Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2015-05-27 08:48 Fékjavítás

gyorfimiki írta:
szicsu írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


Igen, ki vannak cserélve a betétek és a rugók is, valamint a kézifék be is van állítva, a kerekek nem szorulnak, első körben, úgy állítottuk be hogy szinte ne is legyen kézifékem mert a szerelőm is erre gyanakodott elsőre, de hiába, utána is felmelegedett pár km után, amióta ki lettek cserélve a fék alkatrészei azóta is jelen van a probléma, de csak időszakos, egy hónapig semmi még hosszútávon sem (40km) de aztán csak be üt a baj.
Na de én így nem tudok nyugodtan autózni, erre megoldást kell találni.


Pedig akkor a fékmunkahenger lesz a ludas, fékezés után nem megy vissza rendesen a helyére. Nekem anno a bal hátsónál volt ez, annyira melegedett, hogy csapágyat is kellett cserélni, gondolom a nagy hő adott neki rendesen.

Pocses Elküldve: 2015-05-22 12:42 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Jut fejembe!
Ha netán kellene valakinek ilyen körcsatis csatlakozó FL előttihez, ha erre jár veszi a fáradságot és eljön, annak odaadom szuvenyírba.

Pocses Elküldve: 2015-05-22 12:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
Soha többé BMW
Maximum zsír új..

Burogattam be a pénzt az ablakon mint az állat és mindig volt valami gondja. Minden reggel úgy mentem le a garázsba, hogy na ma mi fog történni, milyen hiba lesz, mit kell cserélni. Soha többé. Drága a normális alkatrész, akkora prémiumságot pedig nem érzek már egy E46-ban. Ha jobban belegondolunk, 1 vicc az egész, Az éndzsöl ájszos, meg M-es emblémás/csíkos kis suhancoknak biztos vérben forognak a szemei e sorok láttán, de ha nekik ez jó, legyenek boldogok, ámen. Én nem hobbit akartam, hanem egy használati tárgyat. Ez nem működik. Nyugodtan akarok aludni. Szarok a márkahűségre, meg ilyen fos dolgokra... nem életszerű. Ennyi. És mióta elvitték, olyan nyugodt vagyok a kis Golf V-el, hogy az csak na Elég nevetségesnek tartom, hogy ezek a szarok 4000km-ként megesznek 1 liter olajat úgy, hogy vigyázva volt rá és folyamatosan márkaszervízben szervizelt. ÉS van akinek többet! Gyújtanám fel a gecibe. Akkor még nem beszéltem az első futóműről, ami egy parádé. De még sok elszomorító dolgot tudnék felsorolni, de nem fogok. Akinek ez a hobbija, hajrá, nekem nem kell.


azért, mert kifogtál egy olyat, amire ráémondták, hogy folyamatosan szervizelt, vagy mert éppen azt mutatta a szervízfüzet, aztán valójában szart sem csináltak vele, vagy épp a belit kitaposták, az nem a BMW, mint márka hibája.
ahelyett, hogy azt írnád le, hogy hülye voltál és nem voltál körültekintő, megfontolt, és beleugrottál egy romba, ehelyett a márkát szidod egy fanatik oldalon.
nyugodtan alszol? meddig? amíg akinek eladtad meg nem keres, hogy hibával adtad el? utána nem leszel majd nyugodt
ha most vennék autót, sőt ha 2 évvel ezelőtt, én nem hiszem, hogy vennék már E46-ot. pont amiatt, mert kevés a jó, becsült darab. 2007-ben még fiatal volt a paletta. könnyebb volt jót kifogni. de a sok trágya olcsó, így sok suhanc számára elérhető lett. elég baj ez. pénze nincs rá, a futómű lóg, aztán csodálkozunk, meg szidjuk a médiát, hogy mindig kiemelik egy balesetnél, ha BMW volt az, mert repülnek le az útról. mint szoktam írni, egy drágán hírdetett E46-ra sincs garancia, hogy esetleg a magasább árral akarnakmegtéveszteni, de azért ami olcsó, az általában olyan is. az, hogy te vigyázol rá, egy dolog, ha előtted 10 évig leszarták. én 4,5 évesen vettem mégis meglátszik, hogy előtte nem úgy vigyáztak rá, mint most én. nem vészes, de én látom, és érzem. magamat ismerve, ahogy te is möondod, csak új autó. és akkor 20 évig nem másikat venni. valószínű soha nem lenne problémám vele, max típushibák. olyan pedig minden autónál van.


