adams22 fórum hozzászólásai

adams22 Elküldve: 2019-01-11 18:08 Hidegindításkor "himbál" a motor

YELLOW írta:
adams22 írta:
Erre lett esetleg megoldás? Szívesen elolvastam volna. Bár 4 év elteltével csak meg lett.


általában csak kérdezni szeretnek, amikor pörgött a fórum, is volt hasonló. megkapta a választ és nem láttuk, amíg megint gondja nem akadt. azért egy fórum jóval több, mint help center. de régen sokkal többen értették a lényegét.


Így van! A megoldást is le kéne írni, hogy akinek lesz ilyen gondja legközelebb annak már csak elolvasnia kelljen, ne pedig újabb és újabb témát nyitni feleslegesen.
Nem az hogy eltűnik évekre..

adams22 Elküldve: 2019-01-11 14:22 Mi lehet a baj?_

Adamyno írta: Újra előjött. Ha jól értelmezem, akkor gyenge a keverék. Mitől lehet? Én a légtömeg mérőre gyanakszom. Világít a tengeralattjáró a műszerfalon.

Hibakódok: P1083, P1085, P0171, P0174


Azért itt elég sok minden lehet, ezeket találtam neten a kódokra (ebben a sorrendben kéne átnézni a dolgokat ahogy le van írva):

Possible causes
Intake air leaks
Faulty front heated oxygen sensor
Ignition misfiring
Faulty fuel injectors
Exhaust gas leaks
Incorrect fuel pressure
Lack of fuel
Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor
Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection

Read more: https://www.autocodes.com/p0171_bmw.html

adams22 Elküldve: 2019-01-11 12:08 Hidegindításkor "himbál" a motor

banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
banditosz001 írta:
pifou23 írta:
anubisz írta:
pifou23 írta: hello.kb nekem is ilyen problémám van csak nekem az 5-ös hengert ir ki a gép.van már valami ötlett a megoldásra?a benzinpumpa kivételével már minden ki lett cserélve.


Gondolom a trafókat már fel cserélted, hogy nem az a rossz e.


Már mindent kiprobáltam holnap motort cserélek megláttjuk lesz e változás.ha igen akkor a motorral lesz valami mechanikus hiba,mert mindent a régi motorrol rakok át.


Én arra lettem figyelmes hogy az elmúlt 3napban nem használtam a kocsit és mikor beindítottam a kocsit természetesen az alapjáratra való visszaesés után himbált megint ahogy kell.Viszont most már nem hagyta abba amikor elérte a hőfok a kék jelzést sőt már majdnem üzemi volt és akkor is csinálta...viszont mikor naponta használom akkor kb 5perc és elhagyja a himbálást. Ebből én arra következtettem(paraszt logika) hogy valószínű tényleg az ac pumpát kéne valahogy megnézzem mert szerintem ha napokig nem használom elejti a nyomást és amúgy hidegen elég hangos is az AC.
Szerintem motort ezért nem kéne s cserélni,eddig minden szerelő szerint elektromos a gond bárki is vizsgálta...


Én ma cseréltem egy tökéletesen müködö kocsibol ac pumpát,szüröt,az összes szenzort,a kopogás szenzort is vanost,injektor sort,gyergyát,trafot,motorvezérlöt,válto vezérlöt,termosztátot.és minden maradt a régibe semmi nem változott!persze az összes alkatrészt amit cseréltem a másik kocsiba beleraktam és az továbra is tökéletesen indul a rossz kocsi alkatrészeivel!!!


Huh, na ezzel most eléggé megijesztettél. De a tied mit is produkál pontosan, részletesen?


Beinditom,felmegy az alapjárat kb 1000re utána elkezd csökkeni a fordulat ejti le alapjáratra és akkor jön a baj himbál a motor nagyon.ha eléri a kék jelzés végét megálitom.ujrainditom és tökéletesen jár a motor.az 5.-dik hengert irja hibának.ha kitörlöm a hibát közbe ahogy jár a motor ha elérte a kék jelzést akkor kisimul a motor és tökéletesen jár.neked?gondolom hasonlo


Ajjjaaj.Huh pontosan ez a hiba nálam is és még senki nem jött rá és nekem az 5ös 6os hengert írja hibának...ez így elég kiábrándító azt hittem ezt meg fogom oldani valamelyik alkatrész cseréjével amiket felsoroltál,mostmár tanácstalan lettem hogy mi lehet a baj. Írj már légszi mindenképp hogy mire jutottál vele, minden részlet érdekel. Amúgy hol próbálkoztak vele?


Ne agodj nem lesz gond vele én németországba egy bmw szerviz vezetöje vagyok.nekem is ez az elsö ilyen hibám.de megoldom még nem volt kocsi amit nem csináltam meg.csak ez jelenleg nem egy tipus hiba.nekem is ez az elsö ilyen 5 év alatt.de megfejtem holnap már lesz konkrét dolog szerintem mi okozhatja ezt.


