YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2023-05-19 17:44 világításmodul programozása

Gabee írta: Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy e46 320d-n,be lehet-e valahogy programozni hogy nyitáskor és záráskor villanjanak az irányjelzők?
Ha igen,akkor mennyire bonyolult a művelet és mi kellene hozzá?
Köszönöm!


be lehet. ha nincs riasztó, akkor aktiválni kell, bár hibát fog emiatt dobni, de azt csak diagon lehet majd látni. aztán aktiválni kell a villanást, nyitásra és zárásra is.
hát megfelelő kábel és program kell hozzá. fogalmam sincs, hogy ezek a BT-s OBD cuccok, amik telefonnal is mennek, mennyire tudják ezt lekezelni.

YELLOW Elküldve: 2023-05-19 14:48 Fékjavítás

trebi69 írta: Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!


ha nem jár a motor, az a jó, ha felkeményedik a pedál pumpálásra. úgy tartod, mikor kemény, és indítasz. ha induláskor szépen beljebb megy a pedál, akkor tökéletes a rendszer. így kell működnie. korábban lehet egy cső nem volt rádugva, vagy repedt volt és nem ment a fékrásegítőd.

YELLOW Elküldve: 2023-05-18 22:25 világításmodul programozása

hil írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni abban, hogy lehet a scanner 1.4 -el a nappali mentfényt bekapcsolni? Amit szeretnék: hátsó helyzetjelző, rendszám világítás működjön és a fényszóró úgy 40%-os fénnyel világítson.


szia! én azzal nem tudtam ilyen, csak NCS Expert-tel.
de lehetséges, a refinek 5 és 6V-os beállítási lehetősége van. mondjuk az 5V olyan 40% cirka.
pontosan már nem emlékszem, de hátul sedan-al elég nyomin tudja, a hátsó US-t kell aktiválni, de nekem akkor az volt, hogy a bal hátsó lámpa 3 eleméből a bal szélső egység világított csak, a jobb oldali lámpában a középső egység, tehát felemásan. nem tudom touring-nál mit mutatna. de lehet van hátsó DRL is. rég nem néztem már. de amúgy ha első DRL lenen csak aktív, akkor helyzetjelzőn hagyod és kész. a DRL aktív marad amíg tompítottat nem kapcsolsz. mondjuk ha automata állásban akarod, akkor valóban aktiválni kell. de ezt ki kellene még silabizálni. ha felém járnál... ránézhetnénk. bár már én is hétköznap dolgozom minden nap és nem helyben, hanem Miskolcon.

YELLOW Elküldve: 2023-05-06 16:44 E46 TÍPUSHIBÁK

zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta: Sziasztok! BMW E46 316i (2005.)
Az üzemanyagszint-jelző negyed alatt van kicsivel és az autó megáll.
Tankolás után újra indul.
Üzemanyag szivattyú kb. 2 éve, üzemanyagszűrő 4 hónapja volt cserélve. Egészen idáig nem volt gond.
Mi lehet a probléma?
Köszönöm a válaszokat!


vagy rossz a mutató és valójában nulla van a tankban, vagy ismét a pumpa haldoklik. ez tipikus jele annak. lehet 2 éve cserélted, az nem jelent semmit.


Télen 2-3 hónapig nem használom. Kb 2 hetente beindítottam, akkor a kipufogóból csöpögött a benzin alapjáraton. Lehet ez is valaminek az előjele volt? Szerelőnél volt most! A tank egyik felében volt üzemanyag a másikban nem, ekkor a mutató kicsit negyed alatt volt és nem indult. Tehát a mutató jó. Az üzemanyag nyomás alacsony volt -a diagnosztika ezt mutatta. A szerelő szennyeződésre gondolt (áttisztította). De szerintem megint nem fog indulni! Most 3/4-ig van a tank. Nehezebben indul, mint korábban.


benzin a kipufogóból? nem kondenzvíz volt, csak a túldúsítás miatt a füstnek volt benzinszaga, de a csöpögés víz volt. ha néha csak beindítottad, akkor simán összegyűlik a sok víz a rendszerben.
nekem is sokat áll az autó, főleg az utóbbi 2 évben, de nekem is volt, hogy beindítás nélkül állt 3 hónapot. és semmi gond nem volt vele, pöccre indult.


