Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-03-04 21:02 Részecskeszûrõ_

tusi_ írta: Lenne egy DPFel (is) kapcsolatos kerdesem.
En is sokat olvasgattam kulfoldi forumokat is es ott is azt irjak, hogy autopalya 2-2.4e kozotti fordulat es tisztul a dpf.
Namarmost a koltozes utan olyan helyen lakom, hogy nincs autopalya osszekottetes, csak fout 50km oda 50 km vissza.
Sajnos Nemetorszagban a qrva kamionok csak 60al mehetnek a fouton, ezert rendszeresen megyek 60al mogottuk. Aztan vannak kisebb szakaszok, ahol el lehet lepni, akkor jon a koverebb gaz....

Kerdesem:
1. Mivel nem tudok 120 korul menni - nem is szabad - ezert a motor nem kerul 2es fordulat fole tartosan. Tud ugy is tisztitani, ha csak 1800 korul megy viszonylag folyamatosan?
BarG irasa szerint neki elindult 100as temponal is 1400-as fordulaton, plusz kollega OFF botrany motorja - 2.0TDI - es beloki a tisztitast varosi forgalomban is.

2. Ez ugyan DPF topik, de nem akarok masik topikot is telenyomni.
Automata valtom van es 60 korul berakja 6.ba. De mivel a kamionok nem (tudjak, akarjak) tartani a 60as tempot ezert osszevissza valtogat a valto. Amikor 60 ala megy, akkor vissza 5, amikor fole akkor 6..... Ezert atrakom mindig manualba es amikor tudom, akkor felhuzom 6ba.
Viszont aggodom, hogy manual allasban megvaltozik kicsit a motorvezerles is, rgo joban harap a gazra, eszmeletleneket lok (magyarul olyat tol, mint a barom ). Automata modban kicsit nyulos, lagymatag. Viszont a megvaltozott karaktersiztrika miatt nagyobb nyomatek jut a kuplungra es nem akarom kinyirni ezzel ido elott. Vagy tartanak ezek sokaig? Plusz a kapcsolas termeszetesen durvabb, inkabb beb..sza a fokozatot nem becsusztatja. Szetvagom ezzel a szerkezetet?


annyira nem ismerem az automata váltót, de manuálba ha beteszed olyan fokozatba, amikor pörög a motor 2300 körül és nyomsz egy tempomatot, akkor úgy nem jó? vagy tempomatra a váltó visszatér automata üzemmódba? ezt a részét nem tudom.

YELLOW Elküldve: 2017-03-04 20:58 AUX

attes írta:
YELLOW írta:
attes írta:
YELLOW írta:
attes írta: Sziasztok. E46 touring gyári kazettás fejegységvan benne és auxot szeretnék rá kötni de nem jelenik meg nekem se az aux amikor a mode gombot nyomkodom .A kábel ebyos az lehet a szar vagy a rádió nem támogatja ezt a funkciót.?
Vagy vennem kell oda való modult?


lehet a te fejegységed még nem tudja. olyan 2003-tól tudja, de tán azok is csak ősztől, ha sima business fej.


Akkor nem is tudom megoldani sehogy sem? Még a Yatouros modulal sem?


a modullal szerintem megtudod. bár lehet akinek ment vele, annak azért ment, mert volt CD-tárja.
én kísérleteznék valamivel, de nem szeretnék a sajátomon. próbálok szerezni egy rossz fejet ehhez, ami azért hangot ad ki csak mondjuk rossz a CD-je vagy a rádiója, mindegy.


Na igen ,a CDés egységel mükszik ahogy olvasgattam. De kazetásról nincs infóm hogy mükszik v sem. és próbát már csináltam de nem müködött.Sajnos


nem jól érted.
általában haa kazettás a fej, ahhoz járt hátra CD tár. és amihez volt CD tár, az ilyen Dension, vagy Yatour dolgokat kezelt.
viszont sima AUX lehetőség a CD-s fejhez csak 2003 akárhanyadik hónapról lehetséges.
úgy lehet megnézni, ami talán segíthet, hogy ha CD-s fejről beszélünk, akkor a CD nyílás, aminek közelebb van a hangerő gombhoz, az tudja az AUX-ot, aminek inkább középen van, azok nem tudják. persze a MODE gomb előfeltétel. de nekem is van MODE gomb, Alpine fej, középre zárt CD nyílás és nem tudja.
viszont amit én szeretnék, ahhoz nem kellene MODE gomb sem és mindegy milyen fej van az autóban.

