Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-03-16 18:59 Üzemanyag fogyasztás

tusi_ írta:
notoriusbg írta:
.... városban nekem 150-nél 10,5 liter a normális.


Komolyan 150-el mesz varosban?


há, mikor már lassít

YELLOW Elküldve: 2017-03-16 05:22 Üzemanyag fogyasztás

nfotohun írta: Sziasztok!

E46 330i cabrio automata:

Brutálisan fogyasztásokat produkál az autó. Városban 19-21 liter, tempósan autózva, de nem széttaposva, de azért dinamikusan. Autópályán 130-nál 10-11 liter. Városban piros lámpánál nem tudom olyan óvatosan nyomni a gázpedált, hogy ne álljon folyamatosan 20 liternél a pillanatnyi fogyasztásmérő óra.

Amit már cseréltünk, mert hibás volt: lambdaszonda, termosztát, vezérműtengely jeladó, membrános kartergáz nyomásszabályozó szelep.

Egyelőre nincs változás. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az autó kipufogója a középdobtól kezdve cserélendő, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy a kipufogó hibája nem dobhatja meg ennyivel a fogyasztást. Valaahol falsot szív valószínűleg amúgy.

Van esetleg bármi ötletetek? Köszi!


ez most komoly?
a pillanatnyi fogyasztásmérő mindig durva értékeket mutat. az csak egy tájékoztató műszer.
az alapján, ha odalépek az én 1.8-asom is 20 litert eszik
fogyasztást nem így számolunk. a leírásból pedig teljesen az jön le, hogy te az alapján számítod a dolgokat. a szerelőnek meg külön "gratula", amiért lehúzott (mondjuk akit át lehet azokat át is verik sajnos), kivéve ha nem más okokból lettek cserélve a leírt alkatrészek.
az biztos, hogy egy cabrio többet fog fogyasztani, mivel nehezebb, mint a többi társa. mondjuk a 30i egy erős motor, tehát annyira annál nem is jelentős ez a többlet.
szóval azt a kis mutatós műszert felejtsd el, és anélkül számolgass fogyasztást. egyébként olyan 8-13 literre kell kijönnie a fogyasztásnak országút, pálya, város viszonylatban kb.

YELLOW Elküldve: 2017-03-15 19:45 Alufelni méretek

leportp írta:
YELLOW írta:
leportp írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni mielött megveszem az alufelnit!
E87 alá 7x16 alufelni Et 30 al megfelelő?
205/55 gumik lesznek rajta!
Köszönöm a segítséget!


igen


Köszönöm a segítséget!Akkor nem okoz gondot ez Et szám!


ebben a méretben nem

YELLOW Elküldve: 2017-03-15 17:43 Alufelni méretek

leportp írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni mielött megveszem az alufelnit!
E87 alá 7x16 alufelni Et 30 al megfelelő?
205/55 gumik lesznek rajta!
Köszönöm a segítséget!


igen

YELLOW Elküldve: 2017-03-15 15:04 Mi lehet a baj?_

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
N42B20A írta:
Pitykoo írta:
N42B20A írta: Sziasztok!
Valaki megtudná mondani,higy mi ez a jelenség? Hq leveszem az olajbetöltő sapkát leesik az alapjárat,remeg a motor....nem merek közlekedni igy vele.
2002 318i N42B20
Köszönöm szépen

https://youtu.be/AHgksAFWa3g



Hali! Ha leveszed az olajbeöntő sapkát akkor az a normális ha változik az alapjárat. Viszont nem szabad sokáig úgy hagyni járó motornál!!! Csak egy pillanatra érdemes levenni próba képen. Legalábbis én így tudom és az enyém is így működik! Videódat sajna már nem tudtam megnézni.
A kartergáz szűrőt meg a csöveket ki lehet cserélni a szívósor leszedése nélkül is!!

https://www.youtube.com/watch?v=tMwVe0NAcZs


Nagyon köszi a segitséget
Néztem a belinkelt szerelési videót,ez nekem nagyon meredek lenne,de legalább ha a szerelő azt mondja hogy: ááá ehhez le kell venni a szívosort és nagy munka bla bla bla, akkor megmutatom neki ezt a videot. Köszi mégegyszer


ezen a videón más motor van


Bakker, azt nem is néztem... Köszi!
Bár nem tűnik lehetetlenek ezen sem de ki tudja..

https://www.youtube.com/watch?v=qe7d4YTyTfM


nem a lehetetlenség a gond, hanem sokat kell bontani, relatíve. hülyén tervezték ezt meg na. bár lehet nem gondolták, hogy ezzel problémák lehetnek majd később
tudod szerelőknél hogy megy, ha már valamit bontani kell, valami más egységet le kell venni, akkor rögtön indul a 2x-es szorzó az árképzésben. mert már beleszámolja azt, hogy lehet letör valamit, vagy elb@sz, aztán még sem jöhet ki mínuszban. ha pedig nem ront el semmit közben, akkor nagyobb a haszon.

