Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2017-01-12 13:08 Mi lehet a baj?_

TomyMU írta: Sziasztok! A minap arra lettem figyelmes, hogy vmi nagyon kopácsol, kalapál a motortérben. Hívtam is egyből a szerelőm mert megijedtem, hogy nem e a lánc az, de azt mondta, hogy valószínű hidrotőke lesz, és ha hangossabb lesz a hang majd akkor hozzányúlunk. Egyébként hideg motornál még nem is csinálja, csak ha felmelegszik, illetve csak álló motornál hallani, gázadásra normálisan gyorsul stb. És még azt is észrevettem, hogy azóta fogyott egy kis motorolaj is. ( Mióta nálam van 1dl-t se kellett utána tölteni, és mindig a gyári BMW olajat tettem bele) Segítségeteket előre is köszönöm.

Csináltam egy videót is:


A link neve




Fordítva van az olajbetöltő sapka rápattintva.
Egyáltalán nem vészes a hangja, bár lehet kellene csinálnom egy vidit nekem is az öreg Nyóc szelepes hangjáról, valami csodásan finoman duruzsol, zenemuzsika füleimnek.

Pocses Elküldve: 2017-01-10 17:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Jani69 írta: Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hogy vehetek univerzális hibakód olvasót is,vagy csak az inpa ad elég infót a kocsiról? Más kocsi is van a családban,nekem az univerzális jobb lenne.


Szia!

Vehetsz persze de az nagyon általános és elvihet a málnásba. Én is a komoly feladatokat a szerelőmre bízom, ennek ellenére nekem is van ilyen csájna ami a telefonnal kommunikál, és eddig amikbe kipróbáltam minden márkát felismert. de csak egy jó kis játékszer.
Mondjuk műszaki vizsga előtt volt akinek töröltem a hibát és kialudt a "kicsi sárga tengeralattjáró" na erre pl. tökéletes.

Pocses Elküldve: 2017-01-10 17:13 Autóvásárlás

Bazsi555 írta:
YELLOW írta:
Bazsi555 írta: Üdv mindenkinek!

Kis segítséget szeretnék kérni.
Első BMW-m megvásárlása elött állok és mivel eddig OPEL-om volt csak a BMW-khez nem értek, ezért szeretném kikérni pár hozzáértő véleményét.
Kinéztem egy 2001-es E46-osat benzines 316I sedan-t 217 000Km-el. Papír szerint 1.6-os motorral, de az autóban ténylegesen 1.9-es 105Le-s motor duruzsol az m43tub19.
Amennyire utána jártam, illetve egy már elég tapasztalt BMW tulajdonos barátom mondta, az a motor elég jó.
A tulaj lassan 4 éve vette az autót, ő az első magyarországi tulaja, elvileg bővül a család ezért egy Touringot akar venni, ez az eladás oka.
Ő már rögtön az első telefonbeszélgetésnél elmondta, hogy hogyan is van a motor, mert neki is azt mondták, hogy ez így rendben van, nincs vele gond, nem kötnek bele sehol.
Egy részt engem érdekelne egy kicsit, hogy ténylegesen nem kötnek bele sehol, nem ütközik ez ki?
Illetve még mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Mik azok a tipikus dolgok amik előfordulhatnak mint visszatérő problémák?
Pl. még tudom, hogy a kipufogó is hajlamos rozsdálni, rá is kérdeztem és mondta is, nem hazudik, a kipufogóra ráférne egy csere.

Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget!


ahhoz képest, hogy eddig Opel-od volt, az jó, hogy "csak" a BMW-hez nem értesz sorry, de totál így jön ki, ahogy olvastam.
igen a motor az teljesen jó így. innen jó az a dolog, hogy a kis 1.6-is BMW-k milyen sokat fogyasztanak. persze, mert közben 1.9-es motor az és a megfelelő kompresszióhoz a nagy hengerbe több anyag kell, mint egy valóban 1.6-osba. ennek ellenére nem vészes a fogyasztás, csak egy valódi 1.6-oshoz képest. (egyébként volt M43B16 moci is)
ez valóban jó motor. típushiba mondjuk úgy a vízpumpa, annál való erezstés, hűtővíz kiegyenlítő tartály repdés, mocinál alapjárati motor, légtömegmérő. de ez minden motornál előfordul. szóval ezek tartós motorok.
kipufogó meg rozsdásodik, ha csak nem saválló rendszer van alatta. mindegy miylen autóról beszélünk, tudod a jól az Opel meg pláne olyan, nekünk volt, meg van is olyan is, vagyis apámnak. sok városi járat rövidtávon termeli a kondenzvizet, ami ha nem szárad ki, hosszú utakon, akkor bizony idővel megeszi a dolgokat. minden autónál.
minden más, futómű, elektronikai dolgok, kasztni problémák, ugynaaz, mindt mindegyik másnál. ívek képesek rohadni, FaceLift előttieknél pláne, futómű kényes a magyar utakra, bár gyári állapotban az FL előtti puhább, talán jobban bírja.
többit nem írom le, mert amúgy sok van, majd ha rendszeres olvasjóa leszel az oldalnak, találkozol ezekkel. szinte mindenre fogsz választ kapni.


