Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-02-05 16:21 Segítsetek!

Ervin1979 írta:
YELLOW írta:
Ervin1979 írta:
YELLOW írta:
Ervin1979 írta: Sziasztok,
320d 2006-os autóm, mai 100km-es kocsikázás családlátogatás után nem indult be. Van rádióállás, de gyújtás nincs, így a motort sem tudja forgatni természetesen. Aksi tuti jó, próbáltuk másikkal. Sajnos a pótkulccsal sem indult. Kijelzőn sárgával a felemelt auto=szervízjel jelenik meg mindkét kulcsra. Egy jó ideje az övfeszítő problémát már kiírja hogy bmw szervizbe vegyem. Persze aktív a kormányzár is. Belső világítás, rádió, ablakemelő működik. Javaslat?

ez a jelenség nálam is: https://www.youtube.com/watch?v=pDR_5uiqArk



szerintem ez elszállítás lesz szervizbe. elektromos kormányzár miatt nem fog beindulni szerintem. javítani kell.


Laptop+kabel+hozzaerto szaki ezt nem tudja orvosolni? Kizarolag szakszerviz? Mi lehet a gond? Ews es a kulcsok nem talaljak egymast?


lehet. de biztos nem mondanám. ha a tipikus hiba van, úgy tudom arra kompletten kell kormányt cserélni, mármint azt a részét. ami a kormánykerék alatt megy be a kormányműig.
VW-nél láttam már olyat, hogy a vezérlőjében cserélnek eprom-ot, ennél nem tudom ez megoldható, vagy teljes csere kell. ha ismersz szakit, akkor vázold neki a dolgokat, az a biztos.


Tudtok ilyen szakit ajanlani?


hogy ajánljon bárki is, mikor nincs tartózkodási hely megadva? gondolom te sem és a szaki sem megy le az ország másik végéből.

YELLOW Elküldve: 2017-02-05 15:55 Segítsetek!

Ervin1979 írta:
YELLOW írta:
Ervin1979 írta: Sziasztok,
320d 2006-os autóm, mai 100km-es kocsikázás családlátogatás után nem indult be. Van rádióállás, de gyújtás nincs, így a motort sem tudja forgatni természetesen. Aksi tuti jó, próbáltuk másikkal. Sajnos a pótkulccsal sem indult. Kijelzőn sárgával a felemelt auto=szervízjel jelenik meg mindkét kulcsra. Egy jó ideje az övfeszítő problémát már kiírja hogy bmw szervizbe vegyem. Persze aktív a kormányzár is. Belső világítás, rádió, ablakemelő működik. Javaslat?

ez a jelenség nálam is: https://www.youtube.com/watch?v=pDR_5uiqArk



szerintem ez elszállítás lesz szervizbe. elektromos kormányzár miatt nem fog beindulni szerintem. javítani kell.


Laptop+kabel+hozzaerto szaki ezt nem tudja orvosolni? Kizarolag szakszerviz? Mi lehet a gond? Ews es a kulcsok nem talaljak egymast?


lehet. de biztos nem mondanám. ha a tipikus hiba van, úgy tudom arra kompletten kell kormányt cserélni, mármint azt a részét. ami a kormánykerék alatt megy be a kormányműig.
VW-nél láttam már olyat, hogy a vezérlőjében cserélnek eprom-ot, ennél nem tudom ez megoldható, vagy teljes csere kell. ha ismersz szakit, akkor vázold neki a dolgokat, az a biztos.

YELLOW Elküldve: 2017-02-05 15:53 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.

YELLOW Elküldve: 2017-02-05 10:22 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Vinbalazs írta:
YELLOW írta:
Vinbalazs írta: Sziasztok!

E46 sedan vásárlásán töröm a fejemet az utóbbi pár hétben. Nagyon megtetszett ez a forma, hogy még ennyi idősen sem öregszik még, plusz a vezetési élményről is hallottam már...
A DPF-es 2.0 TDI Passat CC-t néha már sajnálom 2-3 km-re beindítgatni, szóval az E46 lenne olyan városban szaladgálós, a VW meg hosszabb utakra.
Csak 316-okat nézegettem, facelift után. Ugye 2 motorral hírdetik őket (1596, 1796 cm3) fogyasztás szempontjából itt a városban mire lehet számítani? Az a 200ccm3 különbség számít valamennyit a fogyasztásban vagy elenyésző? "Kiforrottság" szempontjából melyiket érdemesebb választani?

