YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-08-25 21:04 Társalgó

Bitu79 írta: Önkiszolgáló mosóba járok,ahol ozmózisos öblítővíz van.
A gondom a következő: Ugrál az ablaktörlő,olyan mintha tapadna az üveghez...
Ablakmosó folyadékkal(nyári bogároldós szélvédőmosó) befúlyom,akkor szépen siklik.Sima csapvízzel lelocsomom,utána is szépen töröl.De ha az autómosóban lemosom,és kiállásnál bekapcsolom a törlőt,akkor elkezd rezegni az ablaktörlő,majd kiszakad a helyéről...A mosóban azt mondják nincs semmi a vízben...De én nagyon gyanakszom arra mostmár.Hónapok óta zavar ez.A mechanika nem sérült,és a lapátok is újak.Mi lehet a baj?Ti nem tapasztaltatok hasonlót?A szélvédő patyolat tiszta,nincs rajta semmi,még viasz sem.Degreaserrel is átmostam.Ez zsírtalanító ugye.A karok dőlésszögét esetleg lehet állítani valahogy?Én úgylátom nem lehet ilyet.Várom a válaszokat.


pedig ez tipikusan viasz szerű dolog, csak valami rossz anyag.
de lehet állítani a dőlésszöget a lapátnak. a "bosch" karra, ahogy visszahajlik J alakban, oda van egy spéci eszköz, amit oda kell rakni és egy szerszámmal lehet rajta tekerni. ezzel lehet szöget módosítani. vannak hivatalos értékek is. a neten találni ilyeneket.

YELLOW Elküldve: 2021-08-21 15:54 Kulcs hiány!

Pocses írta: Sziasztok!

Ha valakinek netán kulcs kellene, Győrben tudok szakit. Most csináltattam új rombusz kulcsot tokkal-vonóval 25papírért számlával garival.
De sok típushoz, márkához tud új kulcsokat, vagy akár javítja is őket.
20 perc alatt kezemben volt az új kulcs.


drága vót!

YELLOW Elküldve: 2021-08-19 17:35 Önindító

imreandris írta: Sziasztok!

Néha a gyújtás ráadásakor egy "nyekkenő" hangot ad szerintem a generátor. Főként ha reggel indítom először az autót. Utána semmi, viszont ha közel hallgatom egy kis kattogó, kattyogó hang szerű hallatszik. Én a generátor csapágyra gondolnék. A szerelőm még 2 hétig szabadságon van. Meddig lehet ilyen gonddal használnom? Töltéssel nincs probléma.
Autó: bmw e90 320i (2005-ös évjárat)
Köszönöm a válaszokat előre is! (Bocs hogy ide írtam, generátorral kapcsolatban nem találtam topicok)


gyanítom N46B20 a motorkód. az a baj nem tudom milyen a kattanás, amit hallasz. folyamatos, ütemesen érkezik, vagy random módon? mert lehet normális is. vagy korábban nem volt ez a hang?

YELLOW Elküldve: 2021-08-15 19:45 DPF

katonaza írta:
Noresz írta: Sziasztok. Segitseget szeretnek kerni,"Partiler filter" ezt irja ki a bordon. Mivel probalkozzak? 50 km ert mentem 4000 fordulat szammal, de nem oldosott meg. Mikor elindulok nem jelzi de utanna kb 5 km utan megint jelzi.




BMW specifikus diagnosztikai programmal történő hibakód kiolvasással.
- Amit én ismerek és merek ajánlani: PC-re INPA, Mobilra pedig Carly.

Aztán lehet, elegendő lesz egy kikényszerített regeneráció.

Végső esetben üzemanyaghoz tölthető DPF tisztító.


szerintem meg már kuka a DPF. vagy benne sincs, csak a borítás körbe, csak nem írták ki.
nem tudjuk a km-t, bár az egy dolog mit mutat...