Nagyon köszönném! Végre valaki talán meg tudja oldani, itt nálunk nem sikerült senkinek se még, meg eszközük se nagyon van hozzá. Jó lenne megtudni hogy melyik alkatrész okozza még ha mechanikus is, azért az egész motort nem szívesen cserélném ki


holnap este jelentkezem hogy sikerül a hibát megoldani.vagy ha fejlemény lesz evvel kapcsolatban.


Ok.köszi!Írhatsz PM-et vagy itt is olvasom .



Sziasztok.A hiba megálapitása pontosan még nincs meg de a motorba lesz a probléma.valoszinű hogy ha vanos esetleg nem jo a kocsiba elálitotta a vezérlést lehetséges hogy vezérlést kell állitani vagy hidrotöke is lehet de a motort még nem bontottam meg.A hiba biztos a motorba lesz igy elektronikus dolgokkal nem érdemes veszödni.

Köszi!Értem.Majd ha jutsz még valamire esetleg a pontos hibàra és annak a megoldàsi mòdjàra kérlek írd màr le hogy itt is meg tudjuk oldani mert pl az én szerelőm teljesen kizàrta a mechanikus hibàt és elektromos szakihoz küldött aki persze nem oldotta meg.amùgy szerintem az enyém romlik szépen lassan,egyre több idő mire lisimul tökéletesen a jàràsa Jah és ami a legfontosabb szerinted jàrhatok vele így???heti pàrszàzat megyek vele így is...nem tehetek benne nagyobb kàrt??





Az én kocsim kész van.igaz én motort cseréltem benne de az uj blokkon nem volt semmi mindent a régi motorrol raktam át.És tökéletesen jár a motor.most van még egy kocsi ami ezt a hibát csinálja azon probálkozom a motor hiba pontos megálapitása érdekébe.1-2 hiba lehet már csak hogy kiderüljön.



Az jó lenne...mert nekem nincs kéznél egy másik motor a kocsihoz...akkor a legnagyobb sajnálatomra januárban majd mi is megbontjuk a motort.Ugyis eszi egy kicsit az olajat(10.000km után már nagyon is ott már 1l kellett bele)Amúgy erről mi a véleményed?normális ez?vagy tipushiba?


normális aránylag.ezek a motorok eszik az olajat egy kicsit.milyen olajat használsz?


Ez a kocsi nemrég jött ausztriából.180.000km-el ami szervízkönyves és végig volt ragasztgatva a motortérben is a összes szervízcímke meg látszik hogy nem most rakták oda szóval gondolom talán valós lehet a kocsi belseje alapján is.Az osztrákok szervizelték utoljára 174000-nél azóta ment 10.000-et és mostanig öntöttem bele 1l-t.Nem tudom milyen olajat tettek bele csak annyi volt a címkén hogy 10-40es amit furcsáltam is de gondolom mostmár hogy azért rakták bele mert már ette az olajat..Amúgy szerinted mire számítsak ha megbontjuk?Az itteni szerelő azt mondta bármi lehet..hengerfej felújítás, szelepszár szimering, hidrotőke..előre félek tőle. amúgy szerinte nyugodtan használjam addig mert nagyobb kárt nem tudok benne tenni.szerinted?




Erre lett esetleg megoldás? Szívesen elolvastam volna. Bár 4 év elteltével csak meg lett.

adams22 Elküldve: 2019-01-11 11:26 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.


Szia!
Nekem is szegény volt a keverék, pont tegnap cseréltem ki a légtömeg mérőt és megoldódott a gond. Nekem el volt szakadva az NTC ellenállás és össze-vissza mért hőmérsékletet.

Egy nagyon jó tanács! (nem rég olvastam) A Bosch kifejezetten nem javasolja a légtömegmérőinek tisztítását semmivel! Ha az van benne neked is , de gondolom igen.
Többet ártasz vele.. Én is tisztítottam tavaly kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-el (Liqui Moly) de nem lett jobb. Nem is lesz jobb ha esetleg szakadt. Ritka az az eset amikor csak a ráégett kosz miatt rosszalkodik. Ha már eleve cserés akkor nincs mit tisztítani rajta. Féktisztító és nagynyomású levegő használata kifejezetten tilos
Akkor biztos hogy búcsút mondhatsz a mikronos forrasztási pontokra. Úgy kibelezi mint a sz***.

KB 40 ezer a boltokban egy légtömegmérő (típus függő) én 25 -ért vettem számla nélkül. De még számlával is tudok 25 körül. Csak az berendelős. Nekem meg gyorsan kellett, már is azonnal.

