Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-04-22 12:58 diagnosztikai programok

Pitykoo írta:
Hali!
Most találtam egy olyat, hogy elvileg 6000, 11000, és 25000-re engedi csak állítani.
Majd meglesem, hogy tényleg így van e...


ez könnyen lehet, bár full összefüggéstelen, mert a 25-nek nem fele a 11, és a 11-nek nem fele a 6. logikátlan, de számomra van benne valami fura. miért pont 11? érdemes ekkor cserélni én azt mondom. gagyibb olajjal, pedig 6ezrenként. 25-öt meg menjel el az, aki akar... még ha sokat pályázás is van, akkor is 15 max szerintem.

YELLOW Elküldve: 2017-04-22 12:55 Fûtõventillátor

kacsorjanika írta:
kacsorjanika írta:
YELLOW írta:
kacsorjanika írta:
YELLOW írta:
kacsorjanika írta: Kicseréltem a sünit szépen működik a ventilátorom! Köszönöm a segítséget YELLOW

De már megint lenne egy kérdésem... Ha a szellőzőnél átállítom kékre felül mindenütt hideget fúj de a lábhoz meg meleget. Klíma esetén is... Mi lehet a gond:



te ügyibb vagy, nekem kb 3 éve csinálja ezt, és már vagy 1 éve meg van a süni, de még nem cseréltem ki szép mi? jó munkához idő kell.

fűtéscsapod is rossz. lehet csak tisztítani kell jobb esetben.


Igen jó munkához idő kell... kb 40 perc volt a csere, youtube vidó alapján, nehezebbnek hittem... össze már pikpakk ment.
Fűtéscsapot hol találom:


motortér, bal nyulván mellett.


Köszi akkor szétkapom ezt is.



Szétszedtem a fűtéscsapot, de semmi rendellenességet nem tapasztaltam, összeraktam és a lábhoz ugyan úgy meleget fúj klíma esetén...
A csapba bemenő cső meleg, de sajnos a kimenő is miközben megy a klíma, szerintem klíma esetén a kimenő csőnek nem szabadba üzemi hőmérsékletűnek lenni!? Nem?


akkor a vezetéken nem megy ki az áram... és nyitva marad.

YELLOW Elküldve: 2017-04-21 21:15 Mi lehet a baj?_

attila1984 írta:
YELLOW írta:
attila1984 írta:
YELLOW írta:
attila1984 írta:
YELLOW írta:
attila1984 írta: Sziasztok!Van egy 320i se-m es erdekes problema allt elo.Semmi gond nincs vele mindaddig amig nem tudok vele rendesen menni csak mondjuk varosba.De felmegyek autopalyara megyek ugy 15km-t 130-as tempoba az auto elkezd rangatni ugy mintha ki akarna fogyni az uzemagyag es ez folyamatosan erosodik es a vegen felvillan a dtc es a felkijaltojeles haromszog felirat is.Folyamatosan olyan mintha le akarna fulladni de nem teszi.Majd ha ilyenkor a dtc gombot megnyomom,hiba eltunik es megiramodik az auto.Valaki tapasztalt mar hasonlot?


megdörzsöltem a varázsgömböt és látom, hogy most került fel a nyári szett az autóra.
gyanítom, hogy az első tengelyen és a hátsótengelyen nem egyforma a gumi méret, és a kettő nem váltómérete egymásnak. emiatt nagy tempónál nagy a két tengely közti kerékpörgés különbség, ami miatt a DTC akar beavatkozni. mert ő azt hiszi kipörög valamelyik kerék a többihez képest. erre utal az is, ha kikapcsolod megjavul.


Koszonom a valaszod!Azt hiszem igazad lehet!Igaz nem most kerult fel a nyari szett nemreg vettem az autot es az a helyzet most fogok gumikat cserelni mert az elso tengelyen nem is egyformak a gumik,itt Angliaba ahol elek meg ez se szamit .Megegszer koszonom kicsit megnyugodtam.


erre nagyon jó példa a mankókerék is, amivel pont nem véletlen nem szabad egy bizonyos sebesség felé menni. nem csak a gumi szélessége miatt, hanem pont a más kerékfordulat miatt.


