b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2016-02-05 22:15 Társalgó

Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta:
SP_323i írta:
SP_323i írta:
b_imi írta:
SP_323i írta: Hali!

Azt tudja esetleg vki, hogy ez milyen adapter az M-es első lököshöz?

https://www.ecstuning.com/b-ge...117893324/


A 4-es elem


tom, hogy a 4-es
mert at etk-t nézegetve találtam én is meg, csak nem tudom, hogy hová illeszkedik
a formát nézegetve sehol nem tudom elképzelni ezért kérdeztem, hátha vki találkozott már vele lökhárító szerelés közben
nekem mondjuk az m-es front csont nélkül illeszkedett a motorburkolathoz, úgyhogy oda nem tudom elképzelni



ohh megvan
az rendszám alatti levegő bevezetőnek takarja le azt a részét felül, ahol nem kell, hogy bemenjen a levegő, mivel a mögötte lévő műanyagon kisebb a nyílás, mint magán a lökösön


Ezt írtam én is,hogy a grill rács...


Ez mióta rács?


Ne kezdj piramist...Ennek grillrács adapter a neve...Mellesleg kezdem unni,hogy mindenbe belekötsz...


Tényleg az a neve: Adapter (For vehicles with Aerodynamics package 51 11 7 893 324)

Én meg azt unom, hogy olyanokat írsz ide, ami félrevezet másokat, főleg azokat, akik először járnak itt. Jó szórakozás lehet...

b_imi Elküldve: 2016-02-05 21:59 Kuplung_

Bitu79 írta:
b_imi írta:
Tom22 írta: Sziasztok!
Kettöstömegű(LUK) és kuplungszett(LUK) csere után, kicsit csúszik a kuplung ???(E91 LCI 320D 11'
Valaki tapasztalt már ilyet : ??
Miért ?


Kimaradt a zsírtalanítása a két felületnek, ami a tárcsához ér, vagy nem jól tették be a kinyomócsapágyat és feltámasztja a nyomólapot. Más oka nemigen lehet.


Sztem nem lehet rosszul összerakni.Pár kilóméter és jó lesz...
Ez természetes.Kicsit össze kell kopnia a felületeknek.




Látom ebben a témában is szakértő vagy!
Ha a szerelő figyelmetlen volt és 90°-al elfordítva rakta be a csapágyat, akkor 5mm-el kintebb fog állni, mint kellene. Erre a gyári ajánlás is figyelmeztet. Ez már elég ahhoz, hogy kitámassza a nyomólapot. (gondolom a GOOGLE erről nem ír)
De itt van a rajz, hogy Te is megértsd.

És mielőtt még felpörögnél, csak halkan jegyzem meg, hogy a múlt héten cseréltem kuplungot lendkerékkel együtt, ami szintén LUK szett volt és érdekes, nálam nem csúszik.
Elég gáz lenne, ha egy kuplung szettnek össze kéne kopni

b_imi Elküldve: 2016-02-05 21:39 Társalgó

Bitu79 írta:
SP_323i írta:
SP_323i írta:
b_imi írta:
SP_323i írta: Hali!

Azt tudja esetleg vki, hogy ez milyen adapter az M-es első lököshöz?

https://www.ecstuning.com/b-ge...117893324/


A 4-es elem


tom, hogy a 4-es
mert at etk-t nézegetve találtam én is meg, csak nem tudom, hogy hová illeszkedik
a formát nézegetve sehol nem tudom elképzelni ezért kérdeztem, hátha vki találkozott már vele lökhárító szerelés közben
nekem mondjuk az m-es front csont nélkül illeszkedett a motorburkolathoz, úgyhogy oda nem tudom elképzelni



ohh megvan
az rendszám alatti levegő bevezetőnek takarja le azt a részét felül, ahol nem kell, hogy bemenjen a levegő, mivel a mögötte lévő műanyagon kisebb a nyílás, mint magán a lökösön


Ezt írtam én is,hogy a grill rács...


Ez mióta rács?

b_imi Elküldve: 2016-02-05 12:32 Kuplung_

Tom22 írta: Sziasztok!
Kettöstömegű(LUK) és kuplungszett(LUK) csere után, kicsit csúszik a kuplung ???(E91 LCI 320D 11'
Valaki tapasztalt már ilyet : ??
Miért ?


Kimaradt a zsírtalanítása a két felületnek, ami a tárcsához ér, vagy nem jól tették be a kinyomócsapágyat és feltámasztja a nyomólapot. Más oka nemigen lehet.

b_imi Elküldve: 2016-02-04 17:16 Társalgó

SP_323i írta: Hali!

