YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2024-03-14 22:50 világításmodul programozása

Trym84 írta:
YELLOW írta:
Trym84 írta: Sziasztok.

Lenne pár kérdésem:
Alany:
E46 2.2 2001/5 - Beleégett a foncsorba a h7 izzó, ezért jó áron szereztem gyári xenon lámpatesteket.

Mivel az autó nem gyári xenonos(sajnos) ezér a többi hozzávaló kellék nincs meg. Beszereltem a xenonos lámpatesteket, lámpát felkapcsoltam, minden jónak tűnt, csak felfelé világított a lámpa(érthető, a magasságállító hiánya miatt). Illetve párszor még próbáltam lámpát felkaocsolni, de hol az egyik index, hol a másik kezdett el random világítani. Az lenne a kérdésem, hogy van rá esély, hogy pl bmw scannerrel feltanítsuk működőképesre és hogy ne világítson hol a bal hol a jobb index?

Ja igen: A magasságállítást be tudják nekem lőni autószerelő műhelybe?

Utolsó kérdés: az egyikoldali xenon egy idő után nem világít, vagy villog. Trafó lehet szerintetek, vagy programozás után van rá esély hogy jó lesz?

Köszönöm az építő jellegű válaszokat!


Szia!
Simán lehet rossz a trafó, bontottaknál előfordulhat.
A lámpamodul valószínű nem lesz jó. Bár ha jól emlékszem, be lehet programozni, legalábbis mintha a software-ben benne lenne, de a hardware-e a modulnak lehet nem tudja. Valószínű nem véletlen van külön xenon-os modul. LWR (aut. magasságállítás) meg nincs a halogénes modulban, E46 esetén már egyben van, nem külön modulja van.
Műszakin pedig bukó, ha nincs lámpamosó, és automata, magasságállítás. De ezt még a rendőr is kiszúrja simán.
Scanner-rel én nem nagyon tudtam semmi lámpás témát állítani.
Annyi minden mással foglalkozom már egy ideje, ezzel meg nem igazán, hogy a tévedés jogát fenntartom, lehet rosszul emlékszem valamire.


Szia.

Köszi a választ

Jelen állapotában a xenon lámpapár vajon mennyit érhet? Érdemes trafót bele venni és úgy eladni?



Én biztos nem vennék bele, hogy másnak jó legyen. Sajnos az árakat nem tudom, max ha körbe nézek, de azt meg te is meg tudod tenni. Az is lehet éppen izzó baja van, de lehet csak a lámpamodul miatt nem jó.
Add el így, max úgy megjelölve, hogy lehet nem jó. Régen mentek ezek ezek a halogénból xenon átalakítás, de manapság már nem divat, ha valakinek törik, inkább azok veszik.

YELLOW Elküldve: 2024-03-12 22:53 világításmodul programozása

Trym84 írta: Sziasztok.

Lenne pár kérdésem:
Alany:
E46 2.2 2001/5 - Beleégett a foncsorba a h7 izzó, ezért jó áron szereztem gyári xenon lámpatesteket.

Mivel az autó nem gyári xenonos(sajnos) ezér a többi hozzávaló kellék nincs meg. Beszereltem a xenonos lámpatesteket, lámpát felkapcsoltam, minden jónak tűnt, csak felfelé világított a lámpa(érthető, a magasságállító hiánya miatt). Illetve párszor még próbáltam lámpát felkaocsolni, de hol az egyik index, hol a másik kezdett el random világítani. Az lenne a kérdésem, hogy van rá esély, hogy pl bmw scannerrel feltanítsuk működőképesre és hogy ne világítson hol a bal hol a jobb index?

Ja igen: A magasságállítást be tudják nekem lőni autószerelő műhelybe?

Utolsó kérdés: az egyikoldali xenon egy idő után nem világít, vagy villog. Trafó lehet szerintetek, vagy programozás után van rá esély hogy jó lesz?

Köszönöm az építő jellegű válaszokat!