Nem most irtam mar,de azota az auto atesett egy ket dolgon.Uyebar nem egyforma volt a 4 gumi es mivel nem is voltak mar az igaziak az auto kapot 4 uj gumit(dunlop sport maxx),hatha megszunik a problema de mikor elvittem felrakatni az uj gumikat kiderult hogy ket felnim el van repedve nem kicsit es csak 2 ujat raktak fel nehogy tonkrevagjam a gumikat.Termeszetesen a hiba maradt,de ezt betudtam a rossz felniknek.Na akkor vettem 4 teljesen uj felnit hatha jo lesz mostmar fel is kerult a 4 gumi es a 4 felni mondjuk a futomubeallitas nem lett akkor megcsinalva.Kiprobaltam a gepet hiba meg mindig maradt bar tudtam a futomuveket allitani kell meg.Oke akkor a futomubeallitas utan tuti jo lesz.Na akkor ma meglett a futomubeallitas is es elindulta abban remenykedve hogy megoldodott a problema,de sajnos hamar tapasztaltam ujra a hibat.Ok megyek dtc kikapcsol ilyenkor mar alltalaba nem volt gond,de most egyszer sak megjelenik egy aranyos piros figyelmeztetes ,szoval azonnal felrallok.Utananeztem gyorsan es kiderult hogy a hiba oka a guminyomas vagyis defektes egy kerek es ha run flat gumijaim vannak tovabbmehetek ovatosan egy gumishoz.Mondja ezt nekem egy elektronika mikozbe teljesen uj minden es semmi gond veluk.Tovabbmentem megneztem a guminyomasokat semmi gond,de a hiba folyamatosan vilagit.Mivel haza is kellet ernem igy folytattam az utam es a draga egyszer ugy gondolta keves a feny a muszerfalon szoval felvillant meg plusszba a fek,abs es dtc lampa is.Az a gyanum valami erzekelo rendesen elszallhatott mert amugy semmi gond nincs,ha a jelzeseket nezem akkor ma kemenyen kocsikaztam defekttel csusztam meg ugy hogy meg a fek se jo .Elkepzelesem nincs mi lehet a gond szervizbe is azt mondtak ha a futomubeallitas utan is jelentkezik vigyem hivatalos bmw szervizbe.Imadtam ezt az autot mindig is szerettem volna egy ilyet de nagyon erik neki hogy megvalok tole.


lehet nem ártana egy DTC nullázás. illetve így már más, hogy van nyomásérzékelő.
azt sem ártana alapértékre állítani.

Igazabol a nyomaserzkelon csodalkozok en is,az nem a felnin van elvileg?Mikor csereltek a gumikat es hoztak a felnit azon az eg vilagon semmi nem volt.


vagy a szelepen van, belül, vagy a DTC számolja ki, kerék fordulat különbségből. ennek diag kelelne van-e valami hiba, mert lehet a DTC rossz, vagy valamelyik szenzora.

YELLOW Elküldve: 2017-04-21 20:30 Mi lehet a baj?_

attila1984 írta:
YELLOW írta:
attila1984 írta:
YELLOW írta:
attila1984 írta: Sziasztok!Van egy 320i se-m es erdekes problema allt elo.Semmi gond nincs vele mindaddig amig nem tudok vele rendesen menni csak mondjuk varosba.De felmegyek autopalyara megyek ugy 15km-t 130-as tempoba az auto elkezd rangatni ugy mintha ki akarna fogyni az uzemagyag es ez folyamatosan erosodik es a vegen felvillan a dtc es a felkijaltojeles haromszog felirat is.Folyamatosan olyan mintha le akarna fulladni de nem teszi.Majd ha ilyenkor a dtc gombot megnyomom,hiba eltunik es megiramodik az auto.Valaki tapasztalt mar hasonlot?


megdörzsöltem a varázsgömböt és látom, hogy most került fel a nyári szett az autóra.
gyanítom, hogy az első tengelyen és a hátsótengelyen nem egyforma a gumi méret, és a kettő nem váltómérete egymásnak. emiatt nagy tempónál nagy a két tengely közti kerékpörgés különbség, ami miatt a DTC akar beavatkozni. mert ő azt hiszi kipörög valamelyik kerék a többihez képest. erre utal az is, ha kikapcsolod megjavul.