Üdv! Valóban víz csöpög (ma reggel megnéztem). Viszont, így hidegen nehezebben, nyöszörögve indult. Felmelegedett motornál nincs gond. Így félek használni nem először hagyott az úton, majd üzemanyagot rátöltve indult. Szerinted üzemanyag-szivattyú a probléma? Esetleg üzemanyag nyomásszabályzó? Köszönöm a választ!


szerintem a pumpa lesz. mérni kell nyomást, akár elől a motornál, akár a pumpa után.
de az üzemanyag mennyisége segít a pumpának. aki mindig negyed tankokkal jár, és úgy megy szinte üresig, annak jóval hamarabb kell majd cserélni. minden márka esetén, nem csak a BMW-nél.
én azt szoktam javasolni, hogy a negyed tank legyen a nulla. ha azt eléri, tankolni kell, ha van rá lehetőség. és ha lehet, mindig tele. vagy ha jellemzően csak 10-15ezerért tud tankolni valaki, akkor 1x tele kell, és akkor 1/2 vagy 3/4 tanknál tankoljon újra tele 10-15ezerért. segít a nyomásnak, nem erőlködik a pumpa, jobb a hűtése, még ha furcsán is hangzik.


Üdv! Az autó új,(0 km-es) volt amikor vettem 2005-ben. Valóban, mindig tele tankoltam amennyire lehetett és mindig megvártam a lámpa kigyulladását és még utána is mentem 20-30 km-t. Ezek szerint ez nem jó módszer? Pumpa alatt a üzemanyag szivattyút érted? Bocsánat az értetlenkedésért. Válaszod köszönöm!


igen, pumpa = üa. szivattyú.
ennek a módszernek nem kellene gondot okoznia. úgy értettem, hogy sokan sosem tankolják 1/4-ed felé, és szinte nullára kijárják. te viszont legalább mindig tele tankoltad, ez jó pont. de célszerű 1/4-nél tankolni inkább.
egy idő után így is úgy is meghal a pumpa, csak el lehet tolni ezt az időt, és akkor már csak a kopás miatt fog meghalni. viszont a BMW, és az E46 is több alkatrészben érzékeny a minőségre. általában az olcsóbb alkatrészek nem sokáig bírják. hogy egy adott szerelő mit mond, mit tett bele, az lehet csak neked lett kiszámlázva a drága alkatrész, de egy olcsó került bele. Hiszen a tankba úgy sem nézegeted.


Üdv! Akkor az első reggeli indításnál is az üzemanyag szivattyú hibája miatt rövid ideig szaggat, rángat (néha le is áll), de utána rendesen indul. Nem kap az indításhoz elég üzemanyagot? Persze mérni kell a nyomást. Lehet a tankot is ki kell takarítani 18 év után. Nehéz rendes szerelőt találni itt Kecskemét, Kiskunfélegyháza környékén. A szervízben az első 5 évben (Kecskemét Formont) folyamatosan átbasztak+nem értenek hozzá!!Oda nem viszem már 10 éve.


igen az első indítás is lehet attól rossz.
csináld meg azt ilyen reggeli indításnál, hogy ráadod a gyújtást, de nem indítasz, majd leveszed, megint ráadod vár picit, leveszed, majd harmadjára is ráadod, vársz és indítasz. ha akkor nem produkálja a rángatást leállást, akkor az szintén garancia arra, hogy a pumpa halódik.

YELLOW Elküldve: 2023-05-05 19:38 E46 TÍPUSHIBÁK

zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta: Sziasztok! BMW E46 316i (2005.)
Az üzemanyagszint-jelző negyed alatt van kicsivel és az autó megáll.
Tankolás után újra indul.
Üzemanyag szivattyú kb. 2 éve, üzemanyagszűrő 4 hónapja volt cserélve. Egészen idáig nem volt gond.
Mi lehet a probléma?
Köszönöm a válaszokat!


vagy rossz a mutató és valójában nulla van a tankban, vagy ismét a pumpa haldoklik. ez tipikus jele annak. lehet 2 éve cserélted, az nem jelent semmit.


