YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2023-02-14 23:18 diagnosztikai programok

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen


biztosítékok jók? a műszerfalnak is van, ha jól emlékszem, illetve magának a kommunikációnak is, meg minden is kapcsolatban van. szóval előbb nézd meg az összes biztit.


Köszi.A kesztyűtartóban a 3-biztosítékot (10-34-43-as) átnéztem,nem mentek ki.Van máshol is? (Apropó,a hátttérvilágítás világít,de minden más fekszik kivéve a jobb alsó sarokban a két ikon.)


motortérben is van, bal sarok a szélvédőnél. ahol az ECU is van, vagy a fékfolyadék tartály. de fejből nem tudom a kiosztást. meg mostanában olaszokkal szívok.

Igen valami rémlik hogy van ott pár bizti,na holnap ellenőrzöm.Csak ne lenne ilyen cefet hideg kint..
Mindjárt ránézek Tis-ben


Másik óracsoport megoldotta a problémát.Viszont most kb 100.000-el több Km-et mutat az óracsoport meg egy kis pontocska is van ott sajnos ami ugyebár a "Manipuláció" jele.Az eredeti óraállást vissza lehet állítani Ncs expert-el vagy Inpával úgy hogy a pontocska eltűnjön vagy ehhez több kell?


NCS-sel lehet, ha éppen engedi. de ha ott állítod, az is visszaellenőrizhető, ha valaki nagyon belemegy, hogy történt átírás. pontosan nem tudom, mert sosem csináltam km átírást. pedig volt, aki szerette volna. nyilván ez nem olyan eset, de ebben a részben nincs kézzel fogható tapasztalatom.

Köszi.A pontocska eltűnne?


a pontocska két dolog miatt van. vagy a km, vagy az alvázszám (VIN) nem egyezik az óracsoport és a lámpamodul között. eltérés van. a lámpamodulban a km 50km-ként íródik be, így annyi eltérés lehet. ugye neked másik óracsoport lett, így sem a km, sem az VIN nem stimmel. ezt kell korrigálni.

YELLOW Elküldve: 2023-02-14 20:21 diagnosztikai programok

John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen


biztosítékok jók? a műszerfalnak is van, ha jól emlékszem, illetve magának a kommunikációnak is, meg minden is kapcsolatban van. szóval előbb nézd meg az összes biztit.


Köszi.A kesztyűtartóban a 3-biztosítékot (10-34-43-as) átnéztem,nem mentek ki.Van máshol is? (Apropó,a hátttérvilágítás világít,de minden más fekszik kivéve a jobb alsó sarokban a két ikon.)


motortérben is van, bal sarok a szélvédőnél. ahol az ECU is van, vagy a fékfolyadék tartály. de fejből nem tudom a kiosztást. meg mostanában olaszokkal szívok.

Igen valami rémlik hogy van ott pár bizti,na holnap ellenőrzöm.Csak ne lenne ilyen cefet hideg kint..
Mindjárt ránézek Tis-ben


Másik óracsoport megoldotta a problémát.Viszont most kb 100.000-el több Km-et mutat az óracsoport meg egy kis pontocska is van ott sajnos ami ugyebár a "Manipuláció" jele.Az eredeti óraállást vissza lehet állítani Ncs expert-el vagy Inpával úgy hogy a pontocska eltűnjön vagy ehhez több kell?


NCS-sel lehet, ha éppen engedi. de ha ott állítod, az is visszaellenőrizhető, ha valaki nagyon belemegy, hogy történt átírás. pontosan nem tudom, mert sosem csináltam km átírást. pedig volt, aki szerette volna. nyilván ez nem olyan eset, de ebben a részben nincs kézzel fogható tapasztalatom.