Koszonom a valaszod!Azt hiszem igazad lehet!Igaz nem most kerult fel a nyari szett nemreg vettem az autot es az a helyzet most fogok gumikat cserelni mert az elso tengelyen nem is egyformak a gumik,itt Angliaba ahol elek meg ez se szamit .Megegszer koszonom kicsit megnyugodtam.


erre nagyon jó példa a mankókerék is, amivel pont nem véletlen nem szabad egy bizonyos sebesség felé menni. nem csak a gumi szélessége miatt, hanem pont a más kerékfordulat miatt.


Nem most irtam mar,de azota az auto atesett egy ket dolgon.Uyebar nem egyforma volt a 4 gumi es mivel nem is voltak mar az igaziak az auto kapot 4 uj gumit(dunlop sport maxx),hatha megszunik a problema de mikor elvittem felrakatni az uj gumikat kiderult hogy ket felnim el van repedve nem kicsit es csak 2 ujat raktak fel nehogy tonkrevagjam a gumikat.Termeszetesen a hiba maradt,de ezt betudtam a rossz felniknek.Na akkor vettem 4 teljesen uj felnit hatha jo lesz mostmar fel is kerult a 4 gumi es a 4 felni mondjuk a futomubeallitas nem lett akkor megcsinalva.Kiprobaltam a gepet hiba meg mindig maradt bar tudtam a futomuveket allitani kell meg.Oke akkor a futomubeallitas utan tuti jo lesz.Na akkor ma meglett a futomubeallitas is es elindulta abban remenykedve hogy megoldodott a problema,de sajnos hamar tapasztaltam ujra a hibat.Ok megyek dtc kikapcsol ilyenkor mar alltalaba nem volt gond,de most egyszer sak megjelenik egy aranyos piros figyelmeztetes ,szoval azonnal felrallok.Utananeztem gyorsan es kiderult hogy a hiba oka a guminyomas vagyis defektes egy kerek es ha run flat gumijaim vannak tovabbmehetek ovatosan egy gumishoz.Mondja ezt nekem egy elektronika mikozbe teljesen uj minden es semmi gond veluk.Tovabbmentem megneztem a guminyomasokat semmi gond,de a hiba folyamatosan vilagit.Mivel haza is kellet ernem igy folytattam az utam es a draga egyszer ugy gondolta keves a feny a muszerfalon szoval felvillant meg plusszba a fek,abs es dtc lampa is.Az a gyanum valami erzekelo rendesen elszallhatott mert amugy semmi gond nincs,ha a jelzeseket nezem akkor ma kemenyen kocsikaztam defekttel csusztam meg ugy hogy meg a fek se jo .Elkepzelesem nincs mi lehet a gond szervizbe is azt mondtak ha a futomubeallitas utan is jelentkezik vigyem hivatalos bmw szervizbe.Imadtam ezt az autot mindig is szerettem volna egy ilyet de nagyon erik neki hogy megvalok tole.


lehet nem ártana egy DTC nullázás. illetve így már más, hogy van nyomásérzékelő.
azt sem ártana alapértékre állítani.

YELLOW Elküldve: 2017-04-21 18:00 iDrive

MrStratoBlue írta: Sziasztok!

Valaki csinált már utólag iDrive-ot E92-be? Ha igen ez kb milyen költséggel jár? Persze nem új alkatrészekből gondoltam... de főleg az a kérdés lehetséges-e?

Köszi
Üdv


mindent lehet, de nem kis munka, sok bontás, ami egy csomó hibát hozhat magával. műszerfalat kell cserélni. gondolhatod... én saccolni tudom, de 300e körül bizos benne lenne.

