotban a zaras gombra nem mindig kapcsol a belter vilagitas.
A mikrokapcsoloja rendben van.


mondtam, hogy nem egyszerű kiszedni... furat galvánt nem szedte ki?
a linkelt képen a fém lemez bal oldalán lévő 2 relét kell cserélni. őszintén? nem tudom melyik a nyitás/zárás, mindkettőt cseréltem.


régen volt egy rajz, de most azt találtam, hogy az alsó relé a zárás. kicsit hülyén írja németül, mert ott az felső reléhez is azt írja, hogy nyitás/zárás, de az alsó meg csak a zárást írja.
ha nem kapcsol a világítás, az lehet még a zárszerkezet a vezetőoldali ajtóban, amiben a hall-szenzor van. de előbb cseréld ki az alsót is. valahogy alá kell fűteni valami kis rezsóval, mert viszi a hőt nagyon.



A kulcsba rendeltem akksit,eddig elem volt benne.
Beforrasztom legyen kontakt.
A mikrokapcsolot meg tegnap kimertem miutan beszeltunk,zarja az aramkort ahogy kell.
Valahogy nem lehet kimerni a kulcsot h adja-e a jelet?
Valami kutyu kellene amit bezavar ha nyomom a gombot.

Krapulax6 Elküldve: 2020-07-13 17:33 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.Reg jartam erre de a 6honapos kisfiam felemeszti az osszes idomet XD
Na de terjek a lenyegre.
E46 touring,centralzar releire gyanakszom.
Nyitni mindig nyit illetve a csomagtartot is.
Bezarni viszont egyre Kevesbe zar inkabb mar nem is akar lezarni.
Viszont neha dog melegben lezar.
A belsoter vilagitas vilagit a gombokra,nyitott kozpontinal nyitasra es lezart autonal is ha ranyomok.
Jol gondolom,hogy rele?
Olvasgattam vissza.Ketto darabot kell kicserelnem?
Linkelnetek egy fotot melyik az?
Csere utan valami hibakodtorles vagy valami gubanc lesz?
Hol talalom a modult?
A kesztyutarto mogott?


így van. kesztyűtartó mögött. google-ba rákeresel és mutatja melyik minek a reléje. a panel közepéhez eső 2db zöldes, kékes feliratú siemens vagy tyco relét kell cserélni. azok a záraké. a többi az első ablak, vagy hátsó ablak és tetőablak reléi.
a hőt nagyon viszi a panel, vastag vezetősávok vannak ott, meg kell kapargatni, mert lakkozva vannak a lábak.
apropó van relém.
és grat a kiskrapekhez!


Koszonjuk a csere tiszta, irtam p.u.-t.




Gondoltam ket ora eleg lesz...ahha sehol semmi ket oran keresztul csak az egyikkel szoptam mire kiforrasztottam.
Valtozas nincs.
Melyik felelos a zarasert a balos also vagy felso?

https://kepkuldes.com/image/ZqHhFP

Ha pont azt csereltem ki akkor nem is szarakodok tovabb.
Nyitni mindig nyit...

Kicsit tovabbmenve lezart allapotban a zaras gombra nem mindig kapcsol a belter vilagitas.
A mikrokapcsoloja rendben van.



Krapulax6 Elküldve: 2020-07-13 05:45 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.Reg jartam erre de a 6honapos kisfiam felemeszti az osszes idomet XD
Na de terjek a lenyegre.
E46 touring,centralzar releire gyanakszom.
Nyitni mindig nyit illetve a csomagtartot is.
Bezarni viszont egyre Kevesbe zar inkabb mar nem is akar lezarni.
Viszont neha dog melegben lezar.
A belsoter vilagitas vilagit a gombokra,nyitott kozpontinal nyitasra es lezart autonal is ha ranyomok.
Jol gondolom,hogy rele?
Olvasgattam vissza.Ketto darabot kell kicserelnem?
Linkelnetek egy fotot melyik az?
Csere utan valami hibakodtorles vagy valami gubanc lesz?
Hol talalom a modult?
A kesztyutarto mogott?


így van. kesztyűtartó mögött. google-ba rákeresel és mutatja melyik minek a reléje. a panel közepéhez eső 2db zöldes, kékes feliratú siemens vagy tyco relét kell cserélni. azok a záraké. a többi az első ablak, vagy hátsó ablak és tetőablak reléi.
a hőt nagyon viszi a panel, vastag vezetősávok vannak ott, meg kell kapargatni, mert lakkozva vannak a lábak.
apropó van relém.
és grat a kiskrapekhez!


Koszonjuk a csere tiszta, irtam p.u.-t.

