Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-03-25 10:18 Alufelni méretek

katonaza írta:
Ha a külső átmérő ugyanaz marad, akkor hasonló helyzetben a négy matematikai alapművelet közül néhány értelemszerű alkalmazásával az alábbi számítást végezném el.

8" helyett 8,5" = 0,5" azaz 12,7 mm
ET34 helyett ET27 = 7 mm
az összesen 19,7 mm, tehát kerekítve 2 cm-rel lesz kijjebb.

8,5" helyett 9" = 0,5" azaz 12,7 mm
ET37 helyett ET29 = 8 mm
az összesen 20,7 mm, tehát kerekítve bő 2 cm-rel lesz kijjebb.


Aztán odasétálnék az autóhoz és megnézném, hogy a növekmény elfér vagy sem.
Ennek során az első kereket célszerű lehet forgatni. Mármint a kormánnyal.


ha már az egyszerű matematikád emlegeted, akkor neked mégsem olyan egyszerű
a felni szélesség növekedést el kell osztani kettővel, ugyanis a felni befelé is szélesedik.
tehát ha a felni szimmetriatengelye megvan és adott, akkor ott 0,5" növekedés, az mindkét irányban fele-fele növekedést jelent. majd ehhez jön hozzá az ET változás. csak úgy jelzem.

YELLOW Elküldve: 2017-03-25 10:15 Alufelni méretek

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok,
felni vásárláson gondolkodom, eléggé tetszik a Styling M640 (M2 F87,M3 F80,M4 F82 F83 felnije), de a méretei miatt nem vagyok biztos benne, hogy jó lenne E90-re.
Jelenleg Style 161-ek vannak az autóhoz:
8x17 et34 - 225/45
8,5x17 et37 - 255/40
A kinézett felni azonban:
8,5x18 et27
9x18 et29
Gumik a fenti szélességgel kb megegyezőek mennének rá, de hiába néztem ET kalkulátort, nem vagyok biztos benne, hogy elférne az új felni anélkül, hogy peremezni kellene a sárvédőket. Akinek több tapasztalata van felnikkel, adhatna tippet. köszi


szerintem el fog férni. ugyanis ami most van az gyári ET. és azzal elvileg eléggé bent vannak a felnik. szóval elől, így fejben számolva a felni széle olyan 1,3-1,4cm-t lesz kintebb, hátul pedig olyan 1,5-1,6 cm-t. kb. ezzel kell számolni.


igen, kb ilyen 1,5 centit számolt az ET kalkulátor is. csak bizonytalan vagyok, hogy elfér-e, főleg mivel gyárilag is ültetett az autó (Sports Suspension Settings). úgy gondolom pont határeset lehet a dolog.


faxom gépelhetem be újra...
szóval egyszerű a dolog. fogsz egy lecet, ami kb 60cm hosszú, vagy valamit ami egyenes, és mondjuk 1,5cm széles vagy vastag. szembe állsz a felnivel berakod középre a lecet, vagy az akármit, hogy a felni középvonalán fusson, majd szemből nézve függőbe állítod egy vízmértékkel, akár egy hosszabb vízmérték is jó lehet erre a célra, kb pont olyan vastag. a lényeg, hogy az 1,5cm szélesség az feléd essen, és feküdjön fel a felni felső és alsó peremén. aztán meglátod hova esik. de egy sima mérőszalag is jó, ha jó a szemmértéked.
de ahogy nézem a képed, ha most az a felni van fent, amiről írsz, akkor simán elfér.

YELLOW Elküldve: 2017-03-25 10:07 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

ChrisRas írta: Sziasztok! E46 (99es) 23ci gyári sport futóművel, alá megy a Styling 95 ? et24, elől 9x19 hátul 10x19. Baromira tetszik, de nem merem megvenni amíg nem tudok róla többet. Van valakinek ilyen? Mennyire terheli a futóművet? Kell mókolni, hogy elférjen? Mennyire érzékeny ezzel a szettel az úthibákra? Most egy 17es gyári szett van de néha ezzel is elkapok pár nyomvályút.


ha rákeresel a felni típusra, akkor dob ki képeket a google, ahol E46-on van. konkrétan magyar tulajok autóit is, amiknél tudom, hogy voltak peremezve a sárvédők. szóval alapból kilógna a felni, és ha olyan a gumi, akkor az sem férne el.

