YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-10-10 19:28 E46 futómű állítás

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)


most nem bogarászom ki az értékeket, de elmondható, hogy a legtöbb helyen tök hüJék hozzá, és nem tudnak futóművet állítani. odáig terjed ki a tudomány, hogy a kormány összekötőn állítanak, és ezért fizetsz 8-20ezer Ft-ot. aztán rámondják mindenre, hogy nem lehet állítani, vagy sérült, deformált. katasztrófa, ami van.

Ahogy Vágó István mondaná:Végtelenül egyetértek!!! A hátsókeréknél is én említettem nekik hogy állítható,de az ki ment a fejemből hogy az első telók felső csavarjain is ha jól tudom pont azt lehet állítani amit említett hogy a kerék függőleges fokát.Mind1 itt Keleten alug van profi,Lehet egyszer átmegyek Budaörsre ott ismerek szakembert de idén már feladom.Vagy tanulmányozom hogy kell a telónál állítani pedig láttam pár videót anno...


Konkrétan erre gondolok hogy ezt a lépést kihagyták:https:A link neve


ja, hogy ott állítható?
én nem tudtam. azt hittem ott fix furat van. mármint egy kerek, nem ovális. ugye nekem raktak be még anno ültető rugót, de nálam nem látszik semmi, vagy ugyanoda húzták le...
valószínű ők sem tudták, hogy lehet ott. az a szomorú, hogy amikor elviszi az ember, a gépnek rögtön fel kellene dobni az adott autóhoz, hol és mit lehet állítani. lehet van, ami feldobja, de a szerelőnek is utána kellene nézni. több szerelős adatbázis dobja. mondjuk még én sem néztem, nem volt dolgom vele.

Igen de szerintem mivel a Forgalmim sem kérték el hogy alvázszám alapján kérjenek le bármit is,ránéztek Bmw Bmw ennyi.. Mondjuk el sem vittem volna beállítatni ha előtte nem cserélek párban új lengőkarokat meg kormányösszekötő stb,az 5-évig tanyasi kátyús utak adtak neki pedig volt amikor csak 2-es alapjáraton mertem menni a szar főúton
ami 5-év alatt épült meg kb 4_km... Ami fura hogy mielőtt lengőkarokat nem cseréltettem nem ette a gumikat csak utána,e-szerint igaz lehet a mondás hogy bármit cserélünk a futóműnél be kell utána állítani,csak az bosszant hogy mindent megtettem az ügy érdekében mégsem tökéletes a beállítás. Szomorú az élet ilyenkor...


hát én sem tudom hova vinném, ahol valóban korrekten beállítanák.

YELLOW Elküldve: 2021-10-10 17:27 E46 futómű állítás

John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)


most nem bogarászom ki az értékeket, de elmondható, hogy a legtöbb helyen tök hüJék hozzá, és nem tudnak futóművet állítani. odáig terjed ki a tudomány, hogy a kormány összekötőn állítanak, és ezért fizetsz 8-20ezer Ft-ot. aztán rámondják mindenre, hogy nem lehet állítani, vagy sérült, deformált. katasztrófa, ami van.

Ahogy Vágó István mondaná:Végtelenül egyetértek!!! A hátsókeréknél is én említettem nekik hogy állítható,de az ki ment a fejemből hogy az első telók felső csavarjain is ha jól tudom pont azt lehet állítani amit említett hogy a kerék függőleges fokát.Mind1 itt Keleten alug van profi,Lehet egyszer átmegyek Budaörsre ott ismerek szakembert de idén már feladom.Vagy tanulmányozom hogy kell a telónál állítani pedig láttam pár videót anno...


Konkrétan erre gondolok hogy ezt a lépést kihagyták:https:A link neve


ja, hogy ott állítható?
én nem tudtam. azt hittem ott fix furat van. mármint egy kerek, nem ovális. ugye nekem raktak be még anno ültető rugót, de nálam nem látszik semmi, vagy ugyanoda húzták le...
valószínű ők sem tudták, hogy lehet ott. az a szomorú, hogy amikor elviszi az ember, a gépnek rögtön fel kellene dobni az adott autóhoz, hol és mit lehet állítani. lehet van, ami feldobja, de a szerelőnek is utána kellene nézni. több szerelős adatbázis dobja. mondjuk még én sem néztem, nem volt dolgom vele.

