Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-04-02 16:28 Motorolaj

Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


A szelepszár szimmeringeket is cserélték...
Ha a gyűrűt cseréltetek,feltétlenül fontos a csapágy csere is?
Mivel több szerelővel beszéltem,megoszlik a vélemény...
Viszont költségben nem mindegy..


szerintem nem kell, ha jó állapotú. de én nem vagyok szerelő.

YELLOW Elküldve: 2017-04-02 14:51 Motorolaj

Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.

YELLOW Elküldve: 2017-04-02 12:34 Futómû és hibái

kecsurobi írta:
Pitykoo írta:
kecsurobi írta: Üdv lengökaron ami van gömbfely az hogy jön le?


A lengőkarból kipréselni lehet ha olyan fajta...
Felűről lefele irányba...


Ami a vègèn van ra kel csusztatni.az hogy jön ki?


le kell kalapálni, de normálisabb megoldás pl egy nagyméretű csapágylehúzóval levenni

YELLOW Elküldve: 2017-04-02 10:23 Autóvásárlás

Gabesz1701 írta: Üdv!

Lehet kicsit off a téma, de csak én járok úgy, hogy a legtöbb kereskedésben p*rasztok az emberrel meg flegmák, vagy ez már most általános trend lett.
Én emlékszem gyerekkoromban mentünk autót venni, és ha nézegettünk egy autót már jöttek oda, és mondták, hogy milyen az autó, hozta a kulcsot, üljél be, segítette stb.

Most ott ácsorogsz mint egy hülye, még te még be, hogy ugyan egy kulcsot hozzanak már mer megnéznéd. Ha kérdezel valamit kb fogalmuk sincs melyik autó milyen. Mondanak pár általános dolgot ami akár kamu is lehet.

Közbe meg úgy néznek rád, hogy mit akarsz te itt.
Most például egy majdnem 4 milliós autót nézegettem és úgy beszéltek velem, mintha 300ezerért akarnék suzukit venni. Én elhiszem, hogy a tulaj 10-12 milliós autóval jár de ne tegyenek már úgy mintha 3-4 milla az pontom pénz lenne ma magyarországon.
Még én éreztem magam rosszul, hogy előbb el akarom adni a saját autómat vagy beszámíttatni és utána esetleg érdekelne egy ilyen.


az a gond, hogy boldog boldogtalan is autókereskedést nyit. a legtöbb autó bizományos, mert nincs tőkéje, hogy autót vásároljon fel.
ha pedig úgy mész oda, hogy beszámíttatnál, akkor érezd magad megtisztelve, hogy nyomott áron beszámolják a "sz@rod". mert minden kis apró dologra vonják majd el a 10ezreket, aztán a végén 500-ért majd beveszik. de az nem gond, hogy ők sz@rt árulnak, ha szóvá teszed a kinézett autó hibáit, akkor megint jön a paraszt stílus, stb,stb. mintha ők tennének velünk jót. nincs már itt alázatosság a vásárló felé. de már hivatalos szalonokban is megfigyelhető ez a stílus, szerencsére nem sok helyen.
én biztos nem adnám be az autót. legalább azt lássam kinek adom el. de én inkább el sem adnám, mert nevetséges ajánlatokra, csórókra, hulladék áron autót venni akarókra nem vagyok kíváncsi. ha nem lenne meg a keret az új autóra, inkább gyűjtök egy kicsit hozzá még, vagy inkább (bár nem szeretném) behitelezném a maradék kis részt.

YELLOW Elküldve: 2017-03-31 18:31 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

hil írta: Sziasztok,
szerintetek érdemes lenne?
2 éve Székesfehérváron kamerás felvétel alapján megbüntetett a közterület felügyelet 50000 pénzre, mert szabálytalanul sikerült befordulnom egy utcába. Én utaltam a bünti összegét. Most derült ki, hogy a közteresek kamera felvétel alapján nem, csak helyszínen bírságolhatnak. Mint ismert, a pénzügyi dolgok elévülése 5 év, a közlekedési szabálysértéseké 4 hónap. Ezek alapján ők már a rendőrség felé nem továbbíthatják az ügyet, én viszont az 5 éven belül vagyok. Már írtam levelet a hivatalnak, amire felháborító módon nem válaszoltak. Érdemes lenne perre vinnem a dolgot?
bye: hil


most volt a eRTéeL híradóban hasonlóról szó, hogy pöstön a közteresek térfigyelő kamera képei alapján küldtek ki csekekket, mint büntetés. és ezt vitatták többen. elvileg ha a akmera felételen nem megállapítható ki vezetett, akkor biztos nem jogos. de több kérdés is van. a pógármester meg valami olyat makogott, hogy meg lehet próbálni, de ő nem tudja jár-e vissza pénz vagy sem. a közteres góré szerint szabályszerűen jártak el.

