Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-01-21 07:20 Tolató radar

Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

2005-ös e90-be utólag mennyibe kerül egy egyszerű tolatóradar beszereltetés.
Munkadíj+az alkatrész együtt. Debrecenben végeznek ilyet?

Köszönöm előre is!


ne haragudj meg, de neked célszerűbb lett volna eleve olyan autót venned, amibe benne van ez a sok minden, amivel most utólag akarsz szenvedni.
egyébként már 5ezerért van tolatóradar, de utólagos csipogós, egy egyszerű kijelzővel. attól függ mit akarsz.


Hello Yellow!

Úgy látom,hogy ezt a fórumot te tartod életben!
A jelenlegi E90-em durván ár alatt tudtam megszerezni,viszont gyönyörű gyári "basic" állapotban van! Így belefér pár extra felhalmozás. Igazándiból csak egy parkradart szeretnék és egy tempómatot! Persze később egy szebb hangrendszer és kitudja mi fog még az eszembe jutni. Viszont a különféle szerelgetések,finomítások és extrák beszerelgetése tesz boldoggá!


igen ezt sejtettem, csak nem akartam leírni. de vajon állapotra is jó? nem lehet, hogy a sok extra helyett műszaki állapot javítás kellene?
nem tudom mennyiért vehetted, de ismerős 2007-est vett benyásat, 200ezer futás felett, full M-pack, nagyon sok extrával, és a belseje is szinte makulátlan. akár 75ezerrel is árulhatták volna. és 2,5m alatt volt az ára. az sem rossz mindent egybe vetve. a bőr belső olyan, hogy szinte semmi kopás sincs rajta, egy kicsit látszik az ülőlapon, hogy szokták vezetni az autót, nem olyan feszes rajta a bőr, mint az anyós ülésen.
nem nagyon tetszik az E90 belsőleg, na meg kombiis, de ezzel a bőrrel, ilyen állapotban én is megvettem volna.

YELLOW Elküldve: 2017-01-20 13:46 Tolató radar

Doxa320d írta: Sziasztok!

2005-ös e90-be utólag mennyibe kerül egy egyszerű tolatóradar beszereltetés.
Munkadíj+az alkatrész együtt. Debrecenben végeznek ilyet?

Köszönöm előre is!


ne haragudj meg, de neked célszerűbb lett volna eleve olyan autót venned, amibe benne van ez a sok minden, amivel most utólag akarsz szenvedni.
egyébként már 5ezerért van tolatóradar, de utólagos csipogós, egy egyszerű kijelzővel. attól függ mit akarsz.

YELLOW Elküldve: 2017-01-20 13:42 Tempomat - utólag?

Doxa320d írta: Sziasztok!

2005-ös e90-be utólagosan mennyibe kerül egy tempómat beszerelés?
Debrecenben végeznek ilyet valahol?
Illetve mennyi időt vesz ez igénybe?

Köszönöm!


a BMW-nél biztos megcsinálják jó áron.
E90-nél nem olyan egyszerű és olcsó mint E46-nál.
cirka 80-100ezer Ft körül van meg, de láttam már 120-ért is megvalósítani.
sajnos olyan kormány alatti elektronika kell (amiből jön az indexkar is), amit ott egyben kell cserélni kompletten.
attól függ tudsz-e bontottan jó áron venni.

YELLOW Elküldve: 2017-01-20 13:38 Kopog az eleje!!

Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.


az nagyon sok. annyiért én is elvállalom
mondjuk én nagyon akciósan vettem az ATE szettet, szerintem egy 20-assal átvágta magát az eladó, de én 2x is rákérdeztem. nekem az első ATE Powerdisc, hátsó sima ATE,+első, hátsó betétek voltak 52ezer Ft. amúgy kedvezményesen 72-t beszéltünk, adtam 20-at előlegbe. majd mikor mentem érte, mondja az árat, mondom adtam 20-at előlegbe. szépen levonta és 32-t fizettem még. a szerelés egy 10-es volt, azért csináltattam hivatalosan, hogy ha műszakin belekötnek a vágott tárcsába (ez 2007-ben volt) vagy kínja van, akkor elgyen papír róla hivatalosan, fékhatás méréssel. kopásjelzőt nem vettem, elől ment az eredeti, hátul meg kitört, lényegtelen. többet nézem az autót mint járok vele sosem kopik el. gyárit is kár volt ledobni.
szóval első tárcsákér+betétekér, kopásjelző+szerelés sok a 100-120ezer. ha jó helyen vásárolsz, mindennel együtt 50-ből kihozható szerintem., de legyen mondjuk max. 70ezer.
ATE, Jurid én ezekben hiszek. Jurid-okat nagyon jó árban lehet most venni. célszerű ismerőssel, aki tud kedvezménnyel unix-ól vagy bárditól vagy akárhonnan venni.


