Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2016-12-16 12:25 Kulso tukorfutes

papika67 írta: Sziasztok! E46 318i 1998 Jobb tükörlap nem füt,nem kap áramot.Bal füt,hátsó szélvédö füt.Tükörlap jó,tükörlaptól a kábel jó nem szakadt.Belüröl nem jön áram enyit tudtam mérni.Hol keresem a hibát valakinek volt ilyen már?Tud vakaki hasznos infót?Köszike elöre is.


Szia!
Kesztyűtartóban a biztosítéktáblát nézd át találsz benne pontos leírást is mi melyiknek a biztosítéka.

Pocses Elküldve: 2016-12-15 18:47 Menet közben leálló motor

naarjan írta: Sziasztok!
A kis német csoda újabb hibával állt elő.
Vezetés közben pl kanyarhoz készülődve kuplungolás és fékezés, majd csak úgy leáll a motor. Akku és olajlámpa világít. Indításra rögtön beindul. A fordulatszámjelző nem esik le hirtelen (így a jeladó nem hiszem hogy hibás). Teszteltem az akksit 12,7V nyugiban, indítás után 13,8 és 14,3 között mozog a generátoros feszültség. Hibakód nincs. AC 3 éve cserélve. MAF szenzor 2 hónapja cserélve. Valakinek tipp? Egy dologra gyanakszom, hogy a fűtésnél ingadozik a ventilláció sokszor ... esetleg hibás süni kavarhat be? Mikor ingadozás van, akkor ugrál a feszültség jobban a járó motornál.


Szia!

Nekem anno a légmennyiségmérő miatt volt ez a jelenség, kinyomott kuplungnál közvetlen induláskor, vagy pl. mikor kanyarodtunk vele állt le, utána azonnal indult. Látom cserélted, mit tettél bele? Próbáld meg pár napig lehúzott csatlakozóval, ha nem csinálja akkor az lesz a ludas, szerény a keverék kevés áthaladó levegőt mér így kevés benyát fecskendez, egy próbát megér.

Pocses Elküldve: 2016-12-05 20:15 Akkumulátor

Nagy a piramis így kezdek újat. 4 éves az akkum 55ös (motor 1.9L) még a hagyományos "lötykölős" van proc.vezérelt akku töltőm amit csakis a hosszú állás miatt a motorom aksijához használok.
Nincs garázsom így autóm kint áll, amikor nem indít mert "kifingott" nem teker vagy alig, akkor hívom barátom bikakábel rásegít beindít és irány venni új akkumulátort a régit meg jól otthagyom mivel veszélyes hulladék.

Pocses Elküldve: 2016-12-02 12:02 Elsõ lengõkar hátsó szilent

YELLOW írta:
tusi_ írta:
anubisz írta:
szuper dolgok ezek Németbe ahol tükör sima az út, nem ide erre a trágyadombra, 2x megjárnám Pestet ,aztán üveg se maradna a kocsiba



Tudom, hogy regi a hsz, de emellett nemtudtam elmenni. Ha tudnand milyen szarak az utak itt, foleg az altalad emlitett csatorna fedelek.....?!
Kb 10 meterenkent vannak lerakva es nem egyenes sorba, hanem csalingazni kell koztuk, mintha be lennel b...va. Az autopalyak is olyanok, amilyenek, persze rednszeresen javitjak, de emiatt meg olyan dugok vannak.....
Jarok haza rendszeresen, tudom, milyenek a magyar utak. De azert en nem igaz, hogy tukor sima az ut No.ban. Ahol jok nagyjabol, az a regi DDR resz, ott az egyesules utan csinaltak meg az autopalya halozatot, de ahol en lakom Bajororszagban, ott szinte katasztrofa.


nekem már a magyar autópálya is egy álom. kár, hogy nagyon ritkán kell rajta közlekednem, mert imádom. álom vezetni rajta az autót. Miskolc és lakhelyem között nem győzi az ember kerülgetni az aknafedőket. ráadásul van település, ahol úgy van lerakva, hogy balról kerülni nem tudod ha jönnek szembe, viszont ha megközölöd, akkor egyrészt nagyon közel kerülsz a padkához, másrészt az akna és padka között is meg van süllyedve ott az út, tehát tulajdonképpen sokat nem nyersz vele. gyűlölöm!
volt, hogy apámat pár éve megállította a rendőr, mert kerülgette. kihalt út nem veszélyeztetve senkit. sajnos a benzin és egyéb helyre fizetünk elég adót, és még kötelező is belemennem a szarba? nagyvárosi használat kinyírja az autót az biztos.


