adams22 fórum hozzászólásai

adams22 Elküldve: 2018-12-07 08:17 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

Sziasztok!

Valaki esetleg meg tudja nekem mondani a gyári BMW trafónak a primer és szekunder tekercs ellenállását?
Vagy ha nem gyári (cikksz.: 12131712219) csak utángyártott, de BOSCH (cikksz.: 0221504464) az is jó.

Köszönöm!

adams22 Elküldve: 2018-11-30 11:54 Töltés hiány

Kevlar írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Az alábbi problémámat szeretném megosztani veletek, hátha valaki már találkozott ilyen esettel..
Januárban cseréltem fesz.szabályzót a generátoron mert a gyári (valeo-s) túltöltött (18V).
Sajnos nem találtam hozzá gyári valeo fesz.szab.-ot ezért utángyártott (Mobiletron) került bele és amióta ez van benne Szinkrongenerátor kommunikációs hibát tárol és nem törölhető.
Feltételezem emiatt van gyújtáskimaradásom is mert hidegindításkor amikor villog a check engine és remeg az autó (nem jár minden henger) akkor a feszültség 11.8 V körül van. Azaz semmi, olyan mintha akksiról menne. Melegen meg van a 14.2 V.
Szerencsére meg van még a régi valeo-s, raktam bele új keféket és szilikonnal kitöltöttem az elektronikát (lehet ezek voltak amúgy is a bajai). Vissza fogom cserélni, hogy mit produkál.

Kérdésem az lenne, hogy az utángyártott feszültségszabályzót esetleg hozzá lehet tanítani az ecu-hoz mint az újabb bmw-ben az akkumulátor tanítás pl vagy sem?
Mert ha nem, akkor nem is értem minek gyártanak ilyen fesz.szab.-ot.

Szia!
Nekem nem csinálja ezt az új mobiletron feszültségszabályzótól ,teljesen jól teszi a dolgát...




Mint utólag kiderült nekem sem ezért háborgott a motor hidegen...az üzemanyag szivattyú visszacsapó szelepe hibásodott meg..

adams22 Elküldve: 2018-11-30 11:53 Töltés hiány

Kevlar írta: Sziasztok !
Csak megosztom veletek mert hátha nektek is van vagy lesz ilyen problémátok.
Hideg időben a bizonyos fordulat felett ,bevillogtak a műszerek ,a kijelzők minden újraindult, túláramot kapott 18V. Szétszedtem a generátort és a feszültségszabályzó egyik kommutátora és a szénkeféje el volt kopva. Új feszszab ,és a kommutátor felszabályozása után működik a töltés rendesen.
Jó szerelgetést!


Csak megerősítés képpen, nekem is ez volt a probléma és ez nekem is megoldotta!

adams22 Elküldve: 2018-11-24 18:45 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

peti9577 írta: Sziasztok milyen gyártmányú légtömegmérőt vegyek?
BMW e46 n46b18a


Csak a gyári Bosch! Cikkszám: 13627566986

adams22 Elküldve: 2018-11-14 16:43 Gyújtógyertya.

YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
peti9577 írta: Sziasztok N46b18a motorban most akarok gyertyát cserélni!
NGK ra gondoltam viszont nem tudom hány pólusút vegyek! Valaki tud segíteni? Esetleg linkelni?!

Vagy a Bosch jobb lenne bele?


NGK BKR6EQUP 4 pólusú


Én csak a gyárit ajánlanám. Az összes utángyártott szar. Sajnos erre én is csak most jöttem rá motorfelújítás után. Nagyon kényes a motoralkatrészeire a bmw.
Azt hittem a gyári a bosch vagy az ngk... Hát nem. Csak a gyári alkatrészt nehéz beszerezni, de be lehet. Van saját BMW gyertyája. Az már más kérdés hogy az is japán és az NGK gyártja azt is de valamiben még is más, másnem az árában.
Kb 5 ezer ft darabja a gyárinak. Cikkszám: 12120037607 !


nekem 30ezret már ment az NGK, és eddig ok. elvileg 3x ennyit is bír. mondjuk ez is volt vagy 3800/db ár...



Az a jó ha jó. A Bosch egy rakat ****. Nekem rángatott tőle meg gyújtáskimaradást is produkált. Igaz csak tegnap óta van benne a gyári de már most is érezni, hogy ég és föld.
Egyébként mostmár tökéletes a gép...hf felújítás (új szelepek,vezetők,szimeringek), (csak nekem új ) valvetronic új gyári gyertyák és trafók. Új kipuf. végdob. Plusz a futómű is fel lett újítva. Mostmár egy jó darabig nem akarok rá költeni.

adams22 Elküldve: 2018-11-14 10:00 Gyújtógyertya.

