Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-03-21 07:51 Chip tuning

John írta:
viktor írta:
ZsoltR írta: Sziasztok a kérdésem az hogy BMW 318 143lovas mit lehetne kihozni belőle? Vagy megéri . Köszi előre a válaszokat

Benzinesből kb. semmit. Inkább költsd hasznosabbra a pénzed.


Köszönöm én is a tanácsot,ezek szerint igaz a legenda hogy benzinest nem Chipelünk


sokszor elmondtuk már, hogy sima szívó motor szoftveres tuningolása nem sokat ér.
tény a BMW motorokba nagyon sok tartalék van. tehát szinte gond nélkül tehetnél fel megfelelő méretű turbokat, kompresszorokat úgy, hogy nagyobb módosítást ne kelljen a motoron végre hajtani. egy szint felett már muszáj.
chip tuning turbos motorokra jó. de ott sem véletlen vannak úgy megírva az SW-k. a mai kis köbcentis turbos motorokkal pont ez a baj, hogy a lépést tartani tudja, erős legyen, így majdnem, hogy maxra ki van hazsnálva a motor. tehát azokon húzni már nem nagyon lehet. régi 15-20+ éves motorok esetében lehetne bőven. de mondom van egy szint, aminél az SW írás önmagában kevés.

YELLOW Elküldve: 2017-03-20 19:47 E90 vásárlás

lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.


lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.

YELLOW Elküldve: 2017-03-19 22:36 Autóvásárlás

feko írta: Sziasztok!

Az N43B20A motorkódról tud valaki valami részletesebb leírást küldeni nekem?
Esetleg linkelni...
Arra gondolok, hogy mire kell figyelni egy ilyen motorkódú autó vásárlásnál, illetve mik azok a "hibák" amire figyelni kell az üzemeltetésénél.

Köszönöm!


- NOx szenzor hiba
- direkt befecsi révén koxolódó szelepszárak és szívó torkok
- hajtókarcsapágyas is szokott pár példány lenni
- vez.mű lánc is lehet bajos, mivel itt is elég vékonyka.
- trafók

YELLOW Elküldve: 2017-03-19 22:27 Fûtõventillátor

kacsorjanika írta:
kacsorjanika írta:
YELLOW írta:
kacsorjanika írta: Sziasztok!

2002. e46 320D Ma egyszerűen megállt a ventilátor, már jó ideje pulzálva dolgozott. Igy hogy megállt a süni adta meg végleg magát?


valószínű... ha a bizti rendben. a pulzálás már eleve süni probléma.


Igen a bizti rendben. Köszönöm a megerősítést.


Na a sünit kiszedtem, milyet érdemes bele vennem a rövid és sűrű tüskéset? Esetleg tud valaki segíteni jó árban? Sajnos nem tudok visszalapozni mert hibát ír az oldal...
Ez a szám van rajta.: BMW 64.11-8 383 835


rövid, sűrű. Behr.
nem hiszem, hogy nincs olyan ismerősöd, akinek lenne olyan ismerőse aki tud kedvezménnyel aktarészt szerezni. nekem több is van, ne mond, hogy neked nincs egy sem.
privátban adok egy elérhetőséget, nem tudom, hogy a legolcsóbb-e, de korrekt, én többször rendeltem tőle. és mellé nem reklámozok más FB csoportokat sem.

YELLOW Elküldve: 2017-03-19 20:04 Olajcsere, Levegõszûrõcsere

Jani69 írta: Sziasztok! A keresővel nem találtam azért írok ide.
Leszedtem és szétkaptam a kartergázszűrőt,de nincs benne semmilyen betét.
Levettem a kerek kupakot és csak egy rugó van benne,a másik részben pedig kivehető műanyag alkatrészek vannak. Ez így normális,vagy hiányzik belőle valami? Kicsit olajos az egész. Kell ezzel valamit csinálni,kimosni stb...?


????
2 másodperc volt
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...136le.html

YELLOW Elküldve: 2017-03-19 19:43 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

mici1974 írta:
Hektor írta:
Szerintem ezt keresed




igen szerintem is köszi, már csak azt kellene tudnom mi ennek a neve


gondolom kardánalagút alsó merevítő. én amúgy kerestem délelőtt a realoem-en, de nem találtam. E46-nál CONNECTING SUPPORT a neve. közben megtaláltam ezt E90-nél is, viszont nem pont úgy néz ki, mint a belinkelt képen.
13-as alkatrész