Előre is köszönöm a válaszokat!


E46 facelift után az E90 van értem én facelift-eset.
amire neked kellene autó arra jó a Toyota Prius, vagy egy 1-es Swift.
az 1.6-os N40 motorkód Vanos-os, az 1.8 meg N42 Vanos+Valvetronic.
szerintem N40-el több a gond, és nem fogyaszt kevesebbet. láncugrás mindkettőnél lehet, számolnak be róla. olajfogyasztásról is terjengenek rém mesék. valvetronic-nál lehet gond azzal is.
jobban járnál egy M43-as motoros autóval, FL előttről. vagy FL-esből is van elvétve pár példány, amiben az M43 motor van.
illetve valahogy úgy érzem, hogy ami összeget szánsz rá, abból csak lepukkant, roncsot fogsz venni.


Szia!

Nem tudom, de engem a Prius formájától kiráz a hideg
Amúgy olyan 1.3m ft körül szánnék rá (ez csak az autó ára lenne).
Látom Neked is N42-es motorral szerelt 316i van. Te idáig mennyi km-t mentél vele és milyen hibák fordultak vele elő eddig? Amilyen hibàkról írtál azok előfordultak Nálad is?


én rossz alany vagyok. 10 éve van meg, de csak 48ezer körül mentem vele. nálam nincs olajfogyasztás. azt tudom, hogy 18ezernél már a valvetronic-kal volt valami. sőt lehet most is van, még pedig, amikor bemelegszik és valvetronic módba vált a motor, akkor alapjáraton, van egy fura hangja. kopott lehet az xcenter tengely, vagy annak himbái és nem találja a pozíciót. mióta megvettem ilyen, de sok amit hallok, azoknál is hallom. de amúgy nincs bajom vele. jó a fogyasztás, ha kell, akkor megy, van ereje. ha óvatosan jár az ember vele, nagyon jól tud fogyasztani simán 20d fogyasztást tud városban is (én tudok 6,5-7literrel eljárni városban, mondjuk nem pesten). 20d-vel is lehet alacsony fogyasztást elérni, csak azzal is úgy kell vezetni.

YELLOW Elküldve: 2017-02-05 09:50 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Vinbalazs írta: Sziasztok!

E46 sedan vásárlásán töröm a fejemet az utóbbi pár hétben. Nagyon megtetszett ez a forma, hogy még ennyi idősen sem öregszik még, plusz a vezetési élményről is hallottam már...
A DPF-es 2.0 TDI Passat CC-t néha már sajnálom 2-3 km-re beindítgatni, szóval az E46 lenne olyan városban szaladgálós, a VW meg hosszabb utakra.
Csak 316-okat nézegettem, facelift után. Ugye 2 motorral hírdetik őket (1596, 1796 cm3) fogyasztás szempontjából itt a városban mire lehet számítani? Az a 200ccm3 különbség számít valamennyit a fogyasztásban vagy elenyésző? "Kiforrottság" szempontjából melyiket érdemesebb választani?

Előre is köszönöm a válaszokat!


E46 facelift után az E90 van értem én facelift-eset.
amire neked kellene autó arra jó a Toyota Prius, vagy egy 1-es Swift.
az 1.6-os N40 motorkód Vanos-os, az 1.8 meg N42 Vanos+Valvetronic.
szerintem N40-el több a gond, és nem fogyaszt kevesebbet. láncugrás mindkettőnél lehet, számolnak be róla. olajfogyasztásról is terjengenek rém mesék. valvetronic-nál lehet gond azzal is.
jobban járnál egy M43-as motoros autóval, FL előttről. vagy FL-esből is van elvétve pár példány, amiben az M43 motor van.
illetve valahogy úgy érzem, hogy ami összeget szánsz rá, abból csak lepukkant, roncsot fogsz venni.