Egyébként a belsejét is lehet cserélni csak ritka speckós bitfej kell hozzá (én megoldottam oldalcsípővel a kicsavarását). De úgy sem vagy előrébb mert abból csak Pieburg van és az is 30 ezer. Szóval akkor inkább már házzal együtt gyári Bosch és 25 ezer.

(Hidd el nagyon utánajártam a dologban mióta nekem is rossz.)


hát persze, hogy a Bosch nem javasolja. vegyéééé újat!
ha normálisan volt cserélve a szűrő, akkor nem kellene koszosnak lennie.


Mondtam is Adamyno-nak, hogy valószínű neki nem kell cserélnie ha jól megy az autó és nem rángat. Egyszeri hibát beírt én még attól nem cserélném egyből. Először egy adaptáció törlést csinálnék. Ha takarítani akarja akkor szerintem már adja meg a módját egy légmennyiség tisztító spray-el, de persze ő tudja mivel akarja. De a nagy levegőnyomással ami egy kompresszorban van ki is nyírhatja a forrasztási pontokat.

Egyébként nekem így néz ki az elszakadt NTC a légtömegmérőből:




Ez pedig a fűtött érzékelő szál amire ráégett a sok éves retek (szabadszemmel nem, csak mikroszkóppal látható):



adams22 Elküldve: 2019-01-11 09:23 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

YELLOW írta:
Adamyno írta: Amikor vettem az autót, haverom megnézte diaggal és azt mondta, hogy kicsit szegény a keverék. A légtömeg mérőt mivel lehet tisztítani? Kompresszor? Féktisztító?

Kicserélném a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de milyen gyártó javasolt? Hol találom azt?

Köszi!


szerintem külön azt nem lehet cserélni, egyben van a házzal.
egy próbát megérhet a féktisztító, de csak leszerelt állapotban, majd ki kell fújni óvatosan.


Szia!
Nekem is szegény volt a keverék, pont tegnap cseréltem ki a légtömeg mérőt és megoldódott a gond. Nekem el volt szakadva az NTC ellenállás és össze-vissza mért hőmérsékletet.

Egy nagyon jó tanács! (nem rég olvastam) A Bosch kifejezetten nem javasolja a légtömegmérőinek tisztítását semmivel! Ha az van benne neked is , de gondolom igen.
Többet ártasz vele.. Én is tisztítottam tavaly kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-el (Liqui Moly) de nem lett jobb. Nem is lesz jobb ha esetleg szakadt. Ritka az az eset amikor csak a ráégett kosz miatt rosszalkodik. Ha már eleve cserés akkor nincs mit tisztítani rajta. Féktisztító és nagynyomású levegő használata kifejezetten tilos
Akkor biztos hogy búcsút mondhatsz a mikronos forrasztási pontokra. Úgy kibelezi mint a sz***.

KB 40 ezer a boltokban egy légtömegmérő (típus függő) én 25 -ért vettem számla nélkül. De még számlával is tudok 25 körül. Csak az berendelős. Nekem meg gyorsan kellett, már is azonnal.

Egyébként a belsejét is lehet cserélni csak ritka speckós bitfej kell hozzá (én megoldottam oldalcsípővel a kicsavarását). De úgy sem vagy előrébb mert abból csak Pieburg van és az is 30 ezer. Szóval akkor inkább már házzal együtt gyári Bosch és 25 ezer.

(Hidd el nagyon utánajártam a dologban mióta nekem is rossz.)

adams22 Elküldve: 2019-01-10 15:18 Most vettem BMW-t

Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




Adamyno írta: Azért annyi olajat, hogy maradjon tartalék

Gyári olajszűrőt sajnos nem tudom ki gyártja vagy hogy hol lehet kapni. Valaki javasolta a bmwalkatresz24.hu oldalt, de ott is csak kit-et találtam.

adams22 írta: Miért vettél 2 kannával? Remélem nem egyszerre akarod felhasználni
Amúgy nekem elég drágának tűnik ez az oldal. 8-9 ezerért már lehet kapni (jó helyről) 4L Castrol Edge Titaniumot is vagy 12 ezerért Motult. De biztos ez is jó lesz én még Shell-t nem próbáltam.

Olajszűrő kb. 700 Ft-al kipótolva van gyári is.

De nem fúrkálódok tovább jó lesz az.





Adamyno írta: A sárvédőt megnézetem karosszériással mert minimális a gond, valószínűleg megoldja mert jól dolgozik (igaz, kicsit drága).

Fejegységből ilyet rendeltem TPMS-el, front kamerával és tolatókamerával.

Ilyen olajat rendeltem 2 kannával. Remélem jó lesz, mindenhol dícsérik és ott a BMW Longlife-01 is.

Olajszűrő ez lett.

Az üzemanyagszűrő BOSCH lett.