YELLOW Elküldve: 2017-04-21 17:57 Centrálzár vezérlő, grundmodul

olahjozsef írta:
YELLOW írta:
olahjozsef írta:
aadaaz írta: Sziasztok,
segítségeteket szeretném kérni.
e90-ben nem nyitja a centrálzár a jobb oldali ajtókat, viszont zárni tudja.
A bal oldaliak es a csomagtarto is nyit zár rendesen.
Valakinek van ötlete, mi lehet a probléma?


Szia!
Elso sorban a bizositekokat ellenorizd(kesztyutarto mogott), aztän johet a saru lehuzasa az aksirol, ezek filleres megoldasok. Ha tovabbra is tokol akkora GM modullal van gond. Kesztyutarto mogott talalod, lapos kis muanyag dobozt kell kiszabaditani.. nehez muvelet...majd leszeded a muanyag burkolatot rola es megutogeted finoman a releket...mondom finoman..aztan visszateszed es proba... ha nem segit akkor johet a relek atforrasztasa..(finoman szikevel lekaparod a lakkreteget a labakrol ez kb 1 ora!!!) es vidd olyan szakinak aki tud forrasztani szepen!!!... ha ez Sem segit akkor rele csere... ez talan olyan 10e huf os jatek.. ha nem mukodik akkor az egesz GM modult cserelni kell..
En is ezzel kuszkodok jelenleg...

Udv.:
J


nem tudom, mert még sosem néztem, de mintha azt írták volna itt korábban, hogy az E90-ben már nem a relés megoldás van, nem úgy mint az E46-ban. hanem más fajta. van general module, de nem olyan. persze lehet rosszul emlékszek.


hi!
1 db NEC EP1F-B3G1S
2 db NEC EP2F-B3G1ST
2 db OMRON G8NW-2L

Ezek vannak benne! Ha hazaérek (2 hét)keresek valamilyen boltot és egyesével kicserélem ezeket akkor már tudok mondani biztosat melyik relé vezérli az ajtó nyitást. Bár lehet megnézem itt (Németország) találok e kicsi pénzért egy egész modult!! Ha jól tudom csak a távírányítót kell hozzá tanítain!
E46 szériánál 3 csatlakotó míg az E91 es nél hátul 2 elől 2 csatlakozó van.
E46 os javítását megtalálod a "jutub" csatornán!

Üdv..
J


E46-ot javítottam.
miért kellene a távirányót tanítani, mikor csak relét cserélsz? nem kell, legalábbis E46-nál nem kellett.

YELLOW Elküldve: 2017-04-21 10:35 Nem tudom mi a baja az autómnak

Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Végülis megvettem az új autót
E90 330i
Iszonyat király.

Viszont most vettem észre, hogy a balos külső tükör csak fel le mozog elektromosan, balra jobbra nem reagál.
A jobb oldali az szépen állítható mind a 4 irányba.
Esetleg valakinek volt már hasonló gondja, vagy van tippetek mi lehet a baj?
Mechanikára tippelek így, hogy 2 irányba mozog 2 irányba meg nem.

De ez legyen a legjobb baja az autónak egyébként
Előre is köszi


melyiket vetted meg? amit linkeltél? aminek ismerős a gazdája?

YELLOW Elküldve: 2017-04-20 21:36 világításmodul programozása

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
NCS-el megy csak.
USA iränyjelzö:
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv
Refi nappali menetfenynek:
GED_FL_ALS_DRL
aktiv
DRL_DIMMUNG
wert_02
DRL_BLK_VORN_GEDIMMT
aktiv


én már kezdem nem érteni. néztem egy FL előtti cirka 2000-es évjáratú E46-ot. és az LSZ-ben nincs benne: SIDEMARKER_US, GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
én ugyan kíváncsiságból beleírtam, nem is dobott hibát, simán beleírta neki a fájlt.
de még sem megy.
ezt nem kellene tudni minden E46-nak? nekem az LSZ-ben kb 3x annyi beállítható dolog van, mint neki. egyébként 2002-es E39-el is jártam már így, hogy nem votl benne.
Scanner-ben is hiába kapcsolom ott sem csinál semmit, mondjuk az enyém se volt úgy jó.
vajon ha az én LSZ-em ROM-ját tölteném fel, talán jó lenne? egyik sem xenon-os.