YELLOW Elküldve: 2017-03-15 14:38 Mi lehet a baj?_

N42B20A írta:
Pitykoo írta:
N42B20A írta: Sziasztok!
Valaki megtudná mondani,higy mi ez a jelenség? Hq leveszem az olajbetöltő sapkát leesik az alapjárat,remeg a motor....nem merek közlekedni igy vele.
2002 318i N42B20
Köszönöm szépen

https://youtu.be/AHgksAFWa3g



Hali! Ha leveszed az olajbeöntő sapkát akkor az a normális ha változik az alapjárat. Viszont nem szabad sokáig úgy hagyni járó motornál!!! Csak egy pillanatra érdemes levenni próba képen. Legalábbis én így tudom és az enyém is így működik! Videódat sajna már nem tudtam megnézni.
A kartergáz szűrőt meg a csöveket ki lehet cserélni a szívósor leszedése nélkül is!!

https://www.youtube.com/watch?v=tMwVe0NAcZs


Nagyon köszi a segitséget
Néztem a belinkelt szerelési videót,ez nekem nagyon meredek lenne,de legalább ha a szerelő azt mondja hogy: ááá ehhez le kell venni a szívosort és nagy munka bla bla bla, akkor megmutatom neki ezt a videot. Köszi mégegyszer


ezen a videón más motor van

YELLOW Elküldve: 2017-03-14 09:49 Óracsoport Alukarikák beszerelése

John írta: Rendben elnézést,akkor mostantól az új hozzászóláshoz írok válaszokat (lehet megszoktam az Index fórumot ahol 3 éve írogattam még a Tds-időszakomból és az rögzült be hogy (válasz)gombra pöccintek,beírom a mondandóm és küldés gomb,ott valóban egyszerűbb volt a kommentelés de akkor maradok az új hozzászólásnál,köszönöm türelmed


én nem vagyok ideges emiatt. segítségből írom.
mert sokan aki mondjuk segítene, aztán ilyen össze-visszaság van, inkább tovább görget és nem foglalkozik vele. pont olyan, amikor értelmetlen, felesleges, duplikált topic-okat nyitogatnak, vagy beírják több helyre a kérdést. felesleges, mert inkább csak ingerli az embert és emiatt simán nem segít. ugye minden oldanak meg van a maga kis megszokottsága. aztán azért az újabbaknak illik alkalmazkodni, figyelni mik az oldal sajátosságai, szabályrendszere. lezártam, nem OFF-olok tovább.

YELLOW Elküldve: 2017-03-14 08:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lela írta:
Tano írta:
lela írta: Hol lehet megnézni hogy mennyire friss a szoftver a DDE-ben, és honnan lehetne letölteni a legfrissebbet? Ezt gondolom a BMW nem adja ki hivatalosan, csak a szakszervizek kapják meg...


Diaggal kiolvasva meg tudod nézni a vezérlő szoftververzióját.
A netről beszerezhetőek az adatbázisok is, a programcsomagokban általában ez is benne van.


Gondolom inpa kiírja...?
Egyébként meddig frissítik a szoftvert kb. Tehát az én autóm 2004.12 havi.. Akkor elképzelhető hogy van rá frissebb?


bármi elképzelhető. de ezt nem lehet behatározni. neked ami van motor, az már kb 3 éve volt. tehát valószínű, amikor vetted, már a legújabb SW lehetett rajta. ha 2002-es lett volna az autód, akkor minden további nélkül van rá újabb SW. ám sokszor a gyártás befejezése után is van aki foglalkozik ezzel. pl vevői panaszok miatt kell módosítani valamit. egy SW módosítása a legolcsóbb megoldás, ezért ezzel talán foglalkoznak is a mérnökök. ha van SW frissítés, akkor az biztos ki van adva a hivatalos szervizekben, ha valaki viszi az autóját, akkor automatikusan le kell cserélni. ha komolyabb a hiba, akkor visszahívják az autót egy program cserére. ennek kb. hivatalosan így kellene működni.
azt sajnos én nem tudom neked megmondani, hogy a tiédhez létezik-e újabb. lehet.

