Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2015-04-19 19:49 Társalgó

Hektor írta: Most hazafelé jövet, elrepült a motorháztetőmről a BMW embléma.Az a jó, hogy én is és az utasom is látta, de azt hittük falevél. Csak megérkezéskor láttuk, hogy sajna nem az volt.
Kérem, hogy akinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban, hogy honnan, milyent érdemes venni, illetve a biztos felhelyezéssel kapcsolatban az ossza meg velem az infóját. Köszönöm.


Szia!

Én egy győri sráctól vettem előre emblémát 2ő ropiért. Igaz a kettő tüske ami az alján van annak a töve vállban végződött, így azt a megfelelő átmérőre kellett faragnom, de jól rögzült és beült rendesen a helyére. A cseréje: egy rongydarabot teszel a lapos csavarhúzó motorháztető közé, és finoman két oldalról felváltva alányúlva szépen kiemeled, ennyi. Képeim között találsz róla fotót.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-04-14 12:19 BMW embléma

kzste írta: Sziasztok! Tudna esetleg valaki segíteni abban, hogy hogyan lehet nyomtalanul eltávolítani a csomagtérajtóról a számokat. (e46 limoról van szó) Hogyan vannak ezek gyárilag rögzítve? Ha ragasztva van akkor mivel tudom úgy oldani a kötést, hogy a festést ne sértsem meg vele?


Szia!

A legegyszerűbb damillal. Függőlegesen finoman húzogatod fel le miközben haladsz végig mögötte. Ragasztót ami meg rajta marad, simán letakaríthatod.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-04-14 07:55 Autóvásárlás

nickname írta:
Rorybreaker írta:
indianejones írta:
nickname írta:
Rorybreaker írta:
nickname írta:
indianejones írta: Sziasztok,
Új vagyok még BMW-és téren és vennék egy Bmw Touringot (manuálist).
1.7-2M Ft + 500 eFt felujitási keretem van max.
A célom vele (nyaralások alatt) kb 3-4 év 100e-130e Km-ert menni
+ munkába járás a rossz pesti utakon. A legfontosabb szempont,
hogy stabil gépet szerezzek, mert pl mennék vele Spanyolba is.

(Hahut és mobile.de-t is nézek.) Tudnátok segíteni a lentiekben?

A feni pénzből kb 8-10 éves 150-250ekm közötti gépek akadnak
fennt a keresőben. De elég szélesnek látszik a kínálat.

1. Melyik tipust ajánlátok satibilitás szempontjából?
2. Eddig a 320D-ről tudtam többet olvasni, illetve a 318i-t
ajánlották még nekem? Mi a véleményetek ezekről? Vagy van jobb
választás a fenti keretből?
3. Ha 320D re esne a választás, akkor az FL előtti motorok a jobbak,
mint az FL-esek? Változott valami motorikusan 2005-től felfelé?
4. Pest környékén tudtok ajánlani olyan megbízható szerelőt,
akihez majd vihetem átnézetni/cseréltetni amit kell, és majd
karban tartásra az évek alatt? Megbízható és jó áron? Kit ajánlanátok?
5. Ha németbe venném a belső infok kiolvasását hogy tudnám megoldani?
Lehet a kiolvasó eszközt kölcsönözni?

Köszi minden infót, amit kaphatok Remélem nemsokára köztetek.


1. Ezért a pénzért már elég normális darabok vannak a mobile.de oldalon
2. Én dízelt vennék, FL utánit.
3. Azt hogy a hiba tárolót kiolvasd, ha nem vagy benne jártas nem biztos hogy sokat fog neked mondani.


Szia!

Az enyém eladó, patika, mint az új. Minden cserélve lett, még amit nem is kellett annyira az is, mert precíz vagyok

Profilomban minden le van írva, nincs titok... + a hirdetés itt is fent van és a hahun is...

Nem akarom itt az indulatokat borzolni, de soha többé nem veszek BMW-t. Csak mert nyugodtan akarok aludni én ilyen vagyok Ennek ellenére az autóm teljesen rendben van... talán azért is akarom eladni, hogy ne költsek később 100 ezreket egy 10 éves autóra. Ha valami rezzenés volt/van, cserélem gyárira az adott alkatrészt. Így nem éri meg nekem BMW-t tartani, túlságosan is szeretem és ezzel egyidőben félek is tőle .