Na e mellé ha asszony vezeti inkább a vasat...
Sebaj a mostani műszakira egy jobb első toronycsapágy + kettő kutyacsont cserével meg is volt a vizsga.

Pocses Elküldve: 2016-11-15 19:50 Akkumulátor

YELLOW írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?


Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.


lehet én félre értettem mi a baj
nem is volt egyértelmű, hogy most mi is a problémája...


Nem tom. De ha gyenge az akku akkor kuka azt venni kell egyből egy újat! Én soha nem töltöttem autó akkuját ha "megellett" akkor ugye bikakábel és irány egy újért a régit meg otthagyom mint veszélyes hulladékot. Ellenben a motorét szezonon kívül havi pár napot töltöm proc.vezérelt csepptöltővel így tartva formában. Arról nem beszélve ugyanennyibe kerül az a kis akku mint az autókba mert speckó mivel fektetve kell betenni a tank alá, így véletlen sem szivároghat.

Pocses Elküldve: 2016-11-15 19:33 Akkumulátor

laszlo0918 írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?


Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.


Csak nekem ezt télen csinálja meg így 9 nap után és nincs hibakód abs-re



Hol vagy a szomszédban, mert akkor Győrben tuti szerelőt tudok ajánlani nekem és barátomnak is évek óta Ő szervizeli a vasakat csakis BMW szerelő dolgozott a kinti gyárban fejlesztőmérnökként, itthon az A1-ben évekig szervízvezetőként most már "magán rendel" évek óta...

Pocses Elküldve: 2016-11-15 19:28 kézifék_

MayerZoli írta: Sziasztok!

Egy hónapja vettem egy 318i-t. Nagyon fent fog a kézifék, nem sok hatása van...Elvittem a szerelőmhöz. Ő azt mondta, hogy az egész csere(hátsó fékbetét, féktárcsa+ugye a kéifékpofák...Pedig nincs rossz állapotban a hátsó féktárcsa, fékbetét.(kb. még 20-30ekm elmenne. A kérdésem az , hogy tényleg ezeket együtt kell kicserélni? A bárdi honlapján nem találtam kézifék pofákat külön...hogy van ez? Tud valaki segíteni? Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv. ZOLI


No problemo. E46 ilyen mondja szerelőm az, hogy fent fog még fog enyém is megáll meredek lejtőn is otthagyom simán max a kormányt eltekerem jobbra de még nem mozdult el soha. Sőt elég vele elindulni ha nem engedem ki, persze nem vágnám szét mert minden cserélve lett hátul anno kivéve a jobb hátsó kerékcsapágy.
Nézz majd alá ha eddig nem tetted, lehet a porvédőlemezeket ha nagyon rozsdásak cserélni kell, akkor már vegyél kézifék felújító szettet is, fékpofák tényleg nem szoktak elkopni jól mondja Yellow kartárs!

Pocses Elküldve: 2016-11-15 19:20 Akkumulátor

laszlo0918 írta: Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?


Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.

Pocses Elküldve: 2016-11-12 17:14 E46 Visszahívás?

Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok...
El meg a visszahivas?Nem tudni,hogy kicsereltette az elozo tulaj vagy sem.

Marmint a legzsakra gondoltam


Nos megvalaszolom magamnak
Ma voltam egy debreceni BMW szervizben.Kicsereltek az utas oldalit es a kormanyban is a legzsakot garanciaban.Kertem egy fenyszorobeallitast viszont ugy vettem eszre ,hogy hozza se nyultak pedig csak szemre lottem be foncsorcsere utan.
Mondjuk fizetnem se kellett semmiert...
Atneztem feluletesen az autot miutan visszakaptam es latszolag minden rendben volt.
Nyiregynel vettem eszre,hogy a budos fszpo cseled kiszakitotta a b oszlopon a karpitot.
Vissza tudom biggyeszteni a helyere de aaaaaa
http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg


Ezek szerint a kormány légzsákot is cserélniük kell?
Nekem 1-2 éve csak az anyósülés előttit cserélték...
Arról kaptam levelet is előtte.
A neten olvastam ezt a kormánylégzsák dolgot,meg most írtad ugye te is,ezért kérdezem.


