YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2022-06-23 18:12 Behajthato Tükür

kisskarex írta: Sziasztok fanok!
A jobbos tükörlapom nem fűt.A cseréje mennyire bonyolult és miképpen zajlik?


kipattintod a tükörlapot (valami műanyaggal, vagy rongyba tekert csavarhúzóval), lehúzod róla a csatit, és az újat meg fordítva vissza.

YELLOW Elküldve: 2022-06-22 18:30 N46 és N42 motorok

mateef írta: Sziasztok,
Ingadozó alapjárat, illetve ritkán 1-esben gáz nélküli elindulásnál szaggatott motorjárat, pici csattogás mire utalhat?


megnyúlt a vezérműlánc és/vagy törött a feszítő sín. de a két jelenség lehet két külön álló hiba is. diagnosztika kellene először.

YELLOW Elküldve: 2022-06-19 22:22 Mi lehet a baj?_

imreandris írta: Sziasztok!
A problémám a következő: elindulok az autóval, a műszerfalon kijelzni az autó, hogy a csomagtérajtó nyitva. Megállok a lámpánál, elindulok, ismét ugyan ez. Megnéztem, a csomagtér zárva van. A kapcsoló nyitja rendesen, a központi zár is lezárja... mi lehet a gond? (bmw e90 2005 - ös évjárat)


ha nincs válasz, akkor egy újonnan nyitott topic-ban se lesz. pontosat én sem tudok adni, ezért nem válaszoltam.
nekem leginkább kontakt problémára utalna a dolog. átvezetőnél kábel szakadás, vagy maga a zárszerkezet az csomiajtóban. el kell vinni egy jó autóelektronikáshoz. ha érti a dolgát megcsinálja, megtalálja a problémát. esetleg ha kombi, akkor a külön nyíló üveg is bekavarhat.

YELLOW Elküldve: 2022-06-18 21:46 Motorjel, eml, kipörgésgátló, menetstabilizátor világít!

Lajos írta: Sziasztok!Tudna valaki segíteni abba,pár napja kezdte el csinálni 3 as széria 2 ezres benzines sokszor villog a menetstabilizátor vissza jelző és akkor elveszi a gázt mintha megcsúszna az autó,ha kikapcsolom a dtc gombot megszűnik a probléma.Hiba kiolvasásra nem ír be hibát. Mi lehet az oka?


milyen gumik vannak elől és hátul? ha eltérő szélességű, meg kell nézni, hogy a méretek alapján váltóméretei-e egymásnak.
valószínű megfelelő eszközzel a DTC-t is kalibrálni kellene. ennek meg vannak a követelményei, folyamata. lehet kontakt hiba, a kormányszög jeladónál, valamelyik ABS jeladónál és vagy annak csatlakozásánál, elmozdult a giroszkóp szenzor, vagy épp a gázpedál poti rosszalkodik, vagy a motorban valami. lehet nincs hiba, de élő adatokban látszana. vagy épp lehet rossz hibakód olvasóval van olvasva, aztán nem lát semmit.

YELLOW Elküldve: 2022-06-14 17:54 320d Motor

Balu21 írta: Sziasztok!

Adott egy 1999-s Bmw 320d 136hp
-adagolós -jeladós porlasztós

Az autó alapjáratban illetve alacsony fordulatù közlekedés során befullad, nem forog le 2-3 ezernél többet és füstöl (nagyon) illetve ilyenkor egyáltalán nem akar gyorsùlni..leálitást követő 5-10 perc után tökéletesen müködik gyorsúl ahogy kéne mindig.

A gyári Bmw program illetve a Delphi program is azt irta hogy ,,Tű elmozdulás'' ez számomra a jeladós porlasztót jelentette így szereztem is egy bevizsgált mechanikusan és elektromosan is tökéletesen müködöt. Beszerelés után ugyan ez a probléma áll fent.

Az autó indul mindig igy talán az adagoló nem ludas.

Ha valaki tud segiteni azt nagyon megköszönöm egyenlőre ötletem sincs..


ha jól rémlik itt csak az 1-es hengerben lévő porlasztó jeladós. a többi nem. viszont gyanús, hogy valamelyik nem jó. mert valóban arra utal. ha újabb dízel lenne azt mondanám, hogy be kellene méretni őket, aztán a kapott kódokat újra beírni a vezérlőbe.
egyébként valószínű a résolaj veszteség nagyobb valamelyiknél, esetleg többnél.
én erre tippelnék.