YELLOW Elküldve: 2017-03-04 20:02 AUX

attes írta:
YELLOW írta:
attes írta: Sziasztok. E46 touring gyári kazettás fejegységvan benne és auxot szeretnék rá kötni de nem jelenik meg nekem se az aux amikor a mode gombot nyomkodom .A kábel ebyos az lehet a szar vagy a rádió nem támogatja ezt a funkciót.?
Vagy vennem kell oda való modult?


lehet a te fejegységed még nem tudja. olyan 2003-tól tudja, de tán azok is csak ősztől, ha sima business fej.


Akkor nem is tudom megoldani sehogy sem? Még a Yatouros modulal sem?


a modullal szerintem megtudod. bár lehet akinek ment vele, annak azért ment, mert volt CD-tárja.
én kísérleteznék valamivel, de nem szeretnék a sajátomon. próbálok szerezni egy rossz fejet ehhez, ami azért hangot ad ki csak mondjuk rossz a CD-je vagy a rádiója, mindegy.

YELLOW Elküldve: 2017-03-04 19:59 Index relé

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
Ez a 3 villantás a "megpöckölésnél" engem is érdekelne ha megoldható az én 2004-es E46-om,mert szeretem ezt a funkciót!


korábban volt téma, sajnos nem mindegyik lámpamodul képes erre a funkcióra. 2004 valamikortól kb, ha szerencséd van, akkor beleesik. fejből nem tudom melyik SW-től tudja.

Hogyan tudom megnézni?Vagy guru kell hozzá?
Programozni kell?


hát NCS-sxpertel ha kiolvassa az ember és benne van ennek a funkciónak a neve, akkor tudja, ha nincs, akkor nem tudja. én ezt tapasztalom.
persze van aki tudja konkrétan, vezérlő számokból. milyen SW, milyen HW, stb.

YELLOW Elküldve: 2017-03-04 18:51 E90 vásárlás

Gabesz1701 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Csak kíváncsiságból megkérdezném, hogy ti mit tudtok az E90 328i motorjáról?
Eddig én 330i-ket nézegettem, csak most véletlenül találtam egy 328xi -t.
De sehol nincs róla semmi infó. Ráadásul ami neten (akár németben is) van, azok úgy látom US modellek javarészt.
Ez ugyanaz az N52B30 blokk? 3000 ccm, de csak nem 258 LE, hanem 237.
Esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a típussal?

Amúgy ezt néztem ki
https://www.hasznaltauto.hu/au...i-11078621

Persze ez csak akkor játszik nálam, ha 330i-t nem találok szépet.. illetve ha nagyon jó állapotban találnék egy 328-at.
Köszi előre is


Szóval ezekről a motorokról nem tudtok valamit?


én annyit tudok, hogy a legtöbb helyen azt írják, aki teheti vegyen M-es motorkódost és az N-eseket kerülje. pedig az M-es nagy motorosok is szerették enni az olajat, vagyis a 2.2-es biztos.
szerintem annyi a gond az N-esekkel, hogy mér könnyű a blokk, és sokkal igényesebbek. használtan meg kitudja, mennyire foglalkoztak a szervizzel.
N52, ha lehet turbo mentes változatot érdemes venni. anélkül is van benne Valvetronic, dupla-Vanos. alég az is. magnézium/alu motor, vezérműlánc ebben sem a duplasoros van.
pedig a Z4-ben a 30si-t dícsérik.

szerk.: ja, ebben lehet nincs is turbo

YELLOW Elküldve: 2017-03-04 18:40 AUX

attes írta: Sziasztok. E46 touring gyári kazettás fejegységvan benne és auxot szeretnék rá kötni de nem jelenik meg nekem se az aux amikor a mode gombot nyomkodom .A kábel ebyos az lehet a szar vagy a rádió nem támogatja ezt a funkciót.?
Vagy vennem kell oda való modult?


lehet a te fejegységed még nem tudja. olyan 2003-tól tudja, de tán azok is csak ősztől, ha sima business fej.

YELLOW Elküldve: 2017-03-04 18:36 Index relé

rece65 írta:
Ez a 3 villantás a "megpöckölésnél" engem is érdekelne ha megoldható az én 2004-es E46-om,mert szeretem ezt a funkciót!


korábban volt téma, sajnos nem mindegyik lámpamodul képes erre a funkcióra. 2004 valamikortól kb, ha szerencséd van, akkor beleesik. fejből nem tudom melyik SW-től tudja.

YELLOW Elküldve: 2017-03-02 20:43 Fékjavítás

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Hátsó fék vezetőcsapja hanyas imbuszal jön ki? Van inbuszkészletem igaz nem profi fajta de egyik kicsi a másik nagy bele.Biztos nem torxfej kell bele? 40-es torxfej épphogy kicsi abból hanyassal jönne ki?


nem véletlen, ugyanis szabvány sorozatban nincs benne.
7-es méretű imbusz kell. szerencsére lehet kapni darabosan a jobb szerszám boltokban. készletek ritkán tartalmazzák.
Köszi,éreztem.Torxfej nem jó bele?Csak mert az imbusz lehet elhajolna


BKNY csavarfejbe imbusz való, torx-ba pedig torx. ha gagyit veszel biztos elhajlik
A boltoson múlik milyen imbuszt sóz rám


erre nem tudok mit mondani, engem nem tudna átverni.