Azt tudja esetleg vki, hogy ez milyen adapter az M-es első lököshöz?

https://www.ecstuning.com/b-ge...117893324/


A 4-es elem

b_imi Elküldve: 2016-02-03 16:49 kettõstömegü lendkerék

Csabika136 írta:
b_imi írta:
Kabi írta:
b_imi írta:
Kabi írta:

Ok, kösz. A gondom csak az, hogy most húsvétig nem megyek haza, így lehet itt németben kellene kicseréltetnem. nem akarok így elindulni a kocsival 800km-re. Megvehetőek ezek az alkatrészek ebay-ről, vagy menjek be szervizbe és cseréltessem ki úgy, hogy ők szerzik be a szükséges dolgokat. Igaz gondolom ebben az esetben nem lenne olcsó a csere.


Nem hinném, hogy akkora probléma lenne azzal a lendkerékkel. Egy kis remegés az indulásnál még nem akkora baj. De nyilván a Te döntésed és a pénztárcád.
Én megnézetném egy szakértő szerelővel, mielőtt a cseréről döntök.


szerintem lesz ott már gond, mert pl ha kuplung pedálra kicsit rálépek, akkor rázza a lábam, ami meg a kinyomócsapágy hibája, ha jól tudom. de persze, megnézetem szerelővel, majd mondanak rá valamit.


Akkor valószínű, mert nálam is a kinyomócsapágy döglött meg és azt javasolták, hogy akkor cseréljek mindent. Be is jött.


Bátorkodom megjegyezni, hogy amennyiben mindent cserél egy szerelő, akkor szinte kizárt, hogy "nem jön be". ...Csak győzze a polgár fizetni.


A javaslat jött be, hogy a többi része is rossz már, tehát nem csak a kinyomócsapágy, hanem a lendkerék és a nyomólap is.
A cseréért meg nem fizettem semmit, mivel egy barátommal kicseréltük, aki szintén 20d tulaj. Így ha esetleg nála is bedöglik, már megvan a rutin

b_imi Elküldve: 2016-02-02 15:33 kettõstömegü lendkerék

Kabi írta:
b_imi írta:
Kabi írta:

Ok, kösz. A gondom csak az, hogy most húsvétig nem megyek haza, így lehet itt németben kellene kicseréltetnem. nem akarok így elindulni a kocsival 800km-re. Megvehetőek ezek az alkatrészek ebay-ről, vagy menjek be szervizbe és cseréltessem ki úgy, hogy ők szerzik be a szükséges dolgokat. Igaz gondolom ebben az esetben nem lenne olcsó a csere.


Nem hinném, hogy akkora probléma lenne azzal a lendkerékkel. Egy kis remegés az indulásnál még nem akkora baj. De nyilván a Te döntésed és a pénztárcád.
Én megnézetném egy szakértő szerelővel, mielőtt a cseréről döntök.


szerintem lesz ott már gond, mert pl ha kuplung pedálra kicsit rálépek, akkor rázza a lábam, ami meg a kinyomócsapágy hibája, ha jól tudom. de persze, megnézetem szerelővel, majd mondanak rá valamit.


Akkor valószínű, mert nálam is a kinyomócsapágy döglött meg és azt javasolták, hogy akkor cseréljek mindent. Be is jött.

b_imi Elküldve: 2016-02-02 15:17 kettõstömegü lendkerék

Kabi írta:

Ok, kösz. A gondom csak az, hogy most húsvétig nem megyek haza, így lehet itt németben kellene kicseréltetnem. nem akarok így elindulni a kocsival 800km-re. Megvehetőek ezek az alkatrészek ebay-ről, vagy menjek be szervizbe és cseréltessem ki úgy, hogy ők szerzik be a szükséges dolgokat. Igaz gondolom ebben az esetben nem lenne olcsó a csere.


Nem hinném, hogy akkora probléma lenne azzal a lendkerékkel. Egy kis remegés az indulásnál még nem akkora baj. De nyilván a Te döntésed és a pénztárcád.
Én megnézetném egy szakértő szerelővel, mielőtt a cseréről döntök.

b_imi Elküldve: 2016-02-02 14:34 kettõstömegü lendkerék

Kabi írta:
b_imi írta:
Kabi írta:
b_imi írta:
Kabi írta:
csavargo írta:
Kabi írta: úgy tűnik nálam is kettős tömegű és kuplung cserét kell hamarosan alkalmazni. A napokban észleltem, hogy elindulásnál remeg az autó.
Nézegettem, hol mennyibe kerül. Németországban vagyok, így ebay.de-t kattintgatva lényegesen olcsóbban találok Luk és Sachs szetteket, mint otthon. Valaki felvilágosíthatna, hogy ez minek köszönhető? Vagy kerüljem el messze az ebay-es vásárlást?