Télen 2-3 hónapig nem használom. Kb 2 hetente beindítottam, akkor a kipufogóból csöpögött a benzin alapjáraton. Lehet ez is valaminek az előjele volt? Szerelőnél volt most! A tank egyik felében volt üzemanyag a másikban nem, ekkor a mutató kicsit negyed alatt volt és nem indult. Tehát a mutató jó. Az üzemanyag nyomás alacsony volt -a diagnosztika ezt mutatta. A szerelő szennyeződésre gondolt (áttisztította). De szerintem megint nem fog indulni! Most 3/4-ig van a tank. Nehezebben indul, mint korábban.


benzin a kipufogóból? nem kondenzvíz volt, csak a túldúsítás miatt a füstnek volt benzinszaga, de a csöpögés víz volt. ha néha csak beindítottad, akkor simán összegyűlik a sok víz a rendszerben.
nekem is sokat áll az autó, főleg az utóbbi 2 évben, de nekem is volt, hogy beindítás nélkül állt 3 hónapot. és semmi gond nem volt vele, pöccre indult.


Üdv! Valóban víz csöpög (ma reggel megnéztem). Viszont, így hidegen nehezebben, nyöszörögve indult. Felmelegedett motornál nincs gond. Így félek használni nem először hagyott az úton, majd üzemanyagot rátöltve indult. Szerinted üzemanyag-szivattyú a probléma? Esetleg üzemanyag nyomásszabályzó? Köszönöm a választ!


szerintem a pumpa lesz. mérni kell nyomást, akár elől a motornál, akár a pumpa után.
de az üzemanyag mennyisége segít a pumpának. aki mindig negyed tankokkal jár, és úgy megy szinte üresig, annak jóval hamarabb kell majd cserélni. minden márka esetén, nem csak a BMW-nél.
én azt szoktam javasolni, hogy a negyed tank legyen a nulla. ha azt eléri, tankolni kell, ha van rá lehetőség. és ha lehet, mindig tele. vagy ha jellemzően csak 10-15ezerért tud tankolni valaki, akkor 1x tele kell, és akkor 1/2 vagy 3/4 tanknál tankoljon újra tele 10-15ezerért. segít a nyomásnak, nem erőlködik a pumpa, jobb a hűtése, még ha furcsán is hangzik.


Üdv! Az autó új,(0 km-es) volt amikor vettem 2005-ben. Valóban, mindig tele tankoltam amennyire lehetett és mindig megvártam a lámpa kigyulladását és még utána is mentem 20-30 km-t. Ezek szerint ez nem jó módszer? Pumpa alatt a üzemanyag szivattyút érted? Bocsánat az értetlenkedésért. Válaszod köszönöm!


igen, pumpa = üa. szivattyú.
ennek a módszernek nem kellene gondot okoznia. úgy értettem, hogy sokan sosem tankolják 1/4-ed felé, és szinte nullára kijárják. te viszont legalább mindig tele tankoltad, ez jó pont. de célszerű 1/4-nél tankolni inkább.
egy idő után így is úgy is meghal a pumpa, csak el lehet tolni ezt az időt, és akkor már csak a kopás miatt fog meghalni. viszont a BMW, és az E46 is több alkatrészben érzékeny a minőségre. általában az olcsóbb alkatrészek nem sokáig bírják. hogy egy adott szerelő mit mond, mit tett bele, az lehet csak neked lett kiszámlázva a drága alkatrész, de egy olcsó került bele. Hiszen a tankba úgy sem nézegeted.

YELLOW Elküldve: 2023-04-27 22:20 E46 TÍPUSHIBÁK

zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta: Sziasztok! BMW E46 316i (2005.)
Az üzemanyagszint-jelző negyed alatt van kicsivel és az autó megáll.
Tankolás után újra indul.
Üzemanyag szivattyú kb. 2 éve, üzemanyagszűrő 4 hónapja volt cserélve. Egészen idáig nem volt gond.
Mi lehet a probléma?
Köszönöm a válaszokat!


vagy rossz a mutató és valójában nulla van a tankban, vagy ismét a pumpa haldoklik. ez tipikus jele annak. lehet 2 éve cserélted, az nem jelent semmit.


Télen 2-3 hónapig nem használom. Kb 2 hetente beindítottam, akkor a kipufogóból csöpögött a benzin alapjáraton. Lehet ez is valaminek az előjele volt? Szerelőnél volt most! A tank egyik felében volt üzemanyag a másikban nem, ekkor a mutató kicsit negyed alatt volt és nem indult. Tehát a mutató jó. Az üzemanyag nyomás alacsony volt -a diagnosztika ezt mutatta. A szerelő szennyeződésre gondolt (áttisztította). De szerintem megint nem fog indulni! Most 3/4-ig van a tank. Nehezebben indul, mint korábban.


benzin a kipufogóból? nem kondenzvíz volt, csak a túldúsítás miatt a füstnek volt benzinszaga, de a csöpögés víz volt. ha néha csak beindítottad, akkor simán összegyűlik a sok víz a rendszerben.
nekem is sokat áll az autó, főleg az utóbbi 2 évben, de nekem is volt, hogy beindítás nélkül állt 3 hónapot. és semmi gond nem volt vele, pöccre indult.