YELLOW Elküldve: 2022-06-08 20:01 e46 első lökhárító tartozékok?

hil írta:
YELLOW írta:
alastian írta: Sziasztok!

Egy E46os coupehoz keresném a 51-11-7-893-128 cikkszámú műanyag elemet. Ha jól sejtem, akkor csak a lökhárítóval együtt lehet megvenni?
Illetve tudtok Veszprém/Székesfehérvár/Siófok környékén olyan bontót ahol érdemes lehet bepróbálkozni náluk, egy ilyen elemért, hátha van?

Így néz ki: https://www.e46fanatics.com/at...pg.401763/

Köszi


Sz.fehérváron Kasza Imre. ha rákeresel, biztos dob telefonszámot, vagy elérhetőséget valamit.

Kasza Imit régóta keresem, nem tudom elérni. Más fórumokból is eltűnt. Azt tudom, hogy pár éve elköltözött a boltja a lakásától valami közeli telephelyre, a címet nem tudom.


huhh, hát pár éve még vettem tőle, igaz Hori-n keresztül azt hiszem. én is azt kérdeztem akkor, csinálja-e még, és akkor igen volt a válasz. azóta tényleg nem nagyon hallani felőle.
szerk.: rákérdeztem, üzemel még, de pl E46-ot már nem nagyon bont, mert nem tud venni bontásra. gondolom már az újabb típusok vannak a porondon. amúgy a házához képest, kb 400m-re van egy ipari parkban Sz.fehérváron. telefonszám is a régi, csak ha bont nem tudja felvenni.

YELLOW Elküldve: 2022-06-03 19:18 e46 első lökhárító tartozékok?

alastian írta: Sziasztok!

Egy E46os coupehoz keresném a 51-11-7-893-128 cikkszámú műanyag elemet. Ha jól sejtem, akkor csak a lökhárítóval együtt lehet megvenni?
Illetve tudtok Veszprém/Székesfehérvár/Siófok környékén olyan bontót ahol érdemes lehet bepróbálkozni náluk, egy ilyen elemért, hátha van?

Így néz ki: https://www.e46fanatics.com/at...pg.401763/

Köszi


Sz.fehérváron Kasza Imre. ha rákeresel, biztos dob telefonszámot, vagy elérhetőséget valamit.

YELLOW Elküldve: 2022-06-01 18:36 Alufelni méretek

Gabee írta:
YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
E46 alá mekkora a legkisebb ET számú alufelni,ami még nem lóg ki a kaszni alól és nem ér bele a sárvédőkbe berugózáskor gyári futómű esetén?
Ki mekkora ET számú felnit használ?
A cél az lenne hogy szépen a sárvédőkkel max. egyvonalban álljanak a kerekek.
Köszi!
Üdv.


hát ez nagyban függ a felni szélességétől és mekkora gumi kerül rá. anélkül...

Szia!
Köszi a választ!
7Jx17-es alufelni kerülne rá, 225/45 R17-es gumikkal.


pontosan nem tudom megmondani amúgy, de ET15 körül még el kell férnie így. az a baj, hogy az ilyen méretű felnik nagyobb BMW-ken voltak,de ott a felni is szélesebb, és nagyobb az agyméret is. szerintem ami a célod, olyan felnit nem fogsz találni nagyon, ami néz is ki valahogy. Valószínű nyomtáv szélesítő pogácsával lenne érdemesebb. csak arra meg harapnak, ha kiszúrják.
egy jó tanács, érdemes próbálni. Viszont a 7" széles felnire túl székes a 225-ös gumi. 7,5-es a hozzá való. igen tudom a 7 és 8" is okés, csak 7-esen butácskán fog állni.

YELLOW Elküldve: 2022-06-01 18:15 Alufelni méretek

Gabee írta: Sziasztok!
E46 alá mekkora a legkisebb ET számú alufelni,ami még nem lóg ki a kaszni alól és nem ér bele a sárvédőkbe berugózáskor gyári futómű esetén?
Ki mekkora ET számú felnit használ?
A cél az lenne hogy szépen a sárvédőkkel max. egyvonalban álljanak a kerekek.
Köszi!
Üdv.


hát ez nagyban függ a felni szélességétől és mekkora gumi kerül rá. anélkül...

YELLOW Elküldve: 2022-05-31 18:01 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.