YELLOW Elküldve: 2021-10-10 17:05 Segítsetek!

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?


pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha.


szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.


Igen, ezt az ábrát én is néztem, alvázszám alapján is be hozta nekem, viszont ha N47N-ben nem volt akkor valóban nincs az enyémben. Bár akkor cumi, mert nem a fűtéscsap döglött be hanem - gondolom én - az állítómotor a műszerfalban Utasoldalra nem akarja nyomni a meleget, csak ha maxra tekerem azon az oldalon is a hőmérsékletet.


mondjuk én nem értem, hogy nincs. arra kíváncsi lennék én is.

YELLOW Elküldve: 2021-10-09 22:45 Segítsetek!

Adriano98 írta: Sziasztok!

Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?


pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha.


szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.

YELLOW Elküldve: 2021-10-09 22:06 E46 futómű állítás

John írta: Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)


most nem bogarászom ki az értékeket, de elmondható, hogy a legtöbb helyen tök hüJék hozzá, és nem tudnak futóművet állítani. odáig terjed ki a tudomány, hogy a kormány összekötőn állítanak, és ezért fizetsz 8-20ezer Ft-ot. aztán rámondják mindenre, hogy nem lehet állítani, vagy sérült, deformált. katasztrófa, ami van.

YELLOW Elküldve: 2021-10-08 16:53 Társalgó

hil írta: Sziasztok,
kérdezem, hogy M verziót gyártottak gázolajos motorral?
Köszi: hil


NEM!
ha láttál, akkor az átépítés volt.
ha nem E46-ról van szó, hanem újabb típus, akkor van dízel M competition vagy mi...

YELLOW Elküldve: 2021-10-05 17:26 Olajcsere

John írta: Sziasztok.Bagatel kérdés tán volt már rá válasz.Olyan kérdésem lenne hogy miért van az hogy lenullázom olajcsere után a visszaszámlálót,és valaki fel tudná sorolni (Tudom hogy nem a valós Km-et számol hanem átlagol..)tételesen hogy milyen paramétereket vesz figyelembe mivel kb vagy 60 Km-et megtettem azóta és ugyanannyi az érték...


ha jól emlékszem 50km-ként figyel. de ha nem hajtottad, nem fog csökkenni. ugyanis rugalmas a periódus. ha az 50km alatt 1x sem indítottál újra, neki az jó.
figyeli az üzemanyagfogyasztást, a fordulatszámot, a külső hőmérsékletet, a motor hőfokát, mennyi indítás volt adott szakaszokban, közben felmelegedett-e a motor, vagy sem. nagyjából ennyi, de még tuti néz valamit.

YELLOW Elküldve: 2021-10-03 08:11 Tolató radar

asprey írta: Sziasztok! Azt olvastam itt a fórumon, hogy 4db szenzor nem ugyanolyan van két szélső. Azt miből lehet megállapítani? Nekem 1db ment tönkre a jobb szélső de nem tudom, hogy kell be azonosítani vásárlásnál. köszönöm!


ha minden igaz coupe-nál egyforma mind. legalábbis a rendszer szerint. a touring-nál különböző a két szélső. mármint a két szélső egyforma és a két középső egyforma.
azért érdemes előtte kipattintani, ha jól rémlik más belül a csatlakozó színe, ha különbözik.