YELLOW Elküldve: 2017-03-02 20:00 Fékjavítás

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Hátsó fék vezetőcsapja hanyas imbuszal jön ki? Van inbuszkészletem igaz nem profi fajta de egyik kicsi a másik nagy bele.Biztos nem torxfej kell bele? 40-es torxfej épphogy kicsi abból hanyassal jönne ki?


nem véletlen, ugyanis szabvány sorozatban nincs benne.
7-es méretű imbusz kell. szerencsére lehet kapni darabosan a jobb szerszám boltokban. készletek ritkán tartalmazzák.
Köszi,éreztem.Torxfej nem jó bele?Csak mert az imbusz lehet elhajolna


BKNY csavarfejbe imbusz való, torx-ba pedig torx. ha gagyit veszel biztos elhajlik

YELLOW Elküldve: 2017-03-02 19:27 Fékjavítás

John írta: Sziasztok.Hátsó fék vezetőcsapja hanyas imbuszal jön ki? Van inbuszkészletem igaz nem profi fajta de egyik kicsi a másik nagy bele.Biztos nem torxfej kell bele? 40-es torxfej épphogy kicsi abból hanyassal jönne ki?


nem véletlen, ugyanis szabvány sorozatban nincs benne.
7-es méretű imbusz kell. szerencsére lehet kapni darabosan a jobb szerszám boltokban. készletek ritkán tartalmazzák.

YELLOW Elküldve: 2017-03-02 11:13 E90 vásárlás

Gabesz1701 írta:
lalada írta:
Idézet:
Köszi
Igazából mindenki mást mond. Van aki azt mondja, hogy nem jó a dízelnek ha ilyen keveset járatom.. mindig hidegen. Van aki meg azt mondja, hogy akkor se vegyek benzinest mer a dízel jobb
Én 330i-t szeretnék igazából, szóval próbálok amellett kitartani, nehogy később meg megbánjam a döntésem

a kevés járatás és rövid távok tényleg nem tesz jót a dízelnek, de menjél hosszabb kört, ha mást nem
M57-nek, mármint magának a motornak nincs nyűgje a szokásos turbó+ porlasztó ilyesmi természetesen ezekre figyelni kell de amúgy jól fogyaszt és jól is megy. Szerintem gy jó 25d/30d-t könnyebb kifogni mint egy jó N52 30i-t akár E9x akár E6x kasztniban.. ui sajnos kevés is van belőle kínálatban, ami meg elérhető áron van,az sajnos lestrapált és rosszul felszerelt. Ami jó , és karbantartott állapotban van, nagyon drága (mobile is 13e euro min egy 10 éves autó), azaz kicsit irreálisan is, nekem ezért lett 25d.


Teljesen egyetértek. Elég gyatra a kínálat a 30i-ből. Tényleg 2-3 db van amit egyáltalán érdemes (lehet) megnézni.
Én most ezzel szemezgetek (bár már korábban is linkeltem )
https://www.hasznaltauto.hu/au...n-11207195

Átnézetem jövőhéten mivel a közeleben van, és ha műszakilag is rendben van akkor elgondolkodok rajta


az lehet, hogy a piacon több rosszabb állapotú 30i van. de kevesebbet is hirdetnek belőle. nem véletlenül, valószínű a többi hibátlanul üzemel.
az autóeladások nagy %-a azért történik, mert.... nagyon kevés az, aki tökéletes autót kínál, és azért adja el, mert valóban újat vesz, vagy akármi.
én speciel ha vennék valami újabbat, nem szándékozom eladni a mostanit. annyiért amit akarnának adni a sok hulladék miatt, annyiért nem éri meg.
persze biztos van, akinek nem számít, meg minek tartogassa ha lesz másik. de ezek nagyon kis számban lehetnek.
itthonról nem valószínű vennék valamit. amik bent vannak, azok nem véletlen kerültek ide. talán egy Mo-n újonnan vásárolt többet ér, mint egy behozott valami. akik autót hordanak be, azok ócsóért veszik, kicsit cicomáznak, aztán mehet drágáért. aztán pár ezer km után meg kibukik a problémák sorozata.