Debrecenben a Trimet Kft-hez szoktam vinni a "kicsikét"
Lángól szokták rendelni,de ugye ők nem adnak kedvezményt az alkatrészre,pedig tuti,h 48% van nekik rá.
Esetleg Debrecenben,vagy környékén tudsz olyan megbízható szakit,maszekot,vagy akár szervizt,aki dolgozik vitt alkatrészből is ?

Te magadnak szoktad bütykölni?


amit tudok megoldok magamnak. anno fék terén friss tulajként nem is mertem volna megcsinálni. pedig nem egy nagy cucc a fék tárcsa csere, betét csere. ha nincs berohadva valami csavar, akkor 1 óra alatt kényelmesen lehet végezni a 4 darabbal.
párom keresztapja autószerelő Debrecenben, de nem tudom milyen szinten dolgozik, vállal-e egyáltalán BMW-t. pedig a fék a legtöbb autón egyforma.
a legtöbb szerelő ahogy én látom Autodata alapján dolgozik, amit ott hoz javítási időre, azt számolja ki. kivéve ha többet szerencsétlenkedik, akkor is többet számol. nekem is anno kb 40 perc alatt végeztek, mégis 1 órát számolt azt hiszem. lényegtelen.
nem ajánlok én már nagyon senkit. van fent a menüsorban Szerviz értékelések menüpont, ott tudsz település szerint válogatni az értékelések alapján. de egy kisebb szerviznek sem okoz gondot. mondom magad is meg tudod csinálni, ha van szerszám, mert sajnos, van hogy nem "szabvány" méretű imbusz kulcs kell (nincs a legtöbb készletben), hanem 7-es méret pl. vagy ha van érzéke az embernek hozzá.
mondom munkadíj kisebb szervizekben egy tengelyre 5-6ezer Ft. alkatrészt pedig ki mennyiért tud szerezni.

YELLOW Elküldve: 2017-01-20 06:55 Kopog az eleje!!

Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.


az nagyon sok. annyiért én is elvállalom
mondjuk én nagyon akciósan vettem az ATE szettet, szerintem egy 20-assal átvágta magát az eladó, de én 2x is rákérdeztem. nekem az első ATE Powerdisc, hátsó sima ATE,+első, hátsó betétek voltak 52ezer Ft. amúgy kedvezményesen 72-t beszéltünk, adtam 20-at előlegbe. majd mikor mentem érte, mondja az árat, mondom adtam 20-at előlegbe. szépen levonta és 32-t fizettem még. a szerelés egy 10-es volt, azért csináltattam hivatalosan, hogy ha műszakin belekötnek a vágott tárcsába (ez 2007-ben volt) vagy kínja van, akkor elgyen papír róla hivatalosan, fékhatás méréssel. kopásjelzőt nem vettem, elől ment az eredeti, hátul meg kitört, lényegtelen. többet nézem az autót mint járok vele sosem kopik el. gyárit is kár volt ledobni.
szóval első tárcsákér+betétekér, kopásjelző+szerelés sok a 100-120ezer. ha jó helyen vásárolsz, mindennel együtt 50-ből kihozható szerintem., de legyen mondjuk max. 70ezer.
ATE, Jurid én ezekben hiszek. Jurid-okat nagyon jó árban lehet most venni. célszerű ismerőssel, aki tud kedvezménnyel unix-ól vagy bárditól vagy akárhonnan venni.

YELLOW Elküldve: 2017-01-19 20:45 Társalgó

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: üdv
Matt fekete ,vagy lakk fekete vesét szoktak felrakni bmw e46-ra?


kinek melyik tetszik, olyat.

nem láttam még élőbe egyiket sem



ha shadow line-os a kocsi, akkor legyen lakk fekete, de ha nem, akkor jobb a matt. szerintem.