Na erre én is, meg még szerintem elég sokan kíváncsiak lennénk, visszaolvasva majd kettő éve volt nekem is a modulcsere.

Pocses Elküldve: 2016-11-12 09:02 ablakemelő

Szevasztok!

Jobb első ablakom kattog, ropog, kicseréltetem nemsoká amúgy is műszaki vizsgás lesz hamarosan. A kérdésem melyiket ajánlanátok mert van választék gazdagon Unixéknál:
Miraglio, Magneti, Van Wezel, Wintek, jelenleg ezeket kapni. Ja meg kap egy újrabőrözést a kormány.

Na lett véve Meyle márkájú.





Pocses Elküldve: 2016-04-20 16:59 Megvegyem? Vegyek ilyet?

gcrc írta:
PetiE90 írta:
lantika írta:
gcrc írta: Sziasztok!

HAHU-ra felkerült egy coupe ami színre stimmel, beszéltem az eladóval és azt mondta külföldről behozott darab, valami az első futóműnél kopog amit szerint 8000 ft-ból cserélni lehet. Ezen kívül a hátsó lökhárítón van egy kisebb húzódás amit a képen is látni lehet, és az egyik ajtó belülről rozsdás kicsit. Tudnátok tanácsot adni, mire kéne még rákérdeznem és mit nézzek meg az autón ha ott vagyok? Illetve olyan szerelőt keresnék aki átnézni a kocsit mielőtt megveszem ha odáig jutok, Pesten belül kit ajánlanátok?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...i-10067047

Előre is köszi a segítséget!


Az ilyeneket soha nem ertettem. Ha 8 ezerböl ki lehet cserelni,akkor miert nem csereli ki? A vevö a proba utän rögtön mäs szemmel nezne a dolgot. Mond neki,hogy csereltesse ki ami kopog,es akkor megveszed 1288000 ft-ert. (+8000 az iränyärhoz kepest)


Hú ez nagyon így van!!!

(Sajnos nagyon könnyű átverni az átlag autóvásárlót...)

Meg kell nézni a külföldi hirdetéseket. Egy normális autó odakint is annyi mint itthon. A kupec akkor hogyan keresne ha ezeket hozná be? Sehogy! Ja és nem tudja lealkudni a végtelenségig, ott sem hülyék az eladók, a jót nem adják el fillérekért. Ezek mind 500 000 KM + os, bontóból összetákolt, szépen kitarkított, polírozott hulladékok. És az is csoda ha nem volt kiflibe törve...



Köszönöm a tanácsot.


A kiflibe törve állapotot könnyen ellenőrizheted, nézd körbe az ablakok sorozatszámát. Én amikor anno vettem tudtam, hogy a bal hátulja törött volt és javították + a hátsó szélvédő cserélve is lett a többi gyári. Mindenképp vigyél magaddal hozzáértőt lehetőleg olyat aki tud élő adatot is kiolvasni lapitopival. Találsz megfelelő szakembert itt fórumon is! Inkább legyen most pár ezerrel több mint egy éven belül + 300ezer akár.

Pocses Elküldve: 2016-03-28 18:42 Autóvásárlás

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
atomanti86 írta:
lalada írta:
Idézet: Sziasztok!


Mindenképp a 318i-t ajánlom,ugyanúgy 2 literes de 4 hengeres(a 320i 6 henger) kb 1,5l-el kevesebb a fogyasztása és papiron jobban is gyorsul és a javitása is olcsóbb(ugye 16 szelep nem 24) a 320i-nek csak a hangja az előnye....sorhat mégiscsak


ha 4 henger akkor nem kell BMW neki..
vannak a BMW-nél jobb 4 hengeres benzinmotorok abból a korszakból is ..a maiakról meg ne is beszéljünk..szóval csak nyugodtan 6 hengeres benzinest.. no para. 1,5 liter? mekkora pénz úristen..


Persze ez km függő,ha hétvégi kocsinak veszed akkor 6 henger de akkor már 330i-t vennék alig fogyaszt többet a 320i-nél..ha sok km-re a 318i(143 ló) a legjobb választás E46-ból


N42,N46-nàl bàrmi jobb vàlasztàs főleg első bmw-nek mert utàna csak a màrka lesz köpködve.



persze egy szanaszét hullott 20d mindentől jobb nem?


Hát igen. Szopóroller beválasztásához nagyobb "cumi lehet" de ugye nem feltétlen biztos egyik sem ha van a kiszemelt vas kiválasztásánál megfelelő ember...