YELLOW Elküldve: 2017-03-31 09:49 Kopog az eleje!!

attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát...

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!


aztán csodálkoznak, hogy száguldoznak a BMW-sek, de nem értik meg, hogy csak akkor nem kopog.
én is ezt mondanám, hogy szilentblokk a lengőkaron, vagy a gátló. viszont mindkettő alattomos, mert a gátló attól produkálhat jó értéket. mert lehet csak kis úton nincs csillapítása az első pár mm-en. a szilent pedig szintén tud olyan lenni, hogy jónak tűnik, aztán még sem.
esetleg stabilizátor rúd szilentjeit érdemes még megnézni. de hát ezt futóművesnek kellene tudnia.
én ennyivel tudok csak "segíteni".

YELLOW Elküldve: 2017-03-30 13:03 kiegyenlítő tartály

John írta: 76 fokos víznél nem pisil a sapi alatt nem lehet hogy vízpumpa? feltöltöttem így látható https://www.youtube.com/watch?v=8TytIPN1BTQ



hogy pisilne vissza, mikor ki van tekerve a légtelenítő és azon folyik el?
a másik dolog, hogy így nyitott a rendszer, ne csodálkozz ha 100 fokon forrni fog.
így amit látok, ökörködés csak. már bocs.

YELLOW Elküldve: 2017-03-30 11:20 kiegyenlítő tartály

John írta:
John írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Igen köszönöm,jelenleg nem visszatekert légtelenítővel minden ok,megpróbálok menni vele így hátha kitermelődik de tegnap 5 km után felforrt.Megpróbáljam a régi trükköt hogy megemelem a bal oldalát és úgy légtelenítem? Videón láttam M43-nál


inkább emelkedőre állj fel, pl garázslejáró, csak az orra legyen felfelé.
de ki kéne jönni belőle.
nekem hosszasan légtelenedett le, de sosem akart felforrni a víz. célszerű üzem meleg motornál, és a fűtést ráadni maxon, középső tekerő piros állás. mert képes ott is megszorulni a levegő.
Köszönöm,nekem digtes de nem dupla azon hanyasra tegyem? Viszont haver szerint sapkát kell cserélni mert ott sose engedte el a nyomást amikor forrt az csinálhat ilyen tünetet?

Jajj a fenti tejerœre gondoltál az pirosban an igen de túlnyomás nem tűnik el ha rossz a sapja ha nem mert sapka nélkűl is nyom levegőt valami nem kerek....

Fenti tekerő elìrtam,igen pirosban.Tuti nem hengerfej? Semmi jele sincs neki csak a túlnyomás amit mondtál venti kettes fokozat nekem miért csak lassan forog kivéve aktiválásnál?

Hiába légtelenítem termelődik a levegő,létezik ilyen hengerfejhiba hogy semmi más jele nincs se olaj a vízben és fordítva?


létezhet, hogy csak a kipuff gáz kerül a vízbe. ott van elérve a tömítés.

YELLOW Elküldve: 2017-03-29 13:46 kiegyenlítő tartály

John írta: Igen köszönöm,jelenleg nem visszatekert légtelenítővel minden ok,megpróbálok menni vele így hátha kitermelődik de tegnap 5 km után felforrt.Megpróbáljam a régi trükköt hogy megemelem a bal oldalát és úgy légtelenítem? Videón láttam M43-nál


inkább emelkedőre állj fel, pl garázslejáró, csak az orra legyen felfelé.
de ki kéne jönni belőle.
nekem hosszasan légtelenedett le, de sosem akart felforrni a víz. célszerű üzem meleg motornál, és a fűtést ráadni maxon, középső tekerő piros állás. mert képes ott is megszorulni a levegő.

YELLOW Elküldve: 2017-03-29 13:32 kiegyenlítő tartály

John írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok megszeretném köszönni K.Rolandnak Kecskemétről a kiegyenlítő tartályt! Egy kérdésem lenne rendszer feltöltés után forró motornál az alsó cső miért hideg és ha a légtelenítő csavart enyhén kicsavarom akkor van sziszegés és olyankor kezd átmelegedni az alsó cső és érezni ha fogom az alsót hogy mintha rotyogna,ez természetes vagy sem? Kiegyenlítő sapkát hogy tudom letesztelni hogy a túlnyomást ki engedi-e? Mert előző lyukas tartálynál egy deka gőz se víz nem jött a sapka környékéről ellenben a kieg lyuknál.. Motor hőfok 108-114 között van a műszerfalon T-menüben M43b16