YELLOW Elküldve: 2017-03-25 09:41 Alufelni méretek

Kabi írta: sziasztok,
felni vásárláson gondolkodom, eléggé tetszik a Styling M640 (M2 F87,M3 F80,M4 F82 F83 felnije), de a méretei miatt nem vagyok biztos benne, hogy jó lenne E90-re.
Jelenleg Style 161-ek vannak az autóhoz:
8x17 et34 - 225/45
8,5x17 et37 - 255/40
A kinézett felni azonban:
8,5x18 et27
9x18 et29
Gumik a fenti szélességgel kb megegyezőek mennének rá, de hiába néztem ET kalkulátort, nem vagyok biztos benne, hogy elférne az új felni anélkül, hogy peremezni kellene a sárvédőket. Akinek több tapasztalata van felnikkel, adhatna tippet. köszi


szerintem el fog férni. ugyanis ami most van az gyári ET. és azzal elvileg eléggé bent vannak a felnik. szóval elől, így fejben számolva a felni széle olyan 1,3-1,4cm-t lesz kintebb, hátul pedig olyan 1,5-1,6 cm-t. kb. ezzel kell számolni.

YELLOW Elküldve: 2017-03-24 21:11 Szívócsonk-pillangószelep

Gabesz1701 írta:
Szia!

Ha jól sejtem, nekem az E46 318i-ben (2000 évjárat) M43B19 van.
Nekem cserélni kellett a pillangót, és azt mondták, hogy igaz, hogy dízel probléma, de láttak már benzinest ami beszívta. Az enyém pont közéjük tartozott. Mármint nem szívta be, csak zörgött és azt mondták nem lehet tudni mennyit fog menni mielőtt letörik.
És ráadásul benzinesnél nem lehet "herélni" mint ugye a dízelnél szokás (arra már nem emlékszem miért)
Nekem 80ezer volt az alkatrész, mert csak gyáriba van.
Munkadíj az nem volt sok, de más dolgokkal együtt csinálták szóval nem emlékszem.

Javítsatok ki ha tévedek, de olyan szerelő csinált akiben megbízom


az nem ugyanaz a pillangó. a dízelben 4db van, a szívó torkokban é leginkább azért vannak benne, hogy a környezeti hatásfokot javítsák.
ami neked leeshetett az a fojtószelepházban lévő pillangószelep, ami a gázállásnak megfeleően mozdul. de az nem hiszem, hogy a be tudna kerülni a motortérbe. max a csavarjai, amik a tengelyre rögzítik.

YELLOW Elküldve: 2017-03-23 14:04 Szívócsonk-pillangószelep

joker01 írta: Sziasztok!

Honnan tudom meg (leszerelés nélkül) ,hogy az e87es 120d-mben van ez a pillangószelep, vagy nincs? JS86936
Köszi, ha valaki rátalál.


robbantott ábrán nem látszik. de az M47N-ben benen van. neked M47N2 van benne. sajnso nem vagyok benne biztos, csak dereng, mintha lett volna valami módosítás ezzel kapcsolatban, hogy ebből kivették, vagy megerősítették már.
a neten rákeresve képekre, abból azt mondom, hogy van ebben is.
hátha válaszol valaki, aki konkrétan tudja.

YELLOW Elküldve: 2017-03-23 13:49 Szívócsonk-pillangószelep

John írta: Sziasztok.M43b16-ban ugye nincs ilyen pillangó ami bepotyoghatna?


nekem úgy tűnik van neked elég problémád az autóval, nem hiányozna még ez is neked.
kicsit olvasgass az oldalon és megtalálod a választ mely motorok érintettek, és azok nem benzinesek.

YELLOW Elküldve: 2017-03-23 07:25 Autóvásárlás

feko írta:
YELLOW írta:
feko írta: Sziasztok!

