Metacska fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Metacska Elküldve: 2011-08-03 21:09 Valaki segítsen

Hála istennek ezzel a vétellel / típussal nem nyújtóztam tovább, mint amíg a takaróm ér, meg nem is sajnálom rá a pénzt....de 100e Ft az 100e Ft

Metacska Elküldve: 2011-08-03 20:41 Valaki segítsen

[quote="anubisz"]
anubisz írta:

Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?
Hiába emelik és járatják,az csak nyomaték,terhelés alatt fog szólni.Azért hallgat el üresben,vagy kinyomott kuplungnál.
Szerintem a hengerfej tömítést jobb ha kicseréled,az barátok közt se jó ómen,ha ott szivárog a hűtőfolyadék ahol nem kéne,főleg a hengerfejnél.Majd szép lassan áteszi magát.Lehet már most is beledolgozik,csak még nem annyira, hogy észrevehető legyen.





Álló helyzetből indulva gyorsul a kelepelés, de csak 2000-es fordulatig, e felett már állandó a hang. Sőt nem akarok baromságot mondani, de 4-esben, sőt 5-ösben állandó 2000-es fordulaton elhalkul / elhal, egyéb fokozatokban megvan, állandó fordulatszám mellett is.

Yellow: Voltak már előtte autóim, és mind nesztelenül suhantak, itt meg olyan, mintha valahol kifújna a kipufogó. Valaki azt mondta, hogy ez tipikus BMW-s hang, ne képzelődjek.....aztán meghallgattam ezeket a hármasokat, és 1 hang nélkül közlekednek, mind a dízelek, mind pedig a benzinesek......

A füst, nem sűrű tejfehér.......kicsit dízeles, feketés, lilás.....ja és nem volt hideg a motor természetesen.

Ez a hengerfejes dolog kezd aggasztani. Egy tömítés csere és váltó szimering csere anyagilag mennyire megterhelő...forintban kifejezve

Metacska Elküldve: 2011-08-03 19:36 Valaki segítsen

Sziasztok!

Először is szögezzük le, hogy többnyire most egy gondoskodó autószerető, de ugyanakkor laikus BMW-s problémáját fogom kifejteni. 2 hibajelenség lépett fel, ami elképzelhető, hogy összefügg. Igyekszem minél pontosabban leírni őket.

1. Télen vásároltam az autót, ezért nem közlekedtem lehúzott ablakokkal, ezért sem tűnt fel a hiba. Ugyanis bent tökéletes csend honolt (és honol most is), szép motorhang stb stb. Késő tavasszal - nyáron figyeltem fel arra, főleg autópályán korlátok mellett, parkoló autók mellett, házfalak mellett haladva, hogy valami elölről kelepelő hangot ad ki. Én lyukas kipufogóra (valahol a leömlőnél vagy a csöveknél) tippeltem. A hang akkor szűnik meg menet közben, ha üresbe dobom a váltót és csak gurulok. Elvittem egy jó ismerős bandához. Egy Honda márkaszervizről beszélünk, ahol valóban hozzáértő emberek dolgoznak (sajnos gondolom nem 100%-ban BMW hozzáértők). Felemelték átnézték nem láttak semmit, leengedtük beindítottuk, a hang nem tapasztalható álló helyzetben, megvizsgálták, pörgettük a motort...nem találtak elől gondot. beleültem megemelték velem együtt, sebességbe tettem fix fordulaton forgattam semmi. Ergo a kipufogó elméletileg rendben van.

3 dologra egyébként azért felhívták a figyelmemet:

    A hengerfej sarkánál alig észrevehetően fagyállós a blokk (vizet egyébként nem eszi, olajat nem eszi, olajat nem dolgoz bele a vízbe).
    A váltó alja szintén egy pindurit olajos volt (váltó szimering????)
    A hátsó dobom belül rohad (4e fordulat felett elkezd folyamatosan sípolni).