YELLOW írta:
peti9577 írta: Sziasztok N46b18a motorban most akarok gyertyát cserélni!
NGK ra gondoltam viszont nem tudom hány pólusút vegyek! Valaki tud segíteni? Esetleg linkelni?!

Vagy a Bosch jobb lenne bele?


NGK BKR6EQUP 4 pólusú


Én csak a gyárit ajánlanám. Az összes utángyártott szar. Sajnos erre én is csak most jöttem rá motorfelújítás után. Nagyon kényes a motoralkatrészeire a bmw.
Azt hittem a gyári a bosch vagy az ngk... Hát nem. Csak a gyári alkatrészt nehéz beszerezni, de be lehet. Van saját BMW gyertyája. Az már más kérdés hogy az is japán és az NGK gyártja azt is de valamiben még is más, másnem az árában.
Kb 5 ezer ft darabja a gyárinak. Cikkszám: 12120037607 !

adams22 Elküldve: 2018-11-09 09:54 Olajzabálás

Scarface2611 írta: Sziasztok
Kis segítséget kérnék N42B18a motorról lenne szó. A helyzet az, hogy kicsit megnőtt az olajfogyasztás.. 400kmen kb 1L... Mobil Super 2000 X1 10W-40 et használok. Első körbe a kartelgáz szűrő cseréje megtörtént. A helyzet változatlan.. Füst nincs, folyás se látható.


Szelepszár szimering! Típushiba, nekem is azt kellett cserélni.

adams22 Elküldve: 2018-10-30 15:20 N46 és N42 motorok

sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!


Szia!
Én is írtam erről a "Motorolaj" topicban.
Nekem most van felújításon a hf. A szelepszárszimmeringek szinte törtek olyan rossz állapotban voltak. Gyujtáskimaradási problémám is volt annak az oka pedig a szelepek nem megfelelő zárása volt.

adams22 Elküldve: 2018-10-19 21:37 Motorolaj

peti9577 írta:
horvathkornel írta: Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?


Szia nekem egy 2004es 316i e46 dupla vanos os van! Hasonló nekem is a tünet! Milyen olajat használsz?


Sziasztok!
Igazából tök mindegy milyen olajat használtok ennyit nem kéne fogyasztania. Tapasztalatból mondom az én motorom most van nagy generálon.
A hengerfej tropa, szelepek nem zártak rendesen, szelepszár szimmering kuka...gyűrűzni is kell a dugókat. Igazából ha szerencsétek van csak szimmeringeket kell cserélni, nekem mindent... Miért?! Mert a **** német szépen betartotta a bmw által előírt 25 ezres olajcsere periódust. A szimmeringek fáradása meg típus hiba amúgy is.
Hiába cseréltem én már 10 ezrenként olajat ha előttem 170e km-ig 5-6x volt cserélve.
Egyébként a szerelőm szerint csak 5w-40 , ő is azt tesz a compactjába. Szerinte a 30-as olajakat el kell felejteni.

adams22 Elküldve: 2018-10-02 09:10 Motor hibajel(sarga)

YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?


Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.


adams22 Elküldve: 2018-09-29 17:13 BMW318i E46

YELLOW írta:
Pocses írta:
Horser írta: Így 50 évesen végre megvettem 2. BMW-met. Sajnos nagyon belenyúltam, mert rögtön Valvetronik szelepvezérlés hibás lett. Addig, amíg a javításra összejön a cash, addig annyi kérdésem lenne, hogy ha lehúzom a vezérlés csatlakozót. lehet-e használni az autót?
Mivel a komplett motor csere olcsóbb a vezérlés cserénél, ezért most motorra várok.


Használhatod csak normál szelepvezérlésű lesz így. Győrben tudok ajánlani megbízható szerelőt, nem hinném, hogy a motorcsere a legjobb megoldás és a legolcsóbb, mert ugye az is "macskazsák" lehet. Ja igen volt ilyen probléma barátom nejének 120i autóján a vezérlőmotor újan 140 papír lett volna, de bontottan lett bele 30 papírért. Tökéletesen működik.


miért a bontott VT motor nem az? vagy bármi ami bontott?
Eleve nem tudod mi a baja. kopásból eredő a probléma, vagy valami más. szenzor, motor, vezérlő.
szerintem ha magát a VT egységet belül a motorban kell cserélni az bonyolultabb, költségesebb munkában, mint egy komplett motort cserélni. ráadásul ha szétugrik az egység, akkor lehet összelegózni.
sajnos ez a Valvetronic is úgy jó, mint a legtöbb dízel, hogy 0km-esen megveszed és használod amíg tudod, mert addig gondmentes és valóban jó szerkezet.



