b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2015-03-11 13:22 Gumi

YELLOW írta:
Rick25 írta: Sziasztok!

Gumivásárlás előtt állok. Valami jobb fajtát akarok venni nyárra, ezen nem akarok spórolni. Continental Sport Contact 5-ről van valakinek tapasztalata 17-es méretben? A tesztekben jó, de két rossz véleményt is olvastam róla: kopás és úttartás.
Esetleg javaslat egy jobb márkára?


Üdv,
Rick


a kopás az tutti. úttartás? hát a magyar utakon elég nehéz úton tartani a gépeket
ilyen motorhoz, (bár vezetési habitusod nem tudom) felesleges ennyire prémium és főleg drága gumi. szerintem érdemes a koreai márkák között nézelődni, mert semmivel nem rosszabbak, sőt már nagyon sok márkánál gyári beszállítók, de árban azért jóval kevesebb. persze ez az én véleményem.


Részben egyet értek veled, de a prémium, az prémium. Nem csak az ára miatt, hanem a minőség miatt is. Sokszor lehet olyan helyzet, amikor pont ez a különbség ment meg.

b_imi Elküldve: 2015-03-10 16:21 Beázás!!!

zolibaaa18 írta: szijasztok nekem is ijen problémám lenne 99 es évjáratu az autó 320as benzines és énis észrevettem h a pedáloknál vizes a szőnyeg nagy esőzések után azt hittem h az alja lyukas és be fojik a víz de a multkór beáltam a mósóba és világitotam és a műszer fal alatt elkezdett csepegni a víz.elől tán van valami eső viz elvezető én kiszedtem a levél fogót a polenszürőnél meg levettem az ablaktörlőt hogy hátha belátok vagy valami,de semmit nem lehet látni és it ezen az oldalt nekem a szélén van a fékmunkahenger meg valami elektromos doboz most azt kikéne szednem vagy az első sárvédőt kéne levenem hogy lásak valamit ha tutok valami okosat nagyon szívesen meghallgatnám előre is köszönöm Üdv.


Remélem Grétsy László nem olvassa. Szörnyű.

b_imi Elküldve: 2015-03-04 11:53 Motorolaj

davidmarcsok írta:
b_imi írta:
davidmarcsok írta:
davidmarcsok írta:
YELLOW írta:
davidmarcsok írta: hello.a kerdese a kovetkezo,
van egy e46 320d 15eves 200ezer van rajta olajat szeretnek cserelni de azt halottam hogy
mar sokk kilometernel mar sűrűb olaj kell belle. jobban kopotak az alkatreszek meg a lancom is egy kicsit zajos 10w 40 castrolt raknam bele,helyesen teszem?


ha zajos a láncod, akkor abban nem 200ezer van.
ha zajps a láncod a sűrűbb olajtól nem lesz halkabb. 200ezer km nem ok arra, hogy sűrűbb olajt tegyél bele. ha nem eszi az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 az ideális. a 10w már télen eléggé gond lehet, és többet ártasz vele. illetve a kopott alkatrészeken nem segít a sűrű olaj. ha el akarod adni nem soká, akkor tedd bele, ha hosszabb távra tervezel, és valóban kopott a motor (de akkor nem 200ezer van benne, hanem 500ezer), akkor fel kell újítani.


En ezt a motrot töröt kocsibol vettem azt mondtak ra 200ezer van rajta.a lancot akkor halani ha fel gyorsulek es le van huzva az ablakom akkor halani 2 sebesegben.


es azt mondtak raja egz picit van is neki hangja mar mint a lancnak azert nem is torodtem vel.


Ahogy Gaben mondaná: mondjuk ezzel pont átbasztak


Akkor mit tegyek fel ujitani a vezerlest?


Először egy alapos átvizsgálás, és utána kéne eldönteni mi éri meg. Ezt sűrűbb olajjal és különböző kegyszerekkel már nem lehet orvosolni, mert ami az egyik oldalon +, az a másikon - lesz.

b_imi Elküldve: 2015-03-04 11:32 Motorolaj

davidmarcsok írta:
davidmarcsok írta:
YELLOW írta:
davidmarcsok írta: hello.a kerdese a kovetkezo,
van egy e46 320d 15eves 200ezer van rajta olajat szeretnek cserelni de azt halottam hogy
mar sokk kilometernel mar sűrűb olaj kell belle. jobban kopotak az alkatreszek meg a lancom is egy kicsit zajos 10w 40 castrolt raknam bele,helyesen teszem?


ha zajos a láncod, akkor abban nem 200ezer van.
ha zajps a láncod a sűrűbb olajtól nem lesz halkabb. 200ezer km nem ok arra, hogy sűrűbb olajt tegyél bele. ha nem eszi az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 az ideális. a 10w már télen eléggé gond lehet, és többet ártasz vele. illetve a kopott alkatrészeken nem segít a sűrű olaj. ha el akarod adni nem soká, akkor tedd bele, ha hosszabb távra tervezel, és valóban kopott a motor (de akkor nem 200ezer van benne, hanem 500ezer), akkor fel kell újítani.