YELLOW írta: Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!












adams22 Elküldve: 2019-01-10 15:05 Most vettem BMW-t

Miért vettél 2 kannával? Remélem nem egyszerre akarod felhasználni
Amúgy nekem elég drágának tűnik ez az oldal. 8-9 ezerért már lehet kapni (jó helyről) 4L Castrol Edge Titaniumot is vagy 12 ezerért Motult. De biztos ez is jó lesz én még Shell-t nem próbáltam.

Olajszűrő kb. 700 Ft-al kipótolva van gyári is.

De nem fúrkálódok tovább jó lesz az.






Adamyno írta: A sárvédőt megnézetem karosszériással mert minimális a gond, valószínűleg megoldja mert jól dolgozik (igaz, kicsit drága).

Fejegységből ilyet rendeltem TPMS-el, front kamerával és tolatókamerával.

Ilyen olajat rendeltem 2 kannával. Remélem jó lesz, mindenhol dícsérik és ott a BMW Longlife-01 is.

Olajszűrő ez lett.

Az üzemanyagszűrő BOSCH lett.

YELLOW írta: Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!




adams22 Elküldve: 2019-01-09 14:26 Most vettem BMW-t

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.

-Légszűrő
Mindegy milyen?

-Pollenszűrő

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!



Szia! Üdv. a klubban!

1. Én a www.bmwalkatresz24.hu -t ajánlanám, ha gyári alkatrész kell én onnan szoktam rendelni, van alternatív utángyártott oldaluk is bár az most karbantartás alatt van. Ezen az oldalon robbantott ábra alapján tudsz keresni, minden fent van az utolsó csavarig.

2. Nekem is a kis board volt most cseréltem CD-re, mert én úgy tudtam hogy nem lehet nagy navit betenni illetve lehet csak át kell kábelezni is hozzá az egészet. Mert más a köteg. Más a csatlakozó. De valaki jobban hozzáértő majd ad neked erre választ. Biztos megoldható kérdés milyen áron.

Motorolaj: Nekem castrol van benne 5w-30 vagy 5w-40-et szoktam. Volt Mobil 3000 XE is de az nem vált be nekem. Úgy értve hogy amikor cseréltem ugyan annyi km-nél sokkal rosszabb volt az állaga/minősége mint a Castrol. Persze mindenki arra az olajra esküszik amit használ.

Váltóolaj: Nekem is pont ez a Fuchs Titan 75w-80 van amit írtál.

Difi olaj: Szintén a Fuchs.

Olajszűrő: Na ez pont a nagyon nem mindegy! LEgalább is én nem javasolok neked ilyen gagyi márkákat 1-2 ezer Ft -os szűrőket. Sajnos én is ezen spóroltam, buta voltam. Lehet hogy ütnek egy szintet de még is a gyenge szűrők hamar "összeesnek" és már 5 e km után nem tudta ellátni a feladatát.
Azóta csak és kizárólag gyári olajszűrőt használok. Volt is egy motorfelújításom nem rég. Nem szeretnék mégegyet. A fenti linken amit küldtem van gyári szűrő 4 ezer Ft környékén. És az nem esik össze!

Ékszíj (gondolom hosszbordás szíjra gondolsz): Sokat kibír, számszerűleg nem tudom mennyit. Én 200 ezernél cseréltem. Az lehet utángyártott jó minőségű. Igazából szemmel látod ha már cserés. Ha ki van repedezve stb.. Vezetőgörgőt és feszítőt cserélhetsz vele együtt.

Gyertya: Mint az olajnál, ki milyet használ, mire esküszik. Nekem gyári Bosch van. Sokaknak NGK, az is jó nyílván. Ebből is az olcsóbb 1 pólusú Denso és stb félék gyengék, nem javasolt.

Légszűrő: Utángyártott megfelelő. Bosch, Mann-Filter, Meyle, Hengst Filter.

Kabinszűrő: Szintén mint a légszűrő.

Üzemanyagszűrő: Nem tudom hogy a tiédben integrált üzemanyag nyomásszabályzós van-e vagy külön van. Az enyémben olyan van (N42B18A), de szerintem neked is évjárat alapján. Ebből sem érdemes gagyi Filtron és társai..nekem volt olyan ki is dobtam. Gyárit kapott azóta jó.

Bónuszkérdés: Nekem is pont ott kezdett el rozsdálni, de még nem csináltattam meg majd tavasszal. Valaki aki már szedte le majd elmondja én még nem szedtem le de gondolom nem nagy művelet.

Remélem tudtam segíteni!

adams22 Elküldve: 2019-01-07 14:38 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Pocses írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a keverék képzést (főleg hideg motornál) befolyásolhatja-e az hogy a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete +8 - +10 °C körül van, -3 - -4 °C -os környezeti hőmérséklet mellett?
Tehát kint -3 °C van és diagra téve a légtömegmérő +8°C-ot mér.