Hali 35-45 ezer között újítanak,új tárcsa meg szerkezet mellè ès ha ott szerelteted ahol újítják akkor ugyanúgy 1 èv gari van rá mint az utángyártottra


most ezt nem igazán értem...új tárcsa meg új szerkezet....akkor mit is újítanak fel? Egyébként nem terveztem ilyet, hogy a most használt tárcsát és szerkezetet újítanám fel, cserélném mind a kettőt, kinyomóval, csavarokkal, minden.
a kérdésem továbbra is adott, hogy mi ez a nagy árkülönbség az otthoni és az itt németben lévő alkatrészek között?


Mennyiért nézted a LUK szettet?


kuplung 180€ http://www.ebay.de/itm/1x-ORIG...Make%3ABMW|Platform%3AE90&hash=item5d4fd55504:g:~bgAAOSwf-VWVJx7
lendkerék 285€ http://www.ebay.de/itm/ORIGINA...Make%3ABMW|Platform%3AE90&hash=item43e70de235:g:AggAAOSwHPlWb44P
vagy teljes 500€ http://www.ebay.de/itm/LUK-Kup...Make%3ABMW|Platform%3AE90&hash=item5d57e07e0e:g:~VgAAOSwqu9VNmS0

pl unix oldalán majd kétszer ennyibe kerülne.


Én 160E-ért vettem a komplett szettet itthon számlával.


ha jól látom neked E46 van, nekem E90. egyezik a kettőben?


A LUK listában mindkét típus szerepel.

b_imi Elküldve: 2016-02-02 13:57 kettõstömegü lendkerék

Kabi írta:
b_imi írta:
Kabi írta:
csavargo írta:
Kabi írta: úgy tűnik nálam is kettős tömegű és kuplung cserét kell hamarosan alkalmazni. A napokban észleltem, hogy elindulásnál remeg az autó.
Nézegettem, hol mennyibe kerül. Németországban vagyok, így ebay.de-t kattintgatva lényegesen olcsóbban találok Luk és Sachs szetteket, mint otthon. Valaki felvilágosíthatna, hogy ez minek köszönhető? Vagy kerüljem el messze az ebay-es vásárlást?


Hali 35-45 ezer között újítanak,új tárcsa meg szerkezet mellè ès ha ott szerelteted ahol újítják akkor ugyanúgy 1 èv gari van rá mint az utángyártottra


most ezt nem igazán értem...új tárcsa meg új szerkezet....akkor mit is újítanak fel? Egyébként nem terveztem ilyet, hogy a most használt tárcsát és szerkezetet újítanám fel, cserélném mind a kettőt, kinyomóval, csavarokkal, minden.
a kérdésem továbbra is adott, hogy mi ez a nagy árkülönbség az otthoni és az itt németben lévő alkatrészek között?


Mennyiért nézted a LUK szettet?


kuplung 180€ http://www.ebay.de/itm/1x-ORIG...Make%3ABMW|Platform%3AE90&hash=item5d4fd55504:g:~bgAAOSwf-VWVJx7
lendkerék 285€ http://www.ebay.de/itm/ORIGINA...Make%3ABMW|Platform%3AE90&hash=item43e70de235:g:AggAAOSwHPlWb44P
vagy teljes 500€ http://www.ebay.de/itm/LUK-Kup...Make%3ABMW|Platform%3AE90&hash=item5d57e07e0e:g:~VgAAOSwqu9VNmS0

pl unix oldalán majd kétszer ennyibe kerülne.


Én 160E-ért vettem a komplett szettet itthon számlával.

b_imi Elküldve: 2016-02-02 13:35 kettõstömegü lendkerék

Kabi írta:
csavargo írta:
Kabi írta: úgy tűnik nálam is kettős tömegű és kuplung cserét kell hamarosan alkalmazni. A napokban észleltem, hogy elindulásnál remeg az autó.
Nézegettem, hol mennyibe kerül. Németországban vagyok, így ebay.de-t kattintgatva lényegesen olcsóbban találok Luk és Sachs szetteket, mint otthon. Valaki felvilágosíthatna, hogy ez minek köszönhető? Vagy kerüljem el messze az ebay-es vásárlást?


Hali 35-45 ezer között újítanak,új tárcsa meg szerkezet mellè ès ha ott szerelteted ahol újítják akkor ugyanúgy 1 èv gari van rá mint az utángyártottra


most ezt nem igazán értem...új tárcsa meg új szerkezet....akkor mit is újítanak fel? Egyébként nem terveztem ilyet, hogy a most használt tárcsát és szerkezetet újítanám fel, cserélném mind a kettőt, kinyomóval, csavarokkal, minden.
a kérdésem továbbra is adott, hogy mi ez a nagy árkülönbség az otthoni és az itt németben lévő alkatrészek között?


