YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2022-02-04 19:40 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.

YELLOW Elküldve: 2022-02-04 17:52 Ködzáró fény

Aladin32 írta: Biztik átnézve
A mai napon azt a tippet kaptam hogy a világitás vezérlő modul lehet a rossz.
Hogy ne kelljen apro darabokra szednem az autot valaki megtudja mondani hogy hol találom merre keressem
(Számomra leg kézenfekvőbb a csomi volt de ott csak egy pdc modult találtam viszont mellette volt 3 csatlakozo szabadon. Reményeim szerint nemitt kellene lenni. De ha mégis akkor lehetséges hogy a modul hiányában minden más világitás működik?


a modul a lámpakapcsolónál van. a kapcsoló rész, a modul része.
én szerintem nem azzal lesz gond. de próba szerencse. lehet. bármi lehet.

YELLOW Elküldve: 2022-02-03 20:03 Ködzáró fény

Aladin32 írta: Sziasztok.
Tulajdonomba vettem egy x5 e53 3.0D autot
A problémám a következő.
Műszerfalon hátso lámpa hibát jelez.
A csomagtérajton lévő lámpák nem is működnek. Se jobb se a bal oldal.
Alap dolgokat végigvettem:
Izzok jók
Foglalatok jók
Test hiba nincs
Átvezető kábel sérülésmentes
Van külön valami vezérlése vagy külön bizti vagy relé esetleg?
Vagy bárkinek bármi ötlete?
Előre is köszönöm


a biztosítékokat nézd meg mindenképp. neme gy körön van az össze izzó.
azt nem tudom melyik tartozik hozzá, de szemmel nem nagy dolog meglesni az összeset se. ami rossz, azt látni fogod. talán neked már hátul is van biztitábla a kárpit mögött a csomagtérben.

YELLOW Elküldve: 2022-02-03 20:01 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.

YELLOW Elküldve: 2022-02-02 22:09 N46 és N42 motorok

kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.

YELLOW Elküldve: 2022-02-02 22:05 Ékszíj tárcsa

Gergo1975 írta: Sziasztok, szeretnék érdeklődni hogy M52TUB28 típusú motor (sorhatos 2.8as motor van a Z3 coupémban) vezérműszíj, vagy lánc van? 9 éve vettem az autót 120.000km-el kb most 145000 van benne, de ha szíjas akkor időszerű lehet cserélni a kora miatt ugye? köszönöm!


ha beírod a motorkódot a google-ba rögtön kiderült volna.
láncos a motor. de van szíj is, ami a kiszolgáló részeket hajtja, mint generátor, klíma (ha van), kormányszervo.

YELLOW Elküldve: 2022-01-29 18:42 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Sziasztok
Adott egy 2007 es e90 n46b20b motorral!
Nem régen kapott 4db új gyertyát 4db új trafót!
Trafó Bosch gyertya ngk
Alapjáratom meleg motor mellett is ingadozik 800-1000-1200 de van még hogy 1500 ig felmegy és megáll!

Illetve második probléma ezt a mai nap kezdte, hogy ha áll a kocsi 1-1.5 órát és beindítom a kocsit a piros olajkanna bevillan (olaj szint jó)
A check menü alatt nincs hiba! Ha csak addig állítom le amíg pl a boltba megyek akkor nem löki fel a piros olajkannát!


a fordulatszám ingadozásnak több oka lehet. én első körben a főtengely jeladót vizsgálnám. de mondom marha sok lehetőség lehet.
piros olajkanna olajnyomást jelöl. rossz olaj, rossz olajpumpa, dugult szűrő, rossz szenzor, vagy annak vezetéke.

YELLOW Elküldve: 2022-01-29 18:38 ablakmosó folyadékok

Noresz írta: Sziasztok.
Egy kerdesem lenne.
Folyik el az ablakmoso folyadek es nagyon gyenge a nyomas. Valakinek valami otlete hogy mi lehet? Elrepedt volna valami?


hát bármi lehet. végig kell nézni a tartálytól kezdve a spriccolóig. ha van lámpamosó, akkor abba az irányba is.
tartály is repedhet, motor is engedhet, vagy annak tömítése, a csövek.

YELLOW Elküldve: 2022-01-26 22:02 N46 és N42 motorok

TomyMU írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Most cseréltem ill. cseréltettem CCV szelepet az autóban, ami ugye a forgattyúsház szellőztetéséért felelős, vákuumvezérelt membránszelep(olajleválasztó). Amikor legutóbb cserélte 4 éve,akkor az olajbetöltő sapka levételével, megingott az alapjárat, gondolom a vákuum miatt. ( a nívópálca kihúzásánál is) Azért gondoltam, hogy eljött a csere ideje, mert már elment 60 ezret, és már nincs ilyen vákuumos jelenség, hanem ha leveszem a sapkát, hidegen kicsit, melegen pedig eléggé veri kifele az olajat. A szerelő kicserélte, de ugyanúgy megamaradt a jelenség. Rossz kartergázszűrőt vettem volna bele? Minden csöve is ki lett cserélve ismét! Vagy lehet, hogy nem lett kicserélve?


mivel ott megy a lánc, persze, hogy veri ki az olajat.
minimális vákuumnak kell lennie. persze nem olyannak, hogy a kupak nyitásakor süvítsen. ha ilyen hidegben, pici gőzölgés van, az is normális.

