Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-02-13 15:22 Autóvásárlás

juhaszadika írta:
lalada írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

A következő autó keltette fel az érdeklődésemet:

https://www.hasznaltauto.hu/au...k-10954859

Az E90 320Dről elég sok információt lehet olvasni.Nyilván nagyon fontos az előélet,,,
DE ez a 325d,197 Le mennyire bevált konstrukció motorikusan?

Köszönöm!


a BMW egyik legjobb dízelmotorja a korszakból.. amíg el nem szakad a lánc..sajnos előfordulhat, ha olyanja van. az én kocsimban is ez a motor van, van akinek 180-nél van akinek 400e-nél szakadt el.. ha folyamatosan karban van tarva, nem lehet gond, de ugye nem újként veszed.


Sztem elég hihetetlen h évi 17 e km-t használták. Inkább a duplája lehet benne.


ha nekem dízelem lenne sem mennék többet. de mivel nem is megyek, ezért nincs dízelem.
most lehet éppen olyan, aki a dízelt szereti, mert a karaktere fekszik, aztán sosem hozza be az előnyét.
de nem a hajtóanyag típusa határozza meg a futást.
bár abban igazad van, hogy többségében azért dízellel sokat szoktak menni. ha autópályáztak vele, azért a 400ezer sem sok, nem lesz kevésbé kopott a beltere sem, mint egy városi 150ezresnek..

YELLOW Elküldve: 2017-02-12 12:40 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
naarjan írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.


főtengely jeladó

szerk.: pedig ezt általában írja is hibának. (mondjuk nem mindegy mivel olvasnak hibát)


Köszönöm. Gondoltam erre is már. kb 4 éve volt benne cserélve, sajnos egy kóklernél. Ki tudja mit rakott bele, lehet nem gyári minőséget. De igazából nem adja a tipikus főtengely jeladós hibát, mint csere előtt. Tehát leesik akármikor a fordulat hirtelen 0-ra, akár menet közben is. Mindegy. Rendelek hozzá egy normálisat, mert már nagyon idegesítő és veszélyes...
Ha vanmég másnak is esetleg még tippe, kérem írja meg. Köszönöm


UPDATE:
Nem főtengely jeladó volt. Végre hibakódot produkált szombaton (természetesen nem villant fel a lámpa, csak "pending"-ben volt), mikor akartam cserélni. P0011 és P0386. Az egyik vezérmű jeladó lett kukás. Kikaptam, beleraktam egy másikat. Hibakód eltűnt, szépen megy a motor. Még nem teszteltem üzemmeleg állapotban, hogy csinálja-e a fordulatszám ingadozást, de az majd holnap kiderül. Addig a főtengely jeladó talonban marad.


attól, hogy a a Check Engine lámpa nem világít, még lehet hiba.
azért mondom, hogy vagy vez, vagy főtengely jeladó hiba csinál ilyet. sajnos a gyengébb minőségek van, hogy újonnan nem jók.

YELLOW Elküldve: 2017-02-11 18:14 Menet közben leálló motor

moonday75 írta:
Rátettük most műszerre.Mind a 2 jeladót hozta sajnos hibànak.Kár volt rátenni,12 hiba van az autón.A külsőhőmérséklet érzékelő...stb.A jeladókat ki tudom cserélni házilag?Vagy azért összetettebb feladat?


ilyenkor az a menet, hogy törlitek az összes hibaüzenetet.
majd mész az autóval egy kicsit. kapcsolsz fűtést, ezt azt. hideg motorról való indítás.
aztán megnézni mit ír be újra a tárolóba.
én olvastam már olyan kolléga autóját, hogy volt vezérlő, amiben 29db hiba volt, de átlagban volt 10 majdnem mindben. de valamiben 17, 11.
ugye nagy része lehet csak felelőtlen gyújtás ráadás következménye. valami ki volt szedve és gyújtást ráadott.
szóval amit így feldob, nem kell mindenre rárepülni. törlés. használat. újraolvasás.