YELLOW Elküldve: 2021-10-02 08:34 Társalgó

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem tudom hová illene a téma de itt kérdezném hogy.Ma voltam futóműállításon és vagy én vagyok skizó de csak miután hazaértem utána vettem észre pont azon az oldalon ahol a futóműves értelemszerűen benyúlva mozgatta a kormányt és a tükröm fényezése vagy inkább a lakkozása felhójagozódott.Létezik hogy valami vegyszer lehetett a ruháján amikor a tükörre könyökölt és lemarta nekem mire hazaértem vagy ennyi idő alatt kb 30-40-perc fejti ki a hatását? Kérdésem lényege hogy itt is az érvényes hogy "Kasszától való távozás után nem fogadunk el reklamációt.."? Meg ugye Pont Péntek van és Hétfőig ki sem nyitnak. (Annyit megjegyeznék hogy nagyon rendesek voltak és aznap fogadtak és kormányösszekötőt is cseréltek még meg is dicsértem őket milyen rendesek és gyorsak!)Így néz ki: :'(


szerintem már úgy is mindegy. esetleg próbálj meg egy kis fékfolyadékot a még ép lakkra cseppenteni a tükörre. ha feljön, akkor meg van a bűnös.
de nem lehet, hogy a tükör neked le van fóliázva egy átlátszó fóliával? és az vált el?

Nálam van 5-éve de én nem fóliáztattam le,előttem a nő volt a 2.-tulaj 10-évig de nem hinném mer középkorú 50 feletti csaj.De úgy fogom fel inkább hogy jobb mintha az ajtót marta volna meg,de ezért nem szeretem a szerelőket (Neki dőlnek meg hasonló,a rosszabbik amikor a kasztnira teszik a szerszámot ) mindig vagy ők vagy ha utast szállítasz az károsítja meg.CSak ugye mint mindenki más én is szeretem ha minden elem még gyári,most meg törhetem a fejem hogy oldjam meg,sebaj legalább a futómű be van állítva.Ilyenkor marad a lenyelem a békát effekt..


ugye, ha be van gyógyulva a csavar, szokták lánggal melegíteni. lehet az kapta meg. nem tudom tényleg. nem tűnik fóliásnak az egész? bár lehet műanyagon másképp reagál a lakk, pl hőre. esetleg próbáld meg, hogy visszamész. hátha sikerül valamit.

YELLOW Elküldve: 2021-10-02 07:27 Társalgó

John írta: Sziasztok.Nem tudom hová illene a téma de itt kérdezném hogy.Ma voltam futóműállításon és vagy én vagyok skizó de csak miután hazaértem utána vettem észre pont azon az oldalon ahol a futóműves értelemszerűen benyúlva mozgatta a kormányt és a tükröm fényezése vagy inkább a lakkozása felhójagozódott.Létezik hogy valami vegyszer lehetett a ruháján amikor a tükörre könyökölt és lemarta nekem mire hazaértem vagy ennyi idő alatt kb 30-40-perc fejti ki a hatását? Kérdésem lényege hogy itt is az érvényes hogy "Kasszától való távozás után nem fogadunk el reklamációt.."? Meg ugye Pont Péntek van és Hétfőig ki sem nyitnak. (Annyit megjegyeznék hogy nagyon rendesek voltak és aznap fogadtak és kormányösszekötőt is cseréltek még meg is dicsértem őket milyen rendesek és gyorsak!)Így néz ki: :'(


szerintem már úgy is mindegy. esetleg próbálj meg egy kis fékfolyadékot a még ép lakkra cseppenteni a tükörre. ha feljön, akkor meg van a bűnös.
de nem lehet, hogy a tükör neked le van fóliázva egy átlátszó fóliával? és az vált el?

YELLOW Elküldve: 2021-09-30 19:20 Társalgó

Bitu79 írta: ...

nekem nem szép a fényezés. ott van enyhe rozsda. a szokásos íven a bal oldalán. ez 3 picike pontot jelent. az alja hidd el, hogy hibátlan. nekem nincs mutogatási fétisem, cseppet sem hat meg, ha nem hiszed. a képminőség se érdekel. pont letojom. azt is csak azért csináltam, hogy hagyjál már békén. majd legközelebb felbérelek egy profi csapatot. jah, NEM!
nem tudom milyen lengőkarról beszélsz, egyedül a két szilentblokk elől nem gyári, minden más az. na meg a rugók. minden másban ott a BMW logo, matrica, stb.
nem tudom miket írtál még, de legyen elég ennyi válasznak.