Azért az új autó is "macskazsák". Én vettem 2őt is egymás után off márka részletre, pont ezért, hogy ne legyen gondom, csak a kulcsot kelljen elfordítanom. Nevetséges... Ráadásul nem egy 0a forintos 10 éves futamidős verda, hanem volt 1.6 miska kp indulóra. De a 2ő verdát mire letörlesztettem addigra szépen kifizettem pl. egy leamortizált E46 felújítását mondjuk. 9 év alatt csak cascora fizettem majd 700ezret, a semmire ugye. Ezért nem bánom, hogy egy 6 évvel idősebb, de olyan autóban ülök amit szeretek is.

Pocses Elküldve: 2015-05-21 13:03 Kipuf. rendszer

rbordos írta:
Pocses írta:
rbordos írta: Sziasztok van egy E46 318 1,9 benzines kocsim. És érdekelne hogy ha kidobom a katalizátort és a középdobot a rendszerböl mire számíthatok? Fogyasztás teljesítmény szempontjából? Vagy jár e bármiféle olyan dologgal hogy esetleg tönkre megy a kocsi. Csak szimplán érdeklődnék, van így valakinek a kocsia használja így? Köszönöm előre a válaszokat


Szia!

Szerintem elenyésző lesz a teljesítmény növekedés, viszont cserébe legalább megnő majd mint állat a fogyasztásod. A katalizátort semmiképp nem buzerálnám ki belőle, mert műszakin marhára fogják hiányolni, arról nem beszélve, hogy meghülyíti majd a rendszert.
A középdobot kicserélheted sima csőre vagy akár gázgyorsítósra, nem lesz különbség, (teljesítmény) de legalább nem fog zörögni a belseje amikor már kezd szétrohadni a kondenzvíztől. Én is cseréltem már a középdobot + a hátsót is, legközelebb csak egy csövet kap középen, ha szükség lesz rá.

Üdv.: Pocses


Na pont ez az úgy zörgök hogy nem merem nyomni a gázpedált mert mindenki azt hiszi hogy frenkizek a kocsival közbe nem csak megnyomom hogy haladjak De azt megtudod mondani hol van a katalizátor mert kb 1 hónapja vettem a kocsit és alámásztam nem láttam sehol van egy rajzod esetleg róla? Nagy a valószínűsége hogy a katalizátort már kikapták. Ha sima csövet rakok a középdob helyére akkor is számíthatok nagy fogyasztás növekedésre szerinted?köszi


Egyesszámú a képen!
A sima csővel szerintem nem lesz gond, de a végdobot hagyd meg mindenképp.

Pocses Elküldve: 2015-05-21 12:53 Kipuf. rendszer

rbordos írta: Sziasztok van egy E46 318 1,9 benzines kocsim. És érdekelne hogy ha kidobom a katalizátort és a középdobot a rendszerböl mire számíthatok? Fogyasztás teljesítmény szempontjából? Vagy jár e bármiféle olyan dologgal hogy esetleg tönkre megy a kocsi. Csak szimplán érdeklődnék, van így valakinek a kocsia használja így? Köszönöm előre a válaszokat


Szia!