szerk.: közben leltem egy videót. a programparameter_lsz-eket kell US-re állítani. gyanakodtam erre még mondtam is, volt sejtésem. valamelyik nap ki is próbálom.


fejlemény: nos valóban, ha átírtam US-re, akkor volt US jelző, de csak helyzetjelző kapcsolás esetén és tompított világítás esetén. az a probléma, hogy úgy szeretnénk, ha tompított esetén nem világítana. annyit tudtam csak megcsinálni, hogy helyzetjelzőn nem kapcsol az index, viszont tompított esetén akkor is. egy órát kínlódtam vele, mire próbálgattam dolgokat. hiába van DRL kapcsolva, az index akkor sem világít gyújtáson. az én FL-esem gyújtáson adja DRL + US index, de tompítottra lekapcsolnak. na ezt úgy tűnik FL előttire nem akarja.
esetleg ötlet?


Hali!
Ezek szerint ha ennyit átírok benne akkor menni fog az irányjelző alapból?
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv
A másik fele a refis az mire jó vagy hogy kell elképzelni mert most nem esik le valahogy
Előre is köszi!


az a baj a sidemarkre_us-szel, ha az aktív, akkor gyújtáson a hátsó lámpa is világít, méghozzá hülye módon. már régen írtam. a hátsó lámpán a helyzetjelző világít, de ugye nekünk több részre van osztva. így nekünk a bal lámpának az alsó csíkjának a szélső izzója ég, míg a jobb oldalon a középső. ugye ez lenne a szélességjelző.
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT ezzel csak az index megy elől.

a refis rész főleg, xenon-osoknak jó, mint DRL. gyújtáson kapcsol 5-6 V-on megy a refi, mint nappali fény. nem égeted nappal a drága xenon-t (de sokszor leírtam már istenem), hátul nem ég semmi, és szabályos. kevesebbet fogyaszt, mintha helyzetjelzőt vagy tompítottat kapcsolnál. én megszerettem. most húsvétkor sem szólt egyik közeg sem.
rosszabb időben is elég helyzetjelzőt kapcsolni, mert a DRL még megy és lesz hátul is fényed, pl esőben, vagy szürkület felé. bár én szürkületben már lefelé állítom a lámpát, mivel tudom manuálisan, no xenon.


Köszi.
Akkor ha jól értem nekem csak ez kell: GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT mert én csak elől akarom hogy menjen az index!?
Amm... hát igen. Erről a menetfényt nem használni tudó barmokról tudnék beszélni eleget.
Hogy esőben meg szürkületben vagy ködben miért is nem elég ha az megy!!!
Mert sajna rengetegen nem csinálják azt amit te is leírtál, hogy érzékeled a körülményeket és hát változtatni kéne valamin...
Na de mindegy...ez más téma
Hétvégén kipróbálom kíváncsiságból


hivatalosan ugye úgy lenne a jó, ah a lámpakapcsoló auto állásban van, és magától kapcsol tompítottra ha oylan a fényviszony. nekem akkor az US is lekapcsol.

YELLOW Elküldve: 2017-04-20 20:29 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

Bmw320dacca írta: e46 320d Sziasztok sajnos nem jövünk rà mitöl lehet szij nyikorgàs es beindul töltès inditàs utàn felhangosodik a motor. lecserèltem mar szinte mindent patront görgöket szijat vizpumpàt mègis kiadja ezt az idegesìtö hangot.
Tàrcsa is cserèlve lett màr esetleg utàngyàrtot tàrcsa csinàlhatja?
Generàtor is nemrèg lett felújitva ugyhogy passz
Ötlet esetleg?


Corteco tárcsa és Conti szíj a nyitja a dolognak. többivel nyekkenni fog valószínű.

