YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2022-05-24 18:01 N45 motorok

Ide lehet N45 motorcsaláddal kapcsolatban kérdést feltenni. Attól függetlenül, hogy hány köbcentis, vagy milyen típus és karosszéria változatba épült.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N45

YELLOW Elküldve: 2022-05-24 17:59 N43 motorok

Ide lehet N43 motorcsaláddal kapcsolatban kérdést feltenni. Attól függetlenül, hogy hány köbcentis, vagy milyen típus és karosszéria változatba épült.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N43

YELLOW Elküldve: 2022-05-06 17:42 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Sajnos van egy kis olajfolyás, ebben kérném a segítségeteket.
A helyzet a következő, ha az autó több napot áll, 1-2 olajcsepp lesz alatta. Ha megy minden nap, akkor semmi.

Felemeltük az autót, megnéztük, nem látszott semmi komoly

Tegnap viszont enyhe égett olajszagot éreztem, úgyhogy az most már tiszta, hogy valószínüleg a kipufogóra folyik, így ha használva van, elpárolog rajta.

A szelepfedéltől tudom, hogy szivároghat olaj, azt kicseréljük, de esetleg van még valami tömítés, ami miatt a kipufogóra mehet olaj?
Azért is fura, mert ha a szelepfedéltől jönne, akkor álló helyzetben nem igazán folyhatna


ott a blokk végében a vákuumpumpa, ott is tud csöpögni, vagy a Valvetronic szenzora (excentertengely pozíció érzékelő) felől, az 1-es henger mellett.
de ha volt motormosás, rá is hordhatta az anyagot máshonnan. alaposan meg kell tisztítani, aztán figyelni honnan indul meg. nekem is cseppen, de annyira minimális, hogy galád módon nem foglalkozom vele, mert nem látom értelmét. ereszthet még több helyen, csak az nem tud a kipufogóra jutni. én úgy vagyok vele, ha valami miatt bontani kellene majd a motort, vagy amíg drasztikusan nem tűnik el az olaj, nem foglalkozom vele. bár van több másik autó, de időm egyelőre kevés.
nekem totál váratlanul kezdte el amúgy. pont olajcsere után, de akkor csináltam motormosást (külső) is. vagyis akkor más csinálta, tehát csináltattam. bent van egy tálca az autó alatt, évek alatt biztos nincs 2dl, ami így elment belőle összesen.


Köszi a tippeket, megnézzük majd. Motormosás most nem volt, viszont nekem is olajcsere után kezdte el, ami kb 3 hete történt...
A vákuumpumpához amúgy hozzá lehet férni szelepfedél levétele nélkül?

Nagyon minimális ami elfolyhat, mert a nivón sem látszik, 3 hét alatt meg kb 4 csepp landolt a padlóra, viszont sajnos ha állt a kocsi pár napot és kicsit jobban nyomom neki, jön az olajszag :/ úgyhogy mindenképpen kell vele most foglalkoznom.


szelepfedelet nem kell levenni, de a pollenszűrő tartót célszerű. necces hozzáférni, mert kicsi a hely, de megoldható. érdemes előtte tükörrel benézni, fény mellett, hogy látszik-e szivárgás. ha nem, akkor nem kell hozzányúlni.

YELLOW Elküldve: 2022-05-05 22:47 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta: Sziasztok,

Sajnos van egy kis olajfolyás, ebben kérném a segítségeteket.
A helyzet a következő, ha az autó több napot áll, 1-2 olajcsepp lesz alatta. Ha megy minden nap, akkor semmi.

Felemeltük az autót, megnéztük, nem látszott semmi komoly

Tegnap viszont enyhe égett olajszagot éreztem, úgyhogy az most már tiszta, hogy valószínüleg a kipufogóra folyik, így ha használva van, elpárolog rajta.