Szerintem elenyésző lesz a teljesítmény növekedés, viszont cserébe legalább megnő majd mint állat a fogyasztásod. A katalizátort semmiképp nem buzerálnám ki belőle, mert műszakin marhára fogják hiányolni, arról nem beszélve, hogy meghülyíti majd a rendszert.
A középdobot kicserélheted sima csőre vagy akár gázgyorsítósra, nem lesz különbség, (teljesítmény) de legalább nem fog zörögni a belseje amikor már kezd szétrohadni a kondenzvíztől. Én is cseréltem már a középdobot + a hátsót is, legközelebb csak egy csövet kap középen, ha szükség lesz rá.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-05-21 12:30 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Rorybreaker írta: Végre megszabadultam ettől a fos, kotla, ráktanya autótól. Ezért:

2 féle diagnosztikai műszer eladó BMW-hez, szoftverekkel. 8000 Ft/db,
- BMW USB OBD Diagnostic cable INPA Ediabas Ncs Expert DIS v57 SSS v32 GT1 Progman
- BMW USB OBD Scanner 1.4/1.4.0
A lényeg:
az egyik BMW Scannerhez jó, a másik pedig: INPA, NCS, SSS, GT1



A következő mi lesz?
Vegyél egy összkerekes dízelt. Azzal nem lesz gondod...

Pocses Elküldve: 2015-05-19 19:07 Klímaékszíj

SzakiZoli írta: Üdv Nektek!

Újdonsült BMW (és autó-) tulajdonosként írok ide. Már vezetek egy ideje, de sajna eddig csak kölcsönautókat tudtam beszerezni a családtól, azonban most, hogy VÉGRE van saját autóm, nagy lelkesedéssel vetem bele magam az autózásba és az ezzel járó valamennyi járulékos dologba.
Mivel van valamennyi műszaki érzékem nomeg bátorságom, nem zárkózom el attól, hogy amit lehet, magam csináljak meg a BMW-men. Pár apró dolgot már sikeresen megoldottam. Most a klímával kapcsolatosan lenne egy kérdésem. Ha bekapcsolom a berendezést, néha nagyon finom, enyhe nyöszörgő hangot ad pár másodpercig és aztán elmúlik. Teljesen rendszertelenül jelentkezik a dolog, van, hogy jópár napig nem, aztán egyszer csak igen, de rögtön el is múlik. Azt gondoltam, hogy ránézek a klímakompresszort hajtó hosszbordás szíjra meg a görgőire és kicsit megtisztogatnám őket. Egyáltalán, érdemes ezt a melót magamnak elvégezni a garázsban (csinálhatok-e nagy gondot?) és a szíjat illetve a görgőket mivel érdemes tisztítani? Azt valahogy sejtem, hogy pl. a kedvenc spray-t, ami csavarlazításra és síkosításra használandó, nem lenne túl okos dolog ráfújni a szíj és a görgők futófelületére. Ezen kívül valakinek van-e valami tapasztalata ezen művelet házi elvégzésében?

Üdv és Mindannyiótoknak élvezetes autóvezetést kívánok:

Zoli


Szia!

Ha nem kezd esetleg csapágyas lenni a kompresszor (ezért nyöszörög) akkor ha cserélsz szíjat vezető és feszítőgörgőt is egyben. Én Unixban vettem, képeim között megtalálod. Tavaly cseréltem, természetesen gazdagon verettem magasnyomásúval, ugye egyből megellett a görgő, gondolom kimoshattam belőle a maradék kenőanyagot.
A szíj bordaszámára figyelj, meg a hosszára is, mert kétféle hosszban kapható ugye attól függően milyen klímájú földrészen használod. Én csak a hosszabbikat cseréltem mert a rövidebbik szinte új volt.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-05-09 10:51 Vicces :)



Pocses Elküldve: 2015-05-07 09:58 M43TU motor

gfeco írta:
dzsoki írta:
YELLOW írta:
tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


ennek annyi típushibája van, hogy kicsit túl biztosra tervezték viszont legalább nem erős. de mivel 1,9-s kicsivel jobban eszik, mint egy valós 1,6-os. azon kívül, hogy eresztheti a hűtővizet itt-ott, és MAF szenzor eseteg rosszalkoik, más nagy baja nem szokott lenni, motorikusan!


Ereszti a vizet itt-ott?! Szinte még ott is ahol nincs benne!
Eltöcskölgettem egy darabig a hűtőrendszert és most amit beleöntök ott marad!
De szeretem a kicsikét.


Ezek kiegészitő dolgok...
Maga a motor nagyon megbizhato.Nincs láncbaj,nincs vanos sem valvetronik,8 szelepes viszonylag egyszerü motor,nekem 300ezer km felett van.
Az más kérdés hogy a motor körül mi mindent cseréltem én is.