YELLOW Elküldve: 2023-02-12 19:50 Társalgó

gmolnar2002 írta: Sziasztok.Következő lenne a kérdésem bmw 530d 2003 sedan az alany m futómű körbe az autó. Nemrég komplett hatso hidba az osszes szilent cserelve lett es az első lengéscsillapító is fel lett újitva viszont nemhozta azt a feszességet azt az úttartást amit vártam.Kérdésem,hogy alapvetően nem jellemző a 39ekre a feszesség inkább billegősek vagy valahol máshol kellene keresnem a hibát.Segítségeteket köszönöm


inkább lágyabb, mint feszes. már csak a súlya miatt se érezi pattogósnak, meg a hosszú tengelytáv miatt se.
nekem az E46 elég feszesnek tűnt vagy 14 évig, majd vettem egy picike autót full gyári futómű. na ahhoz képest olyan lett az E46, mint egy bálna Merci.

YELLOW Elküldve: 2023-02-07 20:06 diagnosztikai programok

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen


biztosítékok jók? a műszerfalnak is van, ha jól emlékszem, illetve magának a kommunikációnak is, meg minden is kapcsolatban van. szóval előbb nézd meg az összes biztit.


Köszi.A kesztyűtartóban a 3-biztosítékot (10-34-43-as) átnéztem,nem mentek ki.Van máshol is? (Apropó,a hátttérvilágítás világít,de minden más fekszik kivéve a jobb alsó sarokban a két ikon.)


motortérben is van, bal sarok a szélvédőnél. ahol az ECU is van, vagy a fékfolyadék tartály. de fejből nem tudom a kiosztást. meg mostanában olaszokkal szívok.

YELLOW Elküldve: 2023-02-07 17:59 diagnosztikai programok

John írta:
Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen


biztosítékok jók? a műszerfalnak is van, ha jól emlékszem, illetve magának a kommunikációnak is, meg minden is kapcsolatban van. szóval előbb nézd meg az összes biztit.

YELLOW Elküldve: 2023-02-05 19:10 E60 525d nem indul...

kiraly98 írta: Sziasztok! Van egy BMW seria 5, e61 , 525D , 2005 évjáratú autóm. Az lenne a problémám,ahogy kezd lehülni az idő egyre nehezebben indul hideg motorral, aztán míg meleg vagy ki nem hűl a motor pöccre indul. Hidegen akár 3-4 próbálkozás után tudom csak be indítani mert lefull, és miután be is indul ingadozik az alapjárat pár másodpercig. A gyújtógyertyák és a relé ki lett cserélve, de a probléma megmaradt.
Előre is köszönöm, szép napot!


Én két-három dologra gondolnék.
Üzemanyagpumpa a hosszabb állás miatt elejti a nyomást a rendszerben, és idő, mire visszatermeli. A benne lévő visszacsapó szelep lehet a gond, de ha minden igaz egyben cserélhető.
A másik, hogy hűtőfolyadék hidegen beszivárog a hengerekbe, és amíg ki nem nyomja onnan, addig nehezen indul.
Az izzításvezérlő is lehet rossz éppen, bár arra nem annyira jellemző ez a jelenség.

YELLOW Elküldve: 2023-02-04 23:11 N46 és N42 motorok

kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.

YELLOW Elküldve: 2023-01-30 18:30 N46 és N42 motorok

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?


Ahol az olajbetöltő van, azt a műanyagot kell levenni, mintha gyertyát cserélnél. Annyi, hogy a pollenszűrő tartót is le kell venni azt hiszem. Rég szedtem már szét. Aztán úgy is látszik onnan megy-e. van annak egy speckó tömítése, az el szokott fáradni.
Ilyen a tömítés, ha minden igaz: Klikk

YELLOW Elküldve: 2023-01-29 20:30 N46 és N42 motorok

TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.

YELLOW Elküldve: 2023-01-26 20:17 Segítsetek!

Frenki írta: Sziasztok,

A következő problémába futottam bele, és nem találjuk mi lehet a hiba. A kocsim a következőt csinálja. Előzetesen motorcserés volt, motor és vanos vezérlő az eredeti maradt. Nagyjából 700km-ert futott le minden gond nélkül. E46 318i N42B20A motorkód
A hiba jelenség a következő:
Reggeli első indításnál szépen beindúl, majd 5-10 sec járás után leáll és többet nem lehet beindítani. Ilyenkor géprerakva beirja hibakódnak a következőket:
- Összegzett gyújtáskimaradás
- 3-as henger gyújtás kimaradás
- 4-es henger gyújtás kimaradás
- 3-as gyújtótrafó hiba
A feni hibákat törölve már beindúl a kocsi és egész nap megy motor hőfoktól függetlenűl, azaz hosszább állás után is beindúl és semmi hibakódot nem dob be. A kocsi ilyenkor jól húz és szépen jár.
Azonban másnap reggel indítva megint nem indúl el és a fenti hibákat hozza, annyi eltéréssel, hogy 1-es és 2-es hengereket írja be hibának.