YELLOW Elküldve: 2017-03-19 19:23 Mi lehet a baj?_

liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta: Hali.Ha valaki megnézné a videót hozzá tenném hogy közben a check engine villogott mint a stroboszkóp majd be állt mint a ge.is lepedő hibának gépre téve 2-es 3-as hengert írt, ez vajon gyújtó trafó vagy lehet?(a gyertyák 5 hónapos ngk) a trafótól lehet ilyne zetor kopogós hangja???
https://www.youtube.com/watch?v=kViq5yTS83k
Köszi


nekem gyertyacsere után kb 150km-rel adta be az egyik trafó az unalmas. bár már előtte is volt 2 alkalommal, olyan több hónap különbséggel, hogy hasonlóan indult be. majd a következő indításra semmi probléma. végül megadta magát a gyertyacserét követően.
viszont amikor megy, akkor már nem tűnik úgy, mintha nem menne egy henger. nekem jobban rázkódott és full Subaru-s boxer hangja volt, meg marha büdös a kipuff gáz.
még esetleg azt lehet megnézni, hogy a trafó rendesen rá lett-e nyomva a gyertyára, mert nekem is volt 1, ami fentebb volt. azt hittük, hogy kilőtte a gyertyát. de fura, mert pont ami nem volt jól rárakva, annak a trafónak nem volt baja, hanem a mellette lévőnek.
szóval előbb nézd meg jól rajta vannak-e a trafók. ha igen,. akkor érdemes cserélni mind a négyet. az új gyertya (nekem is NGK van benne) ki fingatja az amúgy is gyárilag problémás trafókat. én a Beru-t ajánlom.

Tudtam én csak nem sejtettem!! igen egyszer csinálja aztán életre kell es minden oké
Pont az a vicc hogy a beru adta meg magát! A kipufogó füstöl de se olaj se más szagnak nem tudtam be azonosítani! Köszi a tippet! Jöhet a banán dobálás a ketrecbe!!


akkor már volt cserélve trafó?
én azért cseréltem mindet, mert nekem 85ezer km környékén volt ez. és nekem még a gyári, kb 100ezer környékén tönkremenő tarfók voltak benne. mivel új gyertya fingatta ki az egyiket, úgy nagy volt rá az esély, hogy megy a többi is később. tehettem volna bele 1db Bosch-t 14-ért akarták adni, de inkább vettem bele Beru-t olyan 7500Ft/db áron nagy kedvezménnyel fanatikus kollégától. aztán cseréltem mind a négyet. azóta ment bele 25ezer km ( ), de nincs gond. jó ha a trafók állapota egységes, nem gyengébb egyik-másik. persze ha most 1db megint tönkre menne, akkor még nem cserélném mind a négyet, csak egyet.

Lehet elviszem villamosagishoz mert kicsit furcsállom hogy csak melegen vagy kék tartomány fölött csinálja! De a trafokat minden fele kép cserelem!


na ez így érdekesebb. mert ugye a kék felett vált át a motor Valvetronic üzemmódra. addig sima fojtószelepes üzemmódban megy, mint bármelyik natúr motor.
Valvetronic üzemmódban ugye a szelepek nyitásmélysével szabályoz, ugye a gázállás azt befolyásolja. nem kizárt, hogy a Valvetronic-kal lesz valami. vagy az állítómotor, vagy a vezérlése, lehet egy SW frissítés kelelne rá. rosszabb esetben az excentertengelye kopott, vagy a köztes himbakarok. ha kopás van, arról nem feltétlen lesz hibaüzenet. ja meg lehet még az excentertengely helyzetérzékelő szenzorja is.

YELLOW Elküldve: 2017-03-19 19:10 Olajcsere, Levegõszûrõcsere

mbalazs82 írta: Bocs, biztos volt már ilyen kérdés, de nem találtam mindenre a választ:
150le 320d-ben (2002-es) hány km után kell

    levegő szűrőt
    üzemanyag szűrőt
    kartergáz szűrőt
    pollenszűrőt

cserélni gyári előírás szerint? Illetve ettől szükséges-e eltérni?
(jelenleg mindegyikben 30.000) van
Köszönöm!


hát a gyári előírás az a szervizszámláló szerinti, azaz 22-25ezer km vagy 2 év.
ez vonatkozik a levegőszűrőre, pollenszűrőre.
pollenszűrőt egyébként sűrűbben is ajánlják, felhasználás helyétől függően, ugye sok város, vagy poros vidék esetén sűrűbben, évente, vagy 10ezrenként.
üzemanyagszűrőt, kartergázszűrőt két ciklusonként szokták sokan. azaz minden második intervallum esetén (40-50ezerenként). viszont sokan olajat is félidőben cserélnek.

igaz nekem nem dízel, de én levegőszűrőt 4 évente cserélek, úgy kerül bele kb 20ezer km üzemanyagszűrőre 75ezret számoltam. itt jegyzem meg valaki 200ezernél még a gyári szűrővel ment. pollenszűrőt én hekkelni szoktam, szóval tovább hazsnálom, mint szokás. de "előszűrőt" cserélek, amit magam maszekolok. de egy sima pollenszűrő, ami nem aktívszenes, már kedvezménynel jó áron vehető, szóval nem egy nagy összeg cserélgetni, mondjuk 2 évente, vagy 20ezrenként.