Én is kérdeztem Attilát lánc gond esetleg...? Nevetett ebben? 5-600ezer és semmi bajuk. Viszont azért a nyálukat szeretik folyatni láncnál vagy még inkább az olajszűrőház vagy a karternél. De ugye ne felejtsük el, hogy SOK 100ezret futottak ami a mai műanyag ótókra már nem lesz jellemző. Vedd meg 5 évre oszt dobd el cseréld újra.
Sajnos sok retyemókot olvasni ugye a kedvenc márkánkról is, lánc hibáktól a hengerek közötti 1mm anyagvastagságtól ugye ami átreped nem csoda.

Pocses Elküldve: 2015-05-06 11:50 M43TU motor

YELLOW írta:
tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


ennek annyi típushibája van, hogy kicsit túl biztosra tervezték viszont legalább nem erős. de mivel 1,9-s kicsivel jobban eszik, mint egy valós 1,6-os. azon kívül, hogy eresztheti a hűtővizet itt-ott, és MAF szenzor eseteg rosszalkoik, más nagy baja nem szokott lenni, motorikusan!


Ahogy szerelőm mondta anno nekem, kőkori motor világvége + 2nap.
Viszont az 1.6-nál messze jobb mivel 2500/min leadja a max nyomatékot, mikor F1 futamra (Mogyoród) jártunk vele 4nap / 1430 km ótópályán csak a kemeráknál mentünk 130-al inkább 150-180 között volt folyamatos klímával kopp-kopp tankolás 7.2 L / 100 km!
Városban 8.6 L, országúton 100as kényelmes 6.6 L. Ennyi a statisztika, legalábbis nálam.

Pocses Elküldve: 2015-05-05 12:02 Autóvásárlás

den7 írta: Sziasztok!
BMW nyereményjáték



Szia!

Még egy pár helyre tedd már be a reklámot, fognak neki örülni...

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-04-25 05:26 Társalgó

Pocses Elküldve: 2015-04-24 19:53 Fékjavítás

laszlo0918 írta:
Hektor írta:
tbenyo írta: Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?


Hát biztos azt szeretnéd, ha valaki megnyugtatna
Kérdésedre válasz : Igen, emiatt meg tudják "buktatni " valószínűleg tudsz rá állítani, de a helyén nem fog rendesen állni. Ha túl " laza " baj lehet, ha túl feszes állandóan súrol. Annyira közel a vizsga időpont ? Nem tudod valakivel gyorsba megjavíttatni ?
Hogy átengednek, vagy belekötnek azt nem lehet jósolni.


Heló. Biztos hogy nem ez a végső megoldás rá de nekem is ilyen gondom volt hogy mindig ki akadt az a rugós stift ami neked is sarokcsiszolóval vágólappal szétvágtam egy 5-ös vagy 6 os alátétet szóltam az apósomnak hogy nyomja be a rugós stiftet én meg rászúrtam az alátétet azóta is így van ....



Szia!

Ahogy szerelőm mondaná, az akkor is egy "időzített bomba", mert ha elszabadul benne bármi a fékből és megszorul... az elég jó kárt tud tenni, a balesetveszélyről nem is beszélve! Ki kell cserélni mind2ő porvédőlemezt, bele az új fékjavítókészlet a rozsdás retyemók helyett, oszt hosszú évekig nincs vele gond. Szerintem ez így működik.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-04-21 19:38 Vicces :)

Pocses Elküldve: 2015-04-21 05:08 Lengéscsillapitó

Fort írta: Hátsó lengéscsillapító felső részéről tudnátok mutatni egy képet?(Kerékjáratból fényképezve érdekelne,mert a neten nem találtam)
Ma vettem észre hogy oldalanként másképp van szerelve a védőlemez rajta és érdekelne hogyan kellene lennie.

Találtam egy képet A világoskék lemezről lenne szó
Ezek szerint így kell lennie,nem pedig az egyik oldalon így,a másikon pedig megfordítva.





Szia!

Így van jól ahogy a képen látni.

Üdv.: Pocses