Bocsi, így visszaolvasva igen, kicsit furán értelmezhető
Csak OPEL-hoz értek, többivel még nincs tapasztalatom
Akkor átírásnál, műszakin nem fog ki ütközni, hogy 1.6 helyett 1.9 van benne?
Nyilván kipufogó az mondhatjuk fogyó eszköz, bár ha a kiszemelt BMW megvételre kerül már az is megvan, hogy hol kap egy saválló rendszert.
Köszi amugy a tippeket, bízom benne, hogy motorikusan rendbe lesz és, hogy nem is rozsdakupacot megyek megnézni. Számomra bíztató, mert nincs semmi "tuning" vagy hasonló, egyszerű de elegáns. És én is inkább gyári állapotban szeretném meghagyni



Szia!

Nem lesz gond nekem is ezzel a kőkori motorral van 316i. Középdobot és hátsót is cseréltem én is, ha van jó kedvezményed akkor nem húzósak az alkatrész árak pl. a hátsó kipu dobom 16papír volt anno unixból. Hátul a porvédőlemezeket a féknél nézd meg mert lehet már megette őket az idő vas foga. Küszöbök kerékjáratok ezeket is nézd át. Motorja vezérlésére 400ezret adtak anno de a dupláját simán megfutja szerelőm szerint, nekem sem zörög egyáltalán. Nézd meg a profilomnál eddig kb miket cseréltem. Ha szép tiszta a motorblokk ne tévesszen meg, olajszivárgás lesz hacsak nem cserélt tömítéskészletet az előző tulajdonos. Fogyasztása télen lak.területen 10L/100km nyáron 1 literrel kevesebb, országúton 6.6-7.2 de a felső határnál már autópályás tempóval, és csak a trafiknál betartva a kötelező maxot. A szilentek meg dobják magukat időszakosan mikor melyiket kell cserélni ha kiverődött. Sok sikert a vételhez!

Pocses Elküldve: 2017-01-04 15:13 Piros olaj lámpa!!

micky777 írta: Sziasztok! Kb. 1 hónapja szert tettem egy 116i-re (N43)150.000 km-rel az órában. Egyenlőre csak ismerkedünk, de a megtett kb. 700km után máris bedobott nekem egy piros olajnyomás figyelmeztetést. Hidegen minden rendben van a lámpa is hamar kialszik. Olajszint a komputer szerint félig van. 30km-es folyamatos haladás után megállva bejött a hibaüzenet. Leállítottam majd kb. fel óra után indítva már el is tűnt. 30km visszaút dombon megállás és megint hibaüzenet. Hol kezdjem a hibakeresést? Próbálkozzak először olajcserével? Hogy tudom megállapítani, hogy a szint jelző jól működik (nívópálca meg ugye nincs)? Van-e valakinek Győr környékén BMW specialistája? Segítségeteket előre is köszönöm.


Szia!

Lendvai Attila
Tel.: 20/669-9441 legtöbbször Szabolcs veszi fel, ő telefonos "kisasszony" alkatrészbeszerző, tesztpilóta stb.
Csak ővelük szervizeltetem az autóm, a barátom és a neje autóit is ők szervizelik.

Pocses Elküldve: 2017-01-03 16:37 Futómû és hibái

inter írta: Sziasztok!

Megérett az autó a futómű szilentek cseréjére mind elől és hátul. Ha jól veszem ki ezekre a cikkszámokra van szükségem. Ha valaki veszi a fáradságot és rápillant esetleg megnézhetné nem -e hagytam ki valamit(szerintem nem). Köszi!