(Biztos hogy a légtömegmérő méri a hőmérsékletet is nem csak a kg/h-t mert ha lehúzom a csatlakozóját akkor kitér szélsőértékre -38,5 °C -ra.)

Arra gondolok, hogy így elszegényíti a keveréket nekem a még hideg motornál és ezért lehet gyújtáskimaradásom is.
Lehúzott légtömegmérő csatlakozóval nem rángat az autó,szépen megy (nyílván nincs meg a teljes ereje) de ha rádugom nagy gázra nagyon rángat és torpan.

(Adaptációt már töröltem ezerszer, tisztítottam is de a mérőt még nem cseréltem ki).

Köszi a válaszokat!


Szia!
Dettó ezek a hibajelenségek voltak anno az enyémnél is, sőt később már le is állt bekanyarodáskor vagy pl. lámpánál pont zöldre váltott és indulás helyett is leállt. Szerény volt keverék ugye a műszer jóval kevesebb levegőt mért mint amit ténylegesen beszívott a motor így kevés benyát adagolt mellé, harmat gyenge volt az autó miután lehúztam a csatlakozóját azonnal "helyreállt" a rend. A másik véglete mikor meg többet mér mint amit beszív levegőt ekkor meg dús a keverék és nagy a fogyasztása az autónak. Légmennyiség mérőcsere után (Magneti Marelli) mikor beszereltem rádugtam a stekkert még 1-2 percig nem volt egyenletes a motor járása majd ezután már rendesen működött. Egy darabig még volt "kicsi sárga tengeralattjáró" a műszerfalon majd szépen eltűnt megtanulta a comp. Azóta is szépen működik, Bosch márkát nem is ajánlott a szerelőm beépítésre!



Köszönöm a választ!
Az én N42-es motoromhoz nincs magnet marelli-s csak bosch,ngk,vdo,hella meg pár kisebb márka még. Na de az mindegy is úgy is meg tudom venni a gyárit fél áron kb. Csak abban nem voltam biztos hogy ez a baja. Nekem még nem állt le de meleg motornál mintha kicsit nehezebben indulna.
Hideg motornál meg az a tünet, hogy beindítom pár másodpercig szépen jár aztán leesik a fordulat és leáll egy henger (általában a 4-es). Fel alá ugrál a fordulat kb 600 és 1000 között. Check lámpa villog aztán úgy is marad világítva. Erőtlen az autó (nyílván).. aztán leállítom újra beindítom és tök jó minden jár a 4 henger.

Neked volt esetleg hasonló tünet?

Szerk.: Ha álló helyzetben tekerem a kormányt vagy csak kisebb gurításnál pl. parkolás akkor nekem is leesik néha a fordulat 500 környékére és majdnem lefullad. Ennek sem így kéne lennie gondolom.


adams22 Elküldve: 2019-01-07 10:51 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a keverék képzést (főleg hideg motornál) befolyásolhatja-e az hogy a légtömegmérő által mért beszívott levegő hőmérséklete +8 - +10 °C körül van, -3 - -4 °C -os környezeti hőmérséklet mellett?
Tehát kint -3 °C van és diagra téve a légtömegmérő +8°C-ot mér.

(Biztos hogy a légtömegmérő méri a hőmérsékletet is nem csak a kg/h-t mert ha lehúzom a csatlakozóját akkor kitér szélsőértékre -38,5 °C -ra.)

Arra gondolok, hogy így elszegényíti a keveréket nekem a még hideg motornál és ezért lehet gyújtáskimaradásom is.
Lehúzott légtömegmérő csatlakozóval nem rángat az autó,szépen megy (nyílván nincs meg a teljes ereje) de ha rádugom nagy gázra nagyon rángat és torpan.

(Adaptációt már töröltem ezerszer, tisztítottam is de a mérőt még nem cseréltem ki).

Köszi a válaszokat!

adams22 Elküldve: 2019-01-04 11:34 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új


amiről te beszélsz az a Vanos.
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű.
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne !
Kicsit már bosszant a kerregés !


Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.