De ha nap mint nap szar utakra kell, szerintem felejtsd el az e46-ot. Az első futómű megoldása egy katasztrófa...




Ezzel nem igazán értek egyet, olyan autó meg nincs ebben a korban amivel csak mész és nem kell rá költeni.


Én is azzal kalkulálok, hogy egy 8-10 éves kocsinál, kell majd rá költeni időnként.
Viszont a kérdés továbbra is az melyiket ajánljátok stabilitás szempontjából?
Sokat leszek kb 3 havonta külföldi hétvégén. Távol Budapestől és nem lenne
szerencsés ha akkor megállna alattam. 320D, 318i, vagy más a jobb?

Rorybreaker: Elmentettem a hirdetésed, de még tájékozódom és egy picivel
erősebbeket nézek (még).


Teljesen világos, hogy kell rákölteni... na de ennyit??? már 400 nál tartok és tényleg jó állapotú autót vettem. Nekem ennyi elég volt a BMW ből. De lehet ez csak az én bajom, mert sajnálom rá a pénzt. Csak már rég túlléptem a lélektani határokat és az autó nem lesz fiatalabb...



Lengőkarbol, és első nagy szilentböl MEYLE HD -t érdemes betenni tapasztalatok alapján.


Én is ezt a márkát rakom mindenhová, (Meyle HD) ha van jó kedvezmény akkor nagyon barátságos jó áron jó minőségű alkatrész.

Pocses Elküldve: 2015-04-03 18:47 Társalgó

[quote="Hektor"]
KGR írta:
YELLOW írta:
e36gaben írta: Sziasztok
Eleg hulye nem ide vago temarol lenne szo.Csak gondoltam tarsalgo es lehet kerult mar vki ebbe a cipobe vagy jobban van informalva mint en.Szoval vettem vagyis lizingeltem egy 2000es evjaratu e36 os compact ot.elegge szep aron nagyon tetszett az auto,meg persze most is.Csak mOst kb fel av utan derultek ki a rejtett (eltitkolt)hibak.
Ezek egy allapotfelmeresen derultek ki:bal-jobb oldali lengokar log,lengescsillapitok az elso ketto szet van rohadva "csoda hogy nem esik ki a helyerol" a szerelo szavait ideztem.
Fektarcsak kuka fekbetet csere.A lengescsillapio allapotat annak tudtam be hogy ulteto rugok vannak rajta es azert olyan kemeny... De persze en mint amator nem ertettem hozza
Szoval sikerult ramsozniuk.es arra lennek kivancsi hogy ilyen esetben mit tudok csinalni?
Mivel nem par ezres dolgokrol van szo raadasul a havi reszletet ugyanugy fizetem.
Van e olyan hogy szavatossag, vagy valami mod arra hogy ez nekem megteruljon?!
Aki tud vmi jarhato utat megkoszonom a valaszokat


Jóember. Veszel egy autót és fél évig jársz úgy, hogy nem nézeted át? Olajat egyáltalán cseréltél benne? Abból, hogy a féked elkopott, 3 dolog következhet: 1. jó fékekkel vetted és fél év alatt sokat mentél vele (10-30ekm függően a fékbetétek vásárláskori állapotától), 2. nem ismered a motorféket és a követési távolságot és Te vagy az aki mindig villogtatja előttem a féklámpáját. 3. így vetted.

