b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2016-08-14 10:25 kuplung___

Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.

b_imi Elküldve: 2016-08-03 19:12 Üzemanyag fogyasztás

Pitykoo írta:
Aham...
Nem tudom ez kevés e de sztem nem...
Napi 60km megyek...fele reggel fele délután.
Ebböl 5km város a többi 90 és 110-es út.
Sztem ezen bemelegszik....


Nincs messze tőled.

b_imi Elküldve: 2016-07-20 14:21 Féktárcsa és fékbetét

juhaszadika írta:
YELLOW írta:
Bcsongi írta: Sziasztok!

Utángyártott féktárcsáról, fékbetétekről milyen tapasztalatok vannak? Melyik utángyártott márkákat érdemes választani mind féktárcsa mind fékbetét vásárlásakor? Esetleg bolt ahol jó árak vannak?
Autóm egy e61 525d.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.


féken nem érdemes spórolni, bár lehet, ha az ember nem márkaszervizben vásárol és jó ha van ismerőse, akinek junikszbárdistb alkatrész forgalmazóknál van kedvezménye, úgy 40%-nyi

Jurid volt gyári beszállító. kollégám off autója lévén döbbentem rá, hogy nagyon olcsó lett, régen nem így volt. igaz az is feltűnt, hogy a Honeywell gyártja. ezt a céget inkább mérőműszerek kapcsán ismerem jobban. másik probléma ezzel, hogy a Suzuki hivatalos beszállítója is. az pedig köztudott, hogy nem nagyon van olyan Suzuki, aminek ne sípolna a fékje.
én korábban nagyon ajánlgattam ezt, és mindenki pozitív volt, nem értem Suzukinál miért nem adja. így kollégám is elvetette.

ATE - nekem ilyen van nincs vele bajom. PowerDisc-nél figyelni kell, vetemednek a tárcsák olykor. persze új féknél figyelni kell a bejáratásra. persze egy fék azonnal stabil, szokták mondani ellenérvként. vannak ahol vasalják a betéteket pl. vasalóval felmelegítik, hogy állítólag ne kelljen bekoptatni.

minden márkáról olvasni valami rosszat, lehet ami jó egyik típusban, az nem jó egy másik márkában, hiába maga a fékrendszer gyártója ugyanaz a cég.

ATE, Jurid ezt szeretik vásárolni BMW-be. szerintem érdemes ugyanazon márkából betét+tárcsa kombót választani. van akik keverik, ferrodo betét textar tárcsa, és hasonló kombók, én kerülném.
nagyon ezen szint alá nem szabad menni, legalábbis én nem mennék.


Mit értessz bejáratás/koptatás alatt?



Állítólag vannak olyan fékszettek, amiket be kell járatni, mielőtt fékezel...
Van aki szerint az új kuplungot is
Ez csak akkor szívás, ha pl. a Hűvösvölgyben laksz, mert akkor egy ideig Pesten kell autóznod ahhoz, hogy haza mehess a szerviz után.

b_imi Elküldve: 2016-07-13 21:24 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta:
Nekem Aegonnál van a kötelezőm,és a Cascom is.3 havonta fizetek 17500 ft-ot.A parkolás biztosítás meg egy évre 3500 ft,és 50 000 a limit,és önerő nélküli.Sztem jó ez.Főleg ha valami buznyák megrongálja a kocsit,és lelép...Csak keveset fizetnek.Olvasd el a pdf-et.Nekem már 2-3 éve van ez is,akárcsak a casco.Mondjuk én kötöttem vadkár,üvegkár,elemi kár,tűzkár,kátyúkár kiegészítőket is a Casco mellé.Ezekkel együtt ennyi a Cascom díja.De a Casco önerős,ezért van külön a parkoló biztosításom is.Ehhez semmiféle Köbe tagság nem kell...Kicsit olvasgass mondom!



Nekem Aegonnál van a kötelezőm,és a Cascom is.3 havonta fizetek 17500 ft-ot. Mennyi az önrész?


Önrész százalék:10%,minimális önrész 50 000ft
A bónuszfokozatom pedig B04-es.