Az N43B20A motorkódról tud valaki valami részletesebb leírást küldeni nekem?
Esetleg linkelni...
Arra gondolok, hogy mire kell figyelni egy ilyen motorkódú autó vásárlásnál, illetve mik azok a "hibák" amire figyelni kell az üzemeltetésénél.

Köszönöm!


- NOx szenzor hiba
- direkt befecsi révén koxolódó szelepszárak és szívó torkok
- hajtókarcsapágyas is szokott pár példány lenni
- vez.mű lánc is lehet bajos, mivel itt is elég vékonyka.
- trafók


Szia!
Köszi a választ!

- A vezérmű lánc hiba gyakran előfordul? Mik a tünetei?
- NOx szenzor hiba alatt mit értesz? Ezt csak cserével lehet orvosolni, vagy ki lehet iktatni?
- A kokszolódást ismerem, ecotec opelem van jelenleg.
- Ezeknél mekkora az olajfogyasztás?

Köszönöm!


- lánc téma az változó. tünet? csörög a lánc. de az lehet éppen feszítő patron is, mint hiba
- azt értem, hogy enm jó a NOx szenzor. gyakori hiba ennél a motorcsaládnál. kiktatni nem lehet, mert rossz lesz a keverékképzés. nem olcsó kb. 125ezer ft körül van.
- az ECOTEC motor nem közvetlen befecskendezéses én úgy tudom, bár lehet vannak újabbak belőle, amik az. faternak Opel van.
- olajfogyasztás? szintén változó. sok gyártó szerint az 1000km/1liter fogyasztás is még elfogadható. szerintem meg maximum az elfogadható, ha 10ezer alatt megeszik, mondjuk 1 litert. nekem ez is sok, de el tudom fogadni. nekem max 1-2 decit eszik. de valóban N43-nak is problémája az olajfogyasztás, mint ahogy N42, N46-nak is sokak szerint, az enyém mégsem eszi. tehát ugyanúgy N43-nál is normálisnak kell lennie, ha nem zabálja az olajat. mondom előző tulajok, karbantartásokon múlik, mit, hogy csináltak. jósolni nem lehet.

YELLOW Elküldve: 2017-03-21 20:24 Fûtõventillátor

kacsorjanika írta:
YELLOW írta:
kacsorjanika írta: Kicseréltem a sünit szépen működik a ventilátorom! Köszönöm a segítséget YELLOW

De már megint lenne egy kérdésem... Ha a szellőzőnél átállítom kékre felül mindenütt hideget fúj de a lábhoz meg meleget. Klíma esetén is... Mi lehet a gond:



te ügyibb vagy, nekem kb 3 éve csinálja ezt, és már vagy 1 éve meg van a süni, de még nem cseréltem ki szép mi? jó munkához idő kell.

fűtéscsapod is rossz. lehet csak tisztítani kell jobb esetben.


Igen jó munkához idő kell... kb 40 perc volt a csere, youtube vidó alapján, nehezebbnek hittem... össze már pikpakk ment.
Fűtéscsapot hol találom:


motortér, bal nyulván mellett.

YELLOW Elküldve: 2017-03-21 20:23 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok,Inpával az Instrument Cluster-ben lenulláztam az olajservice-t sikerült is viszont nem számol visszafelé,miért van ez és mit kell csinálni? (Ráadásul hiába angol nyelvere állítottam az Inpát telepítés közben mégis német és nemtom át lehet-e váltatni angolra nagyon zavar )


50 km-ként számol vissza, ami dinamikus. tehát vezetési stílustól függően lehet valóságban kevesebb vagy több km is, mire csökken egy 50-est,
Akkor megnyugodtam,azt hittem elbasztam valamit,naponta nem megyek el 30 nál többet Egyébként újratelepítés nélkül nem lehet Angol nyelvre átállítani valahogy az Inpát?


de lehet. a megfelelő helyre a megfelelő fájlt kell másolni. fejből nem tudom. nincs nálam most a gép.