YELLOW Elküldve: 2017-04-20 20:28 Motorolaj

tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta: Holnap olajcsere a kocsiban, kell a stempli igy BMW-nel lesz csinaltatva.
Kifogtam egy kozvetlen oszinte szervizmestert, aki keszsegesen es oszinten valaszolt a kerdeseimre.
Persze viszem az olajat, meg a szurot, ezert kerdeztem, hogy milyet vegyek.
Aszonta tok miond1 milyen markaju az olaj, legyen a megfelelo minosites es ne legyen felbontva.
Tippkent mondta, hogy neki volt lancszakadt 318dje, amin 30e-s cserek voltak. Kapott uj motort bele - persze csokos, BMWnel dolgozik - azota 15ekent olajcsere es hibatlan a kocsi. Most van benne 270e, semmi nem volt meg rajta cserelve.
Rgo, minosegi olaj, BMW altal jovahagyva es surun cserelni, lehetoleg nem varosozni, rovidtavozni vele es akkor orokke tart.
Castrolt vettem FST Titanium EDGE 5w30-t es mann szurot.


csodás szervizmester lehet, aki 30ezrenként cserélt olajat őszintének őszinte, de nem mester, max szervizvezető, aki felveszi a munkát
egy értelmesbb user is ha 30 ezres a csere, akkor félidőben megcsináltatja valahol máshol, aztán bánja a fene a plecsnit (úgy hamisítanak szervizfüzetet, ahogy akarnak).


Nem az orszagos cimbim a pali, csak beszelgettem vele, tehat nem ismerem. Biztos,hogy jo szakember ha fonok. De gondolj bele. Ha 270e van a mostani motorban, akkor vszeg nem tegnap szakadt el az elozo lanc. Talan akkortajt meg nem volt ismert az n47 ezen problemaja es csak jo tapasztaltok voltak az uj long life meg leichtlauf ölökkel.
Te is csak tapasztalat alapjan tudod,hogy baromsag a 30es csere, de egyszer vkinek meg kellett ezt szivnia, hody te is tanulj belole. Vagy nem?


270e van az új motorban, mivel cserélték és ebben már 15e-ként cserélt olajat. tehát először volt barom.
attól, hogy főnök nem jelent semmit. ez nem az már, mint a régi rendszer. régen tényleg úgy volt, a főnökől kérdezhettél bármit, tudott segíteni, mert valóban tudta A-tól Z-ig. most leb@sz, hogy csináld meg, ha nem tudod minek dolgozol ott. miközben ő sem az eszéért van ott, hanem haveri vagy akármilyen vonalon. nyilván kivétel mindkét rendszerben létezett az ellenkezőjére.
én nem tapasztalatból tudom, mivel 12ezertől sosem mentem többet egy olajjal, nem is szándékoztam. hanem nekem feltűnnek dolgok, pl olyan, hogy G Astra-ban adott motor 15ezer a csere periódus, míg H Astrában pl ugyanaz a motor már 30ezer. egy értelmű, hogy a flottás mivolt miatt emelték ezeket, könnyebben veszik céget, akik 3 évente, 100-150ezrenként cserélik a gépparkot, addig meg jó esélylel elmennek 30ezres szervizzel is. majd utána szív, aki flottás autót vesz.
ezt az olaj fejlődésére sem lehet fogni, ami indokolta ezt az emelést. ép eszű ember semmilyen hiper-szuper olajjal nem fog elmenni 15ezertől többet. én ezt rég így gondolom, aztán erősítettek meg a tapasztalatok, amiket másoktól hallottam, olvastam itt-ott, hogy jól gondolom.
vegyetek német autót, az biztos nem viszi el hamarabb, ha csak nem autób_zi az illető. aztán van, hogy a nagynevű olaj is összeesik 8ezer km után. lehet észre sem veszi és elmegy vele mág 12-22ezret.

YELLOW Elküldve: 2017-04-20 20:18 világításmodul programozása

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
NCS-el megy csak.
USA iränyjelzö:
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv
Refi nappali menetfenynek:
GED_FL_ALS_DRL
aktiv
DRL_DIMMUNG
wert_02
DRL_BLK_VORN_GEDIMMT
aktiv