logikusan ha sziszeg mit jelent? főként hűtővíz csere után.
talán azt, hogy levegős.
légtelenítés, utántöltés, légtelenítés, utántöltés. és sokszor eljátszottam.
Rendben de ma kilengett majdnem pirosig fűtés rá és be állt középre és kemények a csövek,az alsó nem melegszik csak ha kiengedem a levegőt de akkor rotyog mindkét cső és ha leveszem a sapkát akkor fent mintha nem pisilne a betöltésnél csak ha megnyomkodom kézzel,biztos nem vízpumpa nem keringet vagy dugulás a hűtőben? Nem létezik hogy ennyiszer légtelenítem és ezt csinálja


először a levegőztetőkön kellene elengedni a nyomást... meg van ennek a folyamata, sorrendje.
Most jöttem meg 10 perce és nem fogy el a levegő belőle,más lesz a baj,valahogy szerintem nem időben kapcsol a ventim és lassú fokozaton fúj mitől lehet hogy amikor Inpával aktiválom akkor fúj mint egy helikopter,de gyengén forog és hagyja 114-ig is felmenni a hőfokot?

(Haver megnyugtatott hogy hengerfejes,remélem téved...)

Na rá jöttem ha a légtelenítőt nem csavarom vissza koppanásig akkor ott kiengedi a levegőt de nem csavarhatom vissza mert akkor megint szar lesz,viszont tartja a max 96 fokot és kapcsol a ventim is bár halk módban viszont arra gyanakszom hogy van-e túlfolyó a tartályon és nem-e el van tömődve,azt hol találom pontosan és hova vezeti a töbletet? (Víz nem olajos és olaj se vizes olajbetöltő sem taknyos vizet nem eszi,biztos hogy ez hengerfej hiba?)


nincs túlfolyó. fagydugó van max a blokk környékén. a kiegyenlítő kupakja maga egy szelep. ha túlnyomás van (nem tudom mennyi), akkor ott enged el. de ha már el van öregedve valami, akkor lehet hamarabb megy ki a tartály oldalán, vagy máshol, ahol el van gyengülve.
de nehezen levegőtlenedik le. meg mindig nézni kell a szintet, mert ahogy a levegő kimegy, úgy csökken a szint, és utána kell tölteni.

YELLOW Elküldve: 2017-03-29 09:37 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

SzaboAndras írta: Még egy kérdés:
Szintén a navigáció képernyőjén (meg a műszerfalon is) azt írja, hogy a hőmérséklet -40°C
Lehet, hogy csak a hőmérő vezetéke van szétesve?
Ha igen, akkor hol van a hőmérő, hogy meg tudjam nézni?


igen kontakt hiba van, vagy tönkre ment a hőmérő.
ha minden igaz a bal oldalon az első kerékjárat előtt van. ködlámpa felől hozzáférhető elvileg. lehet csak szétcsúszott a csatlakozó.

YELLOW Elküldve: 2017-03-29 09:35 Vezérműlánc

Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta: Sziasztok!

Lehet hogy hülye kérdésem lesz.
N42B18-nál a lánc feszítés automatikus ?
Köszönöm!


automatikus alatt mit értesz, attól függ?
van egy kis feszítőpatron, ami olajnyomás hatására feszíti a láncmegvezetőt.
van az a szint, amikor már nem képes annyit feszíteni. vagy épp az olaj "kevés" a művelethez.


Értem.
Októberben lett vezérlés cserélve rajta, és most mintha megint hallanám néha hidegindításkor a láncot. De nem mindíg. Ezért kérdeztem hogy kézzel kell-e állítani rajta de akkor nem.


hát lehet nem jó olaj került be, és később indul meg a feszítés. esetleg az olajszűrőház visszaejti az olajat. mert annak tartania kell, és azonnal van kenés az ott lévő olajból, amíg megjön a pumpától a többi.


Olajat nemrég cseréltem Eneos 5W30-as került bele. Azt szerintem kizárhatjuk. Olajszűrőház hol szokta visszaengedni az olajat?
Tudom ellenőrizni? Reggel első infítás előtt letekerem az olajszűrő tetejèt és ha van ott olaj akkor jó?
Köszi!


az baj ha letekered lehet lefolyik. bár lehet csak akkor folyik le, ha alul is ki van tekerve a leengedő. a házban van egy szelep. vagy még az lehet gond, hogy a szűrőt amire ráhúzod, azon is vannak gumitömítések, amiket célszerű cserélni, lehet ott is hiba, leesett vagy kopott, elért.


Az O gyűrűket mindíg cserélem mivel adják a szűrőhöz. Ha ezekre gondolsz.
A szelepet lehet cserélni kúlön?
Akkor elindulok ebbe az irányba.
Köszi!


úgy tudom az együtt van a házzal.
de lehet maga a feszítőpatron is rossz. talán az az olcsóbb, azt cserélni.