Én se a motor csere mellett voksolnék inkább a jelenlegi megmentésén. Nekem most pont ugyan ez volt a 316i-vel. Nekem is sokan javasolták a motorcserét, de amit tudni kell erről a dologról az az hogy ez típushiba ezeknél a motoroknál. Előbb-utóbb elő fog jönni annál is akinél még jó. Ugyanis a valvetronic tengely,himbák,csapágyak olajozása "kicsit" alul lett méretezve és ha egyszer véletlenül egy kicsit is lecsökken valami miatt az olajnyomás akkor bukta. Nagyon gyorsan megszorul a tengely. Leginkább amiket külföldről is behoznak motorokat ez a baja vagy a túlzott olajfogyasztás..szóval egy másik bontott motor ugyan olyan lutri mint ha bontott valvetronicot cserélnél kompletten...és az legalább nem 200 ropi hanem 30-40 -ért már lehet találni (én is annyiért vettem most és jó). Még ha be is sz*rik pár év múlva akkor sem került több száz ezerbe. Az új alkatrész a legjobb megoldás nyilván, de a wallis azt mondta fél millió. 1 misit ér a kocsi..hagyjuk már.
Szóval szerintem jól gondold meg, a megoldást. Ha gondolod tudok ajánlani Vattán egy srácot aki meg tudja oldani a javítást (becsületes)és nem lesz egy vagyon.
Én azért is döntöttem a motor megtartásánál, mert más baja nincsen, ezt legalább ismerem és tudom hogy 10 ezrenként olajcsere volt. De egyébként ezt kint a németek b*ssz*k el azzal hogy be tartják a hülye 30 ezer km-es olajcsere periódust...nem is értem. Ezért van a sok valvetronic hiba.
És valvetronicot is csak úgy szabad venni bontottan ha esetleg arra kerülne a sor, hogy konzol,tengely,himbák, lehetőség szerint még a vezérműtengely is rajta legyen..és mindez összerögzítve! Nem szétbontva meg darabokban stb...nincs az az ember aki azt össze legózza.

A kérdésedre pedig a válasz: igen lehet járni lehúzott érzékelővel..én is kénytelen voltam úgy járni vele 2 hónapig amíg találtam egy jó szerelőt.
A teljesítmény lecsökken a fogyasztás megnő, de kárt nem tesz benne.

adams22 Elküldve: 2018-09-25 18:31 alufelni

YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

BMW styling 46 alufelnit keresek 15 collos méretben. (5x120 ET42)
Garnitúrában és csak jó állapotban!

Köszönöm!


kéne mi?
én már 16-osban vennék, itt hirdeti is valaki. de akkor amikor akartam venni nem volt normális és jó árban. ezért vettem 20-asért egy 15-ös szettet. igazából megteszi, de nekem vicces a 245 nyári után a 195 téli


Kéne hát
Én is gondolkodtam a 16-osban de az M3 elvileg és ET47 nem tudom hogy jó-e a miénkre..?
Viszont nekem van még jó állapotú 15-ös téli szettem amit nem szeretnék lecserélni, ezért is keresek inkább 15-be. Persze ha lenne jó gumival együtt 16-os akkor elgondolkodnék rajta. Ha szerintetek jó még az ET47 is.
Nekem is fura lenne a 225/45 R18-as nyári után, de azért még is csak jobb lenne mint a lemez felni.

adams22 Elküldve: 2018-09-23 13:58 alufelni

Sziasztok!

BMW styling 46 alufelnit keresek 15 collos méretben. (5x120 ET42)
Garnitúrában és csak jó állapotban!

Köszönöm!

adams22 Elküldve: 2018-07-26 18:16 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Sziasztok!

Vettem két első ülést ami fűtéses és elektromos deréktámasz állítós.
Gombsort kaptam hozzá, viszont én a régi (külön álló) gombost szeretném belerakni.
Mivel a tartókonzolt nem szeretném cserélni (most vettem újat). Tehát kell 2 gomb.

Illetve kábelkötegem és kapcsolási rajzom nincs még.

Esetleg valaki tudna szolgálni ezek közül valamivel? Nagyon hálás lennék érte.

Köszönöm előre is!

adams22 Elküldve: 2018-07-14 12:23 Mi lehet a baj?

