b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2019-11-15 13:34 Mi lehet a baj?

Még a nyáron egy DSC hibaüzenet keletkezett az autóban, ami el is tűnt. Külföldön voltunk így nem nagy kedvem volt szerelni. Aztán pár héttel ezelőtt betoltam a kormányt és újra jött a hiba. Így egyértelművé vált, hogy a kormányelfordulás érzékelő lesz a problémás alkatrész. Kiszeleltem (nem volt egyszerű művelet), szétszedtem és sajnos a forgótárcsán lévő 2 pár érzékelőből az egyik a felére kopott. Sajnos ez ennél az alkatrésznél így kopik. Megnéztem több képet is. De ami a legnagyobb baj, hogy jelen pillanatban az utángyártott alkatrész, amiből a legolcsóbb is kb. 50E hiánycikk, így csak gyárit lehetne venni 100E-ért!
Van esetleg kompromisszumos megoldás, tárcsát lehet vásárolni külön, de az nem teljesen olyan mint a gyári.
Ami viszont feltűnt, hogy az alkatrész tárcsa része viszonylag fixen van rögzítve a kormányoszlop bordás tengelyén, viszont a házat csak egy tüske tartja elfordulás ellen. Ráadásul a vezeték a fix konzolhoz van rögzítve, így ha kihúzzuk vagy betoljuk a kormányt elmozdulhat feszülhet a ház. Lehet ez okozza a kopást a külső íven elhelyezkedő érzékelőn. Én most a vezetéket a kormányoszlop házához rögzítettem így együtt mozog az érzékelővel.
A kormányoszlop csapágya és a tűzfalon lévő gumiharangon átvezető műanyag cső is teljesen száraz volt, Ezeket megkenve megszűnt a kormány recsegő hangja.
Akinek még nem jelzett az érzékelő megéri kivenni, megtakarítani, hátha tovább bírja.

b_imi Elküldve: 2019-10-20 13:48 320d Motor

Krapulax6 írta: Sziasztok.Ma megkerestem a szivosorban a nyomasrrzekelo szenzort,a lentebb emlitettet es minimalisra szukult a szenzoron a lyuk.
Remenytelennek talaltam,hogy ettol megy el a nyomatek de megtisztitottam.
Visszarakas elott kivancsisagbol belepillantottam a szivosoron a lyukba amibe bemegy a szenzor es total el volt dugulva.Ismet felcsillant a remeny.Osszeszereltem es megy is ahogy kell de ez meg rovidtavu tapasztalat.
Sajnos a szivosort leszereltem,hogy megtalaljam a szenzort es a csavarok lehuzasakkor beleszakitottam kettot.
Ujabb gond.
Meg azt nem tudom ,hogy a csavaron szakadt a menet vagy a huvelyen de cseres mindketto gondolom.
Ezekhez tudtok cikkszamokat?



Ja es koszonet b_iminek a tippert.


11612246948

b_imi Elküldve: 2019-09-25 12:29 320d Motor

Mark90 írta:
b_imi írta:
Mark90 írta: Sziasztok,

E46 20D-m van, amiből egy ideje a kocsi indításakot és leállításakor hallottam egy nyekkenést a szíjaktól, ezért elkezdtük keresni a hang forrását. A hangot a bordásszíj feszítő görgőnek az elmozdulása, befeszülése okozza, mert a görgő foglalata ki van kopva (a görgő egy éve lett cserélve). Találkozott már valaki ilyen hibával és ha igen van rá valamilyen megoldási javaslatotok?
Ha nem lesz más lehetőség megperselyeztetem, de jobban örülnék valamilyen alternatív megoldásnak.


Milyen gyártmányú szíj van rajta?


Gates a nagy szíj rajta.
A görgőnek a motorban lévő foglalata a kopott sajnos. Szét kell szedni teljesen hogy lássam mekkora a kopás, elég-e az aluminimum konzol cseréje, vagy nagyobb a baj.


A Gates alapból nyikkan. Vegyél gyári BMW feliratos szíjat az nem fog.

b_imi Elküldve: 2019-09-25 09:59 320d Motor

Mark90 írta: Sziasztok,

E46 20D-m van, amiből egy ideje a kocsi indításakot és leállításakor hallottam egy nyekkenést a szíjaktól, ezért elkezdtük keresni a hang forrását. A hangot a bordásszíj feszítő görgőnek az elmozdulása, befeszülése okozza, mert a görgő foglalata ki van kopva (a görgő egy éve lett cserélve). Találkozott már valaki ilyen hibával és ha igen van rá valamilyen megoldási javaslatotok?
Ha nem lesz más lehetőség megperselyeztetem, de jobban örülnék valamilyen alternatív megoldásnak.