YELLOW Elküldve: 2017-02-05 09:26 BMW318i E46

ZsoltR írta: Sziasztok nem bisztos hogy ide tartozik . Aba töröm a fejem hogy motrot cserélve változtatnék mert az autó szép de szeretnék egy nagyobb metrót pl 325-nek a motort . Az a kérdésem hogy mit kellene cserélni a motoron a kipufogó rendszeren a gardánon kívül. És mi a véleményetek hozzá hogy lesz egy nagy különbség a 4 henger 143 lóerő között. Most úgy gondolom hogy 70% kicserélés. Előre is köszönöm a választ


nagyobb metrót Budapest is szeretne
hát ez nem ennyiből áll. váltó is más, diffi is (sőt szerintem akkor már más hátsó futómű kell kompletten, mert a féltengelyek is vastagabbak szerintem). más a fékrendszer, nagyobb. ECU, na meg a papíroztatás.
értem amit mondasz, de akinek kevés az, az eleve vegyen nagyobb motorosat.

YELLOW Elküldve: 2017-02-05 09:22 Segítsetek!

Ervin1979 írta: Sziasztok,
320d 2006-os autóm, mai 100km-es kocsikázás családlátogatás után nem indult be. Van rádióállás, de gyújtás nincs, így a motort sem tudja forgatni természetesen. Aksi tuti jó, próbáltuk másikkal. Sajnos a pótkulccsal sem indult. Kijelzőn sárgával a felemelt auto=szervízjel jelenik meg mindkét kulcsra. Egy jó ideje az övfeszítő problémát már kiírja hogy bmw szervizbe vegyem. Persze aktív a kormányzár is. Belső világítás, rádió, ablakemelő működik. Javaslat?

ez a jelenség nálam is: https://www.youtube.com/watch?v=pDR_5uiqArk



szerintem ez elszállítás lesz szervizbe. elektromos kormányzár miatt nem fog beindulni szerintem. javítani kell.

YELLOW Elküldve: 2017-02-04 17:19 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.

YELLOW Elküldve: 2017-02-03 19:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: de fosok mint állat


az a bibi, hogy nagyon sok BMW tulaj, amikor megveszi, azt hiszi valami különlegességet kap. úgy értem hiperszenzitív lesz. egy bogár koppan a szélvédőn és máris a fél autót cserélni akarja. pedig off márka esetén fel sem tűnne. ennek egyik oka az, hogy a BMW-hez drága az alkatrész, így rögtön aggódik mindenki, nehogy nagyobb baj legyen. pedig ez sem igaz. nyilván a hátsó futómű összetettebb mint sok off nép autónál, de kb ennyi. semmivel sem másabb, alkatrész árak sem. szóval kár rögtön ördögöt festeni a falra.
idős autók, ki tudja mennyi km-rel hány tulajjal a háta mögött. minden autó ilyen, nem csak a BMW. de sok esetben nem kell összetett hibákra gondolni, vagy nagy hibákra.

YELLOW Elküldve: 2017-02-03 17:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
John írta:
John írta:
Laza írta:
John írta: (Zárójelben egy kérdés,Inpa tud olajnyomást mérni vagy ne is keressem? )



Tud: link
Köszönöm "Szájbarágósan" Tudsz segíteni? Ez a Toolset-ben van?

Inpát,Dummyt használtam már ezeket nem ismerem,itt lesz?
https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=5946B316
Szakértő barátom ezt írta:"[ 2017. február 3. 14:27 ] mármint hogy M43 BMS42 vezérlőnél?
[ 2017. február 3. 14:28 ] mert a link egy MS80-ról szól ami lényegesen újabb vezérlő!
[ 2017. február 3. 14:28 ] NINCS OLAJ MÉRŐ SZENZOR az M43-ban!"

Nincs itt valaki Újszilvás vagy Tápiószeléről aki mérne nekem olajnyomást? Elvagyok vágva a külvilágtól és kezdem úgyérezni hogy az Inpa semmit sem ér mert legalább bedobna valami hibát de nem... Felkéne mennem Pestre de else merek indulni,haver azt mondja ne fossak hanem padlógáz bár tudnám hogy kamuzik-e.. (Olajgomba nem jelez hibát legalább jelezne hogy baj va és nincs nyomás de nem..)


túlságosan túlpörgöd. nem ismételném magam.
Rendben nagyon gondolkodom hogy veszek egy Swiftet ezt meg apránként motorgenerált csináltatok és kezdek gyűjteni pedig csak 204000 km körül van benne (így fejből saccolok..)bár innen is látszik hogy 10 évig női tulajé volt és városban használta...


milyen motorgenerál? te olvasod magad kivülről?
cserélj olajat, meg szűrőt, amiket írtam oszt majd nem fogsz aggódni tovább. egy 10-esből meg van az egész. aztán ha még sem oké, majd akkor aggódj.