Shadow line az milyen? Nekem lak fekete az egèsz kocsi


az oldalablak keret. tudod ami króm szokott lenni, vagy matt fekete, vagy fényes fekete. a fényes fekete a shadow line. ha fényes, akkor célszerú a veséket is fényes feketére fújni. ha matt körbe, akkor lehet matt. szerint így passzol.

YELLOW Elküldve: 2017-01-19 20:42 Kopog az eleje!!

Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.

YELLOW Elküldve: 2017-01-19 12:40 Teligumiszett

csak alátámasztani tudom a leírtakat, hasonlóan szoktam mondani ismerősöknek.
én is általában az első hó előtt rakatom fel. ugyanis bár a nyári nyáron csúszik már, télen -3 foknál száraz aszfalton sem vettem észre, hogy veszélyes lenne. viszont hóban egyértelmű, hogy nem fog úgy kapaszkodni, vagy akár jégen. a téli is megcsúszik, a csúszás mértéke nem mindegy. hisz balesetnél 1 méter is sokat számít.
A 7 fok legendája

YELLOW Elküldve: 2017-01-18 15:05 Társalgó

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: üdv
Matt fekete ,vagy lakk fekete vesét szoktak felrakni bmw e46-ra?


kinek melyik tetszik, olyat.

nem láttam még élőbe egyiket sem



ha shadow line-os a kocsi, akkor legyen lakk fekete, de ha nem, akkor jobb a matt. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2017-01-18 14:35 Társalgó

kecsurobi írta: üdv
Matt fekete ,vagy lakk fekete vesét szoktak felrakni bmw e46-ra?


kinek melyik tetszik, olyat.

YELLOW Elküldve: 2017-01-18 13:41 Mi lehet a baj?_

TomyMU írta: Sziasztok! A minap arra lettem figyelmes, hogy vmi nagyon kopácsol, kalapál a motortérben. Hívtam is egyből a szerelőm mert megijedtem, hogy nem e a lánc az, de azt mondta, hogy valószínű hidrotőke lesz, és ha hangossabb lesz a hang majd akkor hozzányúlunk. Egyébként hideg motornál még nem is csinálja, csak ha felmelegszik, illetve csak álló motornál hallani, gázadásra normálisan gyorsul stb. És még azt is észrevettem, hogy azóta fogyott egy kis motorolaj is. ( Mióta nálam van 1dl-t se kellett utána tölteni, és mindig a gyári BMW olajat tettem bele) Segítségeteket előre is köszönöm.

Csináltam egy videót is:
A link neve


nekem ugyanilyen a hangja, 4,5 éves korától 62ezer km-től, amikor is vettem. azóta mentem kemény 45ezer km is vele, de semmi nem változott. olajat nekem nem eszik. a hang állandó.
mondjuk nekem 18ezernél valamit csináltak a valvetronic-kal, lehet a motort cserélték, vagy a vezérlőjét, nem tudom, de ezzel kapcsolatos.
egyébként itt írtam erről, hogy mi van a dolog hátterében: első komment.
VALVETRONIC szelepvezérlés

YELLOW Elküldve: 2017-01-18 09:13 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Jani69 írta:
Ezek gyári 18-asok. Defektmentesek a gumik de nagyon sétál vele a kocsi.


tudom, hogy gyárilag is szerelték 18-assal.
hát defektmentes nem kéne... bár az a baj, hogy ekkora méretű gumikban csak XL-esek vannak, erősített oldalfalúak, amik kb majdnem ott vannak, mint a defektmentesek...

YELLOW Elküldve: 2017-01-18 08:13 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Jani69 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem!

Nyárra vettem egy szett felnit baromi jó áron (8,5jx18 et48 tehát elvileg simán fel kell mennie e46 320ci 2.2 coupera ). 225/40 gumi jó lesz rá, vagy keskenyebb/szélesebb kéne inkább? Egyszéles a szett.