Milyen gyártmányú szíj van rajta?

b_imi Elküldve: 2019-09-22 18:57 Társalgó

panelsniper írta: Sziasztok,
akinek van tetőablak a kocsin, van ötlete, hogyan lehet karbantartani, hogy a tömítések ne menjenek benne tönkre? Láttam, hogy a Liqui Mollynak van valamilyen szilikonja, de lövésem sincs, hogy hova és mire jó.
Szerencsére nem ázik be a kocsi, de nem is szeretném, mert most már csillag garázsban áll. (eddig garázs lakó volt...)
Köszi!
Csoki, ropi, szotyi!


A BMW-nek van erre megfelelő terméke. Annál jobbat nem biztos, hogy találsz.

b_imi Elküldve: 2019-09-16 22:29 320d Motor

Krapulax6 írta:
b_imi írta:
Krapulax6 írta:
b_imi írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.Fecskendovel a cso vegen megszivogattam a geot allito rudazatot:
https://youtu.be/WeNThGfCnTE

Ennek ennyi az utja?
Azt figyeltem meg,hogy inditas utan megjon a vakuum,azaz felso vegallasba ter a kar de gazadasra nem reagal.
Szabalyzo szelep lehet szar?


Szerintem ez jó.



A leallitas lemaradt a videon de visszater alapba a rudazat:
https://youtu.be/Y24nIGnSle8


A szívósorban van egy nyomásszenzor, vedd ki, takarítsd meg. Lehet az lesz a baj.




Na az melyik?
Robbantott abrat tudsz rola mutatni?
Megkoszonnem...

Gondoltam megkocogtatom az 1-es szammal jelzett szelepet de mar csak holnap.
Elkepzelheto ,hogy beragad?

https://kepkuldes.com/image/Wkn8mV


A 16-osra gondolsz?
https://kepkuldes.com/image/Wk7LgQ


Igen. Azt nézd meg.

b_imi Elküldve: 2019-09-16 19:22 320d Motor

Krapulax6 írta:
b_imi írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.Fecskendovel a cso vegen megszivogattam a geot allito rudazatot:
https://youtu.be/WeNThGfCnTE

Ennek ennyi az utja?
Azt figyeltem meg,hogy inditas utan megjon a vakuum,azaz felso vegallasba ter a kar de gazadasra nem reagal.
Szabalyzo szelep lehet szar?


Szerintem ez jó.



A leallitas lemaradt a videon de visszater alapba a rudazat:
https://youtu.be/Y24nIGnSle8


A szívósorban van egy nyomásszenzor, vedd ki, takarítsd meg. Lehet az lesz a baj.

b_imi Elküldve: 2019-09-16 19:05 320d Motor

Krapulax6 írta: Sziasztok.Fecskendovel a cso vegen megszivogattam a geot allito rudazatot:
https://youtu.be/WeNThGfCnTE

Ennek ennyi az utja?
Azt figyeltem meg,hogy inditas utan megjon a vakuum,azaz felso vegallasba ter a kar de gazadasra nem reagal.
Szabalyzo szelep lehet szar?


Szerintem ez jó.
A videóban amit először csináltál szintén jól működik.
Nagyobb fordulatnál nézd meg.

b_imi Elküldve: 2019-08-28 20:48 Üzemanyag fogyasztás

joyt3ch írta: Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, adott egy E60 530D 218le
A fogyasztása az alábbiak szerint alakul:
városon kívül: 8.5-10
város: 13-14
vegyes: 10.5-11

Ezek odafigyelve direkt a fogyasztásmérésre koncentrálva történtek, nem parkettázós használatnál.

Rengetegnek tartom, mitől lehet? Hibakódom nincs, az autó részecskeszűrős, de erre utaló hiba sincs, merre induljak el?

Köszönöm!
kb. fél éve van a tulajdonomban, folyamatosan fennáll: 10 alatti vegyesem sosem volt és 12 alatti városim se


Milyen váltó van az autódban?

b_imi Elküldve: 2019-08-03 11:19 Szívócsonk-pillangószelep

nega15 írta:
b_imi írta:
nega15 írta: sziasztok!

Nemrég vásároltam egy e91LCI 320d-t. Megnéztem real.oem-en alvázszám alapján a pillangó szelep(örvénycsappantyú) témát, és bizony az enyémben is van. Az autó 2009/9. havi és 200.000 van benne, N47D20C motor. Itt már 1 fém szálra van felhúzva a 4 pillangó szelep.