YELLOW Elküldve: 2017-02-03 17:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
John írta:
John írta:
John írta:
Laza írta:
John írta: (Zárójelben egy kérdés,Inpa tud olajnyomást mérni vagy ne is keressem? )



Tud: link
Köszönöm "Szájbarágósan" Tudsz segíteni? Ez a Toolset-ben van?

Inpát,Dummyt használtam már ezeket nem ismerem,itt lesz?
https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=5946B316
Szakértő barátom ezt írta:"[ 2017. február 3. 14:27 ] mármint hogy M43 BMS42 vezérlőnél?
[ 2017. február 3. 14:28 ] mert a link egy MS80-ról szól ami lényegesen újabb vezérlő!
[ 2017. február 3. 14:28 ] NINCS OLAJ MÉRŐ SZENZOR az M43-ban!"

Nincs itt valaki Újszilvás vagy Tápiószeléről aki mérne nekem olajnyomást? Elvagyok vágva a külvilágtól és kezdem úgyérezni hogy az Inpa semmit sem ér mert legalább bedobna valami hibát de nem... Felkéne mennem Pestre de else merek indulni,haver azt mondja ne fossak hanem padlógáz bár tudnám hogy kamuzik-e.. (Olajgomba nem jelez hibát legalább jelezne hogy baj va és nincs nyomás de nem..)


túlságosan túlpörgöd. nem ismételném magam.

YELLOW Elküldve: 2017-02-03 12:04 Ki tapasztalt ilyet?

SP_323i írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok volna itt valaki akinek 320d 150 lovas verdája van és meg mérné nekem hogy reggeli start után bekapcsolt fűtés mellett mennyi voltot tölt a generátor pontosan?
Vagy esetleg olyan valaki aki rövid utakat jár ilyen kocsival és pár nap után legyengül az aksi neki is. Ez normális ezeknél az autóknál vagy én már nem tudom mi baja van az enyémnek.... Át néztem már minden kontaktot amihez hozzá fértem a generátor és az aksi közt d semmi minden jónak tünik és mégis pár nap után villognak a kontroll égőim startoláskor hogy kevés a fesz a batriban 1 éves aksi van benne 85ah-ás ha van valakinek hasonló tapasztalata osztja meg velem.Köszönöm.


Azt mérni se kell, mert fogyasztóktól függetlenül 14.7 max 15 kéne, hogy legyen, hogyha jó a generátor. Hogyha nagyon kevés a töltőfeszültség, akkor azt sárga aksi lápával jelzi a vas a műszerfalon. A titkos menüben meg tudod nézni, hogy neked mennyi. Érdemes járó motor mellett töltő áramot is mérni, hogy megbizonyosodj, hogy jó e a generátor. Az aksi visszatöltésekor úgy is ez a fontos. Ez viszont a motor fordulattal változik és ha jól tudom max 150A lehet, mivel akkora áramot tud előállítani a generátor.
Ettől függetlenül simán lehet, hogy cellahibás az aksid hiába egy éves.


a 14,4V is elfogadható, pont ha nagyobb fogyasztók vannak, akkor függhet egy kicsit, hogy kevesebbet mér, nem feltétlen gond.

YELLOW Elküldve: 2017-02-03 11:13 Ki tapasztalt ilyet?

MattM325 írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok volna itt valaki akinek 320d 150 lovas verdája van és meg mérné nekem hogy reggeli start után bekapcsolt fűtés mellett mennyi voltot tölt a generátor pontosan?
Vagy esetleg olyan valaki aki rövid utakat jár ilyen kocsival és pár nap után legyengül az aksi neki is. Ez normális ezeknél az autóknál vagy én már nem tudom mi baja van az enyémnek.... Át néztem már minden kontaktot amihez hozzá fértem a generátor és az aksi közt d semmi minden jónak tünik és mégis pár nap után villognak a kontroll égőim startoláskor hogy kevés a fesz a batriban 1 éves aksi van benne 85ah-ás ha van valakinek hasonló tapasztalata osztja meg velem.Köszönöm.