A másik kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi téli szettem 17-es alufelnin van, ezzel vettem a kocsit, de a későbbiekben szerintem ezt kisebbre cserélném, mert felesleges, és gumit is marha drága venni rá (télre nálam csak prémium jöhet szóba, ami 225/45 r17 méretben horror áron van) úgyhogy 15 vagy 16 colban gondolkodom. Felmegy a 15-ös felni rá, vagy 16 a minimum?


225/40 jó lesz rá, nem lesz gond. bár én hátra szélesebbet tennék. 245/35 vagy 255/35.
télre 16-os a minimum. 15-ös már nem megy fel neked. 205/55 R16 gumi kell rá.


Szélesebbtől kicsit fosok, hogy problémás lenne, mert a legnagyobb gyári ajánlott méret ha jól tudom 225/40 R18 8x18 és a felni így is 8,5x18 amit vettem, de az a fél col csak nem baszik ki velem... Másrészt meg nem fut valami sokat a kocsi (15-20 ezret évente) ezért az első gumik előbb öregednének le róla, minthogy elkopnának, ezért azt terveztem, hogy szezononként megcserélem az első-hátsó kerekeket, hogy egyenletesen kopjanak, mert a hátsók azért sokkal jobban fogynak, mint az elsők...

Téli viszont így dilemmás, hogy érdemes-e lejjebb mennem 1 collal és vegyek felnit meg gumit is, vagy maradjon a 17 és csak gumit kell vennem rá, bár erre még van időm, mert ezen kívül még 1 szezont biztos elfutnak a mostaniak, de eléggé csúszkál ez a noname gumi, hiába 2015-ös és van rajta 5-6mm profil. Havas úton 5.-ben 1500-as fordulaton nyomok egy padlót és bőszen villogni kezd a DSC, pedig a szívó benzines nyomatéka nem tépi szét a kasznit, és sajnos nagyjából fékezésnél is ugyanilyen hatékony, kanyarról nem is beszélve, úgy mozog a hátulja, mintha hajóval járnék...


E46-ra táblázat szerint is 255/35 R18 a legnagyobb gumi, ami a gyár által ajánlott. az más kérdés, hogy lehet nem ehhez a motorhoz. de nekem is 245 van hátul.
télinél pedig a prémium gumi is ki fog pörögni, ezt hidd el. meg tempótól függ mennyire fog csúszni.
én 16-osra akartam váltani télibél. de drágábbak voltak a felnik és a gumik, jóval drágábbak. aztán 10 évig 15-ös 195 széles volt fent, akkor már nem mindegy? legalább télen kímélem a futóművet, így martadtam ennél a méretnél. szóval érdemes kisebbre váltani, de ez a te döntésed. a 17-est könnyebb eladni, és 16-os olcsóbban vehetsz. télre felesleges a széles gumi. 17-esbe is inkább 205 lenen a célszerű gumi, 205/50 R17 méretben.


Igen így van 255/35 18 a legnagyobb gumi az E46-ra.Nekem megvannak az eredeti gumi és felni-méret papírjai. A 330d-re legkisebb a 17-es felni ami rámegy a fékek miatt!


vezető oldali B oszlopon is ott van
lehet angyobbat is tenni. most hivatalosan az enyém gyárija is 195/65 R15, de műszakin mindig mutogatom a táblázatot. mivel ott szerepel, így nem érdekli őket. felni ET számot meg nem fog nézni. ezlrt aki kintebb akarja rakatni a kerekeket, inkább ET-vel érdemes kombinálni, mert a nyomtávszélesítőt viszont észre veszik és az bukta.
szóval minden megoldható, csak pofátlanság határán nem szabad túl lépni.
nekem 255-höz más másik felni kellene. de még autóm sem volt, nekem mindig a 225/245 páros volt a zsánerem. nem tudom miért.
egyébként több tesztet olvasva, sok helyen írják E46 alá 17-es felni való, az illik a legjobban a méretéhez. nem mondom ha lenne jó vétel, lehet egy 18-ast feldobnék még... sokszor elgondolkozom ezen...

YELLOW Elküldve: 2017-01-17 21:11 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem!

Nyárra vettem egy szett felnit baromi jó áron (8,5jx18 et48 tehát elvileg simán fel kell mennie e46 320ci 2.2 coupera ). 225/40 gumi jó lesz rá, vagy keskenyebb/szélesebb kéne inkább? Egyszéles a szett.