En ezt a motrot töröt kocsibol vettem azt mondtak ra 200ezer van rajta.a lancot akkor halani ha fel gyorsulek es le van huzva az ablakom akkor halani 2 sebesegben.


es azt mondtak raja egz picit van is neki hangja mar mint a lancnak azert nem is torodtem vel.


Ahogy Gaben mondaná: mondjuk ezzel pont átbasztak

b_imi Elküldve: 2015-02-23 15:10 320d Motor

SP_323i írta:
Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében


A befújt anyag rosszabb esetben leválasztotta a kormot a szívócsőről és bekerült a motorba. Az meg teszi ott a dolgát.
Az ilyen embert nem nevezném szerelőnek, inkább kontárnak és messziről kerülném a helyedben.
A szívósort le kell venni az EGR-el együtt és úgy kell kitakarítani. Majd meglátod, mi van benne. Ha ez bekerül az égéstérbe, komoly problémákat okoz.

b_imi Elküldve: 2015-02-23 15:04 kettõstömegü lendkerék

csipsz7 írta:
csbalu írta:
csipsz7 írta:
toki24 írta:
csipsz7 írta:
toki24 írta:
hil írta:
csipsz7 írta: Sziasztok. Valaki váltott már ki kettőstömegű lendkereket, fix lendkerékre ? Csere óta 3-4-5be rázkódik a kocsi kb 2000es fordulatig. Elég hanhosan, mintha valami sport cső lenne rajta. 2002es 318d. Valakinek van ötlete ez okozhatja-e?


Szia!
Én azt olvastam erről, hogy Dízel esetében baj lesz belőle (főtengely törés), nem véletlenül lett az oda tervezve. Benzinesnél talán még elmenne. (nem értek hozzá, csupán azt írtam, amiket olvastam erről, de ne legyen igazam.......)
hil



Én sokat olvastam tudakodtamróla mostanság ugye a kiocsim miatt nem érdemes!!


Pont a 2őstömegű törte el a főtengelyem.. :/ Összerakás óta meg rázkódik az egész..


Jelenséget meghallgatnék hogy derült fény a főtengely törésre.. Hang változás erő vvesztés hogy volt?


rugdosta a pedált es csattogott. kilett cserélve a lendkerék és azzal meg írtózatos csörgő hangja volt. A hajtókar csapágy tartotty össze a főtengelyt.....


Gondolom a főtengelyed nem a kettőstömegű lendkerék törte össze hanem a SZAR kettőstömegű lendkerék nem tudom mi logika van benne egytömegűre lecserélni Bosszú? Bosszút állsz a kettőstömegű lendkerekeken.... jól megkapják


Talán az ára miatt..

Mit vártál, majd olyan jó lesz, mint a gyári?

b_imi Elküldve: 2015-02-23 15:01 Gumi

kundof1 írta:
toki24 írta:
kundof1 írta: Sziasztok!

Ling Long gumiról van valakinek tapasztalata? Vagy hanyagoljam a vásárlást?


Szeva.

Nekem van.
Igaz nem bmw-n hanem mercin. 320cdi-n szóval nem egy 1.4es motorhoz van kötve a gumi.
Tapasztalatom az hogy egészen jó! komolyan ár\érték arányban megfelelő! Bár ezt mindenki ugyis akkortudja eldönteni,hogy jó-e neki ha már próbálta.
Persze ha teheted nézz újban prémium márkát, de én nem fujjogom le.

EGy hátránya ,hogy szerintem kicsit hamarabb kopik minta többi ezt ugy értsd hogy talán puhább az anyaga .


Aha köszi, legalább jót is irt róla már Én nem sokat járok évi 10-15.000km max! Zajra milyen nem hangos? tapadása?