    2. Jelzem, hogy nagyon nagyon ritkán pörgetem a motort, nem szokásom hajtani, de ma előzésnél észrevettem, hogy 4e fordulat felett tiltásig forgatva füstöl az autó....., az oldalsó visszapillantóban tisztán láttam. Alacsonyabb fordulaton, kisgázzal-padlóval nincs ilyen jelenség, csakis magas fordulaton.

    Fontos megemlítenem, hogy TÉNYLEG kiváló műszaki és esztétikai állapotban van az autó a hibák ellenére. Egyébként mégiscsak 270e km van benne (12 éves)..........

    Bocsánat a kisesszéért. Várom a hozzáértő véleményeteket, az első és a második jelenség kapcsán. Rengeteget dolgozom így szeptemberig nem tudok érdemben foglalkozni a dolgokkal, de mivel BAROMIRA zavarnak, főleg az első kelepelő, kicsit "lyukas kipufogós", traktoros hang....megnyugodnék, ha tudnám mi a hiba oka.

    Köszönöm!






Metacska Elküldve: 2011-07-26 10:56 alufelni

Sziasztok!

Acélfelni topicot nem találtam, és újat nyitni sem szerettem volna, ezért ezt a helyet találtam a legmegfelelőbbnek.

Egy egyszerű kérdéssel fordulnék hozzátok. Eladom a gyári BMW acélfelnimet. Ha jól tudom új korában (1999-ben) adták az autóhoz. A tütü típusa e46 318i. Mi lehet a mérete, mert nem tudom megállapítani?

5*100 vagy 5*120?

Előre is köszönöm!

Metacska Elküldve: 2011-04-30 11:26 Motorolaj

Sziasztok!

Yellow segítségével kiderült (valamint most már a nívó is bizonyítja), hogy alacsony az olajszintem. Az olajcsere még nem aktuális ezért vennem kell most vmit, hogy rátöltsek. Mivel januárban vettem az autót még nem tudom, hogy pontosan milyen kell bele.

1999. 318i: milyen olajat illik beletölteni? Emellett légyszi írjatok 1-2 nagy márkát, amik beváltak.

A visszajelzésetek sürgős lenne!


Köszönöm!

Metacska Elküldve: 2011-04-30 02:52 Műszerfal kijelzés

Sziasztok!

A gép könyvben nem volt még időm kutakodni, illetve itt talán tőletek gyorsabban kapok választ. Feltehetőleg banális, de azért írok.

A kocsi leállítása után, a kis olaj visszajelző lámpa citrom sárgán (nem pirosan, mint gyújtás ráadáskor) világít folyamatosan egy 10 másodpercig majd elalszik, indításkor, vagy menetközben sosem, csak a motor leállítása után gyullad ki.

Sajnos nem volt időm, illetve fényforrás hiányában lehetőségem sem most a sötétben megnézni a nívót van-e elég olajam. Szóval vajon alacsony olajszintre figyelmeztet a lámpa?

Köszi

Metacska Elküldve: 2011-04-08 13:28 Kormánytípusok

Mind1 téma lezárva, köszi az észrevételt Yellow és Csatis. Megoldódott a dolog. Így már nem aktuális a topic.

Köszi!

Metacska Elküldve: 2011-04-08 12:25 Kormánytípusok

Tehát sehogy se lehet jó??


Metacska Elküldve: 2011-04-08 11:50 Kormánytípusok

Sziasztok!

Egy klubtagtól vettem itt egy kormányt. Egészen pontosan ilyet:


Elég nagy dilemma elé kerültem, mert tervezem a felrakását, de Bimmeres srác kicsit elbizonytalanított. Megkérdezte, hogy nekem milyen kormányom van, mert az fontos tényező lehet.
Nekem jelenleg ilyen van az autóban:


Azt mondta, hogy akkor elképzelhető, hogy nem fog felmenni, ugyanis (kb idézek): Az enyém feltételezhetően egy indítós így a csúszógyűrű a kormány oszlopon/ban van, amennyiben több indítós a jelenlegi, akkor azon kívül van, és így gond nélkül felmegy az a faceliftes kormány.