YELLOW Elküldve: 2017-03-14 07:57 Hűtővíz..:S

Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ami a termosztát és a kiegyenlítő tartály tetején levő műanyag könyökcső, amibe a légtelenítő csavar is van, a közötti gumicső gyárilag rá van préselve egy gyűrűvel. A kérdés ebből az lenne, hogy annak kell hamarabb lelőnie ha felforr a víz vagy nagy lesz a nyomás vagy a tartályon levősapkának kéne elengedni a túlnyomást??
Vagy ezen nem olyan a sapka? Ill. mennyire kell keménynek lennie ennek a csőnek üzem meleg állapotban?!
Előre is köszönöm!


A kiegyenlítőtartály sapkájában van egy szelep ami adott értéknél elengedi a túlnyomást.
Legalábbis ha szerencséd van és nem az elöregedett tartály reped szét előbb...


Nekem lenyomta ezt a felső csövet! Mint kiderült a műanyag rész amire a gumicső rá volt préselve már elmállott, hiányzott a fele...
Akkor lehet egy új sapkát érdemes lenne venni!!?


a sapka egy bizonyos nyomás elérésekor enged. most szemléltetés képpen legyen ez 2 bar. tehát 2bar nyomás felett enged a sapka. elvileg ez a renszer leggyengébb pontja és a nyomás ott szokás elmenni. na most ha valahol el van érve az anyag, elgyengülve, akkor még mielőtt elérné a 2 bar-t, lehet 1,5 bar-nál az elért anyagnál elengedi a témát. tehát a kupakod lehet jó, viszont a renszer többi eleme, gyengébb.
olyan ez mint egy biztonsági szelep. a bitonsági szelep akkor működik jól, ha a rendszer minden eleme jó. a biztonsági szelep a renszer leggyengébb eleme, az a pont, ahol dolgoznia kell. ha pl, "Attila" nem húzta meg jól két cső találkozásnál a karmanytúkat, vagy kihagyta a szigetelést, akkor ott fog elmenni a nyomás, nem a biztonsági szelepen keresztül.

YELLOW Elküldve: 2017-03-14 07:51 Óracsoport Alukarikák beszerelése

John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Szia,ízekre kaptam egyik sincs eltörve csak az óráé 90 fokkal ferdén volt benne.... Am a két pöcök csont ugyanaz mindkettő,lehet a tied Fl-es és ott van két különfajta pöcök? https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=596AE155


[size=8][i]ha nem megy az idézetbe rendesen írni, inkább ne erőltesd rendeszeresen beleírsz, nem a végére. le kell görgetni és az utolsó
alá írni. de amikor már sok-sok idézet van, te rendszeresen beleírsz. ez csak jótanács. de inkább írj új kommentet mindig, ne a válasz funkcióra menj.[/i][/size]

igen igazad van, régen szedtem már szét. közben beugrott, hogy a fehér kereten lévő fülek nyomogatnak, ha forgatjuk a jobbost.


Rendben,elnézést,hálistennek nincs eltörve egyik sem és már állítható az idő is


hát ez nem megy neked.... nem tudom jobban elmagyarázni... még csak telefonra sem lehet fogni, mert néha használom úgy is.

Esküszöm nem direkt csinálom most a legörgettem és a "
Idézet: "alá írtam választ
Most is legörgettem és mellé írtam,így most jó ha nem akkor kidobom a laptopom....