Kezd egyre érdekesebb lenni. Tegnap próbálgattam de üzemmelegen már nem csinálta ugyanott sem. Ma reggelre viszont megadta magát. Teker de nem indul, közben hajtáslánc, DSC, sebességszabályozás, guminyomás hibát dob fel egymás után. Legutóbb akkor csinált ilyet mikor haldoklott az akksi, 3 hónapja lett cserélve. Lehet ez mégsem a váltó lesz hanem valami elektromos. Vagy az üzemanyag, mutató szerint negyedig van de ki tudja jó-e vagy sem. Ott mondjuk számítana a dőlés.


bármely folyékony szintnél számít a dőlés. az akksit nem így jelzi, akkor csak kattog és villódzik minden. sajnos okosabbat nem tudok mondani. mert vagy eltalálnám vagy nem. jó lenne élő adatokat, konkrétan beírt hibákat megnézni. közeledben nincs BMW specialista? elég sokat szívsz ezzel az autóval, nekem úgy rémlik.

YELLOW Elküldve: 2022-05-30 22:33 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.

YELLOW Elküldve: 2022-05-29 22:36 N43 motorok

adams22 írta: Akkor én bele is vágnék Nekünk ilyen motoros az E87, pontosan N43B16A. 4 éve meg van 24x.000 km-nél jár most kb. Eddig egy Nox szenzort kellett cserélni illetve most kellene elektromos vízpumpát termosztáttal és ABS gyűrűt cserélni. A Nox szenzor 130 eFt kb, a vízpumpa egy százas (pieburgh) + 20 ezer egy behr-hella termosztát. ABS gyűrű filléres dolog ott inkább a munka sok. Kivéve ha annyira rá van rohadva a féltengelyre hogy azzal együtt kell cserélni. Ezek csak anyag árak, normális minőséggel. Mikor megvettük egy lánc cserén esett át 217 ezernél (150 ezer ft). A többi csak a szokásos olaj csere, szűrők.

Ez volt az én tapasztalatom. A bmw-be már nem ez szokott lenni Most van egy ilyen pont bent, tekert órás kitudja mennyi van benne. De az injektorok beszartak rajta, mivel így jártak vele egy darabig a szar injektor tönkre tette az ecu-ban az injektor áramkör végfokait (ecu felújítás) + 4 injektor 400 ezerért. Hiánycikk, nem volt sehol csak olaszországban, onnan kellett rendelni. Ezen kívül még bajos szokott lenni az olajszivattyúja is és főtengely csapágyasodás is utol éri előbb-utóbb. A sok trafó-gyertya hibáról nem írok az a szokásos benzines nyűg, csak úgy mint a szelepszárszimeringek kikeményedése miatti magas olajfogyasztás. Emellett ha rossz minőségű benzint kap vagy nagyon kijárják a tankot és nem hűti/keni a nagynyomású üa.pumpát akkor az is szeret lefeküdni.

Nagyjából most ennyi jutott eszembe, hálistennek nem mindegyik példány ilyen belőle, leginkább a lerúgottak. De megvételüket nem tanácsolja senki. Már lehet én is inkább egy 163 lovas eur3 dízelre váltanék ugyan ezzel a kasztnival, részecskeszűrő nélkül. Max egy turbó kell rá. Kuplung, kettőstömegű a benzinesnél is ott van.


Mi lehet a baj topic-ban hasonlókat írtam egy kérdésre.
igen, "szerencsére" a vízpumpa is elektromos. nehogy olcsó legyen. meg én a kokszosodást is kiemeltem. nem tudom nálad volt-e gond, de használatfüggő, de 80ezrenként érdemes rápillantani, aztán ha úgy van, mehet dióhajas tisztításra.

idézet a topicból, tőlem:
"kitalálom, N43-as motor.
ha jó a sejtésem, akkor simán lehet itt is gyújtótrafó hiba. meg kell cserélni a 3-ast valamelyik másikkal, átviszi-e a hibát. ha igen, akkor biztos trafó, de érdemes mind a 4-et cserélni.
a NOx szenzor is tipikus hibájuk ezeknek. vagy épp maga az injektor. bármi is rossz több hibát beírhat, és több kapcsolódó hiba generálódhat, akár egy alkatrészből.
tipikus baj még a kokszosodás, mivel ez direkt befecsis motor. azaz egy dióhajas tisztítás nem árthat. az is okozhatja bármelyik hibát.
azért a TC cikkeit sokszor fenntartással kell kezelni. vannak motorok, amik nagyobb odafigyelést és törődést igényelnek, és akkor nincs velük baj, és nagyon jók.
nem tudom honnan írsz, de általánosságban elmondható, hogy találgatni felesleges. még hibakódból se. itt élő adatokat kell nézni, diagnosztizálni, ami nem hibakód olvasást jelent, hanem a hiba feltárását, ami több idő, szépen végig kell menni a rendszeren.
nem tudom honnan írsz, de keress a közeledben egy olyan személyt, szervizt, akik kifejezetten BMW-re vannak specializálódva. nem nagy BMW szerviz kell, mert sokszor ott nem értenek úgy hozzá, és drágábbak is.
egyébként ezt a motort én biztos nem venném meg. mert tudom az én használati szokásomhoz nagyon nem lenne való. és talán ezekkel van a legtöbb baj, vagy a legtöbb típushibája a 4 hegeresek közül. de sajnos 80-100ezrenként dióhajas tisztítás kell neki, szigorúan 10-15ezres olajszerviz, minőségi olajjal."