Tehát havi 5800 HUF-ért van egy B 4-es köteleződ + Casco?

b_imi Elküldve: 2016-07-13 20:57 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
Nekem Aegonnál van a kötelezőm,és a Cascom is.3 havonta fizetek 17500 ft-ot.A parkolás biztosítás meg egy évre 3500 ft,és 50 000 a limit,és önerő nélküli.Sztem jó ez.Főleg ha valami buznyák megrongálja a kocsit,és lelép...Csak keveset fizetnek.Olvasd el a pdf-et.Nekem már 2-3 éve van ez is,akárcsak a casco.Mondjuk én kötöttem vadkár,üvegkár,elemi kár,tűzkár,kátyúkár kiegészítőket is a Casco mellé.Ezekkel együtt ennyi a Cascom díja.De a Casco önerős,ezért van külön a parkoló biztosításom is.Ehhez semmiféle Köbe tagság nem kell...Kicsit olvasgass mondom!



Nekem Aegonnál van a kötelezőm,és a Cascom is.3 havonta fizetek 17500 ft-ot. Mennyi az önrész?

b_imi Elküldve: 2016-07-01 15:17 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

oldwarrior írta: megvettem a gumiápolót,
tegnap le is kentem, rongyot mondtak azzal vigyem fel,
a második ajtónál váltottam a sima kicsi mosogató szivacsra.
azzal talán még precízebben fel tudtam vinni az anyagot.
tény, hogy a gumi zörejek megszűntek. kérdés meddig - ez majd kiderül.
gondolom sok mulik azon, napon hagyod e, vagy télen a minuszba.
vagy épp garázsban áll , fedett parkolóban ... nagyon nem mindegy..

köszönet a fórumozóknak. b_imi-nek is,
végre valami amit nem 10 ezrekből oldottam meg....
Danke!

Jó dolog a csend
Évente kétszer szoktam átkenni. Egy flakon sokáig elég, ráadásul az illata is jó.

b_imi Elküldve: 2016-06-27 14:06 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

oldwarrior írta: sziasztok!
elég idegesítő nyikorgást szeretnék megszüntetni.
10 éves, 320d touring, az összes ajtókédergumi nyikorog, zörög, mintha jégesőben mennék kb...
elolvasva az előző hozzászólókat,
sok megoldást nem találtam ezen kívül - bimmer-en, bmw gumiápolóval lekenni,
az összes gumi ge...it, még azt is ami a vassal érintkezik, tehát jó alaposan mindenhol.
a glicerint én nem választanám, ha a bmw csinált magának saját glicerint...

remélhetőleg ezzel az ápolással meg fog szűnni a nyekergés, ropogás. mert már a f...om is tele van vele. a kis bajor csoda! mindig ez a sietség.....
szívesen várok minden hozzászólást ami megoldhatja hosszabb távon a hangzavart.
kössz


BMW gyári gumiápoló. Ennyi.

Ja, és még annyit, hogy nem kell vastagon bekenni. Egy ruhadarabra kifújod és átkened vele mind a két gumit/ajtó.

b_imi Elküldve: 2016-06-18 11:25 Klíma

davech írta: Kösz lantika de nem e39-em van hanem e46-om..

Kérdés még mindig aktuális:
Párásodási gondok vannak a kocsival, kiderült hogy klíma kondenzvíz levezető cső van eltömődve. Megnéztem, de a váltónál nem találtam a leeresztő csövet akárhogy is nézegettem. Hol kellene lennie? Többen írták hogy csak a váltó leszedésével lehetne hozzáférni, igaz?
Tippet írjatok hogy tudnám megtisztítani klímabox kiszerelése nélkül. thx


Felül van egy csonk amit keresel. Ha lecsavarozod a váltót rögzítő kereszttartót talán le lehet engedni annyira, hogy hozzáférj, vagy egy endoszkóppal keresd meg. Sajnos nem sok hely van ott.

b_imi Elküldve: 2016-06-18 11:07 Klíma

Bitu79 írta:
davech írta: Bituka látom el se olvastad mit írtam.
Nagy segítség lenne ha valaki Érdemben hozzá tudna szólni a kérdésemhez, köszönöm!


http://mechanics.stackexchange...se-located

A váltó alatt van a cső.Szerintem fűtésbox kiszerelés nélkül nem lehet kipucolni azt...
Esetleg ahogy írtam,valami dróttal meg lehet próbálni...Davech-écske

Szerintem mielőtt nekiesel,azért nézz át mást is.A párásodást okozhatja a vizes pollenszűrő pl,esetleg még beázás is okozhatja.Nézd meg az ajtókat,rendesen szigetelnek e...,nem e vizes valahol a lábtérnél!Nekem anno az ajtók miatt párásodott...