Szia!
Simán lehet rossz a trafó, bontottaknál előfordulhat.
A lámpamodul valószínű nem lesz jó. Bár ha jól emlékszem, be lehet programozni, legalábbis mintha a software-ben benne lenne, de a hardware-e a modulnak lehet nem tudja. Valószínű nem véletlen van külön xenon-os modul. LWR (aut. magasságállítás) meg nincs a halogénes modulban, E46 esetén már egyben van, nem külön modulja van.
Műszakin pedig bukó, ha nincs lámpamosó, és automata, magasságállítás. De ezt még a rendőr is kiszúrja simán.
Scanner-rel én nem nagyon tudtam semmi lámpás témát állítani.
Annyi minden mással foglalkozom már egy ideje, ezzel meg nem igazán, hogy a tévedés jogát fenntartom, lehet rosszul emlékszem valamire.

YELLOW Elküldve: 2024-03-02 22:02 Bal hátsó futómû hiba

Jani69 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok!
Abban kérem a segítségeteket,hogy a bal hátsó kerekem jobban terpeszt,mint a jobb hátsó.
Levettem a kereket,de látszólag minden rendben van,nincs rugótörés,az összes szilent ép,nincs semmi kiszakadva,lógásnak nincs nyoma.
Elképzelhető,hogy ahol állítani lehet a dőlést,az ment tönkre?
Köszönöm!


Ha nem is ment tönkre, lehet elmozdult, elfordult. Bár jellemzően inkább úgy be szoktak állni, rohadni. de ha minden más tuti rendben, csak ez marad.
Meg kell nézi a másik oldalihoz, hogyan áll.


Ez az,hogy a jobboshoz képest jobban terpeszt...


a csavarra gondoltam

YELLOW Elküldve: 2024-02-29 18:22 világításmodul programozása

gabrielfarkas írta:
YELLOW írta:
gabrielfarkas írta: Sziasztok fanok...problemam van a fény modulal...ki szeretném cserélni csak nem tudom hogy amit találtam be lehet e kodolni az enyémben..! Sajátom adatai
LCM IV W/AUTO.LWR
BMW 61.35-6 948 084 HW06
601-6200-014 LEAR SW 5.3

AMIRE KICSERELNEM
LCM IV WITHOUT LWR 7304
BMW 61.35-6 961140 HW08
601-6202-104 LEAR SW 7.7

Egyesek szerint rá lehet kodolni de biztosat senki nem tud..nem venem meg ha nem jó! Köszi a válaszokat!


Elnézve a számozást, nekem úgy tűnik, hogy nem. Persze valamit fel lehet programozni és felkódolni, de más a HW szám is, a SW szám is, azaz fizikálisan is eltér a két egység.
Ebből kifolyólag neked xenon lámpád van automata szintezővel. A másik pedig halogén lámpához való, így az automata magasságállítás se menne és valószínű a xenon lámpa se, bár ez nem biztos. Műszakin bukás, ha az automata szintező nem megy és nem állítja a lámpa magasságot.
Szerintem keress olyat, ami hozzávaló. Nem tudom miért akarod cserélni, de ha találsz ugyanolyat, és a régivel lehet kommunikálni, akkor annak beállításait letöltve, majd feltöltve az újba, az egyszerűbb megoldás.


Azért szeretném lecserelni..ugyanis valamelyik nap lemerült az akumlatorom és utána észrevettem hogy a hátsó hejzet világítás nem megy az oszes a 4 izzobol csak 2 és nem ad hibajelentest a műszerfal hogy valami ki lenne égve! Elől aktív volt a style US is ami már nem aktív...obd vél ramentem és ott aktívnak mutatja de nem működik...és azt a tanácsot kaptam hogy ki kell cserélni a modult! Tanácstalan vagyok nem tudom mit csináljak....allitolak ez a modul egy újabb modellből van több opcióval mint az enyém!