Olvasgattam német-angol fórumokat is és sok helyen írják a herélés megoldását. De nagyon meg oszlik a vélemény! Van aki írja, hogy utána alig megy a kocsi részterhelésen és magas lett a fogyasztás, füstöl stb. Van aki szerint minden a legnagyobb rendben van herélés után.

Valakinek infója vagy tapasztalata van ennél a konkrét típusnál? Nagyon meg köszönném!!!


Mivel egy 10-15 ezer forintos alkatrészről van szó, én vennék egy újat és kicserélném.


Tudnál linket adni? Mert tudom, hogy van olyan szívó sor amibe külön van adaptálva a pillangó szelep sor, de az olyat az n47n motorkodra hozza. Az enyémben a realoem szerint nem ilyen van, hanem a sor belsebesen van. Szóval tényleg meg Köszönöm ha van hozzá link, hogy még tudjam rendelni.


Valóban két változat van és a tiéd az egybe épített verzió sajnos.

b_imi Elküldve: 2019-08-03 09:47 Szívócsonk-pillangószelep

nega15 írta: sziasztok!

Nemrég vásároltam egy e91LCI 320d-t. Megnéztem real.oem-en alvázszám alapján a pillangó szelep(örvénycsappantyú) témát, és bizony az enyémben is van. Az autó 2009/9. havi és 200.000 van benne, N47D20C motor. Itt már 1 fém szálra van felhúzva a 4 pillangó szelep.

Olvasgattam német-angol fórumokat is és sok helyen írják a herélés megoldását. De nagyon meg oszlik a vélemény! Van aki írja, hogy utána alig megy a kocsi részterhelésen és magas lett a fogyasztás, füstöl stb. Van aki szerint minden a legnagyobb rendben van herélés után.

Valakinek infója vagy tapasztalata van ennél a konkrét típusnál? Nagyon meg köszönném!!!


Mivel egy 10-15 ezer forintos alkatrészről van szó, én vennék egy újat és kicserélném.

b_imi Elküldve: 2019-07-22 22:45 Karosszéria (javítás?)

Jgabor írta: Sziasztok!

Egy hete vettem egy E36-ot a szokásos küszöbrohadásos gonddal. A külső elemeket és az emelési tagokat biztos, hogy cserélni kell. A szőnyeget még nem szedtem fel, remélem, a belső merevítők maradhatnak.

Csináltatott mostanában valaki ilyet, meg tudjátok saccolni, kb mennyiből jön ki, ha nincs további rohadás?

Szeretném hosszú távra, igényesen megcsinálni, az alapozást, varrattömítést, stb én csinálom, nem bízom másra. A kasztnisnak "csak" fel kellene varrnia az elemeket a helyükre (meg a régit lebontani).

Küszöbökből az 1mm-es Klokkerholmmal szemezgetek, esetleg tudtok ennél jobbat?


Az E46-hoz kapható 1mm-es Klokkerholm méretpontos volt. Ha szerencséd van akkor csak a külső küszöböt kell cserélni, ha nem, akkor szívás. Az árak nagyon változóak lehetnek, de ha hosszú távra tervezel ne sajnáld rá a pénzt és a jó anyagokat. Nekem nagyon profin megcsinálták, sehol sem látszik a nyoma.

b_imi Elküldve: 2019-07-22 22:24 Hûtõvíz

Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!



Jó termosztátokkal 88-90°C a hűtővíz max hőmérséklete. Szerintem a betöltő sapka jó és elengedi a túlnyomást. Át kell nézni az egész rendszert, mert ott valami nem oké.

b_imi Elküldve: 2019-06-26 07:53 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.

b_imi Elküldve: 2019-06-13 11:01 Most vettem BMW-t

Zolcsok írta: Sziasztok, most vettunk egy 2003-as 316ti Compactot. Elso BMW, az elso benyomas nagyon jo, persze probaltam informalodni elozetesen, tudom hogy lesz vele teendo. Az Auto szep allapotban van, motor szepen jar, futomu fek kupplung valto rendben, sportfutomu kis ultetes sportfekek sportkipufogo persze mind legalisan, es a tulaj is szimpatikus volt, es az arral se nagyon torodott, ezert jo aron adta. Nem nepper volt, hanem egy gazdag nemet apuka aki 7-essel jar, ezt a fianak vette egy eve. Ennek ellenere persze vannak megoldando feladatok…

- Az elso lenne a potkerek. Az nincs. Azt mondta mar igy vettek. Lattam a neten hogy sokfele mankokerek van hozza, honnan tudom meg, hogy ehhez melyik jo? 15-16 colos, 115-125 szeles, stb. Meg hogy melyik fer be a potkerektartoba, valahol olvastam hogy valaki vett egyet es nem fert be. Valaszokat elore is koszonom.


36116750006