A feszítőpatront nehéz cserélni?
Ki kell szedni a vezérlést vagy van egyszerűbb módja.
Köszi!


dehogy nehéz. 17-es villáskulcs kell hozzá, de pontosan nem tudom, lehet nagyobb.
kivülről hozzáférni, kitekered, aztán mehet be az új és ennyi. nyomatékra érdemes odafigyelni, amivel behúzod. szóval ha nincs nyomaték kulcs, akkor inkább szerelő. ha szembe állsz a motorral, akkor bal oldalon van. 7-es alkatrész a linken.
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3189

YELLOW Elküldve: 2017-03-28 17:20 kiegyenlítő tartály

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok megszeretném köszönni K.Rolandnak Kecskemétről a kiegyenlítő tartályt! Egy kérdésem lenne rendszer feltöltés után forró motornál az alsó cső miért hideg és ha a légtelenítő csavart enyhén kicsavarom akkor van sziszegés és olyankor kezd átmelegedni az alsó cső és érezni ha fogom az alsót hogy mintha rotyogna,ez természetes vagy sem? Kiegyenlítő sapkát hogy tudom letesztelni hogy a túlnyomást ki engedi-e? Mert előző lyukas tartálynál egy deka gőz se víz nem jött a sapka környékéről ellenben a kieg lyuknál.. Motor hőfok 108-114 között van a műszerfalon T-menüben M43b16


logikusan ha sziszeg mit jelent? főként hűtővíz csere után.
talán azt, hogy levegős.
légtelenítés, utántöltés, légtelenítés, utántöltés. és sokszor eljátszottam.
Rendben de ma kilengett majdnem pirosig fűtés rá és be állt középre és kemények a csövek,az alsó nem melegszik csak ha kiengedem a levegőt de akkor rotyog mindkét cső és ha leveszem a sapkát akkor fent mintha nem pisilne a betöltésnél csak ha megnyomkodom kézzel,biztos nem vízpumpa nem keringet vagy dugulás a hűtőben? Nem létezik hogy ennyiszer légtelenítem és ezt csinálja


először a levegőztetőkön kellene elengedni a nyomást... meg van ennek a folyamata, sorrendje.

YELLOW Elküldve: 2017-03-28 17:19 Elektromos ablak hátul is

Peppe írta: Koszi a segitseget a wds-sel kapcsolatba...azota be is lett kotve,a gm modult is kicsereltem d semmi...raadasul a gm modul csere ota a tavval se nyitni-zarni nem tudom a kocsit csak ha berakom a zarba es elforditom a kulcsot..es tovabbra is csak a ket elso ablakom mukodik..vkinek vmi otlete?felkell programozni a gm modult?pedig elm high-os lett berakva szinten kombibol..



újra kell tanítani a kulcsokat, találsz itt is róla segítséget. meg az egész GM-et lehet újra kell programozni, beállítgatni a dolgokat. hisz ki tudja melyik autóban mi volt beállítva. attól, hogy HIGH-os, az lehet coupe-ból is, és ott ugyanúgy nincs engedélyezve a hátsó ablak. vagyis gondolom.

YELLOW Elküldve: 2017-03-28 17:15 Vezérműlánc

Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta: Sziasztok!

Lehet hogy hülye kérdésem lesz.
N42B18-nál a lánc feszítés automatikus ?
Köszönöm!


automatikus alatt mit értesz, attól függ?
van egy kis feszítőpatron, ami olajnyomás hatására feszíti a láncmegvezetőt.
van az a szint, amikor már nem képes annyit feszíteni. vagy épp az olaj "kevés" a művelethez.


Értem.
Októberben lett vezérlés cserélve rajta, és most mintha megint hallanám néha hidegindításkor a láncot. De nem mindíg. Ezért kérdeztem hogy kézzel kell-e állítani rajta de akkor nem.


hát lehet nem jó olaj került be, és később indul meg a feszítés. esetleg az olajszűrőház visszaejti az olajat. mert annak tartania kell, és azonnal van kenés az ott lévő olajból, amíg megjön a pumpától a többi.


Olajat nemrég cseréltem Eneos 5W30-as került bele. Azt szerintem kizárhatjuk. Olajszűrőház hol szokta visszaengedni az olajat?
Tudom ellenőrizni? Reggel első infítás előtt letekerem az olajszűrő tetejèt és ha van ott olaj akkor jó?
Köszi!


az baj ha letekered lehet lefolyik. bár lehet csak akkor folyik le, ha alul is ki van tekerve a leengedő. a házban van egy szelep. vagy még az lehet gond, hogy a szűrőt amire ráhúzod, azon is vannak gumitömítések, amiket célszerű cserélni, lehet ott is hiba, leesett vagy kopott, elért.


Az O gyűrűket mindíg cserélem mivel adják a szűrőhöz. Ha ezekre gondolsz.
A szelepet lehet cserélni kúlön?
Akkor elindulok ebbe az irányba.
Köszi!


úgy tudom az együtt van a házzal.
de lehet maga a feszítőpatron is rossz. talán az az olcsóbb, azt cserélni.