Lehet több opció van benne, de nincs benne valami, ami meg kell neked a xenon lámpa miatt.
Amúgy valószínű gyenge az akksi, és lehet akksi védelemből nem kapcsolja fel az összes fogyasztót. Fel kell tölteni rendesen és/vagy cserélni az akksit. Ha utána is ez a helyzet, akkor cserélnék modult.

YELLOW Elküldve: 2024-02-28 22:43 világításmodul programozása

gabrielfarkas írta: Sziasztok fanok...problemam van a fény modulal...ki szeretném cserélni csak nem tudom hogy amit találtam be lehet e kodolni az enyémben..! Sajátom adatai
LCM IV W/AUTO.LWR
BMW 61.35-6 948 084 HW06
601-6200-014 LEAR SW 5.3

AMIRE KICSERELNEM
LCM IV WITHOUT LWR 7304
BMW 61.35-6 961140 HW08
601-6202-104 LEAR SW 7.7

Egyesek szerint rá lehet kodolni de biztosat senki nem tud..nem venem meg ha nem jó! Köszi a válaszokat!


Elnézve a számozást, nekem úgy tűnik, hogy nem. Persze valamit fel lehet programozni és felkódolni, de más a HW szám is, a SW szám is, azaz fizikálisan is eltér a két egység.
Ebből kifolyólag neked xenon lámpád van automata szintezővel. A másik pedig halogén lámpához való, így az automata magasságállítás se menne és valószínű a xenon lámpa se, bár ez nem biztos. Műszakin bukás, ha az automata szintező nem megy és nem állítja a lámpa magasságot.
Szerintem keress olyat, ami hozzávaló. Nem tudom miért akarod cserélni, de ha találsz ugyanolyat, és a régivel lehet kommunikálni, akkor annak beállításait letöltve, majd feltöltve az újba, az egyszerűbb megoldás.

YELLOW Elküldve: 2024-02-24 22:26 Bal hátsó futómû hiba

Jani69 írta: Sziasztok!
Abban kérem a segítségeteket,hogy a bal hátsó kerekem jobban terpeszt,mint a jobb hátsó.
Levettem a kereket,de látszólag minden rendben van,nincs rugótörés,az összes szilent ép,nincs semmi kiszakadva,lógásnak nincs nyoma.
Elképzelhető,hogy ahol állítani lehet a dőlést,az ment tönkre?
Köszönöm!


Ha nem is ment tönkre, lehet elmozdult, elfordult. Bár jellemzően inkább úgy be szoktak állni, rohadni. de ha minden más tuti rendben, csak ez marad.
Meg kell nézi a másik oldalihoz, hogyan áll.

YELLOW Elküldve: 2024-02-17 18:16 Töltés gondok

Cikka2 írta: Sziasztok!
BMW E46 318i 105kw
Olyan kérdésem lenne hogy elment a töltés viszont a műszerfalon nem jelezte, rá mértem műszerrel tényleg nincs! Generátor ki felújítás aztán vissza,most van töltés viszont jelzi a műszerfalon hogy nincs! Ötlet valakinek előre is köszönöm!


valami fordítva lett bekötve. vagy a kontrol vezeték testel, ezért azt jelzi nincs töltés, hiszen a rendszer nem mér vissza semmit. diag rögtön mutatná.

YELLOW Elküldve: 2024-01-21 20:24 Óracsoport Alukarikák beszerelése

John írta: Üdv.Témával kapcsolatos,bár tötént már ilyen velem amit kérdezni fogok:
1-éve cseréltem óracsoportot,most minden mködik csak az lcd kijelző mutat össze-vissza mindent meg elhalványul,próbáltam másikat bele tenni de ugyanaz..
Sejtem hogy nem érdemes küszködni a javíttatással,de lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban mert rossz a memóriám:Hány Km után íródik át a kulcsokban a Km-állás a magasabb étéke ami a bontott órában van? Meg van mind a 4-kulcsom,van-e olyan trükk (Taktika) hogy x-Km en ként cserélgessem hogy ne íródjon át míg meg jön a donor vagy hasonló taktika?