Krapulax6 Elküldve: 2020-07-12 20:22 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Sziasztok.Reg jartam erre de a 6honapos kisfiam felemeszti az osszes idomet XD
Na de terjek a lenyegre.
E46 touring,centralzar releire gyanakszom.
Nyitni mindig nyit illetve a csomagtartot is.
Bezarni viszont egyre Kevesbe zar inkabb mar nem is akar lezarni.
Viszont neha dog melegben lezar.
A belsoter vilagitas vilagit a gombokra,nyitott kozpontinal nyitasra es lezart autonal is ha ranyomok.
Jol gondolom,hogy rele?
Olvasgattam vissza.Ketto darabot kell kicserelnem?
Linkelnetek egy fotot melyik az?
Csere utan valami hibakodtorles vagy valami gubanc lesz?
Hol talalom a modult?
A kesztyutarto mogott?

Krapulax6 Elküldve: 2019-12-05 23:34 AIR-BAG (légzsák)

YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Jol olvastam,hogy e46-nal csak programozva lehet offolni az anyos oldali legzsakot?


jaja, ezért nem is lehet előre rakni gyerekülést, ott a jelzés.
én személy szerint nem is javaslom, ha kikapcsolható lenne, akkor sem.


Marad hatul
Bar meg nem bujt ki

Krapulax6 Elküldve: 2019-12-05 23:31 izzítógyertya

Gebrosz írta: Sziasztok következővel fordulnék hozzátok
320d E46 2003 havi touring.
Nos kint dolgozom Ausztriában pár napja jöttem ki. A problémám a következő lenne hogy az izzító gyertyáim fel adták a harcot indul az autó szó se róla egyenlőre voltam itt szerelőnél de 500 € kérnének érte. Na most azt le szögezném hogy nem vagyok fukar de azért ennyi sok izzító ért ki lett olvas olvasásért kértel 50€. Azt szeretném kérdezni hogy volt e itt közületek kinek szintén meg halt és tudott vele közlekeni. Nos itt már nem igazán használom az autórt szint áprilisig csak állni fog. De ha mégis kelle mennyire indulna nehezen.Mert akkor mikor mennék haza induljon. Köszönöm szépen a segítséget.



Hali.
Nekem is offosak voltak a gyertyak.
Ketto nap -10/12 fokban kint es a szivo f-es astra mellett sullyedtem az ulesbe mert gci nehezen,3-4 inditozas utan probalt! Csak beindulni.
Csereltek a gyertyakat,mindet illetve az izzitasvezerlojet is.
Ugy emlekszem Beru kerult bele.
Par eve januarban amikor bejott ejszakankent a -23fok akkor is indult elso inditozasra.
Azt hiszem 50-60 ezer korul volt az anyagar...
Szoval ameddig nem jott kemeny fagy,csak a 0 vagy -4/5 addig indult azert szar gyertyakkal es vezerlovel is.
Erdemes kicserelni szerintem.

Krapulax6 Elküldve: 2019-11-28 11:15 AIR-BAG (légzsák)

Sziasztok.
Jol olvastam,hogy e46-nal csak programozva lehet offolni az anyos oldali legzsakot?

Krapulax6 Elküldve: 2019-11-26 16:58 Kuplung

Udv.
Egy erosebb kupolas utan nem tudtam vagy csak nagyon nehezen ment fokozatba az 5 gangos valto...

Nos ma megoldodott a problemam!
Kuplung es lendkerek cserevel “úsztam” meg.
Plusz az also munkahenger is cserelve lett,meg egy ket aprosag.
https://kepkuldes.com/image/e5TXFV
https://kepkuldes.com/image/e5mbaj
https://kepkuldes.com/image/e5m9sg

A masodik kepen lathato a tores..

Szoval ez a kup a sggembe ment

Krapulax6 Elküldve: 2019-11-09 17:44 váltó



én néztem kíváncsiságból, de nem hozott fel alkatrészt a juniksz pl. de egy másik autó esetén egy komplett egység vagy 54ezer ft volt. az 1-2 fokozat közti szinkronszerkezet. egy váltós tudna erről mit mondani jobban. a bontott meg ugye kitudja... lehet az is kuka... hiába mondják 150ezret futott, nincs rá garancia.[/quote]


Valtoztatok a leanyzo fekvesen:
Sebessegbol elofordul ,hogy kivenni is nehez.
Uresben hagyva es gurulva akar egy keresztezodeshez a sebesseghez megfelelo fokozatot tok
Konnyen beveszi.
Lehet kuplung munkahenger is azt mondtak.
Na ott kezdem...

Krapulax6 Elküldve: 2019-11-09 11:43 váltó

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??


hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.



A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?

Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?


Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.

Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.


az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.


Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?


tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.


Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.


nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.


Ertem.Erdemes szarozni ezzel,felujjittatni vagy nezzek bontott valtot?

Krapulax6 Elküldve: 2019-11-09 01:22 váltó

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??


hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.



A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?

Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?


Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.

Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.


az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.


Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?


tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.


Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.