én már kezdem nem érteni. néztem egy FL előtti cirka 2000-es évjáratú E46-ot. és az LSZ-ben nincs benne: SIDEMARKER_US, GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
én ugyan kíváncsiságból beleírtam, nem is dobott hibát, simán beleírta neki a fájlt.
de még sem megy.
ezt nem kellene tudni minden E46-nak? nekem az LSZ-ben kb 3x annyi beállítható dolog van, mint neki. egyébként 2002-es E39-el is jártam már így, hogy nem votl benne.
Scanner-ben is hiába kapcsolom ott sem csinál semmit, mondjuk az enyém se volt úgy jó.
vajon ha az én LSZ-em ROM-ját tölteném fel, talán jó lenne? egyik sem xenon-os.

szerk.: közben leltem egy videót. a programparameter_lsz-eket kell US-re állítani. gyanakodtam erre még mondtam is, volt sejtésem. valamelyik nap ki is próbálom.


fejlemény: nos valóban, ha átírtam US-re, akkor volt US jelző, de csak helyzetjelző kapcsolás esetén és tompított világítás esetén. az a probléma, hogy úgy szeretnénk, ha tompított esetén nem világítana. annyit tudtam csak megcsinálni, hogy helyzetjelzőn nem kapcsol az index, viszont tompított esetén akkor is. egy órát kínlódtam vele, mire próbálgattam dolgokat. hiába van DRL kapcsolva, az index akkor sem világít gyújtáson. az én FL-esem gyújtáson adja DRL + US index, de tompítottra lekapcsolnak. na ezt úgy tűnik FL előttire nem akarja.
esetleg ötlet?


Hali!
Ezek szerint ha ennyit átírok benne akkor menni fog az irányjelző alapból?
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv
A másik fele a refis az mire jó vagy hogy kell elképzelni mert most nem esik le valahogy
Előre is köszi!


az a baj a sidemarkre_us-szel, ha az aktív, akkor gyújtáson a hátsó lámpa is világít, méghozzá hülye módon. már régen írtam. a hátsó lámpán a helyzetjelző világít, de ugye nekünk több részre van osztva. így nekünk a bal lámpának az alsó csíkjának a szélső izzója ég, míg a jobb oldalon a középső. ugye ez lenne a szélességjelző.
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT ezzel csak az index megy elől.

a refis rész főleg, xenon-osoknak jó, mint DRL. gyújtáson kapcsol 5-6 V-on megy a refi, mint nappali fény. nem égeted nappal a drága xenon-t (de sokszor leírtam már istenem), hátul nem ég semmi, és szabályos. kevesebbet fogyaszt, mintha helyzetjelzőt vagy tompítottat kapcsolnál. én megszerettem. most húsvétkor sem szólt egyik közeg sem.
rosszabb időben is elég helyzetjelzőt kapcsolni, mert a DRL még megy és lesz hátul is fényed, pl esőben, vagy szürkület felé. bár én szürkületben már lefelé állítom a lámpát, mivel tudom manuálisan, no xenon.

YELLOW Elküldve: 2017-04-20 16:49 Motorolaj

tusi_ írta: Holnap olajcsere a kocsiban, kell a stempli igy BMW-nel lesz csinaltatva.
Kifogtam egy kozvetlen oszinte szervizmestert, aki keszsegesen es oszinten valaszolt a kerdeseimre.
Persze viszem az olajat, meg a szurot, ezert kerdeztem, hogy milyet vegyek.
Aszonta tok miond1 milyen markaju az olaj, legyen a megfelelo minosites es ne legyen felbontva.
Tippkent mondta, hogy neki volt lancszakadt 318dje, amin 30e-s cserek voltak. Kapott uj motort bele - persze csokos, BMWnel dolgozik - azota 15ekent olajcsere es hibatlan a kocsi. Most van benne 270e, semmi nem volt meg rajta cserelve.
Rgo, minosegi olaj, BMW altal jovahagyva es surun cserelni, lehetoleg nem varosozni, rovidtavozni vele es akkor orokke tart.
Castrolt vettem FST Titanium EDGE 5w30-t es mann szurot.


csodás szervizmester lehet, aki 30ezrenként cserélt olajat őszintének őszinte, de nem mester, max szervizvezető, aki felveszi a munkát
egy értelmesbb user is ha 30 ezres a csere, akkor félidőben megcsináltatja valahol máshol, aztán bánja a fene a plecsnit (úgy hamisítanak szervizfüzetet, ahogy akarnak).