A szelepfedéltől tudom, hogy szivároghat olaj, azt kicseréljük, de esetleg van még valami tömítés, ami miatt a kipufogóra mehet olaj?
Azért is fura, mert ha a szelepfedéltől jönne, akkor álló helyzetben nem igazán folyhatna


ott a blokk végében a vákuumpumpa, ott is tud csöpögni, vagy a Valvetronic szenzora (excentertengely pozíció érzékelő) felől, az 1-es henger mellett.
de ha volt motormosás, rá is hordhatta az anyagot máshonnan. alaposan meg kell tisztítani, aztán figyelni honnan indul meg. nekem is cseppen, de annyira minimális, hogy galád módon nem foglalkozom vele, mert nem látom értelmét. ereszthet még több helyen, csak az nem tud a kipufogóra jutni. én úgy vagyok vele, ha valami miatt bontani kellene majd a motort, vagy amíg drasztikusan nem tűnik el az olaj, nem foglalkozom vele. bár van több másik autó, de időm egyelőre kevés.
nekem totál váratlanul kezdte el amúgy. pont olajcsere után, de akkor csináltam motormosást (külső) is. vagyis akkor más csinálta, tehát csináltattam. bent van egy tálca az autó alatt, évek alatt biztos nincs 2dl, ami így elment belőle összesen.

YELLOW Elküldve: 2022-05-05 22:38 N46 és N42 motorok

Trianta írta: Sziasztok!

X3 N46B20B.
Egy ideje az alábbi hibakódokat kapom, olyankor az EML és néha a Motor lámpa is világit.
Többynire városban illetve araszolás után jelentkeznek a hibakódok, de nem törvényszerűen.
Semmilyen hibajelenlséget nem tapasztalok, azon kívül, hogy olyankor nem eneged tempomat-ot.

============1==============
2CF8
Raw code: 2CF8
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle

============2==============
2D07
Raw code: 2D07
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC

============3==============
P110D
Raw code: 110D
ECU: 12
Status: Pending
OBDII: Throttle Position Sensor A and B Circuit Range/Performance Bank 1




olyan, mintha a fojtószelep pozícióját nem tudná. ez viszont azért fura, mert melegen teljesen nyitva van és nem szól bele, ha a Valvetronic jó.
simán lehet, hogy a gázpedál potija rosszalkodik. nagyjából a hibák erre utalnak, de simán generálhatja egy rossz ABS jeladó, fékpedál kapcsoló, vagy kuplungpedál kapcsoló is. vagy nagyon letérő kerékméret van az első és hátsó tengelyen pl.
ezt sajna végig kell bogarászni, kontaktokat megnézni, diagnosztikai eszközzel a jeleket megnézni.

YELLOW Elküldve: 2022-05-05 22:33 N46 és N42 motorok

basset93 írta: Sziasztok!

N42B20 motornál excenter jeladó hibám volt, cseréltem, még lent van a szelepfedél, ráadom a gyújtást, de az állítómotor nem csinál végállás tesztet. Ez baj? Úgy tudom, hogy a gyújtás rádaása után végigpörgeti a fogaskereket.


biztos, hogy jeladó hiba volt? ha állt az olajba, akkor az olaj bejuthatott az ECU-ba is akár.
de lehet eleve a motor nem jó. én már jó rég nem használtam a diagot, de úgy rémlik INPA-val mozgatható. sőt talán egy adaptáció törlés is jó, ha csinál az ember.

YELLOW Elküldve: 2022-04-24 19:09 Futómû és hibái

mrdani írta: Sziasztok,
A napokba kezdtem el az első futómű felújítását ami eddig aránylag jól is ment.
Utas oldalon lengőkar és szilentje, stabpálca cserére került, de a kormányösszekötő gömbfejét sehogy sem tudom kiszedni egyik oldalt sem.
Gömbfejkinyomókészletem van szettbe és melegítem is de egyszerűen nem pattan ki...
Valakinek lenne esetleg valami ötlete? Tanácsa?

Előre is köszönöm!


csavarlazítóval több napon keresztül fújkálni. más autónál láttam már csúnyán összegyógyultat, de csav. lazító, majd melegítés után megadta magát.
de most a kerékagyból nem pattan igaz?
külön a gömbfejet nem lehet kivenni, ha esetleg azzal próbálkoznál.