Mint laikusnak kicsit kínai az egész......Van esetleg valaki aki tud nekem segíteni. Ne kelljen szegény kulbtaggal visszapostáztatni, visszavásárlás egyebek....kellemetlen a szituáció.....

Metacska Elküldve: 2011-03-25 15:19 Autóvásárlás

Én januárban vettem az enyémet. 1999-es. 260 000 van / volt benne, ami nem kevés. Korábban 120e km felett autót se néztem meg, nemhogy vettem. De többek között ti is meggyőztetek arról, hogy ez nem vészes. Főleg, hogy évi 7-8 000 kmnél többet nem megyek vele.

Gyönyörű állapotban van, 240e km-ig a Wallisnál volt szervizelve, egyedül a kormány és a sebváltón látszik meg a kilométer, mind a kettő szarrá van kopva (habár a kormány hamarosan orvosolva lesz, ugye csatis ). Gyönyörű, nem kiült plüss ülések. Még a vezetőoldali is olyan kemény....egy karc nincs a beltérben, nagyon vigyáztak rá. Kívül vannak kavicsfelverődések elől, látszik hogy sokat autópályáztak vele, egyébként meg törés és festés mentes. Ja és igen magyarországi forgalomba helyezés, nem import.

Én 1.6 misit adtam érte, amit lehet hogy soknak találtok, de olyan embertől (ismerőstől vettem), aki 30 éve jóbarátja édesapámnak, ráadásul autószerelő is. Amikor elhoztam az autót elpityeredett. Na EZ volt autóvásárlás .

U.I.: ja és kaptam hozzá gyári tetőcsomagtartót, új michelin téli gumikat gyári lemezfelnin, és új 15-ös gyári karcmentes felniket új Kleber nyári gumikkal. Sztem korrekt!

Metacska Elküldve: 2011-02-27 21:56 lámpa

Sziasztok!

Többen is azt állítják, hogy a facelift előtti e46-os első fényszórói csak foncsoros változatban léteznek. A bontós (na ez érdekes) is hülyének nézett, mert azt mondta gyárilag nem volt projektoros.

Én ezt az autót találtam:
A link neve

Nekem ez nagyon is gyárinak tűnik. Ilyet szeretnék az autómba a közeljövőben.
Kérdéseim
1. Ha esetleg van valakinek ilyen, mik a tapasztalatai? Milyen fényereje van? A mostani lámpáim baromi jók kiválóan látok velük.
2. Valaki tud esetleg elérhetőséget, ahol bontottan EREDTIt vehetnék esetleg?
3. Az elektromos fényszóróállítás opciót át tudom szerelni az eredetiből?

Az eredeti témámtól eltérően. Amikor felkapcsolom a lámpákat, mindig beállítja magát, vagy felmegy aztán leereszkedik egy pozícióba, vagy először lent megáll majd felfelé korrigálja magát. Ez egy "BMWs dolog", vagy automatikus a fényszóróállítás (ezt nem hiszem mondjuk)?

Üdvözlet,

Zoli

Metacska Elküldve: 2011-02-10 21:46 Kormánytípusok

Köszönöm szépen!

Szóval bátran vehetek ilyen, egyébként e36-hoz hirdetett 3 küllős kormányt? Sajnos a sok km egyedül a kormányon és a váltógombon látszik meg, ettől eltekintve szerencsére makulátlan a jószág.

Köszi a tippeket!

Metacska Elküldve: 2011-02-10 21:21 Kormánytípusok

Sziasztok!

Hiába kerestem 20 percen át (vagy én voltam a béna), de nem találtam egyszerű kormánnyal kapcsolatos topicot ezért nyitok egyet. Szóval az lenne a kérdésem, hogy szeretném kicserélni a kormányomat, mert a bőrözés időigényes és nélkülöznöm kéne az autót, valamint drágállom is. Ezért egyszerűbbnek láttam venni egy szép állapotút. Mivel új szerzemény a BMW-m 1 hónapja van nálam, ezért felfigyeltem egy érdekességre.