A váltó alatt a burkolat van. A kérdéses cső a váltó fölött helyezkedik el, mivel a kondenzvíz a váltóra folyik.

b_imi Elküldve: 2016-06-11 14:19 Rugócsere

Strashimir írta: Sziasztok!

Van-e esetleg valakinek e46-hoz rugó színkódtáblázata? Nagy segítség lenne, ha el tudná küldeni.
A 330ci-met kőkemény, használhatatlan ültetőszettel vettem, és szeretném visszalakítani gyári állapotúra, de mivel a rugóválasztás nagyon összetett, erre mindenképpen szükség lenne hozzá.

Az is segítség lenne, ha valakinek van eladó.

Előre is köszönöm!


Sokat nem kell visszaolvasni

b_imi Elküldve: 2016-06-06 08:02 Mi ez?

GNoRbY88 írta:
b_imi írta:
GNoRbY88 írta:
Tano írta:
GNoRbY88 írta: 2003-as 320d-nél venti mögötti rácsot ami nyitja-zárja szelep, vagy mi, annak hova megy a csöve? Egyszerűen oldalt le volt lógatva. Gondolom télen van jobban jelentősége, hogy előbb melegedjen autó, most nyitva vannak rácsok. Szívósor alatt is találtam egy csövet, ami le van dugózva. Oda mehet vagy az valami más? kép1, kép2


A ledugózott csöved a vákum elosztó cső, oda dughatod a lehúzott csövet a radiátortól.


Ok. Kösz. És azt miért szedhették le onnan? Hogyan működik ez a rendszer ami nyitja-zárja ventinél rácsokat?


Az autód vélhetően egy kontár szerelőnél volt. A zsalu indítás után bezáródik és az autó alá tereli a levegőt. Ez azért is jó, mert a por, víz nem jut be a motortérbe. Leállítás után kinyílik.
A vákuumcsöveket cseréld ki, mert elég rossz állapotban vannak.


Az tuti! Csövek kaptak egy réteg hőálló szigetelőszalagot egyenlőre. Szívósor visszarakása után a szívbaj kerülgetett, mikor ilyen hangja lett az autónak és füstölni kezdett kartergázszűrőnél Vissza levettem és akkor láttam, hogy a két szélső csavar alá raktak egy alátétet (ahol az 5 anya van), de hogy minek?.. Meg a két szélső csavarnál a gumi mintha nem is oda való lenne, mert nem feküdt bele rendesen helyére és ezért tudott kifújni. Héten veszek új tömítéseket is és lecserélem. Ez a "tapping noise" (tak-tak-tak) majdnem teljesen el is hallgatott, csak most meg kicsit füstöl. Még nem volt ledugózva nem füstölt, de azt már majd szervíz után meglássuk.. Youtube-os videóknál meg itt is füstprobléma topikban porlasztókat írják. Majd az is meglesz nézve.. Inpában néztem őket 1.-2.-nál 0 körül volt, harmadik +2, negyedik -2. A zsaluknak gondolom azért ki kell nyilni mikor venti bekapcsol, nem? Hány fokon szokott bekapcsolni?


Jó át kell nézni ezt az autót.
A zsalu azért van zárt állapotban, hogy a meleg levegő, ami a hűtőkről jön, ne a motortérbe, hanem az autó alá kerüljön. A ventilátor klíma üzemben bekapcsol, máskor nem jellemző ha minden rendben van.

b_imi Elküldve: 2016-06-05 10:58 Mi ez?

GNoRbY88 írta:
Tano írta:
GNoRbY88 írta: 2003-as 320d-nél venti mögötti rácsot ami nyitja-zárja szelep, vagy mi, annak hova megy a csöve? Egyszerűen oldalt le volt lógatva. Gondolom télen van jobban jelentősége, hogy előbb melegedjen autó, most nyitva vannak rácsok. Szívósor alatt is találtam egy csövet, ami le van dugózva. Oda mehet vagy az valami más? kép1, kép2


A ledugózott csöved a vákum elosztó cső, oda dughatod a lehúzott csövet a radiátortól.