YELLOW Elküldve: 2017-04-19 17:20 Centrálzár vezérlő, grundmodul

olahjozsef írta:
aadaaz írta: Sziasztok,
segítségeteket szeretném kérni.
e90-ben nem nyitja a centrálzár a jobb oldali ajtókat, viszont zárni tudja.
A bal oldaliak es a csomagtarto is nyit zár rendesen.
Valakinek van ötlete, mi lehet a probléma?


Szia!
Elso sorban a bizositekokat ellenorizd(kesztyutarto mogott), aztän johet a saru lehuzasa az aksirol, ezek filleres megoldasok. Ha tovabbra is tokol akkora GM modullal van gond. Kesztyutarto mogott talalod, lapos kis muanyag dobozt kell kiszabaditani.. nehez muvelet...majd leszeded a muanyag burkolatot rola es megutogeted finoman a releket...mondom finoman..aztan visszateszed es proba... ha nem segit akkor johet a relek atforrasztasa..(finoman szikevel lekaparod a lakkreteget a labakrol ez kb 1 ora!!!) es vidd olyan szakinak aki tud forrasztani szepen!!!... ha ez Sem segit akkor rele csere... ez talan olyan 10e huf os jatek.. ha nem mukodik akkor az egesz GM modult cserelni kell..
En is ezzel kuszkodok jelenleg...

Udv.:
J


nem tudom, mert még sosem néztem, de mintha azt írták volna itt korábban, hogy az E90-ben már nem a relés megoldás van, nem úgy mint az E46-ban. hanem más fajta. van general module, de nem olyan. persze lehet rosszul emlékszek.

YELLOW Elküldve: 2017-04-19 07:18 Motor-váltó

Balue36 írta: Sziasztok! Fontos kérdésem lenne. Kicsi kompótomba vettem M52B20-as motort elvileg mindennel. Fél autóban kicseréltem a kábeleket. Mocivezérlő,2 doboz ews is. Teker,viszont szárazak a gyertyák és persze nem indul Viszont nem vagyok biztos benne hogy minden rajta van a motoron. Injektoroknál van 2 csati üresen,plusz nem tudom hogy hová kéne egyáltalán csatlakoztatni a lambdaszondát. Sajna még csak most ismerkedem mélyebben a márkával. Köszönöm előre is köszönöm! A link neve


én már írtam egy kommentet, de mivel nem csak segítség lett volna, így inkább vártam, hátha valaki ad csak segítséget.

először is egy kis off szerűség.
most ismerkedsz a márkával, erre rögtön motorcserét csinálsz, nyilván nem szakember segítségével, számomra ez derül ki. a compact egy E36 olcsóbb kategóriája, futómű, belső E30 szint. kb, minden az adott motorhoz van méretezve. így ha egy 1.6 helyére egy ennyivel nagyobb motort teszel, akkor kihasználva a többlet erőt, a fékek már kevesek, valószínű a gátlók sem ehhez a súlyhoz valóak. a váltó sem hozzávaló, és sem a féltengelyek, sem a diffi, sem a kardán valószínűleg. ezt pontosan én sem tudom, de gyanús. szóval én ebből azt látom ki, hogy tákolás lesz és nem szeretném ha szembe jönnél velem az úton. vagyis gyere, de ne akarj nekem jönni és hasonlók.

na és a segítség. az a két csati a lambda szondák csatijai, oda kell rádugni.

YELLOW Elküldve: 2017-04-16 20:02 Üzemanyag fogyasztás

régen csináltam már ilyet, de most úgy hozta a sors, hogy útba esett ugyanaz a kút.
278,8 km-t mentem és 17,54 litert tankoltam, azaz 6,29 l/100km jött ki. BC 6,2-t mutatott.
ebben azért volt vagy 2x 15 perc egyhelyben járás is, kevés városi, pár padlós gyorsítás, de nulla autópálya, csak főút és falukon átmenés.
most, hogy visszatankoltam azt a 17 litert 1050km-t jelez, mint megtehető. persze nem lenne ez ennyi, de azért jó ilyet látni