Üdv! Valóban víz csöpög (ma reggel megnéztem). Viszont, így hidegen nehezebben, nyöszörögve indult. Felmelegedett motornál nincs gond. Így félek használni nem először hagyott az úton, majd üzemanyagot rátöltve indult. Szerinted üzemanyag-szivattyú a probléma? Esetleg üzemanyag nyomásszabályzó? Köszönöm a választ!


szerintem a pumpa lesz. mérni kell nyomást, akár elől a motornál, akár a pumpa után.
de az üzemanyag mennyisége segít a pumpának. aki mindig negyed tankokkal jár, és úgy megy szinte üresig, annak jóval hamarabb kell majd cserélni. minden márka esetén, nem csak a BMW-nél.
én azt szoktam javasolni, hogy a negyed tank legyen a nulla. ha azt eléri, tankolni kell, ha van rá lehetőség. és ha lehet, mindig tele. vagy ha jellemzően csak 10-15ezerért tud tankolni valaki, akkor 1x tele kell, és akkor 1/2 vagy 3/4 tanknál tankoljon újra tele 10-15ezerért. segít a nyomásnak, nem erőlködik a pumpa, jobb a hűtése, még ha furcsán is hangzik.

YELLOW Elküldve: 2023-04-26 21:05 E46 TÍPUSHIBÁK

zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta: Sziasztok! BMW E46 316i (2005.)
Az üzemanyagszint-jelző negyed alatt van kicsivel és az autó megáll.
Tankolás után újra indul.
Üzemanyag szivattyú kb. 2 éve, üzemanyagszűrő 4 hónapja volt cserélve. Egészen idáig nem volt gond.
Mi lehet a probléma?
Köszönöm a válaszokat!


vagy rossz a mutató és valójában nulla van a tankban, vagy ismét a pumpa haldoklik. ez tipikus jele annak. lehet 2 éve cserélted, az nem jelent semmit.


Télen 2-3 hónapig nem használom. Kb 2 hetente beindítottam, akkor a kipufogóból csöpögött a benzin alapjáraton. Lehet ez is valaminek az előjele volt? Szerelőnél volt most! A tank egyik felében volt üzemanyag a másikban nem, ekkor a mutató kicsit negyed alatt volt és nem indult. Tehát a mutató jó. Az üzemanyag nyomás alacsony volt -a diagnosztika ezt mutatta. A szerelő szennyeződésre gondolt (áttisztította). De szerintem megint nem fog indulni! Most 3/4-ig van a tank. Nehezebben indul, mint korábban.


benzin a kipufogóból? nem kondenzvíz volt, csak a túldúsítás miatt a füstnek volt benzinszaga, de a csöpögés víz volt. ha néha csak beindítottad, akkor simán összegyűlik a sok víz a rendszerben.
nekem is sokat áll az autó, főleg az utóbbi 2 évben, de nekem is volt, hogy beindítás nélkül állt 3 hónapot. és semmi gond nem volt vele, pöccre indult.

YELLOW Elküldve: 2023-04-26 17:48 E46 TÍPUSHIBÁK

zoles514 írta: Sziasztok! BMW E46 316i (2005.)
Az üzemanyagszint-jelző negyed alatt van kicsivel és az autó megáll.
Tankolás után újra indul.
Üzemanyag szivattyú kb. 2 éve, üzemanyagszűrő 4 hónapja volt cserélve. Egészen idáig nem volt gond.
Mi lehet a probléma?
Köszönöm a válaszokat!


vagy rossz a mutató és valójában nulla van a tankban, vagy ismét a pumpa haldoklik. ez tipikus jele annak. lehet 2 éve cserélted, az nem jelent semmit.