Ok. Kösz. És azt miért szedhették le onnan? Hogyan működik ez a rendszer ami nyitja-zárja ventinél rácsokat?


Az autód vélhetően egy kontár szerelőnél volt. A zsalu indítás után bezáródik és az autó alá tereli a levegőt. Ez azért is jó, mert a por, víz nem jut be a motortérbe. Leállítás után kinyílik.
A vákuumcsöveket cseréld ki, mert elég rossz állapotban vannak.

b_imi Elküldve: 2016-06-01 12:37 kettõstömegü lendkerék

Mikolics írta:
b_imi írta:
Mikolics írta:
szotakdavid írta:
b_imi írta:
Mikolics írta:
b_imi írta:
Mikolics írta: Sziasztok! A kérdésem az volna hogy alapjáraton benyomtam a kuplungot a pedálút felénél elkezd zörögni sem fent sem benyomott állapotban nem csinálja. Leállításnál nem csattan. Mi lehet a gond?


kinyomócsapágy


Megijedtem kissé hogy kettőstömegű és kuplung csere lesz belőle. Köszönöm a gyors választ


Nálam is ez volt a baj de cseréltünk mindent.


Nagyon ritka a kinyomó hiba 6 sebességes dízelnél. Előbb megy tönkre a lendkerék sajnos.


Tudtok javasolni valakit ennek a cseréjére? És milyen márkát ajánlotok. Úgy gondolom ha le kell venni a váltót tényleg érdemes egyben mindent kivenni. Kuplung lendkerék és kinyomócsapágyat is.


Jól gondolod. Ki kell cserélni mindent. Arra figyelj, hogy a csavarokat külön kell megvenni (LUK szettben nincs). Szerelő ügyben nem tudok segíteni. Én egy barátommal cseréltem ki. Nem volt vészes, de 7 óra eltelt vele, bár nem kapkodtunk.


Köszönöm szépen az infót. Egyébként kell valamilyen speckó szerszám a cseréhez?

A megfelelő torx szett, nyomatékkulcs esetleg egy váltó emelő.

b_imi Elküldve: 2016-05-30 22:29 Kipufogó

davech írta: Üdv Márkatársak!

Nemrég felkerült az új hátsó dob a kocsira. Mindenképp szolid kinézetűt és halk dobot kerestem. A gyárihoz képest mélyebb, intenzívebb gyorsításnál egy kicsit erősebb a hangja, de cseppet sem zavaró. Így már kinéz valahogy a gép!

Video: https://www.youtube.com/watch?v=kYKn5cwo-_w


Szép lett, bár majd kicsit összekeni a hátulját korommal.
A régi dob előtt az a flexicső nagyon brutál. Igazi szakmunka

b_imi Elküldve: 2016-05-30 22:25 kettõstömegü lendkerék

Mikolics írta:
szotakdavid írta:
b_imi írta:
Mikolics írta:
b_imi írta:
Mikolics írta: Sziasztok! A kérdésem az volna hogy alapjáraton benyomtam a kuplungot a pedálút felénél elkezd zörögni sem fent sem benyomott állapotban nem csinálja. Leállításnál nem csattan. Mi lehet a gond?


kinyomócsapágy


Megijedtem kissé hogy kettőstömegű és kuplung csere lesz belőle. Köszönöm a gyors választ


Nálam is ez volt a baj de cseréltünk mindent.


Nagyon ritka a kinyomó hiba 6 sebességes dízelnél. Előbb megy tönkre a lendkerék sajnos.


Tudtok javasolni valakit ennek a cseréjére? És milyen márkát ajánlotok. Úgy gondolom ha le kell venni a váltót tényleg érdemes egyben mindent kivenni. Kuplung lendkerék és kinyomócsapágyat is.


Jól gondolod. Ki kell cserélni mindent. Arra figyelj, hogy a csavarokat külön kell megvenni (LUK szettben nincs). Szerelő ügyben nem tudok segíteni. Én egy barátommal cseréltem ki. Nem volt vészes, de 7 óra eltelt vele, bár nem kapkodtunk.