adams22 Elküldve: 2019-01-04 07:53 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok!
Elolvastam vagy 2x a sztorit és hát hasonló gondokkal küzdök én is már egy éve, de nem teljesen ugyan ez van nekem. Én ha beindítom (csak hidegen és hideg időben kb +5 fok alatt) akkor jár egy kicsit szépen és utána leesik a fordulat. Van amikor nekem is 20 mp után kezdi el és van amikor csak másfél perc után (amikor a szenkunder levegő szivattyú kikapcsol). De szerintem ez lényegtelen. Na és ekkor fel alá ugrál a fordulatszámmérő és gyújtáskimaradást jelez a 2-es és 4-es hengerre. Villog a check is persze. Dadogva megy a kocsi és totál erőtlen. Ha ekkor leállítom és újra indítom az autót akkor kisimul és semmi baja! Ez a durva, ezt nem értem. Melegen is tökéletes.
Az a vicc hogy nekem cserélve lett a valvetronic kompletten, a vezérlés is (gyári), a hengerfej kompletten felújítva..minden új benne a két vez.tengelyen kívül.
Egyedül gyűrűzve nem lett mert akkor már tényleg a teljes kocsi árát kellett volna rákölteni...és ez nekem nem lett volna buli. Nyílván érdemes lett volna gyűrűzni is ha már szét lett szedve tudom nem kell mondani, de így alakult ez van. És félek hogy hideg időben mikor a blokk is pár fokos a gyűrű(k) esetleg letapad(nak) a régi megégett olaj miatt (németbe nem cserélték ez megint más téma) és nem látja el a funkcióját, nincs meg a kompresszió így nincs égés. Remélem nem ez lesz majd egy kompresszió mérés hidegen többet fog mondani. Már cseréltem üzemanyag szivattyút is relékkel együtt, szűrőt is. Mindent az égvilágon.

Szóval nem tudom, neked van-e gyújtáskimaradásod, de hasonló is lehet akár a két dolog. Igaz nekem sose áll le melegen. Csak azt nem értem Yellow felvetésén, hogy ha valvetronic hibás akkor neki miért szarakodik hidegen is ? Mivel akkor még fojtószelep vezérlésén van. Nem is használja a valvetronicot. A melegen leállás persze már lehetne az is...vagy annak a szenzorja. Az is húzós.

Kíváncsi leszek mi lesz a tiédből is. Én most üzemanyag szivattyú relé csere után az injektor és DME reléket cserélem..ez folyamatban van.

Szerk.: annyi a különbség még hogy nekem gázadásra nem simul ki az alapjárat csak ha leállítom és újra indítom...ami hideg motornál nekem szívfájdalom :/ indítgatni mindig 2x. Viszont ha nem csinálom akkor úgy menne tovább 3 hengerrel Az se járja.
Ez a kerregő hang viszont nálam is fenn áll ugyan ezen a fordulat tartományban!


banyek, neked még mindig nem jó?
bexarok, ha relé lesz. meg gondolom te is nyugodt maradsz végül is ha megjavul megnyugvás... csak előtte a sok pénz és idő.
nekem ilyen kínlódás jönne elő, inkább vennék bele egy IS motort, vagy egy sor6-ot a béke időkből, oszt csókolom.


Melegen teljesen jó és hidegen is csak ebben a hidegindítási fázisban nem. Tehát amikor indítok és utána mennék akkor sz*r. Leállítom, újraindítok akkor jó és akkor még mindig hideg. Sokat olvastam külföldi fórumokon is ott javasolták a relék cseréjét. Örülnék neki ha megoldódna, de van egy olyan sejtésem hogy ennyivel nem úszom meg. Sajnos..

adams22 Elküldve: 2019-01-03 21:33 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új


amiről te beszélsz az a Vanos.
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !


Sziasztok!
Elolvastam vagy 2x a sztorit és hát hasonló gondokkal küzdök én is már egy éve, de nem teljesen ugyan ez van nekem. Én ha beindítom (csak hidegen és hideg időben kb +5 fok alatt) akkor jár egy kicsit szépen és utána leesik a fordulat. Van amikor nekem is 20 mp után kezdi el és van amikor csak másfél perc után (amikor a szenkunder levegő szivattyú kikapcsol). De szerintem ez lényegtelen. Na és ekkor fel alá ugrál a fordulatszámmérő és gyújtáskimaradást jelez a 2-es és 4-es hengerre. Villog a check is persze. Dadogva megy a kocsi és totál erőtlen. Ha ekkor leállítom és újra indítom az autót akkor kisimul és semmi baja! Ez a durva, ezt nem értem. Melegen is tökéletes.
Az a vicc hogy nekem cserélve lett a valvetronic kompletten, a vezérlés is (gyári), a hengerfej kompletten felújítva..minden új benne a két vez.tengelyen kívül.
Egyedül gyűrűzve nem lett mert akkor már tényleg a teljes kocsi árát kellett volna rákölteni...és ez nekem nem lett volna buli. Nyílván érdemes lett volna gyűrűzni is ha már szét lett szedve tudom nem kell mondani, de így alakult ez van. És félek hogy hideg időben mikor a blokk is pár fokos a gyűrű(k) esetleg letapad(nak) a régi megégett olaj miatt (németbe nem cserélték ez megint más téma) és nem látja el a funkcióját, nincs meg a kompresszió így nincs égés. Remélem nem ez lesz majd egy kompresszió mérés hidegen többet fog mondani. Már cseréltem üzemanyag szivattyút is relékkel együtt, szűrőt is. Mindent az égvilágon.