YELLOW Elküldve: 2017-03-21 19:57 Fûtõventillátor

kacsorjanika írta: Kicseréltem a sünit szépen működik a ventilátorom! Köszönöm a segítséget YELLOW

De már megint lenne egy kérdésem... Ha a szellőzőnél átállítom kékre felül mindenütt hideget fúj de a lábhoz meg meleget. Klíma esetén is... Mi lehet a gond:



te ügyibb vagy, nekem kb 3 éve csinálja ezt, és már vagy 1 éve meg van a süni, de még nem cseréltem ki szép mi? jó munkához idő kell.

fűtéscsapod is rossz. lehet csak tisztítani kell jobb esetben.

YELLOW Elküldve: 2017-03-21 19:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Sziasztok,Inpával az Instrument Cluster-ben lenulláztam az olajservice-t sikerült is viszont nem számol visszafelé,miért van ez és mit kell csinálni? (Ráadásul hiába angol nyelvere állítottam az Inpát telepítés közben mégis német és nemtom át lehet-e váltatni angolra nagyon zavar )


50 km-ként számol vissza, ami dinamikus. tehát vezetési stílustól függően lehet valóságban kevesebb vagy több km is, mire csökken egy 50-est,

YELLOW Elküldve: 2017-03-21 09:49 E90 vásárlás

Dutch írta:
YELLOW írta:
Dutch írta:
YELLOW írta:
Dutch írta:
YELLOW írta:
lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.


lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.


Az N53ban nincs vanos és valvetronic? Nekem is N52B25 van én sem panaszkodom rá, nem értem mitől megbízhatatlan??? Itt nem kokszolodik semmi, motortól függően pár ezer km után kell egy liter olaj, Nekem 7ezrenként. Az N53 ban van egy nagynyomású pumpa + piezo befecskendezők. Próbáltam anno nem egyet. Jol fogyasztanak de több a hibalehetőség. Vezérműlánc lehet nem olyan "vastag " mint egy E39-ben de szerintem az ujabb dizelekkel is ugyanigy van. Sőt ott szakadnak is bizonyos típusokban


szövegértési problémákat vélek felfedezni.
attól, hogy te nem tapasztalsz gondot az N52-vel, attól még problémásabb, mint egy N53. összetettebb a motor is. ezért írtam azt, hogy a legtöbb motornál függ a használó és tulaj felhasználási, karbantartási hozzáállása.
azért nincs problémád vele, mert te vagy az előző tulaj/ok normális emberek voltak, odafigyeltek rá, karbantartották.
de hidd el az N52-t javítani motorikusan komolyabb és drágább is. hogy jó a fogyasztása, de ha kell tud menni, az köszönhető a Vanos-Valvetronic párosításnak. de ezek plusz alkatrészek, plusz hibaforrások. ezen nem fogunk vitatkozni, mert így van.
N53 hátránya, hogy használattól függően, de kb 100ezrenként érdemes áttisztítani az egészet a szívó részen. és ez nem bonyolultabb, mint az N52.


Szerintem attól hogy elhagyták a valvetronicot az N53nál nem tartom az N52-t komplikáltnak. Sőt mivel az N53-ban vannak olyan szenzorok ami az N52 ben nincs (nem olcsók) + nagynyomású rendszer szerintem az a komplikáltabb. És ez a nagynyomású rendszernek is van nyűgje, van az ismeretségi körben N53as motor.Ha számszerűsíteni kellene bekerülési költségekkel több a hibaforrás az N53-nál. Szerintem. De kinek mi a véleménye


én inkább vennék egy kiváló E9x kasztnit (motor nem érdekelne mi van benne), aztán addig járnék utána, amíg be nem építhetnék egy M54B30 blokkot


igen az lenne az igazi az tuti jó blokk egy barátomnak E46ban van manuál 6-os, szerintem E9x-s árat kapna érte Egyébként anno egy évig keresgettem mire megtaláltam az enyémet, mivel felszereltséget is szerettem volna (M-pakett, kéziváltó, prof.navi, panorámatető stb stb) így azt tudom javasolni, hogy külföldön is nézz szét, a választék lehet nagyobb. De jó pénzért eladom az enyémet


nem keeeel kombi!!!