A másik kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi téli szettem 17-es alufelnin van, ezzel vettem a kocsit, de a későbbiekben szerintem ezt kisebbre cserélném, mert felesleges, és gumit is marha drága venni rá (télre nálam csak prémium jöhet szóba, ami 225/45 r17 méretben horror áron van) úgyhogy 15 vagy 16 colban gondolkodom. Felmegy a 15-ös felni rá, vagy 16 a minimum?


225/40 jó lesz rá, nem lesz gond. bár én hátra szélesebbet tennék. 245/35 vagy 255/35.
télre 16-os a minimum. 15-ös már nem megy fel neked. 205/55 R16 gumi kell rá.


Szélesebbtől kicsit fosok, hogy problémás lenne, mert a legnagyobb gyári ajánlott méret ha jól tudom 225/40 R18 8x18 és a felni így is 8,5x18 amit vettem, de az a fél col csak nem baszik ki velem... Másrészt meg nem fut valami sokat a kocsi (15-20 ezret évente) ezért az első gumik előbb öregednének le róla, minthogy elkopnának, ezért azt terveztem, hogy szezononként megcserélem az első-hátsó kerekeket, hogy egyenletesen kopjanak, mert a hátsók azért sokkal jobban fogynak, mint az elsők...

Téli viszont így dilemmás, hogy érdemes-e lejjebb mennem 1 collal és vegyek felnit meg gumit is, vagy maradjon a 17 és csak gumit kell vennem rá, bár erre még van időm, mert ezen kívül még 1 szezont biztos elfutnak a mostaniak, de eléggé csúszkál ez a noname gumi, hiába 2015-ös és van rajta 5-6mm profil. Havas úton 5.-ben 1500-as fordulaton nyomok egy padlót és bőszen villogni kezd a DSC, pedig a szívó benzines nyomatéka nem tépi szét a kasznit, és sajnos nagyjából fékezésnél is ugyanilyen hatékony, kanyarról nem is beszélve, úgy mozog a hátulja, mintha hajóval járnék...


E46-ra táblázat szerint is 255/35 R18 a legnagyobb gumi, ami a gyár által ajánlott. az más kérdés, hogy lehet nem ehhez a motorhoz. de nekem is 245 van hátul.
télinél pedig a prémium gumi is ki fog pörögni, ezt hidd el. meg tempótól függ mennyire fog csúszni.
én 16-osra akartam váltani télibél. de drágábbak voltak a felnik és a gumik, jóval drágábbak. aztán 10 évig 15-ös 195 széles volt fent, akkor már nem mindegy? legalább télen kímélem a futóművet, így martadtam ennél a méretnél. szóval érdemes kisebbre váltani, de ez a te döntésed. a 17-est könnyebb eladni, és 16-os olcsóbban vehetsz. télre felesleges a széles gumi. 17-esbe is inkább 205 lenen a célszerű gumi, 205/50 R17 méretben.

YELLOW Elküldve: 2017-01-17 20:28 Termosztát

Zaki írta:
YELLOW írta:
Zaki írta: Sziasztok!

Úgy néz ki én is egr termosztát problémával állok szemben. Nekem sem melegszik üzemi hőmérsékletre a hűtővíz! Az én autóm egy E46 330d automata. Kérdésem az lenne, hogy van külömbség az automata, és a manuális egr termosztát között? Azt hiszem talán a hellánál láttam, hogy árul külön automata egr termosztátot is. Valamint, melyik márkát ajánlanátok, vagy cseréljem gyárira?


neked ha minden igaz, van zsalu a hűtő mögött. nem lehet, hogy folyamatosan nyitva van?
és ezért nem melegszik, nem tud bemelegedni.
persze lehet valóban a termosztát a rossz.


Ez jó kérdés! Erre ráfigyelek! Arra esetleg tudsz választ, hogy van e különbség automata, és manuál között?


rémlik valami olyasmi is, hogy talán 3 termosztát is van automatában. de majd megmondja valaki, csak légy türelemmel.
a zsalu pedig alaphelyzetben, ha nem jár a motor, akkor nyitva van. szóval ez ne tévesszen meg.