YELLOW Elküldve: 2017-02-11 09:00 Menet közben leálló motor

moonday75 írta: Üdv.
Egy olyan hibával szembesültem,hogy menet közben már többször leállt az autóm.A hibajelenség úgy kezdődött,hogy kb 2x láttam bevillanni a töltésjelzőt.Pár napra rá minden előzmény nélkül menet közben leállt.Félreáll,újraindít,leáll.Ez kb 4x,utána semmi baja.De mostmár napjában többször eljátsza sajnos.Hibakód nincs Sajnos közben azt is észrevettem,hogy látványosan kezdi fogyasztani az olajat.(ez már a hibajelenség előtt volt) nem látom füstölni az autót de kb 3/4 liter ráment az utolsó 1000km en.
Ha van tapasztalat és ezt megosztanátok velem megköszönném.A jótanácsokat is szívesen fogadom.
Köszönettel:Moonday

A motor N42B18 316i 225ekm


általában leállás menet közben, vagy indítás után vezérműtengely avgy főtengely jeladó miatt szokott. de arra a legtöbb esetben ír hibát.
mivel neked a töltésjelző felvillan, lehet a töltésszabályzó rosszalkodik. aztán lehet valami... de úgy gondolom erre is kellene hibajelzésnek lennie.
az olajfogyasztás állítólag típushiba ennél a motornál. én nem tapasztaltam még.
szelepszár szimmeringnél szokta csípni, de ez túl sok. lehet a gyűrűk sem jók, vagy hengerfejtömítés, esetleg kartergáz szűrőnél is lehet gond.

YELLOW Elküldve: 2017-02-10 22:08 Mi lehet a baj?_

Laza írta:
hobo28 írta:
juhaszadika írta: Sziasztok. Mitől lehet, hogy lenullázta magát estéről reggelre az óra, átl. fogy. mérő,km számláló? Ja és mellé bedobta a sárga szervíz lámpát!?
Köszönóm a segítséget!


szia,nekem is az autóm reggelre lenulláza úgyan azt mind neked.
Vettem bele új akksit de akkor is.
Te rájöttél hogy mitől van?köszi


Valami szívja az akksit. Jellemzően a süni csinálhatja, de lehet bármi más is, ami nem hagyja elaludni ("vagy ébresztgeti")az autót. Nekem 10 napot volt az autóm Nyíregyen, nem jöttek rá hogy mi...


ahhoz, hogy kiresetelje a műszerfalat, nagyon le kellene merítani az akksit.
akksi saruk nincsennek fellazúlva? vagy az óracsoportba menő kábel kilazúlva?
ha van hibalámpa nem ártana kiolvasni a tárolót. a sarun van egy piropatron is, baleset esetén, lehet az kontakt hibázik.

YELLOW Elküldve: 2017-02-09 10:53 Mi lehet a baj?

naarjan írta: Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.


főtengely jeladó

szerk.: pedig ezt általában írja is hibának. (mondjuk nem mindegy mivel olvasnak hibát)

YELLOW Elküldve: 2017-02-09 07:30 Gumiabroncs

Remil írta:
YELLOW írta:
Remil írta:
YELLOW írta:
Remil írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki csinált-e már olyat, hogy egy tengelyre különböző márkájú gumiabroncsot szeret fel?

Teljesen azonos méret, fajta, mintázat, profilmélység lenne csak a márkában lenne különböző. Nagyon nehezen találok olyan gumifaját ami eldurrant, és szinte alig volt használva. Megkérdeztem 1-2 gumist, de vegyesek a vélemények is. Van aki azt mondja meg lehet próbálni, mások meg nem ajánlják.

Mi történik ha ha nagyon hasonlót szerelek fel, de szinte minden paraméterben megegyezik a másikkal, még a profilmélység is közel azonos.


nem te kérdeztél hasonlót a totalcar-on?
Conti TS 850 eldurrant és 860-at tenne helyére. csak azt tudom javasolni, mint amit ott is írtak, hogy azonos tengelyen azonos gumi legyen mintára is. hiába csak kicsit tér el.
azt az 1 TS 850-et meg el kell adni, hátha valaki pont 1db-ot keres, vagy neked nézni 1db-ot. vannak hazsnáltgumis üzletek, ahol vannak darabos termékek, akár újak is.
és hivatalosan sem lehet fent.


Nem én voltam a kérdező. Nekem egy Adventi Zeta 225/40 r18 márkájú durrant el. Na most találj itt magyarországon ilyet...


nem inkább Zeta Alventi?
itt van: https://www.maxigumi.hu/auto-gumi/zeta/alventi/
akkor vegyék két másfajtát, ami ismert nálunk is. mondjuk a legtöbb helyen csak párban adnak gumit.