Ha ennyit használod az autót, akkor jobban megéri a prémium, mivel pont a magasabb életkorban lesz jobb.

b_imi Elküldve: 2015-02-19 17:52 Mi lehet a baj?

kovacst75 írta:
hil írta:
kovacst75 írta: Sziasztok! Vásároltam majd nem 1 éve egy BMW e46 318i típusú autót,ami mind addig működött míg szépen lassan le nem állt! Jelenleg nem indul de hajtja a motort! Rá lett téve műszerre,ami azt hozta ki,hibának,hogy a vezérlés elment nem is kicsit,ráadásul a német szerelő vagy komplett motor cserét javasol,vagy motor felújítást ami nem kis összeg idekint,de otthon sem gondolom (a szerelő jó ismerősöm)! Szét szedni nem szedte szét. Rá tett egy új aksit is amivel azt állapította meg,hogy nehézkesen hajtja a motort,amire arra következtet,hogy meghajlott benne valami,vagy szorul benne valami,nem éreztem semmi rendellenességet,sem zajt sem törést,csak egyszerűen elment az ereje az autónak,és mikor megálltam vele,fél óra múlva többet nem indult,ennek már több mint egy hónapja! A szétszedése is több száz euróra rúg,hogy megbizonyosodjunk az állításában! Mondanom sem kell hogy hitel terheli még az autót 2 évig nem is kevés összeg! Kérdésem... Lehetett az én hibámból ez a fajta hiba? Vagy a török kereskedő vert volna át vele? Esetleg találkozott már valaki hasonló hibával? Vagy tud valaki valami megoldást,alternatívát rá?


Szia4
Látatlanban azt mondanám, hogy átugrott a vezérlés a megnyúlt vagy elszakadt lánc miatt. A szerelőről véleményt nem írnék, de egy ilyen hibának a gyanúja esetén nem kellett volna új akksival mégjobban meggyötörni a motort. Itthon bontókban az a motor úgy 150KFt körül megkapható a motor javítása ennek sokszorosába kerülhet. Ennek motornak (N42,N46) sajna ez rettegett hibája, egyszerűen hosszú és szar a lánc. Én azt hallottam, 150K Km körül javasolt cserélni.
hil



Köszönöm szépen a hozzászólást! Tanácstalan vagyok!


Én is bontott motort vennék, ráadásul azt ki is tudod próbálni, ha még az autóban van.

b_imi Elküldve: 2015-02-18 19:20 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

Ez is az "értelmes" fajtából való. Gondolom a többiek megköszönték neki

b_imi Elküldve: 2015-02-18 19:12 Karosszéria (javítás?)

hil írta:
Rorybreaker írta:

Szia!
Egyenlőre még nem csináltattam meg, csak meg fogom. De kérdeztem, teljes fényezés kell, azt mondták, a többi módszer csak foltozgatás, így lesz olyan, mint az új.
Még azt mondták, szerintük felesleges, mert úgyis ugyan olyan lesz 1 kis idő múlva, de én szeretem ha tökéletesek a dolgok.


Szia!
Ennek ellent kell, hogy mondjak, ha jó anyaggal van lakkozva, akkor jobb lesz, mint a gyári fényezés volt: én 2011-ben festettem újra a motorház tetőt, mert engem is zavartak a kőfelverődés nyomok, amik voltak rajta gazdagon. Azóta használtam az autót, nem garázsban tartottam, az ország minden területén jártam vele rendszerességgel. Szinte nincsennek is rajta kőfelverődés nyomok. Persze nem gagyi anyaggal festették.
hil

Ez igaz, ha kerámia lakkal fúj a mester, csak abból 1l 40-50E



b_imi Elküldve: 2015-02-18 13:33 Alufelni méretek

laleeboy írta:

Szerintem a legtöbben tesznek rá és elfogadják hogy eszi a gumi belső felét (az extrém ültetés és kis ET kombós autók általában úgyis csak a garázs díszei)


Én is így látom.

b_imi Elküldve: 2015-02-18 13:32 E46 futómű állítás

Rorybreaker írta:
b_imi írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Mennyire érdekes az, hogy az ember a futóműállítást milyen kerékkel végzi? Azért kérdem, mert nekem pl a télikerekek 15" a nyáriak pedig 16".

Számít ez valamit? Vagy tök mind1, melyiken van elvégezve a futóműállítás? Netán mind2-n kellene, amikor cserélve van?

Köszi!


Az számít, hogy a keréktárcsa külső pereme a gyári értékhez képest hol van. Pl. egy gyári felni 16" X 7" ET 46, de ha egy 16" x 7" ET 35-ös van rajta akkor a nyomtáv már megváltozott. A felni átmérő különbségét a megfelelő váltóméretű gumival lehet kompenzálni.


