Ez egy archivált weboldal! bővebben
Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2009-07-19 20:50 Behajthato Tükür

Én még anno rhantos-nál érdeklõdtem utánna amikor ilyen tükröket vettem.
Gyárilag az elektromos-memóriás ülésekkel szokott együtt lenni. De utólag is megoldható:
Kell hozzá egy modul, aztán kell egy másik tükörkapcsoló, aztán kell pár csatlakozóház, kell egy nagy csatlakozó a modulhoz. Ezekbe a csatlakozóházakba kellenek érintkezõk. Kell némi kábel, meg némi munka.
A modul a kesztyûtartó alá kerül, a kapcsoló bele van építve a tükörállító
kapcsolójába, ezért kell kicserélni. Mind a két ajtóból a kesztyûtartó alá
kell elevezetni a vezetékeket, illetve kell a dobozkának némi táp, meg I-BUS.
Nagyságrendileg az anyagköltsége a projektnek 33k. Ez tavaly éveleji áron, szóval azóta lehet valamennyivel többe kerülne. Én végül nem csináltam meg, mert olyan sokat nem hajtogatnám be a tükröket. Ha továbbra is érdelel akkor keresd meg rhantost, tud segíteni a beszerelésben is.

Tano Elküldve: 2009-07-19 20:43 320d Motor

gabedavid írta:
köszönöm! annyit még lécci mondj el hogy hol van a vákumcsõ amit meg kell néznem.


Ezt a vonalat kövesd végig:
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45
A vákumtartályt (a nagy henger :wink megtalálod könnyen szemben állva bal oldalt a torony elõtt lent. Onnan végig tudod követni a csöveket könnyen.

Tano Elküldve: 2009-07-18 17:05 bc

Ez a 14-es menü E46-ban másnál sem mutat semmit. Sztem ez csak E39-ben mûxik.

Tano Elküldve: 2009-07-18 16:24 320d Motor

Meg lett nézve diaggal, vagy csak ráolvasást alkalmaztak? Ha nem akor rá kellene dugni diagra, hogy az ír-e hibát.
Ilyen jelenséget pl tud produkálni a beömlõ végén lévõ nyomásérzékelõ hibája is. De akár a turbó geometriája is okozhatja ha beragad és nem mozog rendesen. És ekkor hiába lett cserélve az ezt szabályzó szelep.

Tano Elküldve: 2009-07-18 16:13 NEM BMW....más...és baj

Így én is jártam még anno a jó öreg Skoda 105S-sel, egy kamion elõzése közben mondta azt hogy márpedig én leállok...izgi volt az is

Tano Elküldve: 2009-07-18 09:51 kormánymû

Akos318d írta:
Tévedtem, ma lemértem amiket mondtál és úgy néz ki nekem a fordítottja áll fenn. A felni nem fekszik fel rendesen az agyra. Vki, vmi ötlet?


Gumisnál próbálj meg beszerezni hozzá központosító gyûrût, ha nem találsz akkor sajnos csináltatni kell. Esetleg kérdezd meg hancurozót hol csináltatta.

Tano Elküldve: 2009-07-15 22:12 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Szerintem már csak LT-2-õt vagy 3-at fogsz kapni, és a márkaszervízekben keresd. Ezek váltották fel az 1-et. De ha jól emléxem nemrég valaki hirdetett hogy csere után megmaradt neki még vagy 3-4 liter....no meg is találtam, BarG kolléga hirdette:
http://www.bmw3er.hu/modules.p...mp;p=34023
Keresd meg hátha megvan még neki, mert amúgy csak 5 lityis kiszerelésben van.

Tano Elküldve: 2009-07-14 23:27 légzsák

Igen: ne legyen rajta a gyújtás közben : Ha még biztosabbra akarsz menni akkor vedd le az akksisarut.
A kormány amúgy bordás tengelyen van rajta, így valószínûbb hogy a kormánymûved kotyog nem a kormányod. De persze lecsekkolhatod nyugodtan.

Tano Elküldve: 2009-07-14 23:23 Kuplung_

Rendesen le lett légtelenítve :

Tano Elküldve: 2009-07-14 21:11 izzók / izzókészlet

Persze hogy emléxem. Akkor remélem hamarosan eloszlanak a felhõk...

Tano Elküldve: 2009-07-14 16:58 bc

Háát, hogy eddig csak hozzá nem értõkkel találkoztam. Még jó hogy van ez a klub

Tano Elküldve: 2009-07-14 16:57 izzók / izzókészlet

Az övé még régebbi mint a tied ute Igen, H7 kell bele.

Tano Elküldve: 2009-07-13 23:21 bc

Háát, nem akarlak elkeseríteni, de lehet hogy neked is eltûnt az órád. Az én BC-men még ilyen vonalak sincsenek az óra helyén. És eddig senki nem tudta megmondani mitõl tûnt el, vagy hogyan lehet visszavarázsolni, mivel az óra még a BC nélküli autóban is alapból megvan. Úgyhogy én enélkül élek

Tano Elküldve: 2009-07-11 21:09 Turbo

soospeter81 írta: ez már nekem bonyolult.Majd gépre tetetem,elvileg megmondja pontosan mi a baj nem?Ez a két szelep nekem a képeken egynek tûnik.Ma csak egyszer csinálta azóta mûködik normálisan.Lehet ezt tisztítani vagy csak a csere segít?Mi az EGR?


Ne add fel ilyen hamar
Ha gépre teszitek akkor anyi hibát fog írni mint amit az elején is írtál. A paramétereket meg tudjátok nézni élõben esetleg, hogy mekkora fordulaton és mennyire nyit a szelep.
A képeken látszó két szelep persze hogy egyforma, ezért tudod felcserélni õket, és ha utána jó lesz, akkor megvan a hiba oka is
Lehet tisztítani is, de ahhoz szét kell kapni. Errõl van képes leírás itt:
http://www.bmwland.co.uk/talke...p;start=60

Ja és az EGR a kipuffogógáz visszavezetés. Az elvérõl találsz egy kis animációt itt:

YouTube videó

Tano Elküldve: 2009-07-11 18:42 Turbo

soospeter81 írta: Hát valamit megpróbálok köszi.Kartergázszûrõt most cseréltem,fél napig hibátlan volt és most nekiállt megin szarakodni.elõtte sokkal roszabb volt.hol találom ezeket a szelepeket?Remélem ez a hiba nem annak a jele,hogy hamarosan turbo csere!
Köszi a gyors segítséget!


Szerintem is ezt a vákumszelepet nézd meg. Eléggé el vannak dugva, de ha végigköveted a vákumcsöveket akkor rájuk lelsz. Az alábbi képeken az 1-es számú alkatrészeket keresd meg:
EGR-nél: http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45
Turbónál: http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45
Ha szorul a szelep a turbód ettõl még nem megy tönkre, csak nem lesz hatásos széles fordulatszámtartományban, mivel ez a szelep a geometriát állítja. De ezt tapasztaltad magad is