31126783376 1db
31351094554 2db
33316770781 2db
33176770788 2db
33316770784 1db
33316770783 1db
33326771828 2db
33326770786 2db
33326770824 2db
33321092247 2db
33551094550 2db
33326775551 2db
33521092362 2db
33326770817 2db
33173449082 1db
33176751808 2db
33526779670 2db





Oké ezt értem, de ennyit egyszerre?
Decemberben volt a vasam műszakin, egy jobb első toronycsapágy + kettő első kutyacsont ennyit kellett. Elég rideg tartáson lehetett eddig a gép.

Pocses Elküldve: 2017-01-03 16:32 Társalgó

gulyi írta:
lalada írta:
gulyi írta: Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy e46-nál hogy működik az első szélvédő fűtés, mert nekem csak hideg levegőt fúj az ablakra,ha pedig meleg a víz, akkor meg minek a gomb?

Köszi


csak akkor fog meleget fújni ha a meleg a víz, így van. Viszont a gomb benyomásával minden levegő a szélvédőre fog menni, próbáld ki, tedd a kezedet a középső nyílásokhoz miután benyomtad a "szélvédő fűtés" gombot.


Szia

Köszönöm a gyors választ, de hát akkor ez csak párátlanító, nem fűtő.Ezzel nem talált fel nagy dolgot a BMW!


Ez igaz. De ha megfigyelted avagy még nem, amíg a hőfokmérő mutatója nem mozdul ki a kék mezőből addig szinte nem is fűt, hanem próbálja minél hamarabb magát a motort melegíteni, majd ezután én is hallom mikor a szellőzőket szabályozza és kezd fűteni, nekem valami nagyon jó a fűtésem mint anno a tajgajáró Zsigulikban.
Viszont ha benyomod az első ablakfűtés gombját, akkor kikapcsolásodig max tolja egyből azt az elérhető legmelegebb levegőt amit csak tud "torkaszakadtából".

Pocses Elküldve: 2016-12-30 18:38 Hûtõvíz

makky0891 írta:
YELLOW írta:
makky0891 írta: Szia,

én is egy 316i-re költök évi 250eFt-ot, hogy működőképes legyen, ezért talán tudok ötletet adni. Itt a fórumokban is megtalálható ezekkel kapcsolatban néhány infó, ha profi leírásra van szükséged. Nálam a fő probléma a hűtő ventillátor vezérlés hiba volt, amely egyszer ment, egyszer nem. Diagnosztikai eszközzel a ventillátor elindult mindhátom fokozatban, de menet közen nem mindig indult el a venti. Piliscsabán van egy bontós srác, tőle ventillátort vezérléssel 10eFT-ért vettem és a ház előtt ki is cserélte.
Erre sajnos csak azután jöttem rá, miután a nyomáskiegyenlítő tartály a magas hőfok miatti nagy nyomástól elrepedt. Ezt sajnos nem hengeresre, hanem szögletesre csinálták meg, ezért nem bírja a níyomást és az élén szokott elrepedni. A rendszer lelevegőtlenítése is egy bonyolultabb dolognak látszik, amelyet a neten egy fórumon videóval is szemléltettek. A levegő is okozhat viszont hűtési gondokat.
Ezen kívül a motor megfőzése ellen javasolt a titkos menüben a pontos hőfokot figyelni (km óra bal oldali gombját hosszan nyomni, majd amikor "...off" feliratot látsz, akkor ismét megnyomni, majd a 7-es menü.) A hőfoknak nem szabadna elvileg 110 fok fölé menni. Itt 110 fok fölött azt kell látni, hogy amikor kinyit a nagy hűtőkör, akkor leesik kb 85 fokra a víz hőfoka.
Ezeket a linkeket találtam neked:
Levegőtelenítés: https://www.youtube.com/watch?v=bC7RVb6-gCo
https://www.youtube.com/watch?v=6Vu8Y0MfJ6k
pontos hőfok kiíratsa: https://www.youtube.com/watch?v=wjKt0ZQBV2U

üdv.: Péter


ebből úgy értelmezem, hogy rendszeresen költesz évi ennyit. mennyi km van benne, melyik motorkódos? N40?
én tankolással együtt nem költök ennyit az autóra
a légtelenítés valóban macerás. nekem nyáron is alig indul be a venti... hatásos a hűtésem.
olyan 108 fok körül kapcsol amúgy a venti, ha jól emlékszem.
viszont ha 85 fokra leejti a hőfokot az elég nagy és hirtelen ingadozás. 20 fok...

