YELLOW Elküldve: 2022-02-04 19:40 N46 és N42 motorok
kisskarex írta:YELLOW írta:kisskarex írta:YELLOW írta:kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?
a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.
Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?
tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.
Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.
néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.