YELLOW Elküldve: 2022-05-27 21:11 N43 motorok

YELLOW Elküldve: 2022-05-27 21:09 Mi lehet a baj?_

mateef írta: Gyertyák, olaj cserélve. Minden hibakód eltűnt. Mielőtt vettem, 2-3 hónapig 1 helyben állt a kocsi, köszönöm a segítséget!
Ha lesz valami( (bár remélem soha többet) ) jelentkezem.
Köszi! És szép napot mindenkinek!


valószínűleg csináltak egy hibakód törlést. gondolom én. ettől függetlenül a kokszosodást komolyan venném. érdemes megnézetni.
BMW N43: alapmotor 1,5 milliós hibával

YELLOW Elküldve: 2022-05-25 21:45 Mi lehet a baj?_

mateef írta: Sziasztok!
Először is köszönöm, hogy elolvassátok, másodszor pedig szeretnék már előre elnézést kérni, hogy nem szedem szét témákra a hibakódjaimat.
Ma 1 hete vásároltam (azóta nagyon megszeretett) 118i-m. 2.0 benzin, 143LE.
Előtte igyekeztem nagyon sokat utána olvasni, de arra jutottam, hogy nincs olyan motor, amiről ne írnának rosszat. A totalcar "ne vedd meg" kategóriájában viszont ez a motor nem kapott helyet. Elmentünk, megnéztük, kipróbáltuk és teljesen tökéletesnek gondoltam.
Most ment gyertyacserére, illetve olajcserére. Nem is tapasztaltunk semmilyen hibát az autóval, egyedül azt, hogy 1 henger néha kihagy, ezért is a gyertyacsere.
Ezeket a hibakódokat most küldte a szerelőm, kérlek megnéznétek, hogy melyik mit jelenthet? Esetleg van-e olyan, amivel nem nagyon kell foglalkozni, illetve melyik az, ami nagyon fontos lenne, hogy minél hamarabb cseréljem.
Mellékeltem a képeket!
Előre is köszönöm!
Üdv,


kitalálom, N43-as motor.
ha jó a sejtésem, akkor simán lehet itt is gyújtótrafó hiba. meg kell cserélni a 3-ast valamelyik másikkal, átviszi-e a hibát. ha igen, akkor biztos trafó, de érdemes mind a 4-et cserélni.
a NOx szenzor is tipikus hibájuk ezeknek. vagy épp maga az injektor. bármi is rossz több hibát beírhat, és több kapcsolódó hiba generálódhat, akár egy alkatrészből.
tipikus baj még a kokszosodás, mivel ez direkt befecsis motor. azaz egy dióhajas tisztítás nem árthat. az is okozhatja bármelyik hibát.
azért a TC cikkeit sokszor fenntartással kell kezelni. vannak motorok, amik nagyobb odafigyelést és törődést igényelnek, és akkor nincs velük baj, és nagyon jók.
nem tudom honnan írsz, de általánosságban elmondható, hogy találgatni felesleges. még hibakódból se. itt élő adatokat kell nézni, diagnosztizálni, ami nem hibakód olvasást jelent, hanem a hiba feltárását, ami több idő, szépen végig kell menni a rendszeren.
nem tudom honnan írsz, de keress a közeledben egy olyan személyt, szervizt, akik kifejezetten BMW-re vannak specializálódva. nem nagy BMW szerviz kell, mert sokszor ott nem értenek úgy hozzá, és drágábbak is.
egyébként ezt a motort én biztos nem venném meg. mert tudom az én használati szokásomhoz nagyon nem lenne való. és talán ezekkel van a legtöbb baj, vagy a legtöbb típushibája a 4 hegeresek közül. de sajnos 80-100ezrenként dióhajas tisztítás kell neki, szigorúan 10-15ezres olajszerviz, minőségi olajjal.