Nekem úgy rémlik, hogy a kulcsokba azonnal beleíródik és a pontos érték, amit a műszerfal mutat.
Egyedül a lámpamodul olyan, ami ha jól emlékszem 50 vagy 500km-ként íródik felül.

YELLOW Elküldve: 2024-01-18 23:32 E46 lámpa

John írta: Sziasztok
(Az őz hagyatéka még visszaköszön..)
Lámpamagasság tekerőt lehet külön kapni? Cikkszámot nem találok.


Szerintem nem. Ezek a lámpatest részei.
Meg kell nézni a menetét, aztán vagy nyomtatni kell 3D nyomtatóval, vagy esztergáltatni bele egyet. Esetleg rendes csavarral helyettesíteni, aminek a menete egyező. De nem véletlen vannak műanyagból.
Esetleg szerzel egy törött lámpát fillérekért, és felhasználod abból.

YELLOW Elküldve: 2023-12-31 16:36 Mi lehet a baj?_

MattX írta: Köszi a segítséget!
Ránézünk. De azért nem gondolunk erre, mert az autó indul pöcre ez a hiba jelenség amit leírtam indítás után jelentkezik mindig. Jár az autó és két perc elteltével vagy indulás után rögtön. A hiba tároló is teljesen összefüggéstelen hibákkal van tele pl. Gázpedál hiba, váltó hiba, ABS hiba stb. Az izzitás előtte lett rendbe rakva mielőtt jelentkezett a hiba kb. 2 hónappal. Cserélve lett a 6 db gyertya, vezérlő hibátlan volt.
Tanácstalan vagyok már és minden segítséget meghallgatok!!


Várj csak. Ez kezd olyan lenni, mintha ABS vezérlő hiba lenne. Amiket írtál, azok összefüggenek, ha a DSC vagy DTC szempontjából vizsgáljuk.
Meg kellene külön vizsgálni az ABS jeladókat, diaggal lehet nézni melyikről milyen jel érkezik vissza. Lehet a kerékmérettel van valami. Ha hátul szélesebb gumi van fent, az váltója az elsőnek? Mert ha nagy az eltérés, akkor azt hiszi kipörög a kerék, nincs szinkronban a fordulat. De ezt erősen diagolni kellene. Gázpedál állásokat nézni, stb. Mert a DSC/DTC ezekből a jelekből (pl gázpedálállás, kormányszög, kerekek fordulata, stb) számol, és ezekre lehet is kihatással. De mivel melegedésre megjavul én azt mondanám valami kontakt hiba lehet.
De lehetne a főtengely érzékelő jelét is vizsgálni.

YELLOW Elküldve: 2023-12-30 16:06 Mi lehet a baj?_

MattX írta: BMW 530D E60 LCI 2008 mi lehet a hiba?

Sziasztok!

2 hónapja küzdők azzal a jelenséggel, hogy a napi első indításnál az autó jobbik esetben rángat egy rövid ideig vagy teljesen leáll és a következő hibák jelennek meg a board-on.

Increased emissions
DBC failure! Drive moderately
Drive Control system! Drive moderately
Start assintance inactive

Ilyenkor az autó teljesen megáll. Dobálja fel a hibákat lefullad. Kb. az 5-ik 6-ik indítás után pedig mintha mi sem történt volna megy az autó hiba nélkül. Borzasztó idegesîtő. Gyári diagra rakva hibák tömkelege jelenik meg kb. 30-40 hiba.
Cseréltünk generátort, akkumulátort, klónoztuk a motor vezérlőt, de eddig semmi nem segítet. A hiba fent maradt. Hol enyhébben jelentkezik, hol durvábban.

Van itt valaki aki találkozott már ilyen jelenséggel??
Vagy valaki aki tudna Diagban segíteni?


Ez eléggé üzemanyagpumpa gyanús. Próbáld meg úgy az első indítást, hogy többször ráadod a gyújtást. És csak a 3. gyújtás után indítasz. Ha akkor ne produkálja, akkor a pumpa lesz a rossz, vagy abban lévő visszacsapó szelep.
Illetve még izzításvezérlő is okozhat hasonlót.
Nekem ezek a tippjeim.