YELLOW Elküldve: 2017-03-21 09:38 E90 vásárlás

Dutch írta:
YELLOW írta:
Dutch írta:
YELLOW írta:
lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.


lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.


Az N53ban nincs vanos és valvetronic? Nekem is N52B25 van én sem panaszkodom rá, nem értem mitől megbízhatatlan??? Itt nem kokszolodik semmi, motortól függően pár ezer km után kell egy liter olaj, Nekem 7ezrenként. Az N53 ban van egy nagynyomású pumpa + piezo befecskendezők. Próbáltam anno nem egyet. Jol fogyasztanak de több a hibalehetőség. Vezérműlánc lehet nem olyan "vastag " mint egy E39-ben de szerintem az ujabb dizelekkel is ugyanigy van. Sőt ott szakadnak is bizonyos típusokban


szövegértési problémákat vélek felfedezni.
attól, hogy te nem tapasztalsz gondot az N52-vel, attól még problémásabb, mint egy N53. összetettebb a motor is. ezért írtam azt, hogy a legtöbb motornál függ a használó és tulaj felhasználási, karbantartási hozzáállása.
azért nincs problémád vele, mert te vagy az előző tulaj/ok normális emberek voltak, odafigyeltek rá, karbantartották.
de hidd el az N52-t javítani motorikusan komolyabb és drágább is. hogy jó a fogyasztása, de ha kell tud menni, az köszönhető a Vanos-Valvetronic párosításnak. de ezek plusz alkatrészek, plusz hibaforrások. ezen nem fogunk vitatkozni, mert így van.
N53 hátránya, hogy használattól függően, de kb 100ezrenként érdemes áttisztítani az egészet a szívó részen. és ez nem bonyolultabb, mint az N52.


Szerintem attól hogy elhagyták a valvetronicot az N53nál nem tartom az N52-t komplikáltnak. Sőt mivel az N53-ban vannak olyan szenzorok ami az N52 ben nincs (nem olcsók) + nagynyomású rendszer szerintem az a komplikáltabb. És ez a nagynyomású rendszernek is van nyűgje, van az ismeretségi körben N53as motor.Ha számszerűsíteni kellene bekerülési költségekkel több a hibaforrás az N53-nál. Szerintem. De kinek mi a véleménye


én inkább vennék egy kiváló E9x kasztnit (motor nem érdekelne mi van benne), aztán addig járnék utána, amíg be nem építhetnék egy M54B30 blokkot

YELLOW Elküldve: 2017-03-21 09:14 E90 vásárlás

Dutch írta:
YELLOW írta:
lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.


lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.


Az N53ban nincs vanos és valvetronic? Nekem is N52B25 van én sem panaszkodom rá, nem értem mitől megbízhatatlan??? Itt nem kokszolodik semmi, motortól függően pár ezer km után kell egy liter olaj, Nekem 7ezrenként. Az N53 ban van egy nagynyomású pumpa + piezo befecskendezők. Próbáltam anno nem egyet. Jol fogyasztanak de több a hibalehetőség. Vezérműlánc lehet nem olyan "vastag " mint egy E39-ben de szerintem az ujabb dizelekkel is ugyanigy van. Sőt ott szakadnak is bizonyos típusokban


szövegértési problémákat vélek felfedezni.
attól, hogy te nem tapasztalsz gondot az N52-vel, attól még problémásabb, mint egy N53. összetettebb a motor is. ezért írtam azt, hogy a legtöbb motornál függ a használó és tulaj felhasználási, karbantartási hozzáállása.
azért nincs problémád vele, mert te vagy az előző tulaj/ok normális emberek voltak, odafigyeltek rá, karbantartották.
de hidd el az N52-t javítani motorikusan komolyabb és drágább is. hogy jó a fogyasztása, de ha kell tud menni, az köszönhető a Vanos-Valvetronic párosításnak. de ezek plusz alkatrészek, plusz hibaforrások. ezen nem fogunk vitatkozni, mert így van.
N53 hátránya, hogy használattól függően, de kb 100ezrenként érdemes áttisztítani az egészet a szívó részen. és ez nem bonyolultabb, mint az N52.