most azért nem lett jó, mert beleírta a quote nyitó és lezáró párost.
az a alényeg ha írok valamit és annak a végére nem ütök ENTER-t, akkor a quote lezárót a szöveg végére rakja. ha erre válaszólsz úgy, hogy a quote után írsz rögtön, akkor átláthatatlan lesz, és vannak, akik több idézetből szeretnek kihagyni nem odavaló részeket.
ha a mondandóm végén ütök egy ENTER-t, akkor új sorba rakja a quote lezárót. viszont vannak, akik nem tudom miért, de több ENTER-t ütnek, így anniyvel lentebb kerül a quote lezáró. na ilyenkor szokott az lenni, amikor nem látszik a szövegboxban (ahova írsz), hogy lentebb még van quote lezáró és akkor beleírsz az idézetbe, mint ahogy tetted. így a szövegbox gördítő csuszkáját érdemes lent húzni, mert lehet éppen csak 1 sorral csúszott le a lezáró.
ugyanez a dolog van akkor, amikor szerkeszted a kommentet. ugyanis akkor autómaitikusan vagy 2 ENTER-t belerak a renszer. ha valahol láto, hogy a komment szerkesztve lett és arra akarsz válaszolni, akkor erre fokozottan figyelni kell. én magam vissza szoktam törölni.
sőt én próbálom az egész idézet halmazt szerkeszteni, hogy az átláthatóbb legyen, hogy a külön mondandók között legyen egy üres sor, d az üres sor mindig a quote után legyen. így szépen elkülönülnek egymástól.
ez segítség, sokaknál előfordul, akik nem mozognak rutinnal a fórum világában. sőt régiekkel is előfordul. velem is néha, de akkor szerkesztem az irományt és javítom a hibát, persze ahhoz át kell látni. viszont ha nem figyel az ember, simán beleír egy előtte kettővel lévő hozzászólsba, aztán a kutya nem veszi észre. meg csodálkoznak ha nem kapnak választ.
ezért javaslom, hogy aki nem látja ezt át, inkább írjon mindig új kommentet, ne az előzőekre válaszóljon, mert sokan 3 idézet után már elvesztik a fonalat.

YELLOW Elküldve: 2017-03-13 22:05 Óracsoport Alukarikák beszerelése

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Szia,ízekre kaptam egyik sincs eltörve csak az óráé 90 fokkal ferdén volt benne.... Am a két pöcök csont ugyanaz mindkettő,lehet a tied Fl-es és ott van két különfajta pöcök? https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=596AE155


[size=8][i]ha nem megy az idézetbe rendesen írni, inkább ne erőltesd rendeszeresen beleírsz, nem a végére. le kell görgetni és az utolsó
alá írni. de amikor már sok-sok idézet van, te rendszeresen beleírsz. ez csak jótanács. de inkább írj új kommentet mindig, ne a válasz funkcióra menj.[/i][/size]

igen igazad van, régen szedtem már szét. közben beugrott, hogy a fehér kereten lévő fülek nyomogatnak, ha forgatjuk a jobbost.


Rendben,elnézést,hálistennek nincs eltörve egyik sem és már állítható az idő is
[/quote]

hát ez nem megy neked.... nem tudom jobban elmagyarázni... még csak telefonra sem lehet fogni, mert néha használom úgy is.

YELLOW Elküldve: 2017-03-13 21:13 Óracsoport Alukarikák beszerelése

John írta: Szia,ízekre kaptam egyik sincs eltörve csak az óráé 90 fokkal ferdén volt benne.... Am a két pöcök csont ugyanaz mindkettő,lehet a tied Fl-es és ott van két különfajta pöcök? https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=596AE155


ha nem megy az idézetbe rendesen írni, inkább ne erőltesd rendeszeresen beleírsz, nem a végére. le kell görgetni és az utolsó [/quote] alá írni. de amikor már sok-sok idézet van, te rendszeresen beleírsz. ez csak jótanács. d einkább írj új kommentet mindig, ne a válasz funkcióra menj.

igen igazad van, régen szedtem már szét. közben beugrott, hogy a fehér kereten lévő fülek nyomogatnak, ha forgatjuk a jobbost.

YELLOW Elküldve: 2017-03-13 21:02 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

gairgus írta: Sziasztok,

Új vagyok még itt, és csak hétvége óta vagyok autó/BMW tulajdonos, szóval lehet, hogy a jövőben sokszor/sok témában fogok kérdezősködni, hogy az (egyébként jó állapotú) autóból egy még jobb gépet varázsoljak.
Először is, köszöntök minden fórumozót.

Sajnos a mai napon mindjárt belefutottam egy kellemetlen hibába. Az autót (2004 E46 Compact)a hétvégén vettem, 2 immos gyári kulccsal (rombusz) + a műanyag póttal. Minden kulcs hibátlanul működött. Délelőtt használtam az autót, a kulcs rendben volt. Délután indulás, ajtó távval kinyit, még rendben, gyújtást ráadom, meg sem nyekken. Többszöri próbálkozás után semmi, a másik kulccsal azonban minden működik.

Van esetleg ötlete valakinek, mi lehet a gond? Lehetőleg nem szeretnék mindjárt az elején 1 kulccsal maradni.