Hát... mindegyik gyári felni. téli: 195/65 * 15, nyári: 205/55 * 16.
Ennek fényében most akkor nem tudom mit csináljak. Várjak, míg a nyári kerekek felkerülnek, vagy akár most is állíttathatom?

Köszi!


Akkor bármelyikkel viheted

b_imi Elküldve: 2015-02-18 12:04 Alufelni méretek

laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
laleeboy írta:
b_imi írta:
toki24 írta:
Elsőn mit állítottok?!


Kerékdőlés és összetartás állítható.


Elöl szerintem csak az összetartás állítható alapból, a dőlés nem (max állítható toronycsapággyal).
Az utánfutás is csak úgy ha eltolt a lengőkar végén a szilent és a toronycsapágy is (vagy ilyen irányba is állítható a toronycsapágy)

Hátul lehet alapból összetartást és dőlést is állítani



Ezt nem jól tudod.



Avass be



A lehetőségek


Nem kell mindent elhinni amit a neten találsz

Ezt a leírást én is láttam már de ha ismered a gyári kerékdőlés értékeket (ami 1° 30' +- 15' normál futómű esetén, ha ülteted akkor ez az érték még nagyobb az ültetés mértékétől függően) akkor beláthatod hogy a leírásban megadott +- 18' éppen arra elég hogy a kaszni gyártási pontatlanságából adódó eltéréseket tűrésen belülre tudd állítani.

Ha már szedtél volna szét első futóművet(én már szedtem szét a saját kocsim első futóművét) és tudnád hogy amit ott lehet állítani az a toronycsapágy csavar (M és a torony tetején levő furat (kb átm 9) közötti különbségből adódik, ami egy tényleges nagyobb dőléshez édeskevés.

Tehát ha ténylegesen nagyobb dőlést szeretnél akkor a lengéscsillapító toronyban levő végét nem 1 mm-el kell elmozdítani hanem adott esetben akár 1-2 Cm-el ehhez pedig állítható toronycsapágy kell

Pl ilyen

http://www.oktuning.hu/pics/karaszy11.JPG

ezzel dőlést lehet állítani

vagy ilyen

http://www.sziklai.hu/Pictures...age012.jpg

Amivel dőlést és utánfutást is tudsz adni

Részemről ennyi

PEACE



Én nem azt mondtam, hogy több fokot lehet állítani a kerékdőlésen, de lehet.
Inkább arra voltam kíváncsi, hogy az itt látott ültetések és eltolt ET értékek hogy vannak beállítva, mert gyári értéken szerintem nem OK.

Pár hónapja cseréltem lengéscsillapító szettet, úgyhogy van némi rálátásom, sőt azt is tudom, milyen egy állítható toronycsapágy.

b_imi Elküldve: 2015-02-18 11:54 Karosszéria (javítás?)

Rorybreaker írta:
b_imi írta:
Rorybreaker írta:

Szia!
Egyenlőre még nem csináltattam meg, csak meg fogom. De kérdeztem, teljes fényezés kell, azt mondták, a többi módszer csak foltozgatás, így lesz olyan, mint az új.
Még azt mondták, szerintük felesleges, mert úgyis ugyan olyan lesz 1 kis idő múlva, de én szeretem ha tökéletesek a dolgok.


Szerintem is felesleges. Ma mosás után néztem a másfél éves dukkót, mintha sörétessel lőtték volna szét Ezekre a minőségi (fizetős) utakra tök mindegy. Ha megcsináltatod csak idegbajt kapsz.


Ejj, mindenki ezt mondja Na majd meglátom tavasszal...


Ja, és a kavicsok, csavarok, alátétek, stb. 90%-át az autópályán kaptam! Pl. egy hetes szélvédőbe... gondolhatod mennyire örültem.

b_imi Elküldve: 2015-02-18 11:48 E46 futómű állítás

Rorybreaker írta: Sziasztok!

Mennyire érdekes az, hogy az ember a futóműállítást milyen kerékkel végzi? Azért kérdem, mert nekem pl a télikerekek 15" a nyáriak pedig 16".

Számít ez valamit? Vagy tök mind1, melyiken van elvégezve a futóműállítás? Netán mind2-n kellene, amikor cserélve van?

Köszi!


Az számít, hogy a keréktárcsa külső pereme a gyári értékhez képest hol van. Pl. egy gyári felni 16" X 7" ET 46, de ha egy 16" x 7" ET 35-ös van rajta akkor a nyomtáv már megváltozott. A felni átmérő különbségét a megfelelő váltóméretű gumival lehet kompenzálni.