YELLOW Elküldve: 2021-08-14 20:00 DPF

Noresz írta: Sziasztok. Segitseget szeretnek kerni,"Partiler filter" ezt irja ki a bordon. Mivel probalkozzak? 50 km ert mentem 4000 fordulat szammal, de nem oldosott meg. Mikor elindulok nem jelzi de utanna kb 5 km utan megint jelzi.


hát, mert valószínű, hogy már cserélni kell. ha jól látom 2008-as autó, az esély már akár 2x is meg lehetett rá.

YELLOW Elküldve: 2021-08-14 16:30 Társalgó

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...

szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.
Köszönöm Yellow.Nyomtam is rá egy köszit.


ideje volt, mert a %-os arányom erősen megy lefele. rosszul is aludtam már pár napja emiatt.

YELLOW Elküldve: 2021-08-12 19:43 Társalgó

Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...


szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.

YELLOW Elküldve: 2021-08-02 19:43 Motorolaj

kisskarex írta: Sziasztok.
Kis kérdésem lenne.A minap töltöttem olajat mert min közelében volt és hát sajnos megszaladt és sikerült max ig töltenem.
Eddig nem füstölt a kocsi de azóta halovány kék füstöt ereget.
Létezik ez a túltöltés miatt?


igen létezhet. majd elégeti. ha szerencséd van nem teszi tönkre a katalizátort. jellemzően ha picit töltöd túl, akkor nem gond. de akkor nem is füstöl.
kb 0,5 literrel ha túltöltöd nem jelent gondot. tehát igencsak többet töltöttél rá pluszban.

YELLOW Elküldve: 2021-08-02 19:06 Hibakód

panelsniper írta: Sziasztok,

tegnapi nap folyaman felvillant a Check Engine lampa es hibakod olvasas utan P0444 hibakodot dobott a computer.
Korabban a hibakod olvasas utan is meg volt ez a hiba, a tanklegtelenitö szelepet irta hogy hibas,de akkor a Check Engine lampa nem vilagitott.

Hibakod olvasas es törles utan a hiba nem jött elö, illetve a Check Engine lampa nem vilagit. Lehetseges hogy valami elektromos hiba okozta ezt a hibakodot?

Ki szeretnem cserelni ezt a szelepet, de nem talalok utangyartottat, csak eredetit.
A REAL OEM szerint a cikkszam 13907557923
Sima egyszerü M54B22 (E60)
Letezik hogy nincs hozza utangyartott?

Köszi!


igen, vannak olyan alkatrészek, amikből csak gyári van.

YELLOW Elküldve: 2021-07-27 20:09 320d Motor

Bitu79 írta:
Szíjból Cortecot javasolnak ugye.A többivel lehet nyekeregni fog


szíjból Conti. Corteco a szíjtárcsa.

YELLOW Elküldve: 2021-07-27 18:28 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.


Köszi, valóban a klímakompresszor állt be. A kuplung rendben így klíma nélkül nincs gond, azon kívül hogy az évnek pont a "legjobb" időszakában adta meg magát


érdemes lesz megnézni, hogy a hosszbordás szíj milyen állapotba került. nem üvegesedett-e fel a felülete. mert akkor érdemes azt is cserélni. maga a szíjat, szerint 3-4ezerért meg lehet venni, nem összeg. legalább nem fog nyekeregni a későbbiekben.

YELLOW Elküldve: 2021-07-26 21:48 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.

YELLOW Elküldve: 2021-07-26 21:30 320d Motor

Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.

YELLOW Elküldve: 2021-07-22 21:48 kiegészítő fűtő modul

Jani69 írta: Sziasztok!
A motortérben bal oldalon melyik a fűtéscsap és melyik a szivattyú?
Hogyan lehet kimérni,kipróbálni őket?
Hibakódolvasó azt írja kiegészítő fűtésszivattyú hiba.
Előre is köszönöm!


ha jól emlékszem a nagyobbik a pumpa, aminek a tetején van a csati. a másik a csap.
hát 12V-tal meg lehet működtetni őket.
úgy van, hogy a csap lap esetben nyitva van. gyújtásra zár be. ezt ugye lehet érezni, ha valaki ráadja a gyújtást.
sokszor elég kocogtatni őket, vagy egy alapos takarítás is segít. de nem mindig.