Köszönöm


a tisztánlátás végett a kis műanyag kulcsban is benne van az "immochip".
a kérdés, hogy amelyik nem indít, azt ejtetted le? mert eshet olyan szerencsétlenül, hogy belül error lesz.
a másik, hogy amikor próbáltad a kulcsokat és indított mindegyik, akkor 1 karikára voltak felhúzva. mert előfordulhat, hogy a most rossz kulcs azért indított, mert egy karikán volt a jó kulccsak és még éppen érzékelte az immo gyűrű a gyújtáskapcsolónál. szóval lehet már korábban sem volt jó a kulcs.
ehhez elemnek nincs köze, ami a kulcsban van.
ha a fenti dolgot tisztáztuk, és úgy van ahogy sejtem, akkor lehet csak a nem működő kulcsot fel kell kódolni az autóhoz. ehhez laptop kell, programmal, hozzáértő ember.
ha rossz a sejtésem, akkor a kulcsban pattant meg valami. mert az sem jellemző, hogy az EWS elfelejti a kulcsot.

YELLOW Elküldve: 2017-03-13 13:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Sziasztok.Volt szó a szoftverfrissítésről és még mindig gondolkodom hogy fossak-e tőle vagy nem.Amit megtudtam hogy Wink kfp-vel kb 10 perc,viszont ami hasznos infó volt hogy amire figyelni hogy akksitöltőre kell dugva lennie az akksinak (nemtudom ez nem-e teszi tönkre a generátort vagy egyéb elektronikát hogy rajta van a saru is meg a gyújtás plusz töltő rá van csatlakoztatva...)és a gyújtást sem szabad közben véletlenül se levenni és hogy nem lehet akárhányszor programozni.Egyenlőre még mindig nem merem megpróbálni (pedig videó alapján kb 10 perc...)Kérdésem lényege hogy mennyire fontos időnként frissíteni és mi van ha inkább sose frissítem? Később lecsekkolom Inpával hogy mikori frissítés van rajta de nemlepődnék meg rajta ha 2000 novemberi lenne...


szerintem szívó benzinesek esetében nem nagyon volt update. dízeleknél már annál inkább.
ráadásul neked egy régi jól bevált motor van, nem hiszem, hogy lenne rá valami frissítés.
ha nincs gond az autóval, akkor szerintem hagyd.

generátorra nem hathat visszafelé semmi. nyilván hallottál már egyenirányításról. ha töltésszabályzó nem rossz, akkor nem hat rá semmi.
azért kell akksit töltőre tenni, hogy még csak véletlen se forduljon elő az, hogy megszűnik az áramellátás. mert az sokszor az adott eprom vesztébe kerülhet, miközben írás zajlik bele, majd megszűnik a tápellátás, hogy tönkre megy. ez csak óvintézkedés, elvileg egy jó akksinál nem fordulhat elő. ha sokat kínlódok valamivel, akkor én is rárakom a töltőt. főleg ha utána indítani is akarok, mert jobb ha indul rögtön az autó. persze indításnál célszerű a töltőt lekötni.

YELLOW Elküldve: 2017-03-13 11:36 Óracsoport Alukarikák beszerelése

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok,nyomógomb pöcök amivel a titkosmenüt nyomkodjuk annak tudja valaki a cikkszámát? Mind1 hogy fl előtti vagy utáni és az órabeállító vagy a titkosmenüé pöcök az ugyanazon a cikkszámon fut?


FL előtt vagy utáni mindegy. a két gomb nem egyforma. a balos csak nyomkodod, tehát 1 pöckös, míg a jobbost forgatod is, tehát 3 állású 3 pöckös.
állítólag lehet külön kapni, de a google biztos segít, azt nem tudom külön létezik-e cikkszám rá, mert ezt bontva nem hozza szerintem a realoem. talán ebay, aliexpress-en lesz.
én fogtam megragsztottam, sajnos mind a kettőt eltörtem, de meglettek a pöckök. azóta is bírja, pedig vagy 8 éve volt.
Köszönöm,értem,az enyémnek a jobbos a havernak a balos pöcök rossz,neki akartam segíteni igazából de köszi az infót,igen a Realoem nem ad ki rá bontott ábrában cikkszámot,mivel lehet megragasztani sima pillanatragasztó ha nem kapunk pöcköket?


én ezt használtam: Loctite 480, de szerintem egyéb Loctite ragasztó is megteszi, ami ragaszt műanyagot. gagyi pillanatragasztókkal nem próbálkoznék.