YELLOW Elküldve: 2023-12-10 18:43 Mi lehet a baj?_

Jani69 írta: Sziasztok!
Néztem a titkos menüben a hűtővíz hőmérsékletét,majd a külső hőmérsékletet.
A víz 62C fokos volt,a külső hőmérséklet 42C fok.
A műszerfal alapban pedig +2C fokot mutatott.
Lehetséges,hogy rossz a külső hőmérő,vagy mi lehet a gond? E46 330d.
Válaszokat előre is köszönöm!


Ha a külső rossz lenne, akkor inkább -40-et mutatna. De akkor bent is azt látnád.
Az a 42°C másnak az értéke lesz.

YELLOW Elküldve: 2023-12-04 22:48 Akkumulátor

Lefter írta: Sziasztok!

Lentebb akkumulátor lemerüléssel kapcsolatban írtam.
Elvittem villamosságihoz az autót, az elektromos fűtés rásegítőm a ludas, ezt lekötve levitte az értéket 100 mAh még úgymond ez is több valamivel a megengedetnél, de más egyszerűen nem talál ami még fogyasztana..
Kérdésem az lenne hogy a fűtés rásegítőm nélkül gondtalanul használhatom
az autót, csak nehezebben fog bemelegedni a vizem?!
Nézegettem bontottba találtam leginkább, gyárinak pedig jó borsos ára van ahogy néztem.
Esetleg tudtok valami jó helyet, ahol működőre bukkanhatok?
Utólagos angel eye teljesen kiszerelve, ez sem fogyaszthat már plusszban..
Válaszokat Köszönöm!


Lehet használni. Igen, picit lassabban melegszik majd.

YELLOW Elküldve: 2023-12-04 22:47 N46 és N42 motorok

Szirk87 írta: Sziasztok!
Probléma a következő egy 318i e91 (N46B20B)autóm 10e km alatt 3 liter olaj tűnik el belőle. Minimális szivárgás van szelepfedél és vagy a vákum pumpa felől. Igaz 340e km van az autóban és Ghünter szorgalmasan cseréltetett olajat 30-40ezrenként. A gyanús dolgokat szelepszárszimering, kartelgáz szűrő+ csövek cserélve. Csak elvétve némi alapjárat után pamacsol.Kompresszió 14,5. Már csak a motor generál lehet orvosság?
A digitális szintjelzőm nem mutat valós értéket milyen te érdemes cserélni? Valaki nem oldotta még meg a nívó pálcát?
Köszönöm


A helye meg van a nívónak. Ez a moci E46-ban is volt, és ott van. Itt meg le van vakolva sejtésem szerint. Sosem figyeltem, de gondolom így van.
Ha a kompreszió jó, akkor minek motorgenerál? Gondolom a hűtőfolyadékban nincs olaj. Olajszint érzékelőnél is engedhet, vagy van még pár érzékelő. Amúgy a 3 liter nem vészes még. Bár már nekem is az lenne, ugyan nekem N42 van az mondhatni nem fogyaszt, 10ezer alatt 2-3dl megy el. De alapvetően 3e km alatt 1 liter olaj, még nem nagy gond.
Amúgy hirtelen nincs ötlet, többit cseréltetted. Olajat mit használsz most jelenleg?

YELLOW Elküldve: 2023-11-27 23:21 A fórum bezár (The End)

feco7939 írta:
YELLOW írta: Sziasztok!

Sosem gondoltam volna, hogy egyszer ez bekövetkezik, de a bmwfanatics.hu website, mint fórum felület megszűnik. A név marad, de más felületeken.

Ha sikerül, akkor "archívként" megmarad az oldal, tehát olvasható marad, de új bejegyzéseket már nem fog fogadni, nem lehet majd belépni a felületre. (Erről még később adok/adunk tájékoztatást.)