YELLOW Elküldve: 2021-07-22 20:19 Fék

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Mivel nem írt senki,inkább rendeltem egy ilyen kupakot újat.
34336774451 a cikkszáma.

8000 ft szállítással együtt.


hát lehet hihetetlen, de még én sem vagyok mindig a gép előtt. attól, hogy be vagyok jelentkezve, csak azért van, mert nem szoktam kijelentkezni. (tudom, hogy a lefelé mutató új az árnak szól)
szerintem ezek nem zárnak teljesen. az ablakmosó tartály kupakja is lyukas. a hűtővízkiegyenlítő kupakja nyomásos, azaz bizonyos nyomás felett elenged, ne a motort nyomja szét valahol. a féktartály is hasonló lehet.
mondjuk nem értem, hogy neked fékezésnél, miért a tartályba ment vissza a folyadék?
fékezésnél a szint változás minimális szinte. észre sem lehet venni. kopott betét esetén sem, hiszen a szint követi a betét kopást.
még akkor sem tudna baj lenni, ha mondjuk a betét félig kopott, majd valaki MAX-ra tölti a szintet, aztán betét kopás után, beteszik az új betétet. de még kopott betét esetén is, ha akkor töltik szintre, majd utána kerül bele az új betét, nem lehetne csurig tele a tartály. én úgy tudom ez úgy van kitalálva.
hogy neked, hogy alakult így, vagy fékezésnél, az akár lehet ABS tömb hiba is. másik irányba dolgozik. vagy fő fékmunkahenger. tudom, most hogy a szintet belőtted, nincs baj. nekem azért fura.

Cseréltettem fékfolyadékot és az idióta szerelő túltöltötte a tartályt.Ennyi volt a dolog,semmi több.Eresztett a lötyi a tartályból a kupaknál,de a szint megfelelő beállítása után már nem tapasztaltam ezt.De bevallom zavar a dolog,mert nem lenne jó ha lemarná a festéket a fékfolyadék ha esetleg még így is nekiáll kifolyni esetleg...Azóta kábé naponta nézegetem...Ugye tömítőgumit vettem hozzá,azt kicseréltem benne,de ugyanúgy folyt kifele a fékfolyadék amíg a szint nem lett beállítva.Azt lett volna jó tudni,hogy normális volt e a folyás,és hogy hol a fenébe tud kimenni a folyadék lezárt kupaknál.Képeket is tettem be ugye.Köszi amúgy a választ.A fékfolyadékkal nem akarok játszani,a fényezés nem olcsó dolog ugye.Inkább rendeltem egy uj kupakot.Ez ugye a kupak,a szenzor és a tömítés is egyben 34336774451 cikkszám alatt...Lehet h. a szenzor(a komplett kupak közepe) nálam nem okés és azért folyt ki a lötyi.Nem hiszem h. a fékfolyadéknak szabadna lenne kifolynia,hisz maró hatású.Ha esetleg van vérző lyuk,akkor oké.De én ilyet nem láttam sem a kupakon,sem a szenzoron...Inkább rendeltem egy uj kupakot,nem örülnék ha kifolyna a fékfolyadék a motortérbe...Az a baj,hogy sehol sem kaptam erre a kérdésre választ,ezért is rendeltem egy uj kupakot szenzorostul,tömítőgumistul...
Ha esetleg valaki még tud erre választ megírhatja. Én nem hiszem h. ennek szabadna eresztenie a féklötyit.Ha direkt tud így kifolyni akkor hol?A kupak menetes részénél ugye tuti nem,csak a szenzor résznél,amit bejelöltem.De szerintem ott sem szabadna neki eresztenie.Nem kaptam senkitől választ,ezért rendeltem inkább egy ilyen s*art...Elég para,hogy csordogált a féklötyi kifele.Okés h. a túltöltés miatt volt,de akkor miért nem látni rajta sehol vérző lyukat?


akkor még1x. alap esetben zár. de bizonyos nyomás felett el fogja engedni. a kérdés az, hogy attól függetlenül, hogy neked tele töltötte, hogy keletkezett akkora nyomás a tartályban?