Motorcsere után az ECU újra lett indítva és a vanos is rátanítva.
Szerintetek mi okozhatja ezt a hibát? Üzemanyag pumpa relét és trafókat is cseréltem már, de a hiba nem oldódott meg.

Előre is köszönöm!


Maga az üzemanyag pumpa lesz rossz már. Elejti az üzemanyagnyomást. Mikor így reggel van, mikor nem szokott beindítani, többször add rá a gyújtást. Mondjuk úgy 3x, de csak a 3. után indíts. Addig ráad, vársz 5 másodpercet, leveszed a gyújtást, majd újra ráad, megint vár. Majd a 3. gyújtás után indíts.
Ha ez után nincs hiba, akkor üzemanyagpumpa, vagyis annak visszacsapó szelepe, de ha jól emlékszem egyben van.

YELLOW Elküldve: 2023-01-13 18:25 Segítsetek!

lacek71 írta:
kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


Minden motornak üzem meleg állapotában van nyomás a hűtő rendszerében,ezért nem szabad meleg motornál hirtelen levenni a hűtősapkát,vagy nagyon óvatosan.Ha jól tudom a hűtősapka biztonsági szelepe több mint 1bár fölött nyit ki,itt már igen kemény a vízcső.


ez nem teljesen igaz. oké, hogy túlnyomás van a rendszerben, de nem lesz kemény a cső. keményebb, mint hidegen, vagy nem járó motornál.

YELLOW Elküldve: 2023-01-11 20:45 Segítsetek!

kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.

YELLOW Elküldve: 2023-01-02 17:47 Rugócsere

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.


Köszönöm szépen!
A gyári leirás szerint sport futómű van alatta de hogy ez pontosan mit takar azt nem tudom.Előkeresem hogy ez pontosan hogy van leirva németül hátha itt a jártassabbak jobban értik ezt és utána még irok.
további szép estét!


ha jól emlékszem a sport futómű 1,5cm-t ültet. elől lehet 2-t. ha a gyári rugó van alatta, és ennyire ül (egy kép jó lenne oldalról), akkor lehet maga a rugó is eltört, vagy elpuhult. de gyári sport rugókra hatványozottan jellemző a hátsó rugótörés. bár inkább a végeiből szokott letörni, attól nem kellene megülnie.


Szia.
Ide próbáltam már képet tölteni de nem engedte ill nem látszik semmi a kocsiról.
Nem tudom itt hogy szokás és nem is akarok tolakodni de ha adsz egy mail cimet szivesn küldök fotót!
elméletileg a rugó nincs eltörve.
Köszönöm!


sajnos nem működik már az oldal automatikus kép kicsinyítő script-je, viszont kis felbontást vár el. ha fekvő a kép, akkor ne legyen 1024 pixel-nél szélesebb. akkor fel lehet tölteni, és látni is lehet.

YELLOW Elküldve: 2023-01-01 17:54 Rugócsere

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.


Köszönöm szépen!
A gyári leirás szerint sport futómű van alatta de hogy ez pontosan mit takar azt nem tudom.Előkeresem hogy ez pontosan hogy van leirva németül hátha itt a jártassabbak jobban értik ezt és utána még irok.
további szép estét!


ha jól emlékszem a sport futómű 1,5cm-t ültet. elől lehet 2-t. ha a gyári rugó van alatta, és ennyire ül (egy kép jó lenne oldalról), akkor lehet maga a rugó is eltört, vagy elpuhult. de gyári sport rugókra hatványozottan jellemző a hátsó rugótörés. bár inkább a végeiből szokott letörni, attól nem kellene megülnie.

YELLOW Elküldve: 2023-01-01 16:02 Rugócsere

kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.