Szóval nem tudom, neked van-e gyújtáskimaradásod, de hasonló is lehet akár a két dolog. Igaz nekem sose áll le melegen. Csak azt nem értem Yellow felvetésén, hogy ha valvetronic hibás akkor neki miért szarakodik hidegen is ? Mivel akkor még fojtószelep vezérlésén van. Nem is használja a valvetronicot. A melegen leállás persze már lehetne az is...vagy annak a szenzorja. Az is húzós.

Kíváncsi leszek mi lesz a tiédből is. Én most üzemanyag szivattyú relé csere után az injektor és DME reléket cserélem..ez folyamatban van.

Szerk.: annyi a különbség még hogy nekem gázadásra nem simul ki az alapjárat csak ha leállítom és újra indítom...ami hideg motornál nekem szívfájdalom :/ indítgatni mindig 2x. Viszont ha nem csinálom akkor úgy menne tovább 3 hengerrel Az se járja.
Ez a kerregő hang viszont nálam is fenn áll ugyan ezen a fordulat tartományban!


adams22 Elküldve: 2018-12-08 18:42 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg meg tudja nekem mondani a gyári BMW trafónak a primer és szekunder tekercs ellenállását?
Vagy ha nem gyári (cikksz.: 12131712219) csak utángyártott, de BOSCH (cikksz.: 0221504464) az is jó.

Köszönöm!

Szia,
az ellenállás méréssel semmire nem fogsz menni, totál érdektelen, mert ha egy menetzárlat van a trafóban, akkor az ez miatti eltérés nem mérhető, viszont a trafó mégis kuka. Miért ragaszkodsz a Bosch-hoz, a leghitványabb márka (bár tudatlanságból) én is azt vettem. Azt írták korábban, Berut érdemes venni, vagy minden mást a Bosch-on kívül.
Bye: hil


mert ott dolgozik
amúgy Beru jah



1, Biztos hogy nem menetzárlatról van szó ezt tudom..működnek csak valamelyik gyengébb és ki akarom szűrni, hogy melyik

2, A Bosch a gyári. Nem a Beru nem az NGK és nem a Delphi (ennél a típusnál)
Minden más csak utángyártott. És azokból már elegem van. Gyertyáknál is tapasztaltam hogy egy rakat sz*r az utángyártott bosch,ngk, denso stb.. Lehet hogy sokaknak jó az is, én meg érzem a különbséget. Lehet hogy jó a Beru valameddig, de nekem nem véletlenül bírta a gyári 150 ezerig és csak 3 ezerrel drágább mint egy jobb Beru.

3, Van rá spec. az ellenállás értékekre, nem véletlenül. Amit külföldi oldalakon már meg is találtam. Mert valami "hülye" kimérte az övét is és megtudta melyik a gyengébb. Nem a rossz csak gyengébb. És ha már a gyári értékek alá esik kuka..

4, Nem azért mert ott dolgoztam, már amúgy sem ez a cég neve. Nem ott vagyok.

ui.: az injektorokat is ki kell takarítanom ultrahangossal..tele van dzsuvával :/




Yellow: bocsánat, de nem tudom értelmezni válaszodat!

adams22: segítő szándékkal írtam, jó, hogy le nem hülyéztél: Köszi! Ha pl. 5 menet, vagy akár 50 kiesik menetzárlat miatt, azt csak nagyon spéci ellenállás mérővel lehet megmérni. ("mert valami hülye kimérte az övét" ez alapján nem lehet elindulni) A gyártási szórást már nem is veszem figyelembe. Némileg korrektebb megoldás, ha a primer oldalra beadsz feszültséget és nagyfesz mérővel méred a szek. oldali feszejt. Bár inkább fordítava: a szek. oldalt táplálod meg ismert AC feszültséggel és méred a primer oldalon kijövő, már kisebb feszültséget. Ez utóbbi házilag már inkább kivitelezhető.
De tegyél amit belátásod diktál, itt rajtad kívül mindenki outsider, nem is tudom, minek kérsz itt segítséget. Egy kérdésem lenne: szerinted mi a gyári BMW gyertya márkája, ha nem Bosch vagy NGK? De ne is válaszolj, mert most jött le, hogy a Bosch-nál dolgozol vagy dolgoztál, azok meg a sztratoszférában hordják az orrukat (ezt a HR-esüknek is megírtam egy alkalommal)és gyártják a világszínvonalú termékeket hitvány minőségben. Bocsánat megjegyzésemért, a sértő szándék távol állt tőlem!
Bye: hil