Viszont nekem az első az, ha veszek egy autót, hogy átnézem/átnézetem, hogy nem-e fogok leesni az útról egy kanyarban, meg tudok-e állni amikor egy gyalogos leugrik elém a járdáról, nem-e fog szétesni alattam az autó, szíjjak nem-e fognak elszakadni és nem-e fogják 0-ra redukálni az autó értékét amikor szétvernek mindent a motortérben, stb.stb. Nekem úgy tűnik a kérdésedből, hogy arra sem voltál képes, hogy levedd a kerekeket és megnézd a fékeid állapotát. Rossz a lengéscsillapítód? Na tessék. Ki kell cserélni. Ha nem telik rá akkor olyan értékű autót kell venni, ami mellett marad pénzed karbantartásra. Fél év alatt volt egy tél.
Lengőkar lóg? Nekem is lógott. Nem amikor megvettem. 2000 km múlva. Előtte állt 1-2 évig az autó. Ennyi ez benne van a pakliban. Cserélni kell a szilenteket. Amennyiben nem lehet, akkor lengőkart.

Ez mind-mind normál kopó alkatrész. Egy autóban nem csak az olajat és az izzókat kell cserélni.

Elnézést, hogy így kifakadtam. Nem az volt a célom, hogy lehordjalak a sárga földig, hanem az, hogy tanulj ebből és legközelebb másképpen járj el. A biztonságos vezetés nem csak abból áll, hogy jól tudsz-e vezetni, hanem abból is, hogy veszélyt jelentesz-e magadra és a többi közlekedőre esetleges műszaki hibák miatt. Ha nekem jössz, mert nem tudsz megállni mögöttem egy rossz fék vagy elpattogó futómű miatt, akkor biztos lehetsz benne, hogy a légzsák után én adom a második pofont.


Hát az a helyzet, hogy ha tényleg annyira el van rohadva a lengéscsillapító, hogy " csoda hogy nem esik ki a helyéről " akkor az valószínűleg a vásárláskor is már rossz állapotú volt.( Mondom én látatlanban ) Megnézted ? Azért az látszik... vagy látható. Fékek, tárcsák, fékpofák kopó alkatrész, tárcsák láthatók is. Lengőkarok lógnak ? Kopó alkatrészek.. ráadásul ezeket most fél évre rá panaszolnád.
A garanciánál, mivel kereskedésből van, egy év fogyasztói garancia van az autóra ( fogyasztói szerződés ) de ez nem vonatkozik az autó használtsági fokából eredő hibákra. Ráadásul mivel az első hat hónap eltelt, neked kell( kellene ) bizonyítani, hogy a (nem a kopó alkatrészek )hibáa már a vásárlás pillanatában is fenn állt. Itt nem a klasszikus, rejtett, eltitkolt hibákról van szó és a jármű működésében bekövetkezett garanciális időn belüli hibáról. A bizonyítási kényszer rajtad van ez esetben, de senki nem fogja nevét és pecsétjét adni neked a véleményéhez. Illetve megbízással lehet hogy adja valaki ( igazságügyi műszaki, vagy gépjármű szakértő ) de az kemény pénzért fogja. A kereskedés meg tagadja, bíróság, elhúzódó per, melynek a vége kétséges ( IGEN KÉTSÉGES ) és neked többe kerül a leves, mint a hús. Azaz, azt a pénzt az időszakos javításra is fordíthatod.
De ha udvarias, kulturált vagy, keresheted a kereskedőt és mivel fizeted a havi lízinget, egyezkedhetsz, hogy a kopó alkatrészeket javítod, viszont minimum a Te általad vélelmesen a vásárláskor fenn állt állapotot ( pl elrohadt lengéscsillapító ) cseréltesse. De ha elhajt ne lepődj meg.. Én kedvellek de elhajtanálak


Csak nem Tőled vette...?

Pocses Elküldve: 2015-04-03 14:58 Műszerfal kijelzés

e36gaben írta: Sziasztok!
Lenne egy kerdesem kivancsi vagyok a velemenyekre.
Egy 2000es evjaratu nemetorszagbol behozott compactrol van szo.
Kereskedesbol vettem szep kulsovel vagyis korahoz kepest szep kulsovel
Es most jon a kerdes lehetseges hogy 190000km legyen egy 14eves autoban?
Nemreg hallottam az egyik kolegamtol hogy ha a km nullazo gombot begyomom,mikozben raadom. Agyujtast kiirja a valos km ert.igaz ez ? kiprobaltam hat nem akarom elhinni.
Olyan 700000ezret irt ki az mi lenne?


Szia!