Először is szerkeszd át a leírt gondolataid érthetőbbé. Ha mindent megnéztél, akkor gondolom megfelelő a töltésed és nem is zárlatos semmi. Ez általános, nem típusfüggő, de nyilván tudod, hogy mennyi a minimum feszültség, bár az autóét kéne mérned, nem a "batriét".
Szar az akksi, dobd ki.


Szlovákiából van. nézzük el neki.

YELLOW Elküldve: 2017-02-03 09:28 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.


nem akkor hagyja el a kék mezőt? mert olyankor áll át a motor Valvetronic üzemmódra, az okozhat kis torpanást.


Ezt nem tudom! A következő időkben figyelni fogom (OBD interfésszel is), hogy köthető-e hőmérsékeklet értékhez. A bajom csak annyi, hogy ez néha olyan rövid, hogy csak egy apró rándulás az autón, a töltésjelző ki sem villan (vagy nem veszem észre olyan rövid időre), időnként hosszabb, s ha olyan hosszú kb. 3 mp-en túl tart, leállítja a motort. Ekkor félreállás, gyújtás le, gyújtás vissza és megy tovább, WINDOWS effekt . Ez havi 1x vagy ritkábban fordul elő. Egy ismerősöm a Skoda Oktávia kombijával 10 éve így jár, mert nem találják, hogy mi okozza. De én szeretném leküzdeni.



Azzal szeretném még kiegészíteni, hogy eddig hibaüzenet nem volt az ECU-ban, kb 3 hete a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ugrott be! Lehet tényleg a Valvetronic pozícióval van gond (érzékelő v motor)?


ezt megmondani nehéz volna. magával a helyzet szenzorral szokott gond lenni. ritkább esetben a motorral, mármint az állító motorral.
lehet a torpanás attól van, hogy a Valvetronic valami hiba miatt visszavált fojtószelepes üzemre és ekkor torpan meg az autó. de lehet ez csak egy pillanatig tart.
én azt mondom, lehet meg kellene első körben cserélni a két vezérműtengely jeladót. hogy átviszi-e a hibát. ha minden igaz egyforma a kettő.
ha ugyanúgy dobja ezt a hibát, akkor lehet bontani kell már és a VT excentertengelyének jeladója nem jó, vagy ugye a motor. esetleg a VT vezérlőjéval lehet valami. vagy valami kontakt hiba.

YELLOW Elküldve: 2017-02-03 09:24 tempomat

borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Most jutottam vissza! A generátor a probléma után felújításra került, de a torpanásos probléma (tempomat nélkül is) megmaradt. Közben gyűlnek a tapasztalatok és azt látom, hogy hideg motorral indulva Sopron felé, kb. ugyanott villan fel a töltésjelzés és veszi el a gázt, kb. ugyanazt a hőmérsékletet éri el az adott távon. Lehet valami fűtésrendszeri probléma? Tehát mégsem tempomat!


mit jelent az a táv, hol jár a vízhőfok mutató?


Még nem mértem meg pontosan, de olyan 70°C körül.


nem akkor hagyja el a kék mezőt? mert olyankor áll át a motor Valvetronic üzemmódra, az okozhat kis torpanást.


Ezt nem tudom! A következő időkben figyelni fogom (OBD interfésszel is), hogy köthető-e hőmérsékeklet értékhez. A bajom csak annyi, hogy ez néha olyan rövid, hogy csak egy apró rándulás az autón, a töltésjelző ki sem villan (vagy nem veszem észre olyan rövid időre), időnként hosszabb, s ha olyan hosszú kb. 3 mp-en túl tart, leállítja a motort. Ekkor félreállás, gyújtás le, gyújtás vissza és megy tovább, WINDOWS effekt . Ez havi 1x vagy ritkábban fordul elő. Egy ismerősöm a Skoda Oktávia kombijával 10 éve így jár, mert nem találják, hogy mi okozza. De én szeretném leküzdeni.



Azzal szeretném még kiegészíteni, hogy eddig hibaüzenet nem volt az ECU-ban, kb 3 hete a P0012 (Erőátvitel "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ugrott be! Lehet tényleg a Valvetronic pozícióval van gond (érzékelő v motor)?


a probléma az, hogy már teljesen elkanyarodtunk a témától. így ezt a beszélgetést jobb lenne egy másik topic-ban folytatni.
folytatás itt: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...a-baj.html