Igen valóban erről a gumiról lenne szó. (mi kerül ezen a noname abroncson 41e-be? ... más hasonló vagy, vagy peresebb, nagyobb ebből a márkából jóval kevesebb, lehet hogy itt a kereslet nyomta volna föl az árakat, de ennyire? ) A lényeg hogy magyarországon csak itt kapni, meg néhány orosz, ukrán oldalon hírdetik még.


alapvetően minden gumi drága. ha nézegetem az oldalakat, mert sokszor szoktam általában, ilyen 50%-os akciókkal árulják a gumikat. tehát mindegyik drága. bár lehet ezek csak üzleti fogások. de ha belegondolsz, a gumi az, ami darabonkánt egy kb tenyérnyi felületetn tart egyedül kapcsolatot az úttal. tehát fontos kellék.
ha nem kelendő a darab, akkor nyilván nem lehet olcsón adni. hiszen minél többet adtak el valamiből, annál tudják olcsóbban adni később. (pl. mobilok) a gyárak akik legyártják a telefont, a megrendelőnek is egyre olcsóbban gyártják le x darabszám után. aztán azért tudják ők is olcsóbban adni. végül a kiskereskedőn múlik sok, hogy mennyit is akar szakítani rajta, de általában követik az áresést.
másik, hogy magyarországon két féle gumik mennek nagyon. a drága márkás gumik, és a kínaiak, amik ismertebbek. de a drága termék sem csökkenhet egy érték alá, hiába behozta már a fejlesztés, gépek, gyártástechnológiák költségét. ugye akkor kell a profit, illetve egy drágább gumi előállítása azért még mindig nagyobb kiadás a gyártónak, mint egy kínainak, eleve kínába más bérekekn is dolgoznak.
szóval én azt javaslom, 2 ismertebb márkát vegyél. az meg mehet tartalékba, ha abból durran el valami, lesz pótlás, csak ügyelj a tárolásra és sokáig elállhat a gumi.

szerk.:
itt a cik a TC-ről, nagyon hasonló az eset, hátha segít.
http://totalcar.hu/tanacsok/gu...tengelyen/

YELLOW Elküldve: 2017-02-09 07:19 Gumiabroncs

Fujti írta:
Feltehetsz mas gumit ha meretbe megegyezik akar mind a 4 lehet mas ez tobb nyugati orszagba is gyakorlat. Ami nem biztos, hogy egeszseges. Ha tudsz tegyel fel egyformat, de ha nem megy legveso esetbe mehet.


szomorú, ha az angoloknál így van.
bár lehet a kérdező is ott van, mert a márka inkább ott elterjedt.
de magyarországon azonos tengelyen a mintának is megegyezőnek kell lennie.
ha pedig baleset van, a biztosító biztos, hogy beleköt és nem lesz pénz ez biztos. a biztosító biztosított, hogy biztos ne fizessen.

szerk.: nekem a négy felemás kerékről, mindig a falusi lovaskocsik jutnak az eszembe. na azokon elég gyakori volt.

YELLOW Elküldve: 2017-02-08 22:13 Gumiabroncs

Remil írta:
YELLOW írta:
Remil írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki csinált-e már olyat, hogy egy tengelyre különböző márkájú gumiabroncsot szeret fel?

Teljesen azonos méret, fajta, mintázat, profilmélység lenne csak a márkában lenne különböző. Nagyon nehezen találok olyan gumifaját ami eldurrant, és szinte alig volt használva. Megkérdeztem 1-2 gumist, de vegyesek a vélemények is. Van aki azt mondja meg lehet próbálni, mások meg nem ajánlják.

Mi történik ha ha nagyon hasonlót szerelek fel, de szinte minden paraméterben megegyezik a másikkal, még a profilmélység is közel azonos.


nem te kérdeztél hasonlót a totalcar-on?
Conti TS 850 eldurrant és 860-at tenne helyére. csak azt tudom javasolni, mint amit ott is írtak, hogy azonos tengelyen azonos gumi legyen mintára is. hiába csak kicsit tér el.
azt az 1 TS 850-et meg el kell adni, hátha valaki pont 1db-ot keres, vagy neked nézni 1db-ot. vannak hazsnáltgumis üzletek, ahol vannak darabos termékek, akár újak is.
és hivatalosan sem lehet fent.


Nem én voltam a kérdező. Nekem egy Adventi Zeta 225/40 r18 márkájú durrant el. Na most találj itt magyarországon ilyet...


nem inkább Zeta Alventi?
itt van: https://www.maxigumi.hu/auto-gumi/zeta/alventi/
akkor vegyék két másfajtát, ami ismert nálunk is. mondjuk a legtöbb helyen csak párban adnak gumit.