YELLOW Elküldve: 2022-04-17 18:55 Társalgó

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Belépett a gép a 100 ezresek táborába


én minap a 130ezerbe.
újabban többet járok vele, a kicsi melóst szerelem, karbantartom.
ma csak ~700km-t mentem, ebből 80 volt sajáttal, a többi céges. idejét nem tudom, mikor mentem ennyit egy nap alatt... talán soha


A miénk sem megy sokat (8 év alatt 58 ezer) mondjuk ennek a nagy része hosszú út...melósnak van másik...ha nem mész vele 4 évig semmit akkor utol érlek kilométerben


hát ha csak akkor mentem volna vele, amikor valóban kellett volna és csak annyit, amit kellett volna, akkor 90ezer környékén járnék.

Tegnap én a 260.000 -be az M43tu-val


azt néztem, ha bármelyik 2 autómat összeadom, akkor nekem is meg van a 250ezer km

Nekem csak 1-van de napi használatban van, eleve 195.500 km-el vettem 2016-ban,6-év után tartok 260.-nál kb


hát nekem is egy van, ami napi használós, de abba napi majd 100km bele megy hétköznap, hétvégi napon meg 30km. tehát egy heti 560km mindig meg van. tavaly jutott némi home office olyan 50%-ban. nem is volt baj. mondjuk ez a legolcsóbb, legfapadosabb. de direkt ezért vettem. mármint napi 45km-re vettem, hogy ne a többibe gyűjtsem, csak azóta változtak a dolgok. így pláne jól jött. csak hát megvettem 107ezer km-rel, már most 14 hónap később, vagy 125ezernél járok. rendesen rossz látni, ahogy így növekszik a méter.

YELLOW Elküldve: 2022-04-14 17:50 Társalgó

John írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Belépett a gép a 100 ezresek táborába


én minap a 130ezerbe.
újabban többet járok vele, a kicsi melóst szerelem, karbantartom.
ma csak ~700km-t mentem, ebből 80 volt sajáttal, a többi céges. idejét nem tudom, mikor mentem ennyit egy nap alatt... talán soha


A miénk sem megy sokat (8 év alatt 58 ezer) mondjuk ennek a nagy része hosszú út...melósnak van másik...ha nem mész vele 4 évig semmit akkor utol érlek kilométerben


hát ha csak akkor mentem volna vele, amikor valóban kellett volna és csak annyit, amit kellett volna, akkor 90ezer környékén járnék.

Tegnap én a 260.000 -be az M43tu-val


azt néztem, ha bármelyik 2 autómat összeadom, akkor nekem is meg van a 250ezer km

YELLOW Elküldve: 2022-03-23 20:55 Hűtővíz..:S

hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 70 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 70 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil


amikor visszaesik, nem akkor kapcsolod rá a fűtést? mert a fűtéskörben lévő hideg víz, vissza tudja hűteni. bár állítólag az is kezdődő termosztát hiba. hát nem tudom. de ilyet már tapasztaltam. de pl ma reggel is kb 5km alatt már középen állt a mutatóm.
ami eszembe jutott, hogy lehet valami meg van akadva és akadályozza a visszazárást, vagy a rugó el van gyengülve a termosztátban. de lehet csak szimplán szenzor hiba. a blokk azért lassabban hül le, min t ahogy a szenzor érzékel, talán ezért mutat 105-öt a blokk kívül mérve.

YELLOW Elküldve: 2022-03-20 16:29 Kopog az eleje!!

milo- írta:
YELLOW írta:
milo- írta: Sziasztok! Bmw e91-nek fékezéskor az első kerekek felől erős kopogást érezni. Kis sebességnél semmi ilyen ,de 60 felett már érezhető,100 felett pedig már nagyon zavaróan kopog. Futóműn elvileg nem lóg semmi, de lengőkar szilentek cserélve lettek, sőt egyik lengőkar kompletten.Toronycsapágyak és lengéscsillapítók cserélve,első fékek is új tárcsát és betétet kaptak mégis kopog fékezéskor. Felnit is átcseréltem már ,de másikkal is ugyanaz a probléma. Valaki találkozott már hasonlóval?


kormányt rázza esetleg?
féknyereg nincs fellazulva? fékbetét rögzítő lemezke helyén? lengőkar végén a nagy szilent is tud ilyet csinálni. attól, hogy cserélve volt, simán megadhatja magát.
akár esetleg kerékcsapágy is lehetne, de azt nagyon éreznéd, megemelve, kottyanna, mint a fene, ha mozgatod a kereket. esetleg a kormánymű.



kormányt nem rázza ,inkább csak a pedálon érezni és hallani is persze. Fékek meg lettek nézve ,azok tuti rendben vannak.Kerékcsapágynál szerintem kopognia kellene mindig nem csak fékezéskor..a többi felvetésnek utánajárok.Köszi!


buta kérdés. nem lehet, hogy az ABS dolgozik be? téves jelet kap, ezért nem blokkolásnál is dolgozik, mert azt hiszi blokkolva van valamelyik kerék. nincs ABS jeladóra utaló hiba eltárolva?