Nekem ilyen kormányom van:


A neten talált információk alapján ez e36 kormány, na most nekem ugyebár e46-osom van, és abszolút gyári törésmentes, szóval szó sem lehet arról, hogy utólag került volna bele. Ezek szerint az e46-okat is szerelték ezzel a kormánnyal?

Üdvözlet!

Metacska Elküldve: 2011-01-17 20:12 Heeelp...!

Sziasztok!

Most már lassan 2 hete vagyok tulajdonosa egy 99-es 318i-nek. Egy Fiat Bravo-ból váltottam rá. Természetesen mondanom se kell ég és föld, sőt összehasonlíthatatlan a két jármű.

23 éves vagyok, de hála ég van egy jó és biztos állásom, biztos megélhetéssel. Mindezek mellett tudtam és tudom, hogy a BMW talán nagy falat lesz. Tisztában voltam azzal is, hogy ha majd rá kell költeni (NE KELLJEN, kopp-kopp), nem lesz olcsó mulatság főleg a Bravo-hoz képest.

Most azonban szeretnék egy apróságot venni az autóhoz. Ablaktörlő szettet. Amikor láttam az árát nem hittem el, hogy jól látom.

Bosch - 9300 Ft
SWF - 8400 Ft

A Bravohoz a gyári garnitúra 2200 Ft volt mindig is.

Kérlek világosítsatok föl, hogy rossz helyen nézelődöm és drága a bolt, vagy ehhez az autóhoz az ablaktörlő is ennyibe kerül?

Metacska Elküldve: 2010-12-30 15:45 Autóvásárlás

Kedves BMW Tulajok és Fanok!

Megérett a jó öreg 1.6-os Fiat Bravom a cserére és a következő, most már biztosnak tűnő utód fog a közeljövőben a helyére lépni. (kicsit terjengős lesz)

Adott édesapám jó ismerőse tipikus maszek szerelő (túl már a 60-on). Mindig ő szervizelte a Fiatomat, gondosan és szuperül, egyszóval profi.
4 évvel ezelőtt vett magának egy 1999 évjáratú (nem faceliftes) 318i Bömöst. 4 év alatt mindösszesen 10 000 (!!) km-et tett bele. Jelenleg is garázsban áll az autó, ponyvázva, a téli gumik rajta sincsenek mert tavaszig ki sem fog állni a garázsból.

Paraméterek és fontosabb infók:
-az autó nem mindenáron eladó, nincs hirdetve sehol sem
-1999 július havi
-Az autó garantáltan törés és karcmentes
-jelenleg 230 000 km van benne (ez az egyetlen dolog ami aggaszt)
-Banki igazgatói autó volt
-230 000 km-ig Wallisnál vezetett szervizkönyve van.

-Gyári CD-s rádió
-Digit klíma
-6 légzsák
-Fekete szín
-elektromos tükrök
-elektromos ablakok (csak elől)
-műholdas követőrendszer
-ABS, ESP
-Most volt az autón cserélve első/hátsó fékbetét és tárcsa
-Új Bosch akksi

Az autóhoz adná a tulajdonos:

+ lemezfelnire szerelt téli gumikat
+ van 1 garnitúra hibátlan gyári 15 colos BMW felnije
+ 1 garnitúra 16 colos szintén gyári felni, hibátlan nyárigumikkal
+ nyáron járna le a forgalmija ezért megcsináltatná grátiszba
+ összes gyári kulcs és szervízkulcs

Az autó valóban makulátlan kívül és belül, tényleg karcmentes.

Az autóért az Úr 1. 600 000 Ft-ot kér és ez a vége.

Kedves tagok várom, ötleteiteket és észrevételeiteket. A fentiek tükrében ti hogyan döntenétek? Az árról mi a véleményetek?

Várom megtisztelő válaszotokat!

Üdvözlet!


« előző12következő »