-------------
Szia,

igen sajna évente rá kell locsolni a 250 eFt-ot az enyémre. Az életben tartás olcsóbb lenne, de nem szeretem a fél megoldásokat. A motórkódom N42, amúgy 2003-as 316i/1800ccm. A km-t s vezérautós nepper visszatekerte ezért csak saccolni tudom, hogy kb. 250-300 ekm lehet benne. (A bontós azt mondta, hogy 300ekm feletti motorhibásat még nem látott). A venti amióta jól működik nekem is csak akkor indul be ha jól emlékszem, ha nincs járó motornál menetszél, esetleg a klíma is megy. Amikor a termosztát nyit akkor szokott láthatóan esni a hőfok. Mintha 100+/-10 fok lenne a szabányozási határ...

Örülök, hogy vannak jobb állapotúak is mint az enyém! majd a következő autónál nem kapkodom el a vételt és másik autószerelőt viszek magammal...


Szia!

Nem tudom mióta vagy az autód tulaja, de ha 250pípírt bele feccolsz évente akkor pl. 3 év múlva már egy nagyon jó állapotú nem "macskazsák" E46-od van azt meg el ne add. Én 4 év alatt locsoltam rá ennyit amiben benne volt kettő műszaki vizsga is + egyebek amiket én szerettem volna. Vehetnék akár egy FL-t pár évvel fiatalabb lenne azt akkor mi van? Kezdhetném előröl az egészet, akinek meg eladnám a mostanit nyerítve vigyorogna, hogy mekkora jó az öreg "Derrick" kimegy a világból csak tankolni kell. Na nem kérem nem. Na szerintem ez a fanatiKK! Szerintem.

Pocses Elküldve: 2016-12-30 10:52 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Pymas írta: Hello E60 525i (sedan-automata) keresek szervószivatyút.


Szia!

Unix oldalán látok háromfélét raktáron az autódhoz. Ha van kedvezményed vagy egy jó cimbidnek, jól árasítva hozzájuthatsz.

Pocses Elküldve: 2016-12-28 12:04 Hûtõvíz

Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta: Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok:
BMW E46 316i (benzin 1.9)
Egyik nap hazaérve azt tapasztaltam, hogy ömlik a hűtővíz a kocsi alján. Nem csoda a hűtőcsövet ledobta magáról a motor. Leszedtem a gyári szorító gyűrűt, raktam rá egy awab bilincset, jól meghúztam, feltöltöttem a rendszert vízzel. Elvittem a szerelőhöz, nézegették 2 napig, lenyomáspróbázták, és átmosatták a rendszert. Azt mondták valószínű dugulás lehetett, mert ilyen tömítőanyag szerű takony jött ki belőle. Használjam aztán meglátjuk. Használtam 2 hétig kisebb távokon (5-25 km) semmi gondom nem volt vele. Tegnap mentem vele autópályán, ahol jó nagy gőzfelhőt hagytam magam után, majd leérve a pályáról rögtön pirosba is ment a mutató. Megint ledobta a csövet. Az olaj nem túrós, nem füstöl a kocsi, nem eszi sem az olajat sem a vizet. Van tippetek mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm.


kipugáz még kerülhet a rendszerbe.
de érdemes a kiegyenlítő tartály kupakját kicserélni. bár általában hamarabb nyomja szét a tartályt, ha az rossz.


Köszönöm a javaslatot. Ismét elvittem a szerelőhöz. Kicserélték a hűtőcsövet, járatták, figyelgették. Elvileg ok, Használjam. Használtam, mentem autópályán, jól kihúztattam, derüljön ki tényleg okés-e. Nem volt vele baj. Aztán egyik nap megint kivillant a check engine lámpa. Megint szerelő, megint diag. Üzemanyag ellátási probléma. Sok minden lehet, kiütjük a jelzést, hozzam vissza jövő héten. Közben észrevettem, hogy olajfolt van a kocsi alatt. Nem sok, de minden nap egy kicsi, illetve a motortér alján lévő lemezen rendszeresen láttam vizet, nem sokat, de minden alkalommal ment el víz belőle. Megint szerelő, méregetik, az adatok jók, de mostmár ne cicózzunk vegyük le a hengerfejet, de csak az ünnepek után, mert már nincs idő rá. Mondom jó, de azért használhatom, karácsonykor kellene a kocsi. Persze használjam. Na hát tegnap megint autópálya 5 km. Leérve a benzinkúton megint gőzöl a motor. Félreállok, orrán száján folyik. Szerintem a tágulási tartálynál folyhatott leginkább. Igazából a véleményeket szívesen fogadom, de inkább csak leírtam a kálváriám. Őszintén, kicsit kezdek kiábrándulni a BMW-ből. Imádom meg minden, de ha nem tudok megbízni az autómban, akkor rég rossz.