Ehhez nem tudok hozzászólni, de néhány éve mikor nagy razzia volt "laptopos tekergetők" miatt, németeknél találtak olyan 530D 4 évesen amiben 700ezer volt, és 165ezerre lett visszagányolva! Megfelelő kiolvasással nagyjából kilehet deríteni az eredeti futásteljesítményt, hacsak nem mindenhol rendesen átírták.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-04-03 14:45 Társalgó

e36gaben írta: Sziasztok
Eleg hulye nem ide vago temarol lenne szo.Csak gondoltam tarsalgo es lehet kerult mar vki ebbe a cipobe vagy jobban van informalva mint en.Szoval vettem vagyis lizingeltem egy 2000es evjaratu e36 os compact ot.elegge szep aron nagyon tetszett az auto,meg persze most is.Csak mOst kb fel av utan derultek ki a rejtett (eltitkolt)hibak.
Ezek egy allapotfelmeresen derultek ki:bal-jobb oldali lengokar log,lengescsillapitok az elso ketto szet van rohadva "csoda hogy nem esik ki a helyerol" a szerelo szavait ideztem.
Fektarcsak kuka fekbetet csere.A lengescsillapio allapotat annak tudtam be hogy ulteto rugok vannak rajta es azert olyan kemeny... De persze en mint amator nem ertettem hozza
Szoval sikerult ramsozniuk.es arra lennek kivancsi hogy ilyen esetben mit tudok csinalni?
Mivel nem par ezres dolgokrol van szo raadasul a havi reszletet ugyanugy fizetem.
Van e olyan hogy szavatossag, vagy valami mod arra hogy ez nekem megteruljon?!
Aki tud vmi jarhato utat megkoszonom a valaszokat


Szia!

Először is felmerül a kérdés, vajon mit néztél mielőtt megvetted az autót...?

Használtautó garancia!

Így már nem lesz egyszerű a menet...

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-04-02 12:42 Kulcs hiány!

Belzebub82 írta: Sziasztok!

SOS segítséget szeretnék. E46 compact-ban a távirányító eleme elengedte a forrasztást. A nagy baj az, hogy az ajtó zárszerkezete hibás, kulcssal nem nyílik.
A kérdésem, hogy a belső kilincs meghúzása nyitja a zárat?
1,5 napja van nálam az autó, azért nem tudom (mielőtt valaki a válaszban a megoldás helyett abba kötne bele, hogy én miért nem tudom ezt...)
Azért SOS, mert a szerelő a felfújható párnával és rozsdamentes rúddal már csak erre az infóra vár, addig nem szórakozik vele.

Köszönöm előre is!!


Igen nyitható. Ha "duplán" van zárva akkor is, csak akkor ugye 2x egymás után húzod meg a kilincset.

Pocses Elküldve: 2015-04-02 12:16 Mi lehet a baj?_

Csoke írta: Sziasztok!
Van egy e46-om m52b20 motorral. Néhány hete úgy érzem hogy nem húz úgy az autó mint előtte, 2000-es fordulat alatt. Felette már jobb a helyzet de nem az igazi. A pillanatnyi fogyasztás mérő azóta sokkal jobban kitér, kis gázadásra is már kifekszik, nem tudom hogy lehet-e hozzá köze. Hiba nincs benne, légtömegmérőt cseréltem gyárira, kipufogógázt is mértünk, jók az értékek. Ha valaki találkozott ilyennel nagyon megköszönném ha segítene.


Szia!

A pill.fogyasztásmérő nálam is hamar a maxot mutatja mint mind1ikben. Annak nincs köze hozzá. De jó lenne szerintem egy hibakódolvasás, abból sok minden kiderülhetne, esetleg mit tárol a comp. Ha megjelölnéd a lakhelyed, akkor valamelyikünk biztos tud Neked ajánlani közeledben lakó hozzáértő szakembert.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-03-28 15:26 Kipuffogórendszer

MrStratoBlue írta:
MrStratoBlue írta: Sziasztok!
Mai naptól furcsa zörgést hallok a kipufogó dob felől de csak alapjáraton. Szerintetek mi lehet a baj? Ha legogom a kipufogot akkor elmúlik...