YELLOW Elküldve: 2023-04-07 22:55 Autómata váltó hibakód

Adammmx írta: Sziasztok.
Automataváltó anomália problémám van.
Kevés gáznál probléma nélkül üzemel a váltó..
de mihelyt több nyomatékra van szükség például egy előzésnél vagy egy 100km/h feletti gyorsításnál a váltó mint ha nem tudná milyen sebességet válasszon és nincs erő.
Ha a motor fordulat 6ezren is van.. egyszerűen nem viszi át a kerekekre.
Egy hibakódot sem dobott ki.. levolt olvasva minden vezérlő egység. a váltó vezérlő egység is..
Ehhez tartozó hiba lehet talán a fő ventilátor állandó járása (hideg indításnál egyből kapcsol)
Szervízkönyv alapján a váltóolajnak még jónak kéne lennie.. de le fogom cserélni.
Csak érdekelt hátha találkozott valaki hasonló hibával.


ha a váltóolaj csere nem oldja meg, akkor valószínű a wandler-t kell cserélni. de nem ártana az osztóműt átnézni egy szakival, mert abban se cserélnek sose olajat és bizony a benne lévő kuplung tárcsák elkopnak. egyébként ez mondhatni típushiba.

YELLOW Elküldve: 2023-03-20 22:21 Társalgó

Robi1990 írta: Sziasztok! Lenne egy olyan problémám e60 525i m54 192hp.autom ha bemelegszik 103°c ra a hűtőviz az alapjarat fel le beingadozik es a motor leáll. Kiporgés gatlo sárga jelzéset mutatja majd 1perc elteltével indul.
A segítséget előre is köszi!


diag, és élőadat. minek találgatni? jó pár hiba eszembe jut. és ami eszembe jut, azt diaggal vagy élő adatban meg lehet látni.
nekem speciel nincs időm, hogy mindegyikről részletesen írjak. viszont gazdaságosabb, mintha találgatnánk, aztán ki tudja melyik a jó megoldás.
egy sima test kábel kontakt hibától kezdve bármi lehet. főtengely jeladó, valamelyik szenzor false jele, stb.

YELLOW Elküldve: 2023-03-02 22:29 diagnosztikai programok

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok. (Bocs ha újat nyitottam ezzel a témával de nem akarok piramist.)Vadásztam egy másik óracsoportot is aminek viszont megegyezik az Eeprom száma 35080 viszont ebbe meg kevesebb Km-van mint a valós Km.Igaz-e amit a szakszervíz mondott hogy :"Kb 500 Km-után átíródik a többi vezérlőben is a magasabb értékű Km." A kérdésem lényege ha ez így igaz,akkor egy idő után az eredeti Km-em visszaáll az óracsoportban is?


én nem hallottam ilyenről még.

Javítottam a hsz-em.Felhívtam a Szolnoki Bm szakszervízt ahol azt mondták hogy 500 Km-után a vezérlőkben átíródik a Km (Abban az esetben ha a bontott óracsoportban magasabb az érték mint a valós.)Viszont most alacsonyabb Km-et mutat az Óracsoport és így akartam kérdezni csak már fáradt vagyok hogy az óracsoportban vissza tud állni a valós értékre.


ilyenről volt már szó itt is, de én saját szemmel, vagy videón se láttam ilyet. legalábbis nem rémlik.

YELLOW Elküldve: 2023-03-01 18:27 diagnosztikai programok

John írta: Sziasztok. (Bocs ha újat nyitottam ezzel a témával de nem akarok piramist.)Vadásztam egy másik óracsoportot is aminek viszont megegyezik az Eeprom száma 35080 viszont ebbe meg kevesebb Km-van mint a valós Km.Igaz-e amit a szakszervíz mondott hogy :"Kb 500 Km-után átíródik a többi vezérlőben is a magasabb értékű Km." A kérdésem lényege ha ez így igaz,akkor egy idő után az eredeti Km-em visszaáll az óracsoportban is?


én nem hallottam ilyenről még.

YELLOW Elküldve: 2023-02-23 18:17 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....


Nem kellett kinyitni, olyan volt mindig mint ha túlnyomás lett volna, és a kupak szelepén keresztül nyomta ki. Úgy ahogy melegen kellett volna, de nekem csak leállítás után lett valamiért túlnyomás. Tehát hidegen megnéztem már ott volt a víz, lehet rosszul fogalmaztam.
De hátul a 4 es hengernél kívülről van egy mikrorepedés, látszik is a hűtővíz, szóval sajnos tuti a dolog


jah, így értem... hát rosszul fogalmaztál. melegen nyomta ki, de te csak akkor vetted észre, mikor már hideg volt. így más.

YELLOW Elküldve: 2023-02-23 18:04 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....

YELLOW Elküldve: 2023-02-22 22:21 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.