Az egyik legjobb blokk az öreg 16 évig gyártott 1.9L szerelőm szerint. Elporladhat körbe maga az autó, ha van még hová bedugni a kulcsot elfordítod és indulni fog.
Olajszivárgás elsősorban az olajszűrőház tömítése szokott, meg a vezérműláncház na ott még nekem is nyáladzik de nem sokáig mert tavaszi olajcserénél komplett cseréltetem a vezérműház tömítéseit Reinz olyan 10papír körül lesz unixból, +ban mire rájöttünk hol fogy a hűtővizem, a kiegyenlítőtartály mellett van egy nagyon pici lyuk a hűtőn az pedig Nissens 23papír a gyári az 89156 jó magyar forint.

Pocses Elküldve: 2016-12-25 11:26 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Bmc írta: Szia, a vicc h magukat szakértőnek tartó emberek nézték meg Pesten a kocsit.. Hát ennyit erről. Most megin alig megy. 4000 fordulattal leszabályoz, és 100 ig alig tudom kigyorsítani.

YELLOW írta:
Bmc írta: Sziasztok! x3 2.d 2006os. A Légtömegmérőt hibakód utàn cseréltem. De még mindig magas 10-11 literes a fogyi, és újra ég a csekklámpa. Mi lehet? És Nem is túl erős szerintem... És 3 napja vettem, vétel után jött ki, nagyon csalódott vagyok.


dízelnél ez jóval összetettebb. ehhez kell tudás és szakértelem. mert lehet betob valamit hibának, pl légtömegmérőt, miközben lehet a valamelyik szonda küld rossz értéket, csak épp nem annyit, nem úgy van megmakkanva, hogy a szenzort még nem dobja hibának. ez most csak egy példa a szemléltetés kedvéért.
ide nem elég hibakódokat nézegetni, hanem élőadat olvasás kell, és szakértelem.
felsorolhatunk minimum 5 alkatrészt, amitől lehet ez a problémád, de semmi értelme, mert lehet csak felesleges cserélgetések lesznek belőle.

szerk.: az sem kizárt, hogy a légtömegmérő csere miatt adaptáció törlés kell




Szia!

Esetleg ha errefelé is járnál (Győr) akkor tudok ajánlani megbízható szerelőt ahová elviszed a problémáddal, és készen jól kapod vissza.

Pocses Elküldve: 2016-12-20 12:30 E90 vásárlás

Nekem8 írta: Sziasztok! Még mindig nagyon " gondban" érzem magam az autóvásárlásban. Az említett modell az e91-es , már össze olvastam mindent,egyet ki is próbáltam. Viszont ez sem elég nekem.
A másik egy volkswagen passat 6 2008-as,viszont ennél nem érzek aggodalmat,mint a Bmw-nél. Milyen nagyobb kiadásaitok voltak e90/91-re?


Szia!