YELLOW Elküldve: 2017-03-02 11:02 E90 vásárlás

lalada írta:
a kevés járatás és rövid távok tényleg nem tesz jót a dízelnek, de menjél hosszabb kört, ha mást nem
M57-nek, mármint magának a motornak nincs nyűgje a szokásos turbó+ porlasztó ilyesmi természetesen ezekre figyelni kell de amúgy jól fogyaszt és jól is megy. Szerintem gy jó 25d/30d-t könnyebb kifogni mint egy jó N52 30i-t akár E9x akár E6x kasztniban.. ui sajnos kevés is van belőle kínálatban, ami meg elérhető áron van,az sajnos lestrapált és rosszul felszerelt. Ami jó , és karbantartott állapotban van, nagyon drága (mobile is 13e euro min egy 10 éves autó), azaz kicsit irreálisan is, nekem ezért lett 25d.


miért lenne jobb egy dízel, amibe tekerik bele a km-ket? amibe tegyük fel valósan is kevés van, és a kora is meg van, azzal meg lehet csak rövidtávoztak. megint nem túl jó pont a dízelnek. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2017-03-02 10:39 E90 vásárlás

Gabesz1701 írta:
Köszi
Igazából mindenki mást mond. Van aki azt mondja, hogy nem jó a dízelnek ha ilyen keveset járatom.. mindig hidegen. Van aki meg azt mondja, hogy akkor se vegyek benzinest mer a dízel jobb
Én 330i-t szeretnék igazából, szóval próbálok amellett kitartani, nehogy később meg megbánjam a döntésem


egyik autónak sem jó a rövidtáv és a hidegen járatás. de a dízelnek különösen sem.
a dízel előnye hosszútávú autózások alatt jön ki, és az tesz neki a legjobbat. sőt lehet úgy mondani, hogy igényli.
új autónál, amivel többe kerül egy dízel, az 15-20ezres évi futással nem hozza be, ha csak egy átlag használót nézünk, 3-5 éves használattal. nyilván ha 10-15 évre veszi az ember az más. tehát új autónál tényleg úgy érdemes, aki sokat megy vele.
használt autó esetén minimális a különbség, olcsók a dízelek. miért? pont azért, amit leírtam, hogy a legtöbben hosszú távra veszik és mire eladó sorba kerül, vagy amire te 10 évesen meg tudod venni, addigra lehet volt 2-3 tulaja, kitudja mennyi km-rel, tehát kiszolgálta magát már. lehet még belőle jó autó, de valószínű pont neked kell majd rá sokat költened, hogy az legyen belőle.
én régebben, még saját autóm sem volt, többet vezettem dízelt. sőt gyerekként is azokat vezetgettem keresztfater jóvoltából. nagyon jó vezetni, bár nekem a soros dízelek hangja nem tetszik, bár egy sor6 dízel már nem olyan rossz fordulaton sem. egy V dízel már okésabb.
most nekem nagy vágyam egy 30i amúgy. egy FL-s E90, valós km-es, jó állapotú full M-pack kivitelre befizetnék. csak más projekt előrébb van, na meg az E46-tal nincs bajom. az is elég.

YELLOW Elküldve: 2017-03-02 07:45 Töltés hiány

DaPi írta: Üdv mindenkinek
Valaki találkozott már leálló motorral aztán kivillanó töltés lámpával,mindegy a másodperc töredéke alatt,aztán mintha misem történt volna fut ttovább az autó.
A töltés rendben van a generátoron.
Továbbá még mintha a motor is néha bedadogna.
Most kapott új gyertyát, lehet hogy a gyújtás trafó rosszalkodik?



inkább főtengely jeladó környékén keresgélnék. nekem ez a tippem. olvasni kellene hibakódot. hátha.

YELLOW Elküldve: 2017-03-01 22:10 Termosztát

gueszka írta:
BarG írta:
Norbo20 írta: Sziasztok!
Segítségeteket kérném!
Problémám a következő. Vízhőfokom 90-95 c° közt mozog, fűtésem jó, de az alsó vízcső hideg. 2 hónapja lettek cserélve a termosztátok és a vízpumpa.
Mi lehet a probléma?


Talán az, hogy nem tudod, mi a probléma és mi nem az.


Én nem mondanám, hogy teljesen indokolatlan a kérdés, de valamelyik szaki az oldalon megmondja. A dízelek hőmérséklete elvileg 100-105 fok körül van nem? Feltételezve egy hosszú autópályás, egyenletes tempót, vagy hegymenetet... Ilyenkor optimális is a fogyasztás ha jól tudom, modern(ebb?) dízeleknél ha taposod neki, akkor az elektronika alacsonyabban tartja a hőfokot, mert olyankor nem a fogyasztás, hanem a teljesítmény a cél... kérlek valaki javítson, ha tévedek...


a benzinesnél igen. dízelnél a 90-95°C teljesen jó érték. eleve a termosztát is 88 fokos kb, tehát akkor nyit.