Pocses Elküldve: 2016-03-24 17:11 Futómû és hibái

Mikolics írta: Sziasztok ! Lengőkar javítás érdekelne mert kottyan a gömbfej. Szerintetek csak komplett csere a megoldás? Azt az infot kaptam mivel alumínium a lengőkar nem lehet kipréselni a gömbfejeket. Javított már valaki így közületek? Én Győrben vagyok


Szia!

Ha Győrben keresel szerelőt akkor tudok ajánlani. Évek óta nekem is és barátaimnak is Ő javítja és ha kell ez sem jelent neki gondot. Türelem kell hozzá mert rengeteg a munkája viszont cserébe nincs olyan, hogy nem tudja a megoldást. Elviszed hozzá és amikor felhív készen kapod vissza az autód.

Üdv.: Pocses

Pocses Elküldve: 2016-03-14 08:03 Műszerfal kijelzés

SieRRa írta: Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani hogy mi lehet a probléma? Mikor beindítom a kocsit random körülmények és időközönként felvillannak a képen látható jelzések csak akkor tűnik el ha leállítom és újra beindítom a kocsit de sajnos mostanában egyre gyakrabban felvillanak. Valaki kormány szög jeladót mondott vagy fékerő elosztó de pontosan senki sem tudtam megmondani, valaki esetleg tudna tanácsot adni hogy hol kezdjem el a hiba keresését?
Előre is köszi


Mindenképpen hibakiolvasással kezd. Nekem is volt ilyen problémám, a bal hátsó keréknél volt gebasz a jeladó. Találsz a képeim között a cseredarabról képet. Teljesen jól működik csere óta. Remélhetőleg nem a vezérlésével lesz gond mert az nem olcsó mulatság.

Pocses Elküldve: 2016-03-08 14:54 Megvegyem? Vegyek ilyet?

petkerek írta: Sziasztok!

Leendő BMW tulajként egy kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz illetve tulajdonosokhoz.
Ismerősi körben eladó lett egy 1999-es évjáratú e46 318i, a 118 lóerős (sedan) változat, 263 ezer igazolt km-rel.
A dilemmám a motorral kapcsolatos, mivel az autót átnéztük, kipróbáltuk, szerkezetileg minden tökéletes, a tulaját gyerekkorom óta ismerem, az autó pedig évek óta a tulajdonában van, mindig mindent megadott neki, talán többet is mint elvárható lenne.
Kérdés, hogy ez a motor mennyire lehet megbízható, esetlegesen mennyire lehet vele mellényúlni? Lépten-nyomon azt olvasni/hallani hogy 6 hengerest kell venni, azonban nem tudom hogy ez "csak" a menetteljesítmény vagy a hang, karakter miatti "elfogultságból" adódik, vagy van valami más oka is. (pl betegágy az egész 1.8i) Önmagában nekem ez a teljesítményszint egyébként megfelel, a normál közlekedéshez szerintem elég, nem akarok sem gyorsulgatni sem autópályán száguldozni, így önmagában emiatt nem lenne szükségem erősebbre.
Ez az autó kereken 1 millió Ft jelenleg. Kérdés, hogy ebben az ársávban kaphatnék-e egyáltalán hasonlóan jó állapotban lévő 6 hengerest, vagy ahhoz egy nagyságrenddel feljebb kell gondolkodnom?

Ha valaki veszi a fáradságot és válaszol azt megköszönöm

Üdv. petkerek


Szia!

Csatlakozom az előttem szólókhoz, nekem is ez a blokk van csak a gyengébb 105 lovas. A szerelőm mondta "kőkori" motor 16 évig gyártották, ebben még minden 2X olyan erős mint ami kellene. A vezérlésre anno 400ezret adtak de ennek akár a dupláját is elmegy különösebb javítások nélkül! A vez.láncház tömítése és az olajszűrőház tömítése szokott még szivárogni, légmennyiségmérő, ezekkel számolj hiába tiszta azt nagy valószínűséggel letakarították. Még most is olyan szépen szól akár tiltásig forgatva mindenféle dadogás torpanás nélkül. Ráadásul nem több az átlagfogyasztása mint egy off 1.4-es "mai modern" benzinesnek. Azért ha gyorsulni akarok inkább a kis szörnyemre bízom eme feladatot.

Üdv.: Pocses