Mennyiért nézted a LUK szettet?

b_imi Elküldve: 2016-01-30 16:37 elektromos ablakemelõ_

mark201 írta: Sziasztok
Bmw e36-hoz szeretnék venni ablakemelő csúszkát. Aki tud eladót ,megköszönném ha rám írna.

Előre is köszönöm a segítséget.


Ha cseréled jó zsírozd meg a sínt, amiben a csúszka mozog. Általában a zsír hiánya miatt szokott elpattanni a gyári.

b_imi Elküldve: 2016-01-30 16:13 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta:
Krapulax6 írta: Hello mindenki...
Junius ota van meg a gep es most mar cseppet idegesit,hogy ha indulok akkor hihetetlenul kell jatszani a kuplung/gaz parossal,hogy ne orditson a motor es le se fulladjak vele.
Uresben ha allondo gazt nyomok akkor felporog es esik vissza a fordultat.
Olvastam valahol,hogy a gazpedal az elektromos es potmeteres megoldassal van megoldva.
Ha igy van akkor lehet ez a potmeter szar?
Szerintem a kuplung rendben van.


Az elektromechanikus működtetesű fojtószelepet a motortérben találod.Véletlen nem mostál motorteret? Ez akkor szokott behalni főleg...Próbáld meg kiszedni,és megtisztítani,esetleg cserélni.
Itt találod:
https://www.youtube.com/watch?v=o-7keth6soE
Okozhatja ezt a problémát egy vákumcső repedés is.Érdemes azokat is leellenőrizni.Mivel ilyenkor is átkapcsol a folytószelepház mechanikus módra.Gondolom a Bmw-nél is így van.A motortér felől nem hallasz ilyen kattogó hangot?
A szokásos kattogó-sípoló hanggal ne téveszd össze.Az természetes .Mondjuk nem tudom mi csinálja azt
Ha a folytószelep rossz,akkor az kb úgy kattog,mint az index relé...tikk-takk-tikk-takk így.








Dízelnél fojtószelep?

b_imi Elküldve: 2016-01-29 16:42 Gumiabroncs

lantika írta:
Marketing Yellow. Ha azt mondanä a Pirelli embere,hogy a mi gumink is csak 6 evig jo,akkor Te azt mondanäd,hogy veszek valami nevenincs gumit fele annyiert,mert ugy is csak 5-6000 km az eves futästeljesitmenyem. Igy meg elhiszik,hogy 10 evig jo,es megveszik többert aztän 6 ev mulva meg ledöbbennek amikor a gumis azt mondja,hogy ez a gumi kuka.
A munkämbol adodoan megfordultam pär helyen(különbözö gyärakban),es volt szerencsem vegighallgatni különbözö elöadösokat,amik NEM a külvilägnak keszültek. A Continental egyik mernöke is elismerte,hogy max 6 ev,mivel ezek a mostani gumik mär nagy aränyban tartalmaznak müanyagot,ami szepen kemenyedik,es hihetetlen az anyagfäradäsa. En minden esetre 4 evente veszek 4 nyärit,meg 4 telit. Ja es a 4 evszakos gumi csak afrikäban letezik. Az pont olyan szar nyäron,mint telen. En szemely szerint betiltanäm.


Inkább az a marketing, hogy eladjanak egy autóra két szett gumit(téli/nyári) egy olyan helyett, amit minden évszakban lehetne használni.

b_imi Elküldve: 2016-01-29 16:36 Beázás!!!

Bitu79 írta: Ezt meg lehet úgy is oldani, hogy az alsó élét a párazárónak felragasztod FBS-el. Így még szerelhető, mert lehajtható a fólia, de többet nem ázik be az tuti.

Más. Miért nyomsz egy rakat entert minden hozzászólásod végére?



A butil sokkal jobb,és eltávolítható mindenféle varázslat nélkül.A szilikont azt max kaparással,benzinnel,vagy higítóval tudod csak leszedni...A butil ráadásul sosem öregszik el.A szilikon viszont igen.A szilikon az fürdőszobába való...Persze mindenki azt tesz,amit akar... Nem bántásból írom.Oldalt is kifolyik a víz amúgy,ha nincs a helyén a párazáró.Ott is passzentosnak kel lennie!Nálam most jó lett.Csak követni kell,amit leírtam,és nem lesz többé beázás!Zsírtalanítás,és a régi butil eltávolítása a lényeg!!!A sok enterezés meg rossz szokás.Majd igyekxem figyelni rá.
Zsírtalanításhoz ezt használtam:http://shop.wuerth.hu/files/pdf/0890_107_600.pdf
A Würth-nél vettem a butilszalagot is.10 méter volt 2400 ft.










Már régen túl vagyok ezen

Ha nem öregszik a butil, akkor miért vettél újat?