BMW vásárlásnál ne a józan ész vezéreljen, bár más márkáknál sem hanem elsősorban az érzelmek. Ha esetleg FosWágent szeretnél akkor egy CC-t tudok ajánlani a vőm árulja, de TE nem azt szeretnél mert akkor nem ezen a fórumon "lógnál".
Én anno egy alig futott sokkal fiatalabb újan vett első gazdás autót adtam el, hogy vehessek egy "kályhaezüst táskás szemű Derrick" E46-ot mert ez tetszett már a '98-as megjelenése óta. Tudtam, hogy költenem kell rá, Lendvai Attila szerelőm mondja vagy olyat végy ami keveset futott, vagy olyat ami nagyon sokat! Hozzá is mennek a mai napig, hogy megvette álmai bimmerét, de ez is sz@r az is sz@r. Erre mondja ez egy sokat futott példány és ezek sem mennek el a végtelenségig mint ahogy más márkáknál sem. De amit rendbe rak persze ugye nem a legalja alkatrésszel azokkal utána hosszú évekig nincs gond.
Nekem pl most volt müszakizva, egy jobb első toronycsapágy + a két első kutyacsont cseréjével megvolt a friss vizsga. Igaz locsoltam rá én is az évek alatt rendesen a kis 8 szelepesre. De szépen is szól még ez a kőkori blokk is, bár nem szoktam kínozni, arra ott a Ducati 4.2sec/100km na erre a márkára is aggatnak sok szép jót mint a BMW-re de hát nekem sem fől a fogam távol keleti márkákra. Igyekszek, hogy ha már van pénzem majomra, akkor legyen banánra is.
Azt vegyél ami igazán tetszik ha az E46-nak öreges a belseje akkor vegyél E90-et.
Én ha átülnék, mondom ÉN (!) egy 120i megfelelne mert leginkább nejem használja úgy, hogy én fertőztem meg anno a márka szeretetével. Bár még eljátszanék egy X3 2ezres benyás gondolatával is mert nejnek tetszenek a "telep" járók!

Pocses Elküldve: 2016-12-19 13:11 Féktárcsa és fékbetét

zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.

Pocses Elküldve: 2016-12-19 12:42 Menet közben leálló motor

naarjan írta:
Pocses írta:
naarjan írta: Sziasztok!
A kis német csoda újabb hibával állt elő.
Vezetés közben pl kanyarhoz készülődve kuplungolás és fékezés, majd csak úgy leáll a motor. Akku és olajlámpa világít. Indításra rögtön beindul. A fordulatszámjelző nem esik le hirtelen (így a jeladó nem hiszem hogy hibás). Teszteltem az akksit 12,7V nyugiban, indítás után 13,8 és 14,3 között mozog a generátoros feszültség. Hibakód nincs. AC 3 éve cserélve. MAF szenzor 2 hónapja cserélve. Valakinek tipp? Egy dologra gyanakszom, hogy a fűtésnél ingadozik a ventilláció sokszor ... esetleg hibás süni kavarhat be? Mikor ingadozás van, akkor ugrál a feszültség jobban a járó motornál.


Szia!

Nekem anno a légmennyiségmérő miatt volt ez a jelenség, kinyomott kuplungnál közvetlen induláskor, vagy pl. mikor kanyarodtunk vele állt le, utána azonnal indult. Látom cserélted, mit tettél bele? Próbáld meg pár napig lehúzott csatlakozóval, ha nem csinálja akkor az lesz a ludas, szerény a keverék kevés áthaladó levegőt mér így kevés benyát fecskendez, egy próbát megér.



Hali. Már próbáltam lehúzottal. Úgy leáll a motor. Először kaptam egy óccó kínait próbaképp. Annál még többször állt le. Aztán vettem egy normálisat, de csak az érzékelőt és a régi házba raktam bele. Azzal javult a helyzet. Még valamilyen fals levegőre gondolok, vagy a következő szelep hibájára:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3386
Itt a téli szünet, kicsit átnézem a dolgokat, hátha előrébb tudok jutni valamerre. Még a karterre gondol az ember, de a tömítések pár hónapja voltak cserélve ott is.



Kicsit járasd a gázt használva míg beáll a motor egy "közép értékre" átlagot számolva utána nem fog leállni.
"Azzal javult a helyzet." Ez akkor nem kielégítő szerintem. Anno vettem én is bontott gyárit azzal bírta pár hónapig, már akkor olvastam itt a fórumon, hogy gyári újat kellene venni ami 300 ójró.
A végére lett új Magneti Marelli vőm ajánlotta ezt a márkát építi be FosWágenes konszernekbe lassan két éve teszi a dolgát hibamentesen, kopp-kopp.
Egy vákuum csövet kellett nekem is cserélni mert a légmennyiségmérő felől berepedt hosszában a vége és falsot szívott. Ez a kb 20 cm hosszú hő, benzin, olajálló cső majd 1cm falvastagságú kétféle átmérővel a végén majd 10papírba került, de ez van ha csere akkor csere.

Pocses Elküldve: 2016-12-19 12:33 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.

Pocses Elküldve: 2016-12-16 12:31 Bemelegedés

zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


Üdv a csapatban!
Ahogy elnézem nem sok türelmed lehet de legalább kevés. Így fogsz kapni jó sok segítséget majd ha kell.
A türelem jó segítséget terem...