YELLOW Elküldve: 2022-03-20 07:30 N46 és N42 motorok

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Lehet, hogy megpusztult a thermosztát. Motor N42B20. Gyárilag 105 fokos való bele, de sok alkatrész oldalon láttam, hogy ehhez a motorhoz van 95 fokos is. Nekem az alacsonyabb hőmérsékletű szimpatikusabb lenne, mi a váleményetek: 105 vagy 95 fokosat tegyek bele?
Bye: hil


de ugyanaz a termosztát? mert kettő is van.
én nem nagyon tudok elfőtt motorról, szóval miért ne lenne jó a 105°C-os? 108-nál úgy is kapcsol a venti is. amúgy nem tudom. ez egy jó kérdés. nekem ha bekapcsol a venti 108-nál, akkor 95-nél kapcsol ki, az tuti.


Csak egy termosztát van benne (tudomásom szerint) ami engedi a hfolyadékot a hűtő felé. A 95 fokos az egy kapcsoló, ami működteti a ventillátort. A képeket nézve a 95 és a 105 fokos egyforma. Azért gondoltam a 95 fokosra, hogy a rengeteg műanyag ne legyen annyira igénybe véve a meleg által.


na de várjál csak. a 105°C azt jelenti, hogy akkor van teljesen nyitva. viszont a motorvezérlő ehhez lehet írva. a 95°C-os valószínű más égtájakra való. a 95°C-os hamarabb kezd el kinyitni is, ami szerintem a fogyasztásnak nem fog jót tenni. ha a gyárival 20 év alatt nem lett baja a csőnek, akkor az idő eszi meg úgy is őket, nem az a +10°C.

YELLOW Elküldve: 2022-03-19 20:55 N46 és N42 motorok

hil írta: Sziasztok! Lehet, hogy megpusztult a thermosztát. Motor N42B20. Gyárilag 105 fokos való bele, de sok alkatrész oldalon láttam, hogy ehhez a motorhoz van 95 fokos is. Nekem az alacsonyabb hőmérsékletű szimpatikusabb lenne, mi a váleményetek: 105 vagy 95 fokosat tegyek bele?
Bye: hil


de ugyanaz a termosztát? mert kettő is van.
én nem nagyon tudok elfőtt motorról, szóval miért ne lenne jó a 105°C-os? 108-nál úgy is kapcsol a venti is. amúgy nem tudom. ez egy jó kérdés. nekem ha bekapcsol a venti 108-nál, akkor 95-nél kapcsol ki, az tuti.

YELLOW Elküldve: 2022-03-18 23:35 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


YELLOW Elküldve: 2022-03-14 15:56 Vizhőmérséklet jeladó

hil írta:
Köszi a segítséget! Azt nem értem, hogy a titkos menüben lévő érték miért nam fut együtt az analóg , mutatós kijelzéssel. Pl: tikos menü=70 fok, mutatós kijelző középállásban van és ott is marad mozdulatlanul 115 fokig.


mert a mutatós egy tájékoztató jellegű. még az is lehet más jeladóról kapja a jelet, mint sok autónál, már most én sem tudom. a titkos menüben azt látod, ami az ECU megy be a keverékképzés miatt.
amikor a kék mezőt elhagyja, már 60°C-os a víz, és kb 75°C-nál már középen áll a mutató. még csak nem is lineáris a mutatós sem.
mondjuk a mozdulatlan állást nem hiszem, mert mm-eket azért mozdul középállásban, és főleg akkor látom, amikor 108-nál kapcsol a venti és lemegy 95-ig cirka, amikor is lekapcsol a venti. ez a közép állástól egy 2-2mm-t jelent kb mozgásban mindkét irányban.