YELLOW Elküldve: 2017-03-19 12:54 Mi lehet a baj?_

liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta: Hali.Ha valaki megnézné a videót hozzá tenném hogy közben a check engine villogott mint a stroboszkóp majd be állt mint a ge.is lepedő hibának gépre téve 2-es 3-as hengert írt, ez vajon gyújtó trafó vagy lehet?(a gyertyák 5 hónapos ngk) a trafótól lehet ilyne zetor kopogós hangja???
https://www.youtube.com/watch?v=kViq5yTS83k
Köszi


nekem gyertyacsere után kb 150km-rel adta be az egyik trafó az unalmas. bár már előtte is volt 2 alkalommal, olyan több hónap különbséggel, hogy hasonlóan indult be. majd a következő indításra semmi probléma. végül megadta magát a gyertyacserét követően.
viszont amikor megy, akkor már nem tűnik úgy, mintha nem menne egy henger. nekem jobban rázkódott és full Subaru-s boxer hangja volt, meg marha büdös a kipuff gáz.
még esetleg azt lehet megnézni, hogy a trafó rendesen rá lett-e nyomva a gyertyára, mert nekem is volt 1, ami fentebb volt. azt hittük, hogy kilőtte a gyertyát. de fura, mert pont ami nem volt jól rárakva, annak a trafónak nem volt baja, hanem a mellette lévőnek.
szóval előbb nézd meg jól rajta vannak-e a trafók. ha igen,. akkor érdemes cserélni mind a négyet. az új gyertya (nekem is NGK van benne) ki fingatja az amúgy is gyárilag problémás trafókat. én a Beru-t ajánlom.

Tudtam én csak nem sejtettem!! igen egyszer csinálja aztán életre kell es minden oké
Pont az a vicc hogy a beru adta meg magát! A kipufogó füstöl de se olaj se más szagnak nem tudtam be azonosítani! Köszi a tippet! Jöhet a banán dobálás a ketrecbe!!


akkor már volt cserélve trafó?
én azért cseréltem mindet, mert nekem 85ezer km környékén volt ez. és nekem még a gyári, kb 100ezer környékén tönkremenő tarfók voltak benne. mivel új gyertya fingatta ki az egyiket, úgy nagy volt rá az esély, hogy megy a többi is később. tehettem volna bele 1db Bosch-t 14-ért akarták adni, de inkább vettem bele Beru-t olyan 7500Ft/db áron nagy kedvezménnyel fanatikus kollégától. aztán cseréltem mind a négyet. azóta ment bele 25ezer km ( ), de nincs gond. jó ha a trafók állapota egységes, nem gyengébb egyik-másik. persze ha most 1db megint tönkre menne, akkor még nem cserélném mind a négyet, csak egyet.

YELLOW Elküldve: 2017-03-19 10:58 Mi lehet a baj?_

liga86 írta: Hali.Ha valaki megnézné a videót hozzá tenném hogy közben a check engine villogott mint a stroboszkóp majd be állt mint a ge.is lepedő hibának gépre téve 2-es 3-as hengert írt, ez vajon gyújtó trafó vagy lehet?(a gyertyák 5 hónapos ngk) a trafótól lehet ilyne zetor kopogós hangja???
https://www.youtube.com/watch?v=kViq5yTS83k
Köszi


nekem gyertyacsere után kb 150km-rel adta be az egyik trafó az unalmas. bár már előtte is volt 2 alkalommal, olyan több hónap különbséggel, hogy hasonlóan indult be. majd a következő indításra semmi probléma. végül megadta magát a gyertyacserét követően.
viszont amikor megy, akkor már nem tűnik úgy, mintha nem menne egy henger. nekem jobban rázkódott és full Subaru-s boxer hangja volt, meg marha büdös a kipuff gáz.
még esetleg azt lehet megnézni, hogy a trafó rendesen rá lett-e nyomva a gyertyára, mert nekem is volt 1, ami fentebb volt. azt hittük, hogy kilőtte a gyertyát. de fura, mert pont ami nem volt jól rárakva, annak a trafónak nem volt baja, hanem a mellette lévőnek.
szóval előbb nézd meg jól rajta vannak-e a trafók. ha igen,. akkor érdemes cserélni mind a négyet. az új gyertya (nekem is NGK van benne) ki fingatja az amúgy is gyárilag problémás trafókat. én a Beru-t ajánlom.