Ilyen vagy ehhez nagyon hasonló

A link neve


Szia!

Nálam a középdobomnak volt ilyen hangja, cseréjével megoldódott a probléma. Egyszerűen szétégett már a belseje elszabadult benne minden.

Üdv.: Pocses


Pocses Elküldve: 2015-03-08 16:04 ABS-rõl általában

kecsurobi írta: Udv
Érdekődnék abs jeladóból milyen màrkàjút vegyek?jobb hàtsó


Szia!

Én ilyet vettem unixban:



Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-03-07 14:06 Most vettem BMW-t

Reeckatee írta: Először is üdvözlök mindenkit!
Biró Tibor-Barna a nevem és Csíkszeredában születtem/élek. Úgy hozta a sors, hogy ősszel megvettem életem első BMW-ét. A sok sztereotípia ellenére úgy gondolom, hogy annyi ember nem tévedhet és tényleg jól választottam. Autóm egy E46-os touring, M47N olajkályha, 2001 évvégi.
Egy megdarált hajtókar-csapágy miatt vatta új motor van az autóban, ezt követte az új futómű és pár elektromos kütyü. Picit még el vagyok vegyülve az oldalon de igyekszem figyelmesebbnek lenni és nem OFF-olni mindenfelé.
Dióhélyban ennyi! Köszönöm, hogy itt lehetek
Szép napot!


Légy üdvözölve köztünk BMW-sek között.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-03-07 13:18 BMW kulcsok

pityek1 írta: Sziasztok! Tegnap vettem egy BMW E46 320 D de egyik kulcson sem mukodik a taviranyito. Esetleg van valakinek valami otlete mit probaljak meg? Koszonom a valaszt elore is


Ezt próbáld meg!

Pocses Elküldve: 2015-03-03 19:37 Féktárcsa és fékbetét

leroyclub írta:
Pocses írta:
leroyclub írta: Ma reggel vettem észre (de visszagondolva már régebb óta jelentkezett csak nem gondoltam rá) hogy a bal hátsó fékem egyfolytában fog. Égett szaga van, és D-ben nem kezd el rendesen kuszni a kocsi. Gondolom dugattyú probléma. Mennyibe fájhat a javítás?


Szia!

Nem drága, pár ezer forintért javította szerelőm csiszolóvászon + javítókészlet, fékbetéteket cseréltem én, de kb két hónapra rá megszólalt a kerékcsapágyam is, sokat kapott a melegedéstől. Na akkor csere SKF-et kapott + új porvédőlemez. Ezután megadta magát az ABS jeladó is, gondolom az sem bírta a meleget, az is csere.

Üdv.: Pocses


Szép kis láncreakció! Multhéten mentem 400km-t pályán 140es tempóval és szerintem akkor már ilyen volt. Mondjuk érdekes mert mintha nem mindig lett volna beállva. Abból gondolom hogy néha rendesen gurult D-ben, néha meg lassabban. Holnap viszem szerelöhöz, remélem nem jön elő nálam is minden. Egyébként a kerékcsapágynak milyen hangja van?


Nekem sem fogott be mindig, amikor ugye visszatudott a helyére csúszni a munkahenger,akkor nem fogott be a fékpofa.
A kerékcsapágy búgása elég mély hangú volt, sebesség növekedésével arányosan erősödött a hang, terhelés növekedésére, vagy csökkenésére nem változott, tehát nem erősödött vagy gyengült, csak a sebességtől függött a búgó hang erőssége. A melegtől a fékpofák is megrepedtek.
Ja, azóta mindkettő oldalon komplett új a kézifék is, ha már javítunk valamit.

Pocses Elküldve: 2015-03-03 15:21 Féktárcsa és fékbetét

leroyclub írta: Ma reggel vettem észre (de visszagondolva már régebb óta jelentkezett csak nem gondoltam rá) hogy a bal hátsó fékem egyfolytában fog. Égett szaga van, és D-ben nem kezd el rendesen kuszni a kocsi. Gondolom dugattyú probléma. Mennyibe fájhat a javítás?


Szia!