YELLOW Elküldve: 2022-01-26 17:45 Hűtővíz..:S

DDD írta: Jaja, néztem, nem tétel... Csak, hogy szedem ki? Van rá valami trükk?


hát én lapos csavarhúzót hevítettem fel, aztán nyomtam bele. de a másik úgy tört le, hogy egy szeggel ki tudtam tekerni.
vagy vékony szárral belefúrni, aztán pici facsavar.

YELLOW Elküldve: 2022-01-25 21:22 Hűtővíz..:S

DDD írta: Na tegnap neki kezdtem a légtelenítésnek. Sík felületen úgy tűnt, hogy tele van. Járattam és felálltam egy emelkedő részére az udvarunknak. Ahogy írtátok, megvártam, hogy bemelegedjen. Felnyomtam maxra a fűtést. Utána leállítottam. Egy ronggyal letekertem a tartályrol a sapkát. Felkészültem a gejzírre. Hát az elmaradt. Meglepetésemre a pár deci fagyállót nyom nélkül elnyelte. ( Pedig eddig vízszintesen állva töltögettem, csak az utóbbi pár alkalommal már nem fért.) Ma ugyanezt megismételtem. 1 liter folyadék ment bele az emelkedőn mire tele lett. Utána járttam és légtelenítgettem. Viszont a légtelenítőcsavar beletört így vége lett a bulinak :/ Korábban írogatták itt, hogy nem lehet durván levegős a rendszer, mert akkor felugrik a hőfok hirtelen. Ezennel jelentem, hogy az enyémben marhára nem ugrott fel soha a hőfok hirtelen. Pedig ezekszerint nem kicsit levegős volt.


filléres a légtelenítő csavar. nekem is legutóbb megadta magát, hát csak 17 éves műanyag volt már. mondjuk nekem hirtelen kellett, így azt hiszem 400-500Ft körül volt darabja. ha jól emlékszem.

YELLOW Elküldve: 2022-01-24 20:15 hangos a motor

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
A minap mentem volna a kocsival de sajna nem néztem rá az olajra.
Beinditás után baromi ronda hangja volt úgy 1-2 mp-ig hangoskodott aztán mikor megjött az olajnyomás szépen elhalkult és járt rendesen.
Mi volt az a zaj és vajon mennyit ártott ez a technikának?
Utólag megnézve minimumon volt az olaj de a lámpa még nem jelzett.
Ennyi elég neki hogy későn kapja fel?


ha sokat állt, megeshet.
egyéb esetben, lehet nem a legjobb az olaj, ami benne van.


Előző este mentem vele a páromért a belvárosba de akkor semmi zaj nem volt.
Fuchs olaj van benne amit ajánlottál 5/30 és km is csak max 4000 van benne.


én ajánlottam Fuchs-ot? nem rémlik, bár agyaltam rajta, hogy kipróbálom én is.
de a Mannol OEM BMW olaja mellett döntöttem. már októberben bele kellett volna rakni, de hát nem mentem azóta 100km-t se nagyon. na jó, max 300-at. de már a jobb időt megvárom, úgy is másik autót használok. na azon viszont szombaton olajcsere.

YELLOW Elküldve: 2022-01-24 17:45 hangos a motor

kisskarex írta: Sziasztok!
A minap mentem volna a kocsival de sajna nem néztem rá az olajra.
Beinditás után baromi ronda hangja volt úgy 1-2 mp-ig hangoskodott aztán mikor megjött az olajnyomás szépen elhalkult és járt rendesen.
Mi volt az a zaj és vajon mennyit ártott ez a technikának?
Utólag megnézve minimumon volt az olaj de a lámpa még nem jelzett.
Ennyi elég neki hogy későn kapja fel?


ha sokat állt, megeshet.
egyéb esetben, lehet nem a legjobb az olaj, ami benne van.

YELLOW Elküldve: 2022-01-22 21:32 Hűtővíz..:S

DDD írta: Köszi a gyors választ. Kínomban már elkezdtem visszaolvasni évekre visszamenően. 2012-es hozzászólásokat olvasok.Bemásolnád vagy leírnád a módszert? Előre is köszi!


levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.[/quote]

van kereső az oldalon, és tudsz hozzászólásra is keresni. beírod, hogy légtelenítés, és kidobja.

YELLOW Elküldve: 2022-01-22 20:28 Hűtővíz..:S

DDD írta: Sziasztok,e46 318ci jelzi, hogy töltsek hűtőfolyadékot. Hűtőfolyadék szintje maxon van.Többször ellenőriztem. Van, hogy eltűnik a figyelmeztetés. Van, hogy több km-et megyek és nem jön elő. Van, hogy azonnal indítás után jelzi. Fűtésem csak akkor van, ha jobban nyomom neki. Akkor viszont jön a hiba is. Hőfok mutató szépen beáll középre és ott is marad. Műszerfal környéke nem nedves. Motorhiba nem jelentkezik. Füst nincs. Alapjárat mindig rendben van.Mi lehet ez? Előre is köszi!


levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.