YELLOW Elküldve: 2017-02-08 21:48 Ajtónyítási Gondok!

CzZD írta: Sziasztok! SOS-ben kérnék segítséget abban, hogy mi lehet a baja a 2004-es (E46) 316 Ti Compactom-nak. Rányomok a kulcson a zárásra, az autó lezár de a következő pillanatban kinyit, leengedi az ablakokat a tetőablakot elhúzza, a belső fényeket felkapcsolja. Van amikor nem azonnal csinálja, hanem pár órával később, és van amikor jól működik pár napig.
Mi lehet a probléma, mi lenne rá a megoldás?
Segítségeteket előre is köszönöm!


szerintem a kulcson a nyomógomb ragad. (ha GM lenne, azon több relének kellene rossznak lennie)
ha van pótkulcs, hazsnáld azt, hogy annál is csinálja-e.
ha nincs, akkor használd ezt, de manuálisan a zárban forgatva nyisd/zárd az ajtókat. ha akkor nem csinálja, akkor a gomb részen van valami biztos.

YELLOW Elküldve: 2017-02-08 20:12 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.


Mivel így vettem az autót, az első dolog ami felújításra került a generátor volt (szénkefék és kuplung csere - mondta a villamossági szerelő), persze ez nem jelenti, hogy alaposan csinálták meg - erre is figyelve. Miután jeleztem neki, hogy maradt a probléma, mondta, hogy vigyem vissza. Lehet erre is hívjam fel a figyelmét? Akkor miért ő a szerelő?


Az elégtelen üzemanyag ellátás okozthat ilyen hibát? Mert az üzemanyag szűrőt most fogom csak kicserélni, s gyanítom, hogy az állítólagos 170000 km alatt nem volt cserélve!


ha a szűrő lenne ludas, akkor nagyobb fordulaton is gond lenne, főleg. cserélni akkor sem árt főleg ha nincs infó róla, mikor volt cserélve.

YELLOW Elküldve: 2017-02-08 20:09 Gumiabroncs

Remil írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki csinált-e már olyat, hogy egy tengelyre különböző márkájú gumiabroncsot szeret fel?

Teljesen azonos méret, fajta, mintázat, profilmélység lenne csak a márkában lenne különböző. Nagyon nehezen találok olyan gumifaját ami eldurrant, és szinte alig volt használva. Megkérdeztem 1-2 gumist, de vegyesek a vélemények is. Van aki azt mondja meg lehet próbálni, mások meg nem ajánlják.

Mi történik ha ha nagyon hasonlót szerelek fel, de szinte minden paraméterben megegyezik a másikkal, még a profilmélység is közel azonos.


nem te kérdeztél hasonlót a totalcar-on?
Conti TS 850 eldurrant és 860-at tenne helyére. csak azt tudom javasolni, mint amit ott is írtak, hogy azonos tengelyen azonos gumi legyen mintára is. hiába csak kicsit tér el.
azt az 1 TS 850-et meg el kell adni, hátha valaki pont 1db-ot keres, vagy neked nézni 1db-ot. vannak hazsnáltgumis üzletek, ahol vannak darabos termékek, akár újak is.
és hivatalosan sem lehet fent.

YELLOW Elküldve: 2017-02-06 05:07 Ékszíj tárcsa

Adi01 írta: Sziasztok!
E46 320d 204D4 motor.
Szijtarcsabol mit ajanlotok? Ugy hallottam, h corteco szijtarcsa a bmw beszallitoja. Ennek ellenere a szerelom azt mondja, h csak gyarit tegyunk bele mivel az osszes utangyartott szethullik.
Szijbol ha jol tudom contitech vagy gyari.
Ti mit javasoltok?
Akinek corteco tarcsaja van az mennyi km-ert ment mar el vele?


SZERINTEM a gyári is ugyanaz lesz sokszoros áron.
szóval vegyél Corteco tárcsát és Contitech szíjat.
rosszat nem igen olvastam még erről a párosról, pedig általában mindig ezeket ajánlottuk az oldalon.

szerk.: azt sem árt tisztázni, hogy a szerelőd képben van-e egyáltalán. mit ért után gyártott alatt. v, ki az.agy tudja-e egyáltalán a gyári beszállítót. egyébként minden után gyártott ha azt vesszük, mert gondolom sehol nem áll 10-15 éves cucc a raktárban. meg sokan után gyártottra azt gondolják, ami az olcsó kategória, olasz, meg mit tudom én milyen márkák. az olcsó kategória na.