Sajnos nagyon sok hasonló oldal szűnt meg az utóbbi 10 évben, a legtöbb helyen egyéb, közösségi média felületek térhódítására hivatkozva. Igazából azok, akik eltűntek a fórumokról, nem azokon a felületeken lettek aktívak. Ez a fajta fórum lét sosem lett olyan azokon a közösségi felületeken, mint amilyen itt volt, vagy más fórumon. Így számomra rejtély, hova tűntek az emberek. Persze sokan márkát váltottak, felnőttek, elköltöztek, életvitelt váltottak, stb.

Ugyan csúcsidőben, akár ~250 olvasója is van a fórumnak, legalábbis vendégként ennyien vannak jelen, de átlagosan is 50-100 ember nézi a felületet.
Viszont az aktív tagok száma (akik belépnek, és hozzászólást írnak) 5 fő alatt van.
Tudjuk, hogy többeknek nem sikerült a regisztráció erre a felületre, sajnos a hibát nem sikerült kijavítani. De alapvetően nem ez az oka, hogy ennyire leült a fórum.

A későbbiekben a bmwfanatics.hu-t az alábbi helyeken éritek majd el:


Jó lenne ha a csoportban több aktivitás lenne, kérdések, saját autók képeinek megosztása, stb. Hiszen az próbálja majd kiváltani ezt a felületet. Igaz eddig is rendelkezésre állt.

Én szeretném megköszönni mindenkinek, aki a fórum életében bármilyen téren is hozzátett a tartalomhoz vagy így, vagy úgy!

Alakultak jó kapcsolatok, barátságok, voltak viták, de békülések is. Lehet az idő megszépíti a múltat, de most azt mondom, ez így volt jó, ahogy volt. Mindannyian tanulhattunk valamit egymástól és magunkról egyaránt, amitől egy kicsit jobbak, többek lettünk.

Remélem még találkozunk, és talán egyszer újra fénykorát éli majd ez a fórum.
"Sose hagyjon el benneteket a remény!"

Üdv!
YELLOW


Ez nagyon szomorú, ha tényleg bezár a fórum
Az, hogy kevés tag lép be az lehet attól is, hogy pl. én is naponta megnyitom az oldalt és ha van új hozzászólás elolvasom belépés nélkül.
A kevesebb hozzászólás meg lehet attól is, hogyha a keresőt használja valaki egy problémája megoldására akkor megtalálja a választ rá és nem kérdezi meg ugyanazt ami már le van írva (erre volt utalás is egy időben, hogy ugyanaz ne legyen tizedszerre megkérdezve, hanem először olvassa végig a témát akinek bármi gondja van)
Én remélem, hogy azért olvasható marad a fórum, mert sokaknak segített a problémájuk házilag orvosolható témájában.
De az is nagyon benne van a pakliban, hogy 20+-os típusnak egyre kevesebb a "fanatikusa"...

Üdv Mindenkinek! ...még a bezárás előtt


Picit összetettebb a dolog. Az oldal működésének van egy költsége. Amit a tulajdonos fizetett eddig. És jelenlegi állapotában nincs értelme tovább fizetni. Számos fejlesztés kellene, már évek óta. De nyilván meg van az oka, ami miatt nem lett foglalkozva vele.
Én sem örülök neki, már régóta húzódik a bezárás. Ha lenne több időm és értenék hozzá profi módon, akkor tovább vinném. Mert pár banner elfért volna, de keresni kellett volna a lehetőséget. De tényleg elmúlt a pörgés, ami annak idején jellemezte a fórumot. Nem csak itt, számos másik helyen. Az emberek butulnak, pörgetik a rosszabbnál rosszabb alkalmazásokat. Számomra korábban, normálisnak titulált emberek az ilyen "tikk-takk" oldalakon mórikálják magukat, hogy csak egy példát említsek.

De gyere a FB csoportba, ha még nem vagy ott. Bár ahogy látom, lassan az a felület is kezd süllyedni, lassan eltűnik, és csak idősek gyűjtőhelye lesz.