adams22 ott dolgozik. és mondtam, hogy én is a Beru-t ajánlom.
ha akar, hát vegyen Bosch-t. de múltkor azt írta, hogy az is tönkre ment. pont ez volt a baja, hogy a gyári Bosch és már 75ezer km-től mentek tönkre.
BMW kapcsán Bosch terméket légtömegmérő esetén hallottam, olvastam, hogy az ajánlott.
nagyon jól tudjuk milyenek a gyárak. nyilván ha mondjuk a Bosch BMW termékként gyárt valamit, arra szigorúbb normák vannak. nem a Bosch részéről, hanem a BMW követeli meg. hogy ez mennyire van tartva, azt meg tudjuk jól. aki dolgozott már gyárban tudja, hogyan megy ez.
nekem a Beru 32ezret lement. mindezt sok év alatt. ha megint új sort kellene vennem, sem zavarna, főleg a kedvezmények miatt. viszont Bosch trafóra sok panasz van.
NGK gyertya is teljesen jó, szintén zenész, mint a trafó.
sokan mondják a féket is, hogy a BMW dobozos a legjobb. hát akit megnyugtat és a jóval drágább ár, hát vegye. ezen kár vitázni.

Köszi Y,
örülök, hogy jól emlékeztem a Berura. Gyertyák terén nem csak a BMW-nél, máshol is rosszakat hallottam a Bosch-ról



Nem kötekedésképpen írtam amit írtam én sem. Sajnálom ha félreértetted. Nem igazán hiszem, hogy fenn hordanám az orrom azért mert van egy X munkahelyem. Ennyi erővel mindenki aki gyárban vagy multinál dolgozik nagyképű lehetne. Tény hogy sok ilyen van, de engem légyszives ne sorolj közéjük úgy hogy nem ismersz. Köszi! Dolgoztam én is soron tudom milyen a gyártás és tudom milyen kókányolások mennek ott is. Most pedig minőségbiztosítási területen vagyok éppen azért mert ott nem megengedett semmiféle kókány megoldás stb..ehhez hasonló dolgok.
És nem itthon hanem bent akarom tesztelni a trafókat megfelelő mérőberendezésekkel mielőtt veszek újakat...bár most ott tartok hogy szerintem kontakthiba lesz a trafó és a gyertyák között. Szerintem ívet húz..
Azt is tudom, hogy a gyári BMW gyertya NGK és a trafó Bosch. De az utángyártott NGK és Bosch az nem ugyan az mint a gyári. Épp ahogy Yellow is írta, nem ugyanazok a normák, szigorúbbak az előírások. Biztos az is jó, megfelelt, de esetleg nem kiváló.
Nem tehetek arról, hogy maximalista vagyok...szakmai ártalom. :/ De semmi képpen nem nagyképű! A HR a mérnökség a fejlesztés...ezeket aláírom hogy a holdon járnak (itt is van kivétel azért). Én csak egy egyszerű kérdést tettem fel, hátha valaki tudja. Kész.
Ha nem az se baj. Egyébként nem hülyegyerek méréseket találtam neten hanem komoly oszcilloszkóp méréseket.

Köszönöm a figyelmet! Szép estét!

adams22 Elküldve: 2018-12-07 20:43 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

YELLOW írta:
hil írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg meg tudja nekem mondani a gyári BMW trafónak a primer és szekunder tekercs ellenállását?
Vagy ha nem gyári (cikksz.: 12131712219) csak utángyártott, de BOSCH (cikksz.: 0221504464) az is jó.

Köszönöm!

Szia,
az ellenállás méréssel semmire nem fogsz menni, totál érdektelen, mert ha egy menetzárlat van a trafóban, akkor az ez miatti eltérés nem mérhető, viszont a trafó mégis kuka. Miért ragaszkodsz a Bosch-hoz, a leghitványabb márka (bár tudatlanságból) én is azt vettem. Azt írták korábban, Berut érdemes venni, vagy minden mást a Bosch-on kívül.
Bye: hil


mert ott dolgozik
amúgy Beru jah



1, Biztos hogy nem menetzárlatról van szó ezt tudom..működnek csak valamelyik gyengébb és ki akarom szűrni, hogy melyik

2, A Bosch a gyári. Nem a Beru nem az NGK és nem a Delphi (ennél a típusnál)
Minden más csak utángyártott. És azokból már elegem van. Gyertyáknál is tapasztaltam hogy egy rakat sz*r az utángyártott bosch,ngk, denso stb.. Lehet hogy sokaknak jó az is, én meg érzem a különbséget. Lehet hogy jó a Beru valameddig, de nekem nem véletlenül bírta a gyári 150 ezerig és csak 3 ezerrel drágább mint egy jobb Beru.

3, Van rá spec. az ellenállás értékekre, nem véletlenül. Amit külföldi oldalakon már meg is találtam. Mert valami "hülye" kimérte az övét is és megtudta melyik a gyengébb. Nem a rossz csak gyengébb. És ha már a gyári értékek alá esik kuka..

4, Nem azért mert ott dolgoztam, már amúgy sem ez a cég neve. Nem ott vagyok.

ui.: az injektorokat is ki kell takarítanom ultrahangossal..tele van dzsuvával :/