Nem drága, pár ezer forintért javította szerelőm csiszolóvászon + javítókészlet, fékbetéteket cseréltem én, de kb két hónapra rá megszólalt a kerékcsapágyam is, sokat kapott a melegedéstől. Na akkor csere SKF-et kapott + új porvédőlemez. Ezután megadta magát az ABS jeladó is, gondolom az sem bírta a meleget, az is csere.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2015-02-24 08:48 Differenciálmû

tbenyo írta:
andree írta:
YELLOW írta:
andree írta:
YELLOW írta:
tbenyo írta:
Nekem is csinálja föleg ha egyesbe teszem, akkor tök mind1egy hogy állo vagy járo motor, mindig koppen/huppan egyet. Kardán vagy diferencia öregedés, megnézetem, de lehet hogy nem költök rá, egy 15 éves autónak elnézek ennyi hibát.


azért ez elég tré hozzá állás, főleg ha a futóműről van szó vagy hajtásról. azért 15, vagy 30 éves egy autó, még nem az a normális működés. hagy ne hozzak párhuzamot ezzel...
mondjuk írta valaki visszább, hogy kicserélt szinte mindent és mégsem szűnt meg. ilyen szempontból lehet felesleges, mert van minimális hangja. egyébként néha túlzónak tartom, hogy minden kis rzdülésre ugranak sokszor. persze off autónál eszükbe nem jutna, de ha BMW, akkor igen


Sziasztok, én kicseréltettem. Sőt a difi és váltó olajat is. Nekem a puffanás megszűnt, viszont azóta van egy morgás 120 környékén. Tehát a lényeg az hogy nem biztos hogy egy alkatrész okozza. A hajtás egy komplex dolog és a kicserélt új alkatrészek felerősíthetik a kopottabb régebbi alkatrészek hibáit. Így most jöhetek a váltó irányába, kardánkereszt, csapágy stb....De abban Yellownak va igaza hogy egy autó bármennyi idős, attól még az ilyen dolgok jobb ha rendben vannak.


remélem azért nem érti félre. de egyébként nagyon sokan vannak így (én is húzok dolgokat, pl süni csere), aztán ugye húzzák-húzzák, végül annyira sz@r lesz, hogy el akarja adni, és akerül fel a hahu-ra 1,2-1,4-be az amúgy 1,8-2-t érő autó. aztán aki meg igényesebb, és véletlen el kéne adnia, akkor meg az ilyenek miatt nem fogja sosem, pedig mondjuk patikát árul.


Ez nem egy nagy javítás, viszont nagyon kellemetlen hangok képződnek, amik az utazási és vezetési komfortot nagyban rontják. Az enyém nem vészes, az is lehet hogy sokan észre sem vennék, viszont jó-tanácsként annyit, hogyha bontott kardánt tesz fel valaki előtte ellenőrzés és centírozás egy hozzá-értő műhelyben. Egy 15 éves autóban elengedhetetlen hogy néha el-el hasaljon valami, de egy kis odafigyeléssel még sokáig jók lesznek.


Jó tudom hogy kicsit tré volt, nem akartam a bmw-ket megszentségteleníteni. amúgy igen, nem akarom 5-6 éven át fenttartani, legalábbis nem biztos, föleg ha bejön valami nagy gond. kb 3-4 év múlva szeretnék venni egy kicsit fiatalabbat, kevesebb kmel (ebbe már 213 ezer, benzines) és karbantartotabbat, meg akkor már lesz egy kis tapasztalat, pl hogy ilyen hangokra is kell figyelni. Am ez a morgás érdekes. Nekem is morog 120nál de szerintem az a motortól jön. De azért megfülelem hátha eddig csak nem figyeltem fel rá


Nekem is volt morgás anno, kiderült a bal hátsó kerékcsapágy ami morgott, kanyarban terhelésre nem erősödött, vagy ha nem kapott akkora terhelést nem lett halkabb.
Csere óta nem morog semmi, nagyon csitti-fitti hangja van az öreg 8 szelepesnek.
A fogyasztása meg ugye mint egy vagy 2 mázsával könnyebb 1.4 off járműnek.