YELLOW Elküldve: 2017-02-05 21:18 Mi lehet a baj?

VPT85 írta: Sziasztok!
Újból hozzátok fordulok segítségért. Szeretett autóm megint viccelődik velem. Jelen problémám a következő. Indításkor általában indul rendesen, viszont van olyan alkalom amikor beteszem a kulcsot elfordítom, világít minden de nem indul(nem teker az önindító). Majd pár próbálkozás után (akár 10-20 perc) indul újra rendesen.
Találkozott már közületek valaki ilyen problémával? Mi lehet a hiba oka? Mi a véleményetek?

Előre is köszönöm a segítséget!


gondolom semmi változás nem történt az autón, vagy a kulcson? mert akkor gondolom leírtad volna.
nem alakult át gondolom a rombusz kulcs, újabb E90 féle kulccsá vagy ilyesmi. ha igen lehet ez a gond.
ejtetted le a kulcsot? az is lehet gond.
vagy épp kontakt hiba van valahol, vagy az immo gyűrűjével van valami a gyújtáskapcsolónál.
esetleg másik kulccsal is csinálja? vagy csak 1db van? (szerviz kulcs is indít, próba szinten lehetne azzal indítani)

YELLOW Elküldve: 2017-02-05 20:09 Mi lehet a baj?

blueman írta: Az autot télen letettem, 2 honapra pihenni, ahogy kell le is merult az akkumlator.
Feltoltottem az aksit, visszapattintottam most penteken a kocsiba, ahogy indult mentem vele egy kort a varosba, orultem, hogy vegre megint a bmwzhetek! ))
2 oraval kesobb megint dolgom akadt a varosba, irany az auto, kinyitom, gyujtast adok, amint eltekerem inditasba azonnal elmegy az aram az egesz autobol.
Megint maszhattam hatra a hatso uleseken keresztul a csomagtartoba az akkumlatorhoz, szerelni. Elkezdtem ujra lebontani a dolgokat, mikor az aksihoz ertem nyomtam egy tesztet a taviranyitoval, es mar nyitotta is az ajtokat, de ha mar ott voltam gondoltam meghuzok minden csavart az akusarukon, bar nem lotyogott, minden a helyen volt, mondtam magamban ez gyors szerviz volt, bar nem tudtam meg mindig mi a problema, aggodtam.
Masnap, szombaton 100 kilometeres tav allt elottem, reggel ezert idoben mar mentem inditani, nehogy meglepjen, de szerencsere nem lepett meg, indult, es mentem is azonnal.
Viszont tapasztaltam valami olyat ami most felunt, gazadasra a digitalis kijelzok a muszerfalon erosebben vilagitanak, ertsd: fogyasztasti mutato es a tobbi sor, ha elengedtem a gazt akkor halvanyabban, ez alapbol ilyen volt, vagy ez is mar a hiba jele? de lehet ez alapbol ilyen, csak most feltunt off auto utan ahol folyamatosan stabil a fenyero a kijelzokon.
A celallomast elerve az auto pihent vagy 9 orat, a jelenseg megint ugyanaz, central zart nyitom, gyujtast adok, inditani probalok es megszunik a vilag, minden elektromossag elmegy, ma is probaltam nyitni az autot sikerltelenul, de mar sotet van, nem kezdtem neki a csomagtartoba maszasnak... mi lehet ez? illetve a csomagarto ajtot belulrol nem lehet kinyit, tenyleg ez a megoldas, hogy a hatso ulesekrol bemaszva kell szerelni?

koszi elore is aki tud mondani valami tippet!


nekem anno, 5-6 éves akksival állt egyhuzamban vagy 2-3 hónapot. minden gond nélkül indult.
neked akkor van valami, ami fogyasztja az áramot. lehet nem is a 2 hónap alatt merült le, hanem a 2 hónap első hetében. általában a fűtés venti sünije képes ilyenre. de lehet más fogyasztó szívta le. de mivel azóta is csinálja, így kb ez az ami nagyobb áramot vesz fel.
vagy rossz a töltésszabályzód, erre utalna a halványodó erősödő műszervilágítás. sőt elvileg a lámpák is vibrálnak, ha fal mellett néznéd. de az is lehet, hogy a gyenge akksi miatt csinálja.
én ezekre tippelnék.