YELLOW Elküldve: 2021-09-29 22:38 Társalgó

Bitu79 írta: https://www.youtube.com/watch?v=SCx16TS30Gc

Fél óránál picit nagyobb lett a videó,de minden részét megmutatom benne az autónak,hogy mennyire lett tiszta.


napok óta megy a fényezés így is, úgy is.
nem akarlak megsérteni, de ha ez olyan, mintha most jött volna ki a szalonból, akkor inkább leteszek az új autóról.
azért volna pár felület, aminek az ápolása időszerű lenne, mondjuk egy kis rozsdaátalakítóval.
tény, látom, hogy sok munka van benne, sőt szerintem beteg vagy... jó értelemben, úgy mondanám inkább, hogy elvetemült? van még egy szó erre, de nem jut eszembe.
irigylem a a türelmed és a kitartásod és a sok szabadidőd.
de volt szerencsém, pár 0km-es autóhoz, és azért... csupán a túlzó kijelentés zavar egy picit. értem, hogy hatásvadász akart lenni...
lehet én öregszem, de lassan kezdem azt érezni feleslegesen óvom a sajátom. ha 6 hengeres legalább 25i lenne, akkor nem volna baj, de így. napi 2x50km-t járok munkába egy 900cm3-is törpe autóval, és közben azon gondolkozom, hogy normális vagyok-e, hogy azért vettem, hogy ne a bajorba gyűjtsem a km-et, hogy ne azt féltsem a parkolóban, a rossz úton. miközben az óvásban is megöregszenek a műanyagok, a gumik. 2-3 hetente előveszem, akkor is megállít a rendőr... nem értek én már semmit.

YELLOW Elküldve: 2021-09-22 17:52 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.

Szia,
a 2-vel jelzett a Valvetronic sensor. Ha a csatlakozónál olaj van, akkor azt hiába mosod ki onnan, jó nem lesz. Annak hibájakor a Valvetronic szükség üzemben dolgozik. A cseréjéhez le kell venni a vezérmű láckereket, mert a sensor nem fér ki tőle.
Bye: hil


igazad van. én csak a csatlakozásban gondolkoztam. mert lehet csak ott van probléma, és maga a szenzor még jó. én biztos előbb kitisztítanám a csatikat, mielőtt cserélném magát a szenzort.

Ugyanez volt az én autómmal. Kitisztítottam a csatlakozót, ami nem segített. Olaj oda csak a vezérlés felöl kerülhet és ha ott megjelenik az olaj, akkor az egész szenzor olajban úszik, tehát kuka.
Bye: hil


YELLOW/hil köszönöm az instrukciót!
Sokat segitettetek de ennyire én már nem másznék bele,hogy a lánckereket levegyem.
hli azt irta hogy nem kivehető a kerék levétele nélkül a senzor Yellow-nak viszont ugyan ez a motor van az autóban mint az enyémben és lehet hogy ott kiszedhető a szenzor.Nem lehetságes?


hil-nek is ez a motorja van. alapjaiban ugyanaz. nem lehet kivenni. én írtam rosszul, mert annyira azon járt az agyam, hogy a csatlakozóban van olaj és azt takarítanám, hogy megállt a gondolatom annál.

YELLOW Elküldve: 2021-09-19 19:36 N46 és N42 motorok

hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.

Szia,
a 2-vel jelzett a Valvetronic sensor. Ha a csatlakozónál olaj van, akkor azt hiába mosod ki onnan, jó nem lesz. Annak hibájakor a Valvetronic szükség üzemben dolgozik. A cseréjéhez le kell venni a vezérmű láckereket, mert a sensor nem fér ki tőle.
Bye: hil


igazad van. én csak a csatlakozásban gondolkoztam. mert lehet csak ott van probléma, és maga a szenzor még jó. én biztos előbb kitisztítanám a csatikat, mielőtt cserélném magát a szenzort.

YELLOW Elküldve: 2021-09-18 19:03 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.