YELLOW Elküldve: 2017-03-18 20:20 Fûtõventillátor

kacsorjanika írta: Sziasztok!

2002. e46 320D Ma egyszerűen megállt a ventilátor, már jó ideje pulzálva dolgozott. Igy hogy megállt a süni adta meg végleg magát?


valószínű... ha a bizti rendben. a pulzálás már eleve süni probléma.

YELLOW Elküldve: 2017-03-18 13:35 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Lipko írta: Sziasztok!

BMW E46 vásárlásán gondolkozok már elég régóta és szeretném kikérni a ti véleményeteket is.
Szerdán kihasználva a szabad napot elmentem megnézni őt:
www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320ci-11058212
A fickó rendes volt, mivel úgyis Pesten volt dolga feljött ezzel a kocsival.
Amit leir az majdnem mind stimmel de a hirdetésfeladásnál elrontotta a motort, ebben az M52TUB20 van, szóval a 1991 köbcentis 150 lovas. Telefonon rákérdeztem még előtte, hogy ez cserélve lett-e de mondta, hogy elirta szimplán.
Az első sárvédőkön a rozsda kb tenyérni mindkét oldalt, a lemezt nem rágta át de hólyagos, talán valami kókányolás is volt arrafelé, mintha le lett volna kezelve valami hasonló szinű cuccal. 2, kb ujjnyi helyen szintén megjelent a rozsda a hátsó rendszám felett is, ezt ő se tudta, csak én vettem észre. Nem tűnik egyikse olyasminek amit egy lakatos nem tudna rendberakni. A cseresárvédő amit ir csupán az egyik oldalra van és nem is szinazonos.
Az ülések állapotáról árulkodik a feltett kép is, az utasoldali is ugyanezen a két oldaltámaszon ki van kopva.
A kocsinak majdnem végig vezetett szervizkönyve van a megvétel óta, az utolsó 40000 km alatt nem volt vezetve de arról van számlája, gondolom ő nem foglalkozott ezzel, az előző tulaj meg igen.
A légzsák hibalámpa mindig ég szóval rá kell majd nézni diagnosztikával, hogy mi lehet a gondja.
Motorikusan korrekt az autó, nem hallottam semmit se én, se szerelő haverom. Próbakörre elvittem, kicsit megjárattam mindenfelé, nem tapasztaltam semmi különöset.
Zörgés, kopogás nem hallatszott a vezetés közben.
Ami feltűnt, hogy egyszer a harmadikat eldobta a váltó, de ez akár lehetett az én hülyeségem is hogy nem voltam elég határozott a váltóval és finomkodtam.

Szeretném kikérni a ti véleményeteket is erről a kocsiról.
A fickótól kértem 2 hét gondolkodási időt, addig Németországban is szétnézek E46 téren.
Ha legközelebb megnézem akkor tuti beviszem valami szervizbe, hogy alaposan átnézzék ők is.

Köszi a segitséget!


így van ez 150 lovas 2.0. (ha elírta miért nem javította a hirdetést? megspórolhatna egy csomó felesleges kéárdést.)
légzsák tipikus ülésfoglaltság jelző hiba. ha nem azt dobja akkor más.
sárvődé is tipikus főleg ha sokat futott németben, osztrákban az autó korábban. meg amúgy is voltak gondok a kezeléssel gyár szinten.
a többit neked kell tudni, hogy érzed. motort már lehet szerezni olcsón, de jó pont ha csendes és szépen jár.

YELLOW Elküldve: 2017-03-18 13:30 Ékszíj tárcsa

Jani69 írta: Találtam Corteco szíjtárcsát ugyanott 78.346 Ft-ért és 104.914 Ft-ért csavarokkal vagy Contitech-et 64.619 Ft ért. Melyiket vegyem meg?


keress valakit, akinek van kedvezménye alkatrész boltokban (unix, bárdi), aztán 30-50% kedvezményt is lehet szerezni.
csak Corteco, szerintem.

YELLOW Elküldve: 2017-03-18 13:28 Társalgó

Jani69 írta: Sziasztok! Lehet,hogy hülye kérdés,de mi a különbség a Continental és a Contitech között?


semmi, ugyanaz.

YELLOW Elküldve: 2017-03-16 22:22 Ékszíj tárcsa

Jani69 írta: Sziasztok! Véleményeket szeretnék tőletek a FEBI főtengely ékszíjtárcsával kapcsolatban. Ezt tudnak viszonylag olcsón hozni. Köszi!


csak Corteco!
ne azt nézd mit tudnak olcsón hozni, hanem, hogy mivel jársz jobban. persze ha el szándékozod adni az autót és esetleg a leendő tulajjal kibaxni, akkor vedd meg a legolcsóbbat. de ezt már sokszor, sokan leírtuk.