Hectorr írta:
adams22 írta:
Hectorr írta:
adams22 írta:
Hectorr írta:
Pocses írta:
Hectorr írta: Sziasztok!
Adott egy e46/318i 2005-ös, 2000-es motorral. A hiba a következő: diag, 4 es henger gyújtás kimaradás, 4 es henger nem jár tehát. Acpumpa legtomeg mérő, trafók, gyertyák cserélve lettek, injektorok rendben, motor kompresszió jó. Érdekesség hogy légtömegmérő lehúzásával egy ideig jó volt mind a 4 henger. Valakinek ötlet, vagy tipp hova vigyem? Környékén összes szerelőt megfogja


Nincs az adatlapodon a "környék" de Győrben tudok ajánlani ha jó megfelelő szerelőt.



Hát sajnos Győr nekem nagyon vészes távolság (Heves, Hatvan)


Szia!
Én is ugyan ebben a cipőben járok már egy ideje..és nincs jó hírem sajnos (persze ha tényleg az a baj mint nekem). A leírtak alapján 100%-ban ugyan ez a panaszom és ugyan ezeket cseréltem ki mint te. Mostanában sikerült rájönni hogy a vanossal és a valvetronic-al van a baj. Először is nekem tavaly szét tört a láncvezető sinem és nem volt megfelelő a feszítés sem ezért elment a vezérlés is. Másodszor úgy fest a kipuf. oldali vanos kerekem is rossz ki kell cserélni. Harmadszor nekem olyat is produkál, hogy ha letaposom rángat, torpan és gyújtáskimaradást jelez. Itt két lehetőség lenne...az egyik az hogy az elment vezérlés és amiatt borul fel a gyújtási sorrend. A másik pedig az hogy megkopott az excentertengely és/vagy a köztes karok közötti kapcsolat illetve a valvetronic motor és a tengely fogai közti kapcsolat is elromolhat (eldarálja). Sajnos ezt bontás nélkül nem lehet előre megmondani melyik hiba áll fenn de azt jó tudni, hogy bármelyik is elég zsebbenyúlós a történet. Én Borsodi vagyok van itt Vattán egy BMW spec. hozzá vittem el ránézett géppel és elsősorban ezeket mondta amit leírtam, de még nekem sem lett szétszedve így nem vagyok okosabb.

Az excenter t. általában az alacsony olaj szint/nyomás miatt kophat meg (nekem volt ilyen nyomás probléma sajnos ezért is gyanakszom erre).

A vezérlés meg a szét hullott lánc vezető sín és laza lánc miatt ugye elmehet.
Főleg ha még a gyári láncfeszítő patronod van. Már a 3. verzió van abból is én most rendeltem meg ezt 22 ezer Ft a gyári. Mert hogy ezekből csak a gyári!

Én is mondtam a szerelőnek, hogy miért csak a 4-es hengerre írja a kimaradást?
és azt válaszolta erre hogy az összes henger sz*rul jár nem csak a 4-es (gépen neki ezt mutatta). Az egy dolog hogy mindig csak azt írja be a hibatárolóba. Na mondom király.

Ha lehúzod a légtömegmérő csatiját akkor azért jár szebben mert át áll ugye valvetronic üzemmódból normál fojtószelepes vezérlésre. Én is így járok vele most bár nekem az excenter-tengely szenzora van lehúzva, mert így legalább nem rángat és habár lomha mint az állat és kicsivel többet is eszik de lehet vele közlekedni, mert már amúgy nem lehetett.

Próbáld ki,hogy neked hogyan viselkedik úgy ha lehúzod az excenter szenzort (kis kör alakú csati az olajbetöltő mögött). Legalább is nekem az N42-nél így van nem tudom neked milyen motorú...


Szia, köszönöm szépen a tanácsot, igen részletes volt A motor tipusunk egyezik, 1 éve henger fejes volt a verda aztán máshol adta meg magát a tömítés, tehát az alacsony olaj nyomás itt jelen volt alkalmanként. Pénteken viszem egy komolyabb szerelő brigádhoz mindenképpen elmondom amiket leirtal nekem.


Kíváncsian várom, hogy mit mondanak neked.. majd írd le.
Hova viszed az autót?


Teljes pofára esés. Kiderült hogy az előző "szak emberek" kompressziót sem tudtak mérni. Rossz a 3 as 4 es henger. Beszélt nekem mindent, szét égett közte a tömítés stb.. Motor javítással ők nem foglalkoznak, de mondta a gondolkodjak el komplett motor cserén az valószínűleg olcsóbb lesz..


Az szép...de hát mondtad hogy hengerfejes volt, akkor nem volt cserélve tömítés?! :o
Nekem is a másik motort javasolták..